Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kalifornie se soudí s vládou USA. Budou mít nová auta v USA za 10 let spotřebu 5,88 l/100 km?

Kalifornie se snaží získat povolení federální vlády k uskutečnění ambiciózního plánu na omezení skleníkových plynů z automobilů v nejlidnatějším státě USA. Do roku 2016 by mělo množství zplodin CO2 z nových vozů klesnout o 30 %.
Zpět na článek
12. 11. 2007 08:58
neregistrovaný "někdo"
12. 11. 2007 09:24
12. 11. 2007 09:31
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 09:54
12. 11. 2007 10:11
neregistrovaný "Alessio."
12. 11. 2007 10:18
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 10:24
12. 11. 2007 10:32
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 10:43
anonym
12. 11. 2007 12:48
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 14:45
12. 11. 2007 15:41
anonym
12. 11. 2007 19:23
17. 11. 2007 15:21
12. 11. 2007 11:16
neregistrovaný "maximilian"
12. 11. 2007 20:27
12. 11. 2007 15:40
12. 11. 2007 15:28
12. 11. 2007 09:37
12. 11. 2007 09:47
neregistrovaný "honzarov"
12. 11. 2007 09:48
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 10:14
neregistrovaný "mam_las"
12. 11. 2007 14:22
neregistrovaný "M3 E-46"
12. 11. 2007 10:33
12. 11. 2007 13:27
neregistrovaný "Wattousek 69"
12. 11. 2007 15:19
neregistrovaný ""Look""
12. 11. 2007 16:49
neregistrovaný "Merimatts"
12. 11. 2007 20:26
13. 11. 2007 10:53
13. 11. 2007 16:16
12. 11. 2007 17:44
12. 11. 2007 18:24
neregistrovaný "Mesuge"
12. 11. 2007 19:25
12. 11. 2007 20:24
13. 11. 2007 10:38
neregistrovaný "Alex*"
13. 11. 2007 10:55
13. 11. 2007 16:15
14. 11. 2007 11:39
14. 11. 2007 11:31
13. 11. 2007 07:39
anonym
neregistrovaný "někdo"
12. 11. 2007 08:58
NOx
Jo jo a nejen CO2... neví někdo kde se dá porovnat NOx vycházející z benzínu a z dieslu..?? Mám dojem že tzv. čistej diesl od Mercedesu díky tomu prohrál v Kalifornii na celé čáře.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - WinDiesel
12. 11. 2007 09:24
Re: NOx
Jsi mimo, čti pozorněji co se tu píše. Motory Mercedes byly upraveny a již se v Kalifornii prodávají.
Problém je hlavně v tom, že není možné, aby si Kalifornie dělala co chce zcela nezávisle na federálu. To máš jako kdyby si nějaký kraj ČR stanovil jiná pravidla než zbytek republiky. Zeleným rupne v kouli každého půl roku a to neustojí žádný výrobcde automobilů.
A opět, nikdo nehovoří o ostatních producentech CO2 a jiných emisí.
Pouze auta, auta, auta.
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 09:31
Re: NOx
Předpokládám, že spotřebu potravin, stavebních materiálů, chemikálií a spousty dalších věcí asi moc neomezíš... Takže na ráně je spotřeba u auta - na poskakování v kolonách ani američan osmiválec nepotřebuje...
12. 11. 2007 09:54
Re: NOx
Souhlasím. Ten kdo alespoň jednou viděl americký film, či v Americe byl, tak ví, v čem se tam jezdí. Ano, jsou to úžasný stroje, silný, obrovský, luxusní atd... Ale jsou zbytečný. Ok, pár lidem se hodí na tahání lodě, megapřívěsu s koni či tak něco ale valný většině je to k ničemu. A k tomu s jejich rychlostníma limitama a kontrolou rychlostí letadlem (i když tomu bych moc nefandil) stejně v životě nemůžou využít potenciál těch monstr-válců.
V Americe, ale nejen tam, je potřba se zamyslet nad funkcí auta. Totiž valný většině Američanů by stačil Smart, no fakt. Bez chodníků se jim blbě chodí a tak mají auto jako druhé nohy. No a to je pak rozdíl jestli jako druhé nohy používáš V8 6 ltr. a nebo 0,9 ccm či tak něco. Výsledek na dopravě je stejný - na emisích podstatně jiný.
Pakliže je v Kalifornii podíl emisí z automobilů na úrovni 1/3 všech GHG pak je logický, že to je asi největší znečišťovatelm či jeden z největších. A musí se s tím tudíž něco dělat.

Je ale k podivu, jak ti chlapíci chtějí dosáhnout spotřeby pod 6 litrů s jejich Hummery... Tedy asi vím, jak na to chtějí jít - cestou biopaliv. Ale poslední studie ukazují, že biofuels nejsou tak všezachraňující a možná jsou ještě ve výsledku horší než normální paliva. Ale kdo ví, second generation biofuels to možná nějak zlepší. To je ale stále budoucnost, blízká, ale budoucnost.
neregistrovaný "Alessio."
12. 11. 2007 10:11
Re: NOx
Ony ty biopaliva mají vyší emise CO2 než benzin (mluvím ted o E85). Já osobně bych CO2 neřešil, spíš zalesňoval odlesňované plochy.
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 10:18
Re: NOx
:yes:
12. 11. 2007 10:24
Re: NOx
To je idea biopalív. Totiž, môžu mať vyššiu produkciu CO2, než benzín/nafta, ale predtým (rozumej mesiace predtým, nie milióny rokov) to boli ešte rastliny, ktoré CO2 pohlcovali.

Teda v našom krátkodobom horizonte prakticky podiel CO2 v atmosfére neovplyvnia.
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 10:32
Re: NOx
Je tady jenom něco málo problémů... Např. zdražení potravin, devastace krajiny přemírou hnojiv, likvidace přirozeného půdního profilu, riziko záplav z přívalových dešťů (pole vodu nezadrží, zvlášť když je na něm kukuřice), hrozba přemnožení škůdců v monokulturách a pochybný přínos z důvodu nemožnosti pokrýt biopalivy celou spotřebu bez toho abychom zemřeli hlady...
anonym
12. 11. 2007 10:43
Re: NOx
Zatimco spalovani ropy je dej bezproblemovy. Mimochodem vse co jste vyjmenoval jsou problemy dnesni zemedelske velkovyroby. Biopaliva v tomto smeru neprinasi nic noveho.
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 12:48
Re: NOx
Jo, to jsou. Proto je biopalivy ještě zvýrazníme. Spalování ropy taky není cesta, cesta jsou úspory...
12. 11. 2007 14:45
Re: NOx
Biopaliva prinasi nove veci, nektere dobre a jine horsi. Pokud by se mel napr. etanol vyrabet z kukurice, jak dnes, (ani veskera produkce USA by zdaleka nepokryla tamni spotrebu), navic uz ted je cena kukurice vice nez dvojnasobna oproti cene pred par lety, prave diky biopalivum, coz diky obrovske produkci tvori tlak na ceny podobnych plodin celosvetove a tak znesnadnuje pristup nejchudsich zemi k potravinam. Avsak je pravda, ze celkova bilance CO2 (mezi produkci, spalovanim a ziskem energie) kukuricneho etanolu je horsi, nez benzinu, nicmene u cukrove trtiny je to jiz (pomerne vyrazne) naopak, coz je dano zejmena nizsi energetickou narocnosti produkce a pridava se i vyhoda dvojnasobne vyssi produkce na hektar. Kouzlo obnovitelnosti obou zdroju v porovnani s fosilnimi palivy samozrejme zustava. Nejperspektivnejsim, nejefektivnejsim, plosne nejucinnejsim, navic neohrozujicim potravinove zdroje se zda byt produkce ethanolu nebo biodieselu rychle rostoucimi rasami, coz je ovsem zatim technologicky nezvladnute. Jiste je, ze kdyby to nekdo rozjel, pak muze Gatesovi nadavat do zebraku.
anonym
12. 11. 2007 15:41
Re: NOx
Ano. Pokud by se staly surovinou morske rasy, tak to zcela meni perspektivu biopaliv. Jenom mi malicko nesedi, jak se dnes vse co se sustne ve svete zemedelstvi oduvodnuje biopalivy. Cena ropy je dnes dokonce nekolikanasobek ceny ropy pred par roky. Cena zemniho plynu, elektriny, i vetsiny hlavnich surovin zrovna tak. Bylo by divne, kdyby se to nepromitlo do cen potravin. Ale primarnim zdrojem rustu cen vseho je vyssi poptavka. Vyssi poptavka po rope, po mleku, po energii a to vsude na svete, ale zejmena v Cine a Indii. Biopaliva se jenom snazi castecne nahradit raketove rostouci ropu. Castecne tak rust cen energii prenasi do zemedelstvi. Ale primarni pricinou rustu cen nejsou. Naopak nahrazenim casti stale drazsi a drazsi ropy pomoci obnovitelneho zdroje, muze ceny castecne stabilizovat.
