Súhlas. Yaris GR je imagemaker, o ktorom sa píše a hovorí, ale praktickejší dopad by mal kompaktný hotheč, resp. hotkombi, ktorý by na rozdiel od Yarisu GR robil predajné čísla. A na rozdiel od Yarisu by oslovil aj mňa (teda niežeby na mňa Yaris nerobil dojem, ale je to stále trojdverové miniauto, kdežto Corolla je aj reálne rodinne použiteľná a praktická).
A kombi by bolo ešte lepšie, hothečov je dosť, hotkombi pomenej.
Akurát neviem s tou štvorkolkou, bola by to iste paráda a komparatívna výhoda, ale zase by to pridávalo na cene.
Každopádne uvidíme, či to bude naozaj.
Tak mohli by udělat oboje. Příplatek za 4x4. Příplatek za automat.
Ale to je moc snění naráz. :)
Já Tohle auto kupovat nebudu, ale vždycky jsem rád za takovou káru na trhu a s možností volby pohonů dvojnásob.
Jo to by bylo všechno v pořádku. Ale viz diskuse pod Camry a přidružená témata. Nejsou schopni ani k prémiovému Lexusu nabídnout žádnou variabilitu techniky, tak bych se divil. To se vše teprve uvidí, zatím bych si nedělal naděje...
No mluvím o ČR/EU. Vím moc dobře co nabízí v USA, Rusku atd. Já to popravdě stejně nechápu. Lexus ES250 AWD by se tady prodával mnohem lépe než ten hybrid z Ravky. Jasný, chápu emise. Ale nechápu, že se jim tu vyplatí stavět showroomy a provozovat zastoupení když tu plánují nabízet jen drobky (platí pro Lexus).
Ale i Toyota, třeba ten Avalon co posíláš pod Camry je podle mě super a řeší všechny výtky směrem ke Camry. Má lepší interiér i exteriér, lepší výbavu, motory a dokonce AWD. Prostě to už je konkurence tomu Arteonu a možná ho i předčí. Ale ne, oni tady prodávají uslintanou Camry s omezenou výbavou a jedním hybridním motorem. Je jasný, že i image trpí a lidi se tomu vyhnou obloukem. Tzn. můžou tady rovnou zabalit prodej Camry když ji nenabídnou ve verzi co by odpovídala konkurenci a tlačí ji směrem kategorie hybridů do města.
Upřímně mě to mrzí, protože vím že to nejsou špatný auta, ale podkopávaj tady sami sebe.
Corolla 2.0 135kW prodává i tady = povedená má ji třeba mikesus
Ty značky hifi, oblečení atd. až po ty výkonné motory = protože tady nezájem
Tos fakt nevěděl? Tady sice každý štěká ale Evropan i v premiové vyšší střední doteď kupoval 2.0 naftu = to si fakt nevěděl?
Jinak tu Camry V6 si můžeš koupit i tady = viz odkazy objednávka za 1.120.000 kč
Mimo Yaris, je vo všetkých kľúčových modeloch top motorizácia hybrid. Pri tom mimo EU ma Corolla a CHR atmosferický dvojliter a RAV4 má 2,5 liter s 8 stupňovým klasickým automatom.
Je to tak práve preto, aby tieto motorizácie neparazitovali na predajoch hybridov.
Takto im súce vychádzajú pekne emisie a môžu si dovoliť predávať aj športové autá, ale tých sa predá minimum a nepohnú s fleetovími emisiami. Inak predajná politika funguje, tak že ak chceš výkonnejšiu Toyotu, tak to môže byť len hybrid.
Jo jak píšu, chápu že to bude tím. Ale pak nechápu proč si komplikují život a stavějí tu showroomy pro Lexus a se**u se s homologací Camry, která je poskládaná tak, že je jasné, že jich nikdy moc neprodaj. Když si otevřu web Lexusu pro US a pak kouknu na CZ tak bych brečel a nedivím se té pokřivené image.
Ze stejného důvodu bych se právě divil kdyby tady nabízeli variace Corolly GR. Ale rád se budu mýlit :D
No a CO na tom nechápeš? To je kupní síla + historie
Plus showroom většinou nestaví výrobce ale nějaký lokální PRODEJCE
Takhle to prostě funguje = se vším. Tady prostě má naprosto dominantní postaVWení koncern a jeho značky + v prémii německá D3
Ale i tak podíl Toyoty poslední roky stoupá = a asi bude dál stoupat. Ono i Lexus vedle v Polsku má lepší postavení než tady = tady jsme nějak divně zabloudili zaostali = ostatně články že ŠkodoVWka je lepší než německá prémie apod. známe asi všichni = a co hůř hodně lidí se podle toho chová(la)
Myslim že tohle absurdní období pomalu končí = ale Lexus dál zůstane malou prémiovou značkou pro fandy = asi nikdy nebude chrlit miliony aut ročně jako BMWAudiMercedes
A 4x4 dorazí i sem = nejsme nejen pupek světa za kterej se máme, ale jsme spíš chudý nezajímavý trh. Camry s pohonem všech kol sem dorazí = dle všeho až v příští generaci. Ale to nebude za až tak dlouho = do Evropy dorazila se zpožděním takže za nějaké 2 roky. Možná covid způsobí(l) nějaké posuny ale tak nějak = jestli se nezměnil plán tak bude (časem) i tady
Podle mě je hlavní faktor ten, že pro Evropana je Toyota zajímavá jako spolehlivé auto s nízkými náklady... ale pokud už si může vybírat, tak raději kupuje jinde, u domácí značky... buď národní, nebo aspoň evropské. V Japonsku to platí pro dovozová auta v ještě daleko větší míře než naopak.
Pokud si Evropa chce zachovat svou úroveň a postavení, měla by preferovat evropské výrobky.
Takže Toyota se přizpůsobuje... asi jim bylo blbé mít jako vrchol Corollu, přece jen je výhoda, pokud do fleetu můžeš nabídnout i něco většího než kompakt... ale zase do toho nehodlají investovat moc prostředků, když by to tady stejně nikdo pořádně neocenil. Emise... emise jsou asi sekundární problém, při očekávaném počtu prodaných kusů a vzhledem k tomu, že s emisemi Toyota problémy nemá.
Asi nerozumim tomu investovat = Camry je dlouhodobě nejprodávanější auto segmentu na planetě
Co bys chtěl investovat? Tady se tahle úroveň vozů moc neprodává = takže žádná vybavenější verze (vyhřívanej volant větraný sedačky) která se prodává jako Toyota Avalon což je ale technicky to samý co Camry. A v Evropě frčí i ve vyšší střední desetiletí hlavně 2.0 nafta = takže žádný šestiválce = jednoduchý
Jo a ad úroveň a postavení a PREFEROVAT místní výrobky = tyhle hesla mě moc neberou = radši volnej trh a lepší horší. Stejně je svět dávno propojenej = bránit se snad jen extrémům jako je Čína a jejich praktiky (nerad bych abysme dopadli jako některé africké stáatd. https://www.novinky.cz/…i-bagry-40350245 ale to nám přes snahy prezidenta nehrozí. Úplně stačí že jim za jejich špičkové výrobky https://www.novinky.cz/…dopravu-40348442 dlužíme víc než celoroční státní rozpočet
S tou krajinou pôvodu to neberiem až tak radikálne. Aj Toyota aj H/K majú v EU nejaké vývojové centrá a obaja tu vyrábajú. Takže dávajú prácu ľudom v EU. Ja preferujem modely vyrobené v EU. Ale to či je konečný poberateľ výhod Nemecká, ale Kórejská rodina moc neriešim.
Do nějaké míry jo... Hyundai pro ČR je napůl domácí značka.
Ale i tak budu radši, když třeba za dvacet let nebudeme v té situaci, co jsme dneska s prakticky veškerou elektronikou... tj. dominance čínských a korejských značek, ať už vyráběných kdekoli.
Podívej se, kam liberální přístup dovedl USA - nejvíc aut v USA vyrábí Honda. Ok, dává práci místním... ale přijde ti to v pořádku, v jedné z kolébek automobilismu? Japonci by u sebe doma něco takového nedopustili... a nemyslím tím japonskou vládu, ale prostě lidi by to nekupovali, protože chápou, že podpora domácího průmyslu ve finále pomáhá jim všem a naopak podpora zahraničních výrobků je ve finále ochuzuje.
Tak pre väčšinu ľudí je rozhodujúca peňaženka a nie nejaká abstraktná národná hrdosť, notabene pri drahých spotrebných statkoch. Ešte pri jogurte OK, dáš radšej 50 centov za domáci než 40 centov za poľský, ale pri autách už nejde o centy. Zober si Francúzov, tí sa tiež síce prezentujú ako lokálpatrioti, ale v januári tam bola najpredávanejšia... Dacia Sandero. Peňaženka zvíťazila, hrdosť zostala na prahu predajne (mimochodom moja polovička často chodí do FR do centrály zamestnávateľa a zastáva názor, že tak lakomý národ ako sú Francúzi aby si pohľadal, národovci sú, len keď to veľa nestojí).
V USA je to to isté, mohli byť hrdí na to, že sú kolískou automobilizmu, ale keď začali Japonci predávať lepšie vybavené, rýchlejšie či úspornejšie autá za nižšie ceny, tak sa kupujúci preorientovali tým smerom.
Dacia ale patří Renaultu... a částečně se asi vyrábí ve Francii, ne? Motory a tak...
Nemám teď po ruce 2020, ale 2019 bylo pořadí značek jasné... Renault, Peugeot, Citroen, VW, Dacia... a dost bych se divil, kdyby to za 2020 bylo jiné. Takže Sandero na bedně bude spíš anomálie a za celý rok to zase bude 208 Clio C3 Captur atd.
Tak jak jsme říkali, že kompaktní kombík udělá tu službu co potřebuješ... tak stejně tak by se kdykoli dalo vzít evropské auto místo neevropského, ty rozdíly jsou vesměs marginální. A Japonec by to na našem místě udělal... vždy (všechny dovozy jsou do 5%).
Taky je fakt, že evropské automobilky na "svůj" trh hřeší a prodávají tu draze. Já osobně bych byl taky za pestrost a volnost a konkurenci... ale vidím, že druhá strana tak liberální zdaleka není a naší produkci šanci nedává.
EDIT: našel jsem Q1-3: Renault 224t, Peugeot 212t, Citroen 118t, Dacia 72t, Toyota 66t, VW 63t.
Takže buď Francouzi dělají bezkonkurenční auta, nebo to s tím pragmatismem nebude tak horké.
To je fajn, ale pozri si, aké modely sa predávajú. Tie najmenšie, Clivo, 208, C3... Paríž je plná malých áut, tam nie je ako u nás na každom rohu veľké prémiové SUV a aj manželkini veľkí šéfovia po Paríži behajú v Cliách.
Proste francúzske značky majú primárne dobre odsledovaných svojich domácich zákazníkov a robia autá, ktoré sa predávajú doma, t.j. vedia robiť malé autá, takže minimálne rovnako, ako je v tom ten lokálpatriotizmus, je v tom tá voľba peňaženkou.
Malý auta umí i jinde, v Itálii nebo Japonsku... a stejně je v Top 15 jen Sandero a Yaris, jinak samé lokální. Prostě typický obrázek preference domácích značek...
PS: jasně, na té myšlence, že domácí automobilky nejlépe umí domácí požadavky taky něco bude... ale z mýho pohledu to má spíš menší než větší vliv.
Jo, aj ja som cieľovka. Môj rodinný ideál je Alpina B3 kombi, ale to je trošku iná cenová, reálnejšie sú tie kompaktné hotkombi a tých je dosť málo. Aktuálne tuším len Focus ST a Octavia RS, v blízkej budúcnosti zrejme Cupra Leon a Golf R... a to je asi všetko.
Takže každý nový príspevok do kategórie poteší a dávam mu :yes:
a Japonec BY mohl dorazit.
Tak to je OK. Huby tlučou, voda teče, svět se točí dál. :-!
Bohužel do premiéry bude tady od tohohle borce článků na téma co BY Corolla GR asi tak deset.
Tak Yaris GR dorazil naozaj. A je to jedn veľká bomba, na čom sa zhodujú všetci, čo sa v tom previezli. Zaujímavé, že v tej debate si sa nejak neukázal. ;-)
Však píšu do premiéry. Nikdo ti to nebere. Tak si ho kup.
Ne každej den jsem na ACZ a ne ke všemu mám co psát nebo náladu. A už vůbec nechápu, co je na tom tak zajímavý. Asi ti stačí málo. Děláš si docházku?
A navíc ses mě na to přímo blbě ptal pod úplně jinou diskusí a já ti přesto už slušně odpověděl. Já to auto ani neviděl, nemám k němu moc k napsání. Asi bude dobrý. V jedný diskusi jsem ho spojil se svou vzpomínkou na mnou vlastněné rally HH auto. Tam ses neukázal ty.
Nestačilo ti to? Máš nějakou obsesi? Aby se z toho nepodělal. Vůbec nechápu, co si dovoluješ?
Je spousta diskusí, ve kterých já jsem byl a ty ne, ale nenapadlo by mě, že je to zajímavý (bože) a už vůbec ne, tě s tím opruzovat.
Takže!
Budu se zúčastňovat diskusí když budu mít čas a těch, kterých budu chtít. Smiř se s tím.
Až mě budeš platit, budeš mě moct buzerovat, kde kdy jsem a co dělám. :-!
Tuším som pichol do živého, keď na malé podpichnutie tak vyskakuješ. :D Faktom je, že Ty pravidelne prskáš pri zmienke o budúcich či plánovaných Japonských autách, vysmievaš sa a ironizuješ, ale keď Japonci hodia na trh káru, z ktorej každému padne sánka dole a prevalcuje celú triedu, tak si zrazu tichúčko. Toť vše. ;-)
Kritizoval som Yaris GR ako prakticky zbytočné auto ale táto Corolla GR aj keď s trojvalcom dáva jednoznačne zmysel.Vyzerá výborne ako priamy konkurent Focus ST,i 30 N alebo Golf GTI len mám trochu obavu po zverejnení ceny Yarisu GR či nebude moc drahá.Ale ako hot hatch palec hore.Konečne Toyota :yes:
Ako tu už niekto písal, Yaris GR je malosériovka s veľkými odlišnosťami od štandardu a s veľkým podielom ručnej práce, aj preto tá cena. Kdežto Corolla je masovka, tam by zmeny oproti sérii neboli tak veľké a teda tie náklady by sa roztopili v množstve. Ak Corolla GR príde (predpokladám ako predokolka), ja cenu tipujem na úplne porovnateľnú s konkurenciou, teda niekde medzi 30 a 35t eur. A ono ani nemôže byť vysoká, lebo na rozdiel od triedy B, kde je 191 kW nevídaných, tak medzi kompaktami je to taký priemer až podpriemer, takže 1,6ka so 191 kW nemôže stáť viac, ako štvorvalce (2.0, 2.3) s 280-300k.
Ak by Corolla GR dostala aj pohon 4x4, tak cena samozrejme bude vyššia, ale tiež pod 40t (v kategórii nad 40t eur sa už pohybuje štvorkolková prémia).
Jasne že dosť bude záležať od ceny ale je dobre že Toyota sa do toho pustila lebo táto nová Corolla si takýto model určite zaslúži.Jediný problém okrem ceny by mohol byť ten nový trojválec ale to ukáže až čas.Myslím že aj Ford ST alebo RS v minulej generácii mal značné problémy s motorom.Aj keď nie som cielová skupina je dobré že automobilky dávajú potencionálnym kupcom možnosť si vybrať a tým pádom sa konkurencia čoraz zväčšuje.