Nemám rád SUV, takže nemůžu nic napsat k ASX. První SUV, které jsem dlouhodobě používal byla RAV4 r.v. 2008, která sice byla fajn, ale strašně tvrdá. Pak jsem vyfasoval při svém pobytu v Rumunsku Forester (rv 2010) a ten byl zase strašně měkký. Následně jsem jezdil s XC60, X5 a X6, ale nic mě nezaujalo. Malá auta mám poměrně dobře projetá v základních verzích (většinou auta z půjčoven) a tam je to všechno hodně podobné, proto si nějak neumím vysvětlit tebou udávanou archaičnost Spacestaru - je to prostě levné auto (Made in Thajsko), které dává smysl v základní výbavě jako auto za málo peněz. Naopak nedává žádný smysl v top výbavě a snaze konkurovat stylové pětistovce nebo poněkud specifickému Ignisu. Kolíňata jsou v základu podobně jednoduchá auta, která se samozřejmě dají vyšperkovat ala Aygo Selection xcite, ale dát 340 tisíc za takhle malé auto je trochu proti mému založení.
No mně tma chybělo to citigo, ale víme proč tam není v seznamu.
Zbytek, co není top5 bych z toho vyhodil. C1 i 108 konci bez náhrady. Spacestar je archaismus jako asx. Takze mne tam rozhodně nechybí.
i10 je jasná - prodeje za 2020 832 kusů (č. 2. ve třídě) a vůbec se nedivím je to moc pěkné malé auto
Citroen C1 - prodeje 139 kusů (10.)
Toyota Aygo - prodeje 598 lusů (3.)
Peugeot 108 - prodeje 221 kusů (8.)
Fiat Panda - prodeje 234 (7.)
Fiat 500 - prodeje 247 (5.)
Suzuki Ignis - 508 (4.)
SpaceStar - prodeje 241 kusů, 6. ve třídě (jedničkou bylo CitiGo)
V tomhle seznamu mi chybí Mitsubishi Spacestar (byť byl za celý rok 2020 v této třídě až 6.). Aktuální cena je 239 850 Kč za 1.2 Inform. Tahle výbava nemá klimatizaci, ale jde o faceliftovaný model, takže o mooooc lepší než ten, který kritizuje pan Avantime :D