Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stáří českých aut dál roste, patří k nejstarším v Evropě

Česká auta patří k nejstarším v Evropě. Tuzemský vozový park loni zestárl o 0,35 roku na průměrných 15,27 roku, což je o čtyři roky více, než činí průměr v EU.
Zpět na článek
13. 2. 2021 12:15
13. 2. 2021 12:37
13. 2. 2021 12:50
13. 2. 2021 15:49
13. 2. 2021 18:39
14. 2. 2021 09:35
14. 2. 2021 13:37
13. 2. 2021 12:51
13. 2. 2021 12:53
15. 2. 2021 07:32
13. 2. 2021 13:15
13. 2. 2021 13:25
13. 2. 2021 16:59
13. 2. 2021 17:20
13. 2. 2021 21:22
14. 2. 2021 16:54
14. 2. 2021 10:22
15. 2. 2021 07:41
13. 2. 2021 13:07
13. 2. 2021 13:47
13. 2. 2021 16:55
13. 2. 2021 17:37
13. 2. 2021 20:37
13. 2. 2021 20:49
13. 2. 2021 21:14
14. 2. 2021 06:37
14. 2. 2021 13:14
14. 2. 2021 08:16
14. 2. 2021 09:50
14. 2. 2021 10:38
14. 2. 2021 12:35
14. 2. 2021 13:11
14. 2. 2021 14:03
14. 2. 2021 14:14
14. 2. 2021 14:57
14. 2. 2021 15:10
14. 2. 2021 22:48
14. 2. 2021 17:52
14. 2. 2021 17:54
14. 2. 2021 18:36
14. 2. 2021 18:43
14. 2. 2021 10:54
14. 2. 2021 09:41
14. 2. 2021 09:57
14. 2. 2021 12:36
14. 2. 2021 17:24
14. 2. 2021 18:55
14. 2. 2021 22:50
14. 2. 2021 13:17
17. 2. 2021 18:36
13. 2. 2021 12:15
Protože rostou
ceny nových aut a taky jejich nesmyslnost, nekvalita a složitost.
Rozbalit vlákno
7
13. 2. 2021 16:43
Re: Protože rostou
Škoda Yeti stála v roce 2014 s klimatizací a rádiem 339 tis. kč. Dneska stojí Karoq 1,0 TSI 515 tis. Kč. Pokud započteš inflaci, tak rozdíl zůstane pořád 100 tis. Kč. Což je někde na úrovni Q7 jedno, ale na takovýmhle autě je to dost. Je v tom ekovýpalný a pak nějaká výbava, o kterou stejně nikdo v týhle kategorii nestojí. Platy nahoru šly, ale výdaje také a po započtení bydlení na tom může být cílovka hůř než před 6 lety.
A cenách třeba Leonů nebo oktávek pod 300, které dnes stojí reálně 500 tis ani nemluvě. A to je tam ten litr:(.
Jako fakt kdo nevidí, že auta šly za poslední dva roky nahoru strašně musí bejt slepej.
Avatar - speedfred
13. 2. 2021 20:16
Re: Protože rostou
Máte pravdu s tými cenami u väčšiny áut.
Asi 3-4 dni dozadu tu bol článok o novom Galaxy/S-Max a tam som bol zase prekvapený slušnými cenami, pretože za podobnú či vyššiu cenu som kupoval Galaxy pred 5 rokmi.
Avatar - Mikesus
14. 2. 2021 14:17
Re: Protože rostou
Ja bych řekl, že ceny sly nahoru u základních vybav ( překvapivě). Ty vybavenejsi s výkonnějšími motory již takový rozdíl nejsou. Ale to už se lidem hůř srovnává a jen placnou cenu od. A taky je pravda, ze dřív šlo top motorizace často kombinovat se základem, to dnes již snad ani clovek nenajde.
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2021 21:22
Re: Protože rostou
Akorát Yeti je dnes spíš Kamiq, než Karoq. Tam už rozdíl není tak velký.
14. 2. 2021 14:22
Re: Protože rostou
Ano, neznám nikoho, kdo by dobrovolně jen tak pro zábavu na běžné ježdění jezdil v 15 let, a více, starém autě (každodenní ježdění považuji ježdění do práce, na nákupy, k lékařům, do škol a pod.) Je neodiskutovatelná skutečnost, že šli s cenou tato auta za poslední dva roky o 30 - 50 % nahoru. Náklady na bydlení, potravy, pojištění, oblečení také rostou a ty lidé musí hradit prioritně. Platy proti západním zemím jako např. Rakousko, Německo, Holandsko nebo Belgie jsou v České republice na úrovni jedné jedné poloviny (a často ani to ne). Na druhou stranu ceny životných nákladů jsou s uvedenými zeměmi skoro srovnatelné. Tak je logickým důsledkem, že roste věk vozového parku v ČR. A s dalším zdražováním konvenčních aut a vysokými cenami elektroaut bude stav stále jen horší.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 14:27
Re: Protože rostou
Souhlasím :yes:
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 17:44
Re: Protože rostou
Pár takovch lidí co nejchtějí nová auto vybavená eko kurvítky a nemysly znam. A jezdí i auty staršími 20 let
13. 2. 2021 12:17
Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Každému, kdo se pohybuje po českých silnicích a dálnicích, je jasné, že ta situace ve skutečnosti zdaleka není tak zlá. Češi jsou totiž automobilový nadšenci tělem i duší, takže vlastní i spoustu veteránů a yongtimerů, se kterými ale většinou najednou jen minimum km. Další velkou skupinou aut sice opravdu jsou různé feldy a západoevropské modely z přelomu století, ty ale často jezdí pouze na venkově a do velkých měst se nedostanou. Většina Čechů prostě na nové auto nedosáhne, tak je šťastná za ojetinku, která často i mnohem lépe plní jejich požadavky (jednoduché ovládání i technika, snadná a relativně levná opravitelnost, nižší pořizovací cena). Je ovšem jasné, že kvůli debilní antiautomobilové politice EU bude v budoucnu mnohem hůře a průměrný věk aut půjde ve většině evropských zemí prudce nahoru. Automobilky musí kvůli grétistickým fanatikům vyrábět auta přecpaná elektronikou, o která většina zákazníků nestojí a naopak žádané motorizace vyřazovat. A navíc brutálně zdažují, aby nahradily miliardové náklady na vývoj uživatelsky zcela neatraktivních a přitom neekologických elektropleček. Tento stupidní rádoby zelený socialismus povede jen ke statisícům nezaměstnaných a zhroucení evropského automobilového trhu! :-O :-( :no:
Rozbalit vlákno
27
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2021 12:21
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Souhlasím, tvá slova se potvrdí za 10 let.
13. 2. 2021 12:27
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Obávám se, že mnohem dřív. Už za loňský rok např. v Německu vzrostly průměrné ceny ojetin o 8 %, a to už byla coronakrize! Ojetin bude v EU rok od roku větší nedostatek a jejich cena brutálně poroste. Pokud ty grétistické zločince lidi nevykopou z vedení EU...
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 15:39
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Vyzýváš ať SKONČÍ volby a k REVOLUCI? :-)

Cena VŠEHO roste PROTOŽE inflace = ojetin je NEdostatek? Jako FAKT? Jen v česku je skoro 100 tisíc ojetin = a viz i tenhle článeček = ROSTE počet aut. Rozumíš? ROSTE rychleji než přibývá obyvatel = to NEJDE vyřešit vyšším počtem ojetin (kde bys je bral) ale vyšším počtem NOVÝCH aut. A tam je paradox = těch kupujeme MÉNĚ
13. 2. 2021 17:14
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Ano, těch kupujeme méně, protože 1) jejich ceny brutálně rostou (kvůli tlaku EU na automobilky, které stále musí rozšiřovat jejich elektronickou výbavu, o kterou skoro nikdo nestojí a taky musí za miliardy vyvíjet EV, o které taky většina zákazníků nestojí, 2) protože automobilky již nesmí vyrábět taková auta, o které lidi mají zájem. Už jsi to konečně pochopil? Jakmile zase automobilky na evropském trhu budou mocit vyvíjet a nabízet auta, jaká běžní zákazníci chtějí, bude zase dobře. Bude totiž pokračovat přirozená obnova vozového parku supernízkoemisními benzínovými a naftovými vozy, lidi budou mít práci a trh bude spokojen. Tak jednoduché to je. :-) :yes:
P.S. K revoluci zatím nevyzívám, jen vzít rozum do hrsti při následujících volbách!
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2021 21:23
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Víš, co jsem dosud nepochopil? Když automobilky vyrábí auta, o které nikdo nemá zájem, kdo teda ty milióny nových aut kupuje?
A s těmi volbami a revolucí jsi pobavil. Fakt myslíš, že tvoje kňučení něco změní?
13. 2. 2021 23:47
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Netvrdím, že o současná auta se spalovacími motory NIKDO nemá zájem, ale že o ně má zájem čím dál méně lidí, resp. že čím dál víc lidí ze showroomů automobilek znechuceně odchází hledat ojetinu. :-(
14. 2. 2021 06:46
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
No jestli to nebude tím, že lidé kupují minimum nových aut, protože většinu kupují firmy.
14. 2. 2021 09:20
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Bavi ma ake hluposti si vies vymysliet aby si si utvrdil vlastny nazor.
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2021 12:33
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
A máš pro to i důkaz, že to tak lidi dělají, nebo je to jen tvá utkvělá představa? A ne, čísla prodejů za rok 2020 nejsou důkaz.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 12:37
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Tady taky ;-)
13. 2. 2021 13:02
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Ja ti neviem, tie veterany boli vzdy (poslednych par rokov sa u nich asi nic zasadne nemenilo), to zvysovanie priemerneho veku je jednoducho fakt. Otazka je, kam este nahor to v krajinach ako CZ, SK ci PL moze ist, uz teraz su to velmi stare auta.

Ja ocakavam, ze ako tie predaje budu klesat nadalej a elektromobily stale budu marginalne, ake neprijemnosti po zamienkou ekologie vymysli EU pre majitelov 10+ rocnych aut...

Nakoniec to srotovne pri minulej krize nebolo vobec odveci - najvacsi zmysel davalo u lacnych aut a doslo k vyraznej obmene vozoveho parku...
13. 2. 2021 13:23
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Jasně. Lůza se nažrala ze státního. Nad tím chrochtáš blahem? Jsi bolševik?
13. 2. 2021 13:58
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Zaujimave vnimanie, skladanie sa na elektrohracky smotanke vnimas lepsie?:D Tzv. "luza" nove auto nekupi, so srotovnym ci bez...
13. 2. 2021 14:09
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Na komoru! :-)
13. 2. 2021 17:41
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Na jakou? Mojí? Dobře víš, jak nesnáším protěžování a dotace na EV tak nemasturbuj, když někdo v reakci na mě napíše sranec.
13. 2. 2021 17:52
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
O nesmyslných dotacích na EV ale nebyla řeč, mluvilo se o šrotovném. :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 20:34
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Proč ti vadí podpora aut BEZ emisí BEZ ropy kterou nemáme a která https://www.e15.cz/…di-shell-1377874 ?

Proč ti celej život nevadila NÁSOBNĚ VĚTŠÍ podpora nafty vůči benzínu?

To už si viděl https://www.hi-fi.ru/news/auto/detail/tesla-vypustit-elektromob/ :-!
Avatar - kruskar
14. 2. 2021 06:41
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Protože ty auta jednak vyprdly mrak emisí už při svém vzniku a druhak je průběžně produkují jinde, než kudy jezdí.
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2021 14:05
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
No vidíš... a ty spalovací motory je vypouští i tam, kde jezdí, i jinde. :-D :-D
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 14:21
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Což se těch na ropu netýká :-!

https://www.idnes.cz/…_zahranicni_luka

http://www.vhu.cz/…orici-vrty-1991/

https://www.e15.cz/…tun-ropy-1372307

a je toho nekonečně = ale to víš ne?

Auto jede jen maličko zjednodušeně BUĎ

a) na elektřinu (ideálně https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot )

b) nebo na STEJNOU elektřinu PLUS ropu https://zpravy.aktualne.cz/…e080025900fea04/

Ale když si odpověděl místo fosteka PROČ ti teda nevadí VĚTŠÍ sumy na podporu (emisně horší) nafty (která navíc znamená VĚTŠÍ spotřebu ropy než jízda na benzín)? A proč tak vadí MENŠÍ podpora auta BEZ emisních co maj efektivnější motor s nižší spotřebou energie a navíc NEpotřebují ropu? a VOTO de (jak nás všechny učili ve škole https://www.e15.cz/…di-shell-1377874
Avatar - Mikesus
14. 2. 2021 14:25
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
A proto jsi využil dotace na EV v Německu, ze?
13. 2. 2021 17:39
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Ne, to mě štve úplně stejně. Nic takovýho jsem nenapsal.
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2021 14:24
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Začátek dobrý a pak to zase zabliješ těmi svými ideologickými nesmysly. Nezklamal jsi.
13. 2. 2021 14:28
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
To jsou bohužel tvrdá fakta. Umělé vyvolaná právě ideologickými nesmysly uplarňovanými v antiautomotive politice EU! :-( :no:
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2021 15:26
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Nemáš pravdu, a o to horší je, že si na svých blábolech trváš.
14. 2. 2021 12:32
Re: Pořád dokola stejně zkreslená čísla
Souhlasím sám vlastním 26let starého Nissana a to stoho důvodu že na novější nemám a ani nepotrebuji jelikož najedu max 3000km za rok tak mi na to stačí i toto vozidlo. Nic nepotřebuje a nevadí mu ani to že klidně i dva měsíce nevyjede z garáže.
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2021 12:19
To protože taková Octa 1 a Fab 1
Jsou tak dobře udělaná auta, že slouží dobře doteď. Pak začala optimalizace nákladů + řada elektronických kurvítek.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - speedfred
13. 2. 2021 12:38
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
To sú svojim spôsobom eko vozidlá pretože slúžia hodne dlho a nepotrebujú nutne vymeniť za nové. To sa ale nepáči asi bankárom ktorý nám potrebujú požičiavať peniaze na nové autá.
13. 2. 2021 12:54
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
Tak. Proto je potřeba jejich používá znepříjemnit, aby si všichni museli koupit EV :-!
Avatar - Ozzman
13. 2. 2021 13:36
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
To mi připomíná tu reklamu na internetu - banky je nesnáší, tito lidé přišli na to jak vydělat miliony během jednoho kliknutí... :D
Avatar - speedfred
13. 2. 2021 20:26
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
....dúfam že si klikol a zbohatol aj ty. :-[]
Avatar - Ozzman
13. 2. 2021 21:04
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
Ne :/ pořád toho mustanga nemám :D
Avatar - woody-alien
13. 2. 2021 21:39
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
Pořád se můžeš utěšovat kyselými hrozny. Třeba by ten Mustang ani nevyjel z garáže, vždyť je to Ford. :-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 21:45
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
Měl by se (bychom ho) utěšovat https://www.autoforum.cz/…k-rychle-k-nule/
Avatar - speedfred
13. 2. 2021 23:40
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
A hlavne rwd, on by tam ani nevošiel.
13. 2. 2021 23:50
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
Naopak, při suchém povrchu ti RWD prudký výjezd z utopené garáže na úrovni sklepa vyjede lépe, než předokolka. Tedy pokud vyjíždíš "čumákem napřed". :-)
Avatar - speedfred
14. 2. 2021 07:25
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
To mal byť ftípek na Ozzyho a jeho vychvaľovanie 4x4 na mokru.
Avatar - Ozzman
14. 2. 2021 11:18
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
Cha ! Teď jsme byli porovnávat dvě fake 4x4, Mondeo s jeho lamelovým 4x4 a Highlandera, který má vzadu jen elektromotor a i když je to asi v praxi fuk, tak ten neelektrický umí hrabat na všechny 4 na rozdíl od toho elektromotoru! :D V praxi to vůbec nevyužiješ, ale jde to aspon utrhnout :D
Avatar - Ozzman
14. 2. 2021 11:19
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
Dnes sem měl problém otevřít tu garáž, jak to zamrzlo :D
Avatar - speedfred
14. 2. 2021 15:53
Re: To protože taková Octa 1 a Fab 1
Takže nevyšiel asi so 4x4 (=16) ?
13. 2. 2021 12:37
...
Asi se Češi těch komunistických tendencí nezbavili. Opravovat a udržovat staré věcy, místo kupování nových. Soused třeba vrazil 50,000 do velké opravy Felicie, místo koupení nového a bezpečnějšího vozu.
A pak třeba člověk jede k sousedům do Rakouska a potkává tam důchodce v Audi, BMW či MB. Jistě, peníze jsou jedna věc, ale ta komunistická výchova hraje také velkou roli.
Rozbalit vlákno
16
13. 2. 2021 12:50
Re: ...
Takže myslíš že důchodci v Rakousku si kupujou Audi, BMW a MB proto, že je nevychovávali komunisti ? Ti komunisti, co nebyli schopni zajišťovat ND ani na základní opravy ?
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 15:49
Re: ...
No vlastně ANO

Ale není to o ND ale penězích (OBŘÍ rozdíl v příjmech a majetku = je dodnes = a ano je to DÍKY komunistům s tím se nedá nic dělat

Komunistických ekonomicky mínus 40 let budeme dohánět zjednodušeně dvojNÁSOBEK doby = drsný žejo

Takže jo důchodce v Rakousku si kupuje.. dokonce důchodci v NDR (pravda ti šťastnější) si kupují nová auta. V česku si nové auto nekupuje VĚTŠINA lidí v produktivním věku = děkujeme nikdy nezapomeneme = a proto máme dnes 32. rok po revoluci prezidenta (ex) komunistu premiéra (ex)komunistu a vláda stojí na podpoře komunistů KSČm :yes: :*)
13. 2. 2021 18:39
Re: ...
No nemuseli bychom komunistické mínusy dohánět 40 let kdyby se po revoluci půlka státního majetku za tichého souhlasu vlád nerozkradla a to co zbylo pak ještě dlouhodobě vyvádělo na tropické ostrovy. Asi to patří ke špinavé politice, ale rána to je podobná jak ti komanči
Avatar - pradeda777
14. 2. 2021 09:35
Re: ...
Nesmí se zapomínat, že ten státní majetek si rozkladli zase komunisté.... :-[]
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 13:37
Re: ...
Odpověděl ti pradeda = tretinu firem predali komunisti sami sobě = kapitalistům a dodnes ty firmy vlastní :D

Ale ti to rozkrádání a dění PO revoluci = patří k věci to nebylo jen u nás. A stejně jako DNEŠNÍ výše důchodu platu příjmu = furt i dneska za to může socialismus (rozsah zaostání kam to komanči dovedli). To že si to SAMI uvědomili a tak (u nás) nastrčili blba Jakeše a začali (si) připravovat privatizaci https://g.cz/tovarna-na-vrcholne-politiky-prognosticky-ustav-vychoval-ministry-prezidenty-i-guvernery-cnb/ no a správně píšeš že rozkradli...
No a ve stejné době v NEexsocialistických státech = se tohle nedělo. No a DODNES jsou docela rozdíly = viz u nás ca +10 tisíc mrtvých https://archiv.ihned.cz/…h-i-restauracich
13. 2. 2021 12:51
Re: ...
A co ine by za tych 50000 kupil, ked zostatkova hodnota jeho auta je prakticky 0? Starych aut najdes kopu aj v USA, a tam teda komunisticku vychovu nemaju...

Akurat feliciu by som si nenechaval, skor nieco vacsie tahsie = aj bezpecnejsie, tak ale je to jeho rozhodnutie...
13. 2. 2021 12:53
Rakousko
Nevím kam jezdíš do Rakouska, ale u nás za čárou (Dolní Dvořiště nebo Vyšší Brod) je vozový park sousedů ještě starší bez jakékoliv snahy to nějak omlazovat. Spousta velmi starých převážně japonských aut.
Avatar - palix
15. 2. 2021 07:32
Re: Rakousko
Tiež sa mi zdá, že Rakúšania a Nemci na dôchodku nekupujú nové autá ako MB, BMW... Keď idem do spomínaných zemí, tak mám pocit, že jazdíme lepšími autami tu na SK a v ČR. Oni sú tak šetrní, že auto opravujú pokiaľ sa dá. Skôr tam jazdí celkom dosť starších, celkom dobre servisovaných áut.
Že niekde na dovolenke stretnem Nemca, Rakúšana v dôchodkovom veku, ktorý sa preváža na kabrio Mercedese, neznamená, že takto žijú všetci.
13. 2. 2021 13:15
Re: ...
Nejprve se nauč pravopis a pak teprve plácej o komunistických návycích.
13. 2. 2021 13:25
Re: ...
Za komunistů by ses aspoň naučil Věc - vzor kost. :-!
Blbec je blbej v každým sstému.
13. 2. 2021 17:20
Re: ...
Ještě si nezvykli žít tolik na dluh? Tohle opravdu kritizuješ?
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 21:22
Re: ...
Neměl bys zajít k lékaři = KDE to tam (zase) vidíš? :*) :D
Avatar - lyon667
14. 2. 2021 16:54
Re: ...
To si má jeho soused namísto opravy Felicie vzít na lízačku novou S-kládu? Tohle má být ta finanční gramotnost, kterou dnes ve škole učí? :-)
Avatar - rohYpnol
14. 2. 2021 10:22
Re: ...
Jsi úplně mimo. Ano, vrazil 50 litrů do Feličity. Ale ví, že auto bude OK, takže za těch 50 litrů má auto v OK stavu. Za stejnou cenu si může koupit cokoliv z tisíců ojetin, klidně nějakou audi, bmw či MB. Jenže pak bude mít auto možná ve 20% stavu a dalších 50 litrů (které už třeba nemá) by do toho musel vrazit aby to jezdilo!!!

A hlavně - stále si tím udržuje v provozu poslední auto, kde běžné opravy čehokoliv jsou v řádu stovek korun, a auto je naprosto nenáročné na cokoliv.
Avatar - palix
15. 2. 2021 07:41
Re: ...
Okrem všetkého, pán ktorý opravil Felíciu sa správa ekologicky.
Dnes nás tlačia skôr do iného správania = výrobok sa pokazí, kúpime nový, aj keď starý by sa po istej oprave mohol používať ešte roky. Oprava je ale často nemožná, alebo ekonomicky nevýhodná.
Ideálne je kupovať stále nové veci, ktoré sú modernejšie. Že to reálne ani nie je lepšie - to nikoho z tých, ktorí nám to ponúkajú nezaujíma.
Avatar - Jenik3
13. 2. 2021 13:01
Samotné číslo nic nerika
Dal by se na to napsat elaborát na téma sociální inženýrství = mintersky úředník, ví co je správné a jak to má být.
Ale zkrátím to. Úředník neví nic, má jen číslo.
Sám průměr zvyšuji a vůbec mi to nevadi. Mám auto, které dobre slouzi a nepotřebuji ho měnit.
Jak někteří píší, že nová auta jsou cenově nedostupna. Mohl bych si koupit nové, ale nechci.
Jenže z pohledu ministerstva jsem špatný, neb kazím průměr.
Jenže svoboda volby, pani úředníci. Svoboda. To je to kouzelné a klíčové slovo.
Rozbalit vlákno
6
13. 2. 2021 14:12
Re: Samotné číslo nic nerika
Hlavně za posledn větu: :yes:
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 15:53
Re: Samotné číslo nic nerika
Jj svoboda NAVZDORY látce ze základní školy :yes: :*) :D :-! :-[]

NEuvěřitelný NEskutečný :-O :-)
13. 2. 2021 17:17
Re: Samotné číslo nic nerika
Jj, to je naprosto typické, jak se před levičáckým progresivistou řekne "lidská svoboda", nebo "svobodné tržní prtostředí", vidí rudě! :-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 21:21
Re: Samotné číslo nic nerika
Nemohl by ses soustředit a dostat se na úroveň vzdělání ZŠ?
Avatar - lyon667
14. 2. 2021 17:01
Re: Samotné číslo nic nerika
Říká člověk, co v 9 z 10 příspěvků nedodržuje základní pravidla českého pravopisu?
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 17:48
Re: Samotné číslo nic nerika
Tak KTERÝ pravidla tě TAK berou že je řadíš NAD https://www.e15.cz/…di-shell-1377874 podstatu o které je řeč :-)
13. 2. 2021 13:07
Ryze statisticky
Bohužel opět známá zavádějící statistika, vycházející pouze z registru, který je silně zaplevelený a vedený odlišně od mnoha zemí. Dovozy průměr snižují, velikost trhu nových aut je taky zcela odpovídající. Dle několika dalších metod zjištění průměrného věku aut (dynamická metoda z provozu, data z stk, data z pojišťoven atd) je přitom průměrný věk mezi 8-9roky, což skutečně odpovídá tomu co lze vidět v provozu.
Rozdíl oproti registrové statistice jde na vrub zaplevelenosti registru - veteráni, dávno neexistující auta, auta posledního km a pod.
Rozbalit vlákno
5
13. 2. 2021 13:32
Re: Ryze statisticky
Ale tady je řeš o tom, že to stáří stoupá podle registrové statistyky.
Registrová statistika vs registrová statistika o rok později.
I když co píšeš je pravdy, tak ta statistika nelže.
Je to totiž zaplevelené i obráceně - ale o tom ty nevíš. Stovky a tisíce reimportů ven přihlášených na pár dní.
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 16:33
Re: Ryze statisticky
Jj s..stYky viz ty 13:25
13. 2. 2021 18:46
Re: Ryze statisticky
No dyť pochopitelně. Jde jen o to že ta relevance registru je velmi špatná, což by samo o sobě nevadilo kdyby to pak někdo nechtěl porovnávat mezi státy eu, které mají tu relevanci třeba zásadně jinou.
A ano - i reimporty existují, a statistiky o nich ví, v tom problém není, oproti zaplevelenosti drobný problém.
Avatar - rohYpnol
14. 2. 2021 10:48
Re: Ryze statisticky
Pokud je auto v registru, tak snad musí být pojištěno ne? Nyní už neexistuje polopřevod, takže auto i v registru stále má vlastníka. Aby nemuselo být pojištěno, musí být značka v depozitu. Nebo se mýlím?
14. 2. 2021 20:14
Re: Ryze statisticky
V detailech mýlíš, v zásadě máš pravdu, akorát to s tím moc nesouvisí. Ty dávno neexistující auta mají vlastníky třeba i desítky let mrtvé.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2021 13:47
Uzita hodnota
Je to prostě dáno naší ekonomickou úrovní. Mnoho lidí má auto jako spotřební věc a použité auto je pořád mnohonásobně levnější, než nové, takže i z ekonomického hlediska je pro lidi lei volba vzít ojetinu, než nové, protože se to ani nemusí vyplatit. U spotřební elektroniky je to jiné, ta se pohybuje v jiných relací, ale u aut se to vyplatí. Až budeme jako společnost mít nadbytek ještě větší, budeme větší část peněz alokovat na nová a nebo novější auta. Dnes za 100-200tisic lze koupit slušně auto a s trochou štěstí provozovat se stejnými či podobnými naklady třeba 3-5 let, jako nové. To je prostě rozdíl dávat 1 X za 5 let 200 a nebo 600 tisíc.. A je to i ekologické! :D
Rozbalit vlákno
15
Avatar - twistedTSD
13. 2. 2021 15:23
Re: Uzita hodnota
Ekologické je koupit si co dva roky Enyaq na operák. Je to BEZEMISNÍ vůz, takže tím za 5 let vyprodukuješ 3x0 gramů CO2. Do flotilových limitů se započítá dokonce 6x0 gramů CO2, takže čím víc Enyaqů/EQV/iX3, tím zelenější EU. Souhlasí 11/10 členů SDA a euroúředníků.
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2021 17:22
Re: Uzita hodnota
:-) naprostá pravda, eko lb nemůže ani oponovat, pouze mínusovat.
13. 2. 2021 16:27
Re: Uzita hodnota
Presne tak. Kdyz jsem se po skoro 5 letech vlastnictvi citroenu c4 vts vecer u lahve vina dopocital celkovych nakladu, bylo mi skoro lito ze slo pryc. To auto vcetne pneu, servisu, pov a ztraty hodnoty nestalo ani 3 tis. mesicne. Nikdy to nikde nezustalo stat a mimochodem funguje to doted. Vyrobeny bylo tusim 2006. Jako jasne, pokud na to mas, koupis si nejakou vuni, ale pokud ne, jsou tyhle auta super sluzebnici. A pak nechat se kazdy rano n**r*t zapnutym line assistem ( a ze je to radost nechat se na tom snehu tahat za volant), k tomu jiznu znemoznujicim asr a o startstopu nekde v menu dotykovy obrazovky ani nemluve a to cely v podobe oktavky za 3/4 tak si radsi koupim ojetinu taky. A pak novy auta i pres inflaci par procent (a realny rekneme 5-7) sly v kategorii pul milionu nahoru fakt dost...
Avatar - xxc
13. 2. 2021 16:55
Re: Uzita hodnota
Ja neviem, ja nechodím za čiaru a keď náhodou vyjdem, som rád, že auto ma koriguje. V snehu aj tak čiary nevidno, auto za volant neťahá. Ale to si treba aj vyskúšať, nie len teoretizovať.
13. 2. 2021 17:00
Re: Uzita hodnota
Dobře, posledních pár let zkušeností s line asistentem:
VW - Oktávka III i IV, Superb, Kodiaq, Q7, Touareg, Passat
BMW - X5
Volvo - V90 D5, XC90 T8
Tesla - X 2016

A nic z toho nedokáže poznat co jsou zmrazky uprostřed vozovky a co čára. Nic z toho neumí reagovat proti slunci, když je na horiznotu. Všecko má problémy s mokrou vozovkou proti světlu. Nic z toho nedokáže korigovat auto pokud je středovej pás na dálnici zasněženej a zasahuje do pruhu. A ještě ke všemu je to každej rok jinak nastavený. Jo a s autama s line assistentem mám najeto možná 150 tis. km
Avatar - speedfred
13. 2. 2021 20:23
Re: Uzita hodnota
Na "kripeľ X" asi nemá ani význam reagovať. On je taký svojský až sa jeden občas čuduje že mu dali vodičák.
Avatar - Mikesus
14. 2. 2021 14:41
Re: Uzita hodnota
S lane assist mám momentálně k 200tis. Nejdříve jen "pípací", poté zasahující při najetí na čáru az po udržovací. A problémy nebyly ani s jedním. Kdyz nebylo pro něj jasné značení, prostě se sám dočasně vypnul. To mi přijde jako rozumnější než neustálé zásahy. Možná proto mi to tolik nevadí.
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2021 17:26
Re: Uzita hodnota
A nechodíš po chodníku v přilbě, člověk nikdy neví kde zakopne.
13. 2. 2021 17:36
Re: Uzita hodnota
To bych ještě pochopil, kdyby se ti ta přilba nenasadila hned jak vylezeš před barák a na prvním rohu ti nespadla do očí...
Avatar - twistedTSD
13. 2. 2021 17:34
Re: Uzita hodnota
Nikdy v zatáčce nenajedeš na čáru, nebo neuhýbáš většímu/rychlejšímu autu? Pokud jezdíš v klobouku a s platem vajec, tak asi chápu, ale mně to přišlo otravné. Pokud to ještě k tomu funguje blbě, jak píše kesumb, tak ne, díky.
Avatar - woody-alien
13. 2. 2021 21:36
Re: Uzita hodnota
xxc by si měl hledět isofixů, ty má zmáknutý... ;-)
Avatar - Mikesus
14. 2. 2021 14:45
Re: Uzita hodnota
V zatáčce nemáš co dělat na care. Na uších silnicích stredove čáry ani nejsou. A kdyz usnesení, co je za problém, že to jednou pipne? Aspoň vím, kdy jsem na čáře.
Avatar - twistedTSD
14. 2. 2021 19:53
Re: Uzita hodnota
Jel jsem s tím pípajícím nesmyslem asi půl hodiny a myslel jsem, že snad radši dojdu pěšky. Čára není zeď a já nepotřebuji buzerovat pokaždé, když najedu na krajnici, abych se vyhnul s protijedoucím. Tohle mi dává smysl na silnicích první třídy, kde můžu snadno usnout a přejet do protisměru. Ne cestou do vedlejší vsi.
13. 2. 2021 17:37
Zajímavé
po tak produktivním roce jako byl ten loňský bych si myslel, že šel každý do salónu pro novátora :yes:
Rozbalit vlákno
0
13. 2. 2021 20:37
Csss
S mojí 31 let starou károu ten průměr asi lehce zvedám no. V plánu mám teď koupit ještě k ní 29 letou :)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 20:49
Re: Csss
Klidně buď konkrétní :-)
13. 2. 2021 21:14
vw gate
mám 15let starý mercedes a měnit nehodlám ani za nic...to si mám jako koupit elektrickou teslu která papírově ujede 500km ale ve skutečnosti 180km???pantátové z bruselu mi můžou políbit akorát šos..MB sazomet forever jo a ještě kde je ten slibovaný příval extrémně levných naftových aut ze SRN??
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 21:18
Re: vw gate
Pantátové + z Bruselu + Tesla = určitě ti to zapadá? A dává smysl? :-)
14. 2. 2021 13:14
Re: vw gate
Fakt by mě zajímalo zda si tohle opravdu myslís.Děkuji.
Avatar - kruskar
14. 2. 2021 06:35
Věk aut nadále poroste.
A způsobí to snaha vnutit lidem elektromobil za každou cenu. Jenže pokud dnes postavíte vedle sebe fosila a elektriku stejné třídy, vyjdou vám u elektriky celkem jasně nižší užitné vlastnosti a dost brutálně vyšší cena. U nových fosilů zase obecně idiotsky snížený objem motoru a také rostoucí cena, většinou za výbavu, kterou nechcete, ale kterou si vynutila EU jako povinnou. To vytváří tlak i na ceny ojetin, takže když nemáte na nové, nebo nesplňuje vaše požadavky, logicky musíte do bazaru, kde stejně logicky, díky vyšším cenám, hledáte mezi auty o rok, dva, tři, staršími.
Rozbalit vlákno
0
14. 2. 2021 07:07
Je to o penězích
To je pořád dokola. Podle mě je to všechno prostě jen o penězích a ekonomické situaci. Čtu tady pořád stejné argumenty jako elektroauta, moderní asistenty, nebo že staré dobré slouží atd... Ale prostě když je rozpočet, tak se jde koupit nové, když není (což je většinou) tak holt bazar či udržování starého.
Někdo tu píše že má patnáct let staré auto a slouží no ale kdyby měl peníze na nové hned pro něj běží.
Koupit se da benzín, nafta, hybrid, elektro.

Pravda je, že mi přijde, že lidé mají více peněz než třeba před deseti lety. Tak bych čekal že se bude spíše omlazovat, ale je to všechno jen statistika. Možná přibývá takových těch druhých starých aut do rodiny pro popojíždění pro rohlíky a do práce...

A stěžovat si, že na to nemáme? No buďme ještě rádi, stačí se jet podívat dále na východ.

V Německu je ten průměr tuším 9 let. Je tam strašně firem s managementem, kde je to samý sluzebak.

A jedna věc se u nás možná zlepšuje, více na východ ještě ne: a sice že když je rozpočet na solidní auto tak se hned neběží pro o dvě třídy vyšší prémiovou ojetinu s 200 tis. ale uvažuje se o novém.
Rozbalit vlákno
2
14. 2. 2021 09:08
Re: Je to o penězích
Nemyslim,ze je to jen o penezich. Ne kazdy ma potrebu kupovat si porad nove veci (v tomto pripade auta),pokud ty stare jeste slouzi. Pracku taky vyhodim az po te,co ta stara doslouzi. Jezdim 13 let starym autem,najezd 310000, a nemam pocit, ze by bylo nejak nebezpecne okoli. Dokud bude slouzit,tak proc kupovat nove. Z meho pohledu je tento pristup ekologictejsi nez kupovat co 5 let nove auto,byt s nizsimi emisemi.
14. 2. 2021 08:16
STK
No myslim, ze by stacilo zavest SKUTECNOU kontrolu emisi a vsechno bude jinak.

Jenze u nas je podvod uzus.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - pradeda777
14. 2. 2021 09:50
Re: STK
Nestačilo. Opravdu staré vozy (20 let a výše) by se museli zákonem vyřadit z provozu. Ale na to si žádná vláda netroufne, protože by ztratila příliš mnoho voličů. :-!
Avatar - rohYpnol
14. 2. 2021 10:38
Re: STK
Takové vyřazení by bylo nejspíš i protiústavní. Ty 20 let staré auta byly homologované a splňovaly v té době vše, co stát požadoval.
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2021 12:35
Re: STK
Nebylo, protože ta auta dnes už mnohdy nesplňují ani to, s čím byla tehdy schválena do provozu.
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2021 14:03
Re: STK
S pravdou se můžeš vždycky jen shodnout. A já mám vždy pravdu.
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2021 14:57
Re: STK
Tvůj názor mě fakt nezajímá.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 15:10
Re: STK
Tvoje věc = tak si nepoučitelný = tvoje věc :-)

Prostě spíš VÝJIMEČNÁ NEshoda = a že si to nechceš https://www.auto.cz/diskuse/79206/1#… dát vysvětlit = bacha to tě posílá směr ten Arese a rohYpnol, ryccardo atd. ;-)
14. 2. 2021 22:48
Re: STK
Tak jen do sebe, pánové, náramně se bavím! :-) :yes:
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 17:52
Re: STK
Haha, jasně, nikdo na světě nemá vždycky pravdu. Jen sebestředný arogantní a namyšlený fanatik.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 17:54
Re: STK
Seš si tím tak jistej? Mimochodem auta z 80 let neměla ani povinné katalyzátory atd, v podstatě tam není co měřit :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 18:36
Re: STK
Emise oxidu uhelnatého a uhlovodíky musí auta v Evropě plnit už od dubna 1970
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 18:43
Re: STK
Jenže tam není co seřizovat a štělovat, sytič a karburátory :-) :-)
Což dneska skoro nikdo neumí štělovat karbecy, takže těžká smůla, na diagnostiku to nejde napíchnout takže to nikdo neřeší a řešit nebude na STK :-) :-) :-)

A studený to hulí jak chladící věž od Temelínu, protože to z toho jde tuna vodní páry :-) :-) :-)
Avatar - lordlord
14. 2. 2021 09:41
kup
ceny nových aut rostou - megane stál od 335 tisíc, dnes je ceníková od 470 tisíc. Na krátkou cestu do práce prostě nechceš dvouhmotu, inteligentní dobíjení, přímý vstřik, přeplňování, dlouhé převody, stop start....A nové auto ti hned omlátí na úzkých parkovacích místech.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2021 12:36
Re: kup
Jo, taky byly doby, kdy Mégane stál 260 tisíc, a přesto bych ho dnes už nechtěl.
Avatar - lordlord
14. 2. 2021 17:24
Re: kup
to byla turecká verze, ta se nepočítá
Avatar - rohYpnol
14. 2. 2021 10:30
Smutná pravda
Píšu to tady stále. A ČÍSLA TO NEUSTÁLE POTVRZUJÍ!!! (nová) auta opravdu nejsou doustupnější než dříve!!! NAOPAK!

Bohužel politika EV a násilný politický projekt zelenořiťolezů zvaný elektromobilita tuto situaci ještě brutálně zhorší.

Již dnes máme nedostatečnou obměnu vozového parku. Prodá se zde výrazně menší podíl nových vozů než v zahraničí. Naprostá většina prodejů jsou pak firemní nákupy. Běžný člověk prostě na nové auto nemá! Taková je situace.

Místo toho, aby pak ekologické organizace tlačily na podporu obměny vozového parku tak, aby lidi byli motivováni k obměně starých EURO2,3,4 za EURO6 tady zelenořiťolezové situaci brutálně zabetonují tím, že budou podporovat bohaté, aby si koupili ekologický nesmysl v podobě elektromobillu a ještě veřejné rozpočty budou vyčerpávat tím, že jim budeme draze budovat infrastrukturu v podobě nabíječek!!! Pro manýru 5% nejbohatších!!! Neslýchané! Brutální výsměch střední vrstvě obyvatel, které Evropská unie plivla do obličeje :no: :no: :no:

I v mnohem bohatších západních zemích je vidět, co nastane - zdražování cen ojetin. Lidi začnou kupovat o to víc ojetiny. Nové vozy nikdo nebude chtít. Obměna vozového parku se zastaví. A výrazně začne růst stáří provozovaných vozidel. Stále totiž platí, že pokud se někdo stará, tak nejrozumnější, nejekolologičtější a nejlevnější je starat se a provozovat vozy jako byly Golfy IV, Octavie I, Fabie I, Passaty B5/5.5... Tyhle auta při péči nemají problém najet milion km. A člověk u toho nemusí ani 3x měnit motor třeba jako u Tesly S :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 11:18
Re: Smutná pravda
Tomu na co si stěžuješ se říká ekonomie ZASLEPENĚ URÁŽEJÍCÍ chytrolíne = a fakt to nevymyslela EU :*)

Tu moderní (současnou) definoval Adam Smith knihou https://www.alza.cz/…odu-d5214880.htm?… v roce 1776
Tu úplně současnou rakušan Carl Menger nar. 1840 (od toho rakouská ekonomická škola) a ty protože vo tom víš houno...

Tak NEFANTAZÍRUJ = to že věci nejdou PODLE TVÉHO = je popravdě (viz https://www.e15.cz/…-miliard-1373035 ) setsakra dobře

Mám jen v nejbližším okolí 2 absolventy co mají plat asi 3násobek mediánu a (dnes) NORMÁLNÍ bonus auto. Problém je v dodnes (díky socialismu = ale to tvá hlava asi nepobere) chudé velké části obyvatelstva, kteří si to služební auto po nich nekoupí ALE A TADY JE TEN PROBLÉM to např. 5ti leté auto se vyveze VEN. A sem se nejvíc vozí ojetiny 10 let staré = TO je problém

Všechno nejde chápat JEN selským rozumem = na fyziku chemii apod. by sis asi netrouf = sakra ZROVNA v tý ekonomii (si myslí že) se vyzná každej druhej :-!
14. 2. 2021 12:45
Re: Smutná pravda
Co si tym chcel povedat? Resp. comu na jeho prispevku nerozumies/nesuhlasis?

Ze je ekonomicke aj ekologicke pouzivat auto co najdlhsie, je snad jasne - pokial sa nekazi a clovek je spokojny. Aj vyroba a preprava noveho sposobuje emisie.

Ze auta velmi drazeju, je jasne tiez, a ze kupna sila nie je ako na zapade detto, ze je tu niekolkorocna kríza a bude problem s dopytom detto.

No a ze podporou vymeny EURO2 za EURO6 by sa znizili emisie viac ako podporou elektromobilov, je samozrejmost. Idealne by ta obmena mohla byt celosvetova - vyrobit lacne ekologicke auto a predas milionkrat. Tie nase mieste EV nikoho nespasia, to by sa museli predavat vo velkom globalne.

A to, ze niekto zaraba 3x median ako absolvent, to je vynimka. Aj bonus auto nie je samozrejmost. Firmy, co chcu ponukat auto ako bonus, uz tak robia a dalsi potencial tu nie je.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 13:10
Re: Smutná pravda
Nesouhlasím s tím donekonečna opakovaným = za všechno může EU a řiťolezci atd.

Auto se bude používat STEJNĚ dlouho = ať ho já prodám po 5ti letech nebo si ho nechám = dokud bude jezdit. Ten rozdíl je JEN v tom, že KDYBYCHOM si nechávali auta tak jako ledničku zjednodušeně od nového do konce = tak by lidi jako rohYpnol = neměli čím jezdit

A to neustálé VYMÝŠLENÍ si že za všechno špatné může EU a Soros a Kalousek atp. = to fakt otravuje. Chápu že je potřeba najít viníky ;-)

RohYpnolova úvaha že podpora bez-emisních aut co nepotřebují ropu je NESMYSL = je opravdu NESMYSL
Že to ON není schopen si dát dohromady co se děje proč se děje = tak mu z toho vychází že ONI jsou blbí = to fakt (furt dokola) nebaví
14. 2. 2021 14:32
Re: Smutná pravda
- RohYpnolova úvaha že podpora bez-emisních aut co nepotřebují ropu je NESMYSL = je opravdu NESMYSL

A co ked ma rohypnol pravdu?

1 EV = 60 fullhybridov

- na jeden EV spotrebujes bateriek ako na 60 fullhybridov, to uvadzala toyota.

6 fullhyrid = 5 spalovak + 1 EV - spotreba

Nech ma spalovak priemernu spotrebu 6 litrov a fullhybrid len o 1 liter mensiu spotrebu ako spalovak, predaj 6 hybridov ma rovnaky efekt, ako by si predal 5 spalovakov a 1 EV. Na dosiahnutie tohto efektu si ale usetril 90 percent bateriek, ktore potrebujes na vyrobu jedneho EV.

Kym su baterky drahe a neekologicky vyrabane, nema nutene dotovanie EV a zakaz inych aut ekologicky ani ekonomicky zmysel.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 14:54
Re: Smutná pravda
Ale s Toyotou a hybridem na mě nechoď = to je PRAVDA (mám dvě :-)

Ono na EV stejně bude muset dojít = ale to jak to teď tady tVWačí https://www.autoforum.cz/…-vane-z-nemecka/ to je špatně a moc rychle (lepší baterie přijdou = těch projektů směrů je x)

Ale tyhle diskuze tu začaly když si mraky lidí jako WinDiesel nebo rohYpnol stěžovali na podporu aut BEZ emisí co NEpotřebujou ropu = a nevěděli že daleko VĚTŠÍ podpora tu dávno je a ta(k) jim nevadila.

Nicméně obecně tím směrem BEZ ROPY jít musíme

Takže vlastně shoda = baterkám URČITĚ dál spadne cena i se zlepší parametry a PAK by teprve mělo přijít...

Ale správně to načasovsat nelze = i v reálu přes komunistickou minulost která zařídila obří PROPAD furt nadpůrměrném státu jako je náš = bude plný přechod na auta bez ropy = na mnoho desítek let. Volně jsme to tady počítali a S PODPOROU státu je to u nás tak na 40 let (a to je asi spíš optimistická verze). Takže v mnoha státech planety na daleko DELŠÍ dobu = takže to že tím směrem už jdeme = není problém
Avatar - Mikesus
14. 2. 2021 15:18
Re: Smutná pravda
Nejsem si jist, že rozdíl ve spotřebě ICE vs HEV je litr. Kdyz budu porovnávat auta s euro6 stejne výkonná, tak třeba yaris HSD jezdi teď v zimě za 4 (papírových 3.5 ), fabia s DSG a 1.0TSI 77kw ma o více než vteřinu horší dynamiku a psanou spotřebu 5.6-6.2. Takze řekněme 6. To je rozdil 2 litry v B segmentu. Corolla v zimě je do 5 litrů, kdyz vezmu Octavii 1.5TSI mhev, jsme na 6 v zimě. Camry jezdi do 5l, superb s 2.0TSI 140kw ma papírových 7.1-7.6. Kodiaq ma s 1.5tsi 6.8-7.6, Rav4 jezdi za 5.5-6. Takze je to spíš minimalne litr než průměrně.
Nevím jak jsou na tom ostatní v létě, hybrid ma cca o litr min.
Avatar - twistedTSD
14. 2. 2021 20:11
Re: Smutná pravda
Podle spritmonitoru cca přesně litr, když proti Yarisu započítám Fabie s manuálem. Dva litry možná ve městě ano.
Avatar - Mikesus
15. 2. 2021 07:28
Re: Smutná pravda
A bereš novej nebo starej yaris. U starého souhlasim. Tam jsme byli se Standou i ve městě o litr vic.
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2021 12:35
Re: Smutná pravda
Ano, i druhý Kikimůrovec přišel, aby si vyblil svou malost na Evropské unii. :-D :-D
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 12:36
Re: Smutná pravda
Opatrně už zase další shoda ;-)
14. 2. 2021 12:55
Re: Smutná pravda
Není nad diskusní protiargumenty, že? :-[] Ono je ale jednoduší si do diskusního partnera kopnout a snažit se ho zesměšnit (marně, zesměšnil jsi pouze sebe). :no:
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2021 14:02
Re: Smutná pravda
K čemu argumentovat někomu, kdo o argumenty nestojí a stejně je ignoruje? Stejně jako ty.
Avatar - Mikesus
14. 2. 2021 14:53
Re: Smutná pravda
Cesta je snadná. Zákaz vjezdu do obydlených oblasti vsem starším normám, postavit parkoviště na krajích mest a tam ty vraky nechat. Mimo města a na vesnicích ať si klidně jezdi. Ale proste v betonových městech, kde se vzduch téměř nehybe, to nemá co dělat.
Avatar - lyon667
14. 2. 2021 17:29
Re: Smutná pravda
Ve městě se vzduch nehýbe, zatímco mimo město ano? Ale tož...
Avatar - Mikesus
14. 2. 2021 18:49
Re: Smutná pravda
To byla ironie, ale nečekal bych od tebe, že to neprokoukneš. Označovat auta jako vraky, když splňují ještě nedávné normy, byla taková indicie.
Plus samozřejmě ta narážka na vzduch.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 17:40
Re: Smutná pravda
hele, další bolševik co chce lidem přikazovat co maj dělat a čím jezdit, běž skočit do WC a spláchni se!!!!!
V Praze je normální v pohodě dýchtaelný vzduch, jestli máš jinej pocit, nikdo ti nebrání odstěhovat se na Šumavu, do Kanady nebo Omjakonu.

Bolševická zelená svoloč, co zas chce měnit společnost na jinou, místo beztřídní na bezemisní, největší lůza a chátra co existuje
Avatar - Mikesus
14. 2. 2021 18:46
Re: Smutná pravda
ironie, ironie.... Ale tebe jsem čekal, že se chytíš.
14. 2. 2021 22:54
Re: Smutná pravda
No, jako ironie to tedy moc nevyznělo... :-O
Avatar - Mikesus
15. 2. 2021 07:31
Re: Smutná pravda
Ja vím, kdo nechce, tak to nevidí.
14. 2. 2021 20:36
Re: Smutná pravda
Čísla jako taková jsou mimo - jen statistický šotek. Nicméně máš pravdu že v poslední době vlivem doktríny EU stoupla cena a tedy poklesla dostupnost nových aut. Otázka s jakým obdobím to kdo chce porovnávat je individuální, ale shoda je že v horizontu 5 let poklesla.

Nicméně pořád zůstává velikost trhu nových aut zcela adekvátní síle a velikosti naší ekonomiky. My prostě nejsme Německo. S tím že pak většina registrací jde za ičo zákazníkama není problém - jednak je to opět jen nepřesná statistika (je v tom schováno mraky soukromých uživatelů schovaných pod iča, operáky, živnostníci atd), a jednak to je vcelku jedno - s těma firemníma autama jezdí zase jen konkrétní lidé, je to součást systému benefitů. Západní země na tom jsou podobně, no problém.

Ve zbytku souhlas :yes:
14. 2. 2021 13:17
Ano, bude líp?
Aneb kam nás zavedlo jedno hnutí. Smutné. Ale aspoň to můžeme na nekoho hodit. Určitě za to může zase někdo jiný, migranti, zlá EU, pražské kavarna a podobně
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2021 14:11
Re: Ano, bude líp?
Sakra na pražskou kavárnu jsem zapomněl = to mstivý stařec nikdy https://www.idnes.cz/…94856_domaci_rik
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 17:37
Re: Ano, bude líp?
Můžeš za to neobolševická EU se svým Green Dealem aneb kam se hrabe MAO a jeho Velký skok :-) :-) :-) :-)
14. 2. 2021 22:56
Re: Ano, bude líp?
Jo, to byla povedená "taškařice". Číňani se tehdy snažili zvýšit celostátní výrobu oceli v maličkých individuálních píckách a zemi terorizovali bandy zfanatizované komunistické mládeže... Možná nás čeká něco podobného od grétistických mládežníků... :-O :no:
Avatar - twistedTSD
14. 2. 2021 19:59
Re: Ano, bude líp?
WTF, co s tím má co dělat ANO?
14. 2. 2021 14:38
Auta nejsou racionální investice
My taky nemládnem. Díky tomu, že si ta hloupější část lidí zvolila komerčního StBáka který vysává a neřídí stát, do toho teď virus a jiné. Tak kupní síla oproti sousedům nevzkvétá. Se koukněte kolik je v PL nových dálnic a budov. Rumun to samé, elektronickou známku měli už před lety. ČR prostě v rámci V4 zaostává. Navíc v autě dpf, poskakující haldexy a jiné. Nový vůz dnes už tolik netáhne. Raději dám do bydlení, nebo za cestu do exotiky. Nové vozy mají maximálně ti, kteří mají ohromné nájezdy. Na různé kaflandy, doktory a k tetě není třeba každých 5-10 let pouštět 2 mega za nový vůz. Nějaký 20 letý za 400k bohatě stačí, jezdí to velmi podobně.
Rozbalit vlákno
1
14. 2. 2021 23:52
Re: Auta nejsou racionální investice
Proboha čím se živíš, ještě nikdy tady nebylo líp než za Babiše, ještě než přišel koranavirus.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 17:36
To je moc dobře
aspon tu jezdí pořádná auta :-) Přeji Vám krásný fosilní den
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2021 18:56
Re: To je moc dobře
Prý pořádná auta... :-D :-D :-D
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 10:50
Re: To je moc dobře
Ne všechna, ale je dost těch pořádných :-)
14. 2. 2021 22:58
Re: To je moc dobře
Ten pozdrav je skvělý nápad! :-) :yes: Takže já zase přeji pěkný fosilní večer! :-!
17. 2. 2021 18:36
Vysvětlení
Když se staráte o dvacetileté auto, tak, pokud nebylo bouráno či zanedbáno, obvykle odvádí spolehlivou práci a vy ho plně zvládáte udržovat. ND jsou za hubičku, pojištění také. Zato u nových elektronizovaných zázraků se právě o tuto elektronickou složku už starat nedokážete a díly jsou celé uzly v cenách o dva řády vyšších. Chvála jednoduchým, ale dobře a spolehlivě fungujícícm autům, kde jsou pořádné svazky poctivých kabelů a neodchází tam žádné titěrnosti.
Rozbalit vlákno
0