Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v lednu 2021: Krize pokračuje, meziroční pád skoro o 26 %

David Bureš David Bureš 17. 2. 2021 • 06:37
40
39
Zobrazit náhledy (40)
Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Volvo V90 Cross Country Volvo V90 Cross Country Volvo V90 Cross Country Volvo V90 Cross Country Volvo V90 Cross Country Volvo V90 Cross Country Volvo V90 Cross Country Volvo V90 Cross Country Volvo V90 Recharge Volvo V90 Recharge Volvo V90 Recharge Volvo V90 Recharge Volvo V90 Recharge Volvo V90 Recharge Volvo V90 Recharge

Prodeje nových automobilů jsou v Evropě nadále silně ovlivněny pandemií koronaviru. I tak se však v lednu dařilo Kie nebo Volvu.

Evropa je nadále zasažena pandemií koronaviru, což se podepsalo i na lednových výsledcích jednotlivých automobilek. Během první měsíce roku 2021 bylo na evropských trzích registrováno jen 842.835 automobilů, o 25,7 % méně než o rok dříve. Vyplývá to ze statistik zveřejněných Evropským svazem výrobců automobilů (ACEA), který počítá prodeje ve 30 zemích starého kontinentu.

To znamená, že lednové prodeje v Evropě klesají už třetí rok v řadě. Letos však poprvé nedosáhly ani na milion registrovaných aut. Důvodem je primárně pandemie koronaviru, která nadále omezuje provoz prodejců aut napříč kontinentem. Důvodem ale mohou být i slušné prodeje v prosinci 2020, kdy se automobilky na poslední chvíli snažily registrovat co nejvíce elektromobilů a plug-in hybridů, aby splnily flotilové emise.

Lednový výsledek přitom silně ovlivnil největší evropský trh - Německo, kde se registrace propadly o 31,1 %. Ještě více klesly registrace na dalších klíčových trzích - ve Velké Británii o 39,5 % a ve Španělsku dokonce o 51,5 %.

Německý propad ovlivnil i Volkswagen, který navzdory meziročnímu pádu registrací o 31,6 % zůstává neochvějně evropskou jedničkou v pořadí značek. Druhou příčku stejně jako před rokem obsadil Peugeot (-18,1 %), na třetí příčku se pak vyšvihla Toyota (-19,1 %).

Naopak Renault se tentokrát musel spokojit až s šestou příčkou. Před něj se totiž dostaly značky BMW a Mercedes-Benz, které opět dokázaly, že prémioví výrobci bývají krizemi zasaženi méně. Zajímavostí je však to, že BMW v lednu převzalo titul nejžádanější prémiové značky.

Škoda se v lednovém žebříčku značek posunula o jednu příčku, s 47.440 registrovanými kusy obsadila sedmé místo. Meziročně však spadla o 20,9 %. Do nejlepší desítky pak tentokrát nahlédla Kia. S 33.971 registracemi skončila desátá, a to díky tomu, že její pokles o 10,4 % je zkrátka nižší než u konkurence. Bratrský Hyundai naopak obsadil až šestnácté místo, s meziročním propadem o 31,8 % na 28.430 registrovaných aut.

Evropský trh v lednu 2021: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 91.681 -31,6 10,9
2. Peugeot 60.885 -18,1 7,2
3. Toyota 54.405 -19,1 6,5
4. BMW 53.764 -16,3 6,4
5. Mercedes-Benz 50.746 -20,8 6
6. Renault 48.641 -28,2 5,8
7. Škoda 47.440 -20,9 5,6
8. Ford 46.185 -26,2 5,5
9. Audi 40.147 -31,2 4,8
10. Kia 33.971 -10,4 4
11. Opel/Vauxhall 33.893 -33,5 4
12. Fiat 33.554 -28,6 4
13. Citroën 31.970 -32,9 3,8
14. Seat 29.153 -26,7 3,5
15. Dacia 28.781 -12 3,4
16. Hyundai 28.430 -31,8 3,4
17. Volvo 23.859 3,6 2,8
18. Nissan 19.477 -39,5 2,3
19. Mini 10.313 -19,4 1,2
20. Jeep 9.349 -14 1,1
  CELKEM 842.835 -25,7 -

Sedmnácté pak bylo Volvo, které si jako jediná značka v top 20 meziročně dokonce polepšila, a to o 3,6 % na výsledných 23.859 registrovaných kusů.

Naopak takové Mitsubishi vypadlo z nejlepší dvacítky, více registrovaných aut tak má na svém kontě i takové Porsche (jeho 5.594 vs. 4.168 japonské značky), což může souviset s oznámením ukončení vývoje nových automobilů tří diamantů pro Evropu. Lancia, fungující jen na domácím italském trhu a s jediným modelem pak v lednu s 4.051 registracemi překonala nejen Alfu Romeo (1.812 vozů), ale také DS (2.716 aut), tedy obě další prémiové značky koncernu Stellantis. Jestli vám pak v žebříčku chybí třeba značka Tesla, je to i tím, že není členem ACEA, a proto její výsledky v tomto přehledu nenajdete.

Pořadí koncernů pak prokazuje, že nově vzniklá skupina Stellantis, zrozená fúzí FCA a PSA, je dnes druhou největší evropskou automobilkou. V lednu má na svém kontě 178.565 registrovaných aut.

Evropský trh v lednu 2021: Nejprodávanější auta podle koncernů
*Bez Rolls-Roycu
Poř. Koncern Prodej 01/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. VW Group 214.486 -28,1 25,4
2. Stellantis 178.565 -27,4 21,2
3. Renault-Nissan-Mitsubishi 101.206 -29,9 12
4. BMW Group* 64.077 -16,8 7,6
5. Hyundai-Kia 62.401 -21,6 7,4
6. Toyota 57.698 -20,2 6,8
7. Daimler 53.336 -17,9 6,3

Související články

Témata
19. 2. 2021 01:47
Re: Toyota je evropská trojka?
Ja myslim, ze to bude, aspon v stredno-vychodnej Europe, prepadak - na youtube su uz australske recenzie po anglicky, ziadna slava sa nekona - hybrid bude drahy, trojvalec z yarisu slaby a velmi urevany, interier je podpriemerny, jazdne ziadne terno, dizajn povedzme subjektivny, konkurencia je v tomto segmente silna a neuprosna...
19. 2. 2021 01:42
Re: Toyota je evropská trojka?
akurat tu pri diskusii vpravo svieti reklama, ze corolla v akcii uz od 500 000 Kc (s trojvalcom), asi tie super predaje corolly pojdu do haja...
19. 2. 2021 01:39
Re: Jak pro koho
No Amici auta ani tak nekupuju, ako prenajimaju, a platit to musia z vlastnych, ci pick-up ci EV, nikto sa im na to nesklada...

A kupit nove auta federalnym uradom je podla mna rozumnejsie, nez dotovat vyssiu strednu vrstvu pri kupe auta..., aj tak tie urady tie auta v nejakych cykloch obmienaju...
19. 2. 2021 01:35
Re: Krize ještě nezačala.
Trvala kriza...

V Japonsku je dlh cez 100 percent HDP a tlačenie nekrytych papierikov uz vraj 3 dekady a nikam sa neposunulo, prinajlepsom stagnacia, preslapovanie na mieste.

V EU to bude podla mna to iste - neda sa ist vpred, ked nesies na chrbte 2 mechy cementu...

Plus samozrejme tu hrozi zrutenie celeho systemu, tak ako skrachoval komunizmus, uz teraz treba tlacit 2-3x viac, len aby to cele nekrachlo, kapitalisticky system jednoducho funguje na extremnej spotrebe, len kto ju bude tvorit...
Avatar - speedfred
18. 2. 2021 19:47
Re: Tesla - dotace 80 %
hošíí, skúste to zjednotiť. pokazili ste mi radosť.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud