Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Evropský trh v lednu 2021: Krize pokračuje, meziroční pád skoro o 26 %

39 komentářů

pogo26
Krize ještě nezačala a na koronavirus se taky nejde vymlouvat věčně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Není to naprostý nesmysl = co si teď napsal?
pogo26
Chápu, že to vidíš jinak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tak jako KAŽDEJ ekonom = to není o vidění, ale o znalosti 😉

Takže znovu (a jinak) JE TO NESMYSL = co si napsal
cudzinec111
On to myslel dobre, treba citat medzi riadkami - kto mysli, ze toto je vrchol krizy a cochvila bude o dost lepsie, je podla mna na omyle - kriza este ani poriadne nezacala...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To se tak dá vzít, ale krize už začala (nevim jak u vás ale tady už desítky tisíc firem..) a právě že BUDE pokračovat, takže "vymlouvat se" na koronavirus bude ještě nějakou chvíli správně..

Je základní poučka že PO krizi přichází (strmý velký dlouhodobý) růst = na té vlně u nás jel vicepremiér a dnes premiér Babiš, ale taky nejsem si nejsem jist že to tak bude po téhle krizi (byť to je dá se říct OBECNĚ PLATNÉ PRAVIDLO)
cudzinec111
Trvala kriza...

V Japonsku je dlh cez 100 percent HDP a tlačenie nekrytych papierikov uz vraj 3 dekady a nikam sa neposunulo, prinajlepsom stagnacia, preslapovanie na mieste.

V EU to bude podla mna to iste - neda sa ist vpred, ked nesies na chrbte 2 mechy cementu...

Plus samozrejme tu hrozi zrutenie celeho systemu, tak ako skrachoval komunizmus, uz teraz treba tlacit 2-3x viac, len aby to cele nekrachlo, kapitalisticky system jednoducho funguje na extremnej spotrebe, len kto ju bude tvorit...
kyklop
Pozri okolo seba, myslím, že od dna sme ďaleko a počkajme si ešte tak pol roka. Potom uvidíme 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Naprosto správná úvaha, covid a emisní poplatky srazí prodeje ještě níže. Další problém nastane, že nová generace už nebude mít touhu mít vlastní vymazlené auto.
Šimpanz
Tu tabulku máte blbě. Například v ní chybí Ford.
Anonym
To je strašný.
Znáš GNR?
"Sometimes i feel like I´m beating a dead horse"
Tak to je ten pocit, když tady prosíš o nějaký článek bez chyb. :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
To víš. Koho by zajímal nějaký Ford se svými 46tis ( propad 26% ) prodanými auty. Zajímavější je přeci Kia s 33tis.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je příprava https😐/www.autoforum.cz/…dou-tisice-lidi/ aby to pak s Ozzym nešvihlo :-!
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Díky za upozornění. Už je chyba opravena
Veritas_
Hyundai propad o třetinu .
To je rajská hudba.
Tolik lidí zachráněných od neštěstí.
Jen tak dál.
Anonym
To sis tady dovolil hodně.
Ale máš palec nahoru od ajatolláha!
Někdo jim musí naložit!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Každý má právo volby, ale přát nekomu neúspěch?
U mne Hyundai nešel přes Vosickeho, tes by to i taková alternativa klidně mohla být. Kamarád má minulou i30 a nemůže si ji vynachválit. Kdyz by byla problematická, asi by spokojen nebyl.
Ernesto01
Jasně, auta se kupují méně. Ale jak kdo. Někdo nakupuje více. Třeba český stát. Dost možná je to jen další forma subvence automobilkám, aby nepropouštěli a elektorátu nedošla realita situace. Radši nepočítat, kolik aut jsme si z daní už koupili. Třeba letošní nákupy pro Policii.

No a pak jsou tu tací, kteří si za dotace kupují Tesly. A to jsem Tesla fajn. Jen v US si to lidi kupují za svoje. Pošahaná evropa a pošahané dotace. Chceš EV ? Kup si za vlastní. Stejně na ně dosáhne opět jenom někdo. Pamatuji si ten projekt "Tesly do firem mimo Prahu", co v ČR proběhl. Dotace až 80 procent ceny. Podmínka provozovat vůz 3 roky.

A takovouhle svoloč platíme z daní. Jedni řeší, že si za svoje už nekoupí ani Fabii a musí jít do supermini nebo do ojetiny a druzí si z daní proplácejí auta za miliony.
pogo26
Daně už nestačí. Všechno je to bohužel na dluh.
Anonym
A státní prasata se ráda nechají před volbama zakrmit až k prasknutí.
Úřednickej xindl nás tady sežere. A jiný paraziti.
Avatar - speedfred
speedfred
To bola fakt taká dotácia na Teslu?
Anonym
jj na firemní flotily - body za EV na dotace EU.
A taky nařízení, že určitý procento státnch aut musí bejt EV.
Kdo na ten dobytek bude furt dělat?
Avatar - speedfred
speedfred
Kua keby som to vedel tak jednu zoberiem, kua. Na Vysočinu ideál do tých mrazov ale zase 4x4 (=16).
Avatar - wakantanka
wakantanka
Jasne že v Amerike si to kupujú za vlastné a preto nový prezident rozbehol obnovu vozidlového parku federálnych úradov, kde tuším tretina majú byť elektromobily. Toto nie je podpora spotreby a udržanie zamestnanosti? Aspoň sa zamysli ak máš čím predtým ako vyplodíš ďalšiu hlúposť.
cudzinec111
No Amici auta ani tak nekupuju, ako prenajimaju, a platit to musia z vlastnych, ci pick-up ci EV, nikto sa im na to nesklada...

A kupit nove auta federalnym uradom je podla mna rozumnejsie, nez dotovat vyssiu strednu vrstvu pri kupe auta..., aj tak tie urady tie auta v nejakych cykloch obmienaju...
Xylo
Mohu tě požádat o specifikaci Tebou uváděného dotačního projektu "Tesly do firem mimo Prahu" ? Rozumím tomu dobře, že podle Tvých informací, které máš měla být dotace na (třeba) Teslu 3 ve výši 860 tisíc Kč ? Myslím si, že jde o výzvu pro rok 2019 ve výši 200 milionů Kč, kde byla pro pořizovací cenu automobilu určena hranice 1 milion a maximální dotace ve výši 45 %, tedy 450 tisíc Kč.
Avatar - Emel
Emel
A to ještě pozor... dotace z 45% kryla rozdíl v pořizovací ceně mezi spalovacím autem a EV pokud vím, takže třeba pro ZOE za 800 a Clio za 400 je dotace (800-400)x0,45 a ne 800x0,45 (v těch procentech ti teda věřím, to už si nepamatuju).
Avatar - speedfred
speedfred
hošíí, skúste to zjednotiť. pokazili ste mi radosť.
GeekStar
Kdy se to stalo? A co tu tolik prodávají? Ravky?

Když jsem se díval naposled bylo to VW, Renault, Ford, PSA, Hyundai a pak dlouho nic...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
https😐/www.auto.cz/…otu-yaris-137256 Toyota to má docela vyrovnaný dobře se prodává RAVka i Corolla ne špatně C-HR
cudzinec111
akurat tu pri diskusii vpravo svieti reklama, ze corolla v akcii uz od 500 000 Kc (s trojvalcom), asi tie super predaje corolly pojdu do haja...
Šimpanz
Tak to ses díval v nějakém paralelním vesmíru, Toyota je v první desítce už hodně dlouhou dobu, naopak Hyundai v první desítce značek nikdy nebyl (protože před ním vždy byly VW, Renault, Peugeot, BMW, Mercedes, Toyota, Škoda, Audi, Fiat, Opel i Citroen)
GeekStar
S Hyundai jsem asi mimo, ale mám zafixováno, že v Evropě je jednička VW, dvojka Rendlík a o trojku se perou Ford a PSA... Časy se mění 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
A kdy byl ten poslední pohled do statistiky?
Avatar - Emel
Emel
Yaris, Corolla, RAV... CHR.
Takhle vysoko taky nepamatuju že by byla... obvykle se pohybovala ke konci první desítky, spolu se Škodovkou, výjimečně o pár míst výš.
Ale zase je to jen jeden měsíc a Toyota mívala ten leden standardně silnější... už v minulosti tu byly oslavné články o předbíhání... a pak se to zase srovnalo. A loni asi nepotřebovala honit emise.
Tohle je podle mě anomálie... za pár měsíců zakotví někde kolem 5-6-7... protože nové modely jsou podle evropského gusta a někteří (Opel, možná Ford, Renault) budou ztrácet dech.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Do měsíce nebo dvou tu bude Yaris Cross a ten se bude prodávat také dobře. Takže vážení sledujte...... :-!
cudzinec111
Ja myslim, ze to bude, aspon v stredno-vychodnej Europe, prepadak - na youtube su uz australske recenzie po anglicky, ziadna slava sa nekona - hybrid bude drahy, trojvalec z yarisu slaby a velmi urevany, interier je podpriemerny, jazdne ziadne terno, dizajn povedzme subjektivny, konkurencia je v tomto segmente silna a neuprosna...
cudzinec111
mitsu je aspon spomenute v texte, mazda v prvej dvadsiatke nie je tiez, posledne dve miesta nema tiez, to fakt nemoze redakcia uviest kompletne vsetky automobilky, na co je dobre TOP20, ked tych automobiliek je viac?
chytrak1
Tvl. Škoda na úrovni Renaultu a před Fordem, Opelem, citroenem, Fiatem. Jako vážně?!!!!
:yes: