Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v lednu 2021 podle segmentů: Propad Citigo a Renaultů, úspěch Fordů a Mercedesů

54 komentářů

Avatar - Warrual
Warrual
Škoďák je kompaktní SUV jo? 😲
Avatar - Mikesus
Mikesus
A co by to mělo jiného být?
Avatar - Emel
Emel
No... z mého pohledu by to mělo být SUV-D. Škodovka dělá tři SUV + Enyaq... a podle SDA je to všechno SUV-C... kdybych to měl dělit já, tak Kamiq = SUV-B (Fabia), Karoq = SUV-C (Octavia) a Kodiaq = SUV-D (Superb). SUV-E Škodovka nedělá.
adamzprahy
Tak je to dané tím, že SUV zde máme jen ve třech kategoriích. Ač Kodiaq kouzlí s prostorem, tak má jen 4.7m a velkým SUV není. Je menší než Touareg, XC90, X5, Q7, GLE atd.

Mimochodem v USA je typické mid-size SUV Ford E😜lorer s délkou 5.05m (cca velikost Q7) 😁
Avatar - Emel
Emel
No to nemáme.... SDA má SUV-B až SUV-E. A sorry, Kamiq a Kodiaq ve stejné třídě jsou prostě pakárna.
X5 a Q7 jsou SUV-E, Touareg by měl být taky. A Kodiaq by měl být SUV-D.

Ale takhle... mně je to celkem fuk...
Avatar - woody-alien
woody-alien
To mně taky. Ale aby byl Karoq a Kodiaq v jedné třídě je vážně chujovina.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rozhodně má blíž karoqu než q7. Mezi velká SUV rozhodne nepatří, a jiná skupina SUV než kompaktní a malá tu není.
Dřív ten název skupiny tady na ACZ byl kompaktní a střední SUV, což vic odpovídá složení modelů.
Avatar - Emel
Emel
Je zhruba uprostřed (rozvor 2,6 - 2,8 - 3,0 a délka 4,4 - 4,7 - 5,0 řádově).

Což přesně odpovídá těm kategoriím, jak je má SDA - Kodiaq je SUV-D, Karoq SUV-C a Q7 SUV-E. Akorát to má SDA blbě zatřízené.

PS: jo, vy koukáte na to třízení tady... já mluvil o SDA. Tak tady mají aspoň Kamiq v béčku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Ja reagoval na to třídění tady. SDA neřeším, ty mají bordel snad ve všem.
adamzprahy
Karoq je na spodní hranici třídy, Kodiaq na horní. S tím že Kodiaq je jen prodloužený Karoq. Co je na tom tak pobuřujícího? 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Naprosot souhlasím, ze kamiq je jasné jiná velikost. I tady to je oddělené.
Anonym
jsme snad probrali minule ne?
Jedeno registrovaný je pro koncern 95g x 95€x 2(2020superkredit za auto pod 50g) ...suma sumárum 18.050€
Toto je platné, je-li koncern přes limit. A to byl.
Vím, že se ještě nějak započítává váha, ale v průměru je to +-egal.
Takže se přihlašely i všechny Enyaqy. I když ho jediný zákazník 2020 nepřevzal.
Tak je jasný, že v lednu to asi taková pecka ve statistikách nebude. Teda jak to vypadá z nadpisu.
Proč redaktor ignoruje fakta, nevím. Nesmí o tom psát nebo to neví?
Protože pak stačí dát odkaz na SDA.
Edit pro ty, co chtějí vědět víc: Podle mě přepočteno na váhu...1 Cígo je 16.150,-€ (bylo 2020 pro VW)
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Mohl to být obchodní trhák!
adamzprahy
V textu máte GLC ("Úspěšný měsíc to každopádně byl pro Volvo XC40 a Mercedes GLC"), v tabulce GLB. Které číslo tedy platí pro který model? Opravte to prosím.
Xylo
Myslím, že to má pan Bureš dobře, protože mezi tzv. kompaktními SUV je na 7. až 8. místě společně GLC a XC40. Mezi velkýma je GLE s přehledem první.
Jinak je to komplet tady : http😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?n
mandrinka
Ne, maj to spatne. Mercedes ma GLB a GLC a sedme misto s Volvem XC40 teda sdili GLC nebo GLB? V textu totiz pisou, ze se darilo GLC a v tabulce udavaji, ze GLB.
Xylo
Máte pravdu. Podle SDA má GLB 93 registrací a GLC 73 registrací, takže asi GLB je správně.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Díky za upozornění. Má to být GLB,omlouvám se za překlep, už je to opraveno
Koumes
Koukam ze Škoda jde s prodeji nezadržitelně dolů ve všech kategoriích. Proste ta cena uz není lidová. Jo a Puma hodně překvapila. Určitě ale zaslouženě!
Arese
Přesně tak. S těma cenama už fakt těžko přestřelili! 😲 😒 :no:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Prodeje jdou dolů úměrně tomu, jak jsou diesely nahrazovány zastaralými benzínovými motory.
Prodeje jdou dolů úměrně tomu, jak jsou ruční brzdy nahrazovány elektrickým navijákem.
Prodeje jdou dolů úměrně tomu, jak jsou manuální převodovky nahrazovány automatickými.
Arese
Až na ten první řádek naprostý souhlas! 😄 :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
A prémii se daří i v horších dobách proto, že má má ve všech svých modelech dostatek manuálních převodovek a klasických ruček, že jo... 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Přesně. Toho sis nevšiml, jak každý v MB nebo BMW honí šaltrpáku?
adamzprahy
V detailních číslech je vidět úspěch Mercedesu, který obsazuje třídu po třídě. BMW trochu padlo, ale stále drží vzhledem k situaci slušná čísla. Audi je neustále na kolenou.

Že by tablety a image pokřivená sdílením techniky s VW? Nechce se mi to hledat, tuší někdo jak je na tom Audi globálně? V ČR poslední 2 roky velmi slabá čísla.

Osobně se mi současné modely Audi taky nelíbí, ani zevnitř, ani zvenku, ani technikou základnějších modelů a verzí a cenovkami za to. Ale že bych výjimečně měl stejný názor jako velká část trhu?! 😁
Xylo
Brand 2019 2018 change 2019 share 2018 share 2018 rank
1 Volkswagen 1.757.429 1.717.108 2,3% 11,2% 11,1% 1
2 Renault 1.057.450 1.083.664 -2,4% 6,8% 7,0% 2
3 Ford 991.615 1.014.038 -2,2% 6,3% 6,6% 3
4 Peugeot 968.341 962.201 0,6% 6,2% 6,2% 4
5 Mercedes-B 906.548 877.988 3,3% 5,8% 5,7% 6
6 BMW 825.035 817.354 0,9% 5,3% 5,3% 7
7 Opel/Vauxhall 808.576 878.779 -8,0% 5,2% 5,7% 5
8 Skoda 745.302 699.654 6,5% 4,8% 4,5% 9
9 Audi 740.796 713.868 3,8% 4,7% 4,6% 8
10 Toyota 729.822 698.688 4,5% 4,7% 4,5% 10

Nezdá se, alespoň podle čísel 2019 vs 2018 v Evropě.

Celosvětově má Audi v roce 2019 pokles v tržbách z 59 miliard Euro na 56 miliard. Zdroj: https😐/www.statista.com/…-group-by-brand/
adamzprahy
Škoda že to končí 2019 a ne 2020. Když se kouknem na poslední měsíc v ČR a čísla co posíláš, tak ta disproporce mezi Audi a BMW/MB je nesrovnatelně vyšší.
Xylo
No on bude 2020 asi trochu speciální. Stejně moc nechápu, jak je možné prodávat o pětinu méně v téhle době než před rokem, vždyť má být všechno zavřené už skoro rok.
mandrinka
Tak Audi nasadilo cenovou politiku, ktere ani oni sami nerozumi. V zakladu holobyt plus doplatek, aby to melo aspon 4 kola a volant 200 tisic. BMW davaji aspon trosku slevu a MB ma slusny uz i zaklad. No nekdo ty emisni pokuty zaplatit musi, a manazeri to nebudou.
adamzprahy
Taky mám ten pocit. Zajímalo by mě zda je to tak jen v ČR nebo i jinde. Za poslední dva roky jsem poznal hodně BMW a tam sice základní výbava není nic moc, ale slevy jsou dost vysoké. Mercedesy jak píšeš bývají solidně vybavené v základu. Audi jsem vůbec neřešil, tak nevím realitu jak to vypadá v nákupu. Ale neláká mě to parametry ani ceníkem.
Avatar - hugino
hugino
Na to že antikoncernový nadávajú na zlý infotainment a na to že je to škaredé a nudné auto celkom pekný výsledok.Teraz keď sa rozbehne predaj Variantu tak to bude ešte o dosť lepšie ale hlavne fandím novému Leonu lebo to je pre mňa momentálne najkrajšie auto v segmente C.PS:Všimli ste si že som nespomenul najspolahlivejšiu konkurenciu lebo s predanými 133 kusmi to nestojí ani za reč.Je jednoducho na smiech už od doby kedy dala na trh katastrofálne vznetové motory D-4D a D-CAT.Najspolahlivejšie fiasko ale také TDI sa vyrábajú doteraz.Hm. 😲
Avatar - Emel
Emel
Tak jsou to jen měsíční čísla v turbulentní době na maličkém trhu, navíc přelom roku... byl bych dost opatrný z toho dělat nějaké závěry.
Avatar - speedfred
speedfred
Ako tu zaznelo nedávno : každá diskusia má svojeho hugina (copyright by FOE).

Ale áno kúpil si fajn auto.
adamzprahy
Výstižné :yes: 😁 Už nevím pokolikáté čtu ten stejný příspěvek o jakémsi sporu zda je lepší Golf nebo Corolla a jak to dokazují čísla prodejů v ČR 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Především na otázku co je lepší nedávají odpověď prodejní čísla že 😉 Ty pouze něco značí...
adamzprahy
No právě 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Golf je model, který je další 2 nepovedené generace schopný žít jen ze svého jména. Než evropská ovce pochopí že tu jsou výrazně lepší možnosti trvá fakt dlouho.
ReMe
Otázka zní jestli jsou opravdu prodané...a né třeba na sklad nebo pro dealery nové kombíky.
Volkswagen má totiž v ČR skoro 1500 skladových vozů podle jejích stránek, tj. skoro 10% ročních prodejů.
A taková Škoda má skladových 5000 vozů...a i nových Octavií je tam 1000.
To jsou podle mě dost velká čísla a ukazují na to, že dost prodejů je u některých značek papírových.
Šimpanz
Když se prodá 1300 Octavií měsíčně, tak 1000 skladovek je absolutní minimum, to jsou auta na tři týdny prodejů. Časem až opadne prvotní zájem, tak těch skladovek bude naopak daleko více, u Octavie III bylo skladovek počátkem roku 2019 kolem 2500.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Copak antikoncernoví. Horší je, že na infotainment nadávají i ti, co doposud koncernem v klidu jezdili. Utěšovat se můžeš, jak chceš. 😄
traveldrive
Hugino si píše logo VW aj na fľašu s mliekom... Ešteže aspoň v ňom sa nedá spraviť žiadna chyba. V tých jeho pár riadkoch som ich našiel skoro 20. Keby to bol diktát, mal by to za 5 aj dvanásťročný školák.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Treba mu je teprve 11.Pak by ho to omlouvalo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až se Golfu proda tolik co Corolly tak dej vědět. Do té doby tvou argumentaci si jen řežeš pod sebou větev.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejdříve jsem se tě zastával, když si měl blbě otázky na Corollu, protože si se tvářil, že tomu nerozumíš, ale teď vidím, že si jen potřebuješ kopnout. Smutné...
Avatar - Mikesus
Mikesus
On si koupil golfa, tak si sám pro sebe musí nějak oduvodnit, ze to byla správná volba. Kdyz po koupi zjistil ze to nic extra není.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Naběhl sis. Kdyby si četl víc jeho příspěvků, tak ti to bylo jasné už dávno. Jak psal FOE, každá diskuze má svého hugina.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
50% prodeje u Octavie značí to, co bude následovat. Brutální sešup prodejních čísel. Luxusní značky relativně nestrádají, což jen potvrzuje nastupující krizi, ve které padají čísla právě u mainstreamu. Jenže právě tyhle prodeje dělají trh!

Jsou před námi zlé časy. Jenže to nejsou zlé časy v EL Royale, ale zlé časy v Česku 😲 😒
Aspoň víme komu za tohle vděčíme, jen si to pamatovat v letošních volbách :-! :-!
Avatar - Emel
Emel
Pořád... je to jen jeden měsíc, navíc přelom roku, mění se pravidla, je tu PES 5...
adamzprahy
Tak tak, počkejme na zhodnocení kvartálu. A pokud se u nás situace rozvolní od Q2, tak stále je v systému hodně čekajícího kapitálu a neočekával bych až takovou opatrnost, která byla třeba po 2008. Není to lehká doba, ale jsme na tom kupodivu pořád celkem dobře. Mohlo by být mnohem hůř. Tak si držme palce 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Firmy mohou klidně nakupovat přes konfigurátory. Ty čísla nejdou do pr*ele kvůli tomu že jsou zavřené showroomy... Koneckonců třeba Merc prodává jedna báseń. A showroomy má zavřený jako všichni.
Avatar - Emel
Emel
To mohou... ale nevědí co bude dál a aktuálně povětšinou auta zas tolik nepotřebujou.

Co přesně se děje u Mercedesu uvidíme, podle mě to je taky spíš turbulence / anomálie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Problémem není PES 5. Problémem je ten kdo stojí za jeho předložením. Dokázal rozvrátit celou společnost, kdy (oprávněná) ztráta důvěry vede k tomu, že nikdo nic nedodržuje a tím nejsme schopni naprosto ničeho. Pandemii se vyhnout nejde. Ale tou bouří bylo možno proplout a ne se v ní potopit.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
:yes:
Postreh
Nezmestilo sa do žiadnej kategórie....divne to máte rozdelené....vidim tam 40 a 90 ku