Novinky
Kalifornie se soudí s vládou USA. Budou mít nová auta v USA za 10 let spotřebu 5,88 l/100 km?
40 komentářů
Není to krásný, jak nám tady na auto.cz běhají odborníci na politiku, psychologii a kdoví co ještě v jednom. Jestli něco nemůžu vystát tak jsou to tyhle výkřiky a nadávky..
Přesně tak- al Gore to je další pitomec co se rozvaluje ve své vile s vyhřívaným bazénem a kdo ví čím ještě a káže obyčejným lidem jak by měli žít
jenže dvě americké..jo a mimochodem- já dělám jednu českou.
Já bych terminátorovi dal do letadla sto litrů paliva až poletí za maminkou do Rakouska a uvidíme jak daleko doletí tupec jeden.
Já bych terminátorovi dal do letadla sto litrů paliva až poletí za maminkou do Rakouska a uvidíme jak daleko doletí tupec jeden.
Výhodou USA je dostupné vzdělání. To je fakt. Stačí se kouknout na poměr vysokoškolsky vzdělaných lidí v USA a v ČR. A nechci se hádat s žádným left-wingerem o průměrné kvalitě škol něbo o tom, jak je placené školství špatné. 8-s
Nejspíš kvičíš blahem i nad "činností" dalších pokrytců jako je Al Gore, že? >😁 :no: :no: :no: Když někdo jezdí denně Hummerem nebo má spotřebu elektřiny jako Gore, nebude mi kázat, že nesmím jezdit ani za 10 litrů benzínu. Pokrytce by měli bičovat a blbce, který jim to žerou, sterilizovat. >😁
ZDAR .... ani se mi to nechce cist, protoze je to jen lacina propaganda. Uz vidim, jak Arny jezdi v Aygu a nebo bydli v ekologickem dome.....
Souhlasim, neprijde mi, ze bych nekde tvrdil, ze povazuji biopaliva za primarni pricinu rustu cen potravin. Nebyt drahe ropy, malokdo se o biopaliva zajima a zadneho farmare pak nenapadne premyslet nad otazkou dat radsi kukurici sezrat dobytku, nebo ji prodat do lihovaru? Temi rasami jsem nemyslel primarne morske, ale spise kontrolovanou produkci v bioreaktorech, protoze tam je mene komplikaci s kultivaci ras, ktere uz "umi" (diky genovemu inzenyrstvi) delat primo nejakou formu paliva oznacitelnou jako biodiesel nebo etanol, coz ty morske neumi a je mozne je pouzit jako zdroj biomasy, ne tedy jako zdroj biopaliv pro motorova vozidla (coz ovsem take neni nezajimave). Takova stanice na produkci biopaliv pak muze vyrust v blizkosti napr tepelne elektrarny, kdy se produkovany CO2 pouziva ke zlepseni vyzivy ras, ktere, jak znamo, ho behem fotosyntezy inkorporuji.
?No na bliti by vam melo byt spis z toho, ze cesky politik dela co mu rekne ropne-betonizacni lobby. Kdezto kalifornsky politik se alespon pokousi delat co po nem uz dlouhodobe pozaduje vetsina volicu a odborne verejnosti..
:-!
:-!
no ... to co říct ... snad je že Arnie nějak ryhle zapomněl kdo byl první majitel hummera v civilu .... holt koho chleba jíš toho píseň zpívej :no: ... je mi z toho ... fakt na blití ... bohužel 😒
No konečně se v ty mocný ale blbý Americe někdo rozhoupal.Už jim asi pomalu dochází že jim peníze budou na nic až bude nedýchatelnej vzduch.Jen tak dál Arný!!!
Ano. Pokud by se staly surovinou morske rasy, tak to zcela meni perspektivu biopaliv. Jenom mi malicko nesedi, jak se dnes vse co se sustne ve svete zemedelstvi oduvodnuje biopalivy. Cena ropy je dnes dokonce nekolikanasobek ceny ropy pred par roky. Cena zemniho plynu, elektriny, i vetsiny hlavnich surovin zrovna tak. Bylo by divne, kdyby se to nepromitlo do cen potravin. Ale primarnim zdrojem rustu cen vseho je vyssi poptavka. Vyssi poptavka po rope, po mleku, po energii a to vsude na svete, ale zejmena v Cine a Indii. Biopaliva se jenom snazi castecne nahradit raketove rostouci ropu. Castecne tak rust cen energii prenasi do zemedelstvi. Ale primarni pricinou rustu cen nejsou. Naopak nahrazenim casti stale drazsi a drazsi ropy pomoci obnovitelneho zdroje, muze ceny castecne stabilizovat.
V Kalifornii jsou pokud vím emise stejné bez rozdílu, zda jde o benzin nebo naftu. I to je důvod, proč zde nákladní auta a kamiony používají benzinové motory.
U naftových motorů není problém s C02, ale hlavně s NOx, PM. N0x jsou také skleníkové plyny, nafta jich produkuje výrazně více než benzin. Problém jsou i částice, na které se vážou HC. Obsah částic je nepřímo úměrný NOx. A tak snížením jednoho dojde k navýšení druhého.
U naftových motorů není problém s C02, ale hlavně s NOx, PM. N0x jsou také skleníkové plyny, nafta jich produkuje výrazně více než benzin. Problém jsou i částice, na které se vážou HC. Obsah částic je nepřímo úměrný NOx. A tak snížením jednoho dojde k navýšení druhého.
Ta fotomontaz s Arniem nema chybu! Este kozene zasko a puska! >😁 >😁
Tu vidiet ako sa tomu * rozumie. :no: :no: :no: Na to bol mysleny nadpis-Urnie. :no: :no: :no:
Tu vidiet ako sa tomu * rozumie. :no: :no: :no: Na to bol mysleny nadpis-Urnie. :no: :no: :no:
Biopaliva prinasi nove veci, nektere dobre a jine horsi. Pokud by se mel napr. etanol vyrabet z kukurice, jak dnes, (ani veskera produkce USA by zdaleka nepokryla tamni spotrebu), navic uz ted je cena kukurice vice nez dvojnasobna oproti cene pred par lety, prave diky biopalivum, coz diky obrovske produkci tvori tlak na ceny podobnych plodin celosvetove a tak znesnadnuje pristup nejchudsich zemi k potravinam. Avsak je pravda, ze celkova bilance CO2 (mezi produkci, spalovanim a ziskem energie) kukuricneho etanolu je horsi, nez benzinu, nicmene u cukrove trtiny je to jiz (pomerne vyrazne) naopak, coz je dano zejmena nizsi energetickou narocnosti produkce a pridava se i vyhoda dvojnasobne vyssi produkce na hektar. Kouzlo obnovitelnosti obou zdroju v porovnani s fosilnimi palivy samozrejme zustava. Nejperspektivnejsim, nejefektivnejsim, plosne nejucinnejsim, navic neohrozujicim potravinove zdroje se zda byt produkce ethanolu nebo biodieselu rychle rostoucimi rasami, coz je ovsem zatim technologicky nezvladnute. Jiste je, ze kdyby to nekdo rozjel, pak muze Gatesovi nadavat do zebraku.
Autor zatajil, ze v Kalifornii byla mnohem drsnejsi legislativa uz od zacatku 90.let narizujici automobilkam zvysujici se podil mistne 0% emisnich vozu, cily elektromobily, jinak ze vyhodi automobilky z trhu. Vsechny automobilky predstavily uspesne euta: GM EV1, Toyota Rav4 EV, Ford Ranger EV, Honda Plus atd.. Vse fungovalo k plne spokojenosti uzivatelu.
Ovsem souscane to bigoil, Detroit a bushevikuv kriminalni klan napdali u soudu, vetsina aut se za par let sesrotovala, zapomente nic neexistovalo. Snad jen Toyota a Ford to lidem nechal, po urcite kampani..
Nastesi jeste ziji lide kteri si to dobre pamatuji!
8-s
Ovsem souscane to bigoil, Detroit a bushevikuv kriminalni klan napdali u soudu, vetsina aut se za par let sesrotovala, zapomente nic neexistovalo. Snad jen Toyota a Ford to lidem nechal, po urcite kampani..
Nastesi jeste ziji lide kteri si to dobre pamatuji!
8-s
Jo, to jsou. Proto je biopalivy ještě zvýrazníme. Spalování ropy taky není cesta, cesta jsou úspory...
Kdyby Kalifornie pred lety nezacala sama omezovat emise aut, tak se tam dnes udusi. Uz tak maji v LA znecisteni za hranici unosnosti. A je mozne rict, ze vliv jaky meli tenkrat na zbytek sveta se pozitivne odrazil treba i u nas.
Zatimco spalovani ropy je dej bezproblemovy. Mimochodem vse co jste vyjmenoval jsou problemy dnesni zemedelske velkovyroby. Biopaliva v tomto smeru neprinasi nic noveho.
Účinnejšie by možno bolo motivovať ľudí kupovať ekologickejšie autá (nižšie dane a pod.) a naopak demotivovať tých, čo si kupujú neekologické autá (oveľa vyššie daňové zaťaženie).
Prečo sa nezavedú limity aj na maximálny podiel dechtu/nikotínu v cigaretách, ktoré by sa postupne sprísňovali?
Prečo sa nezavedú limity aj na maximálny podiel dechtu/nikotínu v cigaretách, ktoré by sa postupne sprísňovali?
Je tady jenom něco málo problémů... Např. zdražení potravin, devastace krajiny přemírou hnojiv, likvidace přirozeného půdního profilu, riziko záplav z přívalových dešťů (pole vodu nezadrží, zvlášť když je na něm kukuřice), hrozba přemnožení škůdců v monokulturách a pochybný přínos z důvodu nemožnosti pokrýt biopalivy celou spotřebu bez toho abychom zemřeli hlady...
To je idea biopalív. Totiž, môžu mať vyššiu produkciu CO2, než benzín/nafta, ale predtým (rozumej mesiace predtým, nie milióny rokov) to boli ešte rastliny, ktoré CO2 pohlcovali.
Teda v našom krátkodobom horizonte prakticky podiel CO2 v atmosfére neovplyvnia.
Teda v našom krátkodobom horizonte prakticky podiel CO2 v atmosfére neovplyvnia.
Ony ty biopaliva mají vyší emise CO2 než benzin (mluvím ted o E85). Já osobně bych CO2 neřešil, spíš zalesňoval odlesňované plochy.
Souhlasím. Ten kdo alespoň jednou viděl americký film, či v Americe byl, tak ví, v čem se tam jezdí. Ano, jsou to úžasný stroje, silný, obrovský, luxusní atd... Ale jsou zbytečný. Ok, pár lidem se hodí na tahání lodě, megapřívěsu s koni či tak něco ale valný většině je to k ničemu. A k tomu s jejich rychlostníma limitama a kontrolou rychlostí letadlem (i když tomu bych moc nefandil) stejně v životě nemůžou využít potenciál těch monstr-válců.
V Americe, ale nejen tam, je potřba se zamyslet nad funkcí auta. Totiž valný většině Američanů by stačil Smart, no fakt. Bez chodníků se jim blbě chodí a tak mají auto jako druhé nohy. No a to je pak rozdíl jestli jako druhé nohy používáš V8 6 ltr. a nebo 0,9 ccm či tak něco. Výsledek na dopravě je stejný - na emisích podstatně jiný.
Pakliže je v Kalifornii podíl emisí z automobilů na úrovni 1/3 všech GHG pak je logický, že to je asi největší znečišťovatelm či jeden z největších. A musí se s tím tudíž něco dělat.
Je ale k podivu, jak ti chlapíci chtějí dosáhnout spotřeby pod 6 litrů s jejich Hummery... Tedy asi vím, jak na to chtějí jít - cestou biopaliv. Ale poslední studie ukazují, že biofuels nejsou tak všezachraňující a možná jsou ještě ve výsledku horší než normální paliva. Ale kdo ví, second generation biofuels to možná nějak zlepší. To je ale stále budoucnost, blízká, ale budoucnost.
V Americe, ale nejen tam, je potřba se zamyslet nad funkcí auta. Totiž valný většině Američanů by stačil Smart, no fakt. Bez chodníků se jim blbě chodí a tak mají auto jako druhé nohy. No a to je pak rozdíl jestli jako druhé nohy používáš V8 6 ltr. a nebo 0,9 ccm či tak něco. Výsledek na dopravě je stejný - na emisích podstatně jiný.
Pakliže je v Kalifornii podíl emisí z automobilů na úrovni 1/3 všech GHG pak je logický, že to je asi největší znečišťovatelm či jeden z největších. A musí se s tím tudíž něco dělat.
Je ale k podivu, jak ti chlapíci chtějí dosáhnout spotřeby pod 6 litrů s jejich Hummery... Tedy asi vím, jak na to chtějí jít - cestou biopaliv. Ale poslední studie ukazují, že biofuels nejsou tak všezachraňující a možná jsou ještě ve výsledku horší než normální paliva. Ale kdo ví, second generation biofuels to možná nějak zlepší. To je ale stále budoucnost, blízká, ale budoucnost.
Předpokládám, že spotřebu potravin, stavebních materiálů, chemikálií a spousty dalších věcí asi moc neomezíš... Takže na ráně je spotřeba u auta - na poskakování v kolonách ani američan osmiválec nepotřebuje...
Jsi mimo, čti pozorněji co se tu píše. Motory Mercedes byly upraveny a již se v Kalifornii prodávají.
Problém je hlavně v tom, že není možné, aby si Kalifornie dělala co chce zcela nezávisle na federálu. To máš jako kdyby si nějaký kraj ČR stanovil jiná pravidla než zbytek republiky. Zeleným rupne v kouli každého půl roku a to neustojí žádný výrobcde automobilů.
A opět, nikdo nehovoří o ostatních producentech CO2 a jiných emisí.
Pouze auta, auta, auta.
Problém je hlavně v tom, že není možné, aby si Kalifornie dělala co chce zcela nezávisle na federálu. To máš jako kdyby si nějaký kraj ČR stanovil jiná pravidla než zbytek republiky. Zeleným rupne v kouli každého půl roku a to neustojí žádný výrobcde automobilů.
A opět, nikdo nehovoří o ostatních producentech CO2 a jiných emisí.
Pouze auta, auta, auta.
Jinak mám pocit, že nejúspěšnější jsou inženýři s rostlinou jménem "jatropha", ale ta má zase nepříjemnou vlastnost, že je dost invazivní a tak je tu riziko rozšíření a "biokatastrofy". Ví o tom někdo víc? Mám pocit, že tu diskutují lidé, znalí věci.
:yes: