Novinky
Konečne dostali S Max a Galaxy normálny motor, lebo je to auto rozmermi určené pre rodinu a na to je dízel nevhodný. Teda pre tých, ktorí nechcú, aby ich ratolesti dýchali splodiny z dízlu a boli ohučané rachotom. Tento 2,5 je dokonca myslím nepriamy vstrek a ani cena nie je veľmi vysoká. Ako bonus je netradičný prvok vo výbave (myslím vzhľadom k cene) - vyhrievanie čelného skla.
No my naftový S-Max máme a jelikož děti vozíme zásadně uvnitř auta a nevláčíme je za autem, se zplodinami problém nemáme. Na hluk si také nemůžu stěžovat - díky 8A převodovce je ten motor při normální jízdě v podstatě neslyšitelný. Ano benzín bude v tomto ohledu vždycky o něco lepší, ale o hluku se opravdu mluvit nedá. V porovnání s oktávií si třeba v naftovém S-Maxu připadám jak v RR.
Jinak toto určitě není špatná motorizace a kdyby byla dostupná v době, kdy jsem objednával, asi bych dost váhal. Ale obecně nejsem fanda hybridů a preferoval bych obyčejný benzínový motor. Tato motorizace vlastně stojí to samé, co stála naftová 140 kw. A kdybych měl dnes možnost volby, asi bych upřímně znovu vzal naftu, která jezdí do 7l na 100 km. Tohle bude reálnou spotřebou asi trochu někde jinde...
Jinak toto určitě není špatná motorizace a kdyby byla dostupná v době, kdy jsem objednával, asi bych dost váhal. Ale obecně nejsem fanda hybridů a preferoval bych obyčejný benzínový motor. Tato motorizace vlastně stojí to samé, co stála naftová 140 kw. A kdybych měl dnes možnost volby, asi bych upřímně znovu vzal naftu, která jezdí do 7l na 100 km. Tohle bude reálnou spotřebou asi trochu někde jinde...
Mam osobni zkusenost se soucasnym S-Max diesel 4x4 automat, mame ho v rodine a je to vazne paradni auto.
Neexistuje zadny racionalni duvod tam rvat nejaky hybridy s CVT.
Neexistuje zadny racionalni duvod tam rvat nejaky hybridy s CVT.
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Presne tak ho pouzivaji (hlavne po meste a jako mama taxi)a s naftou zadny problem neni.
A potom sednou a cela rodina se vsim vsudy ujede pres 2tis km parkrat do roka za babickama. Teda ted je covid, ted to stoji za prd.
Podle me 1/3 lidi co jezdi SUVckama by nechapali z toho jak je to dobry a prakticky auto.
PS jsem reagoval asi na spatny prispevek o neco niz
A potom sednou a cela rodina se vsim vsudy ujede pres 2tis km parkrat do roka za babickama. Teda ted je covid, ted to stoji za prd.
Podle me 1/3 lidi co jezdi SUVckama by nechapali z toho jak je to dobry a prakticky auto.
PS jsem reagoval asi na spatny prispevek o neco niz
No jo, ale denně smrdíš dieselem před školkou, školou (neboj, já taky), motoru se ty cuk-cuk jízdy taky moc nelíbí a na lyže stejně jedu s střešním boxem 140, takže tady hybrid jasně lepší volba. S děckama k babičce taky neletíš 220.
Ale jako auto pro chlapa, co hodně a rád jezdí (a nevlastní benzinku), na kola, lyže, hokej...nejlepší volbou je diesel i dnes.
Ale jako auto pro chlapa, co hodně a rád jezdí (a nevlastní benzinku), na kola, lyže, hokej...nejlepší volbou je diesel i dnes.
Tak ten vtip ti nevysiel. Je vedecky dokazane a existuju realne studie/ bbc o tom natocilo dokument/, ze splodiny vnutri dieseloveho auta su v ramci mestskeho presuvania najvyssie. Merali chodca, bezca, cyklistu, v metre, autobuse, benzin, naftu... Etc. Takze tvoja domnienka, ze v kabite auta nie su ziadne splodiny je mylna
Jistěže v autě jedoucím po městě jsou uvnitř zplodiny. A vůbec to nesouvisí s okolním provozem, že?
Moje rodina žije na kraji maloměsta vedle přírody. Takže jsem přesvědčený, že i když se občas přesunou naftovým vozidlem, jejich plíce jsou v podstatně lepším stavu než plíce většiny národa, která žije ve městech a celý den dýchá ty hnusy . A to se můžou klidně přesouvat Teslou, nebude to hrát významnější roli..
Jinak předpokládám, že přívod vzduchu do kabiny je někde v přední části vozidla tzn. fakt nevím, jak by se zplodiny z mého výfuku dostaly ve velké míře do auta. To, jestli bude v autě smrad, spíš ovlivní pohon auta jedoucího přede mnou. Když auto stojí, zapne se start stop. Takže opravdu nemám obavu, že bych ohrožoval zdraví svých dětí tím, že jezdí v moderním bezpečném ekologickém dieselu.
Jinak předpokládám, že přívod vzduchu do kabiny je někde v přední části vozidla tzn. fakt nevím, jak by se zplodiny z mého výfuku dostaly ve velké míře do auta. To, jestli bude v autě smrad, spíš ovlivní pohon auta jedoucího přede mnou. Když auto stojí, zapne se start stop. Takže opravdu nemám obavu, že bych ohrožoval zdraví svých dětí tím, že jezdí v moderním bezpečném ekologickém dieselu.
Takze se to cele vlastne smrskne na dve otazky - "jaky pohon bys chtel, aby melo auto pred tebou?" a "jak moc ti zalezi na tom, co dychaji ti za tebou?".
Tak pokud je S max mamacar a pohybuje se hlavně do školky, do školy, do práce, do školy, na kroužky a sporty, a domů, je hybrid asi mnohem lepší volba než diesel. Ale jinak, pro chlapa co jezdí i mimo své město má diesel přednost.
Ano souhlas - proto jsem chtěl benzín, ale prostě nebyl v nabídce. Na druhou stranu manželka jezdí minimálně jednou za měsíc za rodinou (celkem 450 km trasa), tak alespoň po cestě vyvětrá ten filtr pevných částic a mělo by to snad být ok.
Strašná kravina. Když srovnám naše aktuální auto s 2,5i s dřívějším autem s 2,0TDI, tak ten benzín musí daleko častěji do otáček, a je slyšet častěji než ta nafta.
Předpokládám, že svou podivnou zkušenost jsi získal u vás na vsi: https😐/www.youtube.com/watch?…
Předpokládám, že svou podivnou zkušenost jsi získal u vás na vsi: https😐/www.youtube.com/watch?…
Vyhrievanie čelného okna není nič extra, a u Fordu zvlásť.
V tomto počasí ale dobrá súčasť výbavy.
Benzínové Galaxy mám a môžem potvrdiť že je to parádny rodinný povoz. Škoda že trieda takýchto MPV vymiera.
PS : pozerám že vo Forde sa už trochu učlovečili aj s cenou.
V tomto počasí ale dobrá súčasť výbavy.
Benzínové Galaxy mám a môžem potvrdiť že je to parádny rodinný povoz. Škoda že trieda takýchto MPV vymiera.
PS : pozerám že vo Forde sa už trochu učlovečili aj s cenou.
Vyhřívané čelní sklo bývala u Fordu skoro základní výbava u levnějších aut, dnes už to tak ale není a musíš připlácet snad i u Mondea
Ja som to mal v Mondeu v sérii. Pre toho, kto parkuje vonku, v zime na nezaplatenie.
Pokud se nepletu, oni to neměli v základní výbavě, ale měli strašně výhodné winter packety, které nešlo nekoupit.. já takhle kdysi vyfasoval Ford Focus v základní výbavě Trend + winter packet. To auto neumělo vlastně nic, ale umělo vyhřívat čelní sklo a sedačky a já zjistil, že vlastně nic víc ani nepotřebuju 😄 U dalších aut nic nebolelo víc než absence vyhřívání čelního skla. Bez ostatního se dá v pohodě žít, ale jak si jednou člověk odvykne škrábat.. to ani můj Passat v ceníkovce kolem 1 mil. to nemá. Taky jsem ho pěkně proklínal cca před hodinou, když jsem to v tý zimě musel škrábat 😒] 😒]
To S-Max je pohoda - přes mobilní aplikaci se nastartuje, zapne vyhřívání všeho včetně skel a za chvíli se vyráží.. resp. s tou aplikací máme teď problém a řešíme to s Fordem, ale takhle by to mělo (a snad brzy bude) fungovat 😄
To S-Max je pohoda - přes mobilní aplikaci se nastartuje, zapne vyhřívání všeho včetně skel a za chvíli se vyráží.. resp. s tou aplikací máme teď problém a řešíme to s Fordem, ale takhle by to mělo (a snad brzy bude) fungovat 😄
Tak si priste kup EV nebo PHEV a pomoci klicku nebo aplikace v mobilu si ohrejes cele auto pred jizdou, nebudes muset skrabat 😊
EDIT - promin, mel jsem si precist posledni cast tveho prispevku, coz jsem neudelal 😞
EDIT - promin, mel jsem si precist posledni cast tveho prispevku, coz jsem neudelal 😞
Umí to i sundat sníh ze střechy a vyhrabat ze závěje? 😁
Tak člověk nikdy neví a na jaře budu dodělávat stání pro auta, tak tam asi pro jistotu zásuvku dám. EV určitě nehrozí, ale ten PHEV určitě není špatné řešení. Do budoucna se to určitě bude hodit.
Jinak pevně doufám, že až se stání dodělá a auta budou parkovat tam, žádné škrábání už řešit nebudu muset, ale samozřejmě nástupce Passata mít minimálně vyhřívání čelního skla bude. Startování na dálku upřímně pro sebe nepotřebuju, to jsem chtěl primárně v autě pro manželku a děti.
Jinak pevně doufám, že až se stání dodělá a auta budou parkovat tam, žádné škrábání už řešit nebudu muset, ale samozřejmě nástupce Passata mít minimálně vyhřívání čelního skla bude. Startování na dálku upřímně pro sebe nepotřebuju, to jsem chtěl primárně v autě pro manželku a děti.
No, možná u Fokusu jo, ale Mondea to snad mívaly uplně v základu, ale jinak souhlas, to byla velká deviza Fordu... a sklo šlo i bez vyhřívaných sedaček, to mělo takto Titanium třeba u starších verzí (měl jsem i MK4) a vím, že vyhřívané sklo mělo už MK1 kamarádovo 😊
Aplikace? To nemám, já mám ten microsoft SYNC 😁 😁 Ale naši mají SYNC3, nicméně si nemyslím, že to auto bude umět 😁
Aplikace? To nemám, já mám ten microsoft SYNC 😁 😁 Ale naši mají SYNC3, nicméně si nemyslím, že to auto bude umět 😁
No Ford to dělá snad od roku 2017, takže to není zas taková novinka, jak jsem si původně myslel.
Přesné požadavky neznám, ale logicky to bude chtít minimálně automatickou převodovku a modem 😄 Asi proto se to hodně rozšířilo až v roce 2019, od kterého jsou auta povinně vybavena modemem kvůli eCallu. Jestli mají nějaké novější auto, ať si zkusí do telefonu stáhnout FordPass, třeba jim to půjde..
Nám v tuto chvíli jde auto jen odemknout a zamknout, startování hází chybu. Tak snad to brzy opraví, v létě nám to bude k ničemu 😄
Přesné požadavky neznám, ale logicky to bude chtít minimálně automatickou převodovku a modem 😄 Asi proto se to hodně rozšířilo až v roce 2019, od kterého jsou auta povinně vybavena modemem kvůli eCallu. Jestli mají nějaké novější auto, ať si zkusí do telefonu stáhnout FordPass, třeba jim to půjde..
Nám v tuto chvíli jde auto jen odemknout a zamknout, startování hází chybu. Tak snad to brzy opraví, v létě nám to bude k ničemu 😄
Mají 2019 Kugu, ale s manuálem, takže asi pech, já 2015 Mondeo, sice to jde připojit k internetu, ale vůbec nevím, k čemu 😁
Aký máš rok auta a čo je to za appku? Znie to zaujímavo.
Mám vyhrev viac-menej všetkého vrátane volantu tak by som to vedel využiť.
Mám vyhrev viac-menej všetkého vrátane volantu tak by som to vedel využiť.
Je to úplně nové auto - registrace 01/2021. Aplikace se jmenuje FordPass - je normálně ke stažení přes Google Play nebo Apple Store. Stačí stáhnout appku, vytvořit účet, zadat VIN (stačí vyfotit na autě), spárovat s autem a už to normálně běhá...
EDIT: Ford CZ má na YT video z 06/2019 viz. níže tzn. tou dobou to hádám začali v ČR oficiálně podporovat.. .
https😐/www.youtube.com/watch?…
EDIT: Ford CZ má na YT video z 06/2019 viz. níže tzn. tou dobou to hádám začali v ČR oficiálně podporovat.. .
https😐/www.youtube.com/watch?…
Jako že ti stačí znát VIN jakéhokoli nového Fordu a můžeš ho na dálku nastartovat? To zní jako zábava... 😄
Ja mám 12/2015 a ešte SYNC 2.
Mrknem ale na to a ďakujem.
Mrknem ale na to a ďakujem.
Aha no tak to v tom autě asi ještě nebude modem.. no nevím, asi to nepůjde, ale za pokus to asi stojí. Kupodivu jsem nikde na stránkách Fordu nenašel seznam podporovaných vozidel, který by se dal jednoduše zkontrolovat 😒 😒
Měl jsem možnost svézt s S maxem s dieselem a čtyřkolku. Parádní mix pohodlí, komfortní a přitom pevné jízdy, příjemného řízení, odhlučnění a kvalitního a obrovského interiéru. Samozřejmě v porovnání se stejně drahou konkurencí. Pro sportujícího manažera skvělá volba. Vylepšil bych sedačky, jsou velikostně poddimenzované a snesl bych silnější diesel. Jinak parádní, je velká škoda, že tento druh aut končí.
Ten Sportujici managerung? Jenom to ne. Je jich na silnicích dost. Co tata od rodiny, co pracuje třeba jako hasič a nebo zverolekar nebo kuchař a nebo.. radši nic.
vydrží 500k bez větších investic a ta spotřeba je reálná tak proč ne. Určitě lepší než ty SUV na silnici. Plug in by byl určitě výhodnější ale taky dražší. Dieselů jsem měl už dost a už je nesnáším.
admin Fusion webu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pak 1.5 EB 118kW
posledni 1.5 EB 121kW