Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford S-Max Hybrid je tu. Hybridní verzi pořídíte i pro velké MPV Galaxy

52 komentářů

Avatar - wakantanka
wakantanka
za techniku a odvahu nasadiť ju aj v tejto vymierajúcej triede. Napriek tomu si myslím, že táto generácia bude v oboch prípadoch poslednou, bohužiaľ.
dyna15
Tak áno, súhlas, ťažko si predstaviť, že bude nástupca. Nebodaj oboch modelov.
Avatar - Emel
Emel
Je to super, absence benzínu byla smutná. Tohle nebude žádný trhač, ale vypadá to i tak sympaticky.
Freddka
Nejakou dobu byl i 1.5 benzin myslim 160 nebo 180k ne? Ono to na normalni jizdu asi staci
Avatar - Emel
Emel
Nějakou dobu byl, nějakou byl i 2.0EB... ale v poslední době už bylo jak Mondeo, tak S-Max jenom v naftě.
Avatar - wakantanka
wakantanka
V prvej generácii bola aj R5 z Focusu RS ... ale kde tie časy sú 🙂
mrazik
Prvni byla 1.6 EB 118kW
pak 1.5 EB 118kW
posledni 1.5 EB 121kW
dyna15
Konečne dostali S Max a Galaxy normálny motor, lebo je to auto rozmermi určené pre rodinu a na to je dízel nevhodný. Teda pre tých, ktorí nechcú, aby ich ratolesti dýchali splodiny z dízlu a boli ohučané rachotom. Tento 2,5 je dokonca myslím nepriamy vstrek a ani cena nie je veľmi vysoká. Ako bonus je netradičný prvok vo výbave (myslím vzhľadom k cene) - vyhrievanie čelného skla.
kesumb
hmm, tak na reakce na tvůj post se vysloveně těším :-!
vondry87
No my naftový S-Max máme a jelikož děti vozíme zásadně uvnitř auta a nevláčíme je za autem, se zplodinami problém nemáme. Na hluk si také nemůžu stěžovat - díky 8A převodovce je ten motor při normální jízdě v podstatě neslyšitelný. Ano benzín bude v tomto ohledu vždycky o něco lepší, ale o hluku se opravdu mluvit nedá. V porovnání s oktávií si třeba v naftovém S-Maxu připadám jak v RR.

Jinak toto určitě není špatná motorizace a kdyby byla dostupná v době, kdy jsem objednával, asi bych dost váhal. Ale obecně nejsem fanda hybridů a preferoval bych obyčejný benzínový motor. Tato motorizace vlastně stojí to samé, co stála naftová 140 kw. A kdybych měl dnes možnost volby, asi bych upřímně znovu vzal naftu, která jezdí do 7l na 100 km. Tohle bude reálnou spotřebou asi trochu někde jinde...
Freddka
Mam osobni zkusenost se soucasnym S-Max diesel 4x4 automat, mame ho v rodine a je to vazne paradni auto.
Neexistuje zadny racionalni duvod tam rvat nejaky hybridy s CVT.
jakubMG
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Freddka
Presne tak ho pouzivaji (hlavne po meste a jako mama taxi)a s naftou zadny problem neni.

A potom sednou a cela rodina se vsim vsudy ujede pres 2tis km parkrat do roka za babickama. Teda ted je covid, ted to stoji za prd.

Podle me 1/3 lidi co jezdi SUVckama by nechapali z toho jak je to dobry a prakticky auto.

PS jsem reagoval asi na spatny prispevek o neco niz
jakubMG
No jo, ale denně smrdíš dieselem před školkou, školou (neboj, já taky), motoru se ty cuk-cuk jízdy taky moc nelíbí a na lyže stejně jedu s střešním boxem 140, takže tady hybrid jasně lepší volba. S děckama k babičce taky neletíš 220.
Ale jako auto pro chlapa, co hodně a rád jezdí (a nevlastní benzinku), na kola, lyže, hokej...nejlepší volbou je diesel i dnes.
vondry87
Tak s tou močovinou by to snad nemělo být tak hrozné ne? Nepřipadá mi, že by s tím člověk nějak smrděl, ale k výfuku si fakt běžně nečuchám.. tedy minimálně v porovnání s těmi staršími oktávkami, kterým jde z výfuku černý kouř 😒]
ptr078
Tak ten vtip ti nevysiel. Je vedecky dokazane a existuju realne studie/ bbc o tom natocilo dokument/, ze splodiny vnutri dieseloveho auta su v ramci mestskeho presuvania najvyssie. Merali chodca, bezca, cyklistu, v metre, autobuse, benzin, naftu... Etc. Takze tvoja domnienka, ze v kabite auta nie su ziadne splodiny je mylna
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jistěže v autě jedoucím po městě jsou uvnitř zplodiny. A vůbec to nesouvisí s okolním provozem, že?
vondry87
Moje rodina žije na kraji maloměsta vedle přírody. Takže jsem přesvědčený, že i když se občas přesunou naftovým vozidlem, jejich plíce jsou v podstatně lepším stavu než plíce většiny národa, která žije ve městech a celý den dýchá ty hnusy . A to se můžou klidně přesouvat Teslou, nebude to hrát významnější roli..

Jinak předpokládám, že přívod vzduchu do kabiny je někde v přední části vozidla tzn. fakt nevím, jak by se zplodiny z mého výfuku dostaly ve velké míře do auta. To, jestli bude v autě smrad, spíš ovlivní pohon auta jedoucího přede mnou. Když auto stojí, zapne se start stop. Takže opravdu nemám obavu, že bych ohrožoval zdraví svých dětí tím, že jezdí v moderním bezpečném ekologickém dieselu.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Takze se to cele vlastne smrskne na dve otazky - "jaky pohon bys chtel, aby melo auto pred tebou?" a "jak moc ti zalezi na tom, co dychaji ti za tebou?".
vondry87
Je mi upřímně úplně jedno, na co jede auto přede mnou, když se z něj nevalí černej dým.

Stejně tak mě netrápí ten, co jede za mnou, protože z mého auta se žádný černý dým nevalí.
jakubMG
Tak pokud je S max mamacar a pohybuje se hlavně do školky, do školy, do práce, do školy, na kroužky a sporty, a domů, je hybrid asi mnohem lepší volba než diesel. Ale jinak, pro chlapa co jezdí i mimo své město má diesel přednost.
vondry87
Ano souhlas - proto jsem chtěl benzín, ale prostě nebyl v nabídce. Na druhou stranu manželka jezdí minimálně jednou za měsíc za rodinou (celkem 450 km trasa), tak alespoň po cestě vyvětrá ten filtr pevných částic a mělo by to snad být ok.
jakubMG
Mám v okolí cca 6 S maxů, všechny v dieselu a všechny jezdí a slouží. A majitelé nadšení.
vondry87
Pevně věřím, že u nás to bude stejné.. když si vezmu, že za stejnou cenu mohl být Superb nebo Kodiaq v nic moc výbavě.. tohle je prostě úplně jinej kus auta za hodně rozumnej peníz.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Strašná kravina. Když srovnám naše aktuální auto s 2,5i s dřívějším autem s 2,0TDI, tak ten benzín musí daleko častěji do otáček, a je slyšet častěji než ta nafta.
Předpokládám, že svou podivnou zkušenost jsi získal u vás na vsi: https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
nesmrtelné video 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Vyhrievanie čelného okna není nič extra, a u Fordu zvlásť.
V tomto počasí ale dobrá súčasť výbavy.
Benzínové Galaxy mám a môžem potvrdiť že je to parádny rodinný povoz. Škoda že trieda takýchto MPV vymiera.
PS : pozerám že vo Forde sa už trochu učlovečili aj s cenou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vyhřívané čelní sklo bývala u Fordu skoro základní výbava u levnějších aut, dnes už to tak ale není a musíš připlácet snad i u Mondea
Avatar - iudex
iudex
Ja som to mal v Mondeu v sérii. Pre toho, kto parkuje vonku, v zime na nezaplatenie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já taky, ale myslím, že dnes už to v základu Mondeo nemá, mrknu.

edit: Má až od Titania
vondry87
Pokud se nepletu, oni to neměli v základní výbavě, ale měli strašně výhodné winter packety, které nešlo nekoupit.. já takhle kdysi vyfasoval Ford Focus v základní výbavě Trend + winter packet. To auto neumělo vlastně nic, ale umělo vyhřívat čelní sklo a sedačky a já zjistil, že vlastně nic víc ani nepotřebuju 😄 U dalších aut nic nebolelo víc než absence vyhřívání čelního skla. Bez ostatního se dá v pohodě žít, ale jak si jednou člověk odvykne škrábat.. to ani můj Passat v ceníkovce kolem 1 mil. to nemá. Taky jsem ho pěkně proklínal cca před hodinou, když jsem to v tý zimě musel škrábat 😒] 😒]

To S-Max je pohoda - přes mobilní aplikaci se nastartuje, zapne vyhřívání všeho včetně skel a za chvíli se vyráží.. resp. s tou aplikací máme teď problém a řešíme to s Fordem, ale takhle by to mělo (a snad brzy bude) fungovat 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tak si priste kup EV nebo PHEV a pomoci klicku nebo aplikace v mobilu si ohrejes cele auto pred jizdou, nebudes muset skrabat 😊

EDIT - promin, mel jsem si precist posledni cast tveho prispevku, coz jsem neudelal 😞
Avatar - Ozzman
Ozzman
Umí to i sundat sníh ze střechy a vyhrabat ze závěje? 😁
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To snad dela komornik nebo zahradnik, ne? 😉
vondry87
Tak člověk nikdy neví a na jaře budu dodělávat stání pro auta, tak tam asi pro jistotu zásuvku dám. EV určitě nehrozí, ale ten PHEV určitě není špatné řešení. Do budoucna se to určitě bude hodit.

Jinak pevně doufám, že až se stání dodělá a auta budou parkovat tam, žádné škrábání už řešit nebudu muset, ale samozřejmě nástupce Passata mít minimálně vyhřívání čelního skla bude. Startování na dálku upřímně pro sebe nepotřebuju, to jsem chtěl primárně v autě pro manželku a děti.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Muzu potvrdit. Auta parkuju venku, ale pod strechou. Skla skrabat nemusim (ani u toho, co neni PHEV).
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, možná u Fokusu jo, ale Mondea to snad mívaly uplně v základu, ale jinak souhlas, to byla velká deviza Fordu... a sklo šlo i bez vyhřívaných sedaček, to mělo takto Titanium třeba u starších verzí (měl jsem i MK4) a vím, že vyhřívané sklo mělo už MK1 kamarádovo 😊

Aplikace? To nemám, já mám ten microsoft SYNC 😁 😁 Ale naši mají SYNC3, nicméně si nemyslím, že to auto bude umět 😁
vondry87
No Ford to dělá snad od roku 2017, takže to není zas taková novinka, jak jsem si původně myslel.

Přesné požadavky neznám, ale logicky to bude chtít minimálně automatickou převodovku a modem 😄 Asi proto se to hodně rozšířilo až v roce 2019, od kterého jsou auta povinně vybavena modemem kvůli eCallu. Jestli mají nějaké novější auto, ať si zkusí do telefonu stáhnout FordPass, třeba jim to půjde..

Nám v tuto chvíli jde auto jen odemknout a zamknout, startování hází chybu. Tak snad to brzy opraví, v létě nám to bude k ničemu 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mají 2019 Kugu, ale s manuálem, takže asi pech, já 2015 Mondeo, sice to jde připojit k internetu, ale vůbec nevím, k čemu 😁
vondry87
Jo to mají bohužel pech no 😄 Ale i tak ta aplikace není špatná, sice nemůžou startovat, ale někdy jde člověk kolem auta a vzpomene si, že by do něj něco dal nebo si z něj něco vzal, když zrovna u sebe nemá klíče.. tak není špatný mít možnost to odemknout telefonem.
Avatar - speedfred
speedfred
Aký máš rok auta a čo je to za appku? Znie to zaujímavo.
Mám vyhrev viac-menej všetkého vrátane volantu tak by som to vedel využiť.
vondry87
Je to úplně nové auto - registrace 01/2021. Aplikace se jmenuje FordPass - je normálně ke stažení přes Google Play nebo Apple Store. Stačí stáhnout appku, vytvořit účet, zadat VIN (stačí vyfotit na autě), spárovat s autem a už to normálně běhá...

EDIT: Ford CZ má na YT video z 06/2019 viz. níže tzn. tou dobou to hádám začali v ČR oficiálně podporovat.. .

https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Emel
Emel
Jako že ti stačí znát VIN jakéhokoli nového Fordu a můžeš ho na dálku nastartovat? To zní jako zábava... 😄
vondry87
No to spárování je samozřejmě nutné potvrdit i v autě :-!
Avatar - speedfred
speedfred
Ja mám 12/2015 a ešte SYNC 2.
Mrknem ale na to a ďakujem.
vondry87
Aha no tak to v tom autě asi ještě nebude modem.. no nevím, asi to nepůjde, ale za pokus to asi stojí. Kupodivu jsem nikde na stránkách Fordu nenašel seznam podporovaných vozidel, který by se dal jednoduše zkontrolovat 😒 😒
Avatar - speedfred
speedfred
Tak u mňa to nefunguje 🥺, už asi moc staré auto.
Aj tak ho chcem predať.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
komentář duševně slabého člověka
hochu tys nějaký novější diesel ani neviděl 😁 😁 😁 ani z rychlíku ani jinak
jakubMG
Měl jsem možnost svézt s S maxem s dieselem a čtyřkolku. Parádní mix pohodlí, komfortní a přitom pevné jízdy, příjemného řízení, odhlučnění a kvalitního a obrovského interiéru. Samozřejmě v porovnání se stejně drahou konkurencí. Pro sportujícího manažera skvělá volba. Vylepšil bych sedačky, jsou velikostně poddimenzované a snesl bych silnější diesel. Jinak parádní, je velká škoda, že tento druh aut končí.
ProchyTom
Ten Sportujici managerung? Jenom to ne. Je jich na silnicích dost. Co tata od rodiny, co pracuje třeba jako hasič a nebo zverolekar nebo kuchař a nebo.. radši nic.
Mattas
vydrží 500k bez větších investic a ta spotřeba je reálná tak proč ne. Určitě lepší než ty SUV na silnici. Plug in by byl určitě výhodnější ale taky dražší. Dieselů jsem měl už dost a už je nesnáším.
admin Fusion webu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.