Mnoho automobilek nám už roky slibuje cenově dostupné elektromobily, zatím však zůstává jen u smělých plánů. Přesto některé levné kousky už pořídit lze, byť s jistými kompromisy.
to bude opravdo pohodlné řízení. Asi jako když vidím sedla na jejich bicyklech. Ty jsou pro změnu 3x tak velká pro evropským. Asi čím menší asiat, tím větší sedlo, anebo čím víc pruhů tím víc abibas?
Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve městě
Jenže to nechápou hlavně příznivci EV, ty zajímá za kolik to dá stovku, jestli to nahradí SRT a odpich na semaforech. Nevadí , že už to do kasičky nepřináší do kasičky prachy, ono už to není ani dotováno z daní, ale dotuje se na dluh. Někdo to tu už krásně napsal.
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
Za tu cenu bych to hned koupil, bez ohlednu na dojezd, zrychleni a maximalku - na (pri)mestske dojizdeni naprosto dostacujici. Ale nejprve bych chtel videt vysledky z crashtestu.
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
No bohužel asi to nebude žádná ocelová hitparáda co do kvality, pevnosti v tahu a tloušťky plechů. Přeci jen někde tu cenu musí skrouhnout. Airbagy a deformační zóny jsou ve městě druhořadé.
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
V podstate se da souhlasit. Na nakup nebo vozeni deti ze skoly/skolky idealni.
Jo ty argumenty o zrychleni a jak to pojezdi kazdy supersport jsou vtipne.
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
Jenže můžeš jet buď na nákup nebo pro děti. Tohle je vozítko pro číňánka, který za celý život nevytáhne paty ze svého města. Na jakoukoli náročnější akci k němu musíš mít druhé auto, případně i třetí, pokud by to mělo sloužit rodině.
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
To platí u každého BEV.
Apropos, zajímalo by mě, jak mají Číňani vyřešenou nabíjecí infrastrukturu ve městech a tím myslím především rezidenční čtvrti, kde si rozhodně ne "každý nabíjí v garáži", jak se tu obvykle doporučuje.
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
Ten čínsky zázrak by pri cene 200 - 250 tis. Kč podľa mňa bol rozumná alternatíva s reálnou cieľovou skupinou.
Málokto má 1-2 mil. Kč na druhé ľudové auto do rodiny, príp. aj prvé.
Bohužiaľ aktuálne EV s dojazdmi 300-400 km sú reálne tiež hlavne na používanie v meste a druhým autom do rodiny. A podstatne drahším.
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
Naprosto ideální a smysl dávající do města...JENŽE problém ve městě nastane v ten čas, kdy tam drtivá většina lidí bydlí v bytě. Pokud by si to koupila třeba jen desetina lidí, tak to stejně nemají kde nabít. Muselo by být mraky nabíjecích míst, což není úplně reálné. Je to takový začarovaný kruh. Když by to v určité podobě a užití dávalo smysl, blokuje to zase způsob dobíjení.
Prejde - je to elektro auto. Dostane výnimku :-( A potom dopadneme s vozovým parkom ako India. Hlavne, že budeme jazdiť na elektro - vozidlách. Elektrický Tuk-Tuk bude lepší ako benzínové Aygo.
Myslím, že už tu niekde bolo písané o autách (elektro), ktoré dostali výnimku. Keď na to pozriem, tak to nevyzerá rovnako bezpečne ako "normálne" autá. Okrem toho to nevyzerá bezpečne ani pri zrážke s chodcom - vysoká predná maska, okno blízko k predku...
Výjimku mají auta typu Aixamu, ale ta musí zase splňovat jiné požadavky a spoustu omezení. Pokud tohle bude jen další Aixam, pak ať si ho v Číně nechají, zdržují i ve městech. A pokud to má být normální auto, to žádnou výjimku dostat nemůže, bez ohledu na to, jestli je spalovací nebo elektrické.
Toto predsa nemoze byt normalne auto, ale alternativa k tomu Aixam alebo jednoducho priblizovadlo po meste - ved aj niektore scootery stoja viac ako ta cinska cena, za tu cenu ako v Cine by to bolo super priblizovadlo po velkomeste, za dvoj- a viacnasobok to nedava zmysel, to si kupis toyotu aygo...
Spíš dvojnásobná. Elektrický Aixam začíná od 460 tisíc a to je auto se spoustou omezení. Tohle by měl být plnohodnotný vůz, tj. musí splnit i jejich bezpečnostní předpisy.
Aixam neporovnávaj, že mu museli ubrať výkon a rýchlosť cenu skôr navýšiloLenže Aixam sa vyrába vo Francúzsku, kde sú iné platy a stávkuje sa minimálne 3x do roka - to všetko sa na cene pospisuje. Čínska výroba je nákladmi celkom inde, hoci je to často aj na úkor materiálov, kvality aj samotnej konštrukcie. Keď to doma predávajú za 95 tisíc, tu si to za tých 200 v nejakom najzákladnejšom základe viem predstaviť, je to reálne číslo. Za 400 by to bolo absolútne nepredajné a to určite vedia.
Jasně, ale Aixam nemá takové bezpečnostní nároky a požadavky jako tahle hračka. Pokud by to mělo být schopné jezdit už třeba stovkou, je to úplně jiná konstrukce. Nemyslím si, že by to dokázali v Evropě za tu cenu vůbec homologovat. Už jen všechny povinné asistenty a pomůcky to auto prodraží.
to nie je auto, ale priblizovadlo do mesta v tvare "auticka", pouzivat to ako plnohodnotne auto, na to to nie je skontruovane, nieco ako ten maly citroen s max 50 km/h.
Napr. Kosice su plne malych zltych elektroauticok, ktore si prenajmes ako taxik ci elektrokolobezku v ramci mesta, napr. na tento ucel by sa toto auto hodilo
Četl jsi článek? Dojezd 120 km, maximálka 100 km/h, to není přibližovadlo do města... To už je v parametrech pro normální auto, a tak bude muset být i homologované.
Cital som clanok, ale neverim, ze by toto niekto mohol predavat ako normalne auto, ked sa na tom pojde tych 100 km/h, tak to da tak 60 km dojazd. Podobne v zime - mozno v Cine to povazuju za auto, ale u nas to ma sancu len ako priblizovadlo v meste bez potreby splnania vsetkych noriem pre klasicke auta.
To je pravda, že na aktuálne pravidlá sa zrejme nechytá.
Otázka je, či príliš rýchlo sprísňujúce pravidlá EÚ optimálne pomáhajú bezpečnosti premávky a ekológii.
Nové autá sú aj vďaka nim nedostupnejšie a na cestách jazdia čím ďalej tým staršie vozidlá. Zrejme by viac pomohlo trocha to sprísňovanie spomaliť, aby boli autá dostupnejšie.
Možno je táto čínska sranda bezpečnejšia ako veľká časť áut čo jazdia v ČR. Pri priemere nad 15 rokov v ČR by som sa nečudoval.
IQ v Číně je v průměru vyšší než v EU. A toto navíc dělají ve spolupráci s GM. Konstrukce je jednoduchá, bezúdržbová a kvalitní - stačí zkouknout videa z testů. Technika lepší než v elektrickém Citigo, dokonce si samo chladí/ohřívá baterie. My se tady pořád cítíme jako pupek světa ale technikou jsme dávno na chvostu. Čína třeba podává celosvětově nejvíc nových patentů - dávno z kopírování přešli na vývoj.