Aby Suzuki mohlo v Evropě fungovat přísným emisním limitům navzdory, potřebuje v nabídce elektrifikované vozy. V českých podmínkách jsme vyzkoušeli kousek do zásuvky.
Rozdíl ve spotřebě teď v současných (na naše poměry docela ultra)mrazech prostě je
Dle ne oficiálních ale asi ne z prstu vycucaných informací má tenhle pohon dorazit do Camry = to by MOHLO být zajímavé
EDIT pro ryccarda (apod.) spotřeba 300 koňového SUV při -7°C je https://www.auto.cz/…-maskou-ano-i-ne?… u relativně nazajetého nového vozu. Fakt sem zvědavej až dorazí do Camry = 300 koní a třeba 2 litry :yes:
na budíkách schovaných za volantem plus na tabletu se mi motá hlava. A to sedím jen na židli u PC. Štěstí, že v žádném autě zatím nic takového nemám. To je hrozná móda. Co potřebuju vědět víc, než jak rychle jedu, případně kam zatočit? O všechno ostatní ať se stará počítač. Volitelně snesu ještě měřič okamžité spotřeby/rekuperace.
HEV stojí milion, PHEV skoro o polovinu více. Elektrika se do spotřeby nepočítá, spotřebované palivo se dělí třemi. Jsem pro nápravu tohoto nesmyslného výpočtu. Tohle přece musí dojít každému, že se jedná jen o podvod, aby se politické špičky odměnily za snížení emisí. Chápu, že někdo dokáže nabíjet furt doma a objede to na elektriku, proč si pak vlastně kupovat takové auto, když nikde nejezdíš. Kilometr tě nakonec vyjde na ranec. Já teda osobně bych rád RAVku viděl s motorem HDI 130 kW pro možnost svobodné volby.
Byl bys radši, kdyby se spotřeba měřila podle normovaného cyklu bez přepočtů? Tedy že by PHEV vždycky jezdil "za nula", protože za dobu měřicího cyklu se spalovací motor ani nezapne?
Nie chcem system ako v USA. Kde udavaju dojazd na plnu baterku a spotrebu po jej vybiti v hybridnom rezime. Napriklad pri aute v clanku je udavany EV dojazd 67 km a spotreba v hybridnom rezime 7.1. Co su cisla ktore su pre mna uveritelne a viem ci mi EV dojazd staci na denne jazdenie aj to kolko mi to zoberie cestou na dovolenku.
Nad autom uvažujem ako alternatíve k zelenému eko ošiaľu a istej výhybke neistote imobility, ktoré elektro auto predstavuje. V reportáži máte jeden chýbajúci detail. Palubná nabíjačka Toyoty RAV4 je 6,6 kW zatiaľ co Suzuki bude mať len 3,3kW. Toyota vám ponúkne Wallbox zadarmo, Suzuki ho neponúka vôbec.
Cena je na české pomery vysoká! Prekvapuje ma, že na Slovensku ju zrazili takmer 100 000 Kč (49 990€). Po dovoze a uhradení DPH v ČR je automobil aj tak markantne lacnejší. S dotáciami sa v SR dá zakúpiť za 44 990€ = 1,13 milióna Kč. Česká vláda na dotácie kašle - riešia vlastné problémy.
To je problém extrémní volatility kurzu koruny (za poslední rok je to fakt problém). Rozptyl za poslední rok je 3 koruny = to v ceně auta za 50t.€ už JE ROZDÍL. Radši nasadit vyšší cenu a prodávat se slevou, než naopak
U nás sú ročné kvóty na Across veľmi nízke. Ak predajú za rok 10 kusov, je to už dôvod na veľkú oslavu. Z toho titulu auto neplánujú ani nijak mediálne tlačiť. A s dotáciou by som už nepočítal...