Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron GT oficiálně: První elektrické RS dá stovku za 3,3 sekundy! Známe i české ceny

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 2. 2021 • 06:47
222
266
Zobrazit náhledy (222)
Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi RS e-tron GT Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro Audi e-tron GT quattro

Čtyři kruhy představují svůj další moderní elektromobil e-tron GT s karoserií čtyřdveřového kupé a třešničkou v podobě ostré verze RS.

Po SUV s prostým označením e-tron se nabídka čistě elektrických modelů Audi rozšiřuje o jeden, respektive dva nové kousky. Pod štítky e-tron GT a RS e-tron GT se ukrývají elektrické limuzíny se dvěma páry dveří, avšak svažující se zádí ve stylu kupé. „Ereso“ je samozřejmě sportovní a výkonnější verzí představující vrchol nabídky, zároveň jde o úvodní elektromobil samotného Audi Sport. První kusy novinky se na silnici mají objevit v průběhu jara letošního roku.

Aerodynamika je klíčem

Designéři Audi e-tron GT vyzdvihují především skvělou aerodynamiku elektromobilu s koeficientem odporu vzduchu Cx 0,24. Vůz je samozřejmě vybaven aktivními lamelami otevírajícími otvory pro přívod vzduchu k brzdám a dalším komponentům dle potřeby. K dosažení co nejnižšího odporu dále pomáhá nízká stavba vozu, stejně jako zadní spoiler, zakrytovaný podvozek a široký difuzor.

Vůz má délku 4,99 metru, šířku 1,96 metru a výšku pouze 1,41 metru, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2,9 metru. Zavazadlový prostor disponuje objemem 405 litrů, dalších 85 litrů nákupu můžete naložit pod přední kapotu, kde se rovněž nachází využitelný prostor třeba i pro dobíjecí kabely. E-tron GT může obouvat kola od 19 do 21 palců, samozřejmě také upravena pro maximální aerodynamickou efektivitu.

Světelná technika navazuje na ostatní moderní vozy značky. Vyjma standardních LED světlometů jsou dostupné i příplatkové Matrix LED světlomety (pro RS standard), případně můžete rovnou upgradovat na laserovou světelnou techniku Audi (za příplatek pro obě varianty), která zdvojnásobuje dosah dálkových světel. Vzadu se svítilny propojené vodorovnou linkou nechávají inspirovat například poslední generací Audi A7, také tady se můžeme těšit na efektní animace dělající spoustu parády.

Sbohem, kůže

Rovněž interiér se nese v duchu ostatních modelů čtyř kruhů, přesto vás tu jistě jedna věc zaujme. Audi totiž v modelu e-tron GT nedostává dvě dotykové obrazovky na středové konzole pod sebou, ale pouze jednu, která je doplněná o tradiční fyzická tlačítka. Alespoň z prvních fotografií je tak patrné, že třeba teplotu nastavíte bez otravného ťapkání na displej, což jednoznačně chválíme.

Audi hrdě hlásí, že interiér je zaměřený především na řidiče a rozmístění jednotlivých prvků nasměrované na člověka sedícího za volantem to jen potvrzuje. Vyjma zmíněného displeje multimediálního systému (10,1 palce) si můžeme všimnout také plně digitálního přístrojového štítu (12,3 palce), který lze doplnit volitelným head-up displejem promítajícím důležité informace přímo na čelní sklo. Zaujalo nás ovládání multimediálního systému MIB 3 na středové konzole pro spolujezdce, které se inspirovalo menším Audi A3.

Navzdory elektrickému pohonu a bateriím v podlaze si inženýři dávali hodně záležet na tom, aby se v autě sedělo co možná nejníže a posez byl dostatečně sportovní, jak se pro takový vůz sluší a patří. Zároveň se prý kladl důraz na prostornost ve druhé řadě, která by měla být plnohodnotně využitelná i pro dospělé cestující. Na to jsme moc zvědavi! Audi dále akcentuje udržitelnost, takže tradiční kůži nahradilo čalounění z recyklovaných materiálů.

Rychlé a superrychlé

Jak prozrazují první odhalené parametry, o dynamiku nebudou mít majitelé těchto elektromobilů nouzi. Standardní provedení má dva elektromotory tvořící pohon všech kol quattro. Ten přední disponuje výkonem 175 kW, zadní pak 320 kW. Dohromady produkují systémový výkon 350 kW, případně 390 kW v režimu boost po dobu 2,5 sekundy s aktivním launch controlem. Točivý moment má hodnotu 630 newtonmetrů. V praxi to znamená zrychlení z klidu na stovku za 4,1 sekundy a maximální rychlost až 245 km/h.

Komu by to snad přišlo málo, ten může sáhnout po plnotučném „eresu“. Elektromotor vpředu má stejný výkon, avšak ten zadní disponuje silou 335 kW, což znamená systémový výkon 440 kW a točivý moment 830 newtonmetrů. Také tady lze maximální výkon krátkodobě zvýšit na 475 kW, takže akcelerace z klidu na stovku trvá pouze 3,3 sekundy a pokračovat lze na maximální rychlost 250 km/h. Obě varianty jsou vybavené dvourychlostní převodovkou vzadu, stejně jako pohonem všech kol quattro.

Akumulátory umístěné mezi oběma nápravami co možná nejníže pomáhají k ideálnímu rozložení hmotnosti (téměř 50:50). Baterie mají kapacitu 93 kWh (využitelných 85 kWh) a díky šikovnému uspořádání nikterak neubírají z místa pro posádku. Ochranné části akumulátoru jsou tvořený z lehkého hliníku, což výrazně nezvyšuje hmotnost, zároveň je však zaručena dostatečná tuhost a tím i bezpečnost celého balíku. Kromě 800V palubní sítě stojí za vypíchnutí i čtyři samostatné chladicí okruhy pro vysokonapěťové komponenty a interiér. Vůz je dále vybaven tepelným čerpadlem a teplotu v interiéru lze třeba před jízdou nastavit na dálku prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu.

Potenciálního kupce však bude mnohem více zajímat dojezd, jenž je dle metodiky WLTP vyčíslen na 488 km, respektive 472 km pro RS. Audi e-tron GT disponuje rychlonabíjením o výkonu 270 kW, což by mělo znamenat doplnění energie na 100 kilometrů za nějakých pět minut. Třiadvacet minut to trvá z 5 na 80 %. Pomalejší nabíjení AC „umí“ výkon 11 kW, krátce po uvedení e-tronu GT na trh si však zákazník bude moci připlatit za nabíjení s výkonem 22 kW.

Kromě standardního odpružení mohou zájemci sáhnout po adaptivním řešení (pro RS standard). Tříkomorové vzduchové odpružení umí snížit světlou výšku o 22 milimetrů, případně ji naopak zvýšit o 20 milimetrů. K lepším jízdním vlastnostem pak dále přispívá uzávěrka zadního diferenciálu či na přání dodávaná natáčecí zadní náprava, kterou známe z dalších velkých audin.

A co cena?

Předprodej nového elektromobilu Audi odstartuje v České republice ve druhé polovině února. Není tedy divu, že automobilka shodně s odhalením e-tronu GT přispěchala s prvními českými cenovkami. Standardní verze začíná na částce 2.774.900 Kč včetně DPH, sportovně střižená varianta RS e-tron GT stojí minimálně 3.756.900 Kč. V obou případech je zahrnuta prodloužená záruka na 4 roky nebo 120.000 km a servisní balíček na 5 let nebo 120.000 km.

Související články

Témata
19. 2. 2021 16:11
Re: Chytrý tah
Ok, tak dej odpověď na to kolik % udělá nová JE v evropské výrobě ele. Kolik to bude stát a kdo to zaplatí.
Jenom pro představu. V právě teď v DE v únoru v 16:00 vyrábí slunce a vítr 32GW energie...
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2021 16:01
Re: Chytrý tah
https://oenergetice.cz/…ru-jiz-roce-2030

https://wave.rozhlas.cz/…e-zdroje-5199333 ty si OZE opravdu neidealizuješ = roky se vysmíváš a často vulgárně urážíš
Možná si neuvědomuješ OBŘÍ rsp. GIGANTICKÝ rozdíly = třeba jen ekonomický. Chápeš co to znamená pro tvý děti (doufám že žádný nemáš a mít nebudeš) a vnoučata (dtto)?

Zaskočilo tě jakej problém je velký jádro v noci = CO s obřími přebytky ale stejné je to naopak při velmi častých poruchách a odstávkách https://www.tydenikhrot.cz/…i-pisi-ekonomove

https://zpravy.aktualne.cz/…408ac1f6b220ee8/ Drábovou popíráš = v klimatologii a ekologii v politice a už i v jádru. Sám sebe a svý PŘÁNÍ viz (i)tahle diskuze řadíš závěry v tak důležitý věci nad její ZÁVĚRY

Nejen vyspělej svět kterej kritizuješ ve všem https://oenergetice.cz/…oztavenym-olovem z důvodu PROTOŽE nefunguje po tvém ale už i..

Už i Bulharsko https://oenergetice.cz/…-arealu-kozloduj

Myslel si že tohle ještě není (ono jestli násobně levnější nebo OZE dokonce několika-násobně levnější po celej život tvejch dětí a vnoučat = to JE SAKRA rozdíl) https://oenergetice.cz/…larnich-reaktoru = by´t to (i) ode mne VÍŠ ROKY tak tady v diskuzi popíráš = jak to????
Není problém že nemáš moc přehled ale PROČ se hádáš že se MUSÍ postavit...? A jinde dokonce NADŠENĚ píšeš že rozum nezvítězí a asi politik co CHCE utrácet zvítězí = proč? Proč??

Trochu mimo = v pár věcech si OTOČIL tomuhle se dál vysmíváš? https://www.seznamzpravy.cz/…se-nekona-143287
19. 2. 2021 15:58
Re: Chytrý tah
Já si jedu své? Ty děláš přeci úplně to samý :D Neříkám, že není potřeba zvážit stavbu JE. Od toho jsou právě ti odborníci na energetiku a zatím jsem ani jednoho neslyšel, že by tvrdil, že nám stačí OZE a dává mi logiku proč to asi netvrdí. Protože je nutný stabilní zdroj(e) elektrický energie, který ti nahradí výpadek uhlí. Chci být pokrokový a pálit plyn mi nepřijde jako řešení. SMR ještě nejsou reálně na trhu, takže o nich můžeme začít uvažovat za 10-15 let. O tom je v zásadě naše debata.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2021 15:22
Re: Chytrý tah
Ale oni to JSOU starobní důchodci

Svět jde jiným směrem https://oenergetice.cz/…ru-jiz-roce-2030 co si k tématu psal v diskuzi víš. Jedno jestli já, Hendly nebo https://www.csfd.cz/…planete/prehled/ na což by ses měl konečně podívat a nevymýšlet že když téma není obor ani jednoho z vás TY si umíš najít lepší zdroje a celkově to chápat samozřejmě líp = no neumíš. Viz i ČEZ = budoucnost je v OZE a jádru viz odkaz na Británii. Levnější na výstavbu zbourání ale především levnější na výrobu jednotky energie = bude v běžném komerčním provozu DŘÍV než bys ty zastaralou méně efektivní několikanásobně dražší technologií = postavil Dukovany. To chápeš ne?

Levněji a DŘÍV vs později a DRÁŽ = proč zarputile trváš na tom druhém? Vidíš se NAD Drábovou?
19. 2. 2021 12:24
Re: Chytrý tah
Sorry, ale tohle jsi mohl napsat na začátku. Stále jedeš to své. Nejde o odpurce jádra, ale zvážení investic do JE je smysluplné.
Nereaguješ na argumenty, ale na pocity.
Je tu obrovský prostor změnit hodně věcí jen změnou legislativy, ale jediné co se řeší je stavba JE. V tom je ten problém ČR.
JE nám stejně vyřeší max 10% spotřeby a bude stát obrovské peníze. To je ten stav co je teď. Je potřeba zvážit tohle rozhodnutí a není na to zrovna nejlepší čas. Ten čas jsme totiž prováhali, peníze za export ele jsou pryč a najednou nevíme kam dál.
EDIT:
Nejde o to, že bych i chtěl říkat, že jsi hloupější,ale o to, že v mediálním prostoru je plno polopravda a i lží. Zkus si dohledat něco z pojmů co jsme tu naznačil. Možná pak nebudeš muset tolik urážet místo arguumentace.
Podívej se kolik otázek jsme položil a nedostal jsme odpověď..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud