Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeV návodech vozů koncernu VW už nenajdete specifikace olejů: Proč ty tajnosti?
103 komentářů
Ales Chocholousek
4
Já mám staré šunky, ale přiznávám že při dolití či výměně oleje jsem vzal v kauflandu (apod.) jen SAE pro daný motor a vůbec neřešil ty specifikace jestli to splňuje nějakou normu dané automobilky pro daný typ (většinou tam je beztak vypsaný hrozný seznam) a nalil to tam. Zatím mi všechny auta jezdí a jezdila bez problému. Jak zásadní tedy je aby ten olej odpovídal přesně těm interním normám automobilek, nebo je to jen markteringový kec a když to budete lít jako já, stane se prd jako mě?
xmickey
6
Ve staré šunce se nestane nic, maximálně ho bude více žrát když naliješ nižší viskozitu. U novějších je nutnost dodržet hlavně kvůli DPF.
petrolhead
6
Jsou ale výjimky např některé R5 Tdi od VW, které mají jasně danou specifikaci a nic jiného se tam nesmí lít. Uvědomte si, že správný olej je základ dlouhé životnosti motoru. Takže jestli máte rádi své motory, dávejte jim co tam patří a měňte raději dříve.
KANKUNEN
1
Beztak tam patří polosyntetika. Takže 5w - 40 a měnit. Speciální specifikace je tah výrobce. Jedno a to samé auto jezdí ve Švédsku i v Itálii.
oldtdi
5
To moc nefunguje, že koupím nějaký 5W-40 a je to. Třeba PD nafty od VW chtěli specifikaci 50501. Obyč 5W-40 50500 nestačila, protože 5W-40 50501 měla přísady, které zabraňovaly opotřebení určitých částí motoru. A současné motory jsou háklivé, tam je radno fakt dodržovat to, co chce výrobce. Známý si experimentováním s oleji (chtěl lepší než uvádí výrobce) zadřel motor u opravdu hodně drahého auta.
KANKUNEN
0
Zadřel jo, co tam nalil, jar? Už vím, chyběla tam přísada Horsta Fuchse.
petrolhead
6
Jestli většina lidí uvažuje jako ty, tak si na problémy s motorem zadělávají sami. Je dobré dodržovat specifikaci danou výrobcem a nelít tam to co si myslím já. ;-\
KANKUNEN
dělat s jednoduchých věcí vědu. Na jedné straně se řeší písmenka na oleji, který stejně časem degraduje a je nakonec plný sazí. Na straně druhé v převodovce nikdo olej neřeší. A co ten max půllitr na dolití, to jako naleješ víc a olej se zdrcne. :D Asi tak, měním olej každý rok i mezi garančkama, 0w - 20 nevěřím, leju tam 5w - 30. Do Subaru leju 5w - 60. Vše Mol. Jo a ten SAE 30 do sekaček je humus největší, nalej tam raději cokoliv pro starší auta.
ProchyTom
Resil sem to nedavno. V manualu presne tyhle neprehlednosti. Tak jsem napsal do dvou vw servisu a odpoved zadna. Nikde zadny stitek, majitel byl jen jednou v servisu v 15tis po dvou letech a vedel prd, tak jsem tam dal 50200 s pevnou výměnou 5w30 liqui moly. Puvodne tam byl long life dle info v menu, klasicky: pristi servis za 230dni nebo 12000 km. Jinak oznaceni motoru mam dle technicaku CZD. Ale v tabulce je jen CZDA. I tohle maji ne na 100 procent.
Mobil 1 fs menim kazdych 8k 10k. Po 100k som menil rozvody tesnenie pod hlavou atd, motor ako novy zatial
Po 100k vyměna rozvodů = neni to brzo?
U TSI není nikdy brzo.
PraVWda :-!
https://www.autoforum.cz/…uz-je-nepojisti/
https://www.autoforum.cz/…nici-a-jak-jini/
atd.
atp.
Koncern VWí proč utíká pryč od spalovacích motorů https://www.autoforum.cz/…ut-s-motory-tdi/ a invstuje několik českách státních
ropzpočtů do ODCHODU od nich https://zpravy.aktualne.cz/…7deac1f6b220ee8/:-)
https://www.autoforum.cz/…uz-je-nepojisti/
https://www.autoforum.cz/…nici-a-jak-jini/
atd.
atp.
Koncern VWí proč utíká pryč od spalovacích motorů https://www.autoforum.cz/…ut-s-motory-tdi/ a invstuje několik českách státních
ropzpočtů do ODCHODU od nich https://zpravy.aktualne.cz/…7deac1f6b220ee8/:-)
Zjišťovat něco ve VW servisu, to už se člověk může zeptat první báby co potká v Kauflandu, informačně to vyjde nastejno. To raději forum na oleje.cz a pročítat různé odkazy na testy. Do svých TSIček jsem dával od nova Mobil 1 ESP 5W30 VW504.00, teď jsem přešel na Mobil 1 FS 0W40 VW502.00. Perfektní, nijak drahé, jen je už docela problém najít autorizák, co akceptuje vlastní olej. Ale chápu, když někomu můžeš prodat olej po 750 Kč/l s tím, že "je to nějaká 5W30, značku nevím, co zrovna přivezou", tak se ti nechce vzít si jen 900 Kč za hodinu.
Bohužel se celé to servisování u koncernu v posledních letech zvrtlo na kupu hnoje a keců okolo, které musí samozřejmě někdo zaplatit. Chybí ale základní znalosti a schopnosti. Dopadá to asi takhle: vyměněná výplň dveří byla jiná, poškrábaný lak a plasty uvnitř, protože tapec páčí šroubovákem (Louda a Tukas, jinde to asi nebude jiné), popraskané nevyměněné klipy (radši jsem si je koupil a vyměnil sám), kapota po lakování totálně nespasovaná a třeba vrzání předku na nerovnostech při malých rychlostech hned chtěli řešit výměnou tlumičů, prý už mají hodně (52 tis. za 4 roky...). Akorát ona to je typická vada na koncernu, gumy stabilizátoru, crigo za 350/2 ks, doma jsem to měl na 10 minut. Zeptal jsem se na to při výměně oleje, co asi čekají, že se stane, když začnou takhle kecat ani to nezkontrolují? Úplně stejně s olejem do převodovky, nabízeli olej, co se do MQ250 přestal používat 3 roky před vyrobením daného auta. Mám k nim mít důvěru jen kvůli znáčku a nápisu nad vraty? Bohužel prostě potřebuju razítko na záruku.
V tomhle ohledu mě fakt štve pan Vaculík s těmi narážkami na "garážisty". Když jsem viděl kvalitu od pana Petříka, když vidím videa od Arv Pohořelice, jak si tam vyhraje s převodovkou a srovnám to s osobní zkušeností s autorizáky, kde mají spíš starost jak to nahnat na doplnění ostřikovačů, prohnání myčkou a podobných kravinách, tak bych brečel.
Bohužel se celé to servisování u koncernu v posledních letech zvrtlo na kupu hnoje a keců okolo, které musí samozřejmě někdo zaplatit. Chybí ale základní znalosti a schopnosti. Dopadá to asi takhle: vyměněná výplň dveří byla jiná, poškrábaný lak a plasty uvnitř, protože tapec páčí šroubovákem (Louda a Tukas, jinde to asi nebude jiné), popraskané nevyměněné klipy (radši jsem si je koupil a vyměnil sám), kapota po lakování totálně nespasovaná a třeba vrzání předku na nerovnostech při malých rychlostech hned chtěli řešit výměnou tlumičů, prý už mají hodně (52 tis. za 4 roky...). Akorát ona to je typická vada na koncernu, gumy stabilizátoru, crigo za 350/2 ks, doma jsem to měl na 10 minut. Zeptal jsem se na to při výměně oleje, co asi čekají, že se stane, když začnou takhle kecat ani to nezkontrolují? Úplně stejně s olejem do převodovky, nabízeli olej, co se do MQ250 přestal používat 3 roky před vyrobením daného auta. Mám k nim mít důvěru jen kvůli znáčku a nápisu nad vraty? Bohužel prostě potřebuju razítko na záruku.
V tomhle ohledu mě fakt štve pan Vaculík s těmi narážkami na "garážisty". Když jsem viděl kvalitu od pana Petříka, když vidím videa od Arv Pohořelice, jak si tam vyhraje s převodovkou a srovnám to s osobní zkušeností s autorizáky, kde mají spíš starost jak to nahnat na doplnění ostřikovačů, prohnání myčkou a podobných kravinách, tak bych brečel.
Tak uvidíme jak s tím zahýbá zkušenost z loňského roku a asi i letoška. Jestli se převážně online prodá 80 % aut, které zastoupení prodaly v době kdy žádná epidémie nebyla, tak bych zapřemýšlel, jestli jsou nějaká dealerství a zastoupení potřeba (a je potřeba se s nimi dělit o zisk). Rozlišit bez dealerství autorizovaný a odborný servis by už asi nebylo tak snadné.
_Karel_
Asi mám dlouhý vedení, ale když mám v návodu VW 50700 tak snad bych olejem s touto specifikací neměl nic pokazit?
Jinak nepochybně je jakýkoliv tajení přesnější specifikace jen snahou udržet si zákazníky v autorizáku. Což v případě, že mi za výměnu oleje do 2,0TDI naúčtují okolo 6000,- neakceptuji.
Jinak nepochybně je jakýkoliv tajení přesnější specifikace jen snahou udržet si zákazníky v autorizáku. Což v případě, že mi za výměnu oleje do 2,0TDI naúčtují okolo 6000,- neakceptuji.
Přesně = místo aby sis koupil (tak jako celou historii) olej se specifikací pro motor (jedno kde) VW chce abys koupil no name označení za NÁÁÁÁÁÁÁÁSOBEK ceny = VWýhradně od nich
Prostě pVWasárna ála https://www.denik.cz/…ravin-vtipy.html
Tenhle je asi nejlepší https://www.denik.cz/…ch-potravin.html?…
Prostě pVWasárna ála https://www.denik.cz/…ravin-vtipy.html
Tenhle je asi nejlepší https://www.denik.cz/…ch-potravin.html?…
Když se budeš řídit specifikací výrobce, neuděláš chybu. Jen longlife interval je podle mě nesmysl šitý na firemní letky kvůli úsporám. Motorům to dobře rozhodně nedělá. Takže olej longlife klidně, ale max. 15tkm.
.... Sup iV - litr oleje snad za 700 bez daně, a to se má měnit co 15tkm bez ohledu na to, jestli jsi půlku nebo i víc najel na elektriku.... Dali mi teda snad 30% slevu ale i tak to je celkem drahota.... Okamžitě po záruce ze sítě autorizáků Škoda mizím.... a jestli chtějí zákazníky blokovat tím, že budou tajit specifikace olejů, je to jen další důvod udělat té značce pá pá....
Jj, nesmyslná cena oleje. Zajímavé, že u PHEV dají interval 15t. (což mi přijde rozumné, i kdybys půlku najel na el.), a u normálního 1,4TSI je nejspíš 30t. Já jezdil mezi běžnými intervaly (tj. každých 15t.) měnit do obyč servisu.
Sice nejsi povinen jezdit do servisu Škody, ale chápu, že pokud není úplně tragickej, tak tam člověk raději i tak jezdí kvůli lepšímu uplatnění záruky, kdyby něco.
Sice nejsi povinen jezdit do servisu Škody, ale chápu, že pokud není úplně tragickej, tak tam člověk raději i tak jezdí kvůli lepšímu uplatnění záruky, kdyby něco.
Co je na tom nepochopitelného? Normální motor má jednodušší provozní podmínky - běží pořád. Zato motor v plug-in hybridu se často vypíná a startuje a častěji běží studený. Proto u něj interval zkrátili. A mimochodem proto má plug-in hybrid starší motor 1.4 TSI, zatímco nehybridní verze mají už jen 1.5 TSI.
já v zimě na PHEV autě zapnu fosil tak jednou za týden.... opravdu si myslíš že ho opotřebuji víc než někdo kdo ho v mrazech startuje několikrát denně?
Ve tvym pripade bych klidne natahnul servisni interval. Jestli jezdis takhle, tak je blbost ho tak casto menit.
Ty asi ne, ale musíš to brát tak, že si prostě výjimka. Dnešní typický uživatel to prostě nesleduje, šlápne pedál na podlahu a naprosto studený a nepromazaný motor musí z ničeho nic naplno zabrat, žádných 10 sekund volnoběhu, než si u běžného auta člověk zapne pás a pustí rádio, ale hned.
Normálně se do takových aut dávají jednoduché atmosféry s často sníženým výkonem, tam to pro motor asi není takový záhul, ale koncern do plug-in hybridů dává turbomotor s vysokým specifickým výkonem.
Jasně, kdyby koncern chtěl, mohl vymyslet algoritmus, který by výměnu oleje vypočítával na základě skutečných podmínek, za jakých bylo auto používáno. Ale byl by složitější než u konvenčních aut.
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Normálně se do takových aut dávají jednoduché atmosféry s často sníženým výkonem, tam to pro motor asi není takový záhul, ale koncern do plug-in hybridů dává turbomotor s vysokým specifickým výkonem.
Jasně, kdyby koncern chtěl, mohl vymyslet algoritmus, který by výměnu oleje vypočítával na základě skutečných podmínek, za jakých bylo auto používáno. Ale byl by složitější než u konvenčních aut.
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Než se motor prohřeje a je vhodno dupnout naplno na pedál = 10 minut nebo 10 km
Další výhoda ELEKTRO motoru
Další výhoda ELEKTRO motoru
Tys PHEV nikdy nejel, ze? Neni duvod, aby nekdo slapal plynem az na podlahu u studeneho motoru. I pri polovicnim seslapnuti plynu elektromotor rozjede auto tak, ze to v beznem provozu normalnimu ridici staci.
Nejel. Má plynový pedál funkci "kick-down", kterým se ovládá připojení motoru?
Chápu, že u uvědomělých majitelů, kteří se o auto starají jako o člena rodiny, si motor bude žít jako v bavlnce. IMHO automobilka počítá s tím, že mnoho aut bude ve firemních flotilách, kde si prostě řidiči budou chtít vyzkoušet maximální akceleraci a jestli je motor studený, je moc zajímat nebude
Chápu, že u uvědomělých majitelů, kteří se o auto starají jako o člena rodiny, si motor bude žít jako v bavlnce. IMHO automobilka počítá s tím, že mnoho aut bude ve firemních flotilách, kde si prostě řidiči budou chtít vyzkoušet maximální akceleraci a jestli je motor studený, je moc zajímat nebude
Přesně tak, se Supem jsem měl týdny, kdy jsem spalovací motor použil akorát o víkendu. Některé nádrže jsem spotřeboval polovinu na webasto..
U X5 je to ještě markantnější, reálně jezdím město jenom na elektřinu a na trasách do 200km jezdím na benzín jenom po dálnicích.
A jak s olejem sám nevím, nechám vyměnit první někdy řekněme po 4-5 tis. Km najetejch na benzín a pak sám nevím. Protože zatím mám víc než polovinu kilometrů na elektřinu. Předpokládám, že z 30tkm najedu na benzín tak 12-14 tis.
U X5 je to ještě markantnější, reálně jezdím město jenom na elektřinu a na trasách do 200km jezdím na benzín jenom po dálnicích.
A jak s olejem sám nevím, nechám vyměnit první někdy řekněme po 4-5 tis. Km najetejch na benzín a pak sám nevím. Protože zatím mám víc než polovinu kilometrů na elektřinu. Předpokládám, že z 30tkm najedu na benzín tak 12-14 tis.
Já nepsal , že je to nepochopitelné. Dokonce jsem napsal, že je to v pořádku, to jsi asi nějak přehlídl. Mě přijde špatně interval u nehybridního motoru.
Já vím, že ano.
Já jsem se na to nedíval z pohledu toho, kolik má být interval, ale že mi přijde logické, že plug-in hybrid ho bude mít oproti konvenční verzi přísnější.
Jinak koncern VW má i kratší intervaly výměny oleje pro auta provozovaná za ztížených podmínek (např. pro země, kde mají paliva vyšší obsah síry, platí 7500 km).
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Já jsem se na to nedíval z pohledu toho, kolik má být interval, ale že mi přijde logické, že plug-in hybrid ho bude mít oproti konvenční verzi přísnější.
Jinak koncern VW má i kratší intervaly výměny oleje pro auta provozovaná za ztížených podmínek (např. pro země, kde mají paliva vyšší obsah síry, platí 7500 km).
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Ano, 1.4 TSI má ještě stěny válců z poctivých ocelových vložek zalisovaných do Al bloku, zatímco u 1.5 TSI už je stěna válců pouze Al s nanesenou velice tenkou vrstvičkou kovu.
.... jako vím že olej můžu měnit jinde než v autorizáku a že nepřijdu o záruku, kdyby mě to moc interesovalo tak bych si to zjistil a asi to nějak pořešil. Ale PROČ? proč mě musí autorizák ojebá*at, když jsem u nich koupil auto za 1,1 vč. daně? proč se mám obtěžovat s hledáním informací jak se autorizáku vyhnout, proč bych to pak měl s někým řešit když budu mít záruční problém atd. Proč se prostě ke mě ta značka nechová normálně? já bych jim za to adekvátně zaplatil a byla by to win-win situace.... tímhle vyčůraným přístupem Škodovka docílí akorát toho, že buď půjdu jinam, nebo si třeba koupím rok až dva staré auto, abych furt měl záruku ale v autorizáku se nemusel tak dlouho obtěžovat.... (což už jsem mimochodem u jedné Octy před rokem udělal....)
Jo, souhlasím, kdyby měli rozumnou přirážku vůči aftermarketu, taky bych to neřešil. Ale platit za výměnu 6t místo 2t, to je moc.
To sa deje vsade. Nebudem radsej pisat hodinovu sadzbu mojho autorizaku pred zlavou, lebo by ste odpadli ;-\
Naprosto souhlasím s tím držením lidí v předražených autorizácích. Mám doma dvě Mitsubishi - Lancera a Pajero Pinin, které mají obdobné motory (1,8 benzín). Zatímco do Pininu se dává dle návodu 10W40 a mění se po 15 tisících km, do Lanceru je předepsán řidší 5w30 a výměna je požadována až po 20 000 km. Protože spíše v posledních letech bylo tepleji během léta a zimy mírné, volil jsem pro svůj roční nájezd Lancera (cca 2500km) hustější 10W40. Kupuju ve Votonu obyčejný Shell Helix HX6 4l za 380 Kč, což asi bude levnější než olej v Kauflandu. Filtr je tamtéž od 67 Kč Deckermann po Febi za 91 Kč. Ještě měním podložku pod vypouštěcím šroubem, ta je asi za 12 kaček, takže je to sakumprásk za 500 Kč a 15 minut mého času.
Roman Lenghart
hlavne zabudnite na interval 30 tis.km, pri 0W20 by som ani 15 tis. nenechal. pri cca 8-10 tis. km má už každy olej svoje za sebou. Pri skakaní po meste s vela štartami aj skôr. Pokial viem tak ku 0W20 bola alternatíva 5W30. Ja by som do auta 0W20 určite nedal.
Problém neni olej https://oleje-pema.cz/…-0w-20-5l_206081 ale (musí k němu být odpovídající) motor = když je udělán ok neni to problém = viz ty držáky Toyoty
Ale souhlas s 30 tis. km = to je fakt blbost. Kdysi VWymysleli až 50.000 km = no comment
Ale souhlas s 30 tis. km = to je fakt blbost. Kdysi VWymysleli až 50.000 km = no comment
Ale tuhle ptakovinu 50 tis interval moc dlouho VW nedrzel. To bylo nekde kolem roku 2000 ze? To muselo byt snad kazdymu jasny ze je to totalni hrob pro motor.
Zkoušelo se i 100.000 km https://www.auto.cz/…jeden-olej-86399:D
Ale vážně problém trVWal (tady 2013) docela dlouho https://www.autoforum.cz/…ici-nemci-u-dna/ + viz odkazy 15:07
Ty odkazy jsou z roku 2015 ale v září toho roku přišlo Dieselgate = a na oleje se (po)zapomnělo :-!
Takže teď VWrhli nejdřív bilion a půl a loni na podzim to zdVWihli na 4 biliony korun = na elektromotory (a kVWásný noVWý modely https://www.auto.cz/…la-bez-maskovani?… s jistotou že emise a spotřeba oleje = u nich BUDE v pořádku
EDIT jsem rád že si změnil názor na komunistu důchodce ve Strakovce, co na jeho parťáka na Hradě https://www.seznamzpravy.cz/…nformator-140894#… ?
Ale vážně problém trVWal (tady 2013) docela dlouho https://www.autoforum.cz/…ici-nemci-u-dna/ + viz odkazy 15:07
Ty odkazy jsou z roku 2015 ale v září toho roku přišlo Dieselgate = a na oleje se (po)zapomnělo :-!
Takže teď VWrhli nejdřív bilion a půl a loni na podzim to zdVWihli na 4 biliony korun = na elektromotory (a kVWásný noVWý modely https://www.auto.cz/…la-bez-maskovani?… s jistotou že emise a spotřeba oleje = u nich BUDE v pořádku
EDIT jsem rád že si změnil názor na komunistu důchodce ve Strakovce, co na jeho parťáka na Hradě https://www.seznamzpravy.cz/…nformator-140894#… ?
To si daj patentovat. Prave do mesta je taky olej vhodnejsi. 30k je nezmysel pri kazdom oleji.
Když jsem dělal před 25 lety v Peugeotu, první výměna oleje u 106 se dělala po 3tkm. S tím bych souhlasil i dnes a pokud bych kupoval nový auto, první olej bych si vyměnil do 5tkm. ;-) U svých aut měním max 10-13tkm.
Tak on taky žádný pevný interval 30tis na olej u vw není. A variabl si řekne o výměnu v drtivé většině případů mezi 18-25tis km, což je v pohodě, konstrukce motorů i vlastnosti maziva jsou tomu uzpůsobené.
Beefcake
Oficialne vyjadrenie Skody pekne ukazuje, ze maju ludi za deb.i.lov. Resp. za mutantov, ako by povedal Ctvrtnicek.
Predpokladam ale, ze po forach je inf.uz dost.
Predpokladam ale, ze po forach je inf.uz dost.
Je smutné, že koncern dal svojich európskych zákazníkov na úroveň tupých Američanov, ktorí si nevedia ani sami natankovať, nie to ešte doliať olej.
Evropští zákazníci jsou vychování na zhovadilostech typu plná syntetika, zatímco Američané jezdí na minerálních olejích. Do supersportovní Hondy FireBlade se leje 5W30, do sportovního endura KTM LC4 10W40 (obojí tzv polosyntetika).
Jako FAKT? Fakt tomu věříš = že to(hle) je o národnosti nebo kontinentu? :-O ;-)
Je tu teda PRŮMĚR IQ:
Singapur 108
Jižní Korea 106
Japonsko 105
Rakousko 102
Island 101
USA 98
Česko 98
Ukrajina 97
Slovensko 96
Je tu teda PRŮMĚR IQ:
Singapur 108
Jižní Korea 106
Japonsko 105
Rakousko 102
Island 101
USA 98
Česko 98
Ukrajina 97
Slovensko 96
Bolo to samozrejme myslené s nadsádzkou a s odkazom na individuálne situácie, napr. keď sa niektorí jedinci pokúšali to TESLY natankovať benzín a podobne. :-)
patapuf007
...kde zákazník platil za JEDEN LITR oleje 5W/30 Long Life částku 847 Kč BEZ DPH. To asi mluví za vše :-)
rohYpnol
"v budoucnu dostane každá škodovka pod kapotu příslušný štítek"
Vážně? Já myslel, že je dobrým nepsaným zvykem při výměně dát štítek do motorovýho prostoru s popisem specifikace a dalšího intervalu výměny... :-O :-!
Chápeme servis? (loudění podobných dat od nezávislých opravářů, které jim berou práci) ? Ne vážení a milí. Nezávislý opravář práci nikomu nebere! Já nemám nikde a nikdy povinnost jezdit na servis do autorizovaných servisů! Naopak by se autorizovaný servis měl zamyslet nad tím, jakou službu a za jakou cenu nabízí... A že musí zaplatit kozaté blondýny co brousí manažeři prodejny, které mě po příchodu poradí že mám jít dále rovně? Nebo že musí zaplatit výstavbu novýho showroomu každých 5 let protože antracit vyjde z módy?? Ok, ne, opravdu nemám zájem.
Vážně? Já myslel, že je dobrým nepsaným zvykem při výměně dát štítek do motorovýho prostoru s popisem specifikace a dalšího intervalu výměny... :-O :-!
Chápeme servis? (loudění podobných dat od nezávislých opravářů, které jim berou práci) ? Ne vážení a milí. Nezávislý opravář práci nikomu nebere! Já nemám nikde a nikdy povinnost jezdit na servis do autorizovaných servisů! Naopak by se autorizovaný servis měl zamyslet nad tím, jakou službu a za jakou cenu nabízí... A že musí zaplatit kozaté blondýny co brousí manažeři prodejny, které mě po příchodu poradí že mám jít dále rovně? Nebo že musí zaplatit výstavbu novýho showroomu každých 5 let protože antracit vyjde z módy?? Ok, ne, opravdu nemám zájem.
rohYpnol
Někteří uživatelé pak v obsáhlém přehledu nebyli schopni jednoduše vyčíst, jakou specifikaci oleje mají použít. Proto došlo k zjednodušení návodu k obsluze.
