Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Omlazené Tesly mohou mít v Evropě problém. Šíleného volantu se překvapivě netýká

Facelift Modelu S a Modelu X doprovází pořádné pozdvižení především kvůli bláznivému volantu. Ten by ale na evropských trzích nemusel představovat takovou komplikaci jako herní konzole.
Zpět na článek
8. 2. 2021 14:23
8. 2. 2021 14:47
8. 2. 2021 14:57
8. 2. 2021 16:28
8. 2. 2021 15:09
8. 2. 2021 19:15
8. 2. 2021 20:18
8. 2. 2021 17:03
8. 2. 2021 16:01
8. 2. 2021 14:51
8. 2. 2021 16:29
8. 2. 2021 16:52
8. 2. 2021 18:14
8. 2. 2021 18:17
9. 2. 2021 10:43
8. 2. 2021 17:15
8. 2. 2021 17:56
8. 2. 2021 20:31
8. 2. 2021 20:34
9. 2. 2021 10:44
9. 2. 2021 07:36
9. 2. 2021 08:49
9. 2. 2021 17:47
8. 2. 2021 14:23
volant
ked sa podobny volant pouziva v F1, kde vodici jazdia inymi rychlostami oproti nasim dialnicnym, nevidim dovod, aby nebolo mozne ho zakupit ako volitelnu vybavu
Rozbalit vlákno
7
Avatar - N6600
8. 2. 2021 14:47
Re: volant
Tvar volantu nema s rychlostami vobec nic spolocne. Tam je to o vyhlade a o tom, ze nemas napr. potrebu sa otacat, prip. drzat volant v spravnej polohe. Takze porovnavat formulu a auto je dost naivne.
8. 2. 2021 14:57
Re: volant
Ty budes vazne "expert" ked porovnavas riadenie monopostu F1 s beznym autom :-)
8. 2. 2021 16:28
Re: volant
Přesně. Má ten človíček vůbec představu, kolik otáček mezi rejdy má Tesla a monopost F1? :-[]
Avatar - kari.laz
8. 2. 2021 15:09
Re: volant
Tak si sedni do normálního auta a dej maximální rejd a pak zkus oročit na maximální opačný rejd, snad ti to pak dojde a pokud ne, tak si zajdi do Paraga Areny a zkus to samé na motokáře, pak už by jsi měl být v obraze.
Avatar - palix
8. 2. 2021 20:18
Re: volant
Čistá pravda, nechápem, kto môže dať príspevku o porovnané s motokárou "mínusový bod" ;-\
8. 2. 2021 17:03
Re: volant
no, tak to je dost mimo misu comment.
Srovnavat F1 a provoz na okruhu s beznym vozem a provozem...rejd, zatacky a jejich polomer, typ provozu atd. ?? Navic volantu v F1 nechybi stupidne vrsek, ale ma udelane uchyty tak, aby se dal pevne drzet v poloze "trictvrte na tri"
Avatar - 3_diamanty
8. 2. 2021 14:44
co je na tom
volante vlastne silene?
Rozbalit vlákno
20
8. 2. 2021 15:05
Re: co je na tom
nic, jen si vetsina lidi hned neuvedomi, ze pokud se volant drzi spravne tak se horni casti volantu nepotrebujeme dotykat, ani pri takzvanem ruckovani se horni poloviny volantu vesmes nedotykame, protoze pri pretoceni volantu je nahore pak vetsinou jeho spodni hrana, spousta lidi si to proste neuvedomuje a maj dojem, ze kdys ta horni cast schazi tak je to neco spatneho
8. 2. 2021 15:07
Re: co je na tom
Ale nepovídej. Denně najedu pár km, ale vždy je situace, kdy oceňuju, že volant je kulatý a že nemusím řešit, jak je zrovna natočen.
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2021 16:39
Re: co je na tom
Ale IPace mluvil o situaci kdy se volant drží správně tak jak se má tak jak se to učí. Ty o tom jak to děláŠ
8. 2. 2021 17:33
Re: co je na tom
Myslím že volant co se jen naklápí o pár desítek stupňů doprava a doleva podobně jako řidítka kulatý být nemusí.

To ale neplatí pro volanty co se pootáčí víc než půl otáčky, což jsou všechny v běžných autech. Tam plnokulatost určitě preferuju
8. 2. 2021 17:52
Re: co je na tom
Hele, stačí řídítka. Je to jen o (dis)komfortu.
Avatar - lyon667
8. 2. 2021 19:34
Re: co je na tom
Držení volantu předpisy neřeší. To, že je to "správně" podle autoškol neznamená, že je to to jediné možné, ani to nejlepší.
Avatar - palix
8. 2. 2021 20:24
Re: co je na tom
Nie je nič horšie ako chytiť v nutnosti rýchlej reakcie časť volantu, ktorá tam vlastne ani nie je (je to o zvyku).
Podobný (nekompletný) volant je OK, ale u áut, kde sa na plné vytočenie kolies nemusí volant prehmatávať = menej ako 180° na jednu stranu. Väčšinou to takto majú super-športové autá. U obyčajných áut by to zrejme nebolo dostatočne citlivé pre bežné jazdenie.
9. 2. 2021 09:15
Re: co je na tom
se supersportem se neda bezne citlive jezdit? aha
8. 2. 2021 17:06
Re: co je na tom
To neni spravny postreh - volant z Tesly je tak mizerne ergonomicky udelany, ze spravne drzeni vubec neumoznuje. Podivej se na tvar a zkus jej chytit v 2:45 poloze. Nejde to.
Rad si chytnu volant nahore, ale bez ohledu na to - ten Tesla volant je proste spatne. Ergonomie, design a od pohledu i provedeni (to ale nemohu 100% soudit)
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2021 17:09
Re: co je na tom
A nebyl TOHLE úmysl? TOHLE přece (nejen) Musk dělá ;-)

Blbá reklama je taky reklama = všichni teď vědí že S a X mají modernizaci :-!
9. 2. 2021 09:28
Re: co je na tom
volant se ale dnes nedrzi v poloze 2:45, ma se drzet ve vybrani k tomu urcenem, a to ten volant Tesly ma

https://octaviaclub.cz/…%BEet-volant.jpg

i za extremni situace ve vetsich rychlostech s volantem opravdu nebudes cvicit tak aby se dostal mimo cca 90 stupnove otoceni ;-) pri manevrovani treba pri parkovani kdy se s volantem otaci vice, tak smerem nahoru se dsotava spodni hrana volantu, takze co bych schtel chytat dole? ty kdys kroutis volantem o vice nez 90 stupnu tak ho chytas na te strasne kde mas mensi paku, tedy dole kde v tu chvili je horvi venec volantu?

schcvalne jsem si to zkusil na trase cca 300km hned druhy den co tohle od Tesly zverejnili, a te horni casti volantu jsem ze za celych cca 300km dotknul 2x a pokazde jen proto ze jsem sahl na volic razeni pri parkovani a levacku tedy automaticky polozil na horni stred vence coz je zvik ktery mam z manualnich prevodovek pri couvani a otoceni se dozadu, coz u veteranu a obou BMW M3 delam neb je mam v manualu, samozrejme v Taycanu se neotacim, je tam kamerovej system a tak cucim na display a vidim vse okolo auta na nem, neb yadnim okenkem bzch stejne skoro nic nevidel :-[]
9. 2. 2021 09:59
Re: co je na tom
"i za extremni situace ve vetsich rychlostech s volantem opravdu nebudes cvicit tak aby se dostal mimo cca 90 stupnove otoceni"

Uz jsem takovou situaci zazil. Clovek fakt v tu chvili nema cas premyslet, jak moc otoci volantem pred prehmatnutim, je rad, ze stihne pretocit kola do spravneho smeru.
9. 2. 2021 14:33
Re: co je na tom
muzes tu siatuaci popsat? nedovedu si predstavit ze bych treba na dalnici i v rychlosti dejme tomu 100km/h volantem otocil o vice nez nejakych 50-60 stupnu, to je okamzita katapultaz do svodidel, nebo se nestane nic a auto proste strati adhezi na kolech a pojede vesele rovne dal
9. 2. 2021 15:10
Re: co je na tom
Pravda, byla to dost nizka rychlost (kolem 30km/h), ne vysoka: mokro, nalozeny kombik, sjezd z dalnice, nenapdne stopy bahna, netusim, kde se tam vzaly... Zkratka zniceho nic ujel zadek a volant musel jit skoro o dve otacky do plneho rejdu
8. 2. 2021 19:19
Re: co je na tom
Nemas pravdu. Ve chvili kdy ti cast volantu chybi se ti muze lehce stat ze pri potrebe prehmatnout sahnes do prazdna a budes volant rukou lovit. Je to jednoznacne nebezpecna, zpatecnicka, hovadina a doufam ze to v EU v tyhle podobe nedostane homologaci.
9. 2. 2021 09:37
Re: co je na tom
tazke jsi vlastne priznal ze ses naucil neco co za volant moderniho auta nepatri, tedy zmatkovani a ruckovani a ted se to snazis navleknout na nejakou nebezpecnou situaci ktera za to nemuze a nejvetsi pravdepodobnosti ji zpusobi prave ridic sam?

uzasny, a co takhle si nekdy zkusit odviknout od spatnych navyku za volantem a nejen drzet spravne volant tak jak se ma, ale i si spravne treba nastavit sedacku, pak nebudes nesmyslne saskovat s rukama kdys se nahodou nejaka neprijemna situace naskytne ;-)

klidne doporucuju nejen kondicni jizdy, ale i jizdy nekde u okruhu kde se trenuji smiky a jizda na ruznorodych povrsich, a pak klidne i zkusit jizdy primo na okruhu v nejakem "zavodnim" autre, me treba to ze jsem jezdil rallysprinty a zkusil si v zavodnim aute nekolikrat Le zavody naucilo, ze volant drzim porad a tak jak se drzet ma a sedacku mam nastavenou tak aby se me sedelo nejen pohodlne, ale i spravne kvuli bezpecnosti :-!
9. 2. 2021 10:44
Re: co je na tom
A u toho rallye sprint auta mas taky takovy polovicni riditka? A k cemu je to prosim te podle tebe dobry ze ti chybi pulka volantu, ze se za to tak srdnate bijes?
9. 2. 2021 14:40
Re: co je na tom
v zavodnim na rallye aute ma volant svuj bezpecnostni ucel a je tak striktne kulaty a s ukazatelem centrace, pri zavodech ani v nejvetsich vracecckach opravdu zadny pilot neruckuje, auto ma rizeni nastavene tak aby mohl mit ruce stale na volantu v mistech kde ma dalsi ovladaci prvky

pust si nekdy onboard treba z Monte Carla z rallye, a schvalne pocitej kolikrat se pilot pusti volantu aby prehmatnul, jen prehmatnul , ne na horni cast vence, proste jen prehmatnul, leva ruka stale na stejnem miste i v nejvetsich vraceeckach, a prava obcas zmizi smer brzda, prehmatnuti vesmes nula

v beznem aute vrchni cast vence vesmes straci smysl, me osobne je to fuk, ale pokud nekdy nejake dalsi auto ktere poridim bude mit volant takto, tak proc ne, vesmes to vnimam jako zbytecnou cast volantu, neznas pojem kdy nekteri "experti" si nastavi sezeni a volant tak uzasne ze koukaji skoro zkrz volant?
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2021 14:48
Re: co je na tom
Hele netrpíš? Havel (a bez roušky) https://www.idnes.cz/…_zahranicni_indr + https://www.novinky.cz/…mmit-v4-40350415 ? :-) Eště by si ho volil?
Rsp. otočil si i u něj https://archiv.ihned.cz/…o-mensim-stranam ?

EDIT dost lidí (myslim včetně tebe?) ráda popírá že náš život (export) stojí a padá na Německu = tak viz 2. odstavec https://www.seznamzpravy.cz/…i-nic-moc-141500

EDIT 2 furt myslíš že já a https://autobible.euro.cz/…znacka-na-svete/ to vidíme růžovými brýlemi https://fdrive.cz/…h-384-tisic-6533 ?

EDIT 3 když už trpíš tak https://www.autoforum.cz/…dovolit-kde-kdo/ :*)
8. 2. 2021 16:01
Re: co je na tom
Nic, jednak je za příplatek jako něco extra a druhak píšou v článku, že problém by byl pokud by někdo chtěl mastit hry za jízdy.
Avatar - .StenLi.
8. 2. 2021 14:51
Pan Kolman
Tomuto sa hovori "Uplne zbytocny clanok". Viem ze ste zvyknuty vytvarat taketo hlupe clickbaity, ale takto debilny zaklad je pod uroven dokonca aj u ACZ. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2021 16:41
Re: Pan Kolman
Ani ne = tady je mraky článků uvařených z vody a místo jednoho tak úmyslně rozděleno do několika a dokonce recykláty

TOHLE JE (už delší dobu) ACZ
8. 2. 2021 16:29
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2021 16:44
Re: volant
Nefunguje ti (ani) odkaz :-(

Teď zrovna tam je (nahoře) běloruský armádní speciál :D

Ty si chtěl asi JÁSAT že si zatím nebudeme vyrábět Tesly sami ale zatím je dál vozit https://elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu takže opět PŘESNĚ NAOPAK = fakt to máš v hlavě naruby :-O
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2021 17:03
Re: volant
Ani TOHLE si NEpochopil?? :-O :D

NEpochopil si = že jsem to ČETL? :-!

Tak speciálně pro tebe ještě jednou:

Ale VYSVĚTLUJU ti = že si to zase vyhodnotil BLBĚ
Pro NÁS je DOBŘE když ten člověk co si to auto koupí = ho bude mít NE z ameriky NE z číny = ale z Evropy. Tak už CHÁPEŠ? :-)
8. 2. 2021 18:14
Re: volant
No já si myslím, že ten "člověk" by si hlavně měl koupit pořádné auto, nejlépe evropské značky. :-)
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2021 18:17
Re: volant
Naštěstí se "pořádné auto" neřídí podle tebe. :-D :-D
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2021 17:15
Re: volant
Tak když to říkají Němci, to zaručeně musí být pravda... :-D :-D
8. 2. 2021 17:56
Volant
Jen tak technická. Co když volant nebude "pevně" spojený s koly, ale pomocí elektromotorů, jako to mělo před léty Infinity a dodnes to používají některé automobilky. Podle rychlosti by se měnil poloměr otáčení a tím by prakticky nebyl problém s ručkováním...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - palix
8. 2. 2021 20:31
Re: Volant
Čisto teoreticky - ak vypadne komplet pohon / elektrika a mám mechanické spojenie volantu a kolies = vypadne posiľňovač riadenia a auto nejako "uriadim". Ak mi vypadne riadenie "ride by wire" - tak som v peknej " " :-!
Lietadlá to majú dávno spravené tak, že nemajú mechanické spojenie ovládacích prvkov, ale majú to niekoľkonásobne istené. U áut by to bolo zrejme zbytočne drahé - radšej tam nechajme mechanické riadenie.
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2021 20:34
Re: Volant
Nejsi. Infiniti má záložní propojení normální řídící tyčí.
9. 2. 2021 10:44
Re: Volant
To ovšem jen dokazuje absurditu tohoto řešení. :-)
9. 2. 2021 07:36
Displej
Displej se dá pootocit směrem ke spolujezdce, řidič na něj neuvidí.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2021 08:49
Re: Displej
Jenže přes ten displej se zároveň ovládá celé auto, takže nějaké otáčení postrádá smysl.
9. 2. 2021 17:47
ach
taký nadpis a článok o "veľkom" probléme a nakoniec je to ľahko riešiteľné... :no:
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku