Druhá generace hybridního aurisu patří mezi nejlepší ojetiny na trhu. K velmi slušné spotřebě totiž přidává i skvělou spolehlivost a vysokou zůstatkovou hodnotu.
Určitě, co se týká auta jako takového, bude to "sázka na jistotu"
Jako nové mělo pár much, díky kterým bych si ho nekoupil, nebylo moc hezké (což poslední facelift trochu vyřešil i když né ideálně), nebylo tak prostorné jako tehdejší Oktávie (hlavně místo před koleny, typické pro Škodovku), nemělo vytříbené materiály, moderní infotainment a širokou nabídku motorizací jako tehdejší Golf, ani nebylo tak agilní v zatáčkách, jako tehdejší Fokus.
Hybrid je ještě takový oldschool (modernější Toyoty dle mé zkušenosti se nechovají o tolik odlišněji, než klasické auta s automatem, což mne vyhovuje více, u Aurise ty přechody mezi el a spalovákem ještě nebyly dokonalé), na dálnici je to nic moc, ale ve městě můžete závodit a společně s Hamunou pak machrovat v diskuzích, na 50tce je tohle auto kolem 3s :D a vlastně to ani nezatáčí tak špatně, jak na první pohled působí umělé řízení (opět odkážu na novější Toyoty, které jsou daleko řidičtější a to i s hybridem).
No takže jako ojetina super, u té hledáme jiné věci, především spolehlivost a snažíme se eliminovat veškeré potenciální problémy, které by to či ono auto a konfiguraci mohly potkat.
Auris je skvělá volba, protože se nemusíte bát i automatu, asi neexistuje větší sázka na jistotu u ojetiny s automatem, než eCVT (i přes diskutabilní jízdní projev, ale ten vás nestojí "love" v servisu).
ALE... to HSD je strašně drahé i jak ojetina ! Za 7miletý hatch (nejlevnější na sauto) dáte 225 tisíc, za to máte o 5tiletého Golfa či Oktávku, Fokus a já nevím co, což u ojetiny hraje taky roli a to je jeden kus na trhu.
Dále pak začínají nad 300 tisíci za 4-5tiletá auta, přičemž nejdražší je za 400 z roku 2018 a to už je na pováženou, jestli si nepřiplatit, nebo nevzít roční ojetinu nějakého jiného kompaktu v záruce.
Takže Auris HSD je, nebo byl skvělá investice pro prvního majitele :D
Ale tak, to asi taky příjde žejo :D Já chtěl jen přispět svou trochou do mlýna po mých krátkých zkušenostech s tímto Aurisem a hlavně následnou celou paletou hybridů od Toyoty, tak mam trochu srovnání :)
Ono, jak ta ojetina to fakt bude super, jen to budí emoce asi jako spolehlivý spotřebič a dnes i sama Toyota udělala mílový krok v implementaci hybridů do aut.
Pořád si u takového auta musím zvyknout na poněkud specifické dynamické vlastnosti. Tenhle motor (1.8 ) člověka učí/nutí jezdit úsporně a to ne všem může vyhovovat. Za dobré ceny byly Aurisy HSD první generace (uvažoval jsem o něm v roce 2012), ale kulatý design je poněkud (pro mě) nehezký.
A přesně o tom mluvím, že je to ještě ten "oldschool" hybrid, na který si musíš zvykat. Ten první jsem sháněl jako ojetinu díky eCVT spolehlivosti, ale na našem trhu jich je jen pár a jsou taky dost drahé, respektive na takovou ojetinu jsem nechtel dávat kolem 200 tisíc.
Za 200 jsem měl právě nabídku na 4-letou ojetinu Aurise HSD s asi 50 tisícema km jezděnou manželkou jednoho majitele hospody (koupenou ČR a každoroční servis).
Tak o takové nabídce bych uvažoval.. ale když jsem sháněl ,nejelvnější byl za 165, a asi 200 tisíc najeto, další pak kolem 200 tisíc kč a taky nájezdy hodné spíše turbodieslu a věk kolem 9-10 let :D
Nakonec jsem nepodlehl vábení nových technologií a koupil archaický kousek techniky s atmosférou navíc velmi žravý :-[] viz místní test https://www.auto.cz/…-toho-jmena-2012
On to má jeho bratr a už druhý kus. Je poměrně zajímavé, že si koupil nového v základní výbavě (černá zrcátka, plecháče), najel nějaké kilometry a nedávno koupil podobného, jen ve vyšší výbavě, ale lehce ojetého.
Mame v garazi krátky z 2018, najazdil som na nom asi 5000km, s cim by som nesuhlasil:
´´Hybrid je ještě takový oldschool (modernější Toyoty dle mé zkušenosti se nechovají o tolik odlišněji, než klasické auta s automatem, což mne vyhovuje více, u Aurise ty přechody mezi el a spalovákem ještě nebyly dokonalé)´´ - jazdi to uplne bezne ako auto s CVT a mna skor prekvapuje tym ako je odladeny ako tym, ze je neodladeny, jazdi urcite plynulejsie ako niektore cukajuce 2spojky a to na betón
´´nebylo tak prostorné jako tehdejší Oktávie´´ - Focus MK3 bol nebodaj tak velky z vnutra ako Octavia ?
´´nemělo vytříbené materiály, moderní infotainment´´ - materialy v porovnani s 3 focusom su lepsie, focus3 po FL si polepsil ale nijak dramaticky, ze by si videl zasadny rozdiel pri ziti s obomi autami... infotainment, v tom toyotackom nevidim problem dokonca aj navigacia je stale aktualizovana online a funguje spolahlivo... potesi aj slusny zvuk audia, na vsetko ostatne mas cudliky, takze preco by vadil infotainment, ze si 3x za rok nieco prestavis ? Sync je vazne lepsi ? Ten 3x zamrzne pocas navigacie, alebo zadavania pokynov nez sa to podari... skusenosti so sync3 v 3 focuse
´´jak na první pohled působí umělé řízení (opět odkážu na novější Toyoty, které jsou daleko řidičtější a to i s hybridem).´´ - riadenie nie je umele, je len preposilovane... je presne a ma aj nejaku spatnu vazbu o povrchu vozovky... zrovnavat to s vozidlami najnovsej generacie, to by si mohol povedat vzdy aj o MK3 focuse, ze nejazdi ako MK4.... zbytocne
pohon - Tak tedy s tím pohonem mi to přišlo horší, o plynulosti řazení (nebo spíš neřazení eCVT) nediskutuji, ale přechod na spalovák je tam cítit "brutálněji", než u těch novějších, jezdil jsem i s CHR či Corollou s tímto 1.8 a to bylo trochu lepší a vůbeci ten plyn se mačká trochu jinak, stejně jako brzda rekuperuje, ty novější Toiky jsou pro mne jakožto pro řidiče spalováků víc user friendly, tadyu toho Aurise si musím trochu zvykat na jiný projev.
Ne, jistě, že MK3Fokus je menší a možná i než Auris, já srovnával Aursi vs ostatní auta třídy, respektive premianty v dílčích disciplínách, stejně jako Oktávka zase není dobře odhlučněná, nebo Fokus nemá o moc lepší interiér...
Že se ti infotainment líbí, to je něco jiného, ale když se podíváš na Golf a O3 z té doby, tak jejich infotainmenty vypadají o 10 let novější :D Fokus až se SYNC3, myslím, ale i že Astra měla dobrý či Renault Rlink. Opět porovnávám s nejlepším ve třídě a to je Golf. Fokus jak v čem, mne příjde po fl lepší, před fl určitě horší, ale to nebyl cíl porovnávat interiér s Fokusem.
Ok, tak přeposilované, já v tom ujel tak 50 - 70 km a toto byl dojem v zatáčkách (ty víš v kterých). Podobně se chová třeba Corolla s 1.2T.
Ako sa to vezme, napisal si konkretne nevyhody a ja s nimi uplne nesuhlasim, pretoze mam skusenost so vsetkymi autami, ktore si spomenul v triede Aurisu.
K tomu priradeniu motora, niekedy jemne a hlavne makko (měkce) cukne, ked mas tempomat v D a zaradis do B rekuperacie bez toho aby si prv tempomat vypol a az potom zaradis B... Pripojenie motora za jazdy je vzdy plynule, obcas sa stane, ze ho po zastaveni odpoji a mierne sa oklepe.
Inak vezmes suhlas, zvyknut si trochu musis, ale to si musis zvykat aj na spojku, prevodovku, plyn, brzdy na kazdom inom aute a pri automate niekedy tiez, na kazdy musis s plynom trochu inac. Brzdy si vyzaduju viac zvykania, hlavne v nizkych rychlostiach na to obcas musis skocit, lebo veselo rekuperuje a ty by si uz rad dobrzdil. Ale ako prekazku to nevidim, preco by som Aurisa niekomu neodporucal.
Infotainment sa mi nelubi, ale objektivne mu nemam co vytknut, proste funguje, naviguje, slusne hrá. Ten v Golfe vyzera isto lepsie aj v Octavii, to je po vizual stranke iny level (priplatkovy Colombus). Otazka je na kolko potrebujes mat vizualny pozitok z nejakeho displaya v jazdenom aute... najradsej som ked o tom displayi neviem, to sa v Aurise dari celkom.
Ale ty si nečetl ten původní příspěvek žejo? :D " Jako nové to mělo pár much" Porovnával jsem to když to bylo nové jako o ojetině jsem psal, že jsou tyhle věci irelevantí :D
Napisal si to tam ... cital som :-) V novom aute to tiez nedostanes, no chapem ze si hladal pre teba padne dovody na kupu ako priestor, alebo jazdne vlastnosti na vrchole triedy atd... Auris v nicom kratkodobom nevynikal asi, az na spotrebu a emisie.
Drahsi bol a drahy aj je :D Holt ma emisnu buducnost a spolahlivost, to je to co jazdene diesle nemaju.... s tou spolahlivostou sa najdu vynimky, no vysokotlake cerpadlo, turbo, vstreky, dvojhmota, DPF, EGR to holt benzinovy atkinson nema a u kazdeho diesla raz dojde na vymenu tychto dielov... u niektoreho po 150tis u ineho po 350tis ...
Zrovna včera som mal tú česť po dlhšej dobe prevetrať krátku hybridnú 1.8. a všimol som si veci, ktoré som predtým akosi neriešil.
Moje bezprostredné dojmy po dlhšom čase - po nasadnutí mierny šok, úzke čelné okno, stiestnený pocit, úzke zadné okno??, načo to tam vôbec je.. priateľka ma krásne doplnila keď povedala že sa zrazu cíti ako v nejakom "kontajneri" (zn. to boli prvé dojmy po prestúpení z Hondy Jazz, čo je zase mierny extrém lebo Jazz je skleník v porovnaní s priemerom)
Paradoxne materiály mi vôbec nevadia, po FL sú podľa mňa úplne adekvátne triede vozidla.
Riadenie - s týmto by som sa asi nikdy nevedel vyrovnať, je nepríjemne preposilované a rozhodne pôsobí umelo, možno tam je nejaká spätná väzba no je to bieda. Mal som predchádzajúcu generáciu Yarisky tam bolo riadenie komunikatívnejšie a najmä prirodzene tuhšie, nemal som pocit, že sa mi volant vyšmykne.
Jazda - na začiatku prekvapí pocit lemravosti, lenže tu si treba uvedomiť, že do tých 50-60 sa dokáže celkom svižne odpichnúť, ono to len človek nepociťuje lebo je to ako keď sa rozbieha vlak, žiadne zatlačenie do sedadla ani trhanie čiže do mesta úplne ok. Treba si zvyknúť na brzdový pedál. Čo mi vyslovene vadilo bol výhľad von, mám cca 185 cm, neustále som si na križovatkách a v zákrutách vykrúcal hlavu. Podvozok je aj vzhľadom na 17" kolesá dostatočne komfortný.
Čo je za mňa na Aurise asi najväčší trhák je tá predpokladaná spoľahlivosť pohonného ústrojenstva. V tomto ťažko nájdeme za danú cenu konkurenciu. Je to jedno z mála áut ktoré by som sa nebál kúpiť aj s vyšším nájazdom.
Hele s tím eCVT v Aurisu jsem druhý den vylezl na pumpě a šel si dát kafe a něco sladkého, abych zkrotil nervy, protože to je něco strašnýho, už se to nedalo vydržet. Ne jízdním projevem jako takovým, mám na mysli rozjezdy nebo plynulost, tam těžko něco vytknout, ale to neustálý, totálně nepřirozený, odporný, uši trhající vytí a když s tím človk jezdí jak s autem a ne jak s hybridem, tak to vytí slyší dost často. Pak v novějších, kde se to snaží dělat, že to řadí to ještě jde, můj šálek to rozhodně není, ale netrhá to uši, protože převážně to celkem věrně simuluje převody. Ale tohle by jsem denně nevydržel.
´´jsem druhý den vylezl na pumpě a šel si dát kafe a něco sladkého, abych zkrotil nervy, protože to je něco strašnýho, už se to nedalo vydržet´´ - nezavideniahodné ak toto zazivas zakazdym ked nevies s niecim jazdit
HybridY jezdím rokY = a až na vzácné výjímky vjíždění na dálnici = to nemámE takhle
Tipnul bych si že stejnou vzdálenost ujedeme za ca stejnou dobu ale NE se stejným vytím a asi ne se stejnou spotřebou :*)
Se vznětovym a zážehovym motorem se jede trošičku jinak, s hybridem trochu jinak. Když úmyslně jedeš "neoptimálně" = vyjde ti z toho něco jako tobě. Když se s hybridním pohonem naučíš a sladíš (mě to trvalo na 2 autech asi 2-3 měsíce) tak je to naopak = nejlepší
Už sem to tu psal a je to (krom řidiče tý okty) pravda: Jedu po rovný okresce trochu z kopce (pak trochu víc) kde je klasickejch 90 km/h asi 100 km/h. Je tam plná pomalu se blíží docela ostrá zatáčka když se mi do kufru přiřítí ryccardo se svou Oktou (říká že běžně předjíždí tak 140 km/h) ale nepředjede mě ale je asi půl metru za mnou a najíždí jestli (asi) nezrychlím. Blíží se zatáčka jedu dál svou konstantní rychlostí on pochopil že nezrychlím a zvětšil rozestup z půl metru na (celý) metr. Zatáčka už je tady nezpomaluji (on už brzdí = vyrábí teplo a pracha a oboje vypouští do prostoru) já řadím B https://bazar.automedik.cz/…889/toyota/prius a vůz brzdí = intenzivně nabíjí. Já stále nebrzdím a blížím se apexu Okta intenzivně vyrábí teplo a prach = a oboje vypouští do vzduchu. Lepší těžiště lepší rozložení hmotnosti menší převisy karoserie prostě fyzika co kašle na značku auta a další umožňuje vyšší rychlost v zatáčce. Já v apexu řadím D a šlápnu na plyn = pomocí energie natankovaná zpomalováním elektromotor zabírá v první vteřině na plný výkon (o tom se spalovacímu může jen zdát = princip) a trochu víc nepředpisovou rychlostí odjíždím ze zatáčky. Okta konečně za brždění díky fyzikou daným mínusům výrazně pomaleji projela zatáčkou = a ryccardo nechápe JAK TO že ten hatchback (co mu jako novému vozu jako majitel 15ti leté Okty TDI říká "ŽIVOTU NEBEZPEČNÝ KŘÁP" = protože někde četl že v Číně shořela Tesla a dal si to dohromady = to NENÍ vtip :-! ani to že to byl hoax jak se pak ukázalo :-O ) no a NECHÁPE jak to že ten hatchback co se mu před chvílí tlačil do kufru = je teď za zatáčkou desítky metrů daleko
Bez urazky, ten system ma svoje dynamicke schopnosti a na bezne akceleracie je schopny ticho reagovat. Ak mas prehnane ocakavania z vlny krutiaceho momentu na diesli a dupes na to ako slon, tak jasne ze to bude vyt, pretoze pozadujes maximalnu dynamiku.
