Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRenault Mégane GrandCoupé prozrazuje české ceny. V rámci faceliftu podražil
48 komentářů
Ozzman
Tohle auto vypadá fakt dobře, ale i když si to někteří nechtějí připustit, je to nástupce Fluence, má někdo porovnání, v čem se liší od Mégoše z Francie ? Mimo to, že má osekané výbavy a motorizace ? Této karoserii by totiž slušel GT paket a silnější motorizace i když TCE140 je hodně fajn 😊
Kolega si ho v 2018 kúpil s 1.6 atmo ale po roku a 30 000 km mu museli meniť predné stabilizátory pri B stĺpiku na oboch stranách sa mu tesnenie zošuverilo takže mu tam pri prudšom daždi zatekalo a najzaumivajšie bolo že keď natankoval plnú tak sa nedalo naštartovať až keď znova otvoril nádrž.Ináč pekné auto mal to vo výbave Intense ale problém bol skôr v kvalite použitých materiálov a spracovaní.Hádam sa to teraz po facelifte zlepšilo.Grandcoupe ako jediný z rodiny Megane sa vyrába v Turecku a tak isto pri predošlej generácii sa v Turecku vyrábal tzv. Megane Generation ktorý mal slabšiu výbavu ako Megane ale aj cenou bol o dosť lacnejší.Samozrejme tam vyrábali aj Fluence.Pri tejto cene aj keď s dobrým motorom budú mať dosť ťažké predaje lebo aj podľa testov je to také priemerné auto s plávajúcim podvozkom,nekomunikatívnym riadením a gumovou prevodovkou a to už hovorím z vlastnej skúsenosti lebo v roku 2018 som ho mal v hľadáčiku ale Grandtour samozrejme skončil som pri inej značke za rovnaký peniaz.Ináč kolega presedlal na skladovku O III vo výbave Team a povedal že to je vo všetkom lepšie auto.
Kolega to mal s 1.5dci, tie tyčky boli bolesť jemu to menili snáď pri prvej servisnej prehliadke.Ale inak ma v tom viezol a bolo to veľmi pekne odhlučnené - isto lepšie ako Octavia 3 2.0TDI predfacelift, alebo Hyundai i30 aj podvozok v pohode po Prahe to bolo celkom tiché na mačacích hlavách. Celkovo s tým bol veľmi spokojný.
Nedivím se, to není auto, které bude vyhrávat testy, ale ještě před nějakou dobou se dal za 350 koupit s 4válcový 140k motorem v kombíku, za 400-450 pak v super výbavě.
Teraz som sa díval na ceny v SK a ešte ten pred faceliftový stále ponúkajú s 1.33 tce 140 k vo výbave Limited Plus za 15 450 Eur /cca 395 000 kč/ a to je zas adekvátna cena ale dať zaň okolo 20 000 Eur je už veľa.
On mal 1.6 benzín a bol dosť prekvapený keď sa ich spýtal či tam dali nejaké lepšie tak mu povedali že nie tie isté takže hrozilo že o ďalších cca 30 000 km to bude musieť znova meniť.
Mne teraz menili po 38 800 km spojku v EDC prevodovke. A to sa vysmievate, ze sucha 7 stupnova DSG nevydrzi 100 000 km. Pricom moja EDC je mokra. Ale robili aj geometriu a asi po 5000 km je podvozok bez zmeny, este aj tie druhe tycky stabilizatora drzia. Tak mozno davaju fakt lepsie.
No, Grandtour jsem řídil ve verzi GT a s tím TCE140. Lepší než Škodovka? No jak v čem. O3, což je jeho konkurent má možná trochu přesnější řízení a řazení, ale podvozek je tupý a nekomfortní, u Megana sice taky hlučí a tu a tam pobouchne, ale není tak prkenný, je trochu komfortnější, než Oktávka, motor mi pak přišel o dost lepší, než konkurenční 1.5TSI, to 1.33TCe je fakt dobré. No, ale ta pecka byla, že tohle auto tenkrát stálo o 100 tisíc méně, než ta Oktávka 3 v adekvátní výbavě. Jenže, to je origo francouz, né turek, jako Grancoupe.
Tak mimochodem - megane není origo francouz, ale španěl. Ve Francii se Meg nevyrábí. Technicky je grandcoupé stejný jako ostatní modifikace. A kdo jednou navštívil jakoukoliv továrnu na auta, tak ten ví, že pŕi současné technologické úrovni výroby národnost dělníka není rozhodující. Kontrolní a řídící mechanismy jsou všude stejné, včetně dozoru lidmi z mateřské firmy. Btw, víte kolik Turků pracuje v némeckých závodech BMW, VW, Opel, MB?
Zatímco Fluence skutečně technicky spočíval na nízkonáladovém Meganu Generation, současný Megane GrandCoupé už je skutečně jen jednou z karosářských verzí celé typové řady, tedy s naprosto stejnou technickou úrovní. Výroby v Turecku bych se rozhodně nebál, své závody má v této zemi i Toyoty, Ford či Fiat a neslyšel jsem, že by s těmito vozy byly nějaké nadprůměrné problémy - technologie i řízení kvality je zde totožné jak v evropských závodech. Konec konců, když člověk vidí, kdo dnes pracuje na výrobních linkách evropských automobilových fabrik, tak se to to od toho Turecka zase tolik neliší. 😒
P.S. Že je současný nárůst cen u Renaultu (a to nejen u tohoto modelu) brutální, o tom žádná. Však také tomu také odpovídá vývoj jejich prodejů v ČR.. 😒
P.S. Že je současný nárůst cen u Renaultu (a to nejen u tohoto modelu) brutální, o tom žádná. Však také tomu také odpovídá vývoj jejich prodejů v ČR.. 😒
No, tak Toyota tan montuje taky jen Corollu sedan, ta je určena spíše na východnější trhy - má jiné motorizace, chybí jí 1.2T a 2.0HSD, ale má šestnáctku atmo, Fiat tam montuje Tipo - lowendovější model, Ford tam bouchá užitkáče a myslím, že tam dělal i nějaké ecoboosty.
Nevím, ale minimálně Méganu chybí technika francozských bratříčků.
Nevím, ale minimálně Méganu chybí technika francozských bratříčků.
Jaká technika chybí Meganu GrandCoupé ve srovnání třeba s Meganem Grandtour?
Pokud vím, tak rozdílů je tam víc. Třeba technologie svařování je jiná, atd. Je to prostě auto pro rozvojové země.
Jistě, že tam Toyota montuje sedan, je to blíž na trhy sedanu. To samé platí o motorech, na východním trhu drahý hybrid na odbyt moc nepůjde. Dtto Renault. S tou technikou jste úplně vedle, je stejná.
Takže proč trváš na manuálu, když si to auto stejně nebudeš kupovat? Co ty na to, šášo?