Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi e-tron GT oficiálně: První elektrické RS dá stovku za 3,3 sekundy! Známe i české ceny

266 komentářů

NAD
... dokonca veľmi dobre :yes:
DonVito
To ano.

Rekl bych nejhezci audi. :yes😒br />
Elektricke. :yes: :yes: :yes:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Elon to vlastně udělal skvěle. Nastavil mozek zelenořiťolezů tak, že všichni řeší u elektromobilů zrychlení 0-100. Tedy parametr s ohledem na konstrukční danosti elektromobilů naprosto nepodstatný.
Je úplně jedno, jestli nějaký mamacar bude zrychlovat za 6,7, 8 nebo 9s... Stejně tak je dost jedno, jestli GT vůz to dá za 4s, 3,8s nebo 3,3s ...

Zásadní je stále dojezd!!! A čas 0-100... ale pro nabíjení. :-!
DonVito
Jasne, pro mamacar je dojezd klicovy. 😁

Musi to dojet z domova ke skolce, pak na nakup a jeste ke kamaradce, zpatky do skolky a pak jeste domu!
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ještě je třeba zaparkovat. S pětimetrovým autem to bude pinkačka, hlavně u školky.... 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A za kolik hodin dá 1000km?
Avatar - xxc
xxc
Ked sa to bude pouzivat ako GT, preco nie. Ale bezne ani pri testoch spalovacich aut nedavaju dojazd na jednu nadrz a za kolko da 1000 km.
Anonym
To proto, ty blbečku, že je to na každym rohu za minutu dotankovaný.
A dojezd se občas udával. :-!
Avatar - xxc
xxc
Dnes som tu minutu tankoval, stojan obsadeny debilom, este to spomaloval, alebo mu neslo pohnut starsie BMW a nakoniec mozno zdrzanie 20 minut. A uz stoji nafta 1,2 €, kludne to ide hore o 20 %.
Mig_35
Kdy jsi jel naposledy 1000 km Ádo? Já vím, minulý měsíc, celý😊
ryccardo
Tak treba ve Svedsku ted za hodne dlouho. Tam jsou diky zeleny pakazi co zavira jaderky hodne v haji. Nemaji na spotrebu domacnosti, natoz na nabijeni EV 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tvůj (nikdy nekončící) boj PROTI světu = neni to (už) únavný?

Jinak tady https😐/www.auto.cz/…ho-motoru-137976 Martin říká: Hammunasakra MĚL PRAVDU 😉
ryccardo
Proti zlocincum jako ses ty, ktery delaji vsechno proto, aby tady nase deti za 20 let sedely potme a bez proudu. Dokonce bych vas vesel vy vlastzradci na lampy. Zavrit uhelky, zavrit jaderky a pak cumet jak puk ze nemam proud vid?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Teď seš teď zas odborník na energetickou budoucnost státu? 😲 😁

https😐/www.msn.com/…ravy/ar-BB1dgZ8y

https😐/www.obnovitelne.cz/…solarni-energii/

Je to čistě ekonomická otázka = vyrábět za několika NÁSOBKY. CO vlastně řikáš na https😐/www.respekt.cz/…-ale-pro-vsechny ??

Tobě je fakt FUK jestli STEJNÁ elektřina stojí 2 násobek (z modulárních elektráren) nebo 4násobek = obnovitelná energie. Nebo tomu prostě VŮBEC NErozumíš = jen CHCEŠ zastaralou končící technologii?

Neni to furt jen stejně jako to zahřívání motoru = Vaculíkovo pravidlo?

Co ty a změny názorů https😐/www.e15.cz/…epubliku-1377846 ? Tady (už) taky změna https😐/plus.rozhlas.cz/…-obchodu-8420375 nebo dál držení kurzu?
ryccardo
No aktualne nas stoji ta tvoje solarni a vetrna elektrina skoro 50 mld rocne zbytecne kvuli podpore OZE z let 2009-2010. Za ty prachy by byla jaderka mozna i dve.

Stejna elektrina z malych modularnich reaktoru nestoji zatim nic. Protoze se nejedna o technologii pro komercni vyuziti. Mozna za 10 nebo 20 let. Pak je klidne muzeme budovat. Vystrc si hlavu z prd,ele a nesir bludy. Chces budovat neco co je jeste ve vyvoji a hrajes si na chytryho. Pritom jsi jen placal a debil.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to je přesně ono = (i) ty VÍŠ že to není cena energie = ale něco NAVÍC 😉

Takže souhlasíš chápeš víš = že tam ten MEGA GIGA ROZDÍL v ceně = prostě je (stejně jako je mezi tou naftou a benzínem = kde ses taky hádal a hádal 😄

To mi připomnělo tady ses taky hádal https😐/www.auto.cz/diskuse/79170/1#…

Jinak 20 let ti přišla chvíle, když si psal že tou dobou bude vyřešeno skladování jaderného odpadu. Teď ti 10-20 let přijde jako šíleně vzdálená doba?

NEjedná se o technologii pro komeční využítí? SAKRA tos mě ZASE dostal 😲

NECH konečně těch TRAPNÝCH VULGARIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zrovna si napsal další BLBOKRAVINU že to NENÍ pro komerční využití = co myslíš že je ruskej Akademik Lomonosov přechytralej mudralante? 😄

Víš jak si řikal že ÚPLNĚ NEJVÍC tě sere AROGANTNÍ MACHROVÁNÍ? Znáš někoho kdo AROGANTNĚ MACHRUJE = víc než ty?
ryccardo
S ohledem na fakt, že jsme se teď zavázali, že v roce 2040 už nebudeme používat uhlí, což schvaluju a stavba jaderný elektrárny v tomhle porevolučním bordelu a přebujelý byrokracii je tak na 15 let, bych viděl 20 let jako poměrně krátkou dobu. Když budeme amortizovat JE 30 let tak při ceně půl bilionu, kterou předpovídáš ty to bude směšných 16 mld ročně. V reálu tedy asi míň. To nemá vůbec cenu se tím zaobírat, protože to cenu elektřiny ovlivní naprosto marginálně.
Ano psal jsem, že to není pro komerční použití a že tuhle technologii mají v testovacím režimu zatím jen nejvyspělejší země viz třeba ten Akademik Lomonosov to je dobrej příklad. Nic co bychom si momentálně mohli pořídit tudíž na trhu není. Nebo ty si chceš tuhle technologii kupovat z Ruska nebo z Číny? Já teda snad radši ne a ti jsou s touhle technologií ze všech zemí nejdál. Než bude něco komerčně dostupného z nějaké politicky schůdnější země tak to bude minimálně 10 let. Spíš bych tipoval těch 20. Takže jsi zase zpátky u normální JE, který se po světě aktuálně staví. Nic lepšího zatím není.
Hendly
Tohle je diskuze, vyhrožování smrti je absolutně mimo veškerou normu a slušnost.
ryccardo
V poradku, tak proc na me reagujes? Konec koncu za vlastizradu se strilelo. To neni nic divnyho a snazit se pripravit nasim detem cilene budoucnost kdy nebudou mit dostatek elektriny je vlastizrada.
Hendly
Aktuálně je proti stavbě nové JE i paní Drabová.
Oznacoval jsi jí sám za odborníci na tuhle problematiku.
ryccardo
Posli odkaz kde zminuje ze je proti. Dik.
Hendly
"Profesionálně je to pro mě velké trauma a hluboce mě to mrzí. Ale v současné situaci musím říct, že bych považovala za nejlepší rozhodnutí celý projekt odložit a znovu vše promyslet"
https😐/www.respekt.cz/…d-cele-zastavila
ryccardo
Tak to hodne spatne chapes psanej text. Nebo schvalne vypoustis dezinformace jako Hamuna?

Ten clanek neni rozhodne o tom ze je Drabova proti dostavbe Dukovan.
Hendly
Říká to naprosto jasně.
".. nejlepší rozhodnutí celý projekt odložit a znovu vše promyslet"
Jako důvod uvádí současnou politickou situaci v ČR. Takže je proti dostavbě v současné době.
ryccardo
Rika to naprosto jasne, tak nevim proc se to snazis prekrucovat. Jsou kolem toho zbytecny politicky diskuze ohledne Ciny a Ruska, ale to neznamena ze je proti dostavbe Dukovan. Jen rozumim tomu ze to politicky dospelo do stadia, kdy to radsi s tezkym srdcem chce odlozit, nez vypisovat tendr za stavajici politicke situace. To je to co rika. Ne ze nechce dostavovat Dukovany.

Je to sice chaba berlicka, ale koukam ze takovym trolum jako ses ty a Hamuna i takovy clanek, staci k sireni proti JE propagandy. Ale snazit se ho pouzivat ve stylu - uz i Drabova je proti stavbe nove JE - to se teda styd!
Hendly
Je proti stavbě v současné politické situaci.
ryccardo
To je ale uplne neco jinyho nez kdyz napises ze uz i Drabova je proti stavbe novy JE. Tak si davej priste vetsi pozor co pises.
Hendly
Znova, aktuálně je paní Drabová proti stavbě nové JE a to z politických důvodů.
PS: už si přemýšlel o tom se omluvit za tvé starší nadávání tady?
"Dokonce to není ani tak, že když jádro nepostaví, jsme ve slepé uličce. Svět se nezboří, když ten blok nepostavíme. Jen za to něco zaplatíme."
ryccardo
Ale ty jsi to Hamuno2 prezentoval uplne jinak, tak se nevykrucuj. Omlouvat? Jsi se asi zblaznil 😁 Svet se nezbori jen nebudeme moct odstavit ty uhelky, protoze bychom pak byli bez proudu. Nebo bychom museli vyrabet elektrinu v nove postavenych plynovych el. A to mi neprijde jako stastny reseni. Takze jedina sance je ta jaderna energie. Nic lepsiho nemame. Ty jsi to porad nepochopil?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty se NIKDY NEomlouváš = i když vyjde najevo že si se spletl a dokonce to sám uznáš (si donucen uznat) že ses mýlil. NIKDY NIKDY NIKDY se neomlouváš = i když si to doplnil urážením a vulgaritama = prostě https😐/www.novinky.cz/…amatuji-40255934 :yes: 😁

Mimochodem tehdy si (toho kterému dnes říkáš z.mr.d) ho BRÁNIL = včetně toho odvezení syna na Krym. Takže za progresivní změnu :yes:

Ale furt co ten mstivý stařec (co to spolu táhnou už léta)? Tam taky (konečně) změna? https😐/www.novinky.cz/…a-hrade-40350700
ryccardo
Jenže tady se mýlíte bohužel vy dva a snažíte se hledat všemožný důvody proč máte vy pravdu a odborníci na energetiku se pletou.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
https😐/www.msn.com/…ravy/ar-BB1dgZ8y

Byli jsme, jsme a asi i dál budeme čistý dlouhodobý trvalý VÝVOZCE energie = ale to VÍŠ nebo?
Jako odborník na energetiku si tu taky tvrdil že bude potřeba 15 Temelínů atd.