Co by sa stalo keby si dupal na plyn inemu automatu ? No bol by hluk, pretoze by to davalo kickdown a vytacanie motora. Preco s tym nevies jazdit ? Pretoze si to nepochopil a rozculoval sa.
Takže pokud chci s sutem jezdit a dokonce i zrychlovat, když je potřeba mám smůlu. Tak to je naprosto rozumné vysvětlení :D
Stačí příměstský provoz, kde kde se nejede plynule, ale jede se někde mezi 50-90 a já nechci být za jítrnici, tak družím "krok" s davem. A už v tu dobu by to člověk nejradši hodil po chvíli do kopřiv.
Víš co udělá automat? (A samozřejmě i manuál). Podřadí, z určitých otáček stoupá do vyšších, pak přeřadí a opět otáčky stoupají, ale ne, že se to vytočí jak špatná tchýně a vyje to monotńně v jedné hladině.A popravdě ani na to nemusís šlapat jak při kickdownu, začne to výt už dřív. Chápu, že obhajoba své garáže je tradicí, ale zrovna tahle vlastnost bezestupňových převodovek je ta nejhorší.
Moje auto ma manual, Aurisa som si nekupil ja, takze nemusim obhajovat. Iba vravim, ze ja som tento problem za 5000km s nim nemal a jednoducho som nemal prehnane ocakavania.
Pokial mas vsak zvysene naroky na asistenciu elektromotora tj. pruznej akceleracie bez otaciek, tak si musis:
a) vypnut ECO mode, ktory v istych rezimoch setri kapacitu v baterii a zrychluje tak len pomocou spalovaku
b) zapnut POWER mod, kedy pusta system z baterii maximalnu podporu a o to menej motor vyje...
To opat ukazuje na to, ze s tym nevies jazdit no...
Popis pěkný, ale pokud přiáš a přijde ke slovu spalovák, tak v tomto přípdě bez předvolených virtuálních stupních se tomu co popisuji nevyhneš.
Dle výskytu na cestách to asi dost lidem nevadí, mě jo a to nemluvím jen z papíru, ale po zkušenosti.
Ale pravda je, že s Priusem II s 1,5 to bylo ještě o možná dva levely horší, to už je skoro masochismus dobrovlně to provozovat tuto pohonnou soustavu.
To neřeš, já jsem se jen snažil napsat příspěvěk pro zdejší bu...nty. Aby mu porozuměly (ony).
Chápej, že jakákoli normální diskuse o hybridu HSD je zde vyloučená.
Tu to je jasne napííísanééé...Že tie baterky sa po čase musia meniť.Tak ma prosím nepresviečaj že nie a čítal som to už vo viacerych článkoch o Hybride.Za ďalšie som nevedel že používali diesel od BMW a to len pre to lebo tie ich D4D a D-CAT boli dosť velká katastrofa.Škoda že nenapísali technické parametre/ ako napr. zrýchlenie/ a na to čo autor napísal že jedna z najlepších ojetin má teda dosť mínusov pri dosť dôchodcovskom designe. :no:
Tak sis uplivl a jedeme dál ;) Já ti výše napsal zkušenost s tímhle autem a sám hybrid nemám, tak snad je to dost objektivní a baterky - tady máš dost lidí, kteří hybrid mají již delší dobu a nikdo nic neměnil. To auto má jako ojetina velkou přednost - spolehlivost...
Tak neviem čo si čítal, ale nebol si schopný s porozumením prečítať, ani tento článok. V článku jasne stojí, že pri starších kusoch bolo treba vymeniť 12V batériu a že cena trakčnej batérie ľudí nemusí trápiť.
Nejdřív se nauč číst :-[]:-[]
Nebo to je už důsledek otřesů mozku od prkenneho podvozku nebo neustálého prochladnuti od postavani u krajnice?
Čtení se učí na prvním stupni základky, chápání textu na druhém. Takze ses se svou inteligenci nedostal za 5.tridu?
aspoň pre mňa.
S cvt sa neviem stotožniť v celkom peknej Corole či Camry ale Auris ten je ešte k tomu škaredý.
Ospravedlňujem sa týmto, majiteľom ak som nejakého urazil.
Je to takový asijský Golf, nenadchne/neurazí, takže nikoho urazit nemůžeš. A to, že to není pohledné auto je fakt, pro uživatele ovšem nepodstatný. ;-)
Když u tý ojetiny fakt chceš hlavně to, aby to fungovalo a nesypalo se to... a to u Aurisu asi bude.
Otázka je přesně ta cena... protože kupovat ojetýho Aurise za 300+ je na pováženou.
Koukám že já toho svýho bych měl prodávat za 460 t. kč = jasnej původ servis 1. majitel atd. = dá někdo 450? No za auto ZNÁMÉ osoby se platí víc = dá někdo 500.000 Kč? :D
Proč to srovnávat s dieselem? Diesel mám proto, že požaduji vysoký točivý moment pro tahání přívěsu, nízkou spotřebu vzhledem k velikosti auta, velký dojezd na nádrž apod. Toto určitě Auris nenabídne. Navíc cena a dynamika je spíše horší ve srovnání s naftou podobné velikosti kombi. Zase jsme u toho, že to zákazník spíše musí chtít, než že se mu to vyplatí. :-)
Proto to píšu, když si někdo koupí moderní diesel na cukání po městě, není to úplně šťastná volba, pokud si koupí poslední modely TSi, nebo TCe, pak by neměl být větší problém. Jestli se vyplatí vyšší pořizovací hodnota vůči nákladům ve srovnání s běžným benzínem si taky musí každý spočítat sám.
Myslel jsem tím jedinou věc, správně si zvolit motorizaci pro své potřeby. Nafta je bezkonkurenční pro vysokou zátěž, tzn větší auta s požadavkem na trvalejší vyšší výkon a zátěž motoru. O účinnosti různých motorů tu psát nebudu. Např. 1,2TSi, nebo 1,4TSi s řemenem je v ojetině super motor vhodnější pro srovnání s hybridem, než diesel. :-)
Jo, určitě... většina ojetin v CZ slouží prostě v roli univerzálního auta... na nákup do práce na dovolenou. A to podle mě chtěl nadpis říct (trošku provokativně) - jestli chcete kombíka s nízkými provozními náklady, může být hybrid zajímavá volba.
Ten hybrid so 100kW je vhodny na vsetko, nie len do mesta. Jedine ak prevlada dialnicne cestovanie, tak nie je ideal, ale aj na dialnici ma spotrebu dobru.
Ono to je spíš obráceně - diesel není vhodný do města... resp. moderní diesel s DPF není vhodný pro provoz, při kterém nemá šanci občas se protáhnout na delší vzdálenost. To je právě to, co někteří kupci ojetin ještě nepobrali - byli zvyklí, že s tou OI TDI jezdí jak chtějí a ono to funguje dál a dál.
Hybridu nevadí žádný režim.
Jiná věc je, jestli se to pro typickýho kupce ojetiny vyplatí... vzhledem k tomu, že 1.2TSI apod. jezdí taky za málo a typická ojetina nalítá pár tisíc za rok. Ale ten systém je spolehlivej a pokud to chce někdo mít dlouho a kochat se nízkou spotřebou... proč ne.
Podle mě trend automatů u ojetin sílí u městských aut... tam typicky "neřidičky" nechtějí kvedlat. U rodinných aut typu Auris Combi řídí většinou rodinný řidič, kterému to nevadí. Asi to přijde taky, ale zatím na tom podle mě většina kupců netrvá a z volby eCVT vs. MT by klidně sáhla po MT - ale může to být dojem daný mou sociální bublinou. Jasně, pokud chceš automat, pak body pro Auris.
PS: neříkám, že jsou chlapi lepší řidiči... jen je častý ten model, že rodinné auto řídí a většinu kilometrů najezdí chlap a ženská je ta, co má méně praxe
No já mám právě dojem (na základě toho co vidím okolo), že je to naopak... že ta poptávka po automatu roste víc u toho Pola (a spol.) než u toho Golfu (a spol.). Proč to tak je, to je jiná diskuse... klidně můžeme spekulovat :-)
Osobně bych to asi měl taky tak... na dálnici dám šestku a jedu, občasné podřazení za 5 mě neobtěžuje... na okreskách mě řazení baví... jen ve městě je to někdy otrava - a spíš teda pro manželku, já pro sebe bych vzal i tak MT raději než eCVT. Tohle mi vrtá hlavou... moje barva... https://auto.bazos.cz/…ouze-33000km.php
To budu zenske auta, tie mini s automatom.
Moje poziadavky su rovnake, ja mam manual, otazka je keby denne jazdim Prahou v zapche mozno by si to pytalo automat, zalezi ...
Stale som presvedceny, ze vacsina ludi nema automat v jazdenke kvoli vyssie zmienenemu a nie kvoli tomu, ze by drviva vacsia chcela kvedlat v aute z bodu A do B.
Swift vyzera fajn, cena asi odpoveda tomu stavu.. s tym FL ta 1.6ka jazdi fakt za malo, je to efektivna hracka :-)
Jezdím (s tímhle o kterém je článek) hybridem automatem 100% km po Praze a Středočeském = není o čem AUTOMAT
Ne že by to s manuálem nešlo, ale dnes a denně na desítkách semaforů VĚTŠINA aut s manuálem = brzdí provoz. TRVÁ jim než zařadí a rozjedou se = to je konstatování a asi to většina zná dobře ví že to tak je
Jo jasně... ženské auto do města = automat.
