...byla ta první generace, vyráběná coby Y10 v letech 1985 - 1995, která nahradila slavnou Autobianchi A112. :-):yes: Však taky Y10 vzniklo přes 850 000 ks a dodnes jsou v ulicích italských měst docela hojně k vidění. Druhá generace této Lancie,( již o značením Ypsilon) taky ušla, ale ta současná bonbonovitě ocucaná se mi vůbec nelíbí. :-(
Buď mas hokej v generacích nebo nemáš oči. Y10 byla ošklivá krabicka velikostí mezi padnou a unem. Hezky na ni nebylo skoro nic. Dvojka (y) a trojka (ypsilon) vypadali moc hezky. Shodneme se ze poslední ocucanej bonbon je nic moc. Divím se ze ti Italové to furt berou.
Tak jistě, Ypsilonka je o třídu menší. Takže velikostí je vlastně na úrovni Pandy. Opravuji. :-) Že ale Fiat nebyl schopen (či ochoten) za 13 let připravit další generaci Punta, je neuvěřitelná a neomluvitelná ostuda. Na tom bohužel musím trvat a jako srdečnímu fiaťákovi mi to rve srdce... :-(:-(:-( A bojím se, že pokud nyní nové Punto urychleně vznikne, bude to spíš překarovaná nová 208/Corsa, než skutečný Fiat... :-O Ale strašně rád bych se mýlil. :-)
A čím je ten "skutočný" Fiat Punto iný ako všetka konkurencia? Posledné Punto je typickým malým štvormetrovým autom, s malým motorom vpredu naprieč a pohonom predných kolies. Interiér pre štyroch, možno 4+1, kufor s objemom niekde blízko 300 l a to je celé. Iste praktické tvary a dobré priestorové riešenie, to Fiat vie. Ale to isté môže ponúkať aj to nové Punt, aj keď bude vychádzať z francúzskeho základu.
No když srovnáš poslední generaci Punta a novou 208/Corsu, tak ten Puntík uvnitř působí, jako o třídu větší auto. Prostě brutální prostorový rozdíl. Navíc se do něj díky výšce 1,5 m parádně nastupuje, to nová 208/Corsa taky neumí nabídnout ani omylem, naopak jejich směšně krátké zadní dveře nástup dozadu dospělému člověku pořádně znepříjemňují. Pokud tedy nová generace Punta bude i na platformě PSA tak úžasně praktická a 1,5 m vysoká jako předchůdce a bude využívat nové skvělé fiaťácké motory řady FireFly, bude vše v nejlepším pořádku. Jen aby to bylo! :-O
Kdyby nové Punto vzniklo, taky by nemělo rozměry a parametry předchozího, stejně jako Clio IV nedosahovalo prostornosti předchozí trojky. Emise takové auto nepustí.
Tak furt nebul, socko, a kup si zkrátka pořádné auto.
A co to jako je, pořádné auto? Mně právě do města perfektně vyhovuje to Punto Evo, které je díky nevelkému půdorysu pěkně obratné, ale zároveň neskutečně prostorné a díky své výšce se mi do něj (i při mé výšce 188 cm) skvěle nasupuje. :-)
P.S. Tu socku si laskavě nechej od cesty, Hovádko Modré, drzé! :-)
Jasně, "emise" o pár cm vyšší malý hatchback "nepustí" do výroby, ale vyrábět statisíce zcela neaerodynamických malých crossoverů se zvýšenou světlostí, hmotností a s velkými koly nevadí? :-O:-O:-O Podivná "logika", nezdá se ti? :-(:-(:-(:no:
Já jsem třeba původní Y10 měl, a bylo to moc hezké autíčko, báječně se s ním jezdilo a dodnes mě mrzí, že jsem o ní přišel.
Měl to být můj druhý "veteránek" vedle velké 164.
Fakt si měl Y10? To auto mě fascinovalo tou zcela svislou zadní výklopnou stěnou, navíc ještě vždy nakovanou černou matnou barvou. Nejvíc se mi ale líbyl až ta poslední verze, s nižšími světlomety. To jsi tedy musel být v Česku opravdový exot, jezdit s tímto luxusním italským autíčkem! :-):yes::yes::yes:
P.S. Jaký jsi tedy měl ročník a motorizaci?
No, měl. Krásnou, říkali ji tmavě šedá, ale byla trochu do hněda.
A ano, s černou výklopnou zádí. :-)
Byl to rok 1991, takže ještě ta druhá generace, ale popravdě mně se líbí víc dodanes. Byla to 1.1, což ale v praxi znamenalo 1050ccm.
Jezdilo to parádně, krátké rychlosti, takže se hezky sbírala. Vzadu "omega" náprava, takže se s tím daly dělat věci.
A byla krásně zpracovaná vevnitř... pohodlné sedačky, fajn palubku - jestě s budíkama tam, kam patří, za volant.
A kde si ju podel?
Mimochodom, nech je súčasná Ypsilonka aká chce, vzhľadom na vek sa v Taliansku drží obdivuhodne. Je to krajina stvorená pre mini, pozri, koľko sa maličkých áut predá tu - v Čechách sa za posledný rok predalo viac Mecedesov S ako Škody Citigo...
Je to tak.
Jak?
Půjčil jsem ji synovi... a budeš si divit, ale ještě pořád mám dva syny.
Nic s tím nenaděláš.
On zůstal vcelku. Bylo to na sněhu. Vlastně jsem mu to prostě neměl půjčovat. :-(
Už je to dost let, už jsem to rozdýchal, ale bylo mi to fakt líto. Vedle té 164 by jí to slušelo. Zkoušel jsem sehnat jinou, ale Y10 už za normální peníze nekoupíš.
boxuje! Bojuj!!! Miluju Lancii!
A dneska jsem četl, že nakonec bude nějaká sekce prémie Stellantisu: DS, Lancka a AR se shodnou technikou.
Přesně to jsem nedávno psal, že by balo OK.
Teda podle mě bez DS. Ale zase pár lidí nebude chtít taliána, čili OK.
Protože vnímám Deltu Integrale, tak to zní dobře. A taky mám rád italský styl :D
Ale reálně, k čemu to dneska je? Všechno je pryč, ať radši vyberou jednu značku a konečně s tím něco dělají a budují to dál. Zatím nejsou schopní přijít s ničím. DS za PSA je bída, Alfa za FCA bohužel taky ačkoliv výchozí techniku má. Lancia pohřbená, co může nabídnout mimo Ypsilonu?
EDIT: doplním, že můj názor je, že prémie pod Stellantis smysl má. Vzít techniku Alfy, dát tomu výbavu DS, marketing a prodejní síť PSA a bude to úplně jinde. Ale křísit Lancii s DS, které dnes stojí na lowend technice, nevím o co stát...
Technikou Alfy jsem myslel dnešní Giulii a Stelvio, která celkem odpovídá vyšším nárokům prémie. O elektru jsem při psaní komentáře vůbec neuvažoval. Moje pointa byla, že nejsou schopni v ani jednom koncernu dělat víc než levné malé Fiaty nebo mainstream Peugeoty/Citroeny a nerozumím záměru to zkoušet rovnou se třemi "premiovými" značkami, které potřebují restart. Ať vezmou to málo co mají a udělají to pořádně.
Vždyť mladší generace zákazníků už ani nebude tušit co to je Lancia a nedej bože jim to podle názvu bude evokovat Dacii :D To ať radši zůstane Lancia v muzeu.
No vidíš, takže ne. Ale elektrická auta v prémiovém segmentu zkrátka budou potřeba, bez ohledu na kňučení těch, komu se to nelíbí. Jednak kvůli emisním limitům, a jednak kvůli tomu, že jsou zkrátka lidi, kteří chtějí elektrické auto s prémiovou výbavou a funkcemi. Taky bez ohledu na místní kňučení.
A že mladší nebudou vědět, co je to Lancia? A kdo dnes tuší, co byl Talbot, Simca, Borgward, Wikov, Cord nebo třeba to Autobianichi... Značky vznikají a zanikají a Lancia zkrátka je spíše na hraně zániku. Jo, máš pravdu, je lepší poslat ji do historie.
Pořád věřím, že nebudou... max lehké hybridy, ale jinak je to slepá ulička, prosazovaná nesmyslně z politických důvodů.
To nemůže vydržet věčně, a zase to zmizí...
Motůrek... jinde opěvovaný downsizing.
Chcete nějaké detaily o tom mild-hybridu? Něco vám napíšu.. je to fakt zajímavé!
A ano, bohužel zůstala sama, a prodává se momentálně jn v Itálii, což teda úplně nechápu. Ale nazvat ji "smutným pozůstatkem"?
Jel jste v ní někdy?
Je to velmi veselé auto. :-)
Mal som jednu takúto.. 1.2 FIRE, v meste perfektná a aj mimo.. prevodovka mala ešte dlhšie kvalty ako TwinAir, pri 130tke akustická pohoda a 3300 ot/min na otáčkomeri.
Natiahnutý podvozok, prekvapivo miesto na nohy vzadu, použiteľný kufor, komfortné mäkké naladenie tlmičov.. A skvelá výbava, automatická klíma, elektrické kúrenie PTC, všetky okná v elektrike, alcantara na sedadlách, perfektne vytlmené dvere a v základe audiosústava, ktorú jej môžu závidieť všetky Scaly.. Jediný problém bola nemožnosť pozdĺžneho nastavenia volantu, aj keď to tak vtedajšia Lancia uvádzala ako v cenníku, tak kódovo, že to tam je, no nebolo...
...aká je tá ypsilonka zaujímavá a super, hoci je to už starý šrot. Keby to nebol šrot, chceli by ju aj inde. Taliani si ju kupujú ako posledný domáci klenot v triede mini, nie že by bola taká úžasná. A zvláštne, ako toľkým tunajším neprekážajú ani prístroje v strede palubky - u Nissanu a Renaultu úplne neprijateľné, tu to zrazu nevadí.
Hele, zkus si ji někde půjčit a projeď se s ní. Já ji půjčenou měl a do města je to fakt nesmírně sympatické a praktické autíčko. A je obrovská škoda, že u současné generace se už nevyrábí šestikvaltová sportovní verze 100 HP. To teprve byla zábava! :-):-):-):yes::yes::yes:
Ja jsem budiky uprostred vzdycky povazoval za uplnou ptakovinu. Nicmene uz s nimi jezdim 9 let v Phedre a je to naprosto bezproblemu,to same v mamine Yarisu. Je to jen o zvyku,kdyz dneska jedu autem s klasickym resenim,koukam furt doprostred :-)
Starý šrot... další expert, co hodnotí, a nikdy to ani neviděl zblízka, tím méně, aby v tom seděl.
O tom, že by to řídil už si vůbec netroufám uvažovat.
Měl jsem to loni týden půjčené v Římě. Do městského prostředí úplně dokonalé auto.