Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v lednu 2021 podle segmentů: Propad Citigo a Renaultů, úspěch Fordů a Mercedesů
54 komentářů
Anonym
jsme snad probrali minule ne?
Jedeno registrovaný je pro koncern 95g x 95€x 2(2020superkredit za auto pod 50g) ...suma sumárum 18.050€
Toto je platné, je-li koncern přes limit. A to byl.
Vím, že se ještě nějak započítává váha, ale v průměru je to +-egal.
Takže se přihlašely i všechny Enyaqy. I když ho jediný zákazník 2020 nepřevzal.
Tak je jasný, že v lednu to asi taková pecka ve statistikách nebude. Teda jak to vypadá z nadpisu.
Proč redaktor ignoruje fakta, nevím. Nesmí o tom psát nebo to neví?
Protože pak stačí dát odkaz na SDA.
Edit pro ty, co chtějí vědět víc: Podle mě přepočteno na váhu...1 Cígo je 16.150,-€ (bylo 2020 pro VW)
Jedeno registrovaný je pro koncern 95g x 95€x 2(2020superkredit za auto pod 50g) ...suma sumárum 18.050€
Toto je platné, je-li koncern přes limit. A to byl.
Vím, že se ještě nějak započítává váha, ale v průměru je to +-egal.
Takže se přihlašely i všechny Enyaqy. I když ho jediný zákazník 2020 nepřevzal.
Tak je jasný, že v lednu to asi taková pecka ve statistikách nebude. Teda jak to vypadá z nadpisu.
Proč redaktor ignoruje fakta, nevím. Nesmí o tom psát nebo to neví?
Protože pak stačí dát odkaz na SDA.
Edit pro ty, co chtějí vědět víc: Podle mě přepočteno na váhu...1 Cígo je 16.150,-€ (bylo 2020 pro VW)
adamzprahy
V textu máte GLC ("Úspěšný měsíc to každopádně byl pro Volvo XC40 a Mercedes GLC"), v tabulce GLB. Které číslo tedy platí pro který model? Opravte to prosím.
Myslím, že to má pan Bureš dobře, protože mezi tzv. kompaktními SUV je na 7. až 8. místě společně GLC a XC40. Mezi velkýma je GLE s přehledem první.
Jinak je to komplet tady : http😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Jinak je to komplet tady : http😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Koumes
Koukam ze Škoda jde s prodeji nezadržitelně dolů ve všech kategoriích. Proste ta cena uz není lidová. Jo a Puma hodně překvapila. Určitě ale zaslouženě!
Prodeje jdou dolů úměrně tomu, jak jsou diesely nahrazovány zastaralými benzínovými motory.
Prodeje jdou dolů úměrně tomu, jak jsou ruční brzdy nahrazovány elektrickým navijákem.
Prodeje jdou dolů úměrně tomu, jak jsou manuální převodovky nahrazovány automatickými.
Prodeje jdou dolů úměrně tomu, jak jsou ruční brzdy nahrazovány elektrickým navijákem.
Prodeje jdou dolů úměrně tomu, jak jsou manuální převodovky nahrazovány automatickými.
adamzprahy
V detailních číslech je vidět úspěch Mercedesu, který obsazuje třídu po třídě. BMW trochu padlo, ale stále drží vzhledem k situaci slušná čísla. Audi je neustále na kolenou.
Že by tablety a image pokřivená sdílením techniky s VW? Nechce se mi to hledat, tuší někdo jak je na tom Audi globálně? V ČR poslední 2 roky velmi slabá čísla.
Osobně se mi současné modely Audi taky nelíbí, ani zevnitř, ani zvenku, ani technikou základnějších modelů a verzí a cenovkami za to. Ale že bych výjimečně měl stejný názor jako velká část trhu?! 😁
Že by tablety a image pokřivená sdílením techniky s VW? Nechce se mi to hledat, tuší někdo jak je na tom Audi globálně? V ČR poslední 2 roky velmi slabá čísla.
Osobně se mi současné modely Audi taky nelíbí, ani zevnitř, ani zvenku, ani technikou základnějších modelů a verzí a cenovkami za to. Ale že bych výjimečně měl stejný názor jako velká část trhu?! 😁
Brand 2019 2018 change 2019 share 2018 share 2018 rank
1 Volkswagen 1.757.429 1.717.108 2,3% 11,2% 11,1% 1
2 Renault 1.057.450 1.083.664 -2,4% 6,8% 7,0% 2
3 Ford 991.615 1.014.038 -2,2% 6,3% 6,6% 3
4 Peugeot 968.341 962.201 0,6% 6,2% 6,2% 4
5 Mercedes-B 906.548 877.988 3,3% 5,8% 5,7% 6
6 BMW 825.035 817.354 0,9% 5,3% 5,3% 7
7 Opel/Vauxhall 808.576 878.779 -8,0% 5,2% 5,7% 5
8 Skoda 745.302 699.654 6,5% 4,8% 4,5% 9
9 Audi 740.796 713.868 3,8% 4,7% 4,6% 8
10 Toyota 729.822 698.688 4,5% 4,7% 4,5% 10
Nezdá se, alespoň podle čísel 2019 vs 2018 v Evropě.
Celosvětově má Audi v roce 2019 pokles v tržbách z 59 miliard Euro na 56 miliard. Zdroj: https😐/www.statista.com/…-group-by-brand/
1 Volkswagen 1.757.429 1.717.108 2,3% 11,2% 11,1% 1
2 Renault 1.057.450 1.083.664 -2,4% 6,8% 7,0% 2
3 Ford 991.615 1.014.038 -2,2% 6,3% 6,6% 3
4 Peugeot 968.341 962.201 0,6% 6,2% 6,2% 4
5 Mercedes-B 906.548 877.988 3,3% 5,8% 5,7% 6
6 BMW 825.035 817.354 0,9% 5,3% 5,3% 7
7 Opel/Vauxhall 808.576 878.779 -8,0% 5,2% 5,7% 5
8 Skoda 745.302 699.654 6,5% 4,8% 4,5% 9
9 Audi 740.796 713.868 3,8% 4,7% 4,6% 8
10 Toyota 729.822 698.688 4,5% 4,7% 4,5% 10
Nezdá se, alespoň podle čísel 2019 vs 2018 v Evropě.
Celosvětově má Audi v roce 2019 pokles v tržbách z 59 miliard Euro na 56 miliard. Zdroj: https😐/www.statista.com/…-group-by-brand/
Škoda že to končí 2019 a ne 2020. Když se kouknem na poslední měsíc v ČR a čísla co posíláš, tak ta disproporce mezi Audi a BMW/MB je nesrovnatelně vyšší.
No on bude 2020 asi trochu speciální. Stejně moc nechápu, jak je možné prodávat o pětinu méně v téhle době než před rokem, vždyť má být všechno zavřené už skoro rok.
Tak Audi nasadilo cenovou politiku, ktere ani oni sami nerozumi. V zakladu holobyt plus doplatek, aby to melo aspon 4 kola a volant 200 tisic. BMW davaji aspon trosku slevu a MB ma slusny uz i zaklad. No nekdo ty emisni pokuty zaplatit musi, a manazeri to nebudou.
Taky mám ten pocit. Zajímalo by mě zda je to tak jen v ČR nebo i jinde. Za poslední dva roky jsem poznal hodně BMW a tam sice základní výbava není nic moc, ale slevy jsou dost vysoké. Mercedesy jak píšeš bývají solidně vybavené v základu. Audi jsem vůbec neřešil, tak nevím realitu jak to vypadá v nákupu. Ale neláká mě to parametry ani ceníkem.
hugino
Na to že antikoncernový nadávajú na zlý infotainment a na to že je to škaredé a nudné auto celkom pekný výsledok.Teraz keď sa rozbehne predaj Variantu tak to bude ešte o dosť lepšie ale hlavne fandím novému Leonu lebo to je pre mňa momentálne najkrajšie auto v segmente C.PS:Všimli ste si že som nespomenul najspolahlivejšiu konkurenciu lebo s predanými 133 kusmi to nestojí ani za reč.Je jednoducho na smiech už od doby kedy dala na trh katastrofálne vznetové motory D-4D a D-CAT.Najspolahlivejšie fiasko ale také TDI sa vyrábajú doteraz.Hm. 😲
Tak jsou to jen měsíční čísla v turbulentní době na maličkém trhu, navíc přelom roku... byl bych dost opatrný z toho dělat nějaké závěry.
Ako tu zaznelo nedávno : každá diskusia má svojeho hugina (copyright by FOE).
Ale áno kúpil si fajn auto.
Ale áno kúpil si fajn auto.
Výstižné :yes: 😁 Už nevím pokolikáté čtu ten stejný příspěvek o jakémsi sporu zda je lepší Golf nebo Corolla a jak to dokazují čísla prodejů v ČR 😁
Otázka zní jestli jsou opravdu prodané...a né třeba na sklad nebo pro dealery nové kombíky.
Volkswagen má totiž v ČR skoro 1500 skladových vozů podle jejích stránek, tj. skoro 10% ročních prodejů.
A taková Škoda má skladových 5000 vozů...a i nových Octavií je tam 1000.
To jsou podle mě dost velká čísla a ukazují na to, že dost prodejů je u některých značek papírových.
Volkswagen má totiž v ČR skoro 1500 skladových vozů podle jejích stránek, tj. skoro 10% ročních prodejů.
A taková Škoda má skladových 5000 vozů...a i nových Octavií je tam 1000.
To jsou podle mě dost velká čísla a ukazují na to, že dost prodejů je u některých značek papírových.
Když se prodá 1300 Octavií měsíčně, tak 1000 skladovek je absolutní minimum, to jsou auta na tři týdny prodejů. Časem až opadne prvotní zájem, tak těch skladovek bude naopak daleko více, u Octavie III bylo skladovek počátkem roku 2019 kolem 2500.
Copak antikoncernoví. Horší je, že na infotainment nadávají i ti, co doposud koncernem v klidu jezdili. Utěšovat se můžeš, jak chceš. 😄
Až se Golfu proda tolik co Corolly tak dej vědět. Do té doby tvou argumentaci si jen řežeš pod sebou větev.
Nejdříve jsem se tě zastával, když si měl blbě otázky na Corollu, protože si se tvářil, že tomu nerozumíš, ale teď vidím, že si jen potřebuješ kopnout. Smutné...
rohYpnol
50% prodeje u Octavie značí to, co bude následovat. Brutální sešup prodejních čísel. Luxusní značky relativně nestrádají, což jen potvrzuje nastupující krizi, ve které padají čísla právě u mainstreamu. Jenže právě tyhle prodeje dělají trh!
Jsou před námi zlé časy. Jenže to nejsou zlé časy v EL Royale, ale zlé časy v Česku 😲 😒
Aspoň víme komu za tohle vděčíme, jen si to pamatovat v letošních volbách :-! :-!
Jsou před námi zlé časy. Jenže to nejsou zlé časy v EL Royale, ale zlé časy v Česku 😲 😒
Aspoň víme komu za tohle vděčíme, jen si to pamatovat v letošních volbách :-! :-!
Pořád... je to jen jeden měsíc, navíc přelom roku, mění se pravidla, je tu PES 5...
Tak tak, počkejme na zhodnocení kvartálu. A pokud se u nás situace rozvolní od Q2, tak stále je v systému hodně čekajícího kapitálu a neočekával bych až takovou opatrnost, která byla třeba po 2008. Není to lehká doba, ale jsme na tom kupodivu pořád celkem dobře. Mohlo by být mnohem hůř. Tak si držme palce 😊
Firmy mohou klidně nakupovat přes konfigurátory. Ty čísla nejdou do pr*ele kvůli tomu že jsou zavřené showroomy... Koneckonců třeba Merc prodává jedna báseń. A showroomy má zavřený jako všichni.
To mohou... ale nevědí co bude dál a aktuálně povětšinou auta zas tolik nepotřebujou.
Co přesně se děje u Mercedesu uvidíme, podle mě to je taky spíš turbulence / anomálie.
Co přesně se děje u Mercedesu uvidíme, podle mě to je taky spíš turbulence / anomálie.
Problémem není PES 5. Problémem je ten kdo stojí za jeho předložením. Dokázal rozvrátit celou společnost, kdy (oprávněná) ztráta důvěry vede k tomu, že nikdo nic nedodržuje a tím nejsme schopni naprosto ničeho. Pandemii se vyhnout nejde. Ale tou bouří bylo možno proplout a ne se v ní potopit.
Mimochodem v USA je typické mid-size SUV Ford E😜lorer s délkou 5.05m (cca velikost Q7) 😁
X5 a Q7 jsou SUV-E, Touareg by měl být taky. A Kodiaq by měl být SUV-D.
Ale takhle... mně je to celkem fuk...
Dřív ten název skupiny tady na ACZ byl kompaktní a střední SUV, což vic odpovídá složení modelů.
Což přesně odpovídá těm kategoriím, jak je má SDA - Kodiaq je SUV-D, Karoq SUV-C a Q7 SUV-E. Akorát to má SDA blbě zatřízené.
PS: jo, vy koukáte na to třízení tady... já mluvil o SDA. Tak tady mají aspoň Kamiq v béčku.