Prahou jezdím pokud možno tramvají... a na příměstský provoz si vezmu klidně ten manuál.
Jinak s tebou souhlasím, většina by automatem nepohrdla, spíš berou co je a nejsou ochotní za automat nějak výrazně připlácet.
Mám Swifta 2010 s 1.3 na poskakování a je to fajn autíčko... tohle by byl zajímavej upgrade, pořád auto do města, ale i trochu na parádu a pro radost... jen by mi zase bylo líto se k tomu chovat jako k pracovnímu autu.
Jazdit sockou tiez nemam problem, pokial to dava zmysel z hladiska casovej efektivity, teraz pocas covidu jazdim na biku a ked to nejde kvoli pocasiu tak autom... moc po covide netuzim, ale vypada to tak, ze tu bude strasit s vytunenou RNA este cely 2021... desivé.
Takze chces vymenit svoju 1.3 za SSS ? Ako sa chovas k pracovnemu autu ? :D
Spíš mě zaujal tenhle konkrétní kousek... líbí se mi tahle modrá a líbila by se mi 5d verze s tou atmosférou. Nechávám si to projít hlavou... říkám si, že na normální sporťák typu RX-7 bych neměl čas, ale tohle by byl takovej univerzál. Pracovním autem jedu na volejbal a pak do něj nastoupím ve sportovním a botách od antuky... nevadí mi nechat ho stát venku nebo hodit před obchoďák... například.
Chapem, pred obchodakom parkujem niekde na konci parkoviska, kde nie je ziadne auto na okolo :-! Da sa to, botoše z antuky oklepes, alebo si budes nosit v kufri, ci na sedacke v sakli prezuvky... tak tragicky by som to nevidel.
Pokial ti ma priniest daily fun a radost, za ten risk to stoji, hlavne aby bolo v stave aky je na foto a nemalo rezzz... vsetko ostatne aj pripadny skrabanec z parkoviska sa da riesit s rozumnymi nakladmi.
Samý odborník,ale věčinou jenom hubou.Co 15 tisíc olej v motoru co 60 v převodovce a po zimě "zamrzlé" zadní třmeny.Práce max na dvě hodiny.Cena motorového oleje,filtru oleje a práce.Tak čekám od pana odborníka vysvětlení vyššího nároku na servis,o baterii se nemá cenu bavit,pokud si pan odborník něco zjistil.
Ja nevim, s hybridy jezdim do autorizovanych servisu Toyoty uz dekadu, ale o vymene oleje v prevodovce slysim prvne. Mozna jsem jen poradne neprohlizel faktury.
Totez se zamrzanim trmenu po zime. Pravda, jeden zadni tmen jsem menil - bylo to po 12 letech provozu auta.
15 tisícový interval ti doporučia aj u iných aut ak jazdíš kratšie trasy. Už viac testov dokázalo, že olej po 30 je v tragickom stave. Sup iV má tiež interval 15 tisíc. V prevodovke sa po 60 tisíc olej podľa servisného plánu nemení. A zadreté brzdové strmene som ešte na žiadnom hybride neriešil, ale na nehybridných VAGoch som to zažil už viac krát.
Zatímco synonymem Das Auto je v Evrope Golf, ve zbytku světa Corolla.V obou případech se jedná o auto pro masy, které nechtějí ani milimetrem vyčnívat z davu. Corolla ma oproti Golfu v interieru deset let skluz, ale dohání to zase spolehlivostí svých motorů.Drahá jsou v současnosti obě auta stejně, takže masy si mohou vybrat. Kdyby mě někdo postavil ke zdi a dal vybrat, vezmu ale raději Corollu. Trhat asfalt a řezat zatáčky se nedá s ani jedním ze dvou vozů, ale Corolla je pohodlnější a větší držák.
Nesouhlasil bych jen s tím řezat zatáčky = když je to hatchback a to lepší těžiště (co u nemalé části lidí vyvolává.. :D ) a lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy tak to docela řezání umožňuje
Kdysi tu díky NEvěření že elektromotor má (z principu) lepší odpich než (jakýkoli) spalovák vzniklo https://www.auto.cz/…y-edition-128296 aby zjistilo že FAKT JO ;-)
No tak Ozzy rozšíříš "ověřování"? Hybridní hatchback s nižším těžištěm a zatáčky...? :*)
Už jsem psal, že Auris zatáčí slšně a je cítit váha v podlaze, nýbrž třeba ten Fokus je ještě lepší i bez baterek :) Ale je to dané i tím, že ma jinak nalazeny podvozek :)
Tady se mele páté přes deváté o řezání zatáček a tam bych spíš než to jestli mám dva pytle cementu na úrovni výšky nápravných řešil to, co vůz spojuje s povrchem silnice.
Podle všeho by většina kamionů musela před jakoukoliv zatáčkou zabrzdit a projíždět ji krokem.
No, on je problém v tom, že Někdo tady z Aurise udělal ultimátní hothatch :D Musím říct, že po jízdách v Priusu, Corolle, Yarisu i Aurisu hybrid tam opravdu něco poznat je, nicméně jak říkám, na řezání zatáček jsou jiná auta, protože to auto musí do zatáčky chtít a né jen podržet :)
Nebude to spíš o blbém chápání psaného textu? A viz pájovy opakované ROZPORY s vaculíkem = to není náhoda ;-)
Ale to že v zatáčce je hybridní hatchback z principu lepší než = třeba ta Okta = to je prostě princip a fyzika = tak to prostě je (i když to nemalou část lidí ŠOKUJE
Popravdě ono dost lidí šokuje = že dojde ropa (a že PROTO se musí zavést auta co se obejdou bez ní protože ta obměna je na mnoho desítek let = a mě šokuje že dát si vedle sebe tyhle 2 čísla KOLIK let asi bude trvat světová obměna 2 miliard kusů vozového parku na něco co ropu nepotřebuje + jako milý bonus nemá lokální emise = na to hodně lidí nepomyslelo případně NECHCE myslet atd.
No prostě hybridní hatchback z principu fyziky = zatáčky docela dobrý :yes:
Pájo tady už je to MEGA GIGA trapný = furt si to tehdá pochopil BLBĚ TY (a nabízel jsem že to projdeme slovo od slova = kde SI TY udělal chybu) a od té doby se chováš jak....
Na okresce vás spráská kdejaká trojková Oktavie, to řekl Vaculík, když testoval BMW 3er... já ti nevím, tehdy jsem to sem opsal slovo od slova a asi tedy blbě chápu text, ale já a asi i další si z toho vezmeme, že O3 má lepší podvozek, než 3er :)
Ne nešlo o PODVOZEK jako takový ale o DÍLy podvozku = kde OSTŘE (a správně) kritizoval že blbá Okta používá KVALITNĚJŠÍ než prémiové (dražší) BMW
Dával jsem pájovi víckrát ten odkaz a nabízel že to probereme slovo od slova = radši zvoliv verzi, že od té doby Vaculíka pomlouvá (no popravdě nebyla to jediná věc kdy byli v hodnocení vozu nebo součásti auta V PŘÍMÉM ABSOLUTNÍM ROZPORU :-)
Ale to co popisuješ TO z toho vzniklo a jako většina hoaxů a nesmyslů to (dodnes) žije svým (úspěšným) životem :-!
To mluvíš o minulé generaci obou aut nebo současné?
Jinak viz já 14:11
No a pár let realnejch zkušeností = zatímco na 50tce i 70tce apod. mě dost aut předjede (jezdím nudně všude +10% nebo km i na dálnici) tak v tom rozjezdu (viz tvoje testy) a to samé podobné v zatáčkách
Ale samozřejmě viz pája je to i o pneu = letní i zimní používám na tohle auto DUNLOP
a výsledek je jak jsem očekával. Do černého se netrefil nikdo. Všichni žvaníte jak ve 4. cenové u točené desítky. Většina z vás vůbec nechápe podstatné věci. Dalo se to čekat. Malé tajemství vám neprozradím, bylo by to pro vás škoda. Je to tom takové úsloví o házení perel. Jo a množství slov kvalitu informace nedožene.
Hele a teď opravdu vážně, kolik ty kupuješ ročně ojetin. Vždycky mne fascinuje, jak pro tebe neexistuje žádné auto, ve kterém jsi ještě neseděl. Ba dokonce neřídíl. Ba dokonce nevlastnil. Děláš taky něco jiného, než přesedáváš z ojetiny do ojetiny?
V uplynulém roce jsme kupovali 2 auta na kratší vzdálenosti, jinak se o auta zajímám a když je možnost svezu se, míváme srazy třeba, kam jezdí ti méně choří z nás a doknce tam jezdí i lidi s Priusama a jsou naprosto normální :)
Ne, kecám, nemám rodinu, přátele tak jen obcházím autobazary a poučuju tu lidi jako ty... Proč si nereagoval na můj koment, když jsem tedy Auris špatně vystihl?
Tak tomu poslednímu odstavci věřím. Navíc pravdepodobně opruzuješ i v dealerstvích všech značek v širokém okolí.
A nekecej nesmysly. Prý že Prius si může koupit někdo normální, kde jsi tohle viděl?
Tady nelze nevycítit opět dávku závisti a jedovatou slinu. Možná ti to přijde divné, ale jako některým chodí na maily spousta reklamních nesmyslů ze všech možných odvětví, jinému volají... Máme už tu novinku na projetí, stavte se. A světe div se, jde vždy o to samé, dostat klienta k tomu, aby vysypal něco z prasátka.
A jestli to udělá teď, nebo až příště je šumafuk. ;-)
Jako ruku na srdce, když vezmu za příklad Romanovu příhodu s pokusem projet se novým autem, kdy nastoupil do nového Peugeotu 308 a konstatoval, že je to hnus a pořád stejný jako dvacet let stará 406, tak být prodejcem, asi mu taky řeknu, at radši odejde po dobrém :D
U stálých dodavatelů si taky ale servítky neberu. Pochválím co je fajn, ale je mi putna jak si přeberou kritiku. Říkám si, že prodejce by měl být prodlouženou rukou výrobce z hlediska feedbacku.
Nejvíc jsem kdysi nandal Ghibli, proč tak pěkně jezdící auto musí mít některé věci tak otravné a třeba na dotaz proč to nemá elektrické víko kufru mi bylo řečeno, že jakýsi produktový manager tvrdil, že to zákazníci Maserati nechtějí. Ichty.l
Volvistovi jsem XC90 T8 po dvou dnech zkritizoval tak, že jsem si musel odplivnout, ale příště nabídku s úsměvem a proti přístupem dal. ;-)
Tak třeba ho nechávám vozit v předváděcích autech já. Ve firmě odměňujeme vzdy cca třetinu fleetu po roce, takže při té příležitosti projedu i konkurenci. A jedna se o auta od B do E segmentu, HB, SUV, SDN i kombi. Takze ma z čeho srovnavat
Píšu z mobilu, tak autocorrect no. Obmenujeme. A je to Toyota, ale to neznamená že nezkouším konkurenční novinky, kdyby měli vyssi přidanou hodnotu na to, aby trumfly spolehlivost a bezproblémový provoz.
Nicméně ode mne :yes: . Dobrej postřeh. Ale Rohor se ptal na zkusenosti za volantem, ne vlastnictví :-[]
Jasně, v rámci firmy taky řeším hlavně podmínky a přidanou hodnotu. Navíc chlapi berou slušné auto jako součást ohodnocení, což při soukr. užívání fakticky je. Teď jsou nejlepší podmínky tam kde bereme a za rok se uvidí.
Jen jsem to tu psal včera, nabídka OL na nový Golf mi vyrazila dech a holčičí C3 jde okamžitě pryč. ;-)
"Jen já jsem objevil, jak je auto x skvělé. Ostatní jsou tupé ovce, jezdí v zoufalých popelnicích co jim někdo vnutil a netuší, o co přichází. Přitom i pro ně by bylo x naprosto úžasné. Pouze značka y skutečně chápe své zákazníky a stará se o ně."
Pokud to nechápeš jako odpověď na ten první příspěvek... tak nic, jako bych nic neřekl.
On je prostě bouchač a všichni ho milují. Je to vynikající tester sportovních aut, takže ho zvou na předváděčky a testování. Na koho ukáže tomu naskakují minusy a blokují se příspěvky :-[]
Jo, ale většinou je vyvoláš sobě! :D Kdežto já Romčovi, vždy z toho mám neskrytou radost, jak se rozčiluje :D Minule jich schytal 5 naráz, nebo kolik :D
Ja akurát nechápem, prečo ho tie palce tak štvú. Ja som raz fajn nasral jedného nemenovaného pána a mal som cez 30 mínusov behom minúty. Aspoň som bol raz niečím výnimočný. :D
Jo, jeden čas sem chodil takový ten mistr, co uměl naklikat behem minuty palců kolik chtěl :D Ale už nevím, jestli je tu stále a za koho převlékl kabát, rozuměj za jaký nick :D Nebyl to dokonce cicero ?
Vím že to šlo na staré (pro diskuze lepší) platformě = jo FURT sem kritický, když se lepší vymění na horší. Stejně k internetovému bankovnictví jedné z bank co používám = od první chvíle a HLE náhodou zrovna přišla zpráva že ho (znova) budou předělávat ;-)
ad převlékání = viz i možnost pod tím nickem něco napsat mě se najednou s novou diskuzní platformou objevil přístup k CIZÍMU starému redakcí smazanému nicku = možná by si místní ajťáci taky zasloužili https://www.novinky.cz/…ic-lidi-40348035:-!
Prostě mu musíš lézt do z.a.d.n.i.c.e a budeš v pohodě. Na ty minusy je dobré si pořídit fanclub - tedy nějaké Cicérony a Procháče a jsi v pohodě. Plusy se budou hrnout :-!
ono celkovo v nizsej stednej mi dizel nikdy zmysel nedaval takze aj tu je samozrejme jasna volba benzin .. pripadne prave ta hybridna benzinova verzia :yes:
Ja myslím ze dízel má aj v tejto triede zmysel. Na takýchto autách sa už dá slušne cestovať aj na dlhších trasách. To len časoch historicky najčistejších dízlov sa robí okolo nich zbytočná histéria.
Vidím to medzi ľuďmi v okolí či na stavbách. Nafta málo žerie tak kupujeme to. Taká je realita a tu sa môže aj pani Hamuna roztrhnúť s tou jej osvetou.
Aj tak nevidím čo píše.
PS: Hamuna, ja mám aj vysokozdvižný vozík na “petrol” 😘
Přesně tak, prvotní je totiž uvědomit si, na co kdo auto používáme. Dlouhé cesty v kompaktu jsou naprosto v pořádku už dobrých 20 let. Nenapadá mne moc aut C segmentu, které by s příslušným motorem byly nějak obtěžující na jízdu třeba k moři i se střídmější rodinou (rozuměj nemáš potřebu mít 3 isofixy :D) či jako služebák v 1-2 lidech.