Novinky
volante vlastne silene?
nic, jen si vetsina lidi hned neuvedomi, ze pokud se volant drzi spravne tak se horni casti volantu nepotrebujeme dotykat, ani pri takzvanem ruckovani se horni poloviny volantu vesmes nedotykame, protoze pri pretoceni volantu je nahore pak vetsinou jeho spodni hrana, spousta lidi si to proste neuvedomuje a maj dojem, ze kdys ta horni cast schazi tak je to neco spatneho
Ale nepovídej. Denně najedu pár km, ale vždy je situace, kdy oceňuju, že volant je kulatý a že nemusím řešit, jak je zrovna natočen.
Ale IPace mluvil o situaci kdy se volant drží správně tak jak se má tak jak se to učí. Ty o tom jak to děláŠ
Myslím že volant co se jen naklápí o pár desítek stupňů doprava a doleva podobně jako řidítka kulatý být nemusí.
To ale neplatí pro volanty co se pootáčí víc než půl otáčky, což jsou všechny v běžných autech. Tam plnokulatost určitě preferuju
To ale neplatí pro volanty co se pootáčí víc než půl otáčky, což jsou všechny v běžných autech. Tam plnokulatost určitě preferuju
Držení volantu předpisy neřeší. To, že je to "správně" podle autoškol neznamená, že je to to jediné možné, ani to nejlepší.
Nie je nič horšie ako chytiť v nutnosti rýchlej reakcie časť volantu, ktorá tam vlastne ani nie je (je to o zvyku).
Podobný (nekompletný) volant je OK, ale u áut, kde sa na plné vytočenie kolies nemusí volant prehmatávať = menej ako 180° na jednu stranu. Väčšinou to takto majú super-športové autá. U obyčajných áut by to zrejme nebolo dostatočne citlivé pre bežné jazdenie.
Podobný (nekompletný) volant je OK, ale u áut, kde sa na plné vytočenie kolies nemusí volant prehmatávať = menej ako 180° na jednu stranu. Väčšinou to takto majú super-športové autá. U obyčajných áut by to zrejme nebolo dostatočne citlivé pre bežné jazdenie.
To neni spravny postreh - volant z Tesly je tak mizerne ergonomicky udelany, ze spravne drzeni vubec neumoznuje. Podivej se na tvar a zkus jej chytit v 2:45 poloze. Nejde to.
Rad si chytnu volant nahore, ale bez ohledu na to - ten Tesla volant je proste spatne. Ergonomie, design a od pohledu i provedeni (to ale nemohu 100% soudit)
Rad si chytnu volant nahore, ale bez ohledu na to - ten Tesla volant je proste spatne. Ergonomie, design a od pohledu i provedeni (to ale nemohu 100% soudit)
A nebyl TOHLE úmysl? TOHLE přece (nejen) Musk dělá 😉
Blbá reklama je taky reklama = všichni teď vědí že S a X mají modernizaci :-!
Blbá reklama je taky reklama = všichni teď vědí že S a X mají modernizaci :-!
volant se ale dnes nedrzi v poloze 2:45, ma se drzet ve vybrani k tomu urcenem, a to ten volant Tesly ma
https😐/octaviaclub.cz/…%BEet-volant.jpg
i za extremni situace ve vetsich rychlostech s volantem opravdu nebudes cvicit tak aby se dostal mimo cca 90 stupnove otoceni 😉 pri manevrovani treba pri parkovani kdy se s volantem otaci vice, tak smerem nahoru se dsotava spodni hrana volantu, takze co bych schtel chytat dole? ty kdys kroutis volantem o vice nez 90 stupnu tak ho chytas na te strasne kde mas mensi paku, tedy dole kde v tu chvili je horvi venec volantu?
schcvalne jsem si to zkusil na trase cca 300km hned druhy den co tohle od Tesly zverejnili, a te horni casti volantu jsem ze za celych cca 300km dotknul 2x a pokazde jen proto ze jsem sahl na volic razeni pri parkovani a levacku tedy automaticky polozil na horni stred vence coz je zvik ktery mam z manualnich prevodovek pri couvani a otoceni se dozadu, coz u veteranu a obou BMW M3 delam neb je mam v manualu, samozrejme v Taycanu se neotacim, je tam kamerovej system a tak cucim na display a vidim vse okolo auta na nem, neb yadnim okenkem bzch stejne skoro nic nevidel 😒]
https😐/octaviaclub.cz/…%BEet-volant.jpg
i za extremni situace ve vetsich rychlostech s volantem opravdu nebudes cvicit tak aby se dostal mimo cca 90 stupnove otoceni 😉 pri manevrovani treba pri parkovani kdy se s volantem otaci vice, tak smerem nahoru se dsotava spodni hrana volantu, takze co bych schtel chytat dole? ty kdys kroutis volantem o vice nez 90 stupnu tak ho chytas na te strasne kde mas mensi paku, tedy dole kde v tu chvili je horvi venec volantu?
schcvalne jsem si to zkusil na trase cca 300km hned druhy den co tohle od Tesly zverejnili, a te horni casti volantu jsem ze za celych cca 300km dotknul 2x a pokazde jen proto ze jsem sahl na volic razeni pri parkovani a levacku tedy automaticky polozil na horni stred vence coz je zvik ktery mam z manualnich prevodovek pri couvani a otoceni se dozadu, coz u veteranu a obou BMW M3 delam neb je mam v manualu, samozrejme v Taycanu se neotacim, je tam kamerovej system a tak cucim na display a vidim vse okolo auta na nem, neb yadnim okenkem bzch stejne skoro nic nevidel 😒]
"i za extremni situace ve vetsich rychlostech s volantem opravdu nebudes cvicit tak aby se dostal mimo cca 90 stupnove otoceni"
Uz jsem takovou situaci zazil. Clovek fakt v tu chvili nema cas premyslet, jak moc otoci volantem pred prehmatnutim, je rad, ze stihne pretocit kola do spravneho smeru.
Uz jsem takovou situaci zazil. Clovek fakt v tu chvili nema cas premyslet, jak moc otoci volantem pred prehmatnutim, je rad, ze stihne pretocit kola do spravneho smeru.
muzes tu siatuaci popsat? nedovedu si predstavit ze bych treba na dalnici i v rychlosti dejme tomu 100km/h volantem otocil o vice nez nejakych 50-60 stupnu, to je okamzita katapultaz do svodidel, nebo se nestane nic a auto proste strati adhezi na kolech a pojede vesele rovne dal
Nemas pravdu. Ve chvili kdy ti cast volantu chybi se ti muze lehce stat ze pri potrebe prehmatnout sahnes do prazdna a budes volant rukou lovit. Je to jednoznacne nebezpecna, zpatecnicka, hovadina a doufam ze to v EU v tyhle podobe nedostane homologaci.
tazke jsi vlastne priznal ze ses naucil neco co za volant moderniho auta nepatri, tedy zmatkovani a ruckovani a ted se to snazis navleknout na nejakou nebezpecnou situaci ktera za to nemuze a nejvetsi pravdepodobnosti ji zpusobi prave ridic sam?
uzasny, a co takhle si nekdy zkusit odviknout od spatnych navyku za volantem a nejen drzet spravne volant tak jak se ma, ale i si spravne treba nastavit sedacku, pak nebudes nesmyslne saskovat s rukama kdys se nahodou nejaka neprijemna situace naskytne 😉
klidne doporucuju nejen kondicni jizdy, ale i jizdy nekde u okruhu kde se trenuji smiky a jizda na ruznorodych povrsich, a pak klidne i zkusit jizdy primo na okruhu v nejakem "zavodnim" autre, me treba to ze jsem jezdil rallysprinty a zkusil si v zavodnim aute nekolikrat Le zavody naucilo, ze volant drzim porad a tak jak se drzet ma a sedacku mam nastavenou tak aby se me sedelo nejen pohodlne, ale i spravne kvuli bezpecnosti :-!
uzasny, a co takhle si nekdy zkusit odviknout od spatnych navyku za volantem a nejen drzet spravne volant tak jak se ma, ale i si spravne treba nastavit sedacku, pak nebudes nesmyslne saskovat s rukama kdys se nahodou nejaka neprijemna situace naskytne 😉
klidne doporucuju nejen kondicni jizdy, ale i jizdy nekde u okruhu kde se trenuji smiky a jizda na ruznorodych povrsich, a pak klidne i zkusit jizdy primo na okruhu v nejakem "zavodnim" autre, me treba to ze jsem jezdil rallysprinty a zkusil si v zavodnim aute nekolikrat Le zavody naucilo, ze volant drzim porad a tak jak se drzet ma a sedacku mam nastavenou tak aby se me sedelo nejen pohodlne, ale i spravne kvuli bezpecnosti :-!
A u toho rallye sprint auta mas taky takovy polovicni riditka? A k cemu je to prosim te podle tebe dobry ze ti chybi pulka volantu, ze se za to tak srdnate bijes?
v zavodnim na rallye aute ma volant svuj bezpecnostni ucel a je tak striktne kulaty a s ukazatelem centrace, pri zavodech ani v nejvetsich vracecckach opravdu zadny pilot neruckuje, auto ma rizeni nastavene tak aby mohl mit ruce stale na volantu v mistech kde ma dalsi ovladaci prvky
pust si nekdy onboard treba z Monte Carla z rallye, a schvalne pocitej kolikrat se pilot pusti volantu aby prehmatnul, jen prehmatnul , ne na horni cast vence, proste jen prehmatnul, leva ruka stale na stejnem miste i v nejvetsich vraceeckach, a prava obcas zmizi smer brzda, prehmatnuti vesmes nula
v beznem aute vrchni cast vence vesmes straci smysl, me osobne je to fuk, ale pokud nekdy nejake dalsi auto ktere poridim bude mit volant takto, tak proc ne, vesmes to vnimam jako zbytecnou cast volantu, neznas pojem kdy nekteri "e😜erti" si nastavi sezeni a volant tak uzasne ze koukaji skoro zkrz volant?
pust si nekdy onboard treba z Monte Carla z rallye, a schvalne pocitej kolikrat se pilot pusti volantu aby prehmatnul, jen prehmatnul , ne na horni cast vence, proste jen prehmatnul, leva ruka stale na stejnem miste i v nejvetsich vraceeckach, a prava obcas zmizi smer brzda, prehmatnuti vesmes nula
v beznem aute vrchni cast vence vesmes straci smysl, me osobne je to fuk, ale pokud nekdy nejake dalsi auto ktere poridim bude mit volant takto, tak proc ne, vesmes to vnimam jako zbytecnou cast volantu, neznas pojem kdy nekteri "e😜erti" si nastavi sezeni a volant tak uzasne ze koukaji skoro zkrz volant?
Hele netrpíš? Havel (a bez roušky) https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_indr + https😐/www.novinky.cz/…mmit-v4-40350415 ? 😄 Eště by si ho volil?
Rsp. otočil si i u něj https😐/archiv.ihned.cz/…o-mensim-stranam ?
EDIT dost lidí (myslim včetně tebe?) ráda popírá že náš život (e😜ort) stojí a padá na Německu = tak viz 2. odstavec https😐/www.seznamzpravy.cz/…i-nic-moc-141500
EDIT 2 furt myslíš že já a https😐/autobible.euro.cz/…znacka-na-svete/ to vidíme růžovými brýlemi https😐/fdrive.cz/…h-384-tisic-6533 ?
EDIT 3 když už trpíš tak https://www.autoforum.cz/…dovolit-kde-kd👋 :😉
Rsp. otočil si i u něj https😐/archiv.ihned.cz/…o-mensim-stranam ?
EDIT dost lidí (myslim včetně tebe?) ráda popírá že náš život (e😜ort) stojí a padá na Německu = tak viz 2. odstavec https😐/www.seznamzpravy.cz/…i-nic-moc-141500
EDIT 2 furt myslíš že já a https😐/autobible.euro.cz/…znacka-na-svete/ to vidíme růžovými brýlemi https😐/fdrive.cz/…h-384-tisic-6533 ?
EDIT 3 když už trpíš tak https://www.autoforum.cz/…dovolit-kde-kd👋 :😉
Tomuto sa hovori "Uplne zbytocny clanok". Viem ze ste zvyknuty vytvarat taketo hlupe clickbaity, ale takto debilny zaklad je pod uroven dokonca aj u ACZ. :no:
Nefunguje ti (ani) odkaz 😒
Teď zrovna tam je (nahoře) běloruský armádní speciál 😁
Ty si chtěl asi JÁSAT že si zatím nebudeme vyrábět Tesly sami ale zatím je dál vozit https😐/elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu takže opět PŘESNĚ NAOPAK = fakt to máš v hlavě naruby 😲
Teď zrovna tam je (nahoře) běloruský armádní speciál 😁
Ty si chtěl asi JÁSAT že si zatím nebudeme vyrábět Tesly sami ale zatím je dál vozit https😐/elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu takže opět PŘESNĚ NAOPAK = fakt to máš v hlavě naruby 😲
Tak speciálně pro tebe ještě jednou: 😄
https😐/www.autoforum.cz/…ne-rikaji-nemci/
https😐/www.autoforum.cz/…ne-rikaji-nemci/
Ani TOHLE si NEpochopil?? 😲 😁
NEpochopil si = že jsem to ČETL? :-!
Tak speciálně pro tebe ještě jednou😒br />
Ale VYSVĚTLUJU ti = že si to zase vyhodnotil BLBĚ
Pro NÁS je DOBŘE když ten člověk co si to auto koupí = ho bude mít NE z ameriky NE z číny = ale z Evropy. Tak už CHÁPEŠ? 😄
NEpochopil si = že jsem to ČETL? :-!
Tak speciálně pro tebe ještě jednou😒br />
Ale VYSVĚTLUJU ti = že si to zase vyhodnotil BLBĚ
Pro NÁS je DOBŘE když ten člověk co si to auto koupí = ho bude mít NE z ameriky NE z číny = ale z Evropy. Tak už CHÁPEŠ? 😄
No já si myslím, že ten "člověk" by si hlavně měl koupit pořádné auto, nejlépe evropské značky. 😄
Naštěstí se "pořádné auto" neřídí podle tebe. 😁 😁
Jen tak technická. Co když volant nebude "pevně" spojený s koly, ale pomocí elektromotorů, jako to mělo před léty Infinity a dodnes to používají některé automobilky. Podle rychlosti by se měnil poloměr otáčení a tím by prakticky nebyl problém s ručkováním...
Čisto teoreticky - ak vypadne komplet pohon / elektrika a mám mechanické spojenie volantu a kolies = vypadne posiľňovač riadenia a auto nejako "uriadim". Ak mi vypadne riadenie "ride by wire" - tak som v peknej " " :-!
Lietadlá to majú dávno spravené tak, že nemajú mechanické spojenie ovládacích prvkov, ale majú to niekoľkonásobne istené. U áut by to bolo zrejme zbytočne drahé - radšej tam nechajme mechanické riadenie.
Lietadlá to majú dávno spravené tak, že nemajú mechanické spojenie ovládacích prvkov, ale majú to niekoľkonásobne istené. U áut by to bolo zrejme zbytočne drahé - radšej tam nechajme mechanické riadenie.
Displej se dá pootocit směrem ke spolujezdce, řidič na něj neuvidí.
Srovnavat F1 a provoz na okruhu s beznym vozem a provozem...rejd, zatacky a jejich polomer, typ provozu atd. ?? Navic volantu v F1 nechybi stupidne vrsek, ale ma udelane uchyty tak, aby se dal pevne drzet v poloze "trictvrte na tri"