Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford S-Max Hybrid je tu. Hybridní verzi pořídíte i pro velké MPV Galaxy

Ford Galaxy Hybrid
Ford Galaxy Hybrid
Ford Galaxy Hybrid
Ford Galaxy Hybrid
15 Fotogalerie
Diskuze (52)

Elektrifikace nabídky se dnes už nevyhýbají ani rodinné automobily. Ford nově nabízí hybridní derivát pro MPV S-Max a Galaxy, s technikou dříve uvedenou v modelu Kuga.

Ford v posledních měsících rychle rozšiřuje nabídku elektrifikovaných automobilů. Postupně přišly nové mildhybridní verze (Puma, Focus), stejně jako plug-in hybrid (Explorer) nebo bateriový elektromobil (Mustang Mach-E). O aktuální Kuze pak značka říká, že je nejvíce elektrifikovaný model v její historii, když nabízí mildhybrid, full-hybrid i plug-in hybrid. Nejnověji se Ford zaměřil na elektrifikaci svých MPV.

Z kdysi široké nabídky zůstávají už jen dva velké modely, spíše sportovně laděný S-Max a ryze praktické Galaxy, které nově dostávají full-hybridní ústrojí dříve uvedené v modelu Kuga. Jsou přitom první dvě ze 17 elektrifikovaných novinek Fordu chystaných pro letošní rok.

To konkrétně znamená kombinaci benzinového čtyřválce 2.5 Duratec pracujícího v Atkinsonově cyklu s elektromotorem, lithium-iontovou baterií o kapacitě 1,1 kWh a převodovkou eCVT. Kombinovaný výkon činí 140 kW.

Ford S-Max (2021) – technická data a české ceny
Motor2.5 Duratec Hybrid2.0 EcoBlue2.0 EcoBlue AWD
Zdvihový objem [cm3]249019961996
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/ot.]140/-110/3500140/3500
Točivý moment [N.m/ot.] ?370/2000-2500400/2000-3000
PřevodovkaeCVT6M8A
Max. rychlost [km/h]182198206
Zrychlení 0-100 km/h [s]?10,69,9
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km]6,46,06,5
Cena Titanium [Kč]799.900699.900939.900
Cena ST-Line [Kč]899.900799.9001.039.900
Cena Vignale [Kč]999.900-1.139.900

Jedná se o full-hybrid, baterie tudíž nelze dobít z externího zdroje, primárně jsou tudíž dobíjení prostřednictvím rekuperace brzdné energie. Tím lze získat až 90 % energie jinak ztracené při brzdění. Elektřina přitom prvotně pomáhá síle spalovacího motoru, krátkodobě však auto zvládá jet výhradně na elektřinu. Převodovka eCVT pak umí při akceleraci simulovat řazení pro přirozenější jízdní projev.

Automobilka navíc vyzdvihuje fakt, že se akumulátor povedlo umístit pod podlahu tak, aby neomezoval vnitřní prostor. Do kufru lze tak pořád nakládat až takřka metr vysoké a přes metr široké předměty. I nadále je k dispozici také sedmimístná verze S-Maxu, která má za třetí řadou sedadel prostor velký 285 litrů, tedy stejně jako konvenční varianta. U Galaxy je pak tento prostor velký 300 litrů. Pro hybrid nicméně nelze pořídit pohon všech kol.

Komu by pak v S-Maxu nebo Galaxy hybridní derivát nevyhovoval, je tu i nadále možnost turbodieselu. Vybírat však lze pouze ze dvou výkonových variant 2.0 EcoBlue se 110 kW a 140 kW.

České ceny S-Maxu Hybrid startují na částce 799.900 korun za stupeň Titanium. Lze tak ve výsledku pořídit levněji než stejně výkonný turbodiesel 2.0 EcoBlue (140 kW). Ten ve stejné výbavě stojí 939.900 korun, kombinován je však s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Galaxy Hybrid pořídíte za ceny od 899.900 korun.

Ford Galaxy (2021) – technická data a české ceny
Motor2.5 Duratec Hybrid2.0 EcoBlue2.0 EcoBlue AWD
Zdvihový objem [cm3]249019961996
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/ot.]140/-110/3500140/3500
Točivý moment [N.m/ot.] ?370/2000-2500400/2000-3000
PřevodovkaeCVT6M8A
Max. rychlost [km/h]182194202
Zrychlení 0-100 km/h [s]?10,710
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km]6,56,26,9
Cena Titanium [Kč]899.900799.9001.039.900

Vstoupit do diskuze (52)