Čistá ztráta americké automobilky Ford Motor se v loňském čtvrtém čtvrtletí zvýšila na 2,8 miliardy dolarů (zhruba 60,5 miliardy Kč) z 1,7 miliardy dolarů před rokem. Oznámila to firma.
Re: Ford letos vykázal ještě mnohem větší ztrátu....
Hele už si vyřešil SVÉ dilema z poslední diskuze? Ropa TI vyšla že je určitě na 50 roků = takže není kam spěchat! Na JAK dlouho odhaduješ kompletní přechod světa z aut na ropu na elektřinu a vodík případně plyn? Prostě BEZ ropy?
Nápověda = v (relativně vyspělém) česku jsme to tu počítali a volným odhadem 40 let ;-)
Re: Ford letos vykázal ještě mnohem větší ztrátu....
Uz je vela dokazov, ze ropa nie je len z fosilii. Vsetky podstatne ingrediencie su v zemskej kore. Problemom sa ukazuje skor zvysujuca narocnost tazby pri novych nalezistiach.
Jde o to že plýtvat jí na dojetí na nákup (a tvrdit že https://www.youtube.com/watch?… ) že JEDINÁ možnost až dokud to půjde je = jízdou vyrábět oxidy dusíku a uhlovodíky a pevné mikročástečky co zalezou všude a oxid uhelnatý, neb JINAK TO NEJDE :-!
Plýtvat ropou je (možná už dokonce SAKRA VELKÁ) hloupost = POTŘEBUJEME jí na výrobu mnoha věcí = a tam jí (zatím) NEUMÍME nahradit
A jestli jí je (viz odkaz např.) na 60 let = tak jsme už teď pěkně v rejži
Re: Ford letos vykázal ještě mnohem větší ztrátu....
Dobrá otázka, u aut se o odklon od ropy snaží teď a jde to hodně pomalu. A to auta mají ropné alternativy. Jak rychle to asi půjde v jiném odvětví?
Divný je kolik lidí propadá nenávisti v diskuzích o hledání alternativního řešení.
Jenže Ford není pouze evropská divize, ale i americká. A zbytečně to tříštit je nesmyslné pro obě strany. Už jen platit za možnost používat značku Ford by bylo pro Stellantis nesmyslné a drahé. A pak je tu druhá věc, celková image Fordu na evropském trhu, kterou by jen stěží mohli Francouzi udržovat. Ne, tohle fakt nemá smysl.
Ford je takový plný paradoxu. Hlásá elektormobilitu a snižování emisí, ale v dieslech si vybereš slušně jezdící auto s ctyrvalci v několika variantách , kdežto benzín je R3.. Na jejich obranu jezdí fakt dobře, ale taky bych přemýšlel, jestli by mi to nevadilo :D
Není to o počtu válců = R3 v Yarisu je výkonnější asi i lepší motor nez co si kdy zkusil. Nedávno týhle výkony měly 6 válce a předtím V8 = prostě evoluce CELÝ tvůj život to tak probíhalo
V6 Busso z přelomu 70./80. let 20. století kde ses zasekl ty byl asi fajn = ale ten R3 mu ujede s nižší spotřebou a výrazně menším odpadem z výfuku
Co máš pořád s tím Bussem? :D Vím, že jsou na něj Alfisti patřičně hrdí, ale šestiválce tu byly v mainstreamu ještě tak 10-15 let nazpět ;) Akorát v hothatchi ho mělo akorát Clio a to si asi Arese stejně nekoupil :-[] Jo a pak vlastně 147 a Golf, ale to jsou už kompakty.
Hmm, tak mě hlavně nepříjdeš normální ty! :D
P.S. Jsi prachsprostý lhář. Nikdy jsem netvrdil, že neuznávám žádný jiný motor, než Busso. Mě úplně stačí poctivý nehybridizovaný čtyřválec (s turbem, nebo bez) spojený s manuální převodovkou. :-):yes:
Tak jako chápu, že jen mistr vytříbeného vkusu, jako jsi ty, by ohrnul nos nad Fiestou ST či Yarisem GR, protože jsou to sice výborná auta u kterých při jízdě ani nepoznáš, že jsou R3, ale prostě pro ten pocit :D
Popravdě nedlouho po sobě jsem porovnal babičky R3 1.2 PureTECH a Toyotu R4 1.2 Turbo = takže vím že to je jen hloupý machrování. Pro 99? procent lidí JE TO FUK
Paradoxně VW malej 1.0 R3 je možná lepší motor než větší R4 1.5 (s vypínáním válců :D
Ten 1.2T od Toyoty jede slušně, takovej normální motor na normální jízdu dost podobný charakter tomu litrovému TSI, Ecoboost se lépe točí (92kw verze, slabší sem nikdy nezkoušel) a hodně slušný byl ten 1.0Tce, naopak nejžalostnější mi přišel 1.0TGDi.
Jj 1.2T Toyoty jede slušně a stejně tak 1.2 od PSA = pro (drtivou absolutní) většinu lidí = jedou stejně (dobře)
A nemá smysl řešit mírně odlišnou konstrukci = většinu lidí bude zajímat maximálně spotřeba (taky VÍME že počet válců NEMÁ žádnou souvislost s životností = viz prémiové německé V8 vz japonské R4 nebo už i ty R3)
Prostě viz Ford, Toyota i Koenigsegg = dneska jsou 3válce ZCELA JINDE než = když jsme byli mladý kluci :-!
Hele ten 1.2 puretech, ten ma zaujima. Ja zvazujem riftera a v automatu jde jen s 1.2 puretch, 130k, myslite ze to na take suto staci? Nehovoriac o long verzii?
Já mám vlastní zkušenost jen z C3 babičky = ale používá se už roky a i ve větších autech a zdá se že žádný zásadní problémy nejsou
Nejsem fanda dieslu ALE andrej zvýšil zvýhodnění nafty a motor 1.5 HDi je hodně povedenej = do LONG Rifteru bych já asi volil..
Záleží teda taky na počtu km = dle mě 1.2 benzín NO PROBLEM ale při vyšším nájezdu vyšším zatížení auta (když je to ten Long) TADY možná za to stojí zvážit naftu
Spis jestli to na to auto staci... jako zavodak to nebude, ale aby to umelo predjet kamion na rozumne vzdalenosti... a zvladli obcas jizdu k mori a do alp (jestli to jeste nekdy bude mozne;)
Jedna z mala automobilek, ktere fandim a přeji fordu ať ma ještě lepši prodeje než ma. Nejen, že velice dobře vypadaji, ale předevšim nikdo krom fordu nenabidne tak dobře jezdici modely a to ani v ceně již od a ani v dodavkach se řidič nebude nudit. Prostě mainstremova jednička, ktere držim pěsti.
Jak pišu i dodavky u forda dokažou nejen fungovat velmi dobře, ale ještě i zabavi.
O tomhle modelu mam velice slušny report od jednoho uživatele u ktereho nemam sebemenši duvod pochybovat. https://www.youtube.com/watch?…
V ČR predal za prvý mesiac 88 ks Focusu.Nie som istý či im elektrifikácia pomôže keď v segmente C nemajú v ponuke štvorvalcový turbomotor.Vo výbave ST-line vyzerá Focus dobre jazdí /vraj/ dobre tak kde je potom problém.Asi problém bude v cene lebo aj napriek tomu že jazdí/vraj/ dobre stále je v ponuke len benzínový trojvalec za dosť vysokú cenu a to si myslím že veľa potencionálnych kupcov odrádza.Napr.na našej stránke nemajú ani takú maličkosť akou je konfigurátor tak aj to znamená že Europa nie je pre nich až taká zaujimavá.Aj dealersku sieť/ aspoň u nás/ ma malú tým pádom bude problém so servisom.Mondeo je výbehový model/aj keď velmi pekný/Kuga nič moc za tú astronomickú cenu,Fiesta bieda tak už ostáva aspoň pekná Puma ale zasa len s trojvalcom.Na tieto trojvalce podľa mna dopláca aj Astra a 308.
Vystihl jsi to velice pěkně. Pro mě už je jediný skutečně přitažlivý model v evropské nabídce Fordu Mustang, což je v Evropě samozřejmě jen okrajový bonbonek... Vše ostatní odrazuje buď zoufalými benzinovými motorizacemi, nebo nepěkným designem, popř. obojím. :-(:no:
aj ja pridam komentar - skusal som 4 stvorvalce a ten od fordu bol najzufalejsi, ok, aj renault bol problematicky.
V pume v nizkych otackach otravne vibroval a "dunel", spotreba katastrofalna - cez 7 litrov som mal a dynamika stylom 1.8 HSD ze zacne pekne ale potom uz negraduje.
1.0 clio davalo najbrutalnejsi pocit dynamiky, ale prejav nepouzitelny do mesta a na plynulu jazdu - nic (vibruje) - ide ako divy - nic (huci). Spotreba extremne zalezi od jazdneho stylu, ale na spotrebu sa ist neda, lebo ja nechcem, ospravelnujem sa, "cestny vibrator"...
Naopak prijemne boli 1.0 od suzuki aj H/K.
Ten od suzuki okrem isteho vibrovania do 2200 ot./min. mal prijemny kultivovany tichy az atmosfericky prejav a ani S-Cross s nim neposobil vyslovene podmotorizovane.
Ale najviac sa mi pacil 1.0 v i20:
- vobec nevibroval
- v nizkych otackach drsnejsi zvuk, ale pre mna taky prijemny chraplavo-sportovy
- na surove auto s 5 km zaparkovane vonku v mrazoch bol velmi usporny - 10 km mesto a okreska tam za 6.3 a naspat 10 km za 4,8.
1.0tgdi? Myslis 1.0 tgdi??? Ja mam Hyundai rad, ale ta jejich mrdka 1.0 tgdi je otrasny motor, tragicky... mel jsem to na tyden v kona a na tyden v i30, tohle bych fakt nechtel mit doma... jestli je to lepsi nez jine trivalce, tak to musi byt mega traga motory... kultura chodu hrozna, spotreba jak zavodak
klesají i jinde ;-)https://www.novinky.cz/…-zisku-40340640. No on Ford určitě nebude zavislej na prodeji Fokusů někde ve střední Evropě ten má jiný trhy a typy aut který ho živý.
Ty trivalce taky moc nemusím ale s tou 1.5 jsem nejel tak nemůžu posoudit. Určitě ale pokud si odmyslíme zvuk tak bude hodně dobrý.
Ono je také možné že Ford myslí dopředu víc než fauve a začal s větším tříválcem aby byl použitelný s hybridem (aby se vešel) . Podívejte se na Supa 3 hybrid s 1.4 TSI, tam je to nacpaný až k podbehum. -A to je Sup.
Asi budu muset taky vyzkoušet. Nedávno jsem si pořídil ff2 s obyčejným benzínem na ježdění do práce a už několikrát jsem jel domů schválně delší cestou po okreskach protože je zábava to auto řídit. To se mě za několik let s O3 vtedeičku nestalo.
Jako kdysi s mondeem MK1.
I když je pravda že nemá tak velký kufr jako O3 :D:D
V úvodnim odstavci je:
Čistá ztráta americké automobilky Ford Motor se v loňském čtvrtém čtvrtletí zvýšila na 2,8 miliardy dolarů (zhruba 60,5 miliardy Kč) z 1,7 miliardy dolarů před rokem. Oznámila to firma.
A na konci článku zase
Za celý loňský rok vykázal Ford čistou ztrátu 1,3 miliardy dolarů (28 miliard Kč)
Takže, když za čtvrtletí zvýšim ztrátu na 2,8 mld, za celý rok je to celkem 1,3 ??? Divný
Díky za vysvětlní. Jelikož to nesleduju ze článku jsem to nevyčet. Pochopil jsem z něj že rok 2019 byl Ford ve ztrátě 1,7 a že od tý doby v plusu nebyl vůbec.
Tesl od roku 2003 vyrobil až do roku 2019 17 za sebou jdoucích ročních ztrát a v roce 2020 vytvořil bezvýznamný zisk a to jenom díky emisním kreditům bez kterých by byl i osmnáctý rok ve ztrátě. Celkově za těch 18 roků je Tesl v kumulativní ztrátě z výroby elektrospotřebičů mnoho miliard usd.
Ford ve stejném období byl 4x ve ztrátě (2006, 2007, 2008, 2020) a 14x v zisku. Celkově za těch stejných 18 roků má kumulativní zisk z výroby aut mnoho miliard usd.
Neni to trapný, když "elektrospotřebič" ujede Ford modelům s motorem na ropu a "elektrospotřebič" má lepší výhledy i jako výrobce aut (teda u lidstva NE u diskutérů ACZ :-)
A to určitě nejsme na konci zlevňování baterií ani na konci zvyšování jejich možností = ať co do kapacity, výdrže, ale i velikosti, určitě rychlosti dobíjení
Přitom už před 12ti lety představená pětimetrová paroloď na elektřinu = si dodnes poradí s většinou (super)sportovních aut. A bude HŮŘ ;-)
"Elektrárenská společnost Svenska kraftnät narychlo uvedla do provozu naftovou elektrárnu Karlshamn na jihu Švédska. Ta ale zvýšenou poptávku neuspokojí. Ceny energie proto letí vzhůru."
No tohle je snad BEZ komentáře = jo elektromobil NEJEDE na ropu
Auto jede BUĎ na
1) elektřinu NEBO
2) na TUTÉŽ elektřinu PLUS ropu
Aneb elektřinu potřebuje VŽDY = jak jí vyrobíš to s tím že auto jede nebo nejede na ropu a má emise nebo je BEZ emisní nesouvisí
JAKÝ si viděl výsledek? Že před 12ti lety představený parník na elektřinu mají PROBLÉM nahánět super-sporty = zdá se že spíš CHCEŠ vidět něco jiného :-)
Sportovní auta jsou (velmi) okrajová záležitost = zatím viz TVÁ videa na to stačí ta stará velká limuzína, ale téma zrychlení apod. budeš mít (definitivně) vyřešeno https://elektrickevozy.cz/…rive-v-roce-2022
EDiT když si zdá se odpůrce EV = tak JAK bys řešil problém končících zásob ropy? Přechod z aut na ropu na ty na elektřinu a vodík prostě (s bonusem) BEZ emisí je sakra na dlouho. U nás jsme to tu někdy loni předloni? počítali a velmi volně to vyšlo na 40 let. V mnoha zemích to bude na DELŠÍ dobu
JAK bys to teda řešil TY?
To budu i letadlem třeba. Já tedy už dávno cestou na dovolenou nehonim každou minutu a naopak si na ni nechám několik dní a v klidu si prohlednu předem vybraná místa.
Vůbec nejde o dovolenou, ten kdo musí služebně třeba do Paříže, tak to má dnes daleko jednodušší tím autem, tedy pokud nedisponuje soukromým laerjetem. A i kratší cesty absolvované po Evropě typicky třeba Mnichov nebo Vídeň budou v obyčejném Mondeu s naftou rychlejší než v Tesle.
Levičáckou ANTI zelenou ideologii zdevastování https://archiv.ihned.cz/…jejich-likvidaci napravujeme DODNES ;-\
To místní VLASTNÍ smajlík "nefunguje" = nojo ACZ :yes::-)
To že po levičácích komunistech (dodnes) napravujeme (obří) ekologické zátěže = VÍŠ nebo? :-O
Máš to v hlavě (asi nějak) BRUTAL naruby :-|
Zisk = dobro
Levičák = zlo
Levičák = zaostátní (jedno jestli v technice, ekonomice nebo ekologii)
Tak CO SHODA? :-)
Přestaň opakovat tupý hoaxy určený pro tupouny = a zkus zapojit mozek ;-)
EDIT když to takhle shrnu https://www.seznamzpravy.cz/…nformator-140894#… zdá se že VELKÉ skupiny lidí = to nedělají :D
Problém je v tom, že jsi neuvěřitelně naivní člověk. Ano, vypjaté levičáctví je pro společnost vždycky strašný jed. A jedno, jestli tato zhoubná ideologie má rudý nebo zelený nátěr, prostě vždy chce v maximální možné míře omezovat lidskou svobodu různými nařízeními, zákazy, limity, daněmi atd. atd. A čím větší je míra pošlapání tržních zásad a přerozdělování vyprodukovaných financí, tím méně jsou talentovaní lidé motivovaní něco kvalitního a opravdu přínosného vytvářet. A zároveň tím spokojenější jsou nesamostatní, neschopní a závistiví nemakačenkové, které úspěšné lidi z duše nenávidí. :-(:no::no::no:
A co je na ní tak "nesmyslné"? Bez prodeje emisních povolenek CO2 by Tesla stále byla v hluboké ztrátě. Já chápu, že to elektrofanatiky rozčiluje, ale tak to prostě je. Tečka. :-)
Ono to zni jako hodne miliard, ale ve skutecnosti je to jen mala ztraticka. Spis je to velice pozitivni, ze v krizi jsou na tom takhle dobre.
Tady se muzete podivat https://www.macrotrends.net/stocks/charts/F/ford-motor/net-income
Ctvrtletni zisk 3-6 miliard je celkem bezny, takze takhle mala ztrata po dobu jednoho dvou let v podstate nic neznamena. Je to pakatel.
Brutální propad Fordu v Evropě začal s nástupem jeho zhoubné strategie One Ford, kdy kvůli úsporám přestal vyvíjet modely přesně zacílené na vkus a potřeby Evropanů. :-(:no::no::no: Už tehdy před lety jsem tady na tom webu varoval před drtivou škodlivostí této strategie pro jeho evropské prodeje a bohužel jsem to odhadl naprosto přesně! :-( Tak hlavně, že pánové manageři ušetřili... :no::no::no:
Neřekl bych. Focus nabízí nevyhovující motorizace (kromě základu a naopak vrcholného ST mu zoufale chybí dostupný čtyřválcový střed), navíc jeho design je pro Evropany těžko stravitelný. No a o amerikanizovaném Mondeu škoda mluvit. Přitom ještě poměrně nedávno zatápělo i Passatu! No a nová Kuga už na mě vůbec nepůsobí jako SUV, ale jen jako takový vypasený hatchback. Další průser v tomto nejdůležitějším fordím čtyřlístku je Fiesta, která vznikla jen jako důkladná modernizace předchůdkyně a navíc byla brutálně zdražená... :-O
Trivalce ve focusu - ja jsem ten posledni, kdo ma radost. Ja si uzil hromadu velike radosti s Focusem 1.6 EB 180k a ten motor byl genialni ve vsech ohledech. A vim ze i ten 150k a ze 1.5 uz tak dobra nebyla, ale stale byla fajn. Nejaky trivalec nema sanci.
Nicmene na druhou stranu jsou ty trivalce v pohode, jede to, zere to mene, zadna tragedie. 1.0 EB mild hybrid je pry super, co jsem slysel. Ale do Focusu bych bral radsi 1.5.
Design focusu je s otaznikem, ale to byl i ten predchozi, facelift to minule vylepsil. Verze ST ujdou. Osklivy to ale neni, jen divny.
Fiesta je podle me v pohode. Ale v nove jsem nejel, tak nemuzu uplne rict. Konkurenti jsou asi praktictejsi.
Kuga mi postupne designem pripada OK
Puma je podle me velice povedena, ale jeste jsem v ni nejel.
Mondeo - nojo no, lidi chteji SUV, tak co nadelas. To je na dlouhy povidani.
A co se cen tyka - ted zrovna pomaham rodicum vybirat auto, takze jediny co muzu rict je, ze je to sila. Vsechno je napaleny jak hovado.
Automobilky to tak udelaly i minulou krizi a ted to opakuji. V krizi se auta zdrazi a pak budou drzet dalsich 5-7 let ceny skoro stejne. Automobilky maji trochu svazany ruce protoze to je dane ocekavanim inflace plus prodejem na splatky - nejak se jim to musi rentovat.
Bohuzel ale ted jsou rozumne vybavene Fiesty / Pola appd. kolem 400+, Focusy / Golfy / Pumy apod. za 450-650+ ... je to mazec. Ted to budem obihat abychom zjistili jaky davaji slevy na cenikove ceny, tak uvidime, snad tam bude prostor, nicmene zdrazilo se. To je bez debat.
Slusne vybaveny Renault Captur mi vysel na 600. Ne ze bychom nekdy koupili Renault, ale na cenu se podivam a tohle je proste silenost. Malej rencek za 600. Je to sila.