Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtvrtletní ztráta automobilky Ford výrazně vzrostla

Diskuze (102)

Čistá ztráta americké automobilky Ford Motor se v loňském čtvrtém čtvrtletí zvýšila na 2,8 miliardy dolarů (zhruba 60,5 miliardy Kč) z 1,7 miliardy dolarů před rokem. Oznámila to firma.

Zároveň však ohlásila zvýšení plánovaných investic do elektromobilů a samořízených vozidel.

Automobilový průmysl po celém světě v loňském roce těžce zasáhla pandemie covidu-19, která měla dopad na výrobní aktivity i poptávku. Tržby Fordu se ve čtvrtém čtvrtletí meziročně snížily o devět procent na 36 miliard dolarů. Firma dnes navíc upozornila, že celosvětové problémy s nedostatkem čipů by mohly snížit její plánovanou výrobu v nynějším čtvrtletí až o 20 procent.

Za celý loňský rok vykázal Ford čistou ztrátu 1,3 miliardy dolarů (28 miliard Kč) a propad tržeb o 18 procent na 127,1 miliardy dolarů. Firma je druhou největší americkou automobilkou za konkurentem General Motors. Ta by měla hospodářské výsledky za loňské čtvrté čtvrtletí zveřejnit příští týden ve středu.

Diskuze (102)

Doporučujeme

9. 2. 2021 16:45
Re: Stouchnuti
A co je na ní tak "nesmyslné"? Bez prodeje emisních povolenek CO2 by Tesla stále byla v hluboké ztrátě. Já chápu, že to elektrofanatiky rozčiluje, ale tak to prostě je. Tečka. :-)
8. 2. 2021 18:41
Re: Mala ztraticka
Vsechno ma dve strany mince.

Trivalce ve focusu - ja jsem ten posledni, kdo ma radost. Ja si uzil hromadu velike radosti s Focusem 1.6 EB 180k a ten motor byl genialni ve vsech ohledech. A vim ze i ten 150k a ze 1.5 uz tak dobra nebyla, ale stale byla fajn. Nejaky trivalec nema sanci.
Nicmene na druhou stranu jsou ty trivalce v pohode, jede to, zere to mene, zadna tragedie. 1.0 EB mild hybrid je pry super, co jsem slysel. Ale do Focusu bych bral radsi 1.5.

Design focusu je s otaznikem, ale to byl i ten predchozi, facelift to minule vylepsil. Verze ST ujdou. Osklivy to ale neni, jen divny.

Fiesta je podle me v pohode. Ale v nove jsem nejel, tak nemuzu uplne rict. Konkurenti jsou asi praktictejsi.

Kuga mi postupne designem pripada OK
Puma je podle me velice povedena, ale jeste jsem v ni nejel.

Mondeo - nojo no, lidi chteji SUV, tak co nadelas. To je na dlouhy povidani.

A co se cen tyka - ted zrovna pomaham rodicum vybirat auto, takze jediny co muzu rict je, ze je to sila. Vsechno je napaleny jak hovado.
Automobilky to tak udelaly i minulou krizi a ted to opakuji. V krizi se auta zdrazi a pak budou drzet dalsich 5-7 let ceny skoro stejne. Automobilky maji trochu svazany ruce protoze to je dane ocekavanim inflace plus prodejem na splatky - nejak se jim to musi rentovat.

Bohuzel ale ted jsou rozumne vybavene Fiesty / Pola appd. kolem 400+, Focusy / Golfy / Pumy apod. za 450-650+ ... je to mazec. Ted to budem obihat abychom zjistili jaky davaji slevy na cenikove ceny, tak uvidime, snad tam bude prostor, nicmene zdrazilo se. To je bez debat.

Slusne vybaveny Renault Captur mi vysel na 600. Ne ze bychom nekdy koupili Renault, ale na cenu se podivam a tohle je proste silenost. Malej rencek za 600. Je to sila.
8. 2. 2021 17:12
Re: Mala ztraticka
Neřekl bych. Focus nabízí nevyhovující motorizace (kromě základu a naopak vrcholného ST mu zoufale chybí dostupný čtyřválcový střed), navíc jeho design je pro Evropany těžko stravitelný. No a o amerikanizovaném Mondeu škoda mluvit. Přitom ještě poměrně nedávno zatápělo i Passatu! No a nová Kuga už na mě vůbec nepůsobí jako SUV, ale jen jako takový vypasený hatchback. Další průser v tomto nejdůležitějším fordím čtyřlístku je Fiesta, která vznikla jen jako důkladná modernizace předchůdkyně a navíc byla brutálně zdražená... :-O
8. 2. 2021 17:08
Re: Stouchnuti
Možná "zvratky", ale historií tisíckrát prověřené! :-)
7. 2. 2021 22:39
Re: Mala ztraticka
Ja si myslim, ze one ford nebyl az tak spatny napad, jako spis spatne provedeni. Nastesti je tato etapa uz za nami. Ted ma ford zajimave portfolio.