Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazené Tesly mohou mít v Evropě problém. Šíleného volantu se překvapivě netýká

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 8. 2. 2021 • 06:19
22
46
Zobrazit náhledy (22)
Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model X Tesla Model X Tesla Model X Tesla Model X Tesla Model X Tesla Model X

Facelift Modelu S a Modelu X doprovází pořádné pozdvižení především kvůli bláznivému volantu. Ten by ale na evropských trzích nemusel představovat takovou komplikaci jako herní konzole.

Příjezd omlazených vozů Tesla Model S a Model X se neobešel bez bouřlivých reakcí. Tentokrát je tématem číslo jedna kontroverzní nekulatý volant, který můžete mít za příplatek namísto toho tradičního. Krátce po představení se hovořilo o tom, že mimo Spojené státy bude mít takové řešení smůlu, neboť nesplní bezpečnostní požadavky.

Teď se ale zdá, že minimálně v Evropě by volant nemusel představovat zas až takový problém. Podle Evropské hospodářské komise OSN jsou pravidla, která určují, jak má řízení vozu a jeho pomocné systémy fungovat, avšak nestanovuje, jaký má mít samotný volant tvar. V praxi to znamená, že by Tesla toto řešení teoreticky mohla nabídnout i u nás.

video

Paradoxně tak větší starosti představuje jiná inovace v interiéru omlazených aut, a sice herní konzole Tesla Arcade. Toto zařízení totiž umožňuje ovládat středovou obrazovku multimediálního systému bezdrátovým ovladačem ze kteréhokoliv místa v autě. Lidé přitom mohou hrát za jízdy, což ale není v souladu s aktuálními předpisy.

„Podle zákona mohou řidiči používat obrazovku pouze pro zobrazení informací souvisejících s jízdou, stavem vozidla nebo jeho výbavou. Displeje viditelné z místa řidiče by neměly být používány k žádným jiným účelům,“ vysvětluje britské ministerstvo dopravy, podle kterého ale obdobné regule platí i jinde v Evropě. Vyřešit by se to samozřejmě dalo tak, že hry v autě budou fungovat pouze ve chvíli, kdy vozidlo není v pohybu.

Související články

Témata
9. 2. 2021 17:47
ach
taký nadpis a článok o "veľkom" probléme a nakoniec je to ľahko riešiteľné... :no:
9. 2. 2021 15:10
Re: co je na tom
Pravda, byla to dost nizka rychlost (kolem 30km/h), ne vysoka: mokro, nalozeny kombik, sjezd z dalnice, nenapdne stopy bahna, netusim, kde se tam vzaly... Zkratka zniceho nic ujel zadek a volant musel jit skoro o dve otacky do plneho rejdu
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2021 14:48
Re: co je na tom
Hele netrpíš? Havel (a bez roušky) https://www.idnes.cz/…_zahranicni_indr + https://www.novinky.cz/…mmit-v4-40350415 ? :-) Eště by si ho volil?
Rsp. otočil si i u něj https://archiv.ihned.cz/…o-mensim-stranam ?

EDIT dost lidí (myslim včetně tebe?) ráda popírá že náš život (export) stojí a padá na Německu = tak viz 2. odstavec https://www.seznamzpravy.cz/…i-nic-moc-141500

EDIT 2 furt myslíš že já a https://autobible.euro.cz/…znacka-na-svete/ to vidíme růžovými brýlemi https://fdrive.cz/…h-384-tisic-6533 ?

EDIT 3 když už trpíš tak https://www.autoforum.cz/…dovolit-kde-kdo/ :*)
9. 2. 2021 14:40
Re: co je na tom
v zavodnim na rallye aute ma volant svuj bezpecnostni ucel a je tak striktne kulaty a s ukazatelem centrace, pri zavodech ani v nejvetsich vracecckach opravdu zadny pilot neruckuje, auto ma rizeni nastavene tak aby mohl mit ruce stale na volantu v mistech kde ma dalsi ovladaci prvky

pust si nekdy onboard treba z Monte Carla z rallye, a schvalne pocitej kolikrat se pilot pusti volantu aby prehmatnul, jen prehmatnul , ne na horni cast vence, proste jen prehmatnul, leva ruka stale na stejnem miste i v nejvetsich vraceeckach, a prava obcas zmizi smer brzda, prehmatnuti vesmes nula

v beznem aute vrchni cast vence vesmes straci smysl, me osobne je to fuk, ale pokud nekdy nejake dalsi auto ktere poridim bude mit volant takto, tak proc ne, vesmes to vnimam jako zbytecnou cast volantu, neznas pojem kdy nekteri "experti" si nastavi sezeni a volant tak uzasne ze koukaji skoro zkrz volant?
9. 2. 2021 14:33
Re: co je na tom
muzes tu siatuaci popsat? nedovedu si predstavit ze bych treba na dalnici i v rychlosti dejme tomu 100km/h volantem otocil o vice nez nejakych 50-60 stupnu, to je okamzita katapultaz do svodidel, nebo se nestane nic a auto proste strati adhezi na kolech a pojede vesele rovne dal

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud