Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tento malý elektromobil za 95.000 Kč válcuje konkurenci. Původ vás nepřekvapí

Mnoho automobilek nám už roky slibuje cenově dostupné elektromobily, zatím však zůstává jen u smělých plánů. Přesto některé levné kousky už pořídit lze, byť s jistými kompromisy.
Zpět na článek
18. 2. 2021 10:05
18. 2. 2021 11:08
18. 2. 2021 11:37
18. 2. 2021 17:45
18. 2. 2021 17:50
18. 2. 2021 17:59
18. 2. 2021 18:56
19. 2. 2021 13:33
18. 2. 2021 11:52
18. 2. 2021 12:08
18. 2. 2021 12:10
18. 2. 2021 13:18
18. 2. 2021 12:11
18. 2. 2021 12:24
18. 2. 2021 13:18
19. 2. 2021 09:20
19. 2. 2021 10:34
19. 2. 2021 12:31
19. 2. 2021 13:34
19. 2. 2021 14:53
19. 2. 2021 14:17
18. 2. 2021 12:25
18. 2. 2021 16:00
18. 2. 2021 19:50
20. 2. 2021 01:14
18. 2. 2021 13:12
18. 2. 2021 10:05
Sklon volantu
to bude opravdo pohodlné řízení. Asi jako když vidím sedla na jejich bicyklech. Ty jsou pro změnu 3x tak velká pro evropským. Asi čím menší asiat, tím větší sedlo, anebo čím víc pruhů tím víc abibas?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2021 10:13
Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve městě
Jenže to nechápou hlavně příznivci EV, ty zajímá za kolik to dá stovku, jestli to nahradí SRT a odpich na semaforech. Nevadí , že už to do kasičky nepřináší do kasičky prachy, ono už to není ani dotováno z daní, ale dotuje se na dluh. Někdo to tu už krásně napsal.
Rozbalit vlákno
10
18. 2. 2021 11:11
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
Za tu cenu bych to hned koupil, bez ohlednu na dojezd, zrychleni a maximalku - na (pri)mestske dojizdeni naprosto dostacujici. Ale nejprve bych chtel videt vysledky z crashtestu.
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2021 11:28
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
Crashtest to bude mít lepší než elektrokolo. To stačí.
Avatar - lamal
18. 2. 2021 13:12
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
:D
Avatar - narona
18. 2. 2021 21:43
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
No bohužel asi to nebude žádná ocelová hitparáda co do kvality, pevnosti v tahu a tloušťky plechů. Přeci jen někde tu cenu musí skrouhnout. Airbagy a deformační zóny jsou ve městě druhořadé.
18. 2. 2021 11:36
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
V podstate se da souhlasit. Na nakup nebo vozeni deti ze skoly/skolky idealni.
Jo ty argumenty o zrychleni a jak to pojezdi kazdy supersport jsou vtipne.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 11:50
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
Jenže můžeš jet buď na nákup nebo pro děti. Tohle je vozítko pro číňánka, který za celý život nevytáhne paty ze svého města. Na jakoukoli náročnější akci k němu musíš mít druhé auto, případně i třetí, pokud by to mělo sloužit rodině.
Avatar - lyon667
18. 2. 2021 12:27
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
To platí u každého BEV.

Apropos, zajímalo by mě, jak mají Číňani vyřešenou nabíjecí infrastrukturu ve městech a tím myslím především rezidenční čtvrti, kde si rozhodně ne "každý nabíjí v garáži", jak se tu obvykle doporučuje.
19. 2. 2021 13:52
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
Ten čínsky zázrak by pri cene 200 - 250 tis. Kč podľa mňa bol rozumná alternatíva s reálnou cieľovou skupinou.
Málokto má 1-2 mil. Kč na druhé ľudové auto do rodiny, príp. aj prvé.

Bohužiaľ aktuálne EV s dojazdmi 300-400 km sú reálne tiež hlavne na používanie v meste a druhým autom do rodiny. A podstatne drahším.
Avatar - netcar.xx
18. 2. 2021 12:28
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
Ty bys do toho posadil sve deti?
Avatar - kari.laz
18. 2. 2021 16:37
Re: Toto je správně, toto je ekologie a čistý vzduch ve měst
Naprosto ideální a smysl dávající do města...JENŽE problém ve městě nastane v ten čas, kdy tam drtivá většina lidí bydlí v bytě. Pokud by si to koupila třeba jen desetina lidí, tak to stejně nemají kde nabít. Muselo by být mraky nabíjecích míst, což není úplně reálné. Je to takový začarovaný kruh. Když by to v určité podobě a užití dávalo smysl, blokuje to zase způsob dobíjení.
18. 2. 2021 11:08
Jenom aby
to v EU nestálo 2x tolik.
Rozbalit vlákno
13
18. 2. 2021 11:37
Re: Jenom aby
V EU jako ,,klasicke" auto to podle me legislativne neprojde.
Avatar - palix
18. 2. 2021 17:45
Re: Jenom aby
Prejde - je to elektro auto. Dostane výnimku :-( A potom dopadneme s vozovým parkom ako India. Hlavne, že budeme jazdiť na elektro - vozidlách. Elektrický Tuk-Tuk bude lepší ako benzínové Aygo.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 17:50
Re: Jenom aby
Proč by to mělo dostávat nějakou výjimku?
Avatar - palix
18. 2. 2021 17:59
Re: Jenom aby
Myslím, že už tu niekde bolo písané o autách (elektro), ktoré dostali výnimku. Keď na to pozriem, tak to nevyzerá rovnako bezpečne ako "normálne" autá. Okrem toho to nevyzerá bezpečne ani pri zrážke s chodcom - vysoká predná maska, okno blízko k predku...
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 18:56
Re: Jenom aby
Výjimku mají auta typu Aixamu, ale ta musí zase splňovat jiné požadavky a spoustu omezení. Pokud tohle bude jen další Aixam, pak ať si ho v Číně nechají, zdržují i ve městech. A pokud to má být normální auto, to žádnou výjimku dostat nemůže, bez ohledu na to, jestli je spalovací nebo elektrické.
19. 2. 2021 12:26
Re: Jenom aby
Toto predsa nemoze byt normalne auto, ale alternativa k tomu Aixam alebo jednoducho priblizovadlo po meste - ved aj niektore scootery stoja viac ako ta cinska cena, za tu cenu ako v Cine by to bolo super priblizovadlo po velkomeste, za dvoj- a viacnasobok to nedava zmysel, to si kupis toyotu aygo...
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 13:33
Re: Jenom aby
Za čínskou cenu to tady fakt nemůžeš očekávat. I těch odhadovaných dvěstě je dost podsazená cena.
Avatar - WinDiesel
19. 2. 2021 13:43
Re: Jenom aby
Souhlas bude to 300 000
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 11:52
Re: Jenom aby
To spolehlivě bude, Aixam taky nekoupíš za sto tisíc, a to není elektrický.
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2021 12:08
Re: Jenom aby
JO, dieslový dvouválec, který blb to vymyslel.
18. 2. 2021 12:10
Re: Jenom aby
Jenze ma omezenou rychlost, myslim i hmotnost atd.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 13:18
Re: Jenom aby
Jo. A i s tím vším stojí přes čtvrt miliónu. Tohle v Evropě sotva prodají do dvouset tisíc, jak si někdo maluje.
18. 2. 2021 12:24
Re: Jenom aby
Máš to na konci článku... ;-\
18. 2. 2021 12:11
beru!!
i kdyby byl za 95000 - dph tak bych ho bral. je to prvni smyslupny elektromobil..
Rozbalit vlákno
8
18. 2. 2021 12:24
Re: beru!!
Prečo, sakra, podaktorí tie články nečítate a len mudrujete? Píšu, že v Európe by pravdepodobná cena bola okolo 200 tisíc Kč.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 13:18
Re: beru!!
Spíš dvojnásobná. Elektrický Aixam začíná od 460 tisíc a to je auto se spoustou omezení. Tohle by měl být plnohodnotný vůz, tj. musí splnit i jejich bezpečnostní předpisy.
19. 2. 2021 09:20
Re: beru!!
Aixam neporovnávaj, že mu museli ubrať výkon a rýchlosť cenu skôr navýšiloLenže Aixam sa vyrába vo Francúzsku, kde sú iné platy a stávkuje sa minimálne 3x do roka - to všetko sa na cene pospisuje. Čínska výroba je nákladmi celkom inde, hoci je to často aj na úkor materiálov, kvality aj samotnej konštrukcie. Keď to doma predávajú za 95 tisíc, tu si to za tých 200 v nejakom najzákladnejšom základe viem predstaviť, je to reálne číslo. Za 400 by to bolo absolútne nepredajné a to určite vedia.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 10:34
Re: beru!!
Jasně, ale Aixam nemá takové bezpečnostní nároky a požadavky jako tahle hračka. Pokud by to mělo být schopné jezdit už třeba stovkou, je to úplně jiná konstrukce. Nemyslím si, že by to dokázali v Evropě za tu cenu vůbec homologovat. Už jen všechny povinné asistenty a pomůcky to auto prodraží.
19. 2. 2021 12:31
Re: beru!!
to nie je auto, ale priblizovadlo do mesta v tvare "auticka", pouzivat to ako plnohodnotne auto, na to to nie je skontruovane, nieco ako ten maly citroen s max 50 km/h.

Napr. Kosice su plne malych zltych elektroauticok, ktore si prenajmes ako taxik ci elektrokolobezku v ramci mesta, napr. na tento ucel by sa toto auto hodilo
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 13:34
Re: beru!!
Četl jsi článek? Dojezd 120 km, maximálka 100 km/h, to není přibližovadlo do města... To už je v parametrech pro normální auto, a tak bude muset být i homologované.
19. 2. 2021 14:53
Re: beru!!
Cital som clanok, ale neverim, ze by toto niekto mohol predavat ako normalne auto, ked sa na tom pojde tych 100 km/h, tak to da tak 60 km dojazd. Podobne v zime - mozno v Cine to povazuju za auto, ale u nas to ma sancu len ako priblizovadlo v meste bez potreby splnania vsetkych noriem pre klasicke auta.
19. 2. 2021 14:17
Re: beru!!
To je pravda, že na aktuálne pravidlá sa zrejme nechytá.
Otázka je, či príliš rýchlo sprísňujúce pravidlá EÚ optimálne pomáhajú bezpečnosti premávky a ekológii.
Nové autá sú aj vďaka nim nedostupnejšie a na cestách jazdia čím ďalej tým staršie vozidlá. Zrejme by viac pomohlo trocha to sprísňovanie spomaliť, aby boli autá dostupnejšie.

Možno je táto čínska sranda bezpečnejšia ako veľká časť áut čo jazdia v ČR. Pri priemere nad 15 rokov v ČR by som sa nečudoval.
Avatar - netcar.xx
18. 2. 2021 12:25
Krasny
Jak udela cinska poloopice neco sama, tak je to hned poznat.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2021 16:00
Re: Krasny
Třeba staví 9000 km dálnic ročně
18. 2. 2021 19:50
Re: Re: Krasny
Ale no tak.....snad se nebudeme porovnávat v takové věci. Celá ČR má obyvatel jako jedno čínské město.
20. 2. 2021 01:14
Re: Krasny
IQ v Číně je v průměru vyšší než v EU. A toto navíc dělají ve spolupráci s GM. Konstrukce je jednoduchá, bezúdržbová a kvalitní - stačí zkouknout videa z testů. Technika lepší než v elektrickém Citigo, dokonce si samo chladí/ohřívá baterie. My se tady pořád cítíme jako pupek světa ale technikou jsme dávno na chvostu. Čína třeba podává celosvětově nejvíc nových patentů - dávno z kopírování přešli na vývoj.
Avatar - VDC
18. 2. 2021 13:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0