Hyundai je sice korejská značka, avšak díky produkci v severomoravských Nošovicích ji mnozí vnímají jako málem tuzemskou. Jedním z modelů, které zde v minulosti vznikaly, je i druhá generace kompaktu i30.
Ono těch výhodných nabídek bylo v jedné době (já si toho všímal okolo 2012) víc. Lancer se v té době prodával jako nový skladový okolo 300 tisíc, Focus 1.6 Trend byl taky tak nějak.
Uvidíme, jestli to spojí s (nuceným) přechodem na jinou technologii, tak spíše ne. Ale pořád jsou docela dobré nabídky - základní i30 s 1.5 za 330 tisíc nebo výborný ASX :D . Už aby konečně otevřeli dealerství, abych si ho mohl půjčit :-!
Pokud by se kupní síla obyvatelstva začala rapidně propadat, tak po tomto zdražení, které je spíš ještě setrvačné vývojem předcovidovou dobou, tak toto "nadbytečné" zboží nakonec poklesne, naopak zdražovat budou základní věci - potraviny, PHM, ty jsou nezbytné, potraviny už zdražují teď.
No nevím. Ekonomickou teorii znám, ale myslím, že to už nějak vůbec nefunfuje (jestli to někdy vůbec fungovalo). Vezmi si co se děje u tzv. investičním ojetin nebo bytů. Proč leze nahoru bitcoin.
Tvůj text v závorce je výstižný :D Teorie můžeme v ekonomice spíše modelovat směrem vzad, ale dopředu je to složité, protože působíci vlivy není jednoduché rozpoznat.
Investiční ojetiny je ale taky trend, který rostl už před krizí, ta setrvačnost je delší, bitcoin = neumím vysvětlit, to je třeba zrovna věc, kterou klasičtí ekonomové vůbec nemohli předpokládat :)
To byla ale krize poptávky,teď je krize nabídky.Auta nejsou a navíc se platí ekovýpalný.Levný rákosí už nikdy nebude ,spolehlivě dohnali konkurenci a ani Dacia už není levná.
Auta nejsou, protože jsou omezení, jakmile se krize přežene, najede výroba a nebude kupní síla, auta zlevní, tahle krize je jiná, než byla v 2008, ale důsledek bude stejný = jakmile to půjde, musí se rozhýbat kola ekonomiky = motivovat kupce, takže pokud to půjde takto, zlevní, když nebude koupěschopné obyvatelstvo.
No trend je opačný a než by se zlevnilo,tak se přestane spíše vyrábět.Některy menší značky to neustojí a třeba taková Mazda z evropy zmizí a nebude sama.
308 ehdi 84 kw som v 2013 kupil za 391.000 vcetne vyhrievanych sedaciek a automat klimy. Som platca dph takze to vyslo do 12.500 eur aj s prihlasenim na SK. Sluzi do dnes okrem jedneho kabla prehryzeneho od kuny a vymenenim v zaruke bez problemov do dnes. Neviem, ci sa mi taky kauf este podari. Nastastie uz ma to teraz az tak netrapi, ale potesilo by to :).
Pár kouskama jsem v té době jel a přišlo mi to jako fajn auto. Kamarád, co dělal nějakého projekťáka v Nošovicích tvrdil, že by si to nikdy nekoupil, když vidí, jak se to vyrábí. Pravdou je, že to samé říkají i lidi v Bolce :D Za sebe sem na ty auta ale jinak nikdy nic špatného neslyšel.
Škoda, že má kombik tak nateklou záď. Nová generace je i v kombíku mnohem elegantnější.
EDIT: tohle myslíte vážně?
První generace i30 katapultovala značku Hyundai mezi přední výrobce vozů segmentu C. Oproti předchůdci, modelu Elantra, představovala výrazný kvalitativní i technologický skok. Auto se dobře prodávalo a jeho montáž byla ukončena představením druhé generace v roce 2017.
zamestnanci Skody zase maji moznost za velice ale opravdu velice vyhodnych podminek moznost "operativniho leasingu" , aneb velka cast aut z oparaku v programu skoda + jsou auta od samotnych zamestnancu Skody :-) prumerne receno se jedna o cca 50% ceny pro zamestnance Skody oproti bezne cene, zalezi na modelu, ale u Fabia a Octavie se na tu cenu nemaji problem dostat
jinak 100 tisic sleva neni nijak vyjimecna i na autosalonech, kdys koncila vyroba i30 tak auto do vyroby slo bezne se selvou 120-130 tisic, u i40 pred koncem sli pri vetsich objednavkach v desitkach kusu slevy i 300-450 tisic, sms s jednou takovou nabydkou takove i40 jsem tu kdysi i vystavil, a samozrejme jsme takovou i40 vzali do firmy, auto cenikove za 900 nam slo za necelych 400 tisis, benzin automat, nejvyzsi vybava s temer vsim co slo pridat (blbosti jsem nebral)
To iste pocuvam aj od chalanov z trnavy ohladom peugeotov. Asi sa dnes sidi vsade. Ja som medzi 1999 a 2005 pracoval v mnichove v bmv a naopak ma fascinovalo, ako dokazali carovat, aby ti turci a juhoslavci produkovali fakt dobru kvalitu.
Tohle auto jsem neměl nikdy moc rád, zejména jeho vzhled exteriéru a interiéru, zejémena v prvních verzích, které jsem zkoušel, byly na tehdejší dobu skoro to nejošklivější, co se nabízelo. Nicméně zpětně jako ojetina dává velký smysl.
V létě si jednu takovou koupil kamarád, moc nenajezdí, sháněl relativně spolehlivé auto s atmosférickým čtyřválcem a koupil jednu z posledních i30 cca 4 roky starou se směšným nájezdem lehce nad 200 tisíc s 1.6 88kw CVVT.
Když jsem se v tom projel, musel jsem uznat, že nenáročnému uživateli tohle auto bude naprosto dostatečně fungovat, kufr má solidní, interiér i když mi nesedí, tak se najde i dost měkčených materiálů, co mne překvapilo, že auto mělo asi 3 režimy posilovače řízení (a nebyla to top vybava), přičemž ten nejlehčí byl brutálně přeposilovaný. Motor pak jede tak nějak normálně, žádná divočina, ale na nějaké krátké popojíždky a občas někam dál párkrát do roka? Naprosto bezrpoblémů. Jediné, co jsem moc nepoznal byla funkce proměnného časování ventilů, starší CVVT v Ceedech 1. generace byly točivější, stejně jako VVTi od Toyoty. Ale asi to bude i váhou auta.
A když se podíváte na konkurenci, fakt moc aut do 5ti let a cenové 200-250 tisíc +/- v C segmentu s atmomotorem nenajdete, možná je pár Fokusů 3 s 1.6, která nejede o moc lépe.
suhlas, solidne auto za solidny peniaz, ako jazdenka urcite dobra kupa. na ulici mame 3 kupene od nova, najazd kolo 100k km a zatial sa menili iba naplne, filtre a brzdove oblozenie.
Byl jsem si sednout do nove generace a ta mi prisla z praktickeho hlediska jako krok dolu - vice tvrdych plastu, kufr ma nakladaci hranu a zadni sedacky nejdou sklopit do roviny. Jizdne jsem nezkousel, tam to bude asi lepsi.
ano, to je vseobecny trend. Sucasne auta su len medzimodely, ktore fakticky platia prechod na EV. Vidiet to pekne napriklad na G8, ktory je teda daleko za urovnou G7...
Tak ja ti neviem, mal som poslednú generáciu pred FL (kombi) v najvyššej výbave. Malo to dvojité dno kufra a tým pádom sedadlá šli sklopiť do roviny, mal som aj otvor na lyže... Ale ako to bolo v nižších výbavách neviem takže ti tvoje tvrdenie nejdem vyvraciať... ;-)
A slo to sklopit opravdu do uplne roviny? Predchozi generace mela vzadu vyklopne podsedaky, po jejich vyklopeni sly sklopit sedacky do uplne roviny s kufrem. Prodejce mi rikal, ze dvojite dno kufru dali pryc, protoze lidi chteli vic litru, tak mozna kecal?
1. Spolahlive motory. Pokial bol s niecim roblem, bezproblemove uznavanie zaruky problem vyriesilo. Obzvlast 1,6 CVVT a 1,6 CRDI su v oblasti spolahlivosti totalnou spickou v spolahlivosti. Zial, spotreba je cca 0,5 litra na urovnou najlepsej konkurencie od VW.
2. Kvlaitna montaz a odolnost. Auta su kvalitine zmontovane a dokladne osetrene proti korozii. Na urovni aboslutnej spicky v automotive. Lak samotny, hlavne verzie bez metalizy je vsak slabsi.
3. Zostatkova hodnota. Ako clovek z AAAauto uviedol, realne ceny i30 sa vyrovnaju O3, vzhladom na zasadne vyssie ceny 3 pri nakupe je jasne, ze pokles hodnoty i30 je vyrazne nizsi ako pri O3.
4. Bohaty servisny plan v kombinacii s dlhou zarukou a kratke servisne intervaly znamenaju, ze fakticky vsetky auta mali riadny servis. Napr. Skodka vobec nepredpisuje vymenu chladiacej zmesi - co sposobuje pri TDI problemy s prehrievanim, ktore su fakticky neodstranitelne bez zavaznej opravy, vymena naftoveho filtra s intervalom 90000 km pri skodke tiez nie je predpokladom dlhovekosti.
Skodka jednodcho stavila na nizke fleetove prevadzkove naklady pocas prvych par rokov. Korejci stavili na dlhodobu spolahlivost - ktora je dolezita pre sukromnho kupca. A vysoka zostatkova hodnota ukazuje, ze to uz ludia zacinaju vnimat. :yes:
Ty máš Vošickýho vyvěšenýho v ložnici na plakátě ne.Atmosférám odcházejí rozvodový řetězy i se pak potká motor a to kolikrát dost brzo.Spolehlivost a kvalitu si představuji jinak.Jinak ty tvoje výmysly ani nemá cenu komentovat.
Tak pokud vím, tak fabrika používá dodavatele laků německou firmu Standox, takže materiál více než slušný, potom je druhá věc, opravárenský lak je vždy kvalitnější než lak z výroby, tam to stříkají roboti s minimální vrstvou barvy a laku - platí všeobecně nejen pro korejce
Ale no tak.Yetiho má táta dvanáct let a jediný co je nahnilý jsou rohy dveří,který se omlátily od ododlétajících kamínků.Jinak je jako novej :yes: Rákosí dneska už hlavně není levný.Dříve se mu to dalo odpustit nějakej ten nedodělek,korozi,špatně nanesenej lak,přeskočenej řetěz,vcuclej katalyzátor,hlučnost,gumovej podvozek,ale dneska už ne za ty peníze. A nevím co furt vy rejžáci máte s tou škodovkou.Vždyť je tu mrtě značek se kterýma soupeříte,třeba Renault apod.
Hele, žiješ mimo realitu? Běž se podívat na parkoviště na takové 15 let staré koncernovky, někdy i mladší a rozhlédni se po Oktávkách II, nebo Golfech 5, ta auta nemají zázračnou antikorozní ochranu, na rozdíl třeba od francouzu.
A dost věcí, co popisuješ jsem zažil právě u Škodovek, hlučnost - taková i30 i když není nic extra, tak je lépe odhlučněna, než tehdejší Oktávka, gumovej podvozek, ok, nevím ale jestli je lepší gumovej, nebo prokno (Škodovka)?, přeskočenej řetěz - mluvíš o TSI té doby? EA111 ?.
Možná právě proto, že lidi jako ty tu nedají dopustit na Škodovku, přitom je to stejně nespolehlivej škopek s podprůměrným odhlučněním a podvozkem, takže má své pro a proti,jako ty ostatní auta..
No co bylo kdysi u koncernu se děje teď u Korejců.Oni vždycky všechno obšlehnou,ale i s chybama. Golf 5 jako dvacetiletý už snad hnít může.Atmosféry korejský 1,4 a 1,6 a překročený rozvody o tom mluvím a o korozi u nových aut.Nová i30 je tak hlučná od podvozku,že jsem myslel,že má v pytli ložiska.
Golf 5 není dvacetiletý, začínal se vyrábět v 2004 na konci. Oktávka 2 taktéž.
Novou i 30 jsem jel s 1.4TGdi (kombík) a 1.0TGdi (fastback) a můžeme jim vyčítat ledasco, ale jsou to průměrná auta se slušným odhlučněním, takový zlatý střed ve všem, ničím nenadchne, ani neurazí, jel si v konkurenční Oktávii 3. generace ? Přejel si sní někdy retardér? Já v ní mám nalítáno několik tisíc km po Evropě (2.0 TDI 110kw kombi) a podvozek je prkenný a auto na palubě hlučné. A to nemluvím o vylítané verzi, je to MY 12/2018, jezdil jsem s ní skoro od nova. Že tě to srovnání se Škodovkou tak tankuje ?
Mám pár lidí, co mají i30 od nova nikdo o korozi nemluvil, přeskočené rozvody taktéž ne, to znám z TSI (1.2 EA111 - Octavia 2 kombi fl.).
p.s. k té korozi, prodával jsem nedávno dvacetiletý Renault, který byl koupen za pár korun do města a neměl ani puchýř, takže né všichni to odflakují :)
Kdyby ta škodovka, resp.cely koncern neměl takovéhle závady, jsme u nich dodnes. Ale když ti hnije auto ve druhém roce provozu, 3 měsíce se dohadujes na záruku ( nebyli jsme jediní, v jeden moment jsme se sjeli 4 různá auta s korozí ), oni ti to nakonec opraví a po dalším pul roce se to znovu objeví, protoze to jen prelakovali a pak tě poslou do háje, protoze už nemáš nárok na záruku, jelikož to již bylo opravovano a na to je záruka jen 6 měsíců. Nebo ze ti rok starý leon zůstane 3x stát u krajnice s chybovou hláškou a grilovanym kuretem. Pripadne slavnýmu 2.0TDI praskne hlava presne ve 210tis km, jinej 2.0 TDI v passatu B7 se zadrel 2x ( původní vydržel 100tis a druhý vymenneny jen 90 ) mezi 90 a 100tis. km. To je vlastní zkušenost ty rejže.
A teď najít nehnijici koncern ve stáří 10+let co hledal Ozzman, to je taky umění.
No nejen koroze, ale 10-15tiletá koncernová auta, ty normální jsou minové pole, když nehnije, má TSI EA111, nebo 2.0TDI a když i to obejdeš, je tam DSG :D
Golf 5 se dělá od 2003 a veškeré rákosí z tohodle roku je už v hutích.A naštěstí to je historie dneska má koncern motory vychytaný na rozdíl třeba od Fordu,kterej za posledních deset let neudělal jedinej benzínovej motor,kterej by netrpěl sebedestrukcí.Takže Korejci na tom v globálu nejsou ještě tak špatně.
Ford má u benzínu tak 50:50, pruser je 1.6EB a nějaké řady 1.0EB, novější jednapětky jsou ok, stejně jako nová verze 1.0 a dvoulitry či V8 v Mustangu a nově i HEV verze taktéž.. .takže vlastně jen ta jednašestka a pár zadřenejch 2,3 ve Fokusu RS (v Mustangu prý fungují).
U Fordu na rozdíl od koncernu ale můžeš koupit nafťák (a jeho dvoulitrum nepraskají hlavy válců ..), kdežto u Oktávky ten prkennej podvozek a příšerné odhlučnění nevyměníš ;) Tak si užij natřásání a korejcům můžeš závidět multilink a funkční infotainmenty :)
p.s. i Oktávka s multilinkem není zázrak - jezdil jsem Scoutem.
p.p.s klidně si obhajuj Škodovku a buď slepý k ostatním autum, mne rukama prošlo už pár aut, včetně koncernových a vzor spolehlivosti to určitě nebyl, jediné auto, které funguje vzorně co jsme měli a nebo je v okolí jsou snad Toyoty (a v mém případě naftové Fordy), jinak u každého se něco řešilo a koncern patří do šedého průměru od motorických problémů až po ty karosářské (Škodovky, VW, Seat z vlastní zkušenosti), takže nevím, že se směješ zrovna korejcům, ale chápu, že se bojíš, že by mohli být lepší a oni jednoho dne budou....už není rok 1999...
Kam jsi dal toho vašeho yarise? Vždyť tady odbornik psal, ze uz je dávno v huti. A já ho minulý týden ještě viděl, jezdit. To jsi vzal hopem. :-[]
Nebo nějaká reinkarnace ala Fénix?
Vag neumi podvozky, proto teď skemrali u fordu, aby mohli spolupracovat. Snad to dopadne dobře a nebudou prokenne podvozky se zapejkajicimi motory....počkat, ale oni už mají motory které než se zapecou, tak se potkají po preskoceni řetězu. Co by jim teda ford mohl nabídnout? Už to mám. Fungujici infotainment
To se ti zdálo, u nich na vesnici mívali nějakou starou Mazdu a ta shnila, to je poslední rejže, co viděl :D
Jo, retro SYNC3 sice nemá nejnovější grafické rozhraní, ale když s ním někam jedeš, nezasekne se ti.... true story, kdy jsem někde u Saarlouis zabloudil... možná to bylo tématické, protože tam je továrna na Fokusy :D
Kecáš. Jednou ti Ford nevyjel z garáže :-[]
A to v době, kdy bys u hiu měl ještě záruku :D:D
A podle mého už hiu/kia škodovky dost dotáhli a nebojím se napsat, že jsou před ní. Oni jim ty auta aspoň fungují.
Moment, Ford tu záruku taky měl, ale dříve se za ní platilo dost navíc, u druhé Kugy nám ji dali free 5/120 tisíc km. Ale obávám se, že na autobaterii se tohle nevztahuje, četl jsem podmínky :D
U Fordů se sypou všechny turbobenzíny od 1,0 po 2,3.Ruská ruleta 50:50 u všech.Ford dneska jedině naftu.Já se rákosí nesměji jen to je rákosí a vždycky zůstane,to je celý.Podívej se na prodeje v Evropě kdo je první a kde je rákosí a já škodovku nemám a nekoupil bych si ji.Takže vedle jak ta jedle😂Octavia uveze 650 kg a je prostorná a někdo uveze jen okolo 400 kg a má minikufr jako třeba i30 a může mít měkčí pružiny.Záleží co kdo chce.Forďáci když nemají argument vytáhnou podvozek,ale že na to potřebujou pixlu bitumenu každý dva roky,je věc druhá😀.I koncernová a focusí vlečka je líp naladěná než rákosnickej multilink.A to dřív zkrachuje Ford než že Korejci předhoní koncern,tomu věř.U nás už je Ford skoro exotika a ostatně prodeje nebo spíše neprodeje tomu odpovídají.Sync 3 to je taky retro tak z přelomu tisíciletí,to má rákosí lepší.Korejci jsou pro ford mnohem větší hrozbou než pro koncern.
To si toho moc nevyzkousel a jen čteš paourove hodnoty. Asi je máš nactene hodně. Už máš tedy nějaké auto? Ten prkennej podvozek s tyčí co? Prej líp naladit.... To je vždy legrační pokus. Tyc bude stále tyč a tak se bude chovat v zatáčkách pořád. Takze už víme, že nemáš ani 110kw od VAGu, kdyz tam mas tyč, která je udajne lepší než viceprvek. Stejne pochybuju, ze auto vůbec máš.
U VAGu se zase sype všechno s elektronikou aktuálně. Takze všechno. To uz radši to 50:50.
No, tak to si se pěkně vyklubal :D Víš o tom, že společnost už pokročila a s VW nejsi král? Není přelom milénia :D Je to šunt jako všechno ostatní :D
Ale jak myslíš :
Kolik si těch Ecoboostů provozoval ? My pár jo...
Od auta chci, aby jezdilo, takže podvozek je docela klíčovej a když k tomu dám naftu, je to fajn, ale chápu, že neřidič jako ty radši bude postávat na parkovišti a jízdní vlastnosti řešit nebude ;)
Nevím, kolik Fordů si dlouhodobě provozoval, ale ten podvozek vydrží pár stovek tisíc km i v ČR (na MK4 skoro ve 300 tisících vše původní, než šla pryč) a se rzí jsi někdy u modelů z roku toho Golfu 5, takže o 15 let pozdě.. no jo, ale u VW to neva, tam je to dávno, ale u Fordu je to nedávno, což? :D Octavia je prostorná, tím tak její klady končí.
Hele, ty si kupuješ auto dle prodejů? Tukový rohlík se taky prodává v ČR nejvíce a to je tedy high quality ! :D
Sync 3 funguje a dobře, dokonce nedávno byl někde označen motoristy za jeden z nejoblíbenějších, takže možná retro, ale funguje... a to se u koncernu říct nedá ;)
Chováš se jako malý Jarda, plácáš páté přes deváté, zkušenosti nemáš žádné a Fokusí vlečka je fakt dobrá, na rozdíl od té koncernové, tu poznáš na prvním výmolu ;)
Nevím s koncernovou jsem toho moc nenajezdil.S rákosím víc a s fordama nejvíc,ale z aktuální nabídky bych si domů nevybral asi nic.Podvozek není všechno.Máš spoustu jinejch věcí, který tě začnou časem štvát a který má koncern dotaženější.
To mi pověz jaký ? Naopak na všechny neergonomické věci si časem zvykneš a pak tě zajímá, že sedíš v křesle v celkové pohodě, než že infotainment nemá grafiku dle poslední mody a že ti přeházeli po faceliftu auta tempomat (zdravím Ford! to je peklo, trhat jim ruce). Ale mne třeba z ergonomie nejvíce bere Renault, třeba ovládání rádia dotáhl k dokonalosti.
Můj ideální mix by bylo auto složené od několika výrobců, protože každé má něco, to tady opakuji od začátku, od spolehlivosti přes ovládací prvky až po jízdní vlastnosti. Nejsem extra fanda korejců, ale dnes už to nejsou ta nekonkurenceschopná auta... asi bych si ho nekoupil zatím, ale respektuji každého, kdo ano, protože to nejsou auta z pomyslného dna tabulky.
Aha. A už jsme u toho, slovickareni. Takze nic, ok. :-[]:-[]
Takze dík za info, ze opravdu nemáš vůbec žádné zkušenosti. https://www.autobazar.sk/…i-zadna-naprava/
Kdyz nechceš pojmenování tyč, tak třeba traverza, torzka. Vse ma stejny výsledek. A dokonce i funkci, jen jiný tvar.
A srovnáváš srovnatelné ojetiny ? O3 stojí +/- stejně, ale mívá o dost více najeto, aby si našel srovnatelná auta, Oktávka stojí tak o 50 tisíc více. Zadal jsem si jednoduchý filtr 88kw 1.6 vs 1.2TSI a zatímco kolem 200 se dají sehnat i30 s nájezdem do 70 tisíc, Oktávka s tímto nájezdem stojí 250 tisíc +.
U nafty je to kombik i30 vs liftback stejné (1.6 crdi vs 1.6Tdi) a kombik vs kombik zase skoro + 50 tisíc pro Škodovku.
Pes je zakopany v percentach.
Musis porovnavat nakupnu cenu vs. predajnu cenu.
O3 sice stoji mierne viac, ale nakupna cena bola realne zasadne vyssia ako pri i30.
(Ano, samozrejme mozeme argumentovat zlavami pre fleet - ktore su okolo 14%, lenze podobne sa na zlavu pre fleet dostane aj korejec. Okrem toho, zlavu u skodky ako sukromnik velmi nevybavis.. Takze ak si si ako sukromnik kupoval O3 pred 5 rokmi za svoje a v podobnej specifikacii i30, tak na i30 realne prerobis menej. Navyse, slabsie vybavena O3, kde je teoreticky rozdiel v cene nizsi a s motorom 1,6 TDI je O3 fakticky nepredatelna oproti 1,6 CRDI, kde ti kupujuci utrhnu ruky)
No, nevěřím, že bych měl problém prodat Ofci s 1.6TDI, pokud by nebyla zbouraná, ale auto po prvním majiteli do 100 tisíc nájezdu = Ofce zmizí rychleji, lidi je chtějí, podívej, minule tu byly nejžádanější ojetiny v ČR a Oktávka prostě vede.
Ja som si tiez myslel, ale zrazka s realitou bola tvrda, ked som predaval svoju O3.
Nikto to nechcel :-) a nakoniec som ju predal za ovela menej ako som povodne kalkuloval pri nakupe. :-O
Pritom uz pri nakupe zostatkova hodnota vychadzala horsie ako pri Ceede (mal som zostatkove hodnoty pre operativne lizingy k dispozicii), ale ten rozdiel som bral ako priplatok za vyssiu kvalitu skodky.
Co sa napokon nepotvrdilo, lebo prdla vodna pumpa a skorsia vymena rozvodov bola za 600 € - t.j. 600 € mimo planovany naklad. :no:
A nechtěl si za to víc, než ostatní? Jak říkám, když se podívám na ojetiny dnes, tak ta Oktávka začíná většinou o 50 tisíc dráže.. taky nevím, jestli si to nenabízel v době, kdy byl trh zasycen levnými operáky? Vše hraje roli.
Čoveče u vás možná,ale u nás rozhodně ne a co vím tak u vás každej taky radši embéčku než rákosí a zlavu dostaneš ako súkromník.Tak nevím kam na to chodíš.Percenta ti ubydou nejmíň u Dacie, protože je nejlevnější,ale ve skutečnosti je to pár šušňů.
Ale samozrejme, niektori ludia to neriesia a kupia si,. co sa im paci - vidime bezne ludi, ktori si kupia Pezot alebo Fiat a podobne, hoci to je vyslovene iracionalne.
Drahá A. měla kdysi na víkend půjčeného nového naftového kombíka. V podstatě je to takové auto bez emocí, dělá víceméně všechno, co by mělo, aniž by se snažilo řidiče něčím sebeméně pobavit nebo potěšit.
K LPG - minimálně do ix20 nabízel jednu dobu přestavbu sám Hyundai, v motorech byla údajně tvrzená ventilová sedla atd. Měl to kolega, ale nebyl s tím ve finále úplně šťastný. Značkový servis dával víceméně od plynu ruce pryč a problémy s LPG komponenty si musel kolega řešit po garážových plynařích.
lpg je casovana bomba a pri takychto autach nedava vobec zmysel. usetrene peniaze za palivo sa nevyhnutne minu na pravydelny servis systemu a uplatky na stk, aby ste potom s tym vobec presli.
necpěte tam LPG a najedete 1 000 000 km BEZ problémů. Ovšem kdo nenajde vadu an korejci, nezaslouží si titul "motoristický novinář" (tak to jeden z nich dokonce řekl)
PS:
To samozřejmě platí jen pro nenáročného uživatele opravdový znalec jezdí zásadně v koncernu!
S modelem I30 jsem se hodně najezdil. Jak ve verzi hatchback tak kombi. Myslím, že je to velice kvalitně a dobře postavené auto na kvalitních technických základech. Spolehlivé motory. Odolná konstrukce. Možná jen škoda slabších benzínových motorů 1.4 a 1.6. Papírově silný výkon ale v praxi spíše pro nenáročné uživatele.
Je to dobré auto, které se moc nekazí. Mám ho šest let a je absolutně bez koroze. Závady co jsem řešil - stahovačka zadního okna (řešeno v záruce), roletka zavazadlového prostoru (řešeno v záruce) a pak problém s brzdami, kdy zadní brzdy pravidelně přibržďovaly (řešeno po delších dohadech v rámci záruky výměnou zadních brzdičů).
Jinak to auto nenabídne nic navíc - prostě auto bez emocí sloužící k přepravě z bodu A do bodu B. Já ho kupoval za důvodu parádního poměru výkon/vlastnosti/cena. Nové auto (1,6 CVVT, kombi) jsem kupoval prakticky za cenu Dacie MCV (s obdobným výkonem a výbavou) a třeba Fábie kombi byla tehdy dražší.
Modely s GDI mely problemy se spojkou. Mi ji po 50 tis menili v zaruce nadvakrat. Myslim, ze napoprve to chtel autorizak jenom nejak oj***t a az napodruhe to menili opravdu.
Ja mel i30 v kombajnu jako nahradni vozidlo na trjden. Coz o to, auto hezky, ale v motoru jsem ty kone proste nenasel. Myslim, ze jsem mel tehda benal 1,6. A zralo to jak protrhly. Prikladam to ale naprosto syrovymu autu se 4km na tacho. Ten den to prihlasili. Osobne bych ale radeji evropana, nebo Kiu. A paradoxne, mne se tahle generace libila vic, nez nova. Ackoliv cenu H drzi tak nizko, ze zustava rozum stat a clovek musi zatleskat.
Mne by jen zajimalo, zda by se redaktor takto v titulku zeptal i na nejake vozidlo VAG.
Krátké trasy není problém 8-10 dle provozu, delší i za 6 a něco, tedy takto to popisuje kamarád, co má tu 1.6 88kw.
Jinak i 30 je taková lepší altenrativa k Rapidu, podvozek a odhlučnění je o dvě třídy jinde, ale zaostává dynamicky, TSI jede lépe s lehkým Rapidem, dle některých má 100kw :D:D Což mi tedy nepříjde dle předjížděcích manévrů některých pilotů Rapidů, ale budiž, proti té i30 1.4 a 1.6 fakt jede trochu lépe.
to je rozdiel v turbe..
atmo motor je dnes uz len pre naozaj nenarocneho vodica.
Ad spotreba - v meste a kratke trate pri 1,6 CVVT je 8 litrov beznych, mimo mesto je to okolo 6,5 litra.
Zaujimave je, ze na dialnici to neberie viac ako moderne turbobenziny - realne okolo 7,5 litra. Maly turbobenzin v rovnakom rezime pojde za 7 a pri vyssich rychlostiach uz rozdiel v dynamike nie je taky vyrazny.
To jsou ty kydy o turbu. Pak v dynamickém zrychlení ty turba zaostávají za moji atmosférou.
No a spotřeba. Kdyz se nejede pila, ale normální cestovní rychlost, turbobenzin si muze o spotřebě atmosféry jen zdát. A nevymlouvej se, že to je hybrid. Pořád to je atmosféra. :-[]
Ale ty nemáš atmosféru, ty máš kombinaci atmosféry a elektromotoru.. to je stejné, jako tvrdit, že mám naftovou atmosféru, akorát je plněná turbem ;) Když turbo odpojím, bude to atmosféra, už jsem to jednou nedobrovolně měl u Laguny DCi ! :D
Ale jinak samozřejmě, že turbobenzín žere méně, než atmosféra, pokud jede běžnou jízdou, viz srovnání toho TSI s CVVT.
Já mám opravdu jen atmosféru ! Sice docela jede, ale taky žere :D
Ako som pisal, 1,2 TSI pojde 130kmh GPS za 7, 1,6 CVVT za 7,5.
Vskutku je rozdiel pri vyssej rychlosti maly, prednosti atmosfery sa ukazu prave pri vyssich otackach.
Naopak turbobenzin je fajn medzimesto - netreba tocit a vykon a tah je dostupny ryclhjsie a lacnejsie..
A SUV?
1,5 blueHDI v modeloch PSA berie na dialnici pri 130 kmh GPS okolo 8,5 litra. Vlastna skusenost. A hodne prekvapujuca, tiez som cakal, ze to bude do 7.
Ne, 1.2TSI z té doby, co je Hyundai v Oktávce II jezdil po dálnici ve 130ti za 6-6,5, vlastní zkušenost. Jak jezdí blueHDI netuším, to je diesel, ale 1.5EB v Kuze při 130ti bere cca 7,5-8 dle toho, jaký je profil trasy. Taky vlastní zkušenost.
nehadam sa, zase ja nejazdim po uplnej rovine, zase jazdim rovnaku trasu, rovnakym stylom. Preto dolezite su rozdiely medzi motormi, nie absolutne hodnoty.
U mna je to ako som pisal: cca 0,5 litra je male turbo uspornejsie.
A ad SUV - tam tolko skusenosti nemam, ale uzranost 1,5hdi ma velmi prekvapila.
Mozno je to tym, ze motor uz musi mat adblue a zabozruti nezvladli implemetaciu??
i30 1.6 GDI bylo moje první pořádné střetnutí s Koreou a byl jsem z ní nadšený, protože to celkem jelo a přitom nežralo, velmi dobře to tlumilo nerovnosti, obstojně vypadalo a v interiéru jsem se cítil útulně, zkrátka nebyl to lowcostový otloukánek, jakého jsem čekal. Akorát se GDI údajně rádo karbonuje a u ojetiny člověk nikdy neví, nakolik tomu šel majitel naproti.
Ještě mi došlo, že jsme ve stejném roce řešili nákup i30 a Rapidu. Rapid 1.0 TSI byl za lehce vyšší cenu mnohem lépe vybavený a s moderním infotainmentem, ale neměl tak pohodlný podvozek, interiér byl lacinější a užší a tříválec si vyžadoval trochu zvyku. Zajímavostí i30 bylo, že se dělala převážně na sklad v pevné akční výbavě a pak se u dealera dala spousta věcí domontovat.
Řídil jsem slušně vybavenou i30 1.6MPI 88kW 6MP. Mám vyzkoušené, že Fabia 1.2 TSI 81kW 6MP ji na dálnici naprosto nestačí a taky že ta i30 zase vůbec nestačí na Octavii 1.4TSI 103kW a to kdekoliv. Výbava vůči ceně byla výrazně lepší než u Octavie, ale ten líný odpich díky atmosférickému motoru mě moc nebral.
Objevilo se to už několikrát. Korunu tomu dal Vaculík, kdyz u videa rapidu z acek ukázal na grafu z brzdy, ze 1.2tsi ma místo 77kw skoro 100kw, a na kolech 52kw
Tedy ze "má" o 30% větší výkon než udávané, ale skoro 50% ztrátu v pohonem ústrojí. Ale je to dalnicni dravec.... https://www.auto.cz/…k-dopadla-137790
Čas 16:43
Jen škoda, že našemu 1.5tsi ten výkon navíc nepribalili a jezdi jako normálních 96kw. A taky, když potkam 1.0 nebo 1.2tsi, tak to taky trvá dost dlouho než dokončí ten předjíždění manévr.
Kupované nové 2016, 1.6crdi 7dct, kombi, výbava Family, metalíza, 81kw, 300Nm
15.625€ s DPH. Neprekonateľná cena/výbava/záruka. Nedalo sa nekúpiť.
0-90.000km, 1x som dosiahol matku 10 kľúčom na svorke batérie. Predajca mi vymenil airbag v rámci zvalavacky. Koniec porúch. Olej menený každých 15tkm, nemenil som nič na brzdách.(dct má väčšie kotúče). Nikdy som nezaregistroval vypaľovanie filtra, 5 dní v týždni krátke jazdy
Strata hodnoty po 4 rokoch 40% a to som ho veľmi zle/lacno predal.
Poměr cena výkon je u Hyundai jedna z nejlepších. Záruky 5 let jsou taky dobra vec , pokud to člověk kupuje mezi 4 až 5tým rokem či dříve. To samé KIA tam je na motor a převodovku 7 let. Určitá jistota...
I30 II je suprově pohodlne auto. O3 byl proti tomu kostitřas .
...nadprůměrně spolehlivé auto, ale po designové stránce je pro mě naprosto nepřijatelné. Ty bachraté přední blatníky a to vlnobití na bocích vypadá opravdu příšerně. To současná III. generace je na tom vzhledově mnohem lépe, jenom u ní nepochopitelně ubylo místo pro nohy zadních cestujících. Ale to u Octavie IV taky... :-(
porovnávať Octaviu či už 2 alebo 3 generácie s "geplom" Hyundai/ Kia, je totálne mimo....tieto črepy z tohto obdobia sa nechytajú v mnohom ani na Octaviu 1 čo je auto vyvýjané v 90 rokoch. cenou môžu konkurovať, ale to je tak všetko. A to OCT 2 je podla užívatelov aj lepšia ako 3. v odhlučnení určite. LPG tam Hyundai malo /akože fabrikové/ , ale zrušili jeho predaj, lebo z blata robené hlavy motorov to nezvladali -sedla ventilov, ventili. Po 30 tis. km sa im autá vracali na reklamáciu a museli rad radom motory opravovať. Tak radšej zrušili predaj "origo" LPG.
Nakolko som spolu s manželkou majiteľom 2014 i30 1.6 CRDI 81kW Combi (kúpená nová) a 2011 Golf 6 1.6 TDI 77kW Variant (ojazdený pri 170 tis km, v roku 2018) môžem k týmto autám relevantne niečo napísať, aj keď trochu oneskorene. Autá si s manželkou striedame ako príde. Ja najazdím ročne +- 45 tis, manželka cca 30 tis km. Hyundai pokladám za nadpriemerne spoľahlivé auto, momentálne má na tachometri viac ako 370 000km. Bez jedinej poruchy motora alebo čohokoľvek iného, až na otváranie piatych dverí. Diel stál €92 a za 15 minut som ho vymenil. V obidvoch autách bola už tiež vymenená baterka. Inak nič. Spotrebné veci ako brzdy menim každé dva roky - naraz platničky aj kotúče po zhruba po 100 000km. Spojka bola menená po 320 000 km. Zato Golf ma asi privedie na mizinu. Momentálne máme na ňom 369 000km. Hned po kúpe výmena rozvodov cca €550, pár mesiacov na to EGR ventil cca €700, ďalej silentbock motora, tyčky stabilizátora, dorazy tlmičov, siletblocky spodných priečnych ramien prednej napravy, zadretý zadný brzdový strmeň plus zadreté bowdeny ručnej brdzdy, hlavný spojkový valec, otváranie piatych dverí, netesný xenonový svetlomet, to ma skoro porazilo, pretože boli vyskratované aj tri ovládacie jednotky v ňom - €2000 a opäť výmena rozvodov. Medzičasom prestal fungovať CD prehrávač a kompresor klimatizácie. A len celkom nedávno sa začala strácať chladiaca kvapalina, začala výrazným tempom stúpať hladina motorového oleja a netesný vstrekovač, nakoľko je okolo neho vždy po jazde jazierko nafty. Je pravda, že Golf je tichší. Aj od podvozka aj od motora. Golf ma asi o 0,3 Litra menšiu spotrebu. Ale Hyundai je pružnejší. Na i30tke je hrdza viditeľná na piatych dverách a vodičových tiež. A le len minimálne. Môže to byť dôsledok toho, že do nás na dialnici narazila jedna pani, odhodilo nás do zvodidiel a praktický všetky vonkajšie panely karosérie museli byť vymenené. Toto je môj už tretí Hyundai, ktorý mám od nova, a na ktorom som najazdil aspoň 300 000km. Všetky boli spoľahlivé.