Snad bude i slušná kvalita výroby, protože označení "TOUR" je legendární :D Má to asi vše základní potřebné + 1.0TSI, které má vlastně 100kw :D , takže takové hot kombi za pakatel :yes:
Taky znam jednoho co odmita automat. Po case z nej vylezlo, ze jeste zadnym nejel :). A takovych bude plno.
Neznam nikoho kdo zkusil automat (myslim delsi jizdu, ne 10km na predvadecce) a nechtel by ho. A to mam kolem sebe dost auto nadsencu.
Ja konkrétně s tímhle 1.0 ne. Ve 2.0 TDI v různých výkonových verzích a 1.6TDI ano. A všechno to byla hruza. Poskakovani pri parkování, cukani pri řazení, cukani pri popojizdeni v kolonách, couvani do kopce. Horsi uz byl snad jen robot v Aygo.
Na druhou stranu, uz je to rok a pul, co jsem nemusel tuhle hruzu řídit, takze se to třeba i zlepšilo.
Je diskutabilní, kde a čím jezdíš a proč ho nechtít.
1. cena - pořizovací, cena oprav u ojetin, manuál je sázka na jistotu
2. jezdíš někde krátké trasy, tak tě to tolik neštve, jako kolony ve velkém městě
3. auto pro zábavu.
Pak jsou kategorie aut, kde mi manuál chyběl málokomu - třeba SUV, či kombíky, hlavně na naftu.
Konečně rozumný příspěvek. Předpokládám, že tato kategorie auta najede většinu kilometrů ve městě a nebo na krátkých trasách a tam je automat k nezaplacení! Hlavně ve městě. A jak píšete, hlavně ta jistota toho, že prostě šlápneš a ono to jede, nezdechne ti to na semaforu. Kdo jednou zkusil automat ve městě, nebude chtít nic jiného..
Mylsim, že asi jo, jinak by to automobilka nemabizela. Navíc nové auto málokdo kupuje na 100 tisíc kilometrů, především ne soukromnik. Ruční řazení můžeš mít, máš možnost volby..
Kdeže ty ceny jsou. Akční ceny "Octavie" Tour 2010. Za 271.900,-Kč jste dostali liftback s motorem 1,6 MPI (75 kW), za 322.900,-Kč pak kombi s takřka legendárním čtyřválcem 1,9 TDI (74 kW).
No nevím, jestli zrovna 21. století je v duchu lenosti za volantem příměstského posunovadla. Já bych to nechtěl, ani kdyby to bylo levnější než manuál.
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Ako až tak do dôsledku ma to netrápi. Povozil som sa, jazdí to, poslúži to, ale popravde ma nenapadol žiadny dôvod, prečo chcieť Fabiu a nie radšej niečo iné. Jediným argumentom by mohla byť potreba malého kombíka, ale tú momentálne nemám.
Bola to skôr narážka na ich marketing, akým systémom funguje. Vždy veľké chválospevy a realita niekde o kus vedľa. Obvykle na dobré autá zákazník čaká, nie že ich sú v skladoch celé haldy a čakajú, či ich niekto kúpi.
Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na podzim.
Tak to museli tých šrotov navyrábať do foroty veľa, keď dokážu 3 kvartály predávať len zo skladových zásob. Alebo ich proste nepredali toľko, ako tvrdia a len to hromadili na odstavných plochách...
Takze duvod je nuda ? No tak to tipuji ze budes v mensine s timto duvodem. Ale OK.
Ja zas nechapu co je za zabavu radit. Mame rok 2020. Jedine kdy to chapu jsou nejake "sportaky" ci auta pro pobaveni (mx-5 a pod.). Ale tak to ma tak 5% populace.
To jako o ruční řazení mají zájem jen petrolheadi?! Fakt si myslíš, že každý chce připlácet 40 000 za cukavé DSG a kolem 100 000 km ho draze opravovat? :-)
Např. vloni z kraje roku nešla několik týdnů objednat O III TDI 110 kW man., údajně pro homologaci, a tak to zdůvodňují i jiné značky, když vypadne najednou nějaká do té doby hodně prodávaná verze. Verze Fabie Combi 1.0 TSI 81 kW homologaci samozřejmě měla, otázka např. do kdy jí platila, nebo byla již na nějakou výjimku a obnovení se na pár týdnů výroby již nevyplatí. Nebo si myslíte, že když už je auto jednou v EU homologované, že to výrobce může vyrábět pět - deset let? Jak např. v RF LADA 4x4...
Motor 1.2TSI se vyrábí ve dvou motorárnách:
- Skoda Auto Mladá Boleslav
- VOLKSWAGEN AG Salzgiter
Vážený pane,
děkujeme za Váš dotaz a zároveň se omlouváme za prodlení odpovědi z důvodu
vysoké frekvence e-mailových dotazů.
Váš dotaz jsme konzultovali s kolegy a technicky jsou oba motory shodné,
odlišného výkonu bylo dosaženo použitím jiného nastavení řídicí jednotky.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Irena Kohoutová
info@skoda-info.cz
Škoda Info-Line 800 600 000
Takže to vypadá, že CBZA a CBZB ve Škodovkách by skutečně měly být identické. Ale nevím co ve zbytku VW, protože opravdu jsem někde v době příchodu zaznamenal, že silnější motor má jinou hlavu, ventily... Je ale pravda, že to bylo u VW a ne u Škody.
EDIT:
Zdravím pánové. Ty motory jsou skutečně odlišné z výroby. Na levnější variantu motoru jsou použity díly vyrobené v kooperaci za levnější cenu v horší jakosti materiálu - tím pádem nesnesou takové velké zatížení jako motor naladěný na 77kW.
Pro určitou normalizaci se přistoupilo k dodávání stejných náhradních dílů (mít náhradní díly na každý motor zvlášť by bylo zbytečné, nákladné a dělalo by to zmatek), vycházejícíh z požadavků na motor 77kW. Tvarově stejné, funkčně stejné. Kdybych to shrnul - ty motory mají 100% zaměnitelnost všech dílů (mimo ŘJ), ovšem z výroby přicházejí na trh odlišné. Aby byla zachována životnost motoru z levnějších dílů, byl naladěn na 63 kW (ale to je všem asi jasné).
Tak ja síce stále považujem Scalu za lowcost, ale nie je to už také okaté ako pri Rapide, v lepšej špecifikácii vie Scala vyzerať celkom k svetu. https://www.sauto.cz/…a/scala/18942831?…
Druhá vec je, že v tej lepšej špecifikácii už je cenovoé na úrovni plnohodnotného a neošklbaného mainstreamu. https://www.sauto.cz/…corolla/18862234?…
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
No takhle... v konfigurátoru Fabia ještě je, takže zatím se zřejmě objednat dá... a je začátek února, třeba do května se budou dodávat objednaná auta... a pak přes léto dojedou skladovky a pak se spustí objednávky na novej model. Je možný, že třeba někdy v září prostě krátkou Fabii nekoupíš... nabídnou ti Kamiqa nebo Tourku a pokud nechceš, tak smůla.
Nicméně je fakt, že i MonteCarlo je v konfigurátoru jen 70kW s 5MT nebo 7DSG.
Přesně tak. Jezdit s tím každý den ve služebním, asi vezmu automat. Ale pokud mám auto soukromé, tak stejně jako chci kroutit volantem tak stejně tak chci kvedlat šaltrpákou a používat obě nohy. A dokud budu zdravý tak věřím že se to nezmění :-!
No tak scal já v čr vidím dost. A celkově (/evropsky) má scala s jedním tvarem karoserie ve druhém roce výroby víc registrací než měl rapid ve stejné fázi se dvěma karoseriemi. 53 000 ks za minulý rok není hit, ale ani málo s ohledem na coronu. A právě kombíkem by to minimálně zdvojnásobili.
Mě spíš překvapuje že Kombi chtějí i nadále dělat na Fabii ane na Scalle, kde by to dávalo daleko větší smysl. Velikostní rozdíl mezi Fabií komci a octavií kombi je ukrutnej. Kdyby udělali scalu s kufrem 550 l a cenou od 450 000 kč. tak jim lidi urvou ruce. A přitom by to nemusel požírat octavii, která je daleko dál. Skoro bych si tipl, že to byl směr, který chtěli, ale nový šéf zatípl.
Tohle je možná spíš o naladění plynu + rychlosti zpátečky. Mám matný dojem, že se řešilo, že Rapid i Fabia mají díky nějaké kuriozní kombinaci stálý převod + dlouhá šestka + malá převodovka zpátečku hodně do rychla... nevím teď jestli se to týkalo i Octavie, spíš myslím že ne.
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
A hlavne Tour bola vždy cenovo výhodná ;-). Za dobrú cenu si také auto nájde zákazníkov vždy. Navyše je to Škoda, ktorú by bez problému kúpilo veľa "našincov". V podstate má to auto všetko potrebné na bežné jazdenie.
Kolega má Octaviu Tour II už 10. rok a je s ňou maximálne spokojný. Vlastne dnes by mal celkom problém si vybrať auto, keďže súčasné auto má všetko potrebné.
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Firemní prodeje jsou u Škody někde kolem 80 % a i kdyby u Fabie byly menší, pořád to u soukromníků ročně nebude více jak pět tisíc aut. To není "velmi dobře".
No hledal jsem a upravuji svůj výrok z "hrubě se mýlíš" na "řekl bych že se mýlíš" :D:D
Pokud si pamatuji správně, tak minimálně ze začátku výroby byla jiná hlava jak jsem uvedl. Ale nemůžu k tomu nic najít. A ve Škodovce jsou motory "tabulkově" opravdu identické".
Čipová možná, ale že dávají 30 % výkonu každému zadarmo a dělá to jen koncen, to je takové trochu sci-fi a nebo jen jinak interpretovane výsledky měření.. Toť celé :)
Mně se zdá o něco častějším jevem Kamiq než Scala, ale je fakt že teď už těch Scal potkávám postupně vic. A dost často s nějakým firemnín nápisem na dveřích, skoro to vypadá, že obchoďáci, kterým vypršel operák na Octavii dostali Scalu.
1) Scala je sama o sobě takový polokombík (u Rapidu tomu Škodovka říkala Spaceback), takže dělat z kombíku polokombík nemá smysl.
2) Fabia Combi je nyní bez jakékoliv konkurence, což je pro Škodovku určitě výhoda.
A proč by ne? Zlepšování komfortní výbavy je jen důsledkem pohodlnosti. Nechce se mi řadit, koupím si automat. Nebaví mě točit kličkou, chci elektrická okna. Nebaví mě přemýšlet nad teplotou, je tu automatická klimatizace. Jen a pouze pohodlnost...
Ale tak jistě, očekávání měla Škodovka se Scalou jistě vyšší. Ale na českém trhu se pořád jedná o jedno z nejlépe prodávaných aut. Samozřejmě to mohlo být ještě podstatně lepší, to by ale škodovka nesměla tak strašně šponovat ceny... :-(
- cena skladový Scaly je platná při odkupu a financování, jinak je to 440tis. Což není žádná výhra pro skladovku. Když si auto nakonfiguruješ jako nové, tak se dostaneš někde ke 450. tis. A jelikož cena nakonfigurované Scaly není podmíněna žádnou akcí, tak ještě něco usmlouváš (u tý skladovky asi těžko). A jsi někde na 420... Bez financování a odkupu
- když chceš srovnávat Scalu s Corrolou, tak jedině se sedanem a ne s HB
Tak s tímto názorem naprosto nesouhlasím. Je to tříválec, což je hlavní důvod pro 6ikvalt a jel jsi někdy s 1.6TDI pětikvaltem? Asi ne, protože by jsi nic takového nenapsal.
Víš co je sranda? Že tam spojka šla krásně, dalo se s tím jet normálně, ale u nových udušených aut, jak v testu Standa správně popisuje, kolikrát musíš až umělě překonat hluché místa a dávat strašně plynu. Nemají to všechna auta, ale dost z těch po WLTP ano.
U mne je to asi tak, pokud by se mi auto líbilo, tak mi je fuk, jestli bude AT či MT. Vyloženě nutně bych automat taky asi k životu nepotřeboval (má drahá polovička však ano).
V ideálním případě, pokud by všechna auta byla skvělá a krásná, tak automat od C segmentu kombi výše ano (střední třída, SUVčka, limuzíny, hlavně v naftě), B-C hatch by mi byl fuk a u auta pro zábavu asi manuál, pokud by to nebyl nějaký supersport, tam radši automat :D
To jsou spekulace, podle mě je v ČR podíl kombíku vyšší a podobně to může být třeba v Polsku. Kdyby automobilka ke každé cílové skupině přistupovala jako ty, tak neprodává nic.
No já to mám úplně stejně. 4stupňový automat je jedna z nejotřesnějších věcí, které jsem zažil a moderní automat je pro mě zbytečně vyhozených 50 tisíc za nic.
Nemyslím. Rozumně velké kombi v ceně 450 -550 tis kč škodě chybí. Lidi co to chtějí musejí jít jinam. Kdyby byla scala vzala by všechny zákazníky fabii kombi a i ty v tomto rozmezí. Aby nekradla dražším octaviím, to by se dalo uřídit nabídkou orientovanou třeba na motory do 100 kW, nebo výší marže, kterou by nastavili stejně jako u octavie.
Neznám strukturu prodejů = ale asi ho část lidí CHCE?
A nabízet i u modelů typu Tour jak manuál tak automat = je celkem normální
Proč ty tak odmítáš automaty to nevím = zkusil si nějaký modernější (nemyslím zrovna DSG :-)
Lidi co mají manuál komentuji v hlavě dnes a denně na každé křižovatce = prostě obrovské skupiny řidičů se díky manuálu rozjíždí POMALU a TRVÁ jim to = znovu a znovu a denně týdně měsíčně roky FURT PRYČ = dnes je lepší automat (pokud nemáš něco jako Toybaru a neumíš řadit
Sorry, ale ABS ani el. okna fakt nemají nic společného s automatem. Já ho nikomu neberu, do služebáku bych asi moderní automat bral, jednou možná k DCT dospěju, ale zatím to pro mě nepředstavuje výhodu.
Vědí co dělají. Roky budou krušné. Věřím že ve výrobě zůstane déle. Za mě bych raději viděl Octavii III Tour, ale ta by stále byla drahá. Navíc když končila tak nikdo nepředpokládal to, že přijde covid a že babiš k tomu navíc z*urví na co sáhne...
Je to smutný výsledek doby. Za tuhle cenu byla před snad ještě rokem na výběr komb nižší střední... EV+covid jsou však neúprosní spojenci a zabijáci nabízených modelů.
Lenost ? Pohodlnost ? No to snad ne. To je jako by jsi chtel mit v aute svihadla, ladeni autoradia manualne.... A co startovani klickem ? to je lenost ?
Proste je to komfortni prvek (neskutecne komfortni). Ok, nekdo nece, ale neni to o lenosti.
P.S: jeste jsem slysel nazor, ze je to pro ty co neumi radit.... no to je snad jeste horsi :)
Na co v takovém autě potřebuji 6 st. ? Naopak jsem rád, že tam je jen 5 st. zbytečné řazení navíc. Pro kategorii zákazníků, co si toto auto jde koupit je 5 st. naprosto plně dostačující.
A víš že si NEMUSÍŠ kupovat zrovna (dodnes) problematický DSG = ale jsou i mraky jiných automatů? ;-)
No ruční řazení v běžném autě v běžném provozu = už moc smyslu nedává
Takže jo dnes má manuál smysl (vlastně) JEN pro petrolheady = pro ostatních 90 a něco procent je příjemnější rychlejší (to s tím čekáním na každém semaforu dnes a denně až najde šaltpáku a pak vymyslí jak s ní pouhnout NEBO CO to dělají = to NEBYL vtip!) dokonce s nižší spotřebou = holt ten automat
Prostě buď jen přišlápneš a jedeš https://www.auto.cz/…y-edition-128296 nebo máš vteřiny zpoždění a ten za tebou (často) taky a ten zatím zrovna tak a i když si blízko semaforu než se rozjedou na tebe už zase vyjde červená. No a NEBO lehce přišlápneš plyn a (díky automatu a elektromotoru co jede okamžitě naplno) si za ten čas než najdou šaltpáku a vymyslí co s ní = si ty s automatem ZA křižovatkou
U mě je to už prostá lenost a pohodlnost. Nehledě na to, že příští auto bude už s největší pravděpodobností s nějakou formou elektrického pohonu, takže tam bude automat... v podstatě v základu.
Tak ono hodne zalezi, v jakym aute a jaky automat to je, ze? V tyhle plecce je nuda uplne vsechno a kvedlat s pakou ve stridani se seslapovanim spojky jako nejakej predpotopni sasek na tom nic nezmeni.
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
:D Hele já už ti fakt nerozumím, neustále si protiřečíš. V jednom vlákně tvrdíš, že firemní prodeje Fabie nestojí za řeč, a ve druhém napíšeš, že soukromník si zásadně kupuje ojetinu a ne Fabii. Což je blbost, stačí se podívat kolem sebe nebo otevřít škoda fórum, kde nejčastěji přidávaným autem je Fabia kombi. Faktem je, že Fabia kombi se prodává natolik, že vedení rozhodlo o pokračování výroby, což je v dnešní době unikátní.
Pokiaľ sa to porieši takto - z pohľadu používateľa je to potom viacmenej rovnako použiteľné. Väčšinou trpia rôznymi nepríjemnými vlastnosťami autá na začiatku výrobného cyklu. Hlavne ak ide o "novú éru" -ako nedávno začali malé turbomotory. Dnes sú o kus ďalej.
Starší DQ250 apod. nebyly úplně etalon plynulosti, ale jako tragédie mi to nepřišlo nikdy (zkušenost z minulého Tiguana a prvního modelového roku Passata B8). Asi záleží i na údržbě. Teď mám v autě novější DQ381, řadí úplně v pohodě, nic z toho, co píšeš, se nekoná... 100tkm už ho morduju skoro furt pod plnou zátěží 5-6-7, protože držet dvoustovku se 150 koňma už dá nějakou práci (pochopitelně ne v CZ, na dépětce holt obligátních 130gps plus trocha tolerance). :D Aji Ozzmana jsem na letišti povozil a nestěžoval si ;-)
"Suché" DSG DQ200 (dává se k malým benzínům a k 1.6TDI) k tomu bohužel zřejmě skutečně má sklony... to ti řekne lecjaký mechanik. Mě konkrétně vydrželo v Passatu 1.4TSI 150tkm, ale nejezdím po městě a auto tak muselo daleko méně řadit.
"Mokrá" DSG (davají se k dvoultrům a výše) se ale nijak zásadně nerozpadají, co tak vím. Ale nejsem mechanik.
Presne takú Octaviu Tour kúpil v roku 2010 kolega. Má ju ešte dnes a auto vyzerá skoro ako nové (cca 110 000km). Je s ňou absolútne spokojný, aj keď v poslednom čase trochu začala žrať olej. Za tie peniaze to bola geniálna kúpa. Keby som v tom čase nemal takmer nové auto, tak ju určite kúpim. Mohol zo mňa byť fanúšik Škody :-!
Problém je, že pokiaľ netočí turbo, tak sa malý motor správa ako malý. Aj keď bude 1,0T v istých otáčkach možno lepšia ako atmosferická 2,0, pri rozbehu to bude podobné ako na malom motore bez turba. Pritom tá 2,0 bud v tomto režime úplne niekde inde.
Minule som išiel firemnou 1,2 TSI a pri cúvaní na miernom kopčeku mi "skapalo" auto. To moja 2,0 by dala na voľnobeh ;-). Samozrejme je to o zvyku - keby som musel, tak si v pohode zvyknem. Zatiaľ ale nemusím...
Nechce sa mi radiť - kúpim si novú Teslu, ktorá vraj nebude mať možnosť radenia auto sa bude rozhodovať samo. Potom skončím na psychiatrii :-!
Keď ma prestane baviť manuálna prevodovka, kúpim si hybridnú Toyotu :yes:
S tým súhlasím. Okrem mobilu robia kadečo iné. Ak vodič sleduje semafór a nie nejaký display, tak sa stihne rozbehnúť včas.
Automaty majú tiež jednu ooooobrovskú nevýhodu - vodiči často stoja na brzde a vypaľujú oči vodičom za nimi. Je tak ťažké zatiahnúť elektronickú ručnú ?... Najradšej mám keď pred mnou stojí večer SUV a celý čas počas červenej má stlačenú brzdu :no:. Počas dňa je to úplne jedno.
Nehovorím, že u manuálnej prevodovky sa to nedeje tiež, ale tu si vodič často zaradí neutrál.
Je celkom rozdiel čo ste napísali:
A - "MOJE JMÉNO" - "...kteří přijedou ke kruháku a počkají, aby mohli někomu dát přednost..."
- ak naschvál čakajú kým pôjde nejaké auto po kruháči - to nie je OK
- ak čakajú, lebo majú dať prednosť autu na kruháči = to je OK
B - "Hammunasakra" - "...uprostřed jízdy po kruháku auto před mnou ZASTAVILO..." - to nie je OK ;-)
Minule som si robil prieskum ohľadne kruháča s dvoma jazdnými pruhmi:
- otázka bola - či má prednosť ten, ktorý ide po kruháči vo vnútornom (ľavom) pruhu pred tým vo vonkajšom (pravom). Odpovede cca 50:50.
Potom to tak vyzerá na takom kruháči - poniektorí experti sa samovražedne vrhajú z vnútorného pruhu pred autá vo vonkajšom, lebo si myslia, že majú prednosť. Oproti tomu je nejaký opozdený štart kvapkou v mori :-). Pre istotu jazdím po viacprúdových kruháčoch so zvýšenou opatrnosťou, lebo človek nikdy nevie..
Na automobilovom webe sa isto nájde dostatok podporovateľov manuálnych prevodoviek. Keby sme dali podobnú diskusiu niekde na "všeobecný web", asi by vyhral automat. Vlastne aj tu je to tak minimálne 50:50. Doba sa mení.
V každom prípade moderný automat si lepšie rozumie s modernými systémami = má auto viac pod kontrolou.
Často píše, že kúpiť si Mazdu v automate je "hriech". Ich manuály sú asi momentálne najlepšie. Kúpil som Mazdu kvôli jazdným vlastnostiam / pocitom. Prečo by som ju kazil automatom?
Síce nepatrím k uvedeným 5%, ale dnes budem zrejme v menšine ;-). Jednoducho ma baví manuálna prevodovka - navyše taká dobrá :yes:
Pre istú veľkú časť našej populácie je radenie rýchlosti úplne automatizovaná vec. Je to rovnaké ako používať príbor a dopravovať si ním jedlo do úst :-!. Kedysi nebolo toľko možnosti mať automat a aj dnes veľa zákazníkov použije peniaze, ktoré by mali priplatiť za automat na niečo iné.
Predpokladám, že o pár rokov bude manuál poriadna exotika.
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Ak bude táto Fabia cenovo konkurentom Dacie a lacných Citroenov, tak sa bude v pohode predávať. Veľa ľudí okolo mňa (vek 40+) dnes volí radšej nové lacnejšie ako jazdené.
Osobne nechápem použitie lacnejších náhradných dielov. Povedal by som, že tým znížim kvalitu produktu s tým, že extrémne veľa neušetrím. Pár peňazí na motore. polotovar nie je až taký drahý, aby cenu produktu nenavýšila hlavne práca, réžia... Použiť o niečo horší materiál sa nevyplatí - to jedine žeby to robili z blata :-!
Pochopil by som zníženie výkonu z dôvodu daní, poistiek, zákonov, prípadne úmyslu predávať silnejšiu verziu drahšie. Ale "díly vyrobené v kooperaci za levnější cenu v horší jakosti materiálu" - to je u mňa "fušerina".
Čisto teoreticky je potom takmer isté, že pri oprave motora mi tam servis dá tie horšie diely, ktoré sa dostali na trh.
Hodnotenie je individuálne. Napríklad niekto s inou automatickou prevodovkou v živote nejazdil a myslí si, že to tak má byť. Prípadne iný nevie poriadne jazdiť s manuálom a potom mu auto poskakuje ešte viac - nakoniec mu príde DSG úplne hladké.
Na druhej strane - iný vodič vyskúšal viac automatov a možno vie, že inde je to oveľa lepšie. S DSG (v Audi A3) som išiel asi 1x cca 5 km a zdala sa mi celkom normálna. S automatmi ale veľké skúsenosti nemám - skôr žiadne :-!.
Mně jde jen o to, že ta cílová skupina popisovaná Aresem není tak velká a významná, aby se vyplatilo příslušnou kombinaci vůbec řešit. Fabia prostě není typické dálniční auto a tak se k němu i přistupuje. Jo, že na nic lepšího nemáš? Není má chyba.
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
No neviem, kúpil by si si rád nové auto, ktoré už nie je nové, lebo rok stojí niekde v sklade alebo vonku pred halou? Za cenu nového auta alebo zníženú len symbolicky?
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Jenže pro toho je podstatným problémem i těch základních 330 tisíc. A kdo potřebuje kombi, v téhle ceně málokdy sáhne po maličké Fabii, když může mít mnohem větší a lépe vybavené auto.
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Ne, nebude. Protože kdo nemá na rodinné kombi nižší střední třídy, nebude mít ani na tu Fabii a půjde do bazaru pro i30, Mégana nebo dvojkovou Oktávku, jako vždycky.
Pro zajímavost... EA111, u kterého tě Vaculík tak rozdráždil, se mezi výkonovými verzemi lišilo pouze v SW a skutečně se čipovalo z 63 kW na 90+ kW. :-)
Přesně. Ve středních Čechách vidím Scal jezdit dost a dost, minimálně na českém trhu se o žádný propadák rozhodně nejedná. :-) Ano, proti Rapidu je výrazně dražší, ale také je konstrukčně i opticky podstatně lepší.
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Fabia má své malé cukříky... hezká je nabídka barev, líbí se mi interiér, 1.0TSI určitě patří k tomu lepšímu na trhu. A kombíkům taky fandím.
Marketing nevím, ale čekal bych, že u Tour to bude hodně pragmaticky zaměřené... slova jako osvědčená, výhodná atd :-)
Ten motor byl fajn, ale Yaris3 je pro mne stejně jako dvojka pořád spíš auto do města, Yaris 4 je už více dospělý, s tím a 1.5tkou by si mohl i takový Arese s manuálem chrochtat :D
Já (s výjímkou toho Yarise 1.5) hýřím pokaždé když v servisu nemají automat :D
To byla asi (před)příprava na tohle GR = na obyčejné auto se s tím jezdilo skoro nepochopitelně dobře (pak mě šoklo že TAK povedený motor končí = v téhle generaci už není)
Tak to se velice mýlíš. Je ale fakt, že jako Evropana mě jen tak nějaký automobilový design neuspokojí. Toyotě se to v drtivé většině bohužel nepovedlo. :-(
Pořád to nejsou zázračné počty. I kdyby polovina z dvaceti tisíc prodaných Fabií byly kombi a půlka z toho šla do firem, je to pět tisíc kusů ročně. Žádné stěžejní počty, které by musel někoho trápit.
Co bylo v nižší střední "na výběr" za 330 tisíc s turbomotorem? Jediný cenově blízký vůz byla i30 s dýchavičnou čtrnáctistovkou, bez výbavy, a jinak vůbec nic.
Covid ani EV s tím samozřejmě nemají vůbec nic společného, ale to už by se tu člověk zbytečně opakoval.
Nemyslím si, že by nedošlo ke kanibalizaci Octavie, spíš naopak. Teď je to tak, že máš buď malou Fabii nebo Octavii, ale vlastně nic mezi tím. Pokud potřebuješ ložnou plochu, musíš vzít Octavii. Ale byl by pak důvod ji brát, pokud by byla Scala kombi?