12. 11. 2007 19:23
Re: NOx
Souhlasim, neprijde mi, ze bych nekde tvrdil, ze povazuji biopaliva za primarni pricinu rustu cen potravin. Nebyt drahe ropy, malokdo se o biopaliva zajima a zadneho farmare pak nenapadne premyslet nad otazkou dat radsi kukurici sezrat dobytku, nebo ji prodat do lihovaru? Temi rasami jsem nemyslel primarne morske, ale spise kontrolovanou produkci v bioreaktorech, protoze tam je mene komplikaci s kultivaci ras, ktere uz "umi" (diky genovemu inzenyrstvi) delat primo nejakou formu paliva oznacitelnou jako biodiesel nebo etanol, coz ty morske neumi a je mozne je pouzit jako zdroj biomasy, ne tedy jako zdroj biopaliv pro motorova vozidla (coz ovsem take neni nezajimave). Takova stanice na produkci biopaliv pak muze vyrust v blizkosti napr tepelne elektrarny, kdy se produkovany CO2 pouziva ke zlepseni vyzivy ras, ktere, jak znamo, ho behem fotosyntezy inkorporuji.
17. 11. 2007 15:21
Re: NOx
Pravda je, že produkce biopaliv soupeří s produkcí potravin, což je dost nepříjemný. Na druhou stranu taky je pravda, že nikdo neplánuje produkovat biopaliva v tekovém množství, které by stačilo nahradit ropu. To prostě není možné. Biopaliva jsou ALTERNATIVOU a slouží a budou sloužit jako DOPLNĚK a jeden z mnoha alternativních způsobů jak pohánět aut.
Jinak mám pocit, že nejúspěšnější jsou inženýři s rostlinou jménem "jatropha", ale ta má zase nepříjemnou vlastnost, že je dost invazivní a tak je tu riziko rozšíření a "biokatastrofy". Ví o tom někdo víc? Mám pocit, že tu diskutují lidé, znalí věci.
:yes:
neregistrovaný "maximilian"
12. 11. 2007 11:16
Re: NOx
Kdyby Kalifornie pred lety nezacala sama omezovat emise aut, tak se tam dnes udusi. Uz tak maji v LA znecisteni za hranici unosnosti. A je mozne rict, ze vliv jaky meli tenkrat na zbytek sveta se pozitivne odrazil treba i u nas.
Avatar - Charger
12. 11. 2007 20:27
Re: NOx
jo, jenže chce to zůstat nohama na zemi a nevymýšlet nesmyslné limity :-(
12. 11. 2007 15:40
Re: NOx
Jenže podíl automobilů v dopravě neustále roste a to dost výrazně každým rokem.
12. 11. 2007 15:28
Re: NOx
V Kalifornii jsou pokud vím emise stejné bez rozdílu, zda jde o benzin nebo naftu. I to je důvod, proč zde nákladní auta a kamiony používají benzinové motory.
U naftových motorů není problém s C02, ale hlavně s NOx, PM. N0x jsou také skleníkové plyny, nafta jich produkuje výrazně více než benzin. Problém jsou i částice, na které se vážou HC. Obsah částic je nepřímo úměrný NOx. A tak snížením jednoho dojde k navýšení druhého.
Avatar - KANKUNEN
12. 11. 2007 09:37
Arny
Arny asi plánuje do svého Hummeru motor 1,4.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "honzarov"
12. 11. 2007 09:47
Re: Arny
si možná chtěl říct, že Arnie plánuje 1,2 HTP ...
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 09:48
Re: Arny
Alespoň nás může těšit, že nejen u nás jsou politici co káží vodu a pijí víno :-)
neregistrovaný "mam_las"
12. 11. 2007 10:14
Re: Arny
Arny je v tom nevinně. V Californii jsou tanečky kolem zákonů o emisích už takový folklór. :-)
neregistrovaný "M3 E-46"
12. 11. 2007 14:22
Re: Arny
treba mu dodaji TTTTTSI aby se to vubec rozjelo >:-[]
12. 11. 2007 10:33
Opačný pohľad
Účinnejšie by možno bolo motivovať ľudí kupovať ekologickejšie autá (nižšie dane a pod.) a naopak demotivovať tých, čo si kupujú neekologické autá (oveľa vyššie daňové zaťaženie).

Prečo sa nezavedú limity aj na maximálny podiel dechtu/nikotínu v cigaretách, ktoré by sa postupne sprísňovali?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Wattousek 69"
12. 11. 2007 13:27
Kratka pamet! Bez emisni legislativa byla uz driv a jeste tv
Autor zatajil, ze v Kalifornii byla mnohem drsnejsi legislativa uz od zacatku 90.let narizujici automobilkam zvysujici se podil mistne 0% emisnich vozu, cily elektromobily, jinak ze vyhodi automobilky z trhu. Vsechny automobilky predstavily uspesne euta: GM EV1, Toyota Rav4 EV, Ford Ranger EV, Honda Plus atd.. Vse fungovalo k plne spokojenosti uzivatelu.

Ovsem souscane to bigoil, Detroit a bushevikuv kriminalni klan napdali u soudu, vetsina aut se za par let sesrotovala, zapomente nic neexistovalo. Snad jen Toyota a Ford to lidem nechal, po urcite kampani..

Nastesi jeste ziji lide kteri si to dobre pamatuji!
8-s
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný ""Look""
12. 11. 2007 15:19
Arnie-Urnie-Urna
Ta fotomontaz s Arniem nema chybu! Este kozene zasko a puska! >:D >:D

Tu vidiet ako sa tomu * rozumie. :no: :no: :no: Na to bol mysleny nadpis-Urnie. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Merimatts"
12. 11. 2007 16:49
Hurá
No konečně se v ty mocný ale blbý Americe někdo rozhoupal.Už jim asi pomalu dochází že jim peníze budou na nic až bude nedýchatelnej vzduch.Jen tak dál Arný!!!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Charger
12. 11. 2007 20:26
Re: Hurá
ty jsi primitiv.... ;-\
Avatar - Lonestarstate
13. 11. 2007 10:53
Re: Hurá
Nejspíš kvičíš blahem i nad "činností" dalších pokrytců jako je Al Gore, že? >:D :no: :no: :no: Když někdo jezdí denně Hummerem nebo má spotřebu elektřiny jako Gore, nebude mi kázat, že nesmím jezdit ani za 10 litrů benzínu. Pokrytce by měli bičovat a blbce, který jim to žerou, sterilizovat. >:D
Avatar - Charger
13. 11. 2007 16:16
Re: Hurá
Přesně tak- al Gore to je další pitomec co se rozvaluje ve své vile s vyhřívaným bazénem a kdo ví čím ještě a káže obyčejným lidem jak by měli žít
12. 11. 2007 17:44
mňo
no ... to co říct ... snad je že Arnie nějak ryhle zapomněl kdo byl první majitel hummera v civilu .... holt koho chleba jíš toho píseň zpívej :no: ... je mi z toho ... fakt na blití ... bohužel :-(
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mesuge"
12. 11. 2007 18:24
Re: mňo
?No na bliti by vam melo byt spis z toho, ze cesky politik dela co mu rekne ropne-betonizacni lobby. Kdezto kalifornsky politik se alespon pokousi delat co po nem uz dlouhodobe pozaduje vetsina volicu a odborne verejnosti..
:-!
Avatar - Charger
12. 11. 2007 20:24
Tak
tenhle majitel šesti Hummerů a pan vypatlaný mozek opravdu stojí za to 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Alex*"
13. 11. 2007 10:38
Re: Tak
Nevim jak Vy, ale Arnold ma 2 vysoke skoly.
Avatar - Lonestarstate
13. 11. 2007 10:55
Re: Tak
Výhodou USA je dostupné vzdělání. To je fakt. Stačí se kouknout na poměr vysokoškolsky vzdělaných lidí v USA a v ČR. A nechci se hádat s žádným left-wingerem o průměrné kvalitě škol něbo o tom, jak je placené školství špatné. 8-s
Avatar - Charger
13. 11. 2007 16:15
Re: Tak
jenže dvě americké..jo a mimochodem- já dělám jednu českou.
Já bych terminátorovi dal do letadla sto litrů paliva až poletí za maminkou do Rakouska a uvidíme jak daleko doletí tupec jeden.
14. 11. 2007 11:39
Re: Tak
Není to krásný, jak nám tady na auto.cz běhají odborníci na politiku, psychologii a kdoví co ještě v jednom. Jestli něco nemůžu vystát tak jsou to tyhle výkřiky a nadávky..
anonym
13. 11. 2007 07:39
Jiri99
ZDAR .... ani se mi to nechce cist, protoze je to jen lacina propaganda. Uz vidim, jak Arny jezdi v Aygu a nebo bydli v ekologickem dome.....
Rozbalit vlákno
0