Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Tento malý elektromobil za 95.000 Kč válcuje konkurenci. Původ vás nepřekvapí

41 komentářů

JhftJ
to bude opravdo pohodlné řízení. Asi jako když vidím sedla na jejich bicyklech. Ty jsou pro změnu 3x tak velká pro evropským. Asi čím menší asiat, tím větší sedlo, anebo čím víc pruhů tím víc abibas?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jenže to nechápou hlavně příznivci EV, ty zajímá za kolik to dá stovku, jestli to nahradí SRT a odpich na semaforech. Nevadí , že už to do kasičky nepřináší do kasičky prachy, ono už to není ani dotováno z daní, ale dotuje se na dluh. Někdo to tu už krásně napsal.
westeros
Za tu cenu bych to hned koupil, bez ohlednu na dojezd, zrychleni a maximalku - na (pri)mestske dojizdeni naprosto dostacujici. Ale nejprve bych chtel videt vysledky z crashtestu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Crashtest to bude mít lepší než elektrokolo. To stačí.
Avatar - lamal
lamal
😁
Avatar - narona
narona
No bohužel asi to nebude žádná ocelová hitparáda co do kvality, pevnosti v tahu a tloušťky plechů. Přeci jen někde tu cenu musí skrouhnout. Airbagy a deformační zóny jsou ve městě druhořadé.
mrazik
V podstate se da souhlasit. Na nakup nebo vozeni deti ze skoly/skolky idealni.
Jo ty argumenty o zrychleni a jak to pojezdi kazdy supersport jsou vtipne.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže můžeš jet buď na nákup nebo pro děti. Tohle je vozítko pro číňánka, který za celý život nevytáhne paty ze svého města. Na jakoukoli náročnější akci k němu musíš mít druhé auto, případně i třetí, pokud by to mělo sloužit rodině.
Avatar - lyon667
lyon667
To platí u každého BEV.

Apropos, zajímalo by mě, jak mají Číňani vyřešenou nabíjecí infrastrukturu ve městech a tím myslím především rezidenční čtvrti, kde si rozhodně ne "každý nabíjí v garáži", jak se tu obvykle doporučuje.
Lubo
Ten čínsky zázrak by pri cene 200 - 250 tis. Kč podľa mňa bol rozumná alternatíva s reálnou cieľovou skupinou.
Málokto má 1-2 mil. Kč na druhé ľudové auto do rodiny, príp. aj prvé.

Bohužiaľ aktuálne EV s dojazdmi 300-400 km sú reálne tiež hlavne na používanie v meste a druhým autom do rodiny. A podstatne drahším.
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Ty bys do toho posadil sve deti?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Naprosto ideální a smysl dávající do města...JENŽE problém ve městě nastane v ten čas, kdy tam drtivá většina lidí bydlí v bytě. Pokud by si to koupila třeba jen desetina lidí, tak to stejně nemají kde nabít. Muselo by být mraky nabíjecích míst, což není úplně reálné. Je to takový začarovaný kruh. Když by to v určité podobě a užití dávalo smysl, blokuje to zase způsob dobíjení.
PowerHouse
to v EU nestálo 2x tolik.
mrazik
V EU jako ,,klasicke" auto to podle me legislativne neprojde.
Avatar - palix
palix
Prejde - je to elektro auto. Dostane výnimku 😒 A potom dopadneme s vozovým parkom ako India. Hlavne, že budeme jazdiť na elektro - vozidlách. Elektrický Tuk-Tuk bude lepší ako benzínové Aygo.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč by to mělo dostávat nějakou výjimku?
Avatar - palix
palix
Myslím, že už tu niekde bolo písané o autách (elektro), ktoré dostali výnimku. Keď na to pozriem, tak to nevyzerá rovnako bezpečne ako "normálne" autá. Okrem toho to nevyzerá bezpečne ani pri zrážke s chodcom - vysoká predná maska, okno blízko k predku...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Výjimku mají auta typu Aixamu, ale ta musí zase splňovat jiné požadavky a spoustu omezení. Pokud tohle bude jen další Aixam, pak ať si ho v Číně nechají, zdržují i ve městech. A pokud to má být normální auto, to žádnou výjimku dostat nemůže, bez ohledu na to, jestli je spalovací nebo elektrické.
cudzinec111
Toto predsa nemoze byt normalne auto, ale alternativa k tomu Aixam alebo jednoducho priblizovadlo po meste - ved aj niektore scootery stoja viac ako ta cinska cena, za tu cenu ako v Cine by to bolo super priblizovadlo po velkomeste, za dvoj- a viacnasobok to nedava zmysel, to si kupis toyotu aygo...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Za čínskou cenu to tady fakt nemůžeš očekávat. I těch odhadovaných dvěstě je dost podsazená cena.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Souhlas bude to 300 000
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To spolehlivě bude, Aixam taky nekoupíš za sto tisíc, a to není elektrický.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
JO, dieslový dvouválec, který blb to vymyslel.
mrazik
Jenze ma omezenou rychlost, myslim i hmotnost atd.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo. A i s tím vším stojí přes čtvrt miliónu. Tohle v Evropě sotva prodají do dvouset tisíc, jak si někdo maluje.
traveldrive
Máš to na konci článku... ;-\
Petriso
i kdyby byl za 95000 - dph tak bych ho bral. je to prvni smyslupny elektromobil..
traveldrive
Prečo, sakra, podaktorí tie články nečítate a len mudrujete? Píšu, že v Európe by pravdepodobná cena bola okolo 200 tisíc Kč.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Spíš dvojnásobná. Elektrický Aixam začíná od 460 tisíc a to je auto se spoustou omezení. Tohle by měl být plnohodnotný vůz, tj. musí splnit i jejich bezpečnostní předpisy.
traveldrive
Aixam neporovnávaj, že mu museli ubrať výkon a rýchlosť cenu skôr navýšiloLenže Aixam sa vyrába vo Francúzsku, kde sú iné platy a stávkuje sa minimálne 3x do roka - to všetko sa na cene pospisuje. Čínska výroba je nákladmi celkom inde, hoci je to často aj na úkor materiálov, kvality aj samotnej konštrukcie. Keď to doma predávajú za 95 tisíc, tu si to za tých 200 v nejakom najzákladnejšom základe viem predstaviť, je to reálne číslo. Za 400 by to bolo absolútne nepredajné a to určite vedia.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, ale Aixam nemá takové bezpečnostní nároky a požadavky jako tahle hračka. Pokud by to mělo být schopné jezdit už třeba stovkou, je to úplně jiná konstrukce. Nemyslím si, že by to dokázali v Evropě za tu cenu vůbec homologovat. Už jen všechny povinné asistenty a pomůcky to auto prodraží.
cudzinec111
to nie je auto, ale priblizovadlo do mesta v tvare "auticka", pouzivat to ako plnohodnotne auto, na to to nie je skontruovane, nieco ako ten maly citroen s max 50 km/h.

Napr. Kosice su plne malych zltych elektroauticok, ktore si prenajmes ako taxik ci elektrokolobezku v ramci mesta, napr. na tento ucel by sa toto auto hodilo
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Četl jsi článek? Dojezd 120 km, maximálka 100 km/h, to není přibližovadlo do města... To už je v parametrech pro normální auto, a tak bude muset být i homologované.
cudzinec111
Cital som clanok, ale neverim, ze by toto niekto mohol predavat ako normalne auto, ked sa na tom pojde tych 100 km/h, tak to da tak 60 km dojazd. Podobne v zime - mozno v Cine to povazuju za auto, ale u nas to ma sancu len ako priblizovadlo v meste bez potreby splnania vsetkych noriem pre klasicke auta.
Lubo
To je pravda, že na aktuálne pravidlá sa zrejme nechytá.
Otázka je, či príliš rýchlo sprísňujúce pravidlá EÚ optimálne pomáhajú bezpečnosti premávky a ekológii.
Nové autá sú aj vďaka nim nedostupnejšie a na cestách jazdia čím ďalej tým staršie vozidlá. Zrejme by viac pomohlo trocha to sprísňovanie spomaliť, aby boli autá dostupnejšie.

Možno je táto čínska sranda bezpečnejšia ako veľká časť áut čo jazdia v ČR. Pri priemere nad 15 rokov v ČR by som sa nečudoval.
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Jak udela cinska poloopice neco sama, tak je to hned poznat.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Třeba staví 9000 km dálnic ročně
Cenduro
Ale no tak.....snad se nebudeme porovnávat v takové věci. Celá ČR má obyvatel jako jedno čínské město.
megacruiser
IQ v Číně je v průměru vyšší než v EU. A toto navíc dělají ve spolupráci s GM. Konstrukce je jednoduchá, bezúdržbová a kvalitní - stačí zkouknout videa z testů. Technika lepší než v elektrickém Citigo, dokonce si samo chladí/ohřívá baterie. My se tady pořád cítíme jako pupek světa ale technikou jsme dávno na chvostu. Čína třeba podává celosvětově nejvíc nových patentů - dávno z kopírování přešli na vývoj.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
megacruiser