Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia Tour přichází. Malé kombi omezuje nabídku

Fabia Tour je dostupná s jediným motorem, tříválcem 1.0 TSI o výkonu 70 kW. V nabídce jsou pak jen dva stupně výbavy.
Zpět na článek
1. 2. 2021 11:59
1. 2. 2021 12:37
1. 2. 2021 17:27
2. 2. 2021 09:52
2. 2. 2021 14:29
1. 2. 2021 17:57
1. 2. 2021 19:00
2. 2. 2021 14:17
1. 2. 2021 12:05
1. 2. 2021 13:03
1. 2. 2021 14:41
1. 2. 2021 13:16
1. 2. 2021 14:22
1. 2. 2021 14:07
1. 2. 2021 14:35
1. 2. 2021 15:26
1. 2. 2021 15:48
1. 2. 2021 18:47
1. 2. 2021 14:44
1. 2. 2021 15:28
1. 2. 2021 22:56
1. 2. 2021 23:25
2. 2. 2021 09:30
1. 2. 2021 15:42
1. 2. 2021 17:47
1. 2. 2021 18:14
1. 2. 2021 19:31
2. 2. 2021 12:47
1. 2. 2021 11:59
Zato DSG
by měly dávat slevu 40k a néé chtít ještě příplatek!
Rozbalit vlákno
7
1. 2. 2021 12:37
Re: Zato DSG
Proc? Jel jsi s tim ? Je to hruza ? Rozepis se. Dekuji za info.
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 17:27
Re: Zato DSG
Ja konkrétně s tímhle 1.0 ne. Ve 2.0 TDI v různých výkonových verzích a 1.6TDI ano. A všechno to byla hruza. Poskakovani pri parkování, cukani pri řazení, cukani pri popojizdeni v kolonách, couvani do kopce. Horsi uz byl snad jen robot v Aygo.
Na druhou stranu, uz je to rok a pul, co jsem nemusel tuhle hruzu řídit, takze se to třeba i zlepšilo.
Avatar - palix
2. 2. 2021 09:52
Re: Zato DSG
Hodnotenie je individuálne. Napríklad niekto s inou automatickou prevodovkou v živote nejazdil a myslí si, že to tak má byť. Prípadne iný nevie poriadne jazdiť s manuálom a potom mu auto poskakuje ešte viac - nakoniec mu príde DSG úplne hladké.
Na druhej strane - iný vodič vyskúšal viac automatov a možno vie, že inde je to oveľa lepšie. S DSG (v Audi A3) som išiel asi 1x cca 5 km a zdala sa mi celkom normálna. S automatmi ale veľké skúsenosti nemám - skôr žiadne :-!.
2. 2. 2021 14:29
Re: Zato DSG
Starší DQ250 apod. nebyly úplně etalon plynulosti, ale jako tragédie mi to nepřišlo nikdy (zkušenost z minulého Tiguana a prvního modelového roku Passata B8). Asi záleží i na údržbě. Teď mám v autě novější DQ381, řadí úplně v pohodě, nic z toho, co píšeš, se nekoná... 100tkm už ho morduju skoro furt pod plnou zátěží 5-6-7, protože držet dvoustovku se 150 koňma už dá nějakou práci (pochopitelně ne v CZ, na dépětce holt obligátních 130gps plus trocha tolerance). :D Aji Ozzmana jsem na letišti povozil a nestěžoval si ;-)
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2021 17:57
Re: Zato DSG
Do 100 tis. km se vysype. Stačí?
2. 2. 2021 14:17
Re: Zato DSG
"Suché" DSG DQ200 (dává se k malým benzínům a k 1.6TDI) k tomu bohužel zřejmě skutečně má sklony... to ti řekne lecjaký mechanik. Mě konkrétně vydrželo v Passatu 1.4TSI 150tkm, ale nejezdím po městě a auto tak muselo daleko méně řadit.

"Mokrá" DSG (davají se k dvoultrům a výše) se ale nijak zásadně nerozpadají, co tak vím. Ale nejsem mechanik.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 12:05
Pěkná cena
Snad bude i slušná kvalita výroby, protože označení "TOUR" je legendární :D Má to asi vše základní potřebné + 1.0TSI, které má vlastně 100kw :D , takže takové hot kombi za pakatel :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 18:54
Re: Pěkná cena
Pro zajímavost... EA111, u kterého tě Vaculík tak rozdráždil, se mezi výkonovými verzemi lišilo pouze v SW a skutečně se čipovalo z 63 kW na 90+ kW. :-)
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2021 19:27
Re: Pěkná cena
Jestli myslíš že 63 a 77 kW byl ten stejný motor tak se hrubě mýlíš. Výkonnější varianta měla mj. zcela jinou hlavu.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 19:29
Re: Pěkná cena
No já víckrát slyšel, že tam rozdíly nejsou.
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2021 20:31
Re: Pěkná cena
No hledal jsem a upravuji svůj výrok z "hrubě se mýlíš" na "řekl bych že se mýlíš" :D :D

Pokud si pamatuji správně, tak minimálně ze začátku výroby byla jiná hlava jak jsem uvedl. Ale nemůžu k tomu nic najít. A ve Škodovce jsou motory "tabulkově" opravdu identické".
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2021 20:43
Re: Pěkná cena
Motor 1.2TSI se vyrábí ve dvou motorárnách:
- Skoda Auto Mladá Boleslav
- VOLKSWAGEN AG Salzgiter

Vážený pane,
děkujeme za Váš dotaz a zároveň se omlouváme za prodlení odpovědi z důvodu
vysoké frekvence e-mailových dotazů.
Váš dotaz jsme konzultovali s kolegy a technicky jsou oba motory shodné,
odlišného výkonu bylo dosaženo použitím jiného nastavení řídicí jednotky.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Irena Kohoutová
info@skoda-info.cz
Škoda Info-Line 800 600 000

Takže to vypadá, že CBZA a CBZB ve Škodovkách by skutečně měly být identické. Ale nevím co ve zbytku VW, protože opravdu jsem někde v době příchodu zaznamenal, že silnější motor má jinou hlavu, ventily... Je ale pravda, že to bylo u VW a ne u Škody.


EDIT:
Zdravím pánové. Ty motory jsou skutečně odlišné z výroby. Na levnější variantu motoru jsou použity díly vyrobené v kooperaci za levnější cenu v horší jakosti materiálu - tím pádem nesnesou takové velké zatížení jako motor naladěný na 77kW.

Pro určitou normalizaci se přistoupilo k dodávání stejných náhradních dílů (mít náhradní díly na každý motor zvlášť by bylo zbytečné, nákladné a dělalo by to zmatek), vycházejícíh z požadavků na motor 77kW. Tvarově stejné, funkčně stejné. Kdybych to shrnul - ty motory mají 100% zaměnitelnost všech dílů (mimo ŘJ), ovšem z výroby přicházejí na trh odlišné. Aby byla zachována životnost motoru z levnějších dílů, byl naladěn na 63 kW (ale to je všem asi jasné).

Takže ... 100% fakt nevím ;-)
Avatar - palix
2. 2. 2021 09:59
Re: Pěkná cena
Osobne nechápem použitie lacnejších náhradných dielov. Povedal by som, že tým znížim kvalitu produktu s tým, že extrémne veľa neušetrím. Pár peňazí na motore. polotovar nie je až taký drahý, aby cenu produktu nenavýšila hlavne práca, réžia... Použiť o niečo horší materiál sa nevyplatí - to jedine žeby to robili z blata :-!

Pochopil by som zníženie výkonu z dôvodu daní, poistiek, zákonov, prípadne úmyslu predávať silnejšiu verziu drahšie. Ale "díly vyrobené v kooperaci za levnější cenu v horší jakosti materiálu" - to je u mňa "fušerina".
Čisto teoreticky je potom takmer isté, že pri oprave motora mi tam servis dá tie horšie diely, ktoré sa dostali na trh.
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2021 16:40
Re: Pěkná cena
To se mi nezdá, režijní náklady na montování dvou sad dílů by za to snad ani nestály.
3. 2. 2021 09:24
Re: Pěkná cena
Jinou, 16V hlavu melo 1.2 tsi EA211, ale to byl uplne jiny motor :D
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 20:10
Re: Pěkná cena
Čipová možná, ale že dávají 30 % výkonu každému zadarmo a dělá to jen koncen, to je takové trochu sci-fi a nebo jen jinak interpretovane výsledky měření.. Toť celé :)
1. 2. 2021 12:12
Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na podzim.
Tak to museli tých šrotov navyrábať do foroty veľa, keď dokážu 3 kvartály predávať len zo skladových zásob. Alebo ich proste nepredali toľko, ako tvrdia a len to hromadili na odstavných plochách...
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Emel
1. 2. 2021 12:38
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
No takhle... v konfigurátoru Fabia ještě je, takže zatím se zřejmě objednat dá... a je začátek února, třeba do května se budou dodávat objednaná auta... a pak přes léto dojedou skladovky a pak se spustí objednávky na novej model. Je možný, že třeba někdy v září prostě krátkou Fabii nekoupíš... nabídnou ti Kamiqa nebo Tourku a pokud nechceš, tak smůla.

Nicméně je fakt, že i MonteCarlo je v konfigurátoru jen 70kW s 5MT nebo 7DSG.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 12:42
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
MonteCarlo JEN stejných 70kW a 5MT? Smutné ale není to "divné"? Neni tam nějaký "technický" důvod?
1. 2. 2021 12:45
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Ako až tak do dôsledku ma to netrápi. Povozil som sa, jazdí to, poslúži to, ale popravde ma nenapadol žiadny dôvod, prečo chcieť Fabiu a nie radšej niečo iné. Jediným argumentom by mohla byť potreba malého kombíka, ale tú momentálne nemám.
Bola to skôr narážka na ich marketing, akým systémom funguje. Vždy veľké chválospevy a realita niekde o kus vedľa. Obvykle na dobré autá zákazník čaká, nie že ich sú v skladoch celé haldy a čakajú, či ich niekto kúpi.
Avatar - Emel
1. 2. 2021 14:44
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Fabia má své malé cukříky... hezká je nabídka barev, líbí se mi interiér, 1.0TSI určitě patří k tomu lepšímu na trhu. A kombíkům taky fandím.
Marketing nevím, ale čekal bych, že u Tour to bude hodně pragmaticky zaměřené... slova jako osvědčená, výhodná atd :-)
Avatar - palix
2. 2. 2021 10:03
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
A hlavne Tour bola vždy cenovo výhodná ;-). Za dobrú cenu si také auto nájde zákazníkov vždy. Navyše je to Škoda, ktorú by bez problému kúpilo veľa "našincov". V podstate má to auto všetko potrebné na bežné jazdenie.
Kolega má Octaviu Tour II už 10. rok a je s ňou maximálne spokojný. Vlastne dnes by mal celkom problém si vybrať auto, keďže súčasné auto má všetko potrebné.
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2021 18:00
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Důvod je úplně jednoduchý a prostý - praktičnost. Jestli to nechápeš, nedivím se.

Opět navíc přichází kvůli zdražování (+propouštění - covid...) doba, kdy tohle bude českým rodinným kombi.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 18:59
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Ne, nebude. Protože kdo nemá na rodinné kombi nižší střední třídy, nebude mít ani na tu Fabii a půjde do bazaru pro i30, Mégana nebo dvojkovou Oktávku, jako vždycky.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 19:28
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Sám píšeš, že kompaktní kombi jsou dražší, klidně +150 tisíc. To je pro soukromníka podstatný rozdíl.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 20:11
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Jenže pro toho je podstatným problémem i těch základních 330 tisíc. A kdo potřebuje kombi, v téhle ceně málokdy sáhne po maličké Fabii, když může mít mnohem větší a lépe vybavené auto.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 21:23
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
To nevím, z čeho usuzuješ. FIII kombi se velmi dobře prodává i soukromníkům.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 09:25
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Firemní prodeje jsou u Škody někde kolem 80 % a i kdyby u Fabie byly menší, pořád to u soukromníků ročně nebude více jak pět tisíc aut. To není "velmi dobře".
Avatar - Emel
2. 2. 2021 10:16
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Dají se najít čísla za 2019... Fabia vč. Kombi v ČR nefiremním zákazníkům 3897ks (a nejprodávanější soukromé auto).

Mimochodem: za 2019 vyrobeno 109.653 Fabií HB a 56.584 Combi.

Podle mě jsou obě varianty... některá rodina půjde raději pro tu ojetinu, některá raději sáhne po nové Fabii, Dacii, ...
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2021 16:47
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
:D Hele já už ti fakt nerozumím, neustále si protiřečíš. V jednom vlákně tvrdíš, že firemní prodeje Fabie nestojí za řeč, a ve druhém napíšeš, že soukromník si zásadně kupuje ojetinu a ne Fabii. Což je blbost, stačí se podívat kolem sebe nebo otevřít škoda fórum, kde nejčastěji přidávaným autem je Fabia kombi. Faktem je, že Fabia kombi se prodává natolik, že vedení rozhodlo o pokračování výroby, což je v dnešní době unikátní.
Avatar - palix
2. 2. 2021 10:06
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Ak bude táto Fabia cenovo konkurentom Dacie a lacných Citroenov, tak sa bude v pohode predávať. Veľa ľudí okolo mňa (vek 40+) dnes volí radšej nové lacnejšie ako jazdené.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 18:56
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
To jako že je teď budou prodávat jako ojetiny s nulovým nájezdem?
1. 2. 2021 22:49
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
No neviem, kúpil by si si rád nové auto, ktoré už nie je nové, lebo rok stojí niekde v sklade alebo vonku pred halou? Za cenu nového auta alebo zníženú len symbolicky?
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2021 00:04
Re: Nová generace Škody Fabia se začne prodávat letos na pod
Mně šlo spíš o to, že nadvýroba se obvykle na prodejích neprojeví a automobilka z ní nemá žádný profit.
1. 2. 2021 12:24
Proč sakra tomu kombíku...
...nedopřejí ten litrový tříválec i v neseškrcené podobě s 81 kW a 6kvaltem?!! :-O :-( :-( :no:
Rozbalit vlákno
78
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 12:25
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Protože TOUR = a VO TOM je Tour?
1. 2. 2021 12:26
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Tak proč do ní tedy nabízejí úplně zbytečné DSG za příplatek 40 000 Kč? No, vlastně asi pro invalidy...
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 12:32
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Protože je 21. Století a lidi už řadit moc nechtějí, navíc ve Fabii kombi, to je hotovej sen petrollheada :D
1. 2. 2021 12:33
Re: Proč sakra tomu kombíku...
To jako o ruční řazení mají zájem jen petrolheadi?! Fakt si myslíš, že každý chce připlácet 40 000 za cukavé DSG a kolem 100 000 km ho draze opravovat? :-)
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 12:36
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Mylsim, že asi jo, jinak by to automobilka nemabizela. Navíc nové auto málokdo kupuje na 100 tisíc kilometrů, především ne soukromnik. Ruční řazení můžeš mít, máš možnost volby..
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 18:58
Re: Proč sakra tomu kombíku...
A na kolik kilometrů kupuje auto soukromník?
Avatar - palix
2. 2. 2021 10:08
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Fabiu Tour si najskôr asi kúpi súkromník, ktorý 100 000 km spraví za 10 až 15 rokov. Pootm to aj tak už nebude mať cenu, aby sa to opravovalo.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 12:37
Re: Proč sakra tomu kombíku...
A víš že si NEMUSÍŠ kupovat zrovna (dodnes) problematický DSG = ale jsou i mraky jiných automatů? ;-)

No ruční řazení v běžném autě v běžném provozu = už moc smyslu nedává

Takže jo dnes má manuál smysl (vlastně) JEN pro petrolheady = pro ostatních 90 a něco procent je příjemnější rychlejší (to s tím čekáním na každém semaforu dnes a denně až najde šaltpáku a pak vymyslí jak s ní pouhnout NEBO CO to dělají = to NEBYL vtip!) dokonce s nižší spotřebou = holt ten automat

