Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla loni dosáhla zisku. Ale ne díky prodeji svých aut. Pomohla jí konkurence

Tesla těží z jedné finty, která ji ale z dlouhodobého pohledu nemusí být k ničemu.
Zpět na článek
2. 2. 2021 19:36
3. 2. 2021 07:28
3. 2. 2021 09:12
3. 2. 2021 09:40
3. 2. 2021 10:54
3. 2. 2021 11:28
3. 2. 2021 15:02
3. 2. 2021 15:37
2. 2. 2021 17:39
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 17:01
To to letí
Už je to tolik let co hledáme chyby na Tesle = až Tesly začali dělat i ty největší koncerny ;-)

https://fdrive.cz/…mit-problem-6489 :yes:

https://www.auto.cz/…ktromobil-137845

Bonus https://www.garaz.cz/…abijeni-21004601 :yes: :yes:

JÁ se teda těším na http://www.hybrid.cz/…tvrdil-elon-musk :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - palix
2. 2. 2021 19:36
Re: To to letí
Za mňa jediné zmysluplné elektro auto je:
Lightyear One
https://www.auto.cz/…rii-sveta-131993
Presne to sa mi na ňom páči:
"Solární panely pak mají zajistit dojezd dalších cca 60 kilometrů za den."
Samozrejme to asi bude pri nejakých ideálnych podmienkých - leto na Floride a podobne :-)

Nechám auto na ulici a jazdím skoro väčšinu roka zdarma :-) Aj keď dojde šťava, tak pri najhoršom počas dňa postojím a dobijem sa. Niečo také by mohli mať dnešné hybridy - 60 km za deň - to je elektrický dojazd väčšiny plugin hybridov. Vlastná elektrina zdarma :yes:

Ak budú také elektrické autá, kľudne ho vymením za moje fosílne auto :yes:
3. 2. 2021 09:23
Re: To to letí
Idea je to pekna ale ta strecha ma moc malou plochu aby to davalo dostatek proudu na smysluplny dobijeni. Neco to za slunecnyho dne do tech baterek asi da, ale rozhodne to nebude na dojezd desitek km.

Pred lety jsem mel telefon LG GD510, ktery mel zajimavou novinku v podobe solarniho panelu na zadni strane. Moc se mi to tenkrat libilo, tak jsem si ho koupil. Mel jsem za to ze budu mit telefon lezet na okne na slunci a on se mi bude dobijet. Bohuzel plocha solarniho panelu na primem slunci davala tak malo proudu ze vysledkem bylo ne nabijeni telefonu ale dosahlo se jen toho, ze vydrzel lezic na slunci jen o par hodin dele, nez kdyz na slunci nelezel.

https://m.mobilmania.zive.cz/…r-test/a-1124429

Stejne to bude s tou solarni strechou na aute. Necekejte ze to za par hodin stani na slunci neco zavratneho dobije.
2. 2. 2021 22:49
Re: To to letí
Je to tak. Jen bych byl trochu nervozni z ceho pak bude Tesla generovat zisk kdyz ted je to z prodeje povolenek. Maji kliku ze ev a phev ostatni automobilky teprve uvadeji na trh a maji tudiz zajem emisni povolenky kupovat. Az si elektrifikuji letos sve produktove rady, tak tolik povolenek uz Tesla asi neproda. Meli by asi zapracovat na marzovosti svych aut. Ted maji tusim 1%, coz je zalostne malo. To neni na moc velky zbohatnuti a tvorbu financnich rezerv. Jedna svolavacka kvuli nejakymu problemu a financne je to zdecimuje.
3. 2. 2021 07:28
Marže
To tušíte špatně - hrubá marže za 2020 na autech byla 25,6 %. Na úrovni EBITDA měla Tesla za celý rok 2020 zisk 18,4 %. Tady to máte komplet (v angličtině) https://tesla-cdn.thron.com/…hable_LVA2GL.pdf?…
3. 2. 2021 09:12
Re: Marže
To je velice zvlastni. Nedavno jsem cetl clanek a mam dojem ze to bylo tady na ACZ, ze marze na vyrobenych autech ma Tesla jen 1% a Musk motivuje zamestnance ke zlepsovacim navrhum, ktere by vedly k zefektivneni a usporam ve vyrobnim procesu a ted si najednou prectu ze marze je pres 20%, coz mi prijde zase na automobilku hodne. Nezapocitavaji do toho cifrspioni nahodou penize z prodeje emisnich povolenek a nedeli to poctem vyrobenych aut?
3. 2. 2021 09:40
Re: Marže
Jde o to jakou marži máte na mysli. Je jasné, že účetnictví megafirem je dost složité. Tesla to má docela vymakané, takže přínos povolenek uvádí. Je to strana 32, poslední tři řádky : Automotive gross margin 25,6 % z toho regulatory credit revenue je 4,6 %, tedy hrubá marže na autech bez povolenek je 21 % za celý rok 2020. Těch marží je samozřejmě víc druhů, ta hrubá by měla být Gross margin is a company's net sales revenue minus its cost of goods sold (COGS). In other words, it is the sales revenue a company retains after incurring the direct costs associated with producing the goods it sells, and the services it provides (zdroj Investopedia). Tedy příjmy za prodej minus přímé náklady spojené s výrobou - tedy materiál, práce a energie (nejsou tam odpisy mašin, vývoj, atd.).
3. 2. 2021 10:54
Re: Marže
Díky za vysvětlení, to mi není úplně neznámé, nicméně je mi teda záhada kde jsem četl o tom 1%.
Avatar - Hammunasakra
3. 2. 2021 10:59
Re: Marže
Viz ty 22:49 = taky by mě zajímalo na základě čeho si to napsal. Popravdě i obecně protože vlastně TOHLE je TEN problém (neustále dokola = závěr na základě.. čeho vlastně?). Nedáš to? Nevzpomeneš si?
3. 2. 2021 11:28
Re: Marže
Není vůbec zač. To jste určitě četl dobře, protože desinformační kampaň proti Tesle jede na plné gule. Ono jde klasickým automobilkám o zachování jejich businessu. Pokud si giganti Apple, Google, Amazon prosadí používání autonomních vozidel za účelem (hlavně) snížení počtu obětí dopravních nehod o 90 % , pak se z VW, Stelantisu a ostatních stanou montovny vozidel na které budou lepit loga úplně jiných firem a zisk samozřejmě budou hlavně realizovat majitelé těch přilepených log.
3. 2. 2021 15:02
Re: Marže
Tak jsem našel ten článek.

https://www.garaz.cz/…usetrit-21005459

Nebyla to marže, ale ziskovost 1%. Pardon to jsem si blbě pamatoval.
3. 2. 2021 15:37
Re: Marže
Tohle je podle mého názoru velmi věrohodný článek. Podle biznetu je v ČR více než 50 % firem dlouhodobě ve ztrátě, což ne ve všech případech znamená, že se jim nedaří a jsou na krach. Tesla hodně investuje do nových továren, pořád staví SuperChargery a samozřejmě vývoj autonomního řízení stojí velké prostředky. Tohle není o šetření na toaleťáku nebo nějakém rozvodovém řetěze. Prostě kontrola nákladů každým zaměstnancem, což je naprosto obvyklé.
Avatar - Hammunasakra
3. 2. 2021 15:42
Re: Marže
Věrohodný možná (jen jsem to prolít) ale (ne)vím co si z toho vezme běžný čtenář = viz ryccardo

Marže na autě a rentabilita firmy = to si běžnej čtenář automagazínu asi snadno splete = a výsledek viz výše

Ziskovost FIRMY je něco zcela jinýho = tam to 1% říká něco jako že Tesla HODNĚ investuje (což je teda pravda)
2. 2. 2021 17:12
Megakšeft s CO2
nedivme se, že Mlask vypsal odměnu 100 mega doláčů na nejlepší způsob zachytávání CO2. On by na tom totiž obratem vydělal 1000x tolik. Tak hloupé jsou vlády volené hloupými voliči, že takový zvrácený systém nastavily. Vekslovat s CO2, na tom to má postavený.
Tahle civilizace bojuje s integrální částí živé i neživé Přírody, s megačertem CO2. Co na tom, že to je neškodný plyn, který rostliny přeměňují na energii pro sebe a kyslík k dýchání pro živočichy včetně člověka. Ona vám to Příroda vrátí, budete se divit. Nebo když to nestihnete vy tak vaši potomci, pokud nedostanou včas rozum.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - KANKUNEN
2. 2. 2021 17:16
Re: Megakšeft s CO2
To je doba, koupíš Pandu a kus tvých peněz skončí u Ylona,protože jinak by prodělal na svých 10x dražších EVkách.
2. 2. 2021 17:17
Re: Megakšeft s CO2
A proto koupím Toyotu a Mlask z toho neuvídí ani pětník :-) :-! :-! :-!
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 17:21
Re: Megakšeft s CO2
To já nejspíš taky = jen nevím proč někomu kdo je o tolik nade mnou a hlavně nad tebou = říkáš Mlask?
2. 2. 2021 17:23
Re: Megakšeft s CO2
Nad a pod jsou relativní pojmy. Čau.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 17:28
Re: Megakšeft s CO2
No jistě záleží jak nastavíš stupnici = myslím inteligencí vzděláním znalostma schopnostma ale hlavně tou inteligencí NAD = jednoznačně o hodně NAD(e mnou = vím to)

Takže PROČ mu komolíš méno?
2. 2. 2021 19:59
Re: Megakšeft s CO2
Ty tam vážně slyšíš L?

Vymlouváš se jak malej. :-)
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 21:43
Re: Megakšeft s CO2
A vidíš ten fonetický přepis?
Přepíšu to do tvaru, kterému snad porozumis.
Je to "ÍLan Mask", resp britsky "Ílon Mask"
Avatar - Roman Horký
3. 2. 2021 07:53
Re: Megakšeft s CO2
Já tam slyším Mlask, sorry.
3. 2. 2021 08:02
Re: Megakšeft s CO2
Choď k ušnému, a hneď potom k psychiatrovi.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 17:19
Re: Megakšeft s CO2
Hele je vás tu víc KAM chodíte na tyhle info?

Hele neznám tvůj majetek ani IQ = ale proč komolíš jméno někomu kdo je prokazatelně hodně hodně schopnej, má hodně nadprůměrný IQ a tak nějak je nejbohatší na planetě? Jen se ptám = nezpochybňuju tu hloupost co světem vládne, jen jí vidíme (minimálně částečně) jinde :-)
2. 2. 2021 17:23
Re: Megakšeft s CO2
Protože být nejbohatší na planetě nehovoří vůbec nic ani o inteligenčních schopnostech ani o morálních vlastnostech nikoho. K prachům přijde každý neurvalý dement jak slepej k houslím. Většina z nadaných a inteligentních lidí zůstává chudá, protože se nenarodila se správně silným žaludkem, který je potřeba je získání prachů. Příklad za všechny: Nikola Tesla.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 17:26
Re: Megakšeft s CO2
No o morálních fakt ne = viz https://www.reflex.cz/…pravece-andreje.

Ale IQ Muska je prostě HODNĚ NADprůměrný = i to co (už) dokázal. Takže inteligenční schopnosti zmiňuješ PROČ?

JAK si vydělal prachy je taky známo (takže proč zmiňuješ dementy co k nim přišli jak slepej k houslím = to zmiňuješ PROČ?

Už asi 30 let na týhle planetě funguje PŘEPOČET na CO2 (celosvětová dohoda o snižování pak 1997 Kjótský protokol = když už zmiňuješ inteligenci = vypadá to že si v 17:12 napsal naprostej nesmysl. Učili sme se to na střední = k tobě se to zatim nedoneslo?
2. 2. 2021 17:30
Re: Megakšeft s CO2
Nesnáším papouškování dnešní módní fráze "co on dokázal". Zkus to jinak. Znám z TV i ze svého okolí hodně lidí, kteří mají prachy, ačkoli pro nikoho neudělali nic. Nic nevytvořili, prostě jen byli ve správný čas na správném místě a správně připraveni. Třeba tak, že jim tatíček komunista naplnil účet. Nebo že soudruh K. zhasnul a spravedlnost nechtěla vidět. Čau.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 17:33
Re: Megakšeft s CO2
My se ale NEBAVÍME o tvých známých co nic neudělali a nic nevytvořili a měli tatíčka komunistu!

Jen se ptám proč říkáš Mlask někomu kdo už toho tolik udělal a prokazatelně je o hodně inteligentnější

Hele a co to CO2? Je to celosvětová dohoda myslim z roku 1992 stvrzená Kjótským protokolem 1997 = zatim se ti to nedoneslo?
Avatar - KANKUNEN
2. 2. 2021 18:08
Re: Megakšeft s CO2
A víš že lidstvo produkuje 3,5 % CO2, je třeba zničit přírodu, ta ho tvoří 96,5%. A taky tam vymysleli, že když energii vyrobiš mimo auto, tak se počítá nula.
Avatar - KANKUNEN
2. 2. 2021 17:56
Re: Megakšeft s CO2
Zajímavé, Babiš bohatne na dotacích a to je sviňárna, Ylon kšeftuje se sodovkou a je bombič. Ylon by vydrancoval Česko hned. Ale pozor, já Ylona obdivuji.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2021 18:50
Re: Megakšeft s CO2
"Co na tom, že to je neškodný plyn, který rostliny přeměňují na energii pro sebe a kyslík k dýchání pro živočichy včetně člověka" - a co na tom, že těch rostlin a stromů je čím dál míň, a toho CO2 trochu moc.
Skoro mi to zní - ona vám to příroda vrátí, že chcete snižovat podíl CO2 v atmosféře???
Avatar - Roman Horký
2. 2. 2021 19:11
Re: Megakšeft s CO2
Už zase nemůžu reagovat jako rohor, takže omlouvám se, musím použít starší účet.
Moje přesvědčení je takové, že člověk by si neměl hrát na Boha a určovat, kolik CO2 je správně. Poměry jednotlivých složek atmosféry se měnily v minulosti i bez člověka a nadále se pravděpodobně budou měnit, aniž by s tím člověk vůbec dokázal něco dělat. Stejně jako třeba vulkanická činnost nebo počasí. Člověk (díky Bohu) zatím ovládá jen zlomek těch hmot a energií.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2021 19:26
Re: Megakšeft s CO2
Pak by si taky člověk "neměl hrát na boha" kácením pralesů a ničením zeleně, která co2 pohlcuje. Rovnováhu, která tu byla, jsme dávno porušili. Nemyslím si, že bychom to zachránili elektrovehikly, ale tvářit se, že můžeme špinit, a není nutno nic řešit, to asi taky ne.
A znovu se zeptám - fakt jsi napsal, že nám planeta vrátí (ve zlým) snižování CO2?
Avatar - palix
2. 2. 2021 19:45
Re: Megakšeft s CO2
Možno namiesto ťažko uskutočniteľných obmedzení by bolo dobré zamerať sa na obnovu prírody, výsadbu lesov... Podľa mňa je ľahšie vysadiť les ako vymyslieť nový druh pohonu.
Aký je problém zasadiť namiesto 1 vyrúbaného stromu 1 nový strom? Síce nebude hneď taký "účinný" ako ten starý strom, ale on časom dorastie.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2021 20:23
Re: Megakšeft s CO2
Přesně tak.
3. 2. 2021 08:11
Re: Megakšeft s CO2
A čo tak namiesto 1 vyrúbaného stromu zasadiť nové 3? Aby sa postupne dopĺňalo to, čo vysekali bez náhrady. A hlavne to nenechať len na Európe a Amerike, najväčšie a najhoršie odlesňovanie sa deje v pralesoch. Napr. na takom Madagaskare by vedeli rozprávať. Ešte väčším problémom je ale oceán. Vstrebáva neskutočné množstvo bordelu zo vzduchu (okrem toho, čo tam prinesú rieky a pridá ťažba ropy a lodná doprava). V moriach stromy nenasadíš.
Avatar - Roman Horký
3. 2. 2021 07:54
Re: Megakšeft s CO2
Neměl by. A ano, pokud to přeženeme tak jistě.
Avatar - kari.laz
3. 2. 2021 12:23
Re: Megakšeft s CO2
A nemělo by se tedy místo nesmyslů s ničením přírody dalšími nesmyslnými technologiemi, jejichž zavedení způsobí mnohem větší ekologickou zátěž, než zdokonalení stávajících a postupné, NENÁSILNÉ, pronikání těch nových, se zaměřit právě na ochranu přírody?
Avatar - KANKUNEN
2. 2. 2021 17:13
Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Norsko, Tesla, žijí z ropy. Vitěz je jasný, Čína. Naše děti skončí jako obsluha strojů v čínských fabrikách na evropském území.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 17:21
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
To je analýza = ČEHO a JAK si jí dělal? :-O

Ve vteřině VYMYSLEL? :-)
Avatar - Jerry.Gunman
2. 2. 2021 17:29
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
To, co popisuješ, je možná ta lepší možnost... Druhou alternativou je to, že si tu budeme tahat africké a blízkovýchodní připrchlíky a celá Evropa projde procesem libanonizace- tj. v průběhu poměrně krátké doby se z ní stane muslimský region
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 17:35
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Co to je krátká doba = černoši stavěli třeba https://cs.wikipedia.org/…les_(z%C3%A1mek)#… to je už docela dlouhá doba co to dostavěli :-!
2. 2. 2021 17:38
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Prosím nech si takovéto příspěvky na stránky kde takové info čteš.
Díky.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:51
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Vždyť je to vůl, nic jiného plácat neumí...
Avatar - Jerry.Gunman
2. 2. 2021 20:24
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Křiváku a lháři Hendly, řekl bych to asi takto:
http://memecreator.cz/…eated/aevyip.png
Totéž platí pro toho blba Bůůůůů sana
Děkuji za účast v diskusi
2. 2. 2021 17:37
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Jen ze zvedavosti - co presne se pro lidi zamestnane ve fabrice zmeni, kdyz budou pracovat ve fabrice vlastnene cinany misto jako ted ve fabrice vlastnene nemci?
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 17:38
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Podmínky? https://www.echo24.cz/…ne-6-dni-v-tydnu :*)
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:56
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Jistě, mnohem lepší je tlačit do ekonomicky nekonkurenceschopného 4+3, že? Nu, pak se fakt nebude čemu divit, až ta Čína Evropu smázne jako mouchu.
2. 2. 2021 17:55
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Myslím, že dosť. Aktuálne ide zisk z nemeckých fabrík do Nemecka a profituje z toho celý okolitý región. Ekonomicky aj technologicky.

Čína napreduje veľmi rýchlo a Európe ešte nezabudla čo si zažili napr. počas ópiových vojen v 19. storočí. Tie ich zdecimovali na dlhé desaťročia. Majú ambície a nemajú dôvody nás mať v láske.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:54
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Ne, zisk jde do soukromých kapes a jen velmi malá část příjmu, kterou automobilka přizná do daní, jde do toho regionu. A to se nebude lišit, ať bude vlastníkem Helmut nebo Wong.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2021 18:51
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Tohle snad nemyslíš vážně....
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:50
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Jaký bude rozdíl, jestli skončí jako obsluha strojů v čínských, indických nebo evropských fabrikách? :-D :-D
3. 2. 2021 08:13
Re: Pořád je to tak, že ropa je nejlepší pohon pro EV
Rozdiel žiadny - čo ale neznamená, že je to tak dobre.
2. 2. 2021 17:39
Tak to vidite
Tak to vidite, jak jim to jde. Pul milionu aut za rok, ve zisku cely rok, nekolik fabrik se stavi, budoucnost maji ruzovou ... co jako chcete vic?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - .StenLi.
3. 2. 2021 11:00
Re: Tak to vidite
Zazili najlepsi fiskalny rok vo svojej historii a nie je dovod aby 2021 bol horsi, takze ked odstranime zbytocny hate, kazda automobilka by chcela byt v ich situacii, ci sa to haterom paci alebo nie, mne sa to paci, akcie krasne zarabaju :-!
2. 2. 2021 18:45
Analyza vysledovky
Myslim, ze kdyz se pise o financnich vysledcich, bylo by fajn uvest i vydaje (treba investice).

Takhle je z toho jen clanek pro mistni hejtery...

https://www.dw.com/…llion/a-51286353
"Tesla factory outside Berlin to cost €4 billion"
:-O :-O :-O

Doporučuji rozebrat finanční výsledek z více aspektů.

https://www.patria.cz/…-atraktivni.html
"Tesla dost dobrá
Výsledky Tesly byly podle investora „dost dobré“, rozhodující je přitom dlouhodobý pohled a ten ukazuje, že Tesla jako automobilka nebude mít velkou konkurenci. K tomu se přidává rozvoj služeb, které mohou být kombinovány s výrobou automobilů včetně autonomního řízení a s ním souvisejících aktivit. A je tu i energetika, ve která se Tesla také angažuje a pomáhá jí i regulace v Číně nebo Evropě."

Je fascinující, jak místním odpůrcům Tesly moc záleží na jejích akcionářích...

PS Do nákladů patří třeba i odměna $267M pro Elona. :yes: :-)
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2021 19:22
Uvidíme, ako to pôjde Tesle o rok, dva?
Konkurencia nespí, trh z cenami Tesly je limitovaný. A pomaly je ich toľko, že exkluzivita klesá ;-)
Rozbalit vlákno
4
2. 2. 2021 19:47
Re: Uvidíme, ako to pôjde Tesle o rok, dva?
No to je jistě pravda.

Na druhou stranu evropský výrobci budou mít nedostatek baterek.

TM3 zůstává podle parametrů stále naprosto bezkonkurenční.
A letos se přidá Model Y.
Model S Plaid bude taky bez konkurence.
A co asi Cybertruck a Semi?

K tomu nabízí obchodování s energií, síť superchargerů, FSD....
Avatar - palix
2. 2. 2021 19:53
Re: Uvidíme, ako to pôjde Tesle o rok, dva?
Tiež som kdesi nedávno čítal, že zákazník Tesly má už na výber aj u značiek, ktoré robia oveľa kvalitnejšie autá. Tesla ťažila z toho, že bola prvá a stala sa statusom pre ľudí, ktorí na to mali. Ak sa vrátia späť kde kedysi boli (EU prémia), tak Tesla na tom bude v EU ako iné US značky.
3. 2. 2021 15:41
Re: Uvidíme, ako to pôjde Tesle o rok, dva?
Ale asi málokdo má vývoj autonomního řízení na podobné úrovni (v praxi) jako Tesla.
3. 2. 2021 20:45
Re: Uvidíme, ako to pôjde Tesle o rok, dva?
Myslíš tu šňůru smrtelných nehod při jízdě Tesel v autonomní režimu? :-[]
2. 2. 2021 20:16
A co GIGA Berlín...
Tak ono se hlavně uvidí, jak budou vypadat Tesly z Giga Berlín. Už z Číny jsou prý lepší než z mateřské fabriky- taky proto, že je to taky nová fabrika..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
3. 2. 2021 10:34
Podnikání založené na dotacích
Takže 721 mio usd čistého zisku při příjmech 1,6 mld usd z emisních povolenek. To znamená čistá ztráta z výroby aut cca 879 mio. usd a tedy čistá ztráta na jednom vyrobeném autě 1758 usd. To je podobný business jako Agrofert, s dotacemi v zisku, bez dotací ve ztrátě. Je vidět, že Elonovi i Andrejovi to myslí "politicky".
Rozbalit vlákno
10
Avatar - .StenLi.
3. 2. 2021 10:57
Re: Podnikání založené na dotacích
Sadol si na lep tendencneho clanku, fakticke info su v prispevku nizzsie. Zisk na jednom Tesla aute je nieco vyse $3000, najvyssi medzi vsetkymi EV vyrobcami.
Avatar - Ham.
3. 2. 2021 11:07
Re: Podnikání založené na dotacích
Čísla 721 mio. čistého zisku a příjmy 1,6 mld. usd z kreditů si lze ověřit na všech velkých finančních portálech. A pokud je vezmu jako pravdivá, tak zisk na jednom autě je ztráta 1758 usd, s tím nikdo nic nenadělá. A konce konců proč by CFO Tesly říkal o regulatorních kreditech to co říká.
Avatar - .StenLi.
3. 2. 2021 11:38
Re: Podnikání založené na dotacích
Precitaj si moj prispevok nizsie a bude ti jasne ako to je. Cisty zisk spolocnosti je uplne nieco ine ako cisty zisky vyroby a predaja aut, ten tam mas tiez presne rozpisany. Ak zarobis na predaji aut 10 miliard, ale das miliardy do stavby fabrik a vyvoja aby si o rok mohol vyrobit 2x tolko aut a pridat nove modely tak je hlupost ratat to ako stratu na jednom aute. Ked VAG investuje 60 miliard do EV a preda oproti Tesle smiesne cisla tak budes vyratavat kolko milionov stracaju na jednom aute? :D
Avatar - Ham.
3. 2. 2021 11:53
Re: Podnikání založené na dotacích
Tvůj příspěvek je o ničem. Když dám miliardy do vývoje a výstavby tak musím ty miliardy dát i do nákladů a tedy i do kalkulace čistého zisku a do kalkulace čistého zisku/ztráty z jednoho auta. Toyota nebo VW dávají do vývoje řádově vyšší částky než Tesla přesto mají zisk z jednoho auta i po započtení těchto vývojových nákladů (kdyby VW a Toyota nepočítaly své náklady na development tak mají více než dvojnásobné čisté zisky, protože do vývoje dávají řádově podobné částky jako je jejich čistý zisk). Stejně tak Toyota nebo VW staví nové kapacity a náklady na jejich výstavbu kalkulují do nákladů a tedy do čistého zisku. Náklady na R&D jsou náklady jako každé jiné a nezapočítávají se jenom při kalkulaci hrubého zisku, ale já od začátku mluvím o čistém zisku.
Avatar - .StenLi.
3. 2. 2021 12:29
Re: Podnikání založené na dotacích
Posledny pokus :) Prispevok nizsie ti udava fakty ako to je. Udava ci je Tesla ziskova na vyrobe a predaji EV alebo nie. Je ziskova s marzou cca 20% co je vyrazne viac ako u Toyoty a VAG ak hovorime o vsetkych autach. Ak hovorime u VAG o EV, tam su hlllllboko stratovi na kazdom jednom modeli a kazdom jednom predanom kuse, u Toyoty nemame prakticky o com hovorit. Tesla nepotrebuje ani cent z emisnych kreditov aby zarabala na predaji aut. Tie kredity si ulozila na ucet v podobe hotovosti na investovanie na neskor :) Snad uz pochopene.To ze minula viacej ako zarobila, to je dlhodoba taktika Tesly a kvoli tomu je najvacsim vyrobcom EV na svete a renomovane 100+ rokov existujuce automobilky ju nasleduju a kopiruju.

Tento prispevok: Pleties si ICE auta s EV autami. Nema vyznam ratat desiatky rokov vyvoja, vyroby a ziskov VAG a Toyoty a porovnavat ich s EV vyrobou, predajom a ziskami. Ak porovnavame jablka s jablkami, cize BEV s BEV tak Toyotu mozeme vynechat, a VAG tu je vyrazne stratovy, oproti $2,24B zisku Tesly. Ak porovname R&D a investicie do vyroby EV, tu ma Tesla zasebou uz dlhe roky stratoveho investovania a preto ich cakaju ovela nizsie investicie do buducnosti, naopak VAG avizuje investiciu $86B na dobehnutie Tesly. Co bude v buducnosti nebudem komentovat, ale dnes ked ratame cisto iba vyrobu a predaj EV tak VAG je v strate a Tesla je v zisku ktory nema v EV automobilizme obdobu. Dovod je jednoduchy. Tesla ma vyhodu economy of scale nie len u aut, ale aj u najdrahsich komponentov, motorov a baterii ktore naopak VAG kupuje velmi draho a v nedostatocnych mnozstvach od LG a preto aj muselo prerusit vyrobu niektorych modelov. Tesla si vyraba baterie a motory sama a od CATL a LG kupuje baterie vyrazne lacnejsie a vo vacsich mnozstvach ako VAG.
Avatar - Ham.
3. 2. 2021 12:50
Re: Podnikání založené na dotacích
0,721 - 1,6= -0,879 mld usd. To je matematika první třídy pokud ji nechceš pochopit, tak je to tvůj boj a pomáhat ti s ním dál nebudu.
3. 2. 2021 13:14
Re: Podnikání založené na dotacích
Ani sa necudujem ze tomu *** rozumies, ked pouzivas matematiku zakladnej triedy :D
Avatar - .StenLi.
3. 2. 2021 14:21
Re: Podnikání založené na dotacích
Och prepac, ja som sa naivne domnieval ze pisem s niekym kto absolvoval viac ako prvu triedu. V pohode ;) pripoj sa k trollom ako kankunen, jerry a pogo26.. zly elektrohujeri a ekofasisti nas nutia platit z vyplaty dotacie Tesle ktora by bez nich neprezila lebo je to bublina ;)
Avatar - Ham.
3. 2. 2021 16:43
Re: Podnikání založené na dotacích
Kromě počtů první třídy se nauč i číst, nic z toho co píšeš jsem nenapsal. Napsal jsem pouze, že čistý zisk Tesly je dán jejím inkasem z emisních kreditů, bez nich by její hospodaření bylo ve ztrátě.
Avatar - .StenLi.
4. 2. 2021 12:07
Re: Podnikání založené na dotacích
Skusim zist na tvoju vedomostnu uroven zakladnych poctov aby si pochopil. Ak si spocitas zisk 721M a 1,86B v hotovosti a odpocitas od toho 1,6B za kredity, ake cislo ti vyjde? :) Kladne alebo zaporne? Napoveda pre teba, kladne a to znamena zisk ;) Snad s tym zahviezdis zajtra v skole ;) Prepac, uz sa ti nebudem viacej venovat.
Avatar - .StenLi.
3. 2. 2021 10:54
Trochu faktov.
Bola to len otazka casu kedy ACZ skopiruje tento tendencny CNN clanok :) Takze ako to je?

Staci sa pozriet do financneho reportu (urcite to vsetci pred pridanim svojich mudrych komentarov spravili :D ) a hned je jasne ze Tesla samozrejme zarobila najviac na predaji aut, kedze celkovy prijem z predaja automobilov (Tesla ma dalsie prijmy z energy, predaja tequily atd..) dosiahol hodnotu $9,3 miliardy a hruby zisk $2,24B a rok ukoncili s hotovostou $1,86B na ucte. Teraz si dajte do kontextu zisky za emisne kredity v hodnote $1,6B, zahada vyriesena :) Emisne kredity skoncili na ucte. Celkovy cisty zisk vysiel $721M kvoli rekordne vysokym investiciam, vsak stavaju viac fabrik a rychlejsie ako najvacsie automobilky sveta, tie ich skor rusia a zatvaraju :) .

Tesla si sama nastavuje kolko planuje minut aby jej to vyhovovalo a aby investori boli spokojni. Investovala do vyvoja a vyskumu (za rok 2020 rekordnych $1,5B) aby si udrzala dostatocny naskok pripadne ho zvysila, stavia 2 fabriky (Berlin, Texas) a invetuje do existujucich (Fremont, Shanghai) na zdvojnasobenie! vyroby pre rok 2021.
Ziadna automobilka na svete nezaraba tolko na jednom EV ako Tesla a medzi vsetkymi automobilkami ICE aut ma iba Ferrari vyssiu marzu. Vacsina automobiliek straca na kazdom predanom kuse EV pretoze kupuje drahe motory a baterie od dodavatelov s nevyhodnymi zmluvami a planuju nasobne vyssie investicie na dobehnutie dnesneho stavu Tesly.

Taketo tendencne clanky len podporuju hoaxy o bubline a finacnej neudrzatelnosti Tesly u ludi ktori su lenivy precitat si fakty z financneho reportu, su aj tu v diskusii doplneni uz tradicnymi trollmi ktori len nedockavo cakaju na takyto clickbait trigger od ACZ :-)
Rozbalit vlákno
9
3. 2. 2021 13:13
Re: Trochu faktov.
Zbytocne stracas cas. Tito "experti" na investicie a enviro, ktori tu komentuju vedia vsetko.
Avatar - .StenLi.
3. 2. 2021 18:26
Re: Trochu faktov.
Stale je tu vela ludi ktori dokazu (vdacne) prijat poskytnutu informaciu ktoru si inac treba pracne nastudovat.. a pritom nemaju potrebu za kazdu cenu pisat nezmyselne prispevky :) to je pre nich ..
3. 2. 2021 14:10
Re: Trochu faktov.
Vdaka za info.

Clanky su hlavne "spiatocnicke". Teslu roky financovalo vsetko ine len nie predaj aut - akcionari, kredity, dotacie na elektromobily, zakony. Bez toho by tu dnes nebola. Ale teraz je uz zivotaschopna a v najlepsej kondicii doteraz, cize katastroficke clanky nie su na mieste.

Klasicke automobilky tesle konkurovat prakticky nemozu - predavaju pre masy a tam generuju zisky, EV pre masy je stale sci-fi, ci tesla ci netesla. Priamym konkurentom su premiove automobilky, ktore su na tom pocas tejto krizy celkom dobre.

P.S.
Prave toyota je na tom co sa tyka EV velmi dobre, po produkcnej stranke by problem nebol, vyvoju EV sa venuju roky, len sa o tom vela nepise, navyse vyuzivaju poznatky z full- aj plugin- hybridov a aj vodikove auto je polovicny elektromobil, maju EV platformu atd.

Len tam nevidia "business case" pre milionove predaje, pre teslu je byt okrajovym hracom s jednou dvadsatinou predajov toyoty je relativne lahke, ale predavat miliony EV rocne nie je velmi komu. Tesla si vybera "ceresnicky na torte", co je fajn pre nu, len tych ceresniciek nie je nekonecne vela. Raz aj tesla narazi na strop svojho biznis modelu a bude musiet riesit co dalej, ale zatial je situacia pre nu ako maleho producenta idealna.
Avatar - .StenLi.
3. 2. 2021 14:35
Re: Trochu faktov.
Ak chces nie len odstartovat novy odbor ale byt v nom z nuly lider, tak si to vyzaduje velke pociatocne investicie a kazdy vizionar a investor vedel ze investuje do jasneho uspechu :)

Klasicke automobilky Tesle mozu nie len konkurovat, ale mohli ju davno znicit, keby pochopili to co zakladatelia Tesly - baterie su zaklad a jediny problem a treba si ich vyrabat vo vlastnej rezii.

EV pre masy urcite nie je scifi :) kedze ich jazdi vyse 5 milionov a to ze Tesla ich vyraba pol miliona rocne (tento rok planuje milion) s vyssou marzou ako ostatne autmobilky svoje ICE to potvrdzuje ;) Tesla generuje vacsie zisky na jedno auto ako ony.. takze ostatne automobilky sa do EV hrnu nie len kvoli emisnym pokutam, ale aj kvoli zisku. Len to by si myseli vyrabat baterie bez toho aby za ne platili sialene sumy dodavatelom :)

Toyota: ako pisem, EV okrem baterky je super jednoduche a dohnat 23 rocne skusenosti Toyoty s HEV nie je problem. To kde sa Toyota trapi u EV su baterie, ale na rozdiel od konkurencie pochopila ze kym ich baterie nepredbehnu tie dnesne od Tesly, nema vyznam ist do EV a ich nizke flotilove emisie im toto cakanie na vyvoj solid state baterii spolu s BMW umoznuju.

Mylis sa, dopyt po EV je ovela vacsi ako celosvetova vyroba. Mas pravdu ze minuly rok vyrobili 20tinu vyroby Toyoyt, tento rok to ma ale uz byt iba 10tina.. a kedze automobilky tu nie su na par rokov, kym Toyota pride so svojimi bateriami, na EV trhu uz moze byt vtedy dost husto aj kvoli VAG a ich dotovanym EV.

Tesla je maly producent? :) Najvacsi vyrobca EV na svete :) a ked pride s $25k EV , pokrije tu najmasovejsiu cenovu hladinu a dopyt bude praveze uz iba rast.
3. 2. 2021 16:38
Re: Trochu faktov.
Je/bol to zatial maly producent, predajom nieco ako porsche. Hodnota firmy je nieco uplne ine, to ide mimo mojho chapania...

Najlacnejsia tesla je v Čechách od 50000 EUR, k "masovkam" maju fakt velmi daleko, skor by som povedal, ze su taky iPhone, ale u aut.
Ak by aj teoreticky vedeli casom ponuknut tak lacno, devalvovalo by to ich znacku/exkluzivitu/predaje drahych modelov, ja ich vnimam ako cistu premiu.

Hlavny rozdiel medzi iPhone modelom predaja a teslou je, ze iPhone si fakt vie kupit skoro kazdy, kto chce, hoci aj na splatky ci prenajom:D, ale u aut je ten pocet kupujucich silne limitovany, jednoducho tu nie je trh na desiatky milionov EV a ani tak skoro nebude, toho sa boja tradicni vyrobcovia, nemoze kazdy predavat iPhone...

Comu vobec nerozumiem je, ake TECHNOLOGIE ma tesla? Vyrobit 2,5-tonove auto so 700 kg bateriek teoreticky dokazu aj ini, len predat so ziskom ho vie iba tesla.

Napr. ta toyota, ma TECHNOLOGIE na solid state baterie, vodikovy EV, plug-in, fullhybrid.

Keď bude EV od lexusu za cenu tesly, alebo EV od toyoty za cenu toyoty, so spolahlivostou, spracovanim, servisom, solid state bateriami, dealerskou sietou atd., nevidim dovod preco kupovat tazku zle spracovanu neservisovatelnu nevyreklamovatelnu teslu, jedine ze by dali dozivotne dobijanie zdarma...

Ja nechcem kritizovat teslu, klobuk dole, ako to zdladli, najlepsie roky maju pred sebou, len sa na to pozeram z pohladu niekoho, kto jazdi klasickymi autami...
Avatar - .StenLi.
3. 2. 2021 18:47
Re: Trochu faktov.
Este raz.. aky maly producent? :) Je to najvacsi vyrobca EV na svete, s najvacsimi predajmi za rok. Bodka. Nema zmysel porovnavat vyrobene/predane pocty s ICE autami ktorych predaje zavisia iba od dopytu, u EV dopyt vysoko prevysuje ponuku a to kvoli obmedzujucej vyrobe baterii. A aj tak bol Model 3 3tim najpredavanejsim autom Europy v decembri :)

Tesla Model 3 je v DE od €41k a priemerna cena noveho auta je tam 38k takze urcite nema daleko od masovky. To hovorime o lodou dovazanom aute cez cele USA a cely atlantik. Ked pridu Made in DE Tesla 3/Y budu lacnejsie ako najmasovejsie auta v najvacsich trhoch EU. A potom pride este lacnejsia $25k Tesla so 4680 baterkami aby uplne odrovnala zbytok konkurencie :) BMW 3 je drahsie a menej vykonne ako Model 3 a s drahsim servisom a prevadzkou.. takze nakupna cena je velmi relativna. Vlastnit Teslu 4-5 rokov predstavuje vyraznu usporu, cize sa viac oplati aj ludom ktory nemaju na BMW 3, preto je tak popularna na operativny leasing. EV menia zabehnute sposoby financovania. Takze s Teslou na spaltky sa mylis a ani o neexistujucom dopyte desiatok milionov ICE aut nemas ziadny argument.

Vyssie som opisoval ake technologie ma Tesla a preco svoje EV vedia predat s tak vysokym ziskom.. Tesla Model 3 performance vazi tolko isto ako AMG C 63 S ale ma lepsie zrychlenie a nie, MB dnes nevie postavit tak isto vykonne EV nie to este za taku cenu. To su tie technologie ktore MB nema..

Toyota nema technologiu na solid state baterie, vodikove palivove clanky maju mnohe automobilky a su im prakticky na nic, z ekonomickeho pohladu je to iba stratova slepa ulilcka a PHEV a HEV baterie maju velmi malo spolocneho s BEV bateriami.

Ked bude Toyota BEV v cene Toyota ICE a bude pekna, tak si ju urcite kupim. Dovtedy kto chce BEV, Toyotu obide.

Ja som jazdil klasickymi autami, teraz jazdim Toyota hybridom a o klasickom aute nechcem uz ani pocut a to iste bude s EV :)
3. 2. 2021 14:12
Re: Trochu faktov.
"Celkovy cisty zisk vysiel $721M kvoli rekordne vysokym investiciam, vsak stavaju viac fabrik a rychlejsie ako najvacsie automobilky sveta, tie ich skor rusia a zatvaraju"

Možná máte na Slovensku zváštní předpisy a zákony, ale jinde ve světě platí, že invenstice do staveb se do zisku v daném roce nepromítají, ale až v budoucích letech formou odpisů. Po lopatě, pokud staví fabriky, tak to zisk v roce 2020 nijak neovlivnilo, protože postavené fabriky se promítnou do nákladů až v dalších letech formou odpisů po jejich postavení (kolaudaci). Tzn. čistý zisk 721M by byl stejný i kdyby do výstavby fabrik neinvestovali :-)
Avatar - .StenLi.
3. 2. 2021 14:42
Re: Trochu faktov.
Ty si asi zabudol ze vsetky fabriky ktore v US a Shanghai postavili pred rokom 2020 sa praveze uz premietli do financneho reportu 2020 ;-) a zaroven s fabrikami ktore sa zacali stavat v 2020 su spojene mnohe naklady planovania, studii a povoleni, kupa roznych elektrotechnickych, automatizacnych a vyrobnych,spolocnosti na vyrobu automatizacnych a vyrobnych strojov, vyroba a planovanie vsetkeho vybavenia budov, atd.. ktore donho boli taktiez zaratane ;-)
Naklady na fabriky nie su iba ich odpisy po kolaudacii ani v CR ani v SR ani v zbytku sveta ;-)
3. 2. 2021 14:56
Re: Trochu faktov.
Psal jsi "stavaju", takže píšu o dopadu právě stavěných fabrik. "naklady planovania, studii a povoleni......" jsou součástí vstupní ceny stavby, která se pak odepisuje, takže to opět zisk roku 2020 nijak neovlivnilo, takže zase špatně:-)

"Naklady na fabriky nie su iba ich odpisy po kolaudacii ani v CR ani v SR ani v zbytku sveta"
To nejsou, ale dašlí náklady vznikají především až je fabrika postavená. Dokud staví, tak jde vše, co se jí týká, do ceny stavby. Samozřejmě mimo strojů apod., ale ty asi ještě nekoupili, když nemají postavenou fabriku :-)
3. 2. 2021 14:01
jasne, a ted tu o Karkulce :)
me jako investorovi Tesly teda Tesla penize jiz vydelala, ale samozrejme neni to z dividend, ale z obchodu s tema akciema

dalsi nesmysl je to kolik Tesla vydelala nebo nevydelala na prodeji auta povolenek, kdys se podivate do finacni zpravy tak i laikovy musi bejt jasne ze ten text tady na Auto.cz docela slusne klame ctebnare :-[]

ceka snad nekdo ze automobilka ktera v tuhle chvili stavi 3 tovarny v USA, Cine a Nemecku bude vydelavat nejak hodne? jako klidne at si lidi prorokuji zanik Tesly, pro me a dalsi investory do Tesly je to vesmes dobre, vydelame na tom o to vic :yes: ja si radsi nez moudra pisalku bez spetky znalosti z oboru radsi prectu fakta a podle toho se rozhoduju, a za posledni roky (cca 8) me tohle nespolehani se na moudra pisalku z ceskych automobilovych for prineslo zisk nejakych 3.2 milionu korun zisku z obchodovani akcii Tesly (mam to tak na 10-15 minut denne skouknout grafy a zpravy o Tesle z ruznych medii), od doby kdy jsem porizoval za nejakych $90 kus a koupe necelych 70 kusu (pred delenim) je to na dnesnich vice nez $850 a vice nez 1700 kousku neni vubec spatne, z cca 100 tisic korun coby pocatecni investice a preprodejem jsem bez dalsich primych investic dosel na zisk cca 3.2 milionu korun coz za tech 8 let neni zadnej zazrak, ale prave ono postupne zvednuti podilu pri soucasnych cenach na nejakych 28-29 milionu korun jiz zajimava suma je.... takze Davide Bureši, priste az zas budes opisovat nejaky nesmyslny vycuci z nejakeho media a nebudes jim rozumet, tak si to zkus na nejake zakladni obchodni akciove platforme s nejakou zakladni investici sam, a treba nebudes muset porad psat pro skomirajici bulvar jako je auto.cz tyhle opsany polopravdy :yes:
Rozbalit vlákno
2
3. 2. 2021 14:15
Re: jasne, a ted tu o Karkulce :)
gratulujem... tak ale siel si do rizika so 100000 a nebal sa straty, ono co clovek cita, ak je to pravda, uz sam musk to vzdal - chcel tu firmu predat, len sa nepodarilo a tak mu zostala a prosperuje...
3. 2. 2021 14:50
Re: jasne, a ted tu o Karkulce :)
ja bejt na miste Muska, tak jsem jiz nekolikrart skolaboval a mozna i umrel, ty nervy kde jde o miliardy dolaru bych nevydrzel

ridi firmu ktere se podarilo to, co se jine firme v tomto stoleti vesmes nepodarilo, rozjel navzdory vsemu seriovou vyrobu elektromobilu, pritom mimo Cinu se to za poslednich i vic nez 20 let nikomu nepodarilo s zadnou automobilkou, naopak mnoho automobilej behem poslednich 20 let zkrachovalo

a ja samozrejme veril v investice i diky tomu ze Musk rejpal i do jinych oboru kde mel uspech, kdyby za sebou nemel ty uspechy z doby pred Teslou, tak bych do nich nedal ani kacku, a samozrejme mam k tomu i stalejsi akcie jinych forem, i Ceskych, ac tam to je spise takove ze to ty peniz eneprodela tolik jako kdyby lezeli nekde na uctu v bance

zasadni investici sveho zivota taky nemam v Tesle, tou zasadni je moje rodina a stesti s bitcoinem, mega ultra stesti s bitcoinem, do ktereho jsem nastupoval v dobe kdy se obchodoval pod dolarem za kus a v dobe kdy me z USA na zakazkach chodilo mesicne prez 2000 dolaru, takze jsem si tyhle vystrelky dovoloval :-[] vesmes nebejt ted pandemie, tak mam jeste jednu takovou uchylku na ktere se da zajimave ne vydelat, ale usetrit, pres telefonni appku hledam letenky s cenou pod $5, tedy vesmes takove ty chyby co se stavaj kdys aerolinky zadavaj ceny do systemu, ktere casto koncili tim ze jsem je nevyuzil, ale obcas vyuzil a letel tak z Prahy treba do Parize a zpet na vejkend ve dvou za 2 eura a podobne :-[]