Jako že ve 300 stránkovým návodu jsem dřív aspoň našel specifikaci, zatímco teď tam najdu velké kulové, je zjednodušení? To jako Škoda myslí vážně takovouto odpověď? Já měl zato že jestliže má návod 300 stran, tak Škoda snad aspoň jednu jedinou stránku může věnovat tak základní věci, jako je olej a na té maximálně jedné stránce snad lze vysvětlit a přehledně popsat, jakou specifikaci použít!!! Jestliže to Škoda nedokáže, tak ať nevyrábí auta :-! :no:
Mimochodem, něco jsem hledal v novém návodu a opravdu neskutečně dementně psané jsou ty nové návody. To co dřív bylo na jedné stránce, je nyní na 10 stranách s popisem jak pro úplnýho dementa! A pak se tam člověk to co hledá stejně nedozví... To mi vážně někdo ve 23:59 v neděli na infolince odpoví co tam do psí díry mám na benzince nalejt abych to nezadřel???
Jako že ve 300 stránkovým návodu jsem dřív aspoň našel specifikaci, zatímco teď tam najdu velké kulové, je zjednodušení? To jako Škoda myslí vážně takovouto odpověď? Já měl zato že jestliže má návod 300 stran, tak Škoda snad aspoň jednu jedinou stránku může věnovat tak základní věci, jako je olej a na té maximálně jedné stránce snad lze vysvětlit a přehledně popsat, jakou specifikaci použít!!! Jestliže to Škoda nedokáže, tak ať nevyrábí auta :-! :no:
Mimochodem, něco jsem hledal v novém návodu a opravdu neskutečně dementně psané jsou ty nové návody. To co dřív bylo na jedné stránce, je nyní na 10 stranách s popisem jak pro úplnýho dementa! A pak se tam člověk to co hledá stejně nedozví... To mi vážně někdo ve 23:59 v neděli na infolince odpoví co tam do psí díry mám na benzince nalejt abych to nezadřel???
Anonym
Motivace VW Group je jednoduchá. Vyvolat v lidech dojem, že nejlepší bude, když si ten olej koupí přímo od VW v autorizáku za ca. 800-1000 Kč litr. Spousta lidí když dá za nový auto svoje vlastní peníze, maj strach do auta nalít cokoliv jiného, než uvádí sám výrobce. Chápu je.
Na druhou stranu, pokud chce být výrobce zalistovaný na seznamu olejů vyhovující té či oné normě automobilky, musí jí za to zaplatit. Existují oleje, které mají mnohem lepší parametry, než jen normě" vyhovující, ale když nemají na obalu speficikaci automobilky, lidi to odradí. Málokdo se zabývá tím,
jakou má olej viskozitu při určitých teplotách, jaký je index HTHS, čerpatelnost apod.
Míchat lze jakýkoliv olej jakékoliv viskozní třídy. Existují na to vyjádření odborníků i olejářů. Nikdy se nic nezdrce a ani není nutné to urychleně měnit. Takže dělat si obavy a stres někdy o půlnoci před odjezedem na dovolenou, co tam dolít, je zbytečné. Dolít tam lze cokoliv.
Osobně mám jedno auto po záruce a jedno v záruce. U toho v záruce - když nastane čas servisu - tak jedu do autorizáku se svým olejem podle VW normy. Ten vymění a já pak popojedu pár km dál ke svýmu mechanikovi a nalijeme tam, co chci, aby v motoru bylo. Normu VW to nesplňuje, ale maže líp.
U toho auta po záruce tahle komedie jaksi odpadá. Leju tam rovnou olej, co je bez jakékoliv specifikace výrobců a taky to funguje.
Kdo umíte německy, zkuste si najít na německých fórech, co lidi dělají na experimenty s oleji v nových (moderních autech) vč. těch s DPF / GPF. Nemám vůbec strach nalít full SAPS olej do auta s DPF - 2.0 TDI E888. Nic se nestane, protože ten olej půjde nejpozději po 10ti tisích ven a navíc má velmi nízký odpar, takže se tím opravu nestrachuju.
Ale ano, respektuju všechny, kdo se řídí tím, co říká výrobce a myslí si, že jenom tak je to správně.
Jen by měli pamatovat na to, že výrobce má jedinou snahu - ušetřit. Potřebují ušetřit emise a neplatit pokuty, tak lijí do motoru nízkoviskozní oleje, co nekladou žádný odpor, i když je motor studený a mažou hned. No pak samozřejmě potřebují šetřit výrobní náklady, takže pokud teď VW přešel od Castrolu k Shellu, tak důvod je (zase) jediný - dostali od nich lepší cenu. Jaká je kvalita toho oleje je zbytečné řešit. Splní jen to minimum, co musí.
Na druhou stranu, pokud chce být výrobce zalistovaný na seznamu olejů vyhovující té či oné normě automobilky, musí jí za to zaplatit. Existují oleje, které mají mnohem lepší parametry, než jen normě" vyhovující, ale když nemají na obalu speficikaci automobilky, lidi to odradí. Málokdo se zabývá tím,
jakou má olej viskozitu při určitých teplotách, jaký je index HTHS, čerpatelnost apod.
Míchat lze jakýkoliv olej jakékoliv viskozní třídy. Existují na to vyjádření odborníků i olejářů. Nikdy se nic nezdrce a ani není nutné to urychleně měnit. Takže dělat si obavy a stres někdy o půlnoci před odjezedem na dovolenou, co tam dolít, je zbytečné. Dolít tam lze cokoliv.
Osobně mám jedno auto po záruce a jedno v záruce. U toho v záruce - když nastane čas servisu - tak jedu do autorizáku se svým olejem podle VW normy. Ten vymění a já pak popojedu pár km dál ke svýmu mechanikovi a nalijeme tam, co chci, aby v motoru bylo. Normu VW to nesplňuje, ale maže líp.
U toho auta po záruce tahle komedie jaksi odpadá. Leju tam rovnou olej, co je bez jakékoliv specifikace výrobců a taky to funguje.
Kdo umíte německy, zkuste si najít na německých fórech, co lidi dělají na experimenty s oleji v nových (moderních autech) vč. těch s DPF / GPF. Nemám vůbec strach nalít full SAPS olej do auta s DPF - 2.0 TDI E888. Nic se nestane, protože ten olej půjde nejpozději po 10ti tisích ven a navíc má velmi nízký odpar, takže se tím opravu nestrachuju.
Ale ano, respektuju všechny, kdo se řídí tím, co říká výrobce a myslí si, že jenom tak je to správně.
Jen by měli pamatovat na to, že výrobce má jedinou snahu - ušetřit. Potřebují ušetřit emise a neplatit pokuty, tak lijí do motoru nízkoviskozní oleje, co nekladou žádný odpor, i když je motor studený a mažou hned. No pak samozřejmě potřebují šetřit výrobní náklady, takže pokud teď VW přešel od Castrolu k Shellu, tak důvod je (zase) jediný - dostali od nich lepší cenu. Jaká je kvalita toho oleje je zbytečné řešit. Splní jen to minimum, co musí.
Osobně bych neexperimentoval a vždy se držel specifikace. Co se týče emisí, to dělá koncern tak, že do nového auta nalije nízkoemisní olej, ale servisy pak dávají viskóznější a levnější alternativu, na které mají marži vysoké stovky procent.
To je na každém. Moje motiace jsou teploty oleje. Někdo to řeší jinou viskozní třídou (vyšší) a ti nejlepší si namontuji dodatečný a účinný chladič oleje. Pak lze jezdit i na 0W-20 na dálnici plný kotel a olej se nebude přehřívat. Ale jinak je v moderním turbomotoru (lhostejno či benzin nebo diesel) i 5W-30 prostě málo, a to i s ohledem na většinou malou olejovou náplň.
1.0 TSI málokdy ohřeje olej na víc než 110 °C, takže tam si nemyslím, že má smysl se trápit hypotetickou účinností oleje při vysoké teplotě.
To je dobrý, pokud to takto je. Nemám s tímto motorem praktickou zkušenost. Bohužel.
Na druhou stranu standardní olejová nápň tohoto motoru je 0W-20 a takový olej vynikne spíš při nízkých provozních teplotách než při zátěži a teplotě 110 (ve vaně!).
U TDI jdou teploty při vyšších dálničních rychlostech a letních teplotách rychle ke 120 i výš. A jakkoli to není uričtě kritické a olej i motor to zvládají bez problémů, existují
prostě magoři jako já, co to řeší :D
Doporučuju tento příspěvek na škoda forum.
Asi pátý shora - téma Caravelle...
https://forum.skodahome.cz/…0-teplota-oleje/
Na druhou stranu standardní olejová nápň tohoto motoru je 0W-20 a takový olej vynikne spíš při nízkých provozních teplotách než při zátěži a teplotě 110 (ve vaně!).
U TDI jdou teploty při vyšších dálničních rychlostech a letních teplotách rychle ke 120 i výš. A jakkoli to není uričtě kritické a olej i motor to zvládají bez problémů, existují
prostě magoři jako já, co to řeší :D
Doporučuju tento příspěvek na škoda forum.
Asi pátý shora - téma Caravelle...
https://forum.skodahome.cz/…0-teplota-oleje/
No jsou případy, kde je může být lepší specifikaci nedodržet. Klasicky třeba HTPéčko, jediný koncernový motor bez chladiče oleje a koncern VW do něj dovolil lít řídké long-life oleje.
Člověk taky musí používat hlavu. HTP zvládne jezdit krátké trasy s řidším olejem, ale ten musí po roce/15 tkm rozhodně ven. Pokud jezdí po dálnici, tak mám za to, že se dá sehnat 5w50 502.00. No a většina majitelů tam dá klasiku 5w40 a vymění ho dřív.
Ano, v tomto případě raději použít hlavu, než bezhlavě věřit výrobci.
Mamce jsem dával do HTPéčka VW 502.00 5W40 a po 10 tkm z toho vždycky tekl fakt hnus. Na mém autě ten samý olej po 15 tkm vypadal mnohem lépe.
Jinak jednou jsem u svého auta nechal měnit olej v servisu, nalili mi tam long-life a začaly se tvořit žluté a zelené šlemy v takové intenzitě, že to oblepilo měrku a ani nešla pořádně změřit hladina oleje. Do motorů starší konstrukce nikdy nedávat, prostě na to nejsou uzpůsobené.
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Mamce jsem dával do HTPéčka VW 502.00 5W40 a po 10 tkm z toho vždycky tekl fakt hnus. Na mém autě ten samý olej po 15 tkm vypadal mnohem lépe.
Jinak jednou jsem u svého auta nechal měnit olej v servisu, nalili mi tam long-life a začaly se tvořit žluté a zelené šlemy v takové intenzitě, že to oblepilo měrku a ani nešla pořádně změřit hladina oleje. Do motorů starší konstrukce nikdy nedávat, prostě na to nejsou uzpůsobené.
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Tak jasně, olejová náplň v HTP degraduje rychle a je potřeba si to hlídat. Mně teda i z 1.2 FIRE provozovaného z drtivé většiny po dálnicích tekl po roce černý olej, a to jsem poctivě kupoval Selenii a servisní interval měl být 20 tkm.
Což opět souvisí s tím, že automobilový průmysl se dostal naprosto mimo běžné principy. A důvod je vesměs jediný - politická vůle deformovat volný trh násilným prosazováním EV mobility.
Výsledek? Cílem dávno není spokojený zákazník a dodání co nejlepšího produktu... A t ovše díky pár zmetkům zelenomozkomorů :no: :no: :no:
Výsledek? Cílem dávno není spokojený zákazník a dodání co nejlepšího produktu... A t ovše díky pár zmetkům zelenomozkomorů :no: :no: :no:
To je tak = když někdo (kdo si třeba říká rohYpnol) dodnes NEpochopil učivo základní školy (a tím úruveň znalostí lidstva zrovna nekončí ;-)
Blbý no = a v jeho věku https://www.csfd.cz/…-nebude/prehled/
Tvoje BĚŽNÉ PRINCIPY = prostě NEMOHOU pokračovat! Viz učivo už základní školy
Dám ti stejnou otázku jako Aresemu:
1) na kolik let ještě je ca ropa?
2) na kolik let odhaduješ přechod na auta na elektřinu, vodík = prostě BEZ emisí ale hlavně BEZ tý ropy?
a) u nás
b) celosvětově
Tuhle SLOŽITOU SLOŽITOST si promysli = a (až) PAK mluv ;-)
Blbý no = a v jeho věku https://www.csfd.cz/…-nebude/prehled/
Tvoje BĚŽNÉ PRINCIPY = prostě NEMOHOU pokračovat! Viz učivo už základní školy
Dám ti stejnou otázku jako Aresemu:
1) na kolik let ještě je ca ropa?
2) na kolik let odhaduješ přechod na auta na elektřinu, vodík = prostě BEZ emisí ale hlavně BEZ tý ropy?
a) u nás
b) celosvětově
Tuhle SLOŽITOU SLOŽITOST si promysli = a (až) PAK mluv ;-)
Narvat do diskuse o olejích v motorech VW elektrická auta a deformaci trhu, to je už fakt diagnóza.
Oleje jdou mimo mě, ale myslím že se hodně i řešilo jestli polosyntetika nebo minerální... Plně syntetické byly myslím jen Selenia do Alf... Pokud si pamatuji, tak verdikt byl takový, že nenní pravda, že minerální olej by byl horší než polosyntetika...
Sám bych ale rozhodně nemíchal a neexperimentoval. A je jasné že laik (=oleje mě neživí) by to ani dělat neměl.
Sám bych ale rozhodně nemíchal a neexperimentoval. A je jasné že laik (=oleje mě neživí) by to ani dělat neměl.
Plnou syntetiku na PAO esterech leju do GTA, ale ne Selenii, dávám Yacco Galaxii 10w60.
Jinak tahle šaškárna koncernu dělá z uživatelů opravdu blbečky, stačí mi občasná návštěva v Porsche Čb, oblbnout zákazníka kecy by jim šlo, nic víc ale neumí.
Jinak tahle šaškárna koncernu dělá z uživatelů opravdu blbečky, stačí mi občasná návštěva v Porsche Čb, oblbnout zákazníka kecy by jim šlo, nic víc ale neumí.
Barry Lyndon
Podle těch mnoha hrůzostrašných historek napříč značkami (některé jsou fakt skutečné z mého okolí) se zdá, že snad ani ne. Možná něco odsajou, nějakou o dva levely levnější srágoru dolejou a tisícovku za litr naúčtujou. Jako jezdím na všechny prohlídky do autorizáku, ale mezi nima si ještě "pro jistotu" měním olej sám (není to atomová věda). Někde je něco špatně... :no: :-)
PavelK_
A jak vysvětlit zákazníkovi, že šest let stačil pro jeho motor 5W30 507.00 a najednou by měl do auta lít 0W20 509.00 (některé verze V6) ? A proč se v tichosti změnil dodavatel, ale hlavně zároveň viskozita z Castrol 5W30 na Shell 0W30?
Protože shell 0w30 je mnohem levnější než castrol.
Pozadí toho příběhu znám, mohlo být i hůř. A co říct lidem? Ať jsou rádi, že to těsně mohl být Lukoil?
Tycoon
Kupoval jsem koncernové auto v roce 2017. K autu jsem nedostal ani servisní knížku, ani servisní plán, ani podmínky prodloužené záruky. Nejhorší je, že některé věci neví ani autorizovaný servis, dokud v on-line sytému automobilky nezadá zakázku a tam se teprve ukáže, co se má měnit, nebo zda je na auto nějaká svolávací akce. Jo, specifikace oleje tehdy v návodu ještě byla.
S tím tajením specifikace olejů, to byl od koncernu VW opravdu vrchol nestoudnosti. Je dobře, že na to automobiloví novináři tlačí. Kdyby to koncernu prošlo, tak by příště mohl do návodu napsat "V případě nízkého tlaku pneumatik můžete nouzově nafouknout pneumatiku vzduchem na hodnotu nejvýše 2,0 bar. Přesnou specifikaci plynu, kterým se plní pneumatiky, a optimální tlak, Vám sdělí odborný servis"
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
S tím tajením specifikace olejů, to byl od koncernu VW opravdu vrchol nestoudnosti. Je dobře, že na to automobiloví novináři tlačí. Kdyby to koncernu prošlo, tak by příště mohl do návodu napsat "V případě nízkého tlaku pneumatik můžete nouzově nafouknout pneumatiku vzduchem na hodnotu nejvýše 2,0 bar. Přesnou specifikaci plynu, kterým se plní pneumatiky, a optimální tlak, Vám sdělí odborný servis"
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Zdenek Leitner
Článek fajn, akorát odstavec o viskozitní třídě vůbec nedává smysl. Nejlepší by bylo vůbec nemíchat pojmy viskozita a hustota. Navíc vyšší číslo znamená vyšší viskozitu, tedy hůře tekoucí a jak vy píšete “hustší” olej, nikoliv naopak.
bláža
Problém zjevně není jen u koncernu VW. Mám renault clio 5 gen. a v návodu mám napsáno, že specifikace oleje je uvedena v servisní knížce, kterou jsem ovšem k vozu nedostal, neboť je pouze elektronická. Žádal jsem prodejce, zda by mi mohl poslat specifikaci oleje a servisní plán, abych věděl co a jak mám řešit, po půl roce a několika urgencich jsem stále nedostal žádnou odpověď.
Jan Kastl
Vždyť už je kvůli tomu žalují zakazníci v Německu .. je to jen banda Emisních leváků !!!
milous
JINAK NEJLEPŠI JE ASI SINTETIKA 5 AŽ 30 A VÝMĚNA CO 15 000 KM !!!NĚJAKÉ LONGLAIFY SE MUŽU VYKAŠLAT TO JE ŘIDKÉ JAK VODA !!!JEN TO NIČI MOTOR NIČI MOTOR MĚL SEM AUDI 6 AVANT ŠESTIVALEC OD NOVOTY TO ŽRALO OLEJ SKORO JAK PRASÁTKO ŽRÁDLO !!!! SERVISÁK MI ŘEKL VYMĚNIME OLEJ 5 NA 30 A BUDEME DĚLAT VÝMĚNU CO 15 TISÍC A MOTOR VYDŽI I 600 000 V ROCE !!NICMÉNĚ JSEM SE V ROCE 2014 PROJEL V MAZDĚ CX5 AUDINU JSEM PRODÁL A MAZDA V PLNÉ PALBĚ JE UŽASNÁ TA RADOST Z JIZDY !!!!
Znamy znameho Mercedes E 220d 550 tisic na long life a jede bez problemu dal. Muzes mu jit vysvetlit, ze tam leje blbej olej... :-!
Roland Von Wagen
Od doby dieselgate jsou ve vedení VW jak po lobotomii. Nesmyslné značení motorů, design k zblití, materiály jak ze smeťáku, kvalitní ergonomie ovládání fuč a nyní nově tohle. Ta automobilka mě v poslední době vyloženě se*e.
Diess.
4 biliony kč na elektro neschválí jeden Diess
Rozsah malérů se spalovacími motory rozvody, oleje, Dieselgate nezpůsobil jeden Diess
Manažerská škatulata v koncernu neudělal jeden Diess
Ta krize trvá -náct let = tím vším došli k tomu, že vymysleli že to všechno "vyřeší" (až nepřirozeně) rychlým přechodem na EV
Diess je jen ten co na konci éry sedí na řídícím místě = ale tohle by sám nezařídil, i kdyby chtěl
Jen se to na něj bude (dobře) házet, když bilionová investice nevyjde dle předstaVW
Rozsah malérů se spalovacími motory rozvody, oleje, Dieselgate nezpůsobil jeden Diess
Manažerská škatulata v koncernu neudělal jeden Diess
Ta krize trvá -náct let = tím vším došli k tomu, že vymysleli že to všechno "vyřeší" (až nepřirozeně) rychlým přechodem na EV
Diess je jen ten co na konci éry sedí na řídícím místě = ale tohle by sám nezařídil, i kdyby chtěl
Jen se to na něj bude (dobře) házet, když bilionová investice nevyjde dle předstaVW
Winterkom to *** s dieselgate, ale za všechen ten shit s osekanými digitálními interiéry, minimální investice do HEV a personální průsery je zodpovědný Diess. Není to žádný chudák, kterému spadl do klína krachující koncern, ale ten, kdo tyhle strategie prosazuje.
Marek Demčák
No, to já pro svoji Octavii MR2020 s 1.5 TSI tu specifikaci našel, ale stejně mi to bylo na pumpě k ničemu. 0W20 neměli, tak jsem zkusil jejich vyhledávač na webu, kde mi řekli, že pro můj motor žádný olej nemají. Tak jsem vzal olej, kde bylo napsáno, že je pro “nejnovější benzíny od VW”. Byl sice hustší, ale 0,5l jsem tam dal a už to od té doby ujelo 2000 km, bez problémů. Takže na tom oleji asi tolik nesejde.
Předminulý rok tu novou specifikaci oleje VW 508.00 neměli ani v obchodě specializujícího se na prodej olejů. Problém byl hlavně v tom, že to dělal z těch bežně dostupných značek asi jenom Castrol. Teď už to má i Shell nebo Mobil, takže dostupnost snad bude lepší. Ale u benzinek to asi běžné nebude, protože i z zé tabulky v článku vyplývá, že do většiny motorů lze pořád lít i ten starší a velmi rozšířený VW 504.00, takže po to novém asi nebude velká poptávka.
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
jam2015
Len ďalší kontraproduktívny počin VW!
A potom budú VW s vylágrovanými a dymiacimi motormi naozaj vychytávka :no: :no:
A potom budú VW s vylágrovanými a dymiacimi motormi naozaj vychytávka :no: :no:
PepeST
Ešteže nie všetci výrobci áut to takto komplikujú a neuvádzajú informácie. Mám síce skúsenosť len s Fordom a BMW ale obaja v návode uvádzajú aký olej je potrebné použiť pre aký motor (i keď je pravda, že posledných 5 rokov som v žiadnom svojom aute nemusel dolievať medzi výmenami olej) :-)
Xonik
Na jednu stranu bezpochyby zajímavé téma, na druhou stranu článek poněkud populisticky pojatý.
V praxi posledních 10let existovaly v koncernu jen dva druhy olejů (4x normy). Nedávno přibyla třetí varianta, ta se ale zatím vyskytuje jen u nových aut, a s těma mimo autorizák nikdo soudný prozatím jezdit nebude. Info o dolití max. půl litru je v zásadě dostačující - vzhledem k celkovému objemu náplně by cokoliv nad znamenalo stejné zásadní problém a norma oleje by bylo to poslední co by kdo řešil.
Fakt je že za pár let to potřeba bude, ale i tam ta potřeba je omezená - kvalitní servisy (bez ohledu na autorizovanost nebo značkovost) stejně mají (a nebo budou muset mít) přístup k servisním datům a ověří si to podle vinu, naopak domácí kutilové co kupujou olej v akci v hypermarketu zas neřeší žádné normy a rozlišují olej akorát podle viskozity nebo dokonce zcela nesmyslně podle dávno nerelevantních typů polo/syntetika a okoření to moudrem typu “hlavně po deseti”.
Nicméně článek sám o sobě je fajn díky přehledné tabulce a info :yes:
V praxi posledních 10let existovaly v koncernu jen dva druhy olejů (4x normy). Nedávno přibyla třetí varianta, ta se ale zatím vyskytuje jen u nových aut, a s těma mimo autorizák nikdo soudný prozatím jezdit nebude. Info o dolití max. půl litru je v zásadě dostačující - vzhledem k celkovému objemu náplně by cokoliv nad znamenalo stejné zásadní problém a norma oleje by bylo to poslední co by kdo řešil.
Fakt je že za pár let to potřeba bude, ale i tam ta potřeba je omezená - kvalitní servisy (bez ohledu na autorizovanost nebo značkovost) stejně mají (a nebo budou muset mít) přístup k servisním datům a ověří si to podle vinu, naopak domácí kutilové co kupujou olej v akci v hypermarketu zas neřeší žádné normy a rozlišují olej akorát podle viskozity nebo dokonce zcela nesmyslně podle dávno nerelevantních typů polo/syntetika a okoření to moudrem typu “hlavně po deseti”.
Nicméně článek sám o sobě je fajn díky přehledné tabulce a info :yes:
Trotak
Trend doby je tedy jednoznačný – používat co nejřidší oleje – exaktně s velkou viskozitou.
Tato věta je oxymoron. A přesně vystihuje, že autor netuší o čem píše. Viskozita není tekutost !!! Ale zcela naopak, viskozita laicky řečeno je odpor proti tečení. Neboli vyšší viskozní číslo znamená větší brždění pohybu kapaliny nebo těles v kapalině.
Správně je tedy zcela naoka = Tedy co nejřidší oleje - exaktně s nízkou viskozitou.
(čili čím nižší vizkosní číslo tím menší vizkozita a tím vyšší tekutost kapaliny)
Tato věta je oxymoron. A přesně vystihuje, že autor netuší o čem píše. Viskozita není tekutost !!! Ale zcela naopak, viskozita laicky řečeno je odpor proti tečení. Neboli vyšší viskozní číslo znamená větší brždění pohybu kapaliny nebo těles v kapalině.
Správně je tedy zcela naoka = Tedy co nejřidší oleje - exaktně s nízkou viskozitou.
(čili čím nižší vizkosní číslo tím menší vizkozita a tím vyšší tekutost kapaliny)
×
Sdílení komentáře
×