Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrický VW ID.4 přijíždí ve standardních verzích, základ se vejde do milionu

Po úvodní edici ID.4 1st přijíždí elektrický crossover Volkswagen ID.4 i ve standardních verzích, jejichž ceny startují od 991.900 Kč.
Zpět na článek
16. 2. 2021 18:25
16. 2. 2021 21:58
17. 2. 2021 08:32
16. 2. 2021 18:25
Nechápu proč
v českým VW zaměnili výbavy a Life je nad Stylem. Oproti všem ostatním modelům, u kterých se už tato nová označení používají.
Nebo to prostě jenom ajťáci zase podělali. U Máry dneska chyba není, mají to fakt tak. Vsadil bych si dost na to, že to podělali.
Ono divit se dneska, že VW ČR nebo i celej VW něco podělají je už asi zbytečný.
A jestli to tak chtěli, tak bravo, Ať žije zmatek!!!
Rozbalit vlákno
10
16. 2. 2021 19:44
Re: Nechápu proč
Tohle mě taky zarazilo. A do toho Škodovka, kde je Style nejvyšší z těch standardních tří...
16. 2. 2021 20:11
Re: Nechápu proč
A lidi znají 30 let Trendline, Comfortline a Highline. Což ovšem asi někomu vadilo.
Jasný, VW má teď i Eleganci u některejch - což byla nejvyšší škodovka minule.
Jsou to pitomci.
17. 2. 2021 09:14
Re: Re: Nechápu proč
Stare oznacenie mi davalo zmysel, to nove je zmätocne
Avatar - Mokrous
16. 2. 2021 22:11
Re: Nechápu proč
Tak nedávno jsem přes prodejce nejmíň 3x dotazoval motor 2.0 TSI 147kW do Passata, kterej pochopitelně neexistuje, ale v Porsche to nikoho moc netrápilo a šoupli to do konfigurátoru. A trvali dlouho, než všechny nesmysly okolo motoru opravili. Několikrát jsem jim psal, že sorry jako, ale to co tvrdíte je nesmysl... V konfigurátoru je tolik bot, až je z toho jednomu smutno. Ale furt je to nic proti tomu, co dokáže předvádět PSA. Ti na písemný podnět nereagují pro jistotu vůbec...
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 22:18
Re: Nechápu proč
Zkus Ford... Jediná automobilka, kam jsem došel osobně na českou centrálu a stejně jsem se prd dozvěděl :D
Avatar - Mikesus
17. 2. 2021 06:48
Re: Nechápu proč
Ještě taková drobnost... došel :-[] :-[]
Na jiné zastoupení bys mohl klidně dojet :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
17. 2. 2021 07:26
Re: Nechápu proč
Dojel, akorát jiným Fordem :D Už tenkrát tam bylo dražší parkování, než na Vaclavaku :D Asi vybírali na vývoj ecoboostu :D
Avatar - Mikesus
17. 2. 2021 07:31
Re: Nechápu proč
:D :D :D
Někdo se jim musel složit na ten tvůj nový motor.
16. 2. 2021 18:28
Cena je v kontextu dnešních korejců
docela OK. Když má ještě člověk přístup k německé dotaci a kde nabíjet.
VW strašně v Evropě rozkopává Teslu a tohle je další tvrdej direkt.
Teslafans budou kvičet, ale ne každý srovnávaá jen kWh/cena. Někdo nechce rozpadající se bakelitovej šrot skoro bez záruky.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - _Karel_
16. 2. 2021 19:59
Re: Cena je v kontextu dnešních korejců
A něměl už dnes podle dva roky starých slibů jezdit nějakej ID za půl milionu?
16. 2. 2021 20:11
Re: Cena je v kontextu dnešních korejců
Jezdí. Nedávno jsem viděl jeden na parkovišti vedle Tesly Roadster a toho tahače. :-)
Avatar - _Karel_
16. 2. 2021 20:18
Re: Cena je v kontextu dnešních korejců
:D :yes:
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 18:55
Cena je pořád problém
Lidovým vozem pro dva s atmo tříválcem, hmotností pod 700 kg za cca 200 tisíc Kč by udělali ekologii mnohem větší službu. Pokrytci.
Rozbalit vlákno
63
16. 2. 2021 19:08
Re: Cena je pořád problém
Oni ale vyrábějí jen to, do čeho je politici tlačí.
Ten tvůj 700kg by musel mít emise cca 68g/km, aby nebyl pokutován.
Ano, je to ten plyn ze sodovek, ze kterého se stala mantra.
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 19:13
Re: Cena je pořád problém
Čísla už jim delší dobu klesají, ale oni to nevidí nebo spíš nechtějí vidět. Až zjistí, že Rudí Khmérové byli v omezování produkce CO2 nejlepší na světě, tak se máme na co těšit.
16. 2. 2021 19:27
Re: Cena je pořád problém
Pravdu díš. Vedou to nevzdělaná prasata s rudozelenou kejdou místo mozku.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 20:01
Re: Cena je pořád problém
Ne, vedou to lidi, kteří poslouchají hlas lidu, nás pár žvanilů v diskuzi to nevytrhne... být eko a bio je in, smiř se s tím :/ Stali jsme se součástí bohaté společnosti, která už nemusí řešit jen prosté přežití, ale zajímá se i o svět, ve kterém žije, tyto tendence jsou prostě nevyhnutelné. Mne se to taky nelíbí, respektive tato míra sebemrskačství západní civilizace, ale nemám za potřebí si vymýšlet konspirační teorie a budu doufat, že se úsilí v ekologii přesměruje tam, kde bude mít z globálního hlediska smysl a nebudeme to řešit takto lokálně. Pak si budu moci dopřávat po zbytek mého život spalovací motor...
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 19:55
Re: Cena je pořád problém
Politici je tlačí... spíš lidi a politici se chtějí zalíbit lidem a automobilky to dostanou vykompenzováno, win win win situace :) Nejací chudí východnáci, které nezajímá životní prostředí a kupují převážně ojetiny, je nevytrhnou :) Hlásím se, že jsem jeden z nich... a nestydím se za svuj diesel !
Avatar - _Karel_
16. 2. 2021 19:58
Re: Cena je pořád problém
A kterým lidem se chtějí ti politici zalíbit? Myslíš těm desítkám milionů, co stojí nedočkavě frontu na elektromobil?
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 20:02
Re: Cena je pořád problém
Karle, byl si někdy na západ od ČR ? Podívej se třeba na sledování spotřeby potravin a spotřebitelské chování, být bio a eko je prostě moderní, už od cca konce 80tych let to pomalu prorůstá, 90tky to ještě zapečetili Kjotskym protokolem, nyní jsme součástí této společnosti.

Jedna věc je s tím souhlasit (mne se to taky nelíbí) a druhá chápat, jak funguje svět...
Avatar - _Karel_
16. 2. 2021 20:16
Re: Cena je pořád problém
Tak ještě jednou - kde jsou ty masy, co touží po EV a politici jim plní přání?
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 20:20
Re: Cena je pořád problém
Karle, touží "chránit planetu" a EV se jim proto prodává, stejně jako jakékoliv ho**o s nápisem BIO, nejdříve to byl hybrid, teď toto a já kolem sebe mám dost takových, protože je to ekologické, moderní a touží po EV a kde je nabídka, tam roste poptávka.
Avatar - kari.laz
17. 2. 2021 08:30
Re: Cena je pořád problém
To ale nebyla odpověď na Karlovo otázku.

Z hodně vysokého nadhledu a smícháním všeho "eko" do jednoho pytle by se to tak dalo se oběma přivřenýma očima pochopit, ale otázka byla čistě na jeden segment "ekologie" respektive rádobyekologie.

Politici rozhodně nebrání přání většiny a ani velké části. Plní příní dost malé části a další malé části to je jedno a zybtek se musí přizpůsobit a ta část co zbude tu bude nadávat, protestovat proti tomu, ale to je jak jediné, co s tím udělá.

S ekologií to nemá nic společného. A opravdové globální ekologické probémy stejně neřeší, nebo o tom jen mluví, ale neřeší. A pak přijde ekoletka a bude nám tu házet propagandu, jak se elektroautem zachrání svět.

Normálnímu člověku je z toho s prominutím na blití.
Deštně pralesy kácí rychlostí Enyaqu, plastů je všude tolik, že za chvíli bude planeta celá plastová, hlavně že s ebalí v obchodě každá okurka do igelitu, každá pitchovina má svůj nesmyslný obal, často i několik. Světoví znečišťovatelé dále znečišťují a ještě si mastí kapsy na ***ch z rádobyEKO zemí, protože rádobyEKO země si představují, že když to NEEKO odsunou jinam, tak už to najednou bude EKO, ale to, že to co je NEEKO bude tam ještě mnohem více NEEKO, než pokud by to dělali tady, pak se nesmyslně vozí věci po světe sem a tam.

Ne, opravdu se nemůžou zavděčit noikomu, kdo to má v hlavě alespoň trochu srovnané a není zfanatizovaný jak kapitán armády KLDR.
Avatar - Ozzman
17. 2. 2021 08:33
Re: Cena je pořád problém
Ale jistě, že je jim pravá ekologie u zadku, na tu věří snad jen ti biolidi, co jedí kořínky a chodí bez bot :D Ostatní chtějí být jen "in" a "trendy" a firmy a korporace to "in" chtějí prodávat... a politici se vezou, protože jsou v tom prachy...
Avatar - kari.laz
17. 2. 2021 09:07
Re: Cena je pořád problém
Pak je z toho ale člověku zle, ještě když sem přijdou ti eunuši, co ti tu tvrdí, jak nemáš rád svět a chceš ho zničit, když nepodporuješ elektroauta. Absolutně je globální pohled a skutečné problémy nezajímají.
Avatar - Ozzman
17. 2. 2021 10:10
Re: Cena je pořád problém
Já nikdy nepsal, že tomu fandím, ale jen konstatuji, jak se věci mají a nehledám za tím nějakou konspirační teorii. Takhle funguje tržní hospodářství, když není poptávka, musí se pobidnout a vštepit lidem, že něco potřebuji :) ekologie funguje.. A dost lidí taky využívá výhody - provoz je levnější, neřeší ten celý koloběh daní a přerozdělování peněz.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 21:18
Re: Cena je pořád problém
Netouží = jen je to viz základka https://www.e15.cz/…di-shell-1377874 a viz celosvětová dohoda už z roku 1992 z Ria (pak o 5 let potvrzená Kjótským protokolem). CELÁ planeta se na tom před 30ti lety shodla! (Nejen) k tobě to zatím nedorazilo = skoro neuvěřitelný kolik lidí má svý vnímání světa postavený na ODMÍTÁNÍ učiva ZŠ a celoplanetárních dohod = postavených na VĚDECKÝCH závěrech

Snad ještě fantasmagorický je ZÁKLADní přístup = když to JÁ nevim a JÁ nechápu = znamená to že to svět (v té či tamté nebo ještě jiné odbornosti) DĚLÁ BLBĚ ;-)
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 21:25
Re: Cena je pořád problém
Máš nějaké problémy s caps lockem? Zkus jinou klávesnici. Nedá se to číst. Ty vědecké závěry nejsou jednoznačné.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 21:29
Re: Cena je pořád problém
Nejsou??
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 21:37
Re: Cena je pořád problém
Asi těžko může nějaký vědec tvrdit, že omezování emisí v EU něco změní, když Čína a Indie (a další desítky států), tak přecitlivělí nejsou. Na to ostatně ani nemusí být vědec.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 21:47
Re: Cena je pořád problém
No to je asi jediná věc, na které se shodneme, ve vyspělém světě a to není jen EU se tlačí na emise víc, než je zdrávo a pak se nakupuje z těchto míst, kde nemají problém zaměstnat děti a vylít odpad do pitné vody a podobně...I když, včera jsem se byl podívat u Bečvy..... :-[]
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 21:48
Re: Cena je pořád problém
ANO Bečva :-O :D

Zřejmě mu to (opět) projde možná už pro-šlo = v tomhle je NEUVĚŘITELNĚ výkonnej https://www.e15.cz/…a-brabce-1376204 + https://denikreferendum.cz/…-zustala-utajena
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 22:01
Re: Cena je pořád problém
No nejlepší bylo, že jsem včera mluvil se zemědělcem, co tam na tom otráveném úseku hospodaří, tak on ho volí a volit bude :-[] "protože je tam dá všechny do laťe" :D Samozřejmě, že to neotrávil on...
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 22:10
Re: Cena je pořád problém
To si trefil = tohle prostě NECHÁPU to moje hlava NEBERE a NEBERE :-O :D

Proto občas dám odkaz na Události Luďka Staňka nebo Šťasné pondělí Jindřicha Šídla = protože když tam je sestřih co VELKÝ ANDREJ řekl před týdnem a dnes a je to PŘESNÝ OPAK = tak by to snad mohlo dojít i... ne? ;-)

Tady ohledně covidu KDO je viník https://www.reflex.cz/…ece-andreje.html :*)

Prostě mě to hlava nebere = co všechno mu prošlo a asi ještě projde (včetně té Bečvy). Ty to prosim tě chápeš? :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 21:47
Re: Cena je pořád problém
No vidíš = a tvrdí = a ty to nejspíš víš

Hele viděl si film https://www.csfd.cz/…en-pote/prehled/ ? Tenhle týden byl v Řecku během týdne rozptyl teplot 40°C https://www.seznamzpravy.cz/…ch-12-let-142590 to samé i nad americkým kontinentem https://www.e15.cz/…zba-ropy-1377996

To od těch vědců víš desítky let. Dal si mimochodem na vědeckou komunitu nebo univerzálního vědce https://www.e15.cz/…lni-vedec-852703 ? A dneska dáváš na odbornou veřejnost https://zpravy.aktualne.cz/…408ac1f6b220ee8/ nebo https://www.idnes.cz/…1057_domaci_chtl ?

Asi LEHKO a říká to rokY (ohledně aut a PŘEPOČTU na CO2 to začalo v roce 1992 = tady dnes a včera a předevčírem mraky lidí tady teď koukám fostek plácají že CO2 neni žádný problém = ani po 30ti letech od celosvětové dohody/normy potvrzené v roce 1997 Kjótským protokolem = to neví. Ale HÁDÁ se = jak sou všichni ostatní blbí ;-)
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 22:02
Re: Cena je pořád problém
Jsi Čech? Nerad bych se tě dotknul, ale fakt se to nedá číst. Den poté apod. hoaxy :-O :no:
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 22:07
Re: Cena je pořád problém
Sem. Co ti na tom přijde jako hoax? :-O :D
Avatar - kari.laz
17. 2. 2021 08:36
Re: Cena je pořád problém
Nevím, jak tu jsi dlouho, ale tohle se nezmění a je nejlepší si ušetřit nervy aplikováním HL na Hamunu.
jinak budeš zasypán nesmyslnými odkazy, rovnítky, nesmyslným používním velkých a malých písmen, celých nesmyslných vět, protože ten styl psaní je jak když to píše lumík po lobotomii a v jedné diskuzi najdeš tak 14x-76x napsáno "viz já v HH:MM"
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 22:13
Re: Cena je pořád problém
Jo, viděl a viděl si SouthPark a parodii na tenhle film? To je daleko lepší :D

Fostek s námi nemluví, já ho naštval Yarisem GR, tedy tipuji, ale koukám, že nás zabanoval všechny :D Co se dá dělat....

Véna se vybarvil což? Já ho beru už jen jako zdroj vtipu :D Nevim co k tomu říct, ten se totálně zbláznil a mladej taky, ten má ještě k tomu komplex, protože nebyl ještě prezidentem, jako tatík :D


edit: to asi nebyla odpověd na mě, ale v této diskuzi, kdo ví na koho kdo reaguje :D sorryjako
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 22:20
Re: Cena je pořád problém
Těch japonskejch ran je na fosteka už moc = Yaris GR byla poslední kapka :-!

Véna je takovej odvždy = paní vénová byla kámoška s prababičkou jako fakt. Takže babička podobně stará jako véna ho zná od mládí = totální .... už tehdy :-O
Bohužel hodně lidí na něj dalo kdysi s klimatologií a bohužel asi někdo i dneska s popíráním covidu :-(

edit: hele ty si přešel na druhou stranu? Už tak kritizuješ tuhle novou platformu? ;-)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 22:26
Re: Cena je pořád problém
No Véna je.... prostě svuj :D Já jen čekám, kdy vstoupí do SPD :D

Já na chyby nadával vždy a i jsme to řešili s lidmi z redakce osobně, jak jsem ti psal, oni tohle vědí, ale realita jejich zaměstnavatele je jiná, to už jsem ti taky popisoval a buďme rádi za ty lidi, co tam teď jsou, jinak bychom už neměli kde diskutovat :)


a k Toyotě, naštvu tě hodně, když ti řeknu, že jsem už řídil Highlandera? :D
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 22:29
Re: Cena je pořád problém
Buď rád že si nečetl výplody jeho https://www.institutvk.cz/ to až hlava nebere :D

Rsp. bohužel https://www.extrastory.cz/…ostickeho-ustavu bere ;-\
Hele ten smajlík teď = taky ti nefunguje? MILUJU místní ajťáky sou občas lepší než https://www.csfd.cz/…-ajtaci/prehled/ a ty sou hodně dobrý :*)

EDIT Highlander = ani ne. Já si ho rád vyzkouším ale ten případně zvažuje kolega, můj názor na SUV je neměnný. Snad leda kdyby mi někdo věnoval https://www.alpina-automobiles.com/…-xd4/highlights/ SUV v naftě :yes: :D :-!
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 22:33
Re: Cena je pořád problém
Nepracoval náhodou Zeman v Agrodatu? Prognosták si myslim a vím od lidí, kteří s ním v tu dobu spolupracovali (dokonce mu dělali šéfy), nikdy nenavštěvoval, na rozdíl od Vény, akorát to nikdy nevyvrátil ani nepotvrdil.

Highlander je fajn, ale má své mouchy, snad již brzy tady, pak napíšu víc :)
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 22:35
Re: Cena je pořád problém
Toho Zemana nevím ale vím že Klaus je prostě (bez ironie viz video) jen KECAL ŽVANIL PLÁCAL https://www.e15.cz/…d-brezna-1377501

Ty mouchy by mě kdyžtak zajímaly i když auto ani ne. Jsem zvědavej na PHEV Ravku rsp. mě zajímá ten pohon = neb by měl prý dorazit do Camry
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 22:37
Re: Cena je pořád problém
Jo, on tam byl až po revoluci :D Hrdina :D Mám tu čest spolupracovat jeho nadřízeným z Agrodatu, slyšel jsem hodně historek, nejvíce mne štve, že dělal dost podobnou práci, jako já :D

No mouchy, tak asi radši SZ, at tady neděláme offtopic.
16. 2. 2021 22:08
Re: Cena je pořád problém
Presne tak. Je to celkem jednoducha matematika :yes: Evropa nevypousti ve srovnani se svetem nic. Takze pokud to nic omezime a to navic v bode, ktery z toho NICu produkuje jeste vetsi nic (automobilova doprava) tak nelze ocekavat ze neco zmenime. On kdyby Hamuna umel matiku pro zakladni skoly, tak mu taky docvakne ze je to ze strany EU jen poza, ktera nema na globalni klima zadny dopad. Jestli si koupim nekdy EV tak rozhodne ne kvuli ekologii a zachrane klimatu, ale na poskakovani po meste za levno :D
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 22:17
Re: Cena je pořád problém
Na počtech ze ZŠ = naposled vyhořel (tvůj intelektuální a názorový) spřízněnec Barik

Už je to trapná furt se opakující klasika: TY jako obvykle PROTI pohledu vzdělaných a vyspělého světa = furt a furt a furt DOKOLA a DOKOLA
hele ty už VÍŠ jak je to s tím CO2? Nebo furt jako fostek a další... ? :*)

Od trošičku složitějších věcí = to NEDÁŠ selským rozumem = prostě Vaculíkovo pravidlo :-)
17. 2. 2021 10:10
Re: Cena je pořád problém
Studuj.

https://cs.wikipedia.org/…Dkov%C3%A1_stopa

Všimni si rozdílu uhlíkové stopy u uhelných a plynových v porovnání s JE. To je celkem zajímavý a pak tabulka dole. Jakou uhlíkovou stopu má každý dítě navrch.

A tady máš ještě jeden článek

https://oenergetice.cz/…nti-co2-na-svete

všimni si tam emisí CO2 Číny a porovnej to s klesajícím trendem v Evropě. Navíc tam nejsou čerstvý data. Čína dál roste a Evropa se radikálně snížila.

Čili já zastávám názor vzdělaného světa. Ty jsi jen pomatený zelený ekoaktivista, který neumí počítat.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 13:31
Re: Cena je pořád problém
Nazdar zelenej marxisto, už si četl článeček?

Sranda co, fanatický bolševický utopisti, nějak to nefunguje že https://vtm.zive.cz/…516/default.aspx
17. 2. 2021 07:41
Re: Cena je pořád problém
Ideálne zapnúť CAPS LOCK natvrdo a k tomu objaviť čaro opakovaných výkričníkov a otáznikov. To spoľahlivo upokojí každú diskusiu. :-)
Avatar - Blue Sun
16. 2. 2021 19:38
Re: Cena je pořád problém
Jo, a kdo by ten lidový vůz kupoval? :-D
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 19:52
Re: Cena je pořád problém
Důchodci, lidi co jezdí převážně ve městě, začínající řidiči, druhé-třetí auto do rodiny.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 19:57
Re: Cena je pořád problém
A nemají tihle lidé už dost široký výběr? Za 200 berou ojetiny, nějaké Bčka s atmo motory či turbotříválci. Mezi novými auty je toho přeci taky dost, pro doochodce je tu Dacia, pro ty movitější pak Fabie, Clio, či větší lowendovější Tipo a mnoho a mnoho dalších aut.
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 20:08
Re: Cena je pořád problém
Ach jo, malé auto pro dva. Můžeš si to představit jako Aygo zkrácenou o prostor druhé řady sedadel. Takový Smart for two co by se konečně rozšířil, protože by byl levný. 200k by byla max. cena + daňové úlevy jako kei cars v Japonsku. Jsou tady městské zácpy, problémy s parkováním, lidi chtějí jednoduché čiperné auto, ne ojetou mrdku nebo o 100 litrů dražší Fábku.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 20:17
Re: Cena je pořád problém
Nechtějí, nebo né dost, pokud vím, z tohoto důvodu někde platí na řidičák skupiny B 125ccm motorka, aby se ulevilo autum. Kdyby to lidi chtěli, najdou si k tomu cestu i přes ojetiny, pokud je problém cena - 3dv malá auta nikdo nechce.
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 20:22
Re: Cena je pořád problém
Za současných podmínek je moc lidí nechce - EU předpisy dnes malá auta dokonce šikanují. To je diskuze jak s hluchým, když už přestane doporučovat obří Dacii, tak lidem na zimu doporučí skůtr. EU by u těhle lehkých aut mohla odpustit povinné prvky výbavy, klidně mírnější emisní normu a viděl bys. Jenže v dnešní EU nejde o skutečnou ekologii, ale o pokryteckou.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 20:29
Re: Cena je pořád problém
Nějak mne nenapadá, kde ve vyspělém světě a to počítám i východní Evropu či Rusko, někdo touží po takových autech, mimo Japonsko (kde mimochodem nejprodávanějšími auty jsou Yaris, Corolla, malé SUV od Toyoty či ekvivalnet těchto aut od Hondy), jaká popisuješ, vždy, když se někdo o něco takového pokusil, bylo to fiasko a prodejní propadá až na Smart, který se drží i přes jeho cenu. Pak jsou tu auta typu Aixam a podobných blbostí, které jsou vidět sporadicky. Takže se ti snažím odpovědět na otázku - nikdo taková auta nechce, když už, tak chtějí auta B segmentu, ani Asegment už se moc neprodává, prakticky vymřel až na pár zbytků.
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 20:49
Re: Cena je pořád problém
Příklady těch pokusů? Žádné nenajdeš, protože mluvím i o zvýhodnění těchto aut, zatímco dnes se jim dokonce přitěžuje. Pokud tvoje narážka na nejprodávanější auto v Japonsku měla něco dokázat, tak nechápu co. Nenapsal jsem, že kei car nebo tenhle nový lidový Smart for two by byl nejprodávanější, ale dostatečně slušně prodávaný.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 21:08
Re: Cena je pořád problém
Že i Japonci radši vezmou Yarise, než miniautíčko. Celé je to postavené špatně, proč by se měly tyhle auta proboha zvýhodňovat? Taková auta jako Smart byla a jsou, Twingo (u nás stálo 214 tisíc, nikdo ho nechtěl), CitiGo, VW UP, Ford KA.. dnes už se jich moc nevyrábí, pár jich zustalo byť v jiné inkarnaci, nebo jsou tu dál , třeba Aygo 219 tisíc skladovka , Peugeot 108 (229 skladovka tisíc), Evropané radši brali B segment..... Dnes se jim možná přitěžuje, ale dříve se také taková auta nevyráběla, dnes je Evropa bohatší a stejně je nikdo nechce.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 21:09
Re: Cena je pořád problém
Spíš nebyl = tady je jiná mentalita + pár značek to už zkoušelo. Plus eště jedna věc = dál menší auto už NENÍ (o tolik) výrobně levnější!

EDIT koukám viz i Šimpanz 20:23
Avatar - twistedTSD
16. 2. 2021 21:53
Re: Cena je pořád problém
Dacia dnes znamená 300 tisíc Kč, protože musí mít pod kapotou nejmodernější techniku a přesto automobilka zaplatí pokutu, protože je to prý méně ekologické auto, než dvoutunové SUV na elektriku. Byly časy, kdy jsi měl nové auto za poloviční cenu.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 21:57
Re: Cena je pořád problém
A taky byly časy kdy si měl 10x menší plat ;-)

Furt jsme ve fázi dohánění světa (výchozí bod 1990 měli sme státní rozpočet asi 1/10 rakouského) a eště dloooouho budeme dohánět. Což neznamená že bude kontinuálně furt jen líp! Byly teď během těch 30ti let doby kdy prodejci aut byli ultramegagigasuper placení = jsou placení furt stejně ale už to NENÍ zdaleka taková sláva. A to samý je náš příjem vs cena aut
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 22:00
Re: Cena je pořád problém
Nové auto za 150 tisíc ?! Jaké? Thalii ?
Avatar - twistedTSD
16. 2. 2021 22:59
Re: Cena je pořád problém
Thalia (tam to šlo až pod 100 tisíc Kč, ale tuším při využití financování), Atos Prime, Logan, Panda. Jasně, není to srovnatelné... ale začínám se obávat, kam pokuty vystřelí ceny levných aut za 5 nebo 10 let.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 23:11
Re: Cena je pořád problém
Zdražuje vše, ale jinak ano...teď je období rustu.. ;-\
Avatar - twistedTSD
17. 2. 2021 00:44
Re: Cena je pořád problém
Však ano, proto říkám, že to není zcela srovnatelné. Mně strašně vadí, že se do ceny promítá "zelená" daňová zátěž, jejíž výši dost dobře nevíš a nezbývá ti, než čekat, jestli příští rok ceny vzrostou o dalších 5 nebo 10 % kvůli složitým byrokratickým výpočtům.
Avatar - Blue Sun
16. 2. 2021 21:37
Re: Cena je pořád problém
Tak přesně to jsou kategorie, které o takové auto vůbec nestojí.
Důchodci potřebují auto, které občas uveze vnoučata, lidi z měst buď auta nechtějí a nebo kupují auta, která uvezou více než ty dva lidi, začátečníci na to obvykle nemají a druhé nebo třetí auto do rodiny sotva bude takhle oholená jebka.
16. 2. 2021 20:23
Re: Cena je pořád problém
Ale taková auta se dělají a prodávají i u nás, viz třeba Aixam, což je v podstatě ekvivalent japonských kei cars. Ale zájem se limitně blíží nule a je tedy jasné, že automobilky nechtějí vyrábět něco co nemá odbyt.. A to v celé Evropě. Takže by žádnou službu ekologii neudělali, protože co se neprodá, těžko nějaké ekologii pomůže. Tady si lidé skutečně za těch 200 tczk každý raději koupí ojetinu dospělého auta.
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 21:28
Re: Cena je pořád problém
Aixam stojí minimálně 260 tisíc a motor to má jak ze sekačky. Píšu o něčem přece jen dospělejším a levnějším.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 21:30
Re: Cena je pořád problém
Menší auto už nemá levnější výrobu proto končí auta jako trojice z Kolína = a nahrazuje je Yaris (který můžeš prodávat dráž)
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 21:38
Re: Cena je pořád problém
Ano, protože je EU šikanuje místo aby je podporovala...
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 22:15
Re: Cena je pořád problém
Proč by je měla podporovat? Dříve je nešikanovala a stejně se nevyráběla a neprodávala...
Avatar - Blue Sun
16. 2. 2021 21:38
Re: Cena je pořád problém
Pořádně se neprodává ani to Aygo a ty čekáš, že by na odbyt šlo ještě horší vozidlo? :-D :-D
A ještě by se při splnění všech bezpečnostních požadavků dalo vyrobit levněji? :-D :-D :-D
Avatar - Oscar_Romero
16. 2. 2021 21:39
Re: Cena je pořád problém
Je to jen o ceně a dalších výhodách. Menší ve městě neznamená horší. Když bezpečnost zvládl smart, tak by ji zvládlo i Aygo zkrácené o půl metru.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 21:49
Re: Cena je pořád problém
Výše jsem ti psal, že Aygo se dá koupit od 219 tisíc, to skoro odpovídá tvému popisu a až na pár sharingových aut a nebo rozvozů to soukromníci nekupují.

P.s. Smart se znakem Renaultu se prodával od 214 tisíc ceníkových, byl prostorný, skvěle zatáčel, měl náhon na zadek, do města skvělé autíčko s úžasným rejdem.... byl o to takový zájem, že se už pro úspěch nevyrábí... takže asi tak :/ Já si ho tenkrát alespon byl zkusit.
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 06:03
Re: Cena je pořád problém
Udělat malé auto bezpečné je mnohem těžší, než u velkého auta. Což ta malá auta dost prodražuje a díky tomu jsou naprosto nezajímavá. Miniauta ve výrobě postupně končí. A Smart nakonec taky zůstal jen jako elektrický, protože o to nikdo nestojí.
Avatar - WinDiesel
16. 2. 2021 19:13
Tak to už je láce, teď si to koupí úplně každý
Jasná páka. :yes:
Rozbalit vlákno
3
16. 2. 2021 19:29
Re: Tak to už je láce, teď si to koupí úplně každý
Oni už nás přinutí.
Dneska jsem kupoval bombu do sifonovače. TWL několik km jízdy V8... :-) :-) :-)
Avatar - kari.laz
17. 2. 2021 08:48
Re: Tak to už je láce, teď si to koupí úplně každý
Já dokonce kupoval bombičky do vzduchovky, kde se to vypouští při každé střele, čekám, kdy bude před vraty protestoval DonVito a jeho letka :D
17. 2. 2021 13:09
Re: Tak to už je láce, teď si to koupí úplně každý
ID.4 od VW pod milion, to jasně koupí kde kdo. Ale já jsem obezřetný, adekvátní cena za takto moderní stroj by měla být alespoň 1,7 mil., aby to nebylo ošizené.... :yes: :D
16. 2. 2021 20:15
Pro Ozzmana a Blue Suna!
Chci vám říct, že jste odnedávna na mém HL a tudíž nemá cenu, aby jste se vyjadřovali k mým příspěvkům. Jen vás informuju.
Zabránit vám v tom nemůžu, ale zatím to dělá jen Hamuna. Tak jak je libo.
Sbohem :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Mikesus
16. 2. 2021 20:43
Re: Pro Ozzmana a Blue Suna!
Jen pro zajímavost. Čím si to Ozzman zasloužil? Přišlo mi, že dost často s tebou souhlasil a obhajoval tě.
Avatar - Blue Sun
16. 2. 2021 21:42
Re: Pro Ozzmana a Blue Suna!
:-D :-D No, za tvou nekonečnou hloupost ani já, ani Ozz nemůžeme. Ale fakt nechápu, proč zrovna on, když je to normální a rozumný člověk. Že neuneseš realitu ode mne, to jsem si zvykl.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 22:34
Re: Pro Ozzmana a Blue Suna!
Pochválil jsem Yarise GR a rýpl si do Fosteka kvuli němu, tedy tipuji, že je to tím.. :D Ale nechápu, proč to odnesl i Mikesus... Ale ono je lepší smazat opozici a vidět jen to hezké...
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 22:39
Re: Pro Ozzmana a Blue Suna!
To víš mistr když se naštve tak to lítá https://www.idnes.cz/…62149_domaci_klf nevim jestli víš o co jde = rozhodně TAKY sympatickej rovina chlap (v 83 letech ve státní funkci :*)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 22:56
Re: Pro Ozzmana a Blue Suna!
Bohužel znám...
Avatar - Mikesus
17. 2. 2021 06:41
Re: Pro Ozzmana a Blue Suna!
Ja jsem na HL presne za tohle. Protoze jsem nesouhlasil s tím, že osobní dodávky jsou pohodlné. Takze fostek se přesně chova polde tvého odkazu.
Ozzman na tom ude podobné, kdyz je tam za chvaleni yarise.
Fostek by si mohl dát každého na HL, nebo přestat diskutovat uplne a mel by klid. Kazdy by s ním souhlasil a on by byl spokojen.
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 06:05
Re: Pro Ozzmana a Blue Suna!
Tak nějak to taky vidím. :-)
No, ještě chvíli to nevyzrálé dítě budu prudit, ať je legrace...
Avatar - Mikesus
17. 2. 2021 06:43
Re: Pro Ozzmana a Blue Suna!
Mel jsem ho po většinou za troll, který ovšem dokáže diskutovat na úrovni. No, evidentne jsem se spletl. Kdyz je preargumentovan, rozplaka se a dává lidi na HL, aby si cítil jako vítěz.
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 10:53
Re: Pro Ozzmana a Blue Suna!
Ale tak... nebudeme mu kazit jeho vidění světa, že?
Avatar - Mikesus
17. 2. 2021 12:09
Re: Pro Ozzmana a Blue Suna!
Tak on si to stejně nemůže přečíst, tak není co kazit. Takze já mam svědomí ciste :-)
Avatar - kuk
16. 2. 2021 21:55
To se bude prodalvat jak housky na krámě
Je to VW, je to německý a je to SUV. :-!
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2021 21:58
Aha, Mikesus.
Promiň, na tebe jsem zapomněl - ptz jsi se dosud neobjevil v této debatě.
Už pár dní pro tebe platí totéž.
Nebuď jako Blue Sun, který nepochopil, že jeho odpověď s mi nezobrazí.
Měj se.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 22:40
Re: Aha, Mikesus.
Jj to bude ROZHODNĚ tím = že tak složitou věci NIKDO krom tebe nepochopí :*)
Avatar - Mikesus
17. 2. 2021 06:45
Re: Aha, Mikesus.
Ja bych fostekovi navrhnu, aby si dal každého na HL. Pak nebude nikdo, kdo by s ním nesouhlasil.
16. 2. 2021 23:17
Parametrově skvělé ID.4 za levný milion a výsledek je jak ji
Když vidíme s jakým nadšením nejvyšší ve VW tlačí elektromobilitu a tvrdí, jak jsou EV moderní! Nedá se než souhlasit, v reálu ID.4 má celkovou hmotnost pouze 2,7 tuny, schlastá to při běžném ježdění jen kolem 22 kWh na 100 km, slušný dobíjecí kabel je k tomu nutno dokoupit za drobných 32 tis. k milionové ceně, ztráty při nabíjení do plna kolem zanedbatelných 7 kWh, které také musí majitel zaplatit. A baterie se dobije také velice rychle za krátkých pár hodin. Kolik rychlonabíjení to snese za den? Jedno nebo dvě? A to už vůbec nezmiňuji takové malichernosti, jako problém s funkčností auta a softwarem. Také je zcela nepochopitelné, že evropské automobilky k takto moderním EV, tedy nejen koncern VW, tlačí spolu s EU elektroauta plošně, že si také tedy výrobci nezafinancují ke svým perfektním produktům infrastrukturu k dobíjení, ale dožadují se vybudování infrastruktury nabíječek pro EV po vládách členských a vedení EU z veřejných peněz... :D A tepelné čerpadlo VW dodává až k verzi za 1,5 míče.... :yes: Proč lidem prodávat auto za 400 - 500 tis., když jim lze prodávat auto za míč a více.... :yes:
Rozbalit vlákno
4
17. 2. 2021 07:54
Re: Parametrově skvělé ID.4 za levný milion a výsledek je ja
Pekné zhrnutie. Ľadové medvede sa môžu tešiť ako takéto autá zachránia planétu. Konečne je tu riešenie.
17. 2. 2021 12:26
Re: Parametrově skvělé ID.4 za levný milion a výsledek je ja
Schlasta to 22kWh.
:D :D

No vsechno je relativni.
Prepoctena normovana spotreba je 1,9l/100km.
:-O

Ja bych to spis oznacil za usrkavani. ;-)

https://ev-database.org/…-Pro-Performance
17. 2. 2021 13:03
Re: Parametrově skvělé ID.4 za levný milion a výsledek je ja
Jasně, vždyť píši "jen"!!!
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 13:44
Re: Parametrově skvělé ID.4 za levný milion a výsledek je ja
Čím to v zimě bude nabíjet zelená vymytá marxistická hlavičko?

Nějak Vám ty větrníčky a FV v zimě nefungujou, blbý co bolševický utopisti a následníci pavědce Lysenka.

https://vtm.zive.cz/…516/default.aspx
16. 2. 2021 23:37
A budou s EV od VW ještě světlejší zítřky
Viz citace jednoho rozhovoru se šéfem AUDI:

https://www.autoforum.cz/…ravuje-pandemie/?…
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
17. 2. 2021 06:57
Malá auta jsou penalizována,
aby se nemohla levně prodávat, tak mají sodovkový limit snížený na 85g. O ekologii nejde, jde o rozdělení společnosti, která se pak lépe ovládá. Funguje to skvěle, hádáme se tu jak psi.
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2021 07:52
Re: Malá auta jsou penalizována,
Dík za příspěvek, který docela přesně vystihuje zdejší diskuze. "Hádáme se jako psi a rozdělujeme se"
Ano, vnímám to stejně, místo diskuze jen hádky. Jen najít důvod proč někdo chce aby jsem se hádali?
Chce to EU? Proč? Chce to Ares a Béda neustálím vykřikováním toho samého? Chce to autoforum s bulvárnímy články?

Přece by nebylo třeba na příkladu malých aut težké dohledat data jak moc se v průběhu času měnil jejich prodej a jestli jde opravdu o nezájem lidí a nebo tlak emisních norem.
17. 2. 2021 08:32
Jen tak dál...
...ona ta evropská elektrodebilita postupně zlikviduje sama sebe, protože ty elektrovehykly prostě nebude kde nabíjet a evropské státy nebudou schopny ani ochotny vrážet miliardy eur do budování nabíječek.Konec konců, v zimě do nich ani nebude proud. :-) Nabíjení tedy nepůjde realizovat bez dlouhých front, a teprve pak nastane čekání na samotné nabití! Zdaleka ne každý totiž bude ochoten investovat do své domácí nabíječky, nebo ani nebydlí v rodinném domě. A na delších trasách mu vlastní dobíjecí stanice stejně nepomůže. Tak tomu říkám "pokrok v individuální dopravě"! Je to prostě zaslepený pochod po slepé uličce vývoje. A až na jejím konci narazí do zdi, evropští zelení magoři budou muset přiznat svoji strašlivou chybu... Ale evropské automobilky už tou dobou budou těsně před ekonomickou smrtí... :-O :-( :yes: :yes: :yes:
https://www.autoforum.cz/…tivne-stale-min/
Rozbalit vlákno
48
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 10:54
Re: Jen tak dál...
Ty to máš tak hezky ideologicky nalajnované, to se musí uznat. Akorát jsi zapomněl na to, jak to tu pak ovládnou ti Číňani s levnými elektroauty... :-D :-D
17. 2. 2021 12:23
Re: Jen tak dál...
Ne, to není žádná ideologie, podle té (totálně ujeté) se řídí EU. Já jsem jen vyslovil suchou predikci dalšího vývoje. A nejhorší na tom je, že výsledkem bude brutální zdražení ojetých aut, tj. miliony chudších Evropanů postupně přijdou o individuální mobilitu. A statisíce zaměstnanců evropských automobilových závodů příjdou o práci.... :-O :-( :-( :-( :no:
P.S. Proč máš radost z toho, že po likvidaci evropských automobilek (postupně vybudovanými tvrdou prací několika generací našich předků) evropský trh ovládnou Číňani? Co se ti na tom líbí? :-O
17. 2. 2021 12:31
Re: Jen tak dál...
Argumentace likvidaci autoprumyslu znela u kazdeho zprisnovani norem. ;-)
Nebud tak po.ranej. ;-)
A prestan tu sirit nepodlozene poplasne zpravy o statisicich nezamestnanych.

Bez radsi delat neco poradnyho a oni te ty hloupy myslenky prejdou.
Ale jestli te uz vyhodili z prace, tak sorry.
17. 2. 2021 12:53
Re: Jen tak dál...
O moji práci se nestarej, je O.K. :-)
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 13:42
Re: Jen tak dál...
Americký Texas se potýká s neobvykle studeným počasím, které zahrnuje hluboký mráz, rychlou tvorbu námrazy a silný vítr se sněžením. To mělo mimo jiné za následek výpadky v rozvodné síti a došlo i na tzv. blackouty, tedy kolaps, v rámci kterého jsou odříznuty na delší dobu větší územní celky. Nejvíce postižené je město Austin, kde zůstalo najednou bez elektriky přes 200 tisíc lidí. V celém Texasu se ale výpadky elektřiny dotkly až čtyř milionů lidí.

Vzhledem ke své poloze využívá Texas stále více větrných elektráren, aktuálně se podílí už 23 % na celkové energetické bilanci státu a předstihl tak uhelné elektrárny. Na prvním místě je s náskokem výroba elektřiny v plynových elektrárnách. Ale jak větrné turbíny, tak plynové elektrárny se v historicky největších mrazech potýkají s problémy.

Ve větrných elektrárnách je instalováno cca 25 GW, ovšem o uplynulém víkendu, kdy se intenzivně snášel mrznoucí déšť, bylo z větrných elektráren dostupných jen 12 GW instalovaného výkonu. Ve vnitrozemí byla z důvodu silné námrazy odstavena většina z větrných turbín, které byly neobvyklým meteorologickým podmínkám přímo vystaveny. Jenže mráz omezil i manipulační infrastrukturu u plynových elektráren, což je ještě daleko závažnější problém.


Omezené výrobě elektřiny šla naproti zvýšená spotřeba, protože každý si chce v extrémní zimě více přitopit. Kolaps energetické sítě byl pak nevyhnutelný. Dotkl se přitom i klíčové infrastruktury jako je napájení nemocnic či mobilních sítí, protože několikahodinový výpadek záložní zdroje neudrží.


:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Taky hoax vid, co nám na to povíš zelenj marxistickej fanatiku?
17. 2. 2021 13:46
Re: Jen tak dál...
Proc mi proboha pises, ze selhali plynove elektrarny, ktere maji nejvetsi podil?

Ja nejsem zadny zastance plynu. ;-)

https://blogs.scientificamerican.com/…solar-last-year/

Texas ma 34% podil plynovych elektraren a 32% podil uhelnych.
Obnovitelne zdroje maji 18%-23%.
Selhal predevsim dominatni zdroj energie.
:-O

PS Nechapu proc pod takovyto blackout pises tolik smajliku. Evidentne te tesi problemy ostatnich. Obzvlast kdyz jsi schopny (CHYBNE) urcit hlavniho vinika - tveho uhlavniho nepritele.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 13:53
Re: Jen tak dál...
Snaha převést dikuzi jinam úhybným manévrem se ti nepovede, trolle

Vzhledem ke své poloze využívá Texas stále více větrných elektráren, aktuálně se podílí už 23 % na celkové energetické bilanci státu a předstihl tak uhelné elektrárny. Na prvním místě je s náskokem výroba elektřiny v plynových elektrárnách. Ale jak větrné turbíny, tak plynové elektrárny se v historicky největších mrazech potýkají s problémy.

Ve větrných elektrárnách je instalováno cca 25 GW, ovšem o uplynulém víkendu, kdy se intenzivně snášel mrznoucí déšť, bylo z větrných elektráren dostupných jen 12 GW instalovaného výkonu. Ve vnitrozemí byla z důvodu silné námrazy odstavena většina z větrných turbín, které byly neobvyklým meteorologickým podmínkám přímo vystaveny. Jenže mráz omezil i manipulační infrastrukturu u plynových elektráren, což je ještě daleko závažnější problém.
17. 2. 2021 13:53
Re: Jen tak dál...
"Na prvním místě je s náskokem výroba elektřiny v plynových elektrárnách."

To je citace tveho postu.
V cem vidis uhybani?
:D

"Jenže mráz omezil i manipulační infrastrukturu u plynových elektráren, což je ještě daleko závažnější problém."

Plynove elektrarny, Bariku, specielne pro tebe: "daleko zavaznejsi problem".
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:00
Re: Jen tak dál...
V článku není ani slovo o tom, že sehlal plyn a uhlí, v článku je že v větru vyrábí Texas už víc jak u uhlí a že selhaly větrníky :-) :-) :-)
V momentu kdy klesalala produkce elektřiny z nich začli lidi víc topit a bylo vymalováno. Stejně jako bude vymalováno všude jinde a neustále dokola, dokud Vám v dlouhodbém blackoutu batři z BLM nedají ránu do kedlubny pajcerem, aby Vám ukradli chleba :-)
17. 2. 2021 14:04
Re: Jen tak dál...
''Na prvním místě je s náskokem výroba elektřiny v plynových elektrárnách. Ale jak větrné turbíny, tak plynové elektrárny se v historicky největších mrazech potýkají s problémy.''

To jsi sem dal ty, tvl, ve 13:42.

Jeste jednou specielne pro tebe:
''plynové elektrárny se v historicky největších mrazech potýkají s problémy.''
17. 2. 2021 14:06
Re: Jen tak dál...
Otázka je zda je Barichello jen pokus umělé inteligence, nebo troll a nebo, a to je ta nejhorší varianta, to fakt myslí vážně...
17. 2. 2021 14:10
Re: Jen tak dál...
To by nebyla umělá inteligence, ale umělá demence.

:D :D :D

Já mu tu musím zopakovat, co sám postnul 5x a on to stejně nepochopí.
:-!
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:12
Re: Jen tak dál...
Vynechal si ty větrníky co nefungujou.

Otázka pro žáky zvláštní školy : Co kdyby místo plynu a uhlí tvořilo 90% výroby elektřiny v Texaxu větrníky a FV? Byl by výsledek jiný?

ODPOVED: NEBYL!!!!!

Protože to nefunguje v zimě, kdy už to pochopíš Trofime Lysenko, bolševický pavědče :-) :-) :-)
17. 2. 2021 14:13
Re: Jen tak dál...
Když ono je to težké, vem si jaký dopad to má na diskuze zde. Tohle dokáže zatrollit celé vlákno ( a já v tom ostudně někdy pomáhám:( ) a možná to je ten účel.
Logická argumentace a fakta tady nepomáhají.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:16
Re: Jen tak dál...
Když novinář neodstane odpověd, opakuje otázku, takže znova:

Proto je dobré mít jádro a uhlí, že

to funguje pořád - viz Akademik Lomonosov. Umístěný u města Pevek, čukotský kraj. Aktuální teplota - 33 stupnů Celsia.

Vaše bolševický zelený hračky v tomhle bohužel nefungujou.

TAKZE - Těšilo mě

https://meteobox.cz/rusko/pevek/
https://cs.wikipedia.org/…ademik_Lomonosov
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pevek
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:08
Re: Jen tak dál...
Proto je dobré mít jádro a uhlí, že :-) :-) :-)

to funguje pořád - viz Akademik Lomonosov. Umístěný u města Pevek, čukotský kraj. Aktuální teplota - 33 stupnů Celsia.

Vaše bolševický zelený hračky v tomhle bohužel nefungujou.

TAKZE - Těšilo mě :-) :-) :-) :-)

https://meteobox.cz/rusko/pevek/
https://cs.wikipedia.org/…ademik_Lomonosov
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pevek
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 13:57
Re: Jen tak dál...
Uhelné elektrárny selhaly, jasně, v Rusku fungují i tam kde je - 38 a tady selhaly. To asi neumí američan postavit uhelnou elektrárnu :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Sehlal větrník a Fotovoltaika, bohužel snaha ohnout fakta z tvé strany :-) :-) :-) Je hodně trapná a ubohá
17. 2. 2021 13:58
Re: Jen tak dál...
Selhaly plynove, je to citace z tveho odkazu!

"Jenže mráz omezil i manipulační infrastrukturu u plynových elektráren, což je ještě daleko závažnější problém."

Priste cti pozorneji, nez zacnes tollit.
;-)

Je to tak tezke pochopit?
Co je "daleko zavaznejsi problem"?

A porad jsi mi nevysvetlil ty smajliky, ty pako.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:04
Re: Jen tak dál...
Manipulační infrastruktura je plynová elektrárna. Hmm, svérázný výklad.

:-) :-) :-)
17. 2. 2021 14:06
Re: Jen tak dál...
To je z tvýho odkazu 13:32, ty pako.

https://vtm.zive.cz/…516/default.aspx

''Jenže mráz omezil i manipulační infrastrukturu u plynových elektráren, což je ještě daleko závažnější problém.''
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:10
Re: Jen tak dál...
Manipulační infraskturkura bude zřejmě přenosová sít, kterou má USA vě většině státech na naprosto tragické úrovni srovnatelné asi s rokem 1970 u nás :-)
A v tomhle chtěj rozšiřovat elektromobilitu :-) :-) :-) :-)
17. 2. 2021 14:12
Re: Jen tak dál...
Stačilo napsat:
''OK, konečně mně to došlo.'' ;-)
Primární příčina byl výpadek plynových elektráren, ne větrných!

Nemáš zač. :-)
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:14
Re: Jen tak dál...
Vynechal si větrníky a toho Lomonosova.

Jakto že větrníky nefungovaly a měly sotva polviční výkon a Lomonosv šlape v -33?

Co nám na to povíš???

A na stav americké rozvodné sítě vedené dráty kolem cest pověšných na dřevených sloupech jak za krále klacka. Tam chce bolševik a klaněc Bajdn budovat elektromobilitu? To bude srandy, blackouty denně :-) :-) :-)
17. 2. 2021 14:16
Re: Jen tak dál...
Povím ti na to jen to, že primární příčina blackoutu v Texasu byla způsobená výpadekem plynových elektráren.

A že tu jen trolíš.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:18
Re: Jen tak dál...
sekundární mizerný výkon větrníků.

Čím ty plynové elektrárny nahradíš hlavoune? Větrníky a EV? Takže opět mizerný výkon a k tomu brutálně zastaralá přenosová sít, to bude srandy v USA, to se bude Čína a Rusko chechtat, až to s nima bude mlátit o zem.
17. 2. 2021 14:19
Re: Jen tak dál...
Čína a Rusko tě sponzorují, nebo to děláš zdarma?
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:23
Re: Jen tak dál...
Podporuju lidi a státy se zdravým rozumem.

Kde staví mohutně stabilní zdroje energie a alternativní maj jen jako doplněk. Tím Rusko a Čína jsou. Bidenovo USA a EUROSOJUZ nikoliv.
17. 2. 2021 14:29
Re: Jen tak dál...
Byl jsi vůbec v Rusku?
Nebo tě tam ještě nepozvali?
Hochu, tak to budeš muset psát víc příspěvků, aby sis to zasloužil.

Já myslel, že máš rád americký auta. :-O

A co Čína a jejich podpora elektromobility?
Vždyť to nemáš rád. A najednou zdravý rozum?
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:43
Re: Jen tak dál...
Rusko aktuálně nikomu nevydává víza ven z Ruska do EU ani nepouští nikoho z EU do Ruska. Částečně kvůli covidu a částečně jako odvetné opatření za sankce. Který mimochodem vůbec nefungují a krásně posilují ruské zemědělství. A i průmysl, ano způsobily jistá zdržení a prodloužení sériové výroby u řady projektů, ale tím že to Rusko překoná z vlastních zdrojů nebo za pomoci Číny tak je to naopak jen posílí.

To asi víš. Jinak pár rusů znam, o kultuře ti nejvíc řeknou lidé co tam žijí nebo žili.

Když bude mít Čína stabilní zdroje, může budovat elektromobilitu. Že já jí nepodporuji je druhá věc.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:21
Re: Jen tak dál...
Tahle větička je taky krásná - několikahodinový výpadek záložní zdroje neudrží.

Až kvůli Vám umře někdo v nemocnici, tak doufám že k vám pozůstalí přijdou na návštěvu. Ideálně s tím pajcrem a řádně Vám s ním poděkují!!!!
17. 2. 2021 14:24
Re: Jen tak dál...
https://cze.rs.gov.ru/cs
Sem chodíš?

Proč tu šíříš lži a nenávist?
Rád bys, aby mě někdo napadnul páčidlem, vážně?
Napíšeš pod to taky smajlíky?
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:35
Re: Jen tak dál...
Chodím na technické weby kde se dočtu zajímavosti o Jaderném průmyslu, strojírenství, armádě, kultuře.
Takže mam přehled co kdo staví, buduje, jaké má zdroje, techniku.

https://zdopravy.cz/…vy-letoun-73462/
17. 2. 2021 14:35
Re: Jen tak dál...
A na kulturní weby ne?
Ještě jednou:

https://cze.rs.gov.ru/cs
Sem chodíš?

Proč tu šíříš lži a nenávist?
Rád bys, aby mě někdo napadnul páčidlem, vážně?
Napíšeš pod to taky smajlíky?
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:36
Re: Jen tak dál...
Ano, pokud podporuješ nestabilní zdroje energie, které nefungují, jsi připraven nést odpovědnost až kvůli výpadkům umřou lidé?

Měl bys být když to podporuješ, jinak jsi jen pouhý pokrytec.
17. 2. 2021 14:39
Re: Jen tak dál...
Byl jsi v Rusku?
Víš jak vypadá Moskva?
Asi ne. ;-)

Propaguješ tu Rusko a v avataru máš DODGE.
:D :D :D
Proč nejezdíš Moskvičem?

Ten kdo podporuje zelenou energii, tak má být připraven na fyzické napadení páčidlem?
To myslíš vážně?
Proč tu šíříš nenávist a vyhrožuješ??
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:47
Re: Jen tak dál...
Moskva je stát ve státě. Jinak se tam mohutně staví, mam spousty fotek od kamaráda, který zná ruského fotografa právě přímo v Moskvě.
Mam přímé spojení na lidi jak v USA, tak v Rusku.
Nemusíš mít obavy, vím přesně co se kde děje.

Ale hovořme zde o technice. Jakto že Čína ani Rusko nesází jen na větrníky a FV, hlavně čína, která je největší světovým výrobcem FV panelů a komponetů kolem.

Proč staví jádro a donedávno dokonce i uhelné elektrárny. Nemam ti sem napsat kdy Čína spustila poslední novou uhelku, vid že ne :-)
17. 2. 2021 14:51
Re: Jen tak dál...
Myslím, že v Rusku nikoho neznáš, jinak bys psal jinak.
A měl by ses tam jet někdy podívat. ;-)
Abys věděl, o čem píšeš...
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 15:00
Re: Jen tak dál...
V době sociálních sítí a Instagramů atd opravdu není problém psát si s někým v Rusku. Navíc třeba holky to tam maj lépe srovnané v hlavně než některé místní. Od Moskvu po Vladivostok :-) Mimochodem jeden čas sem měl i přítelkyni ze země bývalého SSSR :-)
Zkušeností a informací opravdu hafo.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 14:54
Re: Jen tak dál...
Proč bych měl jezdit autem z roku 2001, které se tu notabene nedalo ani koupit jako nové a nikdo ho sem nedovážel ani jako šedý dovoz? Poslední nový Moskvič tu šel koupit někdy v roce 1993 a to bylo Aleko.

Od 2002 se žádný nový nevyrobil, Jelcinova vláda ho nechala krachnout.

To samé pak Putinova vláda udělala se ZILem, v obou případech asi hlavní motivace lukrativní ceny pozemků v Moskvě.

Když mi pošleš 8 milionů na ZIL, rád si ho koupím :-) Je vyroben lépe jak západní konkurence bouchaná na lince portorikáncem sjetým na cracku nebo turkem. Tohle montoval ručně tým specialistů pro nejvyšší představitelé států. Srovnatelné s RR. Ceny ale 3-5x vyšší díky malému počtu vyrobených aut.

Americká a ruská technika jsou si v řadě věcí hodně podobné. V základu jde o stejnou filosfofii, robustní, spolehlivá a naddimnezovaná technika, pokud se bavíme o autech vč. nákladáků. Řada svébytných a originálních kontrukcí, schopnost zvládnout těžké terény a mrazivé počasí atd atd
Chce se to oprostit od politiky.
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 15:02
Re: Jen tak dál...
V USA selhávají elektrárny, v Evropě pro změnu v extrémních mrazech padají dráty. Kruci, jak jsme dosud mohli přežít v takových podmínkách... Baričku, zkus to znovu a líp, ty tupý demagogu.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 15:51
Re: Jen tak dál...
Ne v Evropě žádaj/žádali lidi aby neluxovali, mazali maily, nenabíjeli auta, mobily a notasy :-) :-) :-)

Taky sranda vid. Švédsko, Francie.

A Rakousko bylo těsně před blackoutem. A stačila jedna silnější zima :-)
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 15:57
Re: Jen tak dál...
Divím se, že lidstvo vůbec přežilo někde jinde než kolem rovníku, když ty zimy jsou pro nás tak smrtelné...
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 16:02
Re: Jen tak dál...
Lidstvo jelo na uhlí, jádro, plyn a ropu.

Tvoji zelení soukmenovci a Lysenkovi následníci to chtěj změnit. Proti tomu budeme bojovat!

No nic, mam hotovo, svodky sem dopsal, všechno schválil, takže jdu vypustit trochu CO2, at se oteplí. Je tam zima.
Přeji Vám krásný fosilní den :-)
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 18:21
Re: Jen tak dál...
A k čemu jim to jádro a uhlí bylo, když nebyly dráty, brouku? No jo, já zapomněl, ideologie tě nenaučila číst.
17. 2. 2021 20:51
Re: Jen tak dál...
:-) :yes:
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 13:51
Re: Jen tak dál...
"Kvůli globální klimatické změně jsou ale podobně extrémní výkyvy počasí stále častější, a to i v jiných regionech. Energetické soustavy tomu bude dobré přizpůsobit. "

O čem sem tu minulý týden mluvil, jen absolutní DEMEN*I totální IDIO*I si postaví v době výkyvů počasí, kterých bude neustále přibývat enregetickou soustavu ze zdrojů PLNE, OPAKUJU SLOVY PLNE ZAVISLOU na těchto VYKYVECH.

To opravdu může udelat jen naprostý IDIO*!!!!!! Jako třeba Helmuti, ztracený národ zoufalců a tragických pitomců, který může za všechny průse*y Evropy za posledních 200 let.

Prál bych Vám zelená bolševická bando, žáci Lysenka, aby Vám při tom blackoutu umrzla prde* :-) Třeba Vám to v tom zelený marxistickým zmanpiulovaným mozku pak dockvakne, jakou zrůdnou ideologii tady propagujete, bolševická žumpo!
17. 2. 2021 12:31
Elektromobily jsou jako uprchlíci..
Spousta lidí bude tvrdit, že jsou super a je třeba udělat vše možné pro to, aby mezi námi měli své pevné místo a stali se součástí našich životů. Ale když se jich někdo zeptá, proč si jednoho domů nepořídí, začnou se vymlouvat, že pro něj nemají místo, že není vhodná doba nebo že se to nehodí..

S elektrovozy je to stejné. Mně se opravdu líbí ta představa čistého vzduchu ve městě a byl bych nadšený, kdyby každý kolem mě měl elektromobil, ale abych kvůli tomu obětoval vlastní pohodlí a jeden si pořídil, to tedy opravdu nehrozí.

Ano jsem egoista a alibista. Stejně jako naprostá většina lidí, která vytváří tuto domnělou pseudo-poptávku po něčem, o co společnost ve skutečnosti nestojí.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 13:32
Re: Elektromobily jsou jako uprchlíci..
Hlavně čím je nabíjet Sranda co, fanatický bolševický utopisti, nějak to nefunguje že https://vtm.zive.cz/…516/default.aspx

:-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 15:04
Re: Elektromobily jsou jako uprchlíci..
Hm, na co se házely havárie rozvodné soustavy v extrémních mrazech nebo po extrémních bouřích v ČR? Taky za to můžou elektrická auta a zelená energie? No jo, pardon, to se nehodí, to nebyly ty ekologické zdroje, takže tam jsou výpadky v pořádku. :-D
Jsi zoufalec, který vymýšlí naprosté nesmysly na obhajobu svého zcestného vidění světa.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 15:53
Re: Elektromobily jsou jako uprchlíci..
Která uhelná či jaderná elektrárna z důvodu silných mrazů začala vyrábět polovinu nebo méně proudu?

Hmm, pojd nám to povědět, demagogu. :-)
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 15:58
Re: Elektromobily jsou jako uprchlíci..
Nauč se číst, hlupáčku. Tak podruhé?
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 16:01
Re: Elektromobily jsou jako uprchlíci..
Výpadek rozvodné sítě a poloviční výkon elektrárny v mrazu sou jablíčka a hruštičky marxisto.

Takže podruhé kašpare? Ta uhelka i jádro šlapou i v -40, na plný výkon, blbý co zelenej bolševiku :-)
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 18:22
Re: Elektromobily jsou jako uprchlíci..
A k čemu je plný výkon, když nejde dodat, fosilní odpade?
Avatar - Barrichello
17. 2. 2021 19:26
Re: Elektromobily jsou jako uprchlíci..
Aby když jdou dodat nebyl blackout a nemuselo se přestat luxovat, nabíjet a topit a mohly jet nemocnice, školy a úřady :-)

Rozvodnou sít a elekrárny dost často provozují odlišné společnosti, je věcí provozovatele rozvodné stě a státu, aby se postaral, aby tato fungovala i v mrazivých teplotách.