Prostě buď jen přišlápneš a jedeš https://www.auto.cz/…y-edition-128296 nebo máš vteřiny zpoždění a ten za tebou (často) taky a ten zatím zrovna tak a i když si blízko semaforu než se rozjedou na tebe už zase vyjde červená. No a NEBO lehce přišlápneš plyn a (díky automatu a elektromotoru co jede okamžitě naplno) si za ten čas než najdou šaltpáku a vymyslí co s ní = si ty s automatem ZA křižovatkou

Což bohužel není ani moc nadsázka
1. 2. 2021 12:45
Re: Proč sakra tomu kombíku...
To mu nevysvetlis. Spis se zeptej jestli nejakym vubec jel :). A nemyslim 5km jako spolujezdec.
1. 2. 2021 15:19
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Budeš se divit, ale s auty s automaty jsem ujel desítky tisíc km. Nuda. :-(
1. 2. 2021 16:15
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Takze duvod je nuda ? No tak to tipuji ze budes v mensine s timto duvodem. Ale OK.
Ja zas nechapu co je za zabavu radit. Mame rok 2020. Jedine kdy to chapu jsou nejake "sportaky" ci auta pro pobaveni (mx-5 a pod.). Ale tak to ma tak 5% populace.
1. 2. 2021 16:29
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Jj, nuda a řidičské neuspokojení. :-( :no:
2. 2. 2021 20:03
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Tak ono hodne zalezi, v jakym aute a jaky automat to je, ze? V tyhle plecce je nuda uplne vsechno a kvedlat s pakou ve stridani se seslapovanim spojky jako nejakej predpotopni sasek na tom nic nezmeni.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 19:01
Re: Proč sakra tomu kombíku...
No já to mám úplně stejně. 4stupňový automat je jedna z nejotřesnějších věcí, které jsem zažil a moderní automat je pro mě zbytečně vyhozených 50 tisíc za nic.
Avatar - palix
2. 2. 2021 10:37
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Často píše, že kúpiť si Mazdu v automate je "hriech". Ich manuály sú asi momentálne najlepšie. Kúpil som Mazdu kvôli jazdným vlastnostiam / pocitom. Prečo by som ju kazil automatom?
Síce nepatrím k uvedeným 5%, ale dnes budem zrejme v menšine ;-). Jednoducho ma baví manuálna prevodovka - navyše taká dobrá :yes:

Pre istú veľkú časť našej populácie je radenie rýchlosti úplne automatizovaná vec. Je to rovnaké ako používať príbor a dopravovať si ním jedlo do úst :-!. Kedysi nebolo toľko možnosti mať automat a aj dnes veľa zákazníkov použije peniaze, ktoré by mali priplatiť za automat na niečo iné.
Predpokladám, že o pár rokov bude manuál poriadna exotika.
1. 2. 2021 15:14
Re: Proč sakra tomu kombíku...
No nevím, jestli zrovna 21. století je v duchu lenosti za volantem příměstského posunovadla. Já bych to nechtěl, ani kdyby to bylo levnější než manuál.
Avatar - palix
2. 2. 2021 10:43
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Na automobilovom webe sa isto nájde dostatok podporovateľov manuálnych prevodoviek. Keby sme dali podobnú diskusiu niekde na "všeobecný web", asi by vyhral automat. Vlastne aj tu je to tak minimálne 50:50. Doba sa mení.
V každom prípade moderný automat si lepšie rozumie s modernými systémami = má auto viac pod kontrolou.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 12:33
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Neznám strukturu prodejů = ale asi ho část lidí CHCE?

A nabízet i u modelů typu Tour jak manuál tak automat = je celkem normální

Proč ty tak odmítáš automaty to nevím = zkusil si nějaký modernější (nemyslím zrovna DSG :-)
Lidi co mají manuál komentuji v hlavě dnes a denně na každé křižovatce = prostě obrovské skupiny řidičů se díky manuálu rozjíždí POMALU a TRVÁ jim to = znovu a znovu a denně týdně měsíčně roky FURT PRYČ = dnes je lepší automat (pokud nemáš něco jako Toybaru a neumíš řadit

Mám pocit že větší část = spíš neumí
1. 2. 2021 14:25
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Konečně rozumný příspěvek. Předpokládám, že tato kategorie auta najede většinu kilometrů ve městě a nebo na krátkých trasách a tam je automat k nezaplacení! Hlavně ve městě. A jak píšete, hlavně ta jistota toho, že prostě šlápneš a ono to jede, nezdechne ti to na semaforu. Kdo jednou zkusil automat ve městě, nebude chtít nic jiného..
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 19:05
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Zkusil jsem, nechci.
1. 2. 2021 15:17
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Ona je i velká skupina řidičů, kteří přijedou ke kruháku a počkají, aby mohli někomu dát přednost. Těm ani ani automat nepomůže...
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 15:21
Re: Proč sakra tomu kombíku...
To sem ZAŽIL = uprostřed jízdy po kruháku auto před mnou ZASTAVILO a dalo přednost zprava :D
Avatar - palix
2. 2. 2021 11:34
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Je celkom rozdiel čo ste napísali:
A - "MOJE JMÉNO" - "...kteří přijedou ke kruháku a počkají, aby mohli někomu dát přednost..."
- ak naschvál čakajú kým pôjde nejaké auto po kruháči - to nie je OK
- ak čakajú, lebo majú dať prednosť autu na kruháči = to je OK

B - "Hammunasakra" - "...uprostřed jízdy po kruháku auto před mnou ZASTAVILO..." - to nie je OK ;-)

Minule som si robil prieskum ohľadne kruháča s dvoma jazdnými pruhmi:
- otázka bola - či má prednosť ten, ktorý ide po kruháči vo vnútornom (ľavom) pruhu pred tým vo vonkajšom (pravom). Odpovede cca 50:50.
Potom to tak vyzerá na takom kruháči - poniektorí experti sa samovražedne vrhajú z vnútorného pruhu pred autá vo vonkajšom, lebo si myslia, že majú prednosť. Oproti tomu je nejaký opozdený štart kvapkou v mori :-). Pre istotu jazdím po viacprúdových kruháčoch so zvýšenou opatrnosťou, lebo človek nikdy nevie..
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 19:04
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Lidi se neumí rozjet proto, že čumí do mobilu, a ne kvůli převodovce.
Avatar - palix
2. 2. 2021 11:47
Re: Proč sakra tomu kombíku...
S tým súhlasím. Okrem mobilu robia kadečo iné. Ak vodič sleduje semafór a nie nejaký display, tak sa stihne rozbehnúť včas.
Automaty majú tiež jednu ooooobrovskú nevýhodu - vodiči často stoja na brzde a vypaľujú oči vodičom za nimi. Je tak ťažké zatiahnúť elektronickú ručnú ?... Najradšej mám keď pred mnou stojí večer SUV a celý čas počas červenej má stlačenú brzdu :no:. Počas dňa je to úplne jedno.
Nehovorím, že u manuálnej prevodovky sa to nedeje tiež, ale tu si vodič často zaradí neutrál.
1. 2. 2021 12:41
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Taky znam jednoho co odmita automat. Po case z nej vylezlo, ze jeste zadnym nejel :). A takovych bude plno.
Neznam nikoho kdo zkusil automat (myslim delsi jizdu, ne 10km na predvadecce) a nechtel by ho. A to mam kolem sebe dost auto nadsencu.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 12:45
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Je diskutabilní, kde a čím jezdíš a proč ho nechtít.

1. cena - pořizovací, cena oprav u ojetin, manuál je sázka na jistotu
2. jezdíš někde krátké trasy, tak tě to tolik neštve, jako kolony ve velkém městě
3. auto pro zábavu.

Pak jsou kategorie aut, kde mi manuál chyběl málokomu - třeba SUV, či kombíky, hlavně na naftu.

Já ho taky nikdy vyloženě nechtěl...
1. 2. 2021 12:47
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Ja napríklad tiež nie. Ale odkedy častejšie jazdím po meste a v kolónach, tak by som automat bral všetkými desiatimi.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 12:53
Re: Proč sakra tomu kombíku...
U mne je to asi tak, pokud by se mi auto líbilo, tak mi je fuk, jestli bude AT či MT. Vyloženě nutně bych automat taky asi k životu nepotřeboval (má drahá polovička však ano).

V ideálním případě, pokud by všechna auta byla skvělá a krásná, tak automat od C segmentu kombi výše ano (střední třída, SUVčka, limuzíny, hlavně v naftě), B-C hatch by mi byl fuk a u auta pro zábavu asi manuál, pokud by to nebyl nějaký supersport, tam radši automat :D
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 13:13
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Začínám asi dorůstat do fáze, kdy už na manuál kašlu a příští auto bude s automatem...
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:19
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Jako... jo automat má prostě něco do sebe, taky jsem nevěřil, teď mám 2automaty a jsem spokojen.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 15:01
Re: Proč sakra tomu kombíku...
U mě je to už prostá lenost a pohodlnost. Nehledě na to, že příští auto bude už s největší pravděpodobností s nějakou formou elektrického pohonu, takže tam bude automat... v podstatě v základu.
1. 2. 2021 16:19
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Lenost ? Pohodlnost ? No to snad ne. To je jako by jsi chtel mit v aute svihadla, ladeni autoradia manualne.... A co startovani klickem ? to je lenost ?
Proste je to komfortni prvek (neskutecne komfortni). Ok, nekdo nece, ale neni to o lenosti.
P.S: jeste jsem slysel nazor, ze je to pro ty co neumi radit.... no to je snad jeste horsi :)
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 16:32
Re: Proč sakra tomu kombíku...
A proč by ne? Zlepšování komfortní výbavy je jen důsledkem pohodlnosti. Nechce se mi řadit, koupím si automat. Nebaví mě točit kličkou, chci elektrická okna. Nebaví mě přemýšlet nad teplotou, je tu automatická klimatizace. Jen a pouze pohodlnost...
Avatar - palix
2. 2. 2021 11:50
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Nechce sa mi radiť - kúpim si novú Teslu, ktorá vraj nebude mať možnosť radenia auto sa bude rozhodovať samo. Potom skončím na psychiatrii :-!
Keď ma prestane baviť manuálna prevodovka, kúpim si hybridnú Toyotu :yes:
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:03
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Manuál dnes víceméně už jen https://www.auto.cz/…-to-jinak-137842 (jak sis sám vyzkoušel :yes: :*)

Vím co říkám = občas mají v servisu půjčovací auto JEN s manuálem :D
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:18
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Víš co je sranda? Že tam spojka šla krásně, dalo se s tím jet normálně, ale u nových udušených aut, jak v testu Standa správně popisuje, kolikrát musíš až umělě překonat hluché místa a dávat strašně plynu. Nemají to všechna auta, ale dost z těch po WLTP ano.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:24
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Nojo období po WLTP (vzoroVWý příklad jsou V6 TDI v audi) radši nerozebírat

Mě popravdě nadchl už minulý pobyčejný končící Yaris s R4 1.5 a manuálem. Tohle asi bude fakt PARÁDA
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:25
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Ten má pekelnou spojku, taky jsem s ním jezdil, stejně pekelnou, jako má Yaris2 1.33 co máme doma :D Tohle je jiná káva.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:28
Re: Proč sakra tomu kombíku...
S tím jel před lééty kolega z Ostravy = dodnes vzpomíná :D

No viz ty rozjezdy na křižovatkách jak to manuál(istům) většinou trvá (což známe všichni) tak pro běžný život dnes jednoznačně automat

A samozřejmě nic proti autům jako je tohle GR apod. = tam stejně jednoznačně NAOPAK
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:31
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Já popsal výše, jak to vidím já, ale sám nemám už auto s manuálem, občas jedu otcovou Kugu či Yarisem, ale pár km mi trvá si zvyknout na manual :D
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:38
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Já (s výjímkou toho Yarise 1.5) hýřím pokaždé když v servisu nemají automat :D

To byla asi (před)příprava na tohle GR = na obyčejné auto se s tím jezdilo skoro nepochopitelně dobře (pak mě šoklo že TAK povedený motor končí = v téhle generaci už není)
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:44
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Ten motor byl fajn, ale Yaris3 je pro mne stejně jako dvojka pořád spíš auto do města, Yaris 4 je už více dospělý, s tím a 1.5tkou by si mohl i takový Arese s manuálem chrochtat :D
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 17:36
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Nemohl. Nema klasickou rucku
Avatar - palix
2. 2. 2021 11:54
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Problém je, že pokiaľ netočí turbo, tak sa malý motor správa ako malý. Aj keď bude 1,0T v istých otáčkach možno lepšia ako atmosferická 2,0, pri rozbehu to bude podobné ako na malom motore bez turba. Pritom tá 2,0 bud v tomto režime úplne niekde inde.
Minule som išiel firemnou 1,2 TSI a pri cúvaní na miernom kopčeku mi "skapalo" auto. To moja 2,0 by dala na voľnobeh ;-). Samozrejme je to o zvyku - keby som musel, tak si v pohode zvyknem. Zatiaľ ale nemusím...
Avatar - Emel
2. 2. 2021 14:21
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Tohle je možná spíš o naladění plynu + rychlosti zpátečky. Mám matný dojem, že se řešilo, že Rapid i Fabia mají díky nějaké kuriozní kombinaci stálý převod + dlouhá šestka + malá převodovka zpátečku hodně do rychla... nevím teď jestli se to týkalo i Octavie, spíš myslím že ne.
Avatar - palix
2. 2. 2021 14:39
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Pokiaľ sa to porieši takto - z pohľadu používateľa je to potom viacmenej rovnako použiteľné. Väčšinou trpia rôznymi nepríjemnými vlastnosťami autá na začiatku výrobného cyklu. Hlavne ak ide o "novú éru" -ako nedávno začali malé turbomotory. Dnes sú o kus ďalej.
1. 2. 2021 12:45
Re: Re: Proč sakra tomu kombíku...
Hlásím se. A to jsem s automatem najel víc než 100 km.
1. 2. 2021 12:46
Re: Re: Proč sakra tomu kombíku...
Ok, beru. A duvod ? Nerejpu, jen me to zajima. Diky.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:23
Re: Re: Proč sakra tomu kombíku...
Taky mě zajímá = a asi i jakým automatem
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 12:55
Re: Proč sakra tomu kombíku...
:yes: :yes:
1. 2. 2021 14:44
Re: Proč sakra tomu kombíku...
To je blbost. Automat je pro slečinky.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 15:14
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Elektrická okna a klima taky!
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 17:37
Re: Proč sakra tomu kombíku...
A posilovač brzd a volantu taktéž. ABS i ESP je taky jen pro slečinky, co neumí řídit, co?
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 17:55
Re: Proč sakra tomu kombíku...
startování klíčkem taky, chlap roztočí motor klikou !
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 19:14
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Sorry, ale ABS ani el. okna fakt nemají nic společného s automatem. Já ho nikomu neberu, do služebáku bych asi moderní automat bral, jednou možná k DCT dospěju, ale zatím to pro mě nepředstavuje výhodu.
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2021 19:21
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Přesně tak. Jezdit s tím každý den ve služebním, asi vezmu automat. Ale pokud mám auto soukromé, tak stejně jako chci kroutit volantem tak stejně tak chci kvedlat šaltrpákou a používat obě nohy. A dokud budu zdravý tak věřím že se to nezmění :-!
1. 2. 2021 22:53
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Hej, trochu sa zamysli, kým zareaguješ. Irónia voči chytrakovi1 na podnose a nevidíš ju...(?)
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2021 18:02
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Tak už ho znáš :-!

Automat do svého nechci. Stačí? Až budu mít cukrovku a uříznou mi nohu, názor změním.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 19:10
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Nj, klasický argument. Pak jsem s automatem pravidelně jezdil a zjistil jsem, že si radši beru to samé v manuálu.
1. 2. 2021 12:26
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Protože to můžeš v Sukoradech u Jandy načipovat :-[]
1. 2. 2021 12:27
Re: Proč sakra tomu kombíku...
6st. převodovku mi taky načipuje? :-O
1. 2. 2021 14:20
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Na co v takovém autě potřebuji 6 st. ? Naopak jsem rád, že tam je jen 5 st. zbytečné řazení navíc. Pro kategorii zákazníků, co si toto auto jde koupit je 5 st. naprosto plně dostačující.
1. 2. 2021 15:21
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Tak s tímto názorem naprosto nesouhlasím. Je to tříválec, což je hlavní důvod pro 6ikvalt a jel jsi někdy s 1.6TDI pětikvaltem? Asi ne, protože by jsi nic takového nenapsal.
1. 2. 2021 15:23
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Pro obchoďáky, co s Fabkama Combi nalítají desetitisíce km po dálnicích dostačují asi nebude... :-(
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 16:33
Re: Proč sakra tomu kombíku...
A že takových je! Úplné statisíce...
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 19:16
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Ano, je.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 20:13
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Bohužel ne, proto taky všechna malá kombi skončila. Včetně modly malokombistů Loganu.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 20:48
Re: Proč sakra tomu kombíku...
V ČR je Fabia kombi dost časté služební auto. Některé firmy z nich mají celé flotily.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 21:08
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Pořád to nejsou zázračné počty. I kdyby polovina z dvaceti tisíc prodaných Fabií byly kombi a půlka z toho šla do firem, je to pět tisíc kusů ročně. Žádné stěžejní počty, které by musel někoho trápit.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 21:31
Re: Proč sakra tomu kombíku...
To jsou spekulace, podle mě je v ČR podíl kombíku vyšší a podobně to může být třeba v Polsku. Kdyby automobilka ke každé cílové skupině přistupovala jako ty, tak neprodává nic.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 09:29
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Mně jde jen o to, že ta cílová skupina popisovaná Aresem není tak velká a významná, aby se vyplatilo příslušnou kombinaci vůbec řešit. Fabia prostě není typické dálniční auto a tak se k němu i přistupuje. Jo, že na nic lepšího nemáš? Není má chyba.
Avatar - Emel
1. 2. 2021 12:31
Re: Proč sakra tomu kombíku...
No prostě to seškrtali na nějaký kompromis... který je asi ve finále docela vyvážený.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 12:34
Re: Proč sakra tomu kombíku...
To jo = ale PRO NĚ vyvážený :-)
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 12:57
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Ja si mylsim, ze ta tour je docela dobre poskládaná
1. 2. 2021 14:22
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Asi by na takové verzi tolik nevydělali, ať z důvodu menšího zajmu, nebo drahé homologace nebo např. nákladům na logistiku...
1. 2. 2021 15:24
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Chceš tvrdit, že Fabia Combi 1.0 TSI/81 kW dosud neměla homologaci? :-[]
1. 2. 2021 22:03
Re: Proč sakra tomu kombíku...
Např. vloni z kraje roku nešla několik týdnů objednat O III TDI 110 kW man., údajně pro homologaci, a tak to zdůvodňují i jiné značky, když vypadne najednou nějaká do té doby hodně prodávaná verze. Verze Fabie Combi 1.0 TSI 81 kW homologaci samozřejmě měla, otázka např. do kdy jí platila, nebo byla již na nějakou výjimku a obnovení se na pár týdnů výroby již nevyplatí. Nebo si myslíte, že když už je auto jednou v EU homologované, že to výrobce může vyrábět pět - deset let? Jak např. v RF LADA 4x4...
1. 2. 2021 13:03
Kombi
Mě spíš překvapuje že Kombi chtějí i nadále dělat na Fabii ane na Scalle, kde by to dávalo daleko větší smysl. Velikostní rozdíl mezi Fabií komci a octavií kombi je ukrutnej. Kdyby udělali scalu s kufrem 550 l a cenou od 450 000 kč. tak jim lidi urvou ruce. A přitom by to nemusel požírat octavii, která je daleko dál. Skoro bych si tipl, že to byl směr, který chtěli, ale nový šéf zatípl.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:05
Re: Kombi
No právě = spadly by prodeje (šlo by to na úkor) Okty
1. 2. 2021 14:41
Re: Kombi
Nemyslím. Rozumně velké kombi v ceně 450 -550 tis kč škodě chybí. Lidi co to chtějí musejí jít jinam. Kdyby byla scala vzala by všechny zákazníky fabii kombi a i ty v tomto rozmezí. Aby nekradla dražším octaviím, to by se dalo uřídit nabídkou orientovanou třeba na motory do 100 kW, nebo výší marže, kterou by nastavili stejně jako u octavie.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 13:16
Re: Kombi
Nemyslím si, že by nedošlo ke kanibalizaci Octavie, spíš naopak. Teď je to tak, že máš buď malou Fabii nebo Octavii, ale vlastně nic mezi tím. Pokud potřebuješ ložnou plochu, musíš vzít Octavii. Ale byl by pak důvod ji brát, pokud by byla Scala kombi?
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:20
Re: Kombi
Eště si mi nevysvětlil v čem si odporovaly moje včerejší 1. a 2. odstavec = a hele neodporuješ si ty teď sám během jednoho odstavce? :-)

Minimálně si to napsal přesložitě = NEmyslím NEdošlo, spíš naopak? ;-)
Závěrečná věta = to dilema cos (asi) chtěl říct úvodní větou = fakt NELEPŠÍ :-!
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 14:22
Re: Kombi
Napsal jsem ti dvakrát, že s tebou o tom nehodlám dál mluvit, protože jsi blbý.
Potřetí ti říkám zcela na rovinu: "Zdechni, hloupé zvíře!".
Avatar - VDC
1. 2. 2021 14:07
Re: Kombi
Scala byl krok vedle, drahý ošklivý auto, z něhož ta láce přímo křičí. Rapid aspoň přiznal barvu. A to se kasali, že Scala je plnohodnotná nižší střední - tj. Focus, 308, i30, Golf atd. Určitě. Ostatně na silnicích není vidět skoro vůbec. Neberou si ji ani škodovkáři ve fabrice coby benefit za pár korun měsíčně. Ještě že to udali fízlům.
1. 2. 2021 14:35
Re: Kombi
No tak scal já v čr vidím dost. A celkově (/evropsky) má scala s jedním tvarem karoserie ve druhém roce výroby víc registrací než měl rapid ve stejné fázi se dvěma karoseriemi. 53 000 ks za minulý rok není hit, ale ani málo s ohledem na coronu. A právě kombíkem by to minimálně zdvojnásobili.
1. 2. 2021 15:26
Re: Kombi
Přesně. Ve středních Čechách vidím Scal jezdit dost a dost, minimálně na českém trhu se o žádný propadák rozhodně nejedná. :-) Ano, proti Rapidu je výrazně dražší, ale také je konstrukčně i opticky podstatně lepší.
1. 2. 2021 15:48
Re: Kombi
Ale tak jistě, očekávání měla Škodovka se Scalou jistě vyšší. Ale na českém trhu se pořád jedná o jedno z nejlépe prodávaných aut. Samozřejmě to mohlo být ještě podstatně lepší, to by ale škodovka nesměla tak strašně šponovat ceny... :-(
1. 2. 2021 18:47
Re: Kombi
Mně se zdá o něco častějším jevem Kamiq než Scala, ale je fakt že teď už těch Scal potkávám postupně vic. A dost často s nějakým firemnín nápisem na dveřích, skoro to vypadá, že obchoďáci, kterým vypršel operák na Octavii dostali Scalu.
Avatar - iudex
1. 2. 2021 14:44
Re: Kombi
Tak ja síce stále považujem Scalu za lowcost, ale nie je to už také okaté ako pri Rapide, v lepšej špecifikácii vie Scala vyzerať celkom k svetu. https://www.sauto.cz/…a/scala/18942831?…
Druhá vec je, že v tej lepšej špecifikácii už je cenovoé na úrovni plnohodnotného a neošklbaného mainstreamu.
https://www.sauto.cz/…corolla/18862234?…
1. 2. 2021 15:28
Re: Kombi
Když vidím ten příšerný kukuč nové Corolly hatchback, trochu přezešikmená světla Scale velmi rád odpustím! :D
1. 2. 2021 23:25
Re: Kombi
Tak to se velice mýlíš. Je ale fakt, že jako Evropana mě jen tak nějaký automobilový design neuspokojí. Toyotě se to v drtivé většině bohužel nepovedlo. :-(
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 09:30
Re: Kombi
A proto sis koupil designově prázdný Leon, jo? :-D :-D
1. 2. 2021 15:42
Re: Kombi
- cena skladový Scaly je platná při odkupu a financování, jinak je to 440tis. Což není žádná výhra pro skladovku. Když si auto nakonfiguruješ jako nové, tak se dostaneš někde ke 450. tis. A jelikož cena nakonfigurované Scaly není podmíněna žádnou akcí, tak ještě něco usmlouváš (u tý skladovky asi těžko). A jsi někde na 420... Bez financování a odkupu
- když chceš srovnávat Scalu s Corrolou, tak jedině se sedanem a ne s HB
1. 2. 2021 17:47
Re: Kombi
1) Scala je sama o sobě takový polokombík (u Rapidu tomu Škodovka říkala Spaceback), takže dělat z kombíku polokombík nemá smysl.
2) Fabia Combi je nyní bez jakékoliv konkurence, což je pro Škodovku určitě výhoda.

https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2021 18:08
Nové české rodinné kombi
Vědí co dělají. Roky budou krušné. Věřím že ve výrobě zůstane déle. Za mě bych raději viděl Octavii III Tour, ale ta by stále byla drahá. Navíc když končila tak nikdo nepředpokládal to, že přijde covid a že babiš k tomu navíc z*urví na co sáhne...

Je to smutný výsledek doby. Za tuhle cenu byla před snad ještě rokem na výběr komb nižší střední... EV+covid jsou však neúprosní spojenci a zabijáci nabízených modelů.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 18:55
Re: Nové české rodinné kombi
Co bylo v nižší střední "na výběr" za 330 tisíc s turbomotorem? Jediný cenově blízký vůz byla i30 s dýchavičnou čtrnáctistovkou, bez výbavy, a jinak vůbec nic.
Covid ani EV s tím samozřejmě nemají vůbec nic společného, ale to už by se tu člověk zbytečně opakoval.
1. 2. 2021 18:14
Cena?
Kdeže ty ceny jsou. Akční ceny "Octavie" Tour 2010. Za 271.900,-Kč jste dostali liftback s motorem 1,6 MPI (75 kW), za 322.900,-Kč pak kombi s takřka legendárním čtyřválcem 1,9 TDI (74 kW).
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2021 19:31
Re: Cena?
Smutné spíš je, že i nejzákladnější Octavia II Tour měla vzadu víceprvek, měkčenou palubku, slušnou antikorozní ochranu...
Avatar - palix
2. 2. 2021 12:47
Re: Cena?
Presne takú Octaviu Tour kúpil v roku 2010 kolega. Má ju ešte dnes a auto vyzerá skoro ako nové (cca 110 000km). Je s ňou absolútne spokojný, aj keď v poslednom čase trochu začala žrať olej. Za tie peniaze to bola geniálna kúpa. Keby som v tom čase nemal takmer nové auto, tak ju určite kúpim. Mohol zo mňa byť fanúšik Škody :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku