Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrá Toyota GR Corolla by mohla dorazit i ve verzi kombi

Ondřej Mára
Diskuze (39)

Nejpopulárnější model japonské automobilky by se měl časem představit ve sportovní verzi s označením GR. A možná nepůjde jen o hatchback.

Po internetu již delší dobu koulují spekulace, podle kterých se v Toyotě momentálně pracuje na sportovní verzi Corolly, tedy bestselleru značky. O novince se zatím mluvilo pouze jako o hatchbacku, podle zákulisních informací kolegů z webu Spyder7 by však Toyota GR Corolla mohla dorazit i v karosářském provedení kombi, na evropském trhu známém jako Touring Sports/TS.

Ostrá GR Corolla TS by podle Spyder7 mohla dostat výrazně přepracovanou příď s aerodynamicky tvarovaným nárazníkem a větší maskou, která zajistí dostatečný přívod vzduchu potřebného pro chlazení. Vzadu pak můžeme očekávat sportovně tvarovaný nárazník s difuzorem, decentní spoiler nebo výraznější koncovky výfuku. Interiér by měl dostat sportovní sedadla a další praktické sportovní doplňky.

Pod kapotou bychom se měli dočkat stejného 1,6litrového přeplňovaného tříválce, který pohání GR Yaris. Jeho výkon 192 kW z něj přitom dělá nejsilnější tříválec, jaký kdy jakákoliv automobilka použila v produkčním voze. A pod kapotou menšího GR Yarise stačí k pořádné zábavě.

Prozatím je však stále otázkou, zda i větší GR Corolla/Corolla TS dostane sofistikovaný systém pohonu všech kol, jaký nabízí menší Yaris. Podle dřívějších spekulací se mluvilo spíše o pohonu pouze přední nápravy, nic však není vyloučeno ani ztraceno.

Datum premiéry ostré GR Corolly zatím nebylo nikým potvrzené, nejčastěji se však mluví o září tohoto roku. Nejspíš tou dobou se teprve dozvíme, zda kromě hatchbacku dorazí i kombík. Podle nás by však rozhodně mohl dávat smysl. Ostatně není náhodou, že se letos dočkáme i vůbec prvního BMW M3 v nejpraktičtějším karosářském provedení Touring.

Ondřej Mára
Diskuze (39)

Doporučujeme

Avatar - Emel
9. 2. 2021 13:32
Re: Corolla
Malý auta umí i jinde, v Itálii nebo Japonsku... a stejně je v Top 15 jen Sandero a Yaris, jinak samé lokální. Prostě typický obrázek preference domácích značek...
PS: jasně, na té myšlence, že domácí automobilky nejlépe umí domácí požadavky taky něco bude... ale z mýho pohledu to má spíš menší než větší vliv.
Avatar - iudex
9. 2. 2021 12:29
Re: Corolla
To je fajn, ale pozri si, aké modely sa predávajú. Tie najmenšie, Clivo, 208, C3... Paríž je plná malých áut, tam nie je ako u nás na každom rohu veľké prémiové SUV a aj manželkini veľkí šéfovia po Paríži behajú v Cliách.
Proste francúzske značky majú primárne dobre odsledovaných svojich domácich zákazníkov a robia autá, ktoré sa predávajú doma, t.j. vedia robiť malé autá, takže minimálne rovnako, ako je v tom ten lokálpatriotizmus, je v tom tá voľba peňaženkou.
Avatar - hugino
9. 2. 2021 10:43
Re: Toyota GR Corolla
Jasne že dosť bude záležať od ceny ale je dobre že Toyota sa do toho pustila lebo táto nová Corolla si takýto model určite zaslúži.Jediný problém okrem ceny by mohol byť ten nový trojválec ale to ukáže až čas.Myslím že aj Ford ST alebo RS v minulej generácii mal značné problémy s motorom.Aj keď nie som cielová skupina je dobré že automobilky dávajú potencionálnym kupcom možnosť si vybrať a tým pádom sa konkurencia čoraz zväčšuje.
Avatar - Emel
9. 2. 2021 10:01
Re: Corolla
Dacia ale patří Renaultu... a částečně se asi vyrábí ve Francii, ne? Motory a tak...
Nemám teď po ruce 2020, ale 2019 bylo pořadí značek jasné... Renault, Peugeot, Citroen, VW, Dacia... a dost bych se divil, kdyby to za 2020 bylo jiné. Takže Sandero na bedně bude spíš anomálie a za celý rok to zase bude 208 Clio C3 Captur atd.

Tak jak jsme říkali, že kompaktní kombík udělá tu službu co potřebuješ... tak stejně tak by se kdykoli dalo vzít evropské auto místo neevropského, ty rozdíly jsou vesměs marginální. A Japonec by to na našem místě udělal... vždy (všechny dovozy jsou do 5%).

Taky je fakt, že evropské automobilky na "svůj" trh hřeší a prodávají tu draze. Já osobně bych byl taky za pestrost a volnost a konkurenci... ale vidím, že druhá strana tak liberální zdaleka není a naší produkci šanci nedává.

EDIT: našel jsem Q1-3: Renault 224t, Peugeot 212t, Citroen 118t, Dacia 72t, Toyota 66t, VW 63t.
Takže buď Francouzi dělají bezkonkurenční auta, nebo to s tím pragmatismem nebude tak horké.
Avatar - iudex
9. 2. 2021 09:34
Re: Corolla
Tak pre väčšinu ľudí je rozhodujúca peňaženka a nie nejaká abstraktná národná hrdosť, notabene pri drahých spotrebných statkoch. Ešte pri jogurte OK, dáš radšej 50 centov za domáci než 40 centov za poľský, ale pri autách už nejde o centy. Zober si Francúzov, tí sa tiež síce prezentujú ako lokálpatrioti, ale v januári tam bola najpredávanejšia... Dacia Sandero. Peňaženka zvíťazila, hrdosť zostala na prahu predajne (mimochodom moja polovička často chodí do FR do centrály zamestnávateľa a zastáva názor, že tak lakomý národ ako sú Francúzi aby si pohľadal, národovci sú, len keď to veľa nestojí).
V USA je to to isté, mohli byť hrdí na to, že sú kolískou automobilizmu, ale keď začali Japonci predávať lepšie vybavené, rýchlejšie či úspornejšie autá za nižšie ceny, tak sa kupujúci preorientovali tým smerom.