Takže eště jednou PROČ TY chceš končící technologii jádra? Když nová je za rohem a ekonomický rozdíly ve způsobu výroby energie jsou PROPASTný

Proč to chce politik je jasný = proč TY?

a CO říkáš na Havlíčkovou speciální daň na jadernou energii?????
ryccardo
Ano to vim. Jen nevim proc chces, abychom byli z prebytku v nedostatku. Nekdo te za tuhle protistatni cinnost plati?

Jina nez soucasna technoligie jadra neni k dispozici. Vsechno je zatim jen ve vyvoji vcetne tech malych modularnich reaktoru, ktery zatim bezi v e😜erimentalnim rezimu jen v tech nejvyvinutejsich zemich. To uz jsem ti taky ale vysvetloval. Takze musime stavit to co je na trhu bezne. Ne to co bude bezne za 10-20 let.
Hendly
Dal jsem ti odkaz na paní Drabovou která jasně říká, že za této politické situace je nesmysl začínat tak ohromně finančně i bezpečnostne náročnou stavbu. V předchozích diskuzích jsi ji za odborníka pokládal.
Nespojuj dvě absolutně rozdílné věci. Jsme v situaci kdy začít stavbu je jen začátek velkého problému.
Energeticky jsme se o tom už mluvili. Z evropského hlediska bude případná jedna nová JE jen kapka v moři. Nákladové ale schopna výrazně poškodit ekonomiku ČR na dlouhá léta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ZBYTEČNÝ ohledně Číny a Ruska? Jak to myslíš?

CO tvá změna nebo setrvání v názoru na hlavu státu která TLAČÍ (parafrázuju): Jedno jestli čínský nebo ruský nebo ruský nebo čínský jádro

ad CENA energie = zmiňoval si absurdní svinskou politickou (navrhla poslankyně za ČSSD = kdo zvedl ruku se dá dohledat) daň (vejvar pro solární barony MÍSTO soláru typu co je třeba v Rakousku) DAŇ která zvýšila cenu = co říkáš na Havlíčkův návrh JADERNÉ daně?

A když víš že cena soláru (obnovitelných) zdrojů je vysoká JEN KVŮLI DANI = víš že je 3-4 x nižší než způsob výroby který (na poslední chvíli = ještě v tomhle desetiletí by i výroba jádrem měla dramaticky spadnout) TY a HAVLÍČEK chcete budoucí generaci pro příštích ca 60 let zajistit NĚKOLIKA NÁSOBNOU

To je furt ten benzín např. za 30 kč a ty chceš aby ho tvoje děti vnoučata tankovala celý život za 120 kč = proč to chce Havlíček je jasný ale PROČ TY?
ryccardo
Myslim ze Havlickova dan nutna k zafinancovani JE v hodnote zlomku toho co platime OZE neni tak hrozny ve svetle toho, ze tu nase deti nebudou za 20 let sedet potme a budou mit stabilni zdroj energie na dalsich 60-70 let.

Btw nic lepsiho nemame. Uhli prijde blby palit i me a plyn z Ruska taky nevidim jako moc pokrokovy reseni. Jadro je jedina volba stabilniho zdroje energie. Nic lepsiho zatim nemame.
Hendly
Opravdu to sem nepatří. Trollit můžeš tam kde tyto informace bereš. Jistě je pochopitelné, že je velký tlak na to, aby měla stavba JE která je investcne nákladnější než cokoli jiného podporu veřejnosti a je k tomu využíván i trolling.
To že stavba JE je velice riziková dokládá i to, že z toho vycouval i ČEZ. Vse je v plánu financovat pomocí státu a tím prikryt ohromnou finanční zátěž. Např větší úrokovou sazbu atd.
A jako bombonek je ze když se to povede budeme mít pouze 10% pokryté spotřeby za cenu která bude vyšší než elektřina na volném trhu.
ryccardo
Ale jo tak se na to muzeme vykaslat a jet dal uhli. Jen musime poslat EU do hajzlu ze proste jadro rozvijet nebudeme, tak musime pokracovat v uhli. K tomu teda dostavet nejakou paroplynovku doplnit solarama a on se svet skutecne nezbori. Jen to neni moc krok kupredu. Jasne ze vystavba JE neco stoji ale cim dele ji postavime tim vic bude stat. Takze jestli budeme dalsich 5 let cekat tak bude jeste drazsi. Chvala bohu ze nam jeste za levno komousi postavili Temelin a Dukovany.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mohl bys už NECHAT toho svýho donekonečna opakovanýho ve všech podobách POSLAT EU DO HAJZLU?

Co si pamatuju je to od první chvíle co tě znám (když TY si něco pomotal a já to uvedl na pravou míru) furt to samý bojuješ PROTI vyspělému světu a vlatnímu kontinentu = většinou protože nevíš neznáš nemáš přehled PAK ti občas něco dojde a změníš názor = na to co si dřív popíral a dokonce se hádal. Proto si bojovník proti třeba EV protože realita a souvislosti tě nezajímá https😐/www.e15.cz/…di-shell-1377874 říkáš jen jak to CHCEŠ ty

Jo extrémně jsme ÚMYSLNĚ zaostali v obnovitelných zdrojích = hoaxy a křiví politici lidi jako si ty jen podpořili v hurá úsilí MY CHCEME ELEKTŘINU několikanásobně DRAŽŠÍ

Nejde o to že JE ne něco ale stovky miliard stojí to je jen ČÁST problému = ale taky se za podobně šílený prachy musí pak rozebrat a za šílený prachy se musí skladovat z 95% nevyhořelý palivo (fakt furt myslíš že to je do 20ti let vyřešenej problém? že to je MEGA TUNEL na prachy jak si napsal? 😄
Ale ta SOUČASNÁ KONČÍCÍ JADERNÁ za kterou se tak (absurdně = ty z toho nic mít nebudeš JEN havlíčkovu dań a navěky ty děti o kterejch mluvíš DRAŽŠÍ elektřinu) tak ta současná KONČÍCÍ technologie tu elektřinu vyrábí DRÁŽ. V tomhle desetiletí budou (a partnerem je už i ČEZ) malý jaderný co cenu dramaticky srazí = takže nejspíš DŘÍV než bysme postavili...
KECY o chvále komoušů = si strč někam mezi sobě rovný. Fakt NEMEL komoušský hovadiny furt dokola = nestačí ti komouš na Hradě komouš ve Strakovce vláda stojící na komouších? Dnes v roce 2021?

nestačí ti http😐/www.90000000.cz/ a stabilionový dluhy co nadělali?

Takže co TY a mstivej komouš na Hradě? Máš konečně koule na odpověď? Dál ho považuješ za nejlepší volbu?
U komoušů = si ZMĚNIL názor = už je nevolíš
U SPD = nevim jestli je budeš dál volit ale zákon o povinných potravinách od předsedy vlády = zrovna nechválíš spíš naopak
Takže CO mstivej stařec = co sebral vyznamení co v říjnu dal? Protože je SPRÁVNĚ když Pepík a Franta a Tonda co získali 41-42 tisíc hlasů každej se NEdostanou do PS ale zástupci ANO co 19 tisíc hlasů ti ANO = a TAK to má být :😉 :-!

Tak stojíš za ním a jeho ovečkami tuhle hradní boj proti ústavnímu soudu https😐/www.seznamzpravy.cz/…nevyjadri-141798 dnes hradní boj proti policii https😐/www.novinky.cz/…-mynare-40350751 nebo si změnil názor? Pár ZMĚN si udělal a BYLY k lepšímu :yes:
ryccardo
Ale jestli nechceme JE, tak prostě nemůžeme snižovat emise CO2 zavřením uhelek a neprodukováním elektřiny plynem. Takže to znamená - poslat do hajzlu. Jistě že to můžeme udělat. Ono to nejspíš vyjde i levnějc, ale tak hrajeme si na omezování skleníkových plynů nebo ne? To je otázka, kterou si musíte hoši odpovědět vy. Já mám jasno. Radši bezemisní zdroj energie, než pálit uhlí nebo plyn ať už bude odkudkoliv. Jistě, že vím že to nebude zadarmo, ale zase to bude na 60-70 let.
Hendly
Uhelky se zavřou tak jako tak pod ekonomickým tlakem. 10% spotřeby které dostaneme z případné nové JE lze řešit pomocí kombinace úspor dovozu + nebudeme jeden z největších e😜ortérů ele ve světě.
Dovoz nebude vzhledem k rozvoji v okolních státech problém. Přechodné období jako je např teď týden lze řešit pomocí plynu. Jeho potřeba bude jen nárazová.
Prostě je spousta možností.
70let je hloupost a víš to sám.
ryccardo
Fajn, takže když zavřeš uhelky, což je asi 50% našeho energetickýho mixu a k tomu nepostavíš dalších 10% rozšířený Dukovan, tak jsi přišel o 60% energie. To je díra, kterou nejsi schopen saturovat žádným dovozem, ani úsporama. Takže buď ty uhelky necháš běžet nebo těch 50% co vyrábí nahradíš něčím jiným. 10% co ti dají dostavěný Dukovany je opravdu málo, ale aspoň pětinu toho co ti dělá uhlí ti to bezemisně vyrobí. Lepší než nic. To se toho bude muset postavit asi i víc nemyslíš? Jestli ti nevadí fosilní zdroje, tak by asi šel ten plyn. Je to rychle postavený a taková elektrárna nestojí zase tolik. Možná by šla i nějaká současná uhelná přestavět na plyn, ať nemusíme budovat dráty, trafo stanice a infrastrukturu kolem.
70 let hloupost není. JE se na takovou životnost projektují.
Hendly
Tak to je přece účel všech trollů, dostat ČR mimo EU zpátky na východ. A právě proto Drabova řekla to co řekla.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A daří se jim to https😐/www.extrastory.cz/…ostickeho-ustavu

Ryccardo se ke KSČm a Zemanovým východním aktivitám hlásí dodnes = jen se dřív oháněl Drábovou a ta mu to teď trochu zkomplikovala

Mě osobně nejvíc na... když chtěl vodními děly rozehnat tupý čechy https😐/www.idnes.cz/…praha-zpravy_rsr aby neobtěžovali jeho oblíbence Foldynu a Putinovy příznivce stalinismu = to z hlavy v tomhle životě asi nedostanu
ryccardo
Já chci ČR dostat na východ ty trole? Já chci abychom místo pálení čehokoliv vyráběli elektřinu efektivně z jádra. A vůbec nechci, aby nám tu elektrárnu stavěla Čína nebo Rusko, ačkoliv jsou špička v oboru jaderných elektráren. Schopných zájemců z politicky přijatelnějších států je dost, takže doufám, že si vybereme jinde.
Hendly
Jaderná technologie ale není v současnosti v možnostech státu jako je ČR. To je celé.
ryccardo
Já myslím, že bude lepší, když se už k této problematice nebudeš vyjadřovat, ať ze sebe neděláš blbce.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V tom si taky otočil? Až takový OBRAT?? No tak GRATULACE a :yes: :yes:

Co https😐/www.novinky.cz/…ila-spd-40350707 jejich návrh povinných potravin sme už diskutovali

No a co ten Zeman a Mlynář https😐/www.idnes.cz/…83520_domaci_hm1 ?
Zde od 11:18 https😐/www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/tri-okresy-budou-odriznute-od-sveta-i-andrej-zustal-sam-uz-prisel-dokonce-s-prosikem trapný co všechno tu blokují no tak https😐/www.reflex.cz/…-s-prosikem.html
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Za 20 let = budou sedět potmě? 😉
Za 20 let = si (taky) říkal že bude vyřešen PODVOD s úložišti = furt si to myslíš?

Musíš používat SERIOZNÍ zdroj informací (nás dva nebo a lespoň https😐/www.e15.cz/…eneracim-1377302
ryccardo
Do 20 let mame odstavit uhelky, tak cim je v te dobe nahradime? Nase produkce elektriny na uhli stoji, takze bez nich jsme proste bez proudu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo ÚMYSLNĚ jsme zaostali = nechceme levnou energii z větru slunce prostě obnovitelnou CHCEME DRAHOU = dokonce několika NÁSOBNĚ dražší = chceš ty pro ty svý děti 😄

Dokonce se ti líbí Havlíčkova jaderná daň :yes: 😁 :-!

Takže daň na soláry BYLA BLBOST. Havlíčkova daň JE BLBOST = my i bez stamiliard navíc MŮŽEME VYRÁBĚT levnou elektřinu

Ale holt křivý politici nechtěj = proč nechtěj lidi jako ty a BOJUJOU ZA KONČÍCÍ TECHNOLOGIE hlavně ať stihneme vyrábět to samý ale 4x dráž 😄

Speciální daně NAVÍC aby ta kWh vyšla JEŠTĚ DRÁŽ = to je něco jako čistá imbecilita (proč ty to okecáváš když stejně tupou solární daň kritizuješ = to víš asi jen ty :😉
ryccardo
Neřeš doplňkovou energii ze slunce a větru tu samozřejmě chceme v co největší míře využívat. Řeš páteřní zdroj elektrické energie. Tam navrhni teda konstruktivní řešení.
Hendly
Proč se nepodíváš na řešení vznikající všude ve světě? OZE plus překlenovací zdroje.
ryccardo
Nic takovýho neexistuje. Musíš mít stabilní zdroj elektrické energie a k tomu můžeš mít v určité míře OZE. Neřeš Norsko, kde mají kliku, že můžou mít dostatek hydroelektráren, ani Island, kde můžou využívat geotermální energii. My takové možnosti výroby elektřiny nemáme. Takže spolehnout se jen na soláry a vítr, a v noci nebo když nefouká holt být potmě nejde. Nevím proč se k tomu pořád máš potřebu vyjadřovat, když tomu vůbec nerozumíš a popíráš všechno co říkají odborníci na energetiku. Žádný OZE a překlenovací zdroje není. Zapomeň na to.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ryccardo
Hendly
Ach jo, to ti fakt stačí takovéhle články na novinkách? Je to prohlášení předsedkyně strany co získala e volbách 6%..
ryccardo
Ano to je pro vas typicke. Popirat realitu, odmitat fakta a snazit se ji bagatelizovat pokud nehovori ve vas prospech. Tak o cem chces diskutovat.
Hendly
To není popření reality, ale její popis. Ty prostě jen hledáš názory které potvrzuji tvůj názor. Je to krásně popsané v psychologii.
Proč se na to nechceš podívat i 6 druhé strany?
Předsedkyně malé švédské strany řekla svůj názor a ty o něm nepřemýšlís, jen tu zprávu bez výhrad přijme, protože podporuje tvé vidění problemu.
Stejně tak celý svět jede oze, ale protože člověk v ČR jehož celý život bylo budování JE řekne opak tak popres "celý" svět.
ryccardo
Ano tohle přesně děláš ty s Hamunou. Rozdíl mezi náma je ten, že já poslouchám odborníky na danou tématiku a podle toho si tvořím názor. Vy chcete mít jiný názor, takže posloucháte členy různých eko hnutí a zeleno spolků bez patřičného vzdělání, ovšem s tím názorem co chcete slyšet. Takže chyba není u mě, ale u Vás. Musíte si to hoši v hlavě přerovnat sami komu naslouchat a kde brát ty správný relevantní názory. A přestaň šířit bludy typu celý svět jede OZE. To je jen část pravdy. OZE celý svět jede, ale jako DOPLNĚK!!!! Tisíckrát jsem ti to už napsal. Podívej se do Německa. Tam jedou OZE, ale jako páteř budou mít plyn. Kvůli tomu si vedou Nordstream2. Můžeme udělat to samý, ale budeme záviset na fosilním palivu nebo si můžeme, byť za dost peněz, postavit JE jako to mají třeba Francouzi, Čína, Rusko atd. a k tomu samozřejmě rozvíjet OZE. TISÍCKRÁT JSEM TI TO UŽ NAPSAL!!!! Jinak to bohužel nejde.
Hendly
Celý svět jde cestou oze, ne cestou je. I ta Čína která je staví je procentuelne daleko za nama.
Stále volas po odbornícich. Už i tebou proklamovana Drabova říká že stavět teď v cr atom je hloupost.
O tom to celé je, postavit rozumně a bezpečné jádro není levné ani rychle a to je velké riziko pro tak malou ekonomiku jako je ČR.
Jinak ten doplněk už teď dělá 50%.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No přesně naopak NECHCEME! Snad PROTOŽE NEchceme = tak v obnovitelných LEVNÝCH zdrojích TAK MOC zaostáváme ne?

Jak si přišel na to že CHCEME? Když prokazatelně nechceme??
ryccardo
https😐/dotace-jednoduse.cz/…arni-panely-2021

Tohle u tebe znamená, že nechceme jo?
Hendly
Cela půl miliarda na podporu soláru... I na hledání úložiště jaderného odpadu jde víc...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ryccardo
Tak hoši tady máte něco na čerpání vědomostí. Hamuna počítám napíše, že je to komunistický důchodce a šiřitel ruských hoaxů, ale ty by si Hendly mohl trochu prozřít. Nejseš snad stejně blbej jako on 😉 Je to trošku delší, ale mnoho se tam dozvíte.

https😐/www.youtube.com/watch?…
Hendly
Pan Wágner, známý zastánce a propagátor jádra. Vybral jsem si jen pár kousků. třeba jak pan Wágner mlžil o tom jak dlouho se musí ukládat části z jaderných elektráren😊
Jen perlička samozřejmě je, že na webu který spolutvoří je vyvěšen známý hoax o emisích lodí...
ryccardo
On je bohužel vzdělaný pragmatik a realista tudíž dochází k odlišným závěrům než ty s Hamunou. Co se dá dělat. Všiml sis té plánované životnosti elektráren? Jaderný odpad se samozřejmě musí uložit, ale v chystaných JE 4. generace půjde znovu použít jako palivo. Je úsměvný jak úzkostlivě řešíš co bude s elektránou až se bude za 100 let likvidovat, ale neřešíš čím budeme svítit až budeme muset odstavit uhelný elektrárny, což nastane výrazně dřív 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Není to ani trochu úsměvný = ani trochu. Po zkušenostech že si se -setkrát zmýlil = nic? Žádná sebereflexe?
ryccardo
Seš celkem drzej na to, že tady jsi v rozporu zatím se všema odborníkama na danou problematiku. Sebereflexi hledej spíš u sebe chlapečku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já sem drzej? To od TEBE je fakt VYNIKAJÍCÍ vtip :😉
Víš že TY si mi teď oslovil CHLAPEČKU? Sakra kolik ti je že mi řikáš CHLAPEČKU? 😁
Hele ty FAKT nevíš že v rozporu = si TY? Už i ta Drábová tě = nepodporuje. Takže JAK TO že si napsal VŠEMA?? Ty sdílíš vidění světa (opět) se starobním důchodcem co budoval jádro v komunistickém pracovním kolektivu (a asi na to jak byl mladej rád vzpomíná) případně ruské hoax zdroje (to sou ty co sem ti párkrát vysvětlil a dal odkaz na https😐/www.nelez.cz a https😐/manipulatori.cz/ a ty si byl ***ej NE na ty co si jim (opakovaně) naletěl ALE na toho kdo tě na to upozornil 😲
Svět tě prostě (kdyby jen v tomhle) NE a NE a NEposlouchá

Si si JIST že to je tím že SVĚT JE DE.BIL a kre.tén atp. (jak furt píšeš)?

Máš představu kolikrát si se TY spletl (od toho Iránu)? Případně kolik (tisíc) vulgarit a urážek = si napsal?
ryccardo
Nezáleží na věku. Záleží na tom na jakým jsi mentálním levelu. A ty seš hluboko pode mnou a to tak hluboko, že kdyby ses chtěl dostat do pekla, tak musíš nahoru výtahem 😁 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano právě svůj mentální level prokazuješ

Máš koule? Pozurážel si všechny možný obory (aktuálně včetně https😐/www.csfd.cz/…anete/komentare/ že tobě to pálí LÍP) tak jestli máš koule UDĚLEJ si ten (rychlej jednoduchej) internetovej IQ test = a přestaň(-eš snad) machrovat
ryccardo
😁 😁 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je hraná sebejistota PŘED zahájením IQ testu? Nebo hraná (ne)křeč PO ukončení IQ testu?

EDIT za to že nemáš asi ani tu maturitu nemůžeš, za to IQ taky až tak ne, za to EXTRÉMNÍ arogantní machrování a chrlení VULGARISMŮ a urážení všech profíků vlevo vpravo PROTOŽE říkaj něco jiného než tvá hlava = za to můžeš

EDIT 2 hele JAK si vlastně vysvětluješ tu nekonečnou řadu stovek svých omylů? Potvrzených odkazy?

EDIT 3 KDYBY ti nestačil pohled na tvoje reálný IQ tak za další nezvratný nezpochybnitelný jednoznačný důkaz lze použít tvoje volební preference: Po KSČm SPD a k tomu Zeman (dvakrát!)
Já JSEM tvůj třídní nepřítel preferuju spíš https😐/www.novinky.cz/…n-sokol-40351154
ale ty se jako správnej komunista (myšlením chováním) snažíš ovlivňovat i věci odborný (to samý dělali komunisti i za socialismu KAM to dovedli víš https😐/www.facebook.com/…152963423674009/ tehdy by si ho NEvolil NE NE NE :😉
ryccardo
Ty se zajímej hlavně o svoje IQ a to jak tlumit projevy svého těžkého autismu, aby se s tebou okolí bylo ochotno aspoň bavit.
Hendly
A jsi u toho přístupu, jde to udělat pomocí oze a tvořit dlouhodobou věc a nebo jít pomocí JE s tím, že za 50 let tu máš odpad který je velký problém i když by jsi zpracol palivo stále máš spoustu ostatního odpadu.
A stále je tu ta cena ať už stavby tak demontáže a následně uložení.
Jedna JE mi stejne svícení nevyřeší.
Proč se pan Wagner nechá spojovat s webem co šíří hoax?
ryccardo
My se pořád točíme v kruhu. Vtip je v tom, že to jen s OZE udělat nejde. Wagner tam zmiňuje třeba Německo, že jsou teď v hajzlu a urgentně potřebujou dotáhnout Nordstream a rozjet výrobu elektřiny z plynu. Snaž se naslouchat odborníkům, kteří danou problematiku studovali nebo vyučují. Ne těm co ti říkají co chceš slyšet, ať nejsi za pitomce víš 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
https😐/wave.rozhlas.cz/…e-zdroje-5199333 v žádnym kruhu = ty chceš honem dokud to jde končící technologii která vyjde dráž a cena energie za jednotku je (i pro tvý děti a vnoučata) dražší. Svět už je jinde

OZE je levnější a levnější je i modulár co si POPÍRAL = že je i to že je určen..

Tebe jen baví se hádat že TY

Odborníci viz Drábová + celej vysvělej svět = jsou už JINDE než ty
Náš českej vládní zmocněnec pro jádro: "Není možné ignorovat rozvoj obnovitelných zdrojů" (to už roky děláme). Ty rád říkáš že si slyšel NA PŘEDNÁŠCE tak tohle je října 2019 z přednášky MALÉ MODULÁRNÍ REAKTORY BUDOUCNOST JÁDRA

Budoucnost je (NE podle důchodce a ryccarda) je v OZE + SMR https😐/oenergetice.cz/…cile-fazi-vyvoje
ryccardo
Kdyby sis poslechl tu přednášku, tak z ní zjistíš jak OPĚT lžeš. Nejedná se o žádnou končící technologii. Evolucí elektráren 2. generace, což je náš Temelín a Dukovany, v oblasti bezpečnosti, jsme se dostali ke 3. generaci, což budeme v případě Dukovan a Temelína stavět. Nic jinýho neexistuje a zatím se 4. generace JE a modulární reaktory vyvíjejí a budou dostupné (jak zaznělo taky v té přednášce) nejdříve ve 30tých letech. Svým lhaním o končící technologii se jen snažíš maskovat svoji neznalost, což je pro tebe velice typické.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty sis ten IQ test neudělal = je to vidět

Citáty samozřejmě nejsou lež = JAK UŽ VÍŠ 😉
ANO odborná veřejnost se nezasekla tam kde ty a důchodci na které se odvoláváš = má za budoucnost OZE + modulární LEVNĚJŠÍ bezpečnější atd. jádro. Myslíš že se s tím (konečně) vyrovnáš? Že (vyspělý) svět nefunguje podle tebe? Jedno jestli v emisích aut nebo čemkoliv jiném?
Navíc tohle byla PRAVÁ přednáška ne vymyšlená jako ty tvoje (kde se říkalo že 99% ropy projedeme v autech 😄

První modulární UŽ JSOU = už si to zase ZAPOMNĚL nebo OPĚT lžeš? 😉
To co bys rád ty (a vadilo ti i u aut bezklíčové.. ) je KONČÍCÍ technologie (vyspělý) svět PRÁVĚ PROTO nechce tuhle generaci ale čeká se na projekty 4. generace jádra = a viz i blbý stránky českýho ČEZ nejdál jsou ty malý modulární https😐/www.cez.cz/…nych-technologii z těhle prvních vychází cena STEJNÉ elektřiny asi 60% počítá se ještě s mírným zlepšením (proto píšu 55-60% současných cen). Eště horší je srovnání ceny stejný jednotky OZE vs to za co tak srdnatě bojuješ ty = tam je to 3-4 násobek! NÁSOBEK ceny!!! To sem se ti snažil vysvětlit tím litrem benzínu za 30 kč v jedné zemi a 120 kč po celý život tvých dětí a vnoučat = s LÁÁÁSKOU na tebe budou vzpomínat :😉

Běžnej komerční (hele NEPOPŘEL si i tohle? :-! ) provoz se počítá sice už v tomhle (na konci) desetiletí ale to (fakt) není podstatný. Podstatný je ten cenovej rozdíl VELKEJ cenovej rozdíl (hele NEPOPŘEL si i tohle? 😲
DŘÍV než bys postavil co i Drábová už nechce = bude LEVNĚJI postavené LEVNĚJI vyráběná elektřina. Proč chce DRAŽŠÍ Havlíček (politik) = to je JASNÝ. Proč TY = to je asi navždy nezodpovězená otázka (možná se jen rád hádáš = no tady ne možná). MOŽNÁ by ses měl přestěhovat do Ruska = tam bys tolik netrpěl jako v EU
Ty chceš https😐/www.novinky.cz/…pusteni-40341958 a po chvíli tohle https😐/www.idnes.cz/…8_zahranicni_jhr nebo tohle https😐/zpravy.aktualne.cz/…5caac1f6b220ee8/ ?

Prostě souhlas S Attenboroughem (a NE s tebou! co sází JEN na důchodce co celej život nedělali nic jinýho a SAMOZŘEJMĚ ty nic jinýho nezajímá) a Drábovou (protože NEŽ se postaví končící míň efektivní dražší na výstavbu ale HLAVNĚ DRAŽŠÍ VÝROBA toho samýho = jednotky elektřiny za peněz!!!! CHÁPE to tvuj tupej mozek? Tak NEŽ by se postavilo něco dražší co dráž vyrábí technologií kterou sis usmyslel TY = bude fungovat nová

Tak bystrouši = a teď si udělej konečně ten IQ test = čum na ty 2 číslice = a drž už klapačku. Tvý celý roky trvající AROGANTNÍ MACHROVÁNÍ jak sou proti tobě ve všech oborech všichni pitomí = zkráceně EU a vyspělej svět to dělaj všechno blbě PROTOŽE to nedělaj podle MĚ = tvý machrování pohledem na to dvoučíslí = snad končí

Jj tvá neshoda s (vyspělým) světem neni protože on my všichni jsme blbí = má to i druhé vysvětlení (popravdě DALEKO jednodušší)
ryccardo
On tě za to psaní blábolů někdo platí? Zjevně jsi placenej od slova a za rovnítko máš jednou tolik peněz. Dál to s tebou řešit nebudu. Odborníky na energetiku nazýváš starýma komunistama nebo propagátorama jádra. Nemám se s tebou o čemu dál bavit. Jen věz, že podle tebe se svět točit nebude. Máš smůlu. Žij si vesele ve svý bublině.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele to LŽEŠ z blbosti a nechápání = nebo ÚMYSLNĚ? 😄

odborníKA = chápeš ten rozdíl? 😉

No právě že podle mě se svět spíš točí = vo TOM jsou přece naše pře. TY se světem NEsouhlasíš = jedno jestli dřív emise aut nebo teď energetická budoucnost z OZE a když jádro tak příští generace rsp. teď nejdřív asi ty malý efektivnější levnější modulární...
ryccardo
Já ho chápu ale ty bohužel ne. Ty máš za odborníka ekologa nebo přírodovědce. Já odborníka na energetiku, který to má vystudovaný případně to učil/učí na VŠ. Podle tebe se právě netočí. Tu 😱 taky dostavěli původní trasou navzdory tomu jak si vykřikoval, že to tam tady vést nemá 😁 😁 Tohle bude stejný. Ty Dukovany stejně stavět budeme jen holt začneme o rok později a vyjde to nejspíš dráž. A nový EV a spalováky bohužel nenahradí. Za takových 10 let bude jen určitý malý procento EV a PHEV v rámci vozového parku a tím to zhasne. Žádný konec ropy jako paliva nečekej. To si můžeš malovat jen ve svý bublině.
Hendly
Ale o plyn se nikdo nepre. Německo má jasnou koncepci. Oze plus plyn jako záloha. Vědí že plyn zatím potřebuji, ale jen někdy. Jinak budou většinu roku vyrábět z oze.
Už dnes jedou i v tomhle počasí velkou část z oze. Nejde tedy o doplněk.
Pán Wagner je odborník na jadernou energetiku, v tom je ten zásadní problém.
A jak jsme na tom v ČR s podporou malých zdrojů už jsi koukal?
ryccardo
Neříkej záloha. To není záloha. To budou muset trvale v určitým poměru používat. Přes noc a když nebude moc slunce naplno a přes den to budou moct utlumovat, když jim budou dávat proud soláry. To ale není záloha ve smyslu pustím to jednou za čas, když náhodou nebudu mít proud. Pojede to paralelně spolu a jestli teda bojuješ u aut proti gramům CO2 a pak ti nevadí produkovat tuny v plynový elektrárně, tak mi to přijde trochu divný.

O tom, že je potřeba v ČR podporovat OZE se nepřu. S tím souhlasím.
Hendly
Takže jsi potvrdil co celou dobu vyvracíš. Součinost OZE a plyn je možná a to s tím, že plyn běží jenom někdy. To samozřejmě emise šetří. U aut přece taky nejde o stahování CO2 na nulu, ale jejich omezení. Takže ten samý případ.
A jaká je dnes podpora OZE v ČR? Nedosahuje ani zdaleka částek na řešení škod po jaderné energetice. Je to správné?
ryccardo
To emise jistě šetří, ale abych vyrobil proud v plynový elektrárně, kterým si pak dobiju EV? Ano je to významný pokrok vůči uhlí, ale v tomhle souhlasím s tím pitomcem, že být závislý na Rusku není úplně dobrý nápad. Radši bych kdybychom na tom Rusku tak energetický závislý nebyli a plyn do elektráren kupovat nemuseli. Pokud si řekneme, že nám plyn z Ruska nevadí, tak to můžeme klidně udělat. Když jsem Hamunovi navrhoval, že bych propagoval místo EV pohon na CNG, tak mi *** sdělil, že popírám Kjótský protokol a závěry Pařížský konference, protože on očekává emise nula ne jen nižší! V případě elektráren to tedy vadí nebo nevadí, že vypouští CO2? Tvůj názor mi přijde značně rozumnější. Ano můžeme si říct, že Rusko je partner pro dodávky plynu a postavíme si dostatek plynových elektráren, který budou významně levnější než JE a dalších 20-30 let budeme v klidu pálit plyn a doplňovat ho OZE a následně se klidně můžeme orientovat na ty malý modulární reaktory. Je to určitě taky cesta ovšem ne bezemisní.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No že DODNES popíráš třeba ten Kjótský protokol a před ním celosvětovou smlouvu z Ria z ´92 = to je smutný

Ale to co píšeš je JEN něco jako důkaz že si neumíš dát věci (správně) do souvislostí COŽ ale nebrání se hádat a urážet = protože není možný že by někdo na světě myslel líp než ty (to NEmluvím teď o sobě 😄

Viz já 9:52 druhý odstavec

Odkazy na LNG sem ti dával JÁ = takhle pomotáš všechno. Nepoznám jestli úmyslně nebo ti to prostě hlava takhle blbě ukládá (to máš asi z toho že máš potřebu diskutovat složitý věci = zkus něco jednoduchýho = třeba dotování nafty. Nedělám si srandu = zkus si uvědomit kolik set vět si na to téma napsal kolik set urážek. Až to dáš jdi k složitějším věcem). Není to zdaleka první věc kterou si takhle blbě pochopil. Je to jako všechno ostatní co popíráš nebo tvrdíš = to co se napsal nebo já napsal JE = to NEzmizelo! Takže VZPOMÍNÁŠ na LNG? 😉 Nicméně CNG LNG není obnovitelný zdroj to je furt to samý = to je DOČASNÉ řešení (stejně jako to Německo a DOČASNĚ). To můžeš klidně použít ale NENÍ to finální řešení.
ryccardo
Nijak nepopírám Kjótský porotokol. To je tvůj dogmatický výmysl. Jestli ti nevadí produkovat několik dalších desetiletí emise CO2 spalováním ruskýho plynu. Pak je to v pořádku. Mě osobně to nevadí. Jen ta závislost na Rusku se mi v tomhle ohledu moc nelíbí.
Hendly
Dnes jsme na rusku a jiných závislí s ropou. Ele umíme vyrobit i jinak než plynem, takže celková bilance nejspíše bude menší závislost i emise.
Zmena energetiky je ještě uplně na začátku a i dnes v zimě je právě teď 43% elektřiny v DE z větru. 43% je ohromné číslo a je zimní den a je to teprve začátek. Samozřejmě, že jsou období kdy je to daleko méně, ale už delší část roku lze pokrývat značnou část spotřeby z OZE.
Opravdu nejde o ČR která je snad pevně členem EU a nemusí být 100% sobestačná v energetice.

Jsou tu ohromné možnosti jak rozšířit využití OZE např u rodinných domů atd, ale v čr nejen že je malá podpora finanční na tyhle projekty, ale jsou k tomu neustále vymýšlené další překážky ze strany energetických společností. Samozřejmě se nabízí otázka proč? Proč čez nechce umožnit (nejde o podporu jen technické umožnění) samostatnost spotřebitelů? Není pro něj jednoduší tohle blokovat a prosazovat stamiliardové stavby JE kde je vidina velkých toků peněz? Jde o stovky miliard. Je velice pravděpodobné, že do mediálního prostoru pouští velké množství informací na podporu své varianty.
ryccardo
Nejsme. Ropu si můžeme koupit klidně jinde. Rusko není jediný kdo nám ji v případě potřeby prodá. Ano OZE je supr. Jenže když chceš rozšiřovat auta do zásuvky, tak je musíš mít prostě večer čím nabíjet a to ti soláry nic nedávají, takže musíš přes noc produkovat elektřinu plynem. Že vyrobíš přes den 43% je supr. Jistě to určitý procento emisí ušetří.

Jsem zásadně proti tomu, aby ČR nebyla 100% energeticky soběstačná. To je cesta do pekel.

Udělat si na střeše soláry a dát si do sklepa baterky a krmit s tím domácnost je supr nápad jestli myslíš tohle, ale chápu to jako příjemný doplňek, který ti pomůže zredukovat účty za energie. Ne koncepční řešení na úrovni státu.
Hendly
Tak to by jsme měli začít něco dělat. Investice 1/2 bilionu Kč na stavbu JE která dá 10%spotřeby je značně sporn vec
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tady bych nesouhlasil = to není sporné = to je blbost už dopředu ÚMYSLNĚ vyrábět stejnou věc DRÁŽ, když už dnes víme že to (pů)jde levněji

My nejsme v žádný energetický nouzi = byť naše úmyslný zaostání v budování (extra) levné energie z obnovitelných zdrojů = by stálo za pořádnou přes držku (a nejen to)

No vlastně teď je to dobře vidět na chování vlády ohledně pandemie = nevim jestli tomu řikat nekoncepčnost nebo rovnou tupost nebo asi správně šílený hot-čehý jak někdo říká atd. No a stejně koncepčně se staráme o energetickou budoucnost státu

PROČ lidi jako ryccardo se roky nadoraz snaží ABY se postavily JE za pomoci končících technologií = tomu nerozumím

Data o porovnání cen jádro co prosazuje ryccardo a obnovitelné zdroje se pohybují v 3-4 násobku = to je SAKRA rozdíl jestli mám něco (pro celý další život) za cenu nebo radši za 3-4 násobek. Nastupující malé modulární jaderné reaktory cenu výrazně srazí

Navíc co vím ryccardo zatím trvale bojkotuje problematiku úložišť = furt opakuje že se to do pár let vyřeší že to je jen mega giga podvod. No KDYBY měl pravdu bylo by to VELKÝ plus 😄
ryccardo
Jenže my nevíme jestli to v budoucnu půjde levněji. To sis vymyslel a na tomhle nesmyslu stavíš.

Teď nejsme v energetický nouzi, ale až si za 20 let vypneme uhelný elektrárny tak v energetický nouzi budeme a s ohledem na fakt, že stavba elektrárny není věc na rok to musíme řešit už teď. Proto všichni ti odborníci včetně Drábový, tak "prudí"

A nelži s tou končící technologií. O žádnou končící technologii se nejedná. Zasloužil by si za tyhle tendenční lži rozkopat rypák!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
VYMYSLEL? 😁
Ty si NESKUTEČNEJ blbožvanil!! To že to TY nevíš = znamená že TAM svět končí????????

Ty si fakt neskutečnej = fakt myslíš že všichni lžeme jako ty? Představ si = že NE https😐/www.msn.com/…ravy/ar-BB1dgZ8y tak jako dopředu víš jakej výkon a spotřebu bude mít (třeba auto nebo zesilovač) tak víš i tohle = teda TY NE jak píšeš, ale tvýma znalostma FAKT svět nekončí. Tak se podle toho FURT NEchovej!
Viz mraky textů včetně tohohle = odborný svět předpokládá že budoucností jádra (i v Česku!) budou právě LEVNĚJŠÍ modularní jaderné zdroje (levnější na výstavbu i bourání i na výrobu = to si nikdo nevymyslel to VÍME). Problém je že poslední dekádu jsme ANO promrhali = jedno jestli stavbu dálnice rsp. investice obecně ALE (výstavbu nejLEVNĚJŠÍCH obnovitelných zdrojů) i přípravu na ty malé jaderné = prostě ANO VŠECHNO jsme (ve jménu populismu) promrhali

To jak se hádáš o věcech o kterých jak se ukazuje nemáš ani páru = a SI SPROSTEJ = to je fakt :no: :no: :no:
JAKÝ reaktory sou na ruskym https😐/allforpower.cz/…adu-prekazek-133 ???

Svět nekončí TVÝMI znalostmi = sakra dyť MUSÍŠ vědět že nejsi žádný IQ 200 za jaký se furt dokola vydáváš, ale spíš ("jen") to 2ciferný. Neustále sprostě napadající vzdělání a znalosti v mnoha oborech = fakt se STYĎ

Zopakuju = svět znalostí a chápání NEKONČÍ tebou = popravdě naštěstí ANI ZDALEKA (tak sakra MÁŠ aspoň maturitu? že furt machruješ jak sou proti tobě všichni tupí?

Najdi aspoň pro jednou koule = a když urážíš a přitom se sám pleteš = tak je normální říct (aspoň) sorry
ryccardo
Ano to je přesně to odkud ty sbíráš rozumy. Čtu článek tam snůška výmyslů a pod tím věta

"shrnuje námitky ekologických organizací Edvard Sequens, energetický konzultant sdružení Calla"

To je přesně proč máš takový dementní zcestný názory. Ty čerpáš moudra od ekologů a různých zelených hnutí kde se koncentrují pitomci neznalý problematiky. Lidem jako Drábová nebo profesor František Hrdlička z Ústavu energetiky Strojní fakulty ČVUT viz tady

https😐/www.seznamzpravy.cz/…cit-nelze-132531

věřit odmítáš, jednoduše proto, protože nezastávají tvoje sluníčkářský názory. O to víc ale potřebuješ přesvědčovat zrovna mě, že ty máš pravdu. Proč to děláš? Ty si jako myslíš, že mě ty vole jako přesvědčíš o své sluníčkářské teorii? To dřív budou pršet peníze. Snažíš se absolutně zbytečně. 😁 Takže když se pleteš tak řekneš konečně sorry nebo prostě budeš tvrdit, že profesor Hrdlička z ČVUT je vůl a ty tomu rozumíš líp?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Prosim tě nech už toho s tou Drábovou = má politický názory |(tobě odporný) jako já a jak VÍŠ už se ani nebije se za honem dostavět Dukovany = jako ty (tak co JÍ poslechnout? 😉
A eště (daleko) horší je to s Hrdličkou = je to prostě budovatel jádra za socialismu (a nikdy jinak 😊

Ale CO ty modulární reaktory? Napsal si BLBOKRAVINU = takže CO? Žádný sorry??????????????
Ne sorry za OMYL a neznalost, ale za ty (furt opakovaný) urážky a vulgarity


Ale že ty NIKDY NIKDY NIKDY nedáš na kohokoliv jiného než na to co si sám vymyslíš = to už je ZNÁMO. Ani se nezačervenáš když pak časem sám změníš názor = dojdeš (později) tam co jiní (dřív)

Profesor Hrdlička = je starobní důchodce!!! Chodil do tý školy = dřív než ses narodil = pak s kolektivem dalších soudruhů budoval Jaslovské Bohunice. Takže TO jako FAKT? 😁

Všim sis jak ČASTO stavíš na důchodcích? Hele co ten mstivej stařec co podporuje ***a jak dneska řikáš tomu co nám vládne jako bysme byli jeho firma = a dřív ses se mnou hádal a hájil všechny jeho levárny a prasárny a zlodějny = a teď se mnou (opožděně) souhlasíš? Co ten tam si taky otočil?
ryccardo
No dobre ses odkopal. Myslim ze je silne pod moji uroven takhle sofistikovany tema resit s primitivem tveho razeni, ktery nema mentalni kapacitu problematiku chapat. Mysli si dal ze jsi TY chytrej a blbej profesor z CVUT, kterej stavel uz Jaslovsky Bohunice je jen hloupej duchodce, ktery na tebe nema. Sorry ses fakt tupej cu,rak. Diskutuj si to v krouzku ekologu. To jsou ti pravi odbornici, se kteryma se ty blbe shodnes. Jen me trochu stve ze neco tak tupyho jako ty ma volebni pravo 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tvoje chování = je fakt otřesný
Oba tě upozorňujeme na ekonomickou stránku = to je podle tebe sluníckář? A proč se k lidem s jinými názory = chováš jak..?

Ale to že TY polistopadový volič KSČ říkáš MI že tě štve že mám volební právo = je aspoň vtipný 😄

Že to říkáš TY se svou aktuální volbou SPD https😐/www.irozhlas.cz/…y_2101222222_vtk MI že tě štve že mám volební právo a názor jako Drábová = si to moc nezlepšil. FAKT tě štve že volím stejně jako (paní jak jí říkáš) Drábová?
Fakt tě štve že se shodnu s https😐/www.libereckezpravy.cz/…iardaru-v-cesku/ 😉
Nemůže bejt že TY volíš (když už si to nakous) dost BLBĚ? 😒

Tak přestaň s tímhle svým pomateným machrováním a urážením = a k věci: CO ty https😐/allforpower.cz/…adu-prekazek-133

A co ty náklady na úložiště?

A samozřejmě CO ten další starobní důchodce kterých se tak chytáš a na tom co řeknou stavíš = ten co podporuje Babiše? A nevyhodí Mynáře?

Zatím umíš jen nadávat = to ti jde dobře. PROČ se tak biješ za končící DRAHOU technologii = když už existuje levnější = to si zatim nebyl schopen vysvětlit
Fakt chceš aby tvoje děti a vnoučata = měla po celý život DRAŽŠÍ energii za tebe se DRÁŽ postavila a za nich pak DRÁŽ bourala, než je to nutný? https😐/www.respekt.cz/…ri-s-cirkularkou DRÁŽ na začátku DRÁŽ celou dobu výroby DRÁŽ bourání plus bonus https😐/www.irozhlas.cz/…m_2001051054_vtk

Dovede si tvuj ne zrovna bystrej ale o to vulgárnější mozek = představit o kolik to je DRÁŽ?
Hendly
Opravdu neumíš být slušný? Pan Hrdlička je zastánce jádra a tak mluví, ale neznamená to, že to nejde jinak. Znova se podívej na náklady stavby JE. To má potenciál zničit ekonomiku ČR.
Samozřejmě že v té stavbě vidí spousta lidí zisk a nebo splnění svého snu.
Argumentoval jsi dotaci na FVE, ale ta dotace je u nás menší než pouhý průzkum kam jaderný odpad dát. Taková je dnešní situace v ČR.
ryccardo
A vy jste dve zeleny ekomakovice, takze tomu rozumite samozrejme mnohem vic nez odbornici. Nerikam ze vystavba JE neni draha, ale jestli jsme se zavazali odejit od uhli, coz je spravne, tak musime 50% vyroby elektriny postupne nahradit jinym tocivym zdrojem. Chces jit snad cestou Nemecka a spolehat teda na plyn z Ruska? Ja bych byl rad trochu pokrokovejsi. Vystavba JE nikoho neznici. To jsou zase vymysly a to nebudeme stavet jen jednu ale mluvi se o novych zdrojich tj. minimalne dva. Holt to budeme muset splacet, ale nejedna se o zadnou horentni sumu co nas to rocne bude vychazet, tak nesir paniku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ale ty nemluvíš o odbornících = ale o jednom starobním důchodci (kterej prostě dál chce to svý = to je normální běžný častý a napsal sem ti to dřív já a v týhle diskuzi Hendly). Odborníci vidí jako budoucnost modulární jádro = levnější efektivnější atd. Co si o něm napsal TY odborníku = víš sám

Proč chce honem utratit politik = tam je to jasný
Proč chceš násobky peněz za stejnou věc utrácet ty?

No a v partě s náme jede i ten majitel 30ti doktorátů https😐/www.csfd.cz/…planete/prehled/ je to dokument kde o všem možném říká = ryccardo se mýlí v tomhle. A v tomhle taky. A taky v tamtom = neměl by sis ho konečně pustit?
Je MOŽNOST že se třeba občas mýlíš. Je MOŽNOST že dotování nafty JE správná formulace = a všechno co si na to napsal JE blbost = co?
A téma energetický budoucnosti je 1000násobně složitější https😐/wave.rozhlas.cz/…e-zdroje-5199333
ryccardo
Ano vidí budoucnost. BUDOUCNOST!!!! To je reálně tak za 20 let. My žijeme teď a řešit situaci musíme teď, protože ta elektrárna se bude minimálně 10 let stavět.

Mě se líbí ty kre-tene jak mě vypálíš, že poslouchám názory důchodce protože je Hrdličkovi 74 a pak přijdeš s nápadem, že bychom mohli energetickou koncepci státu postavit na názorech 93 letýho přírodovědce, který energetice nerozumí ani za mák, protože je cestovatel a špičkovej přírodovědec 😁 Ty si tak ***š do huby ty pako.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No viz Drábová = řiká OPAK než ty. Sakra KDO z vás teda KECÁ?

Fakt myslíš že extrémní vulgaritou = svý názory posílíš nebo co? CO ty nesmysly co si napsal o https😐/allforpower.cz/…adu-prekazek-133 ? CO na to řekneš = co si napsal tady v diskuzi?

Takže co TY a tvé (fatální) omyly neznalost JÁDRA rsp. (ne komunističtí budovatelé jádra v důchodu) ale ODBORNÍCI = který (narozdíl do tebe a toho starobního důchodce) vidí budoucnost JINAK JINOU JINDE než ty? https😐/archiv.ihned.cz/…n-velke-reaktory

Je to SÍLA urážet někoho jako je Attenborough = že TVŮJ mozek je NAD jeho. A dokonce si nepochopil že on nebláblábolí JAK ON si usmyslel (jak to děláš ty) ale říká to co viz já předchozí odstavec

Pochopil si aspoň tu část že s Hendlym mluvíme především o EKONOMICKÝ části věci, sluníčkáři?

Fakt nevíš kolikrát ses už zmýlil? Hele fakt dodnes popíráš https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit nechápeš nerozumíš? Tak sakra JAK TO že se snažíš řešit nesrovnatelně vyšší level = energetickou budoucnost?
ryccardo
Bože ty seš č-urák. Co to blábolíš? Co to zase píšeš za lži? Já urážím Attenborougha? Ty nemáš žádnou vejšku, protože ses nenaučil ani číst a chápat psaný test. S bídou základku. Běž si na nějakou sluníčkářskou seanci spravit chuť. Diskuze s někým tak pragramatickým a realisticky smýšlejícím jako jsem já tě musela totálně mentálně rozhodit 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano opakovaně = naposled teď v 11:55
a s tím Bohem opatrně co když je to pravda a Bůh tě vidí? :😉

Napsal si že když TY ani Sir Attenborough nemáte vzdělání v oboru = je JASNÝ kdo z vás věc chápe líp. Potvrzuji: Ano je

Asi proto ti byl (chvíli) sympatickej https😐/www.irozhlas.cz/…a_2102131605_tzr

Si extrémně sprostej (možná nejvulgárnější vůbec = ono jinde se za tohle blokuje a šmidlec nejsprostší snad i na světě si byl během letošních Vánoc = chrlil si nenávist a urážky = proč??) nic moc nevíš nic moc neznáš jen se furt hádáš a arogantně machruješ (viz teď tvá závěrečná věta) ale občas je s tebou sranda = viz teď tvá závěrečná věta

A nemyslim to mentálně rozhodit = na tom zrnko pravdy JE 😁

ŘEŠENÍ = místo psaní další nesmyslů o věcech o kterých víš (viz modulární jaderný..) velký kulový si TEĎ HNED udělej (obyčejnej internetovej) test IQ
Pak čum na číslo co vyšlo = a zkus promyslet ČÍM jsou daný neustálý neshody s lidma úrovně Attenboroug = jestli tvojí nebo naší...? Pak dej vědět
Hendly
Zase urazis?
Sorry, ale tohle nesvědčí o tvé inteligenci.
Ono i to ohaneni odborníky je stále jednostranné. Argumentovat odborníkem na JE, že je potřeba JE budovat není zrovna optimální.
Opět se podívej jak je v ČR podporována úspora, alternativní zdroje, ekologie a pak se podívej kolik peněz jde na hledání úložiště jaderného odpadu, rekultivace po těžbě uranu atd.
ryccardo
I kdyby to nakonec těch 500 mld bylo, tak se bavíš o životnosti elektrárny minimálně 60 let, tak si tu šílenou částku rozpočítej. I kdyby si ji chtěl mít zaplacenou za prvních 30 let provozu, tak se bavíš o směšných 16 mld ročně. Že je to jen 10%? No to je dost blbý. To asi budeme muset vybudovat ještě jednu. Ve 30tých letech bude snad už dostupná ta technologie malých modulárních reaktorů a budeme moct další část koláče potřeby elektrické energie doplnit s nima. Už bychom ale měli začít nebo se toho uhlí nezbavíme a každý rok zpoždění bude znamenat, že ta elektrárna vyjde ještě dráž. Chyba je, že jsme ji nezačali stavět už před 20 lety. Stála by zlomek toho co bude stát teď.
Hendly
60 let životnost je hloupost - používáme dnes elektrárny z roku 1960?
10% je málo - vybudovat více by znamenalo investice přes bilión korun. To je na tak malou ekonomiku jako je ČR sebevražda a opět tedy, nebudeme mít 10%, ale 20% a stejně to nic neřeší.
Rozpočítávat splátky stavby na kterou jsi si půjčil dělením ceny je trochu naivní představa financování.

A máme tu samozřejmě další investice, likvidace elektráren, sklad vyhořelého paliva a perlička - nařízená výkupní cena elektřiny z JE, protože budeme na každou vyrobenou kWh doplácet.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SMĚŠNÝCH? To se musí zaplatit TOU VÝROBOU ELEKTŘINY = směšných :😉
To s i fakt NEdomyslel!!!
Temelín se nezaplatil dodnes
Hendly
Nechceš trollit někde jinde?
ryccardo
Napsal trol. To si me celkem pobavil 😁
Avatar - xxc
xxc
Jedno to nie je, ako bude zrychlovat, lebo ta mama nemusi davat prednost a len sa zaradi medzi auta. Zatial co dojazd asi trapi menej, ked klesne, tak si to dobije.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jsem nevěděl, že když máš silný auto, tak u vás na Slovensku nemusím dávat přednost a mohu se zařadit kam se mi zlíbí a nacpat se mezi auta a ohrozit je tak 😊 Zajímavé...
rohor
Ozzmane od tebe bych takto kousavý příspěvek nečekal. Za prvé on to myslel poněkud jinak a za druhé mne překvapilo, že ti není cizí zaútočit přes národnost. Obyčejně si hraješ na mravokárce. Překvapil jsi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jiná země - jiné předpisy... navíc, je to nadsázka, jak to myslel chápu, ale napsal to blbě...
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
No, z toho, co píše níž to evidentně myslel přesně tak, jak to napsal.
Avatar - speedfred
speedfred
trojité X môze s EV šecko.
Avatar - xxc
xxc
Jasne, ked mam dostatocnu trakciu, mozem vsetko 😄 Teraz na snehu nepomoze nic, iba zastat a cakat kym prejdu auta. Na suchu sa staci zaradit bezpecne bez velkeho rozmyslania.
Avatar - speedfred
speedfred
Až sa nedokážeš zaradiť do jazdného pruhu s manuálom tak radšej jazdi MHD a odovzdaj vodičák.
Avatar - xxc
xxc
dokazem sa zaradit so vsetkym, ale s niecim to ide lepsie 😄 toto je uplne mimo argument
Avatar - Ozzman
Ozzman
MHD či HDM? 😁
Avatar - xxc
xxc
u nas je to Mestska Hromadna Doprava a tou som fakt uz dlho nesiel 😄
Avatar - xxc
xxc
ja mam praveze slabe auto, ale prave silny elektromobil je v meste velky benefit v tomto. nacpem sa tak, ze ich, samozrejme, neohrozim
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Odkdy u RS nezáleží na parametrech? 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Od doby, kdy je elektrické. Kdyby bylo spalovací, jsou ty parametry samozřejmě nejdůležitější.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
😁 Zasadni to je len pre ludi ako ty, tych co nikdy EV nevlastnili 😊

Ty si doteraz nepochopil rozdiel medzi ICE a elektromotorom. Uz z principu fungovania je jasne ze elektromotor bude vynikat v zrychlovani, ak je raz v EV tak velka baterka a tak vykonny motor, dosiahnut take zrychlenie neznamena ziadny naklad navyse, len raz vyladit trakcnu kontrolu a za lacno mas argument na ospravedlnenie vysokej ceny oproti ICE parametrom o ktorom sa ICE moze len snivat 😊 Boli by hlupi keby to nevyuzili.
Avatar - speedfred
speedfred
Ty si vlastnil/vlastníš EV?
velitel mesta bugulmy
No jo, to samozřejmě platí pro neznalou masu. Ale my tady na auto.cz jsme přece jen větší fajnšmekři, a tak chápeme, že kvalitní jízda má i jiné faktory než zrychlení 0-100...
Avatar - xxc
xxc
samozrejme, ze to ma aj ine faktory, ale snad nebudeme spochybnovat potrebu a vyhodu akceleracie
Mig_35
dokud tyhle úžasné hodnoty měly Ferrari, Porsche a další výrobci, tak měly plnou platnost, ale jakmile ji začaly dosahovat sprosté elektromotory, je to najednou podružné😊
velitel mesta bugulmy
Neni to podruzny. Podle me je akcelerace dulezita, v praxi hlavne pruznost na predjizdeni. Ale proste to neni jediny faktor. Ja kdybych si ted vybiral mezi elektroauty, tak by stejne radsi Taycan (Turbo) nez Teslu, i kdyz ma Tesla mozna akceleraci o nejakou desetinku lepsi. Prave kvuli tem jinym parametrum jizdy... A dokonce, jestli tomu rozumim spravne, konstrukteri u nekterych EV schvalne nejdou za maximalnim zrychlenim, ale snazi se to uzivatelsky prijemne davkovat... coz mi dava smysl.
DonVito
Tesla má chill mode - opak sportu.

https😐/elektrickevozy.cz/…-neni-jednoducha
Avatar - xxc
xxc
A co ma lepsiu pruznost, ako elektromobil? Ved presne o tom to je, ze sa slapne a ide to hned.
Avatar - speedfred
speedfred
Mne sa napr. Tesla celkom páči exteriérom či výkonom a TM3 RWD má už aj zaujímavú cenovú. Introš ale nedávam.
Hendly
Pro každého je zásadní něco jiného.
Pro někoho může být zásadní komfort jízdy a obsluhy, pro jiného je třeba zásadní zvuk studeného diesloveho motoru 😄
Avatar - _GTE_
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
uxauxa
to je to E-auto pro masy?
velitel mesta bugulmy
Ne, to by byl spíš ID.3. Nikdy jsem neměl pocit, že by posláním Audi bylo dělat auto pro masy...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Posláním VW je dělat (neustále) změny na manažerských místech https😐/www.idnes.cz/…549_automoto_fdv

A Audi samozřejmě (co si pamatuju co jsem četl vždy tu byl plán dělat NEJVÍC aut) CHCE dělat auta pro masy = a taky dělá násobek kusů ročně co mnohé mainstreamové značky

https😐/www.autoforum.cz/…bude-jen-na-ok👋
velitel mesta bugulmy
Tak Audi bude jiste rado, kdyz nebude delat 2 miliony aut, ale treba 3, to je pochopitelne. Ale maji v koncernu nejakou hierarchii a kazdy rozumny clovek asi chape, ze ukol delat auto pro masy pripada na VW, pripadne jeste vic low-endove znacky. Ostatne sami se snazi prezentovat ID.3 jako noveho brouka a golfa... takze ne, e-tron RS opravdu nema byt auto pro masy, jak se ptal uxauxa.
King of rain
Podle jednoho místního dovedy či dovedové to jezdi na dotovanou elektriku. 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj lidská hloupost nemá meze = někdo se ji i chlubí :😉

Ale pro kolik lidi je dotování nafty LIMIT jejich chápání = to mě docela překvapilo 😄
velitel mesta bugulmy
Prosím nezmiňujte tu slovo "dotovaná", "dotované"... diskuse se pak ihned automaticky zaneřádí dotovanou naftou... Pozor na to.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit sám si to udělal 😄

Zajímavé že i přes to absurdní množství = to (dotování nafty) část lidí prostě DÁL ODMÍTÁ 😉

No a přitom to slovenskej důchodce teď dál https😐/echo24.cz/…dane-nema-logiku což je TO co celou dobu všichni kdo o tom ví KRITIZUJEME

Tady se to ale moc neuchytilo = dokonce HODNĚ lidí se ten prostý (ověřitelný) fakt snažilo (a dokonce dál snaží) zpochybnit 😁 :-!
Avatar - Machýrek
Machýrek
Potřebuješ vědět ještě něco dalšího?
Anonym
:yes: Taky jsem to hledal. Peklo.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tvoj zivotny partner, pripadne clenovia rodiny rozumeju tomu co pises? 😊
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Zrovna jsem chtěl vznést dotaz na redakci, proč nedohledali údaj hmotnosti. Takže další nesmyl, co by měl mít speciální silniční daň, jelikož pod koly toho nesmyslu trpí silnice podstatně více.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, samozřejmě, silnice pocítí rozdíl 300 kilo mezi tímhle nebo A7/A8... 😁 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Možná to pochopí jiní, když ty ne 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, jak je vidět, rozumní pochopili.
kesumb
audi a8 60tdi: 2265kg eu
audi s6 tdi: 2105 kg eu
(vsecko nalozeny na cumaku, audi klasika)
mercedes s400d 2021 ma pres 2300kg
Avatar - Machýrek
Machýrek
preferuji jiné palivo

Panamera Turbo S 2.155 kg (EU)
Audi RS6 2.150 kg (EU)
BMW M5 1.970 kg (EU)
MB E63 1.950 kg (EU)
ProchyTom
Ne, to praveho kupce totiz nezajima. Takze ne, diky a dobrou.
Anonym
Tak to je asi blbec, kterej neřeší třeba brzdnou dráhu toho vagónu na mokru. :-!
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ProchyTom
Ne to ja auto pro maso. Dobrou
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
a docela fajn interiér, design hezký a příjemný... a pak ukázali zadek. 😒
Anonym
A tak to je pech. Takže ho nakonec nekoupíš. Nelíbí se ti záď vozu. 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Přesně, nekoupím, protože se mi nelíbí. 😄
Mig_35
To bude Porsche začínat skoro o milion niz?
Zajímavé :yes:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
Ale teď stoji základní Taycan okolo 81 tis EUR a to je o pěkný kus min než sesterské Audi. Takže by měli přijít s podobnou základní verzi někde kolem 1,5-1,8?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Freddka
Tesla Model S se vyrabi od 2012 ... takze asi tak nejak tu dekadu to konkurenci trvalo, nez vyrobili tezsi, horsi a mene prakticke auto, ktere je ale na druhou stranu drazsi.
webpaja
Základní Taycan 4S stojí v ČR 2,989M. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
I tak, čekal bych audi ještě o něco níž, tak 2,5 by mi dávalo při dané konkurenci větší smysl. Ale třeba po roce, až se vyčerpá prodejní efekt novinky, předvedou nějaký cenový "jemnocit". 😄
webpaja
Líbí se mi to víc než výchozí Taycan, ale ani u jednoho to prostě nejsou dojezdové parametry na cesťák, tak jak ho používáme. ;-\
Avatar - Dinar
Dinar
To je jasné, parametry ev z toho zatím dělají jen auta pro fandy, ale nutno uznat, že tohle už vypadá jako něco, z hlediska designu, předpokládám i kvality zpracování, za co se nemusíš stydět utratit 2,7 aniž by ses, sedíc za plastovým volantem s tabletem, divil, za cos ty peníze zaplatil. 😉
Avatar - -peterp-
-peterp-
realne bude IMHO za ~2.1M s DPH, staci pockat na update konfiguratoru (aktualne ma cesky web odkaz na vcerejsi video o 19:00).
Mig_35
mají zpoždění, to je celé
https😐/www.porsche.com/…n/taycan-models/
nepochybně se objeví i u nás v konfigurátoru co nevidět
Avatar - Dinar
Dinar
Moc nevěřím, že audi pustí etron gt i jako zadokolku, to moc neodpovídá image audi, ale třeba překvapí. Každopádně i těch 2,89 mil. za taycan 4S v českém konfigurátoru je více než 106,4 tis. za to samé v německém, je možné, že cena etronu gt v D bude nižší a přepočtem kursu vyjde na těch 2,5 mil.
Mig_35
byla by to zajímavá situace, kdy by bylo Porsche levnější než srovnatelné Audi. Image Audi je postavená na quattru protože neměli zadokolku ale třeba překvapí a udělají elektromobil předohrab😊))
kpt.Budha
Ach jo, pořád mi není jasná logika těchto aut. Vždycky mi přišlo normální, že tento styl aut cestuje v levém pruhu německé dálnice rychlostí 200+ přes celé německo...na co je tohle? Kolik km to ujede rychlostí 200+? Nebo to bude jezdit s Teslami mezi kamiony? Je mi z toho vývoje fakt smutno 😒
DonVito
Svet neni jen Nemecko.

Jinde na svete nedava u GT rychlost 200+ prilis smysl. 😉
kpt.Budha
Dobrá tedy. Ale je to Grand Tourer, u čehož by člověk předpokládal směřování na dlouhé cesty. Tak vezmeme nějakou střední cestu třeba 600km, abych tedy nebral jen Německo, tak 140km/h. Když se rozjedu z plného nabití, tak při této rychlosti budu tankovat kolikrát, jednou, dvakrát? Pokaždé 30 minut? To je pak GT jak noha 😄
Omlouvám se, já to pořád vidím ze svého zkresleného pohledu člověka, který jezdí autem 10km do práce i 1200km do jiné práce a chce na to mít jedno auto... 😢
Mig_35
člověk, který blablabla chce na to mít jedno auto nekupuje auto za tři mega...
pořád se tu omílá dojezd, ale stejně výkonné spalováky taky nedojely na jedno tankování extra daleko, M5 apod nedala na nádrž ani 400-500 km...
vždycky by si to měl asi pořídit člověk pro svoje potřeby, podobný extrém vidíš, když si obyčejná česká domácnost, která najede míň než 10 tisíc za rok pořídí tdíčko...
kpt.Budha
Ano, samozřejmě. Ale má to být GT, které jako GT nejde využívat.
Ano M5 nedá 400-500, já mám s těmi 400km také v Německu problém, ale tak snad vidíš ten rozdíl v tom, že za pět minut natankuji a můžu dát dalších 400, kdežto tady za půl hodiny nabiju a už můžu dát kolik, 300? 250?
Mig_35
skoro bych řekl, že když jedeš tisíc km, tak dát si po 500 km pětiminutovou pauzu a jet dalších 500 km úplná kktina😊
normálně bych si asi zašel na oběd nebo trochu pospal... sám dělám pauzy už daleko dřív...
kpt.Budha
Zajdi si dnes někam na oběd 😄
Ale vzdávám to, máme tu GT na courání 90 z města do města, raději ne moc daleko a je to tak správně. Jsem utlučen argumenty 😄
_dan
Může to být GT na dlouhé trasy proboha. To je problém si 2x za 1000 km udělat pauzu na půl hodiny? Kdy naposledy jsi jel 1000 km bez pauzy?
kpt.Budha
A vyjde ti to? Na kolik se to nabije při rychlotankování u pumpy? 70-80 procent?
Naposledy? Teď aktuálně 1350km, v tom tři tankování, dohromady čas stojícího auta 30 minut. Pro mě jsou třeba ty ušetřené hodiny, které mohu využít v cíli zajímavější než je prosedět u nabíječek.
Ale viditelně jsem menšina. Ale počkám si na léto, ona se někde zjeví nějaká reportáž, jak dlouho to trvá třeba od nás do Itálie s kolem elektromobilem a jak dlouho obyčejným autem a pak třeba sklapnu.
_dan
Tak to jsi opravdu menšina - nikoho, kdo si celkově za 1350 km udělá přestávku v součtu půl hodiny, neznám. Ono to nejsou ušetřené hodiny, ale spíše desítky minut (hodiny můžeš ušetřit tím, že poletíš). Ovšem pokud jsou k dispozici nabíječky - tohle je podle mě jediný problém používání elektromobilů na delší vzdálenosti (dojezd i rychlost dobíjení je už snesitelná).

Jinak na netu jsem našel článek, že Taycan dá 2% - 90% (dojezd 385 km) za 35 minut.
Avatar - speedfred
speedfred
Ja vcelku súhlasím s kapitánom a na pumpách nerád trávim čas.
A aby som zaspal v aute (Mig) tak to by som musel byť fest unavený.
Mig_35
kolik ti je? od cca 40 potřebuju po obědě dvacet😊
a jestli ty ne, tak to přijde😊
každopádně najíst se musíš i ty a to za deset minut nestihneš...
Avatar - speedfred
speedfred
Áno je mi cez 40 a poznám to. Radšej by sa hodil na gauč či do postele v aute 10-20 minútovku nedám. Možno v nejakej S-klasse.
Mig_35
gauč s sebou nevozím😊 a na ten "reset" jak tomu říkám, protože usnu, cuknu sebou a jsem ready, na ten mi stačí sedačka v autě...
Avatar - speedfred
speedfred
V minulosti som sa nachrápal v aute dosť, preto mám už takú nechuť. Nehovorím že to ale nedokážem keď som unavený.
mrazik
Je smesne, jak zastanci ohledne kratkeho dojezdu hned zacnou argumentpovat, ze zastavovat kazde 2 hodiny je preci normalni.
Uprimne si neumim predstavit, co budu u dobijecky delat pul hodiny nebo dokonce hodinu.
Je mi pres 40 let a staci mi prestavka max. 15 minut po 500 Km. Protahnu se, zacvicim si, trochu najim, napiju a jede se dal. Mozna jeste natankovat.
Mig_35
Ty umíš 4-5 hodin bez chcaní? Seš jak náš pes...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Třeba na druhou stranu Jaderského moře do Chorvatska http😐/www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska 😉
Avatar - -peterp-
-peterp-
Autor clanku na hybrid.cz netusi, ze i do spalovaku si muzes dat dalkove vyhrivani/chlazeni interieru a zbytek clanku je o tom, co by se spalovakem (resp. snad nekdy s e-autem s dobijenim na urovni 500km dojezdu/minutu) neresil.
mrazik
Cely clanek je o nicem, protoze se autor zastavil u mnoha nabijecek, pry aby to melo prinos pro ostatni co jedou do chorvatska EV autem. Takze cesta mu zabrala mnohem delsi cas nez se spalovakem.
Mimochodem dvakrat jsem jel do Zadaru a v pohode se to da za 10 hodin s dvouma prestavkama a jednim tankovanim.
Avatar - -peterp-
-peterp-
bojujes s virou, vy.er se na to 😉
LORASI
argumenty svedkov elonovych su abrusrdne 😊 ak budes jazdit dynamicky s M5 tak das na nadrz cca 350- 400km a dotankujes skoro kdekolvek do 5 min ... ak budes jazdit s EV podobne dynamicky, tak das 100 max 150km a dobijat budes 40min az hodinu, ale pred tym musis najst rychlonabijacku. toto je zakladny rozdiel medzi sportovymi autami so spalovakom a baterkou a len uplny hlupak nechape, preco je pri EV, zatial, taketo zrychlenie, vyrazne menej pouzitelne a nepodstatne ako pri sportovych autach na benzin. pri EV je stale klucovy parameter dojazd a samotne zrychlenie az na poslednych miestach dolezitosti. pri sportovych autach na benzin nikto zasadne dojazd neriesi, pretoze ten nie je problem.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Ale dá. Těch 400-450 km s M5 dáš a nemusíš se nijak krotit. Jestli to ale myslíš tak, že tankuješ dřív, a ne jako já, když mi svítí dojezd 50 km, tak pak to nedáš to je jasný.
Ale jinak souhlas, jde hlavně o pohodlí. Dotankovat fosila je rychlé a dobrá pumpa (tankuju výhradně u Shell, OMV, Benzina) není nikdy daleko (v ČR).
Mig_35
Kolik najezdíš měsíčně? Díval jsem se na roční M5y a všechny byly do 20 tkm, což mi říká, že to nikdo nepoužívá jako 530d na obrovské nájezdy. A z toho vyplývá, že s tím najezdí okolo padesáti kilometrů denně a potom jsou takové konstrukce jako že s M5kou můžeš jet 400 km, natankovat za pět minut a potom jet dalších 400 km, úplně zcestné, ano, můžeš, ale nikdo to reálně nedělá...
A vyjezdit elektromobil za 150 km, třeba tuhle Audinu, to asi půjde, někde na autobahnu s průměrem 250 za hodinu... reálný svět je někde jinde.
Avatar - Machýrek
Machýrek
M5 si většinou beru spíš na delší cesty, když jedu sám, typicky Morava, Rakousko, Německo. Obvykle se zastavím 1x-2x a to hlavně kvůli wc nebo tankování. Ale jsou to krátký zastávky, řádově minuty, kolikrát zastavim jen někde u lesa, ani nevypnu motor. Popíjení kafíček na pumpách mě nebaví a jídlo tam maj hnusný. Nemám žádný důvod tam trávit čas. Někdy se vyhnu dálnici a jedu si jen tak krajinou a pak ta cesta trvá mnohem déle. Zastavení na vychcání neberu jako relevantní přerušení cesty, kolikrát někde na semaforu stojíš dýl. Takže ano, těch 400km s M5 ujedeš v klidu, který (u mě) obvykle přechází v paniku, jako naposledy, kdy jsem si cestu z Ostravy prodloužil přes Jeseníky a tam furt ne a ne narazit na normální pumpu s 98. Nakonec když mi auto ukazovalo dojezd asi 30 km, jsem narazil na Benzinu, kde jsem dotankoval a s jednou zastávkou na chcaní dojel až do Prahy.
traveldrive
A ty si myslíš, že každý jazdí denne tých 200+? Prebuď sa. Naviac tých diaľnic bez obmedzenia rýchlosti je stále menej, značky obmedzujúce rýchlosť pribúdajú neustále.
Avatar - speedfred
speedfred
Keby len všetci jazdili podla predpisov. Na dve kilách to je hneď, a sú úseky kde sa to dá jazdiť v pohode sporadicky aj v našich končinách.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No dá se to i na okresce = o tom žádná
KTERÉ úseky máš (konkrétně) na mysli?
kpt.Budha
Díky moc, že ses mě zastal 😄 To, že v některých autech prostě není problém přes 200 jezdit opravdu skoro každý den a ani ne třeba v Německu, to už jsem si sem vůbec nedovolil napsat po tom, jak se do mě pustili. Asi už i tady na tom portále je pro čtenáře ideál auto plné baterek, jezdit s ním dle předpisů, za vesnicí nezrychlovat moc rychle a pak půl hoďky kafíčkovat na benzince.
Až takováhle auta budou s námi jezdit 800km na Nordschleife, tam dají deset kol a pojedou zpět, všechno za dva dny, tak to vzdám a vrátím se ke kolu (elektro 😁)
Avatar - speedfred
speedfred
Nemam nič proti baterkáčom a tie ich výkony sa mi páčia, ale zatiaľ si ich držím od tela 😁 Bude doba že nič iné nám asi neostane a svoje benziňáky si budeme posielať na NS vlakom alebo kamiónom.
PS: a ty si ktorý? 😒] Videli sme sa tam?
kpt.Budha
Nene, ale vím, že tam jezdíš, já tam jezdím, tak jsem to drze zobecnil na "s námi" 😄
Avatar - speedfred
speedfred
:yes: :yes:
rohor
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
rohor
je to celkem hezké, tedy v mantinelech německého vkusu. Ale ten interiér a to pracoviště řidiče to je totální úlet. Jako kdyby se designér nemohl rozhodnout, jestli to chce stylově čisté a nebo jestli chce šaškovat ala Asie.
webpaja
Kokpit je čisté Audi posledních let.
rohor
Tedy situace je ještě horší, než jsme čekali 😄 Myslel jsem, že jen toto je úlet.
jonyt
..ale celkem nepoužitelná. Měli spíše s timto dojezjem omezovat maximalku na 150km/h, aby nezůstal stát na dálnici někde mezi Berlinem a Hamburkem, kde jen tak nabíjecí stanici nenajdeš. Jinak zvenku celkem ok :yes: (takové horší Tesla nebo Porsche). Interiér chaotický ala čína :no:
rohor
Jednou jsem nezkušeně vyjel čmoudem na trasu Liberec Mannheim a vůbec jsem nepočítal s tím, že na německých dálnicích je hustota čerpaček 2-3x menší, než v ČR. Ty nervy a litry potu na zádech a na ***i...
Othello
Elektromobilistu zvyklého počítat poslední kilometry zbylého dojezdu nemůže ten mnohonásobně delší dosah rezervy u spalováku nijak rozhodit.
kesumb
Tady se asi ukáže, kdo vsadil na správnýho koně. Řekněme si to narovinu EQC je totální průšvih a bude následován sice levnějším, ale zase pouze zadokolkovým iX3. Audi prodalo za 2020 47 tis. Etronů, což je víc než Q7 a Q8 dohromady. A myslím si, že stejně to bude s EQS a elektrickou 7er vůči Taycanu a tomuhle.
Na druhou stranu na posledních audinách je šetření vidět všude a pořád neumí naladit převodovku aspoň z poloviny tak, jako u BMW. A to ani pro letošní modelový rok.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Oproti rozteklému EQC a čínskému BMW iX je tohle designová perla (i přes výhrady). Hádám, že o úspěch se nemusí bát.
kesumb
Taky si myslim, cpali do toho penize horem dolem, takze jezdit to dobre musi. A pak konecne opustila nejhorsi mozny rozlozeni infotaimentu a to dva stredovy displeje nad sebou..