Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Honda HR-V je tady. S konzervativním designem a výhradně jako hybrid

Honda HR-V je tu v novém vydání. Uchovala si sice siluetu blízkou kupé, celkově je ale dost konzervativní. Ostatně není divu, vždyť jde o jedno z nejprodávanějších aut na světě.
Zpět na článek
18. 2. 2021 10:58
18. 2. 2021 11:43
18. 2. 2021 13:19
18. 2. 2021 20:30
18. 2. 2021 11:59
18. 2. 2021 16:05
18. 2. 2021 16:13
19. 2. 2021 08:20
19. 2. 2021 14:31
19. 2. 2021 09:00
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2021 10:20
Honda je jak korejci v roce 90
nemá žádný designový jazyk. Srovnání Golfu a Civicu je přímo směšné. Teda puboši to mají naopak. Taková super auta a bez designu.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2021 10:40
Re: Honda je jak korejci v roce 90
A proto se v Evropě Hondě nedaří,
nabídka motorů byla u Hondy vždy ubohá ale teď není na výběr vůbec ...
Ale než se Titanik potopí, ještě budou tanečky a muzika.
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2021 10:44
Re: Honda je jak korejci v roce 90
Auto pekne ok .... len na predok by to skutocne mohol byt aj hyundai alebo subaru a pod.... honde chyba vladtna identita... co auto to uplne vladtny styl dizajn linie.... v tomto z japoncov zlate mitsu ci mazda.... sice sa nemusia pacit kazdemu to ani nejde ale aspon maju vlastnu tvar a spolocne dizajnove crty a clovek hned vie ku ktorej znacke auto priradit...
18. 2. 2021 11:04
Re: Honda je jak korejci v roce 90
A přesně naopak všichni kdysi reagovali, když si začala být auta z jedné stáje podobná. "Vždyť jedno vypadá jako druhé! Kdo to bude od sebe rozeznávat? Všechny vypadají stejně!:-)" Jojo, a teď se divíme, když nevypadají stejně. A je nám jedno, že na první dobrou nepoznáme, jestli je to Mercedes C, E nebo Peugeot 2008, 3008, 5008.
Mi se nové HR-V líbí. Design je čistější, ladnější, než předešlá generace. Vůbec mi nevadí, že není shodný s novým Civicem nebo úplně jiný, než Jazz. Každé auto je jiný segment, tak proč by musela vypadat stejně? Pokud půjde podobným směrem nové CR-V, tak to bude jen dobře. A netvrdím, že musí být design úplně stejný. .
18. 2. 2021 13:26
Re: Honda je jak korejci v roce 90
Ja tam vidím hodně minulý Tuscon, trochu Mazdy, zezadu Kia. Originalita vůbec žádná. Navaznost na cokoliv z portfolia Hondy žádná. S Hondou v Eu je amen a tohle to jen dokazuje. Nakonec proč ne, evropa ma svych značek spoustu, korejci se zabydleli, čína dorazí co nevidět a zasadí Mazde, Hondě, Suzuki, Mitsu, Subaru, Nissanu v EU poslední ránu. Z japonců tu zůstane jen Toyota.
18. 2. 2021 13:35
Re: Honda je jak korejci v roce 90
Když dáš sto lidem za úkol namalovat jablko, co uvidíš? Různé barvy, různé šišoidy, ale vždy na první pohled uvidíš jablko...

Tolik omílaný design Civicu X. vzbuzuje "vášně", ale když ho postavím vedle VW nebo Škody ve stejné barvě, uvidím hodně společných prvků.
Vždy u každého nově představeného auta lze najít podobnost s jiným.
18. 2. 2021 15:46
Re: Honda je jak korejci v roce 90
Bez urážky, Evropa není pupek světa. HR-V navazuje na předešlé modely Hondy, jen ne na ty zdejší.
Koukni na asijské modely Hondy, třeba UR-V a Avancier.
18. 2. 2021 17:04
Re: Honda je jak korejci v roce 90
Ok...kouknul sem na oba, oba vypadaji jako nafouklý Civic-nic proti Civicu aspoň zůstal designově svůj. Pořád tam ale podobu s timto HRV nevidím.
18. 2. 2021 17:22
Re: Honda je jak korejci v roce 90
Fakt ne?
O.k. design vnímáme každý jinak, takže nechci nikoho přesvědčovat :yes:
U FL verzí zmiňovaných modelů tam právě pokračování designového směru vidím. Především záď UR-V v tomto "bije" do očí.
18. 2. 2021 13:29
Re: Honda je jak korejci v roce 90
Takže podle tebe jsou celosvětově největší skupinou kupujících -náctiletí a lidé mentálně na jejich úrovni? Jinak si totiž neumím vysvětlit fakt, že je desítkový Civic čtvrtým nejprodávanějším modelem.... Globálně.
Nebude to spíše degenerací Evropanů, masírovaných reklamou, že to NEJ je jen od VW?
18. 2. 2021 13:41
Re: Honda je jak korejci v roce 90
Globálně ano, ale v rámci eu trhu se nechystá. Jeho domovina je Usa, kanada, australie...ani v te britanii nema poradne uspech, i kdyz se tam vyrabi. A ted když neni VB v EU tak to může Honda zabalit. Auta už může prodávat maximálně jako doplněk k motorkam
18. 2. 2021 14:39
Re: Honda je jak korejci v roce 90
Jasně. Ale Honda není až tak velká automobilka, aby mohla dělat základní (nebo zásadní) modely v naprosto rozdílných verzích.
A její filozofii rozumím tak, že chce mít každý model jako originál.
18. 2. 2021 16:02
Re: Honda je jak korejci v roce 90
Souhlas.
18. 2. 2021 15:12
Re: Re: Honda je jak korejci v roce 90
Swindon konci tak ci tak, honda oznamila odchod pred dvoma rokmi.
Avatar - miromen
18. 2. 2021 15:44
Re: Honda je jak korejci v roce 90
https://www.youtube.com/watch?…
Co taky muže vypadnout z protivnneho senilniho dědka.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 10:58
Oproti
minulé, tvarově dost divoké generaci je tohle krok úplně jiným směrem. Jen se mi nezdá, že by to byl zrovna dobrý směr, tyhle rozteklé, beztvaré podivnosti mě nějak neoslovují. Záď mi evokuje první Koleos, příď nějak nezapadá... nikam...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2021 11:35
Nezmyselne paky volica prevodovky.
Ten zbytocne velky a disproporcny predny previs vobec neladi k peknemu zbytku auta, aj ked predok vyzera uplne ako minula generacia Tucsonu.. skoda.. Co tam ale robi zase ten "kutac" na ktory treba pozerat v ktorej je polohe namiesto elegantneho a super praktickeho gombikoveho riesenia z CR-V alebo Tucson hybrid? Toto som nepochopil ani u CH-R a Corolly, nech sa hraju s dizajnom kolko chcu, Honda aj Toyota prechadzaju burlivym obdobim, ale preco sakra odstranuju dobre riesenia :no:
Rozbalit vlákno
4
18. 2. 2021 16:02
Re: Nezmyselne paky volica prevodovky.
Ten "kutač" si vraj vypýtali samotní ľudia pretože pri tlačítkach zrejme nemajú pocit, že šoférujú ozajstné auto (aspoň takto to vysvetľovali pri CH-R). Zvláštna doba :-)
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2021 16:34
Re: Nezmyselne paky volica prevodovky.
Tak to je dost nezmyselne vysvetlenie, kedze CH-R ani ziadna Toyota nemala nikdy tlacitka ;-) Nepocul som ziadneho majitela Toyota joysticku ze by niekedy chcel prejst spat na kutac, kazdy vratane mna si chvali ten joystick lebo je to jedina paka radenia na ktoru sa netreba pozerat a stale viem co som zaradil.
18. 2. 2021 17:10
Re: Nezmyselne paky volica prevodovky.
Osobne tomu tiež nerozumiem, joystick som veľa krát skúšal a prišlo mi to intuitívne. Navyše čo sa týka výroby tak páka mi príde nákladnejšia na výrobu. Na druhú stranu chápem, že môže prísť typický bulo z TDI-čka a posmešne ohŕňať nos nad nejakým joystickom či tlačítkom :-)
18. 2. 2021 19:30
Re: Nezmyselne paky volica prevodovky.
Joystick je ještě v pohodě, tlačítka patří na pračku. U joysticku nebo u páky po paměti zařadím S, nebo přehazuju při parkování mezi R a D, u tlačítek musím hledat co vlastně mačkám.
Avatar - _Karel_
18. 2. 2021 11:43
Honda
Za mě docela zajímavý, předek hodně minimalistickej, až se mi nezdá, že je to produkční auto. A zadek, jak se mi zadky Hond desetiletí nelíbí, tak konečně koukatelnej.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lamal
18. 2. 2021 13:19
Re: Honda
Ked si to das do kopy so vsetkym co Honda vyrobila doteraz a nevyzeralo spatne ?
18. 2. 2021 20:30
Re: Honda
Na tý první fotce mi to přišlo divný, ale dál kde jsou vedle sebe ty dvě "živý" hondy podle mě OK, vzadu mi příjde, že design zadnich světel už jsem někde viděl, přitom třeba sklon víka 5. dveří mi přijde podobný jako u Focuse MK. II. který má zadní lampy v D sloupcích. Tohle řešení už moc vidět není a podle mě je to docela škoda. Interiér bych řekl inspirováno Mazdou. Ale jako celek to nevypadá vůbec zle.
Avatar - chalan66
18. 2. 2021 11:59
Hmm
MAZDA ! Na prvý pohľad som myslel že sa pozerám na MAZDU ! Okukaný dizajn. Len troška horší ako u Mazdy . Stále ale lepší ako tie kreácie čo boli do teraz .
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
18. 2. 2021 13:10
Lost in identity...
nepochopitelné preco si Honda svoj dlhodoby feel zamenila za nieco Generic pripominajuce Koreu... interier uz nechapem vobec.

Ako tak pozeram, novy Nissan Kvašák este dopadol dobre... Honda to asi skusa, nejakym FL to vie zmenit pomerne lahko za par rokov...
Rozbalit vlákno
8
18. 2. 2021 13:38
Re: Lost in identity...
Identita ve stylu ala VW koncern... Vše vypadá stejně, nejde hned rozlišit, co je to za model.
Tedy, to už raději to, co produkuje Honda.
Avatar - lamal
18. 2. 2021 13:45
Re: Lost in identity...
Ak zareagujes na kazdu myslienku extremom, tak budis ... pozri si modely Hondy v rokoch 2010-2020 a povedz mi ci je to to iste ako VW, ze vse vypada stejne... Takze nie, nemusi to byt extrem ako koncern a stale to moze byt Honda.
18. 2. 2021 14:43
Re: Lost in identity...
Když kolem mne projedou za sebou Kodiaq a Karoq, Scala a Kamiq, Octavia a Rapid, Golf nebo Passat, nebo Audiny vůbec, nerozeznám je na první pohled. U Hondy se mi to nestalo.
Avatar - lamal
18. 2. 2021 14:50
Re: Lost in identity...
Vidis, presne a pri tom si Hondie dizajnove, esteticke pojatie rozoznal a nemusela byt unifikovana ako grupka... s tymto HR-V to vsak vypada jak Hyundai a interier je velmi podivny... vobec v tom nevidim Hondu a bohuzial to ani nevypada pekne.... obklady dveri su tiez nepekne.
18. 2. 2021 15:43
Re: Lost in identity...
To jo, jako celek to je neslané, nemastné. Ale počkal bych na konečnou EU verzi. Zvláště mřížka chlazení a nárazník. Třeba to pro Evropu trochu uhladí.
I když.... Teď se v Evropě daří takovému "korejskému" designu. Jak Korejci, tak už i Francouzi...
Avatar - lamal
18. 2. 2021 15:58
Re: Lost in identity...
uvidime, keby to pre EU trochu ocesali budis, ale ten interier sa moc nezmeni, som zvedavy ako sa bude predavat
18. 2. 2021 15:43
Re: Lost in identity...
To jo, jako celek to je neslané, nemastné. Ale počkal bych na konečnou EU verzi. Zvláště mřížka chlazení a nárazník. Třeba to pro Evropu trochu uhladí.
I když.... Teď se v Evropě daří takovému "korejskému" designu. Jak Korejci, tak už i Francouzi...
Avatar - twistedTSD
18. 2. 2021 16:22
Re: Lost in identity...
To by mě zajímalo, jak by podle tebe měl vypadat Kamiq, abys ho rozeznal od Scaly. Každopádně mně je dost jedno, co kdo od sebe rozezná nebo nerozezná. Auto se mi musí líbit. Toť vše.
18. 2. 2021 15:48
Menej je niekedy viac
Pre Hondu sa podľa mňa rozhodujú hlavne zákazníci vo veku 40-60 rokov a vyzerá, že to dizajnéri začali zohľadňovať. Jazz, nová HR-V aj chystaný Civic sú konzervatívne sa tváriace autá, ale zároveň nabité novými technológiami. Podľa mňa to nie je zlá taktika a netreba sa na všetko pozerať pohľadom českého/slovenského trhu.

Ten minimalizmus nového HR-V sa mi páči, aj keď súhlasím, že dizajnovo je to taký mix predošlého Tucsonu a elektrickej MX-30. Nevadí, toto nebude auto pre tých, ktorí hľadajú najlacnejšie kompaktné SUV. Interiér vyzerá veľmi príjemne a bude to predpokladám opäť pekne jazdiť, hoci teda už len s nostalgiou spomínam na HR-V 1,5 Turbo s perfektným manuálom. :yes:
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2021 16:05
HR-V 3G
Výrazný rozdíl od vloni představeného konceptu se nekoná, a to je dobře. Po designové stránce nemám zásadní problém, s paketem Urban, nebo Casual, kde zmizí ta maska, lakovaná do barvy karoserie, která mi připomíná elektrickou Konu. Zadní část auta navazuje na modely, prodávané Hondou v Asii (UR-V a Avancier), tady o.k.
Nezmizela magic seats, přibyly konečně "řízené" výduchy ventilace ve středovém tunelu pro posádku vzadu, "učesali" divoký interiér, který v 2G působil rozpačitě, materiály vypadají neošizeně... A konečně, zmizí i ten archaický infotainment.
Zásadní problém vidím v pohonu. 1.5 e:hev z Jazzu je za mě málo. Otázkou zůstává, zda použijí inivovaný pohon z Insightu... Přeci jen, 151PS a téměř 270Nm, vypadá na papíru lépe. 2.0 e:hev se v HR-V 3G neobjeví. Ještě, že současné eCVT v Hondách "odřazují", takže mizí i to otravné hučení.
V dubnu se dozvíme víc.
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2021 16:13
Čísla
Ešte nejaké tie čísla pre zaujímavosť:

Za posledných 30 rokov Honda predávala v Európe najviac áut v roku 2007. Vtedy to bolo takmer 312-tisíc áut za rok. Pred pandémiou v 2019 už len niečo cez 123-tisíc a v minulom roku už len mierne cez 82-tisíc, z toho 790 na Slovensku. :D Áno, také živoriace Mitsubishi predá za rok v Európe aj na Slovensku viac áut.

Lenže už je v dnešnej dobe zbytočné sa na to pozerať cez čísla. Kvantita im pri pokutách za emisie za to nestojí, tak radšej hybrid v namakanej výbave už v základe.

Ešte európske predaje modelov za 2020 (a v zátvorke predkrízový rok 2019):
Jazz: 25 182 ks (30 730 ks)
CR-V: 20 239 ks (32 929 ks)
Civic: 17 282 ks (37 486 ks)
HR-V: 14 390 ks (21 747 ks)
Honda e: 4 028 ks (začiatok predaja v apríli 2020)
Honda NSX: 8 ks (36 ks)

+ tento rok Honda zatvorí svoju fabriku vo Veľkej Británii (Civic hatch a Type-R) aj v Turecku (Civic Sedan).
Rozbalit vlákno
3
19. 2. 2021 08:20
Re: Čísla
Prodeje v ČR a SR jsou spíše výsledkem převládajících fleetových prodejů (firmy kupují skoroholobyty a od automobilek, které jim jdou na ruku slevou) a "myšlením" obyčejných kupců, kdy je pro ně Honda drahá i v základu (i když nabízí více než základ evropských vozů) a raději si k tomu evropskému základu dokoupí výbavu zvlášť (a dostanou se tak cenou na stejnou úroveň).
19. 2. 2021 14:31
Re: Čísla
Presne tak a tam vidím problém Hondy, že sa s cenníkom nevie prispôsobiť konkurencii. Toyota to už napríklad pochopila. Balíky výbav, akčné balíky...Honda ti dá v jedinom akčnom balíku koberce a nejaké lišty na dvere. Nič moc. Ale neviem, možno im to tak vyhovuje.
19. 2. 2021 09:00
Re: Čísla
Za mňa je nové HR-V veľký posun vpred :yes:
Honda sa mení a to je podľa mňa dobre a potvrdzujú to aj jej celosvetové čísla.

Podľa doleuvedeného odkazu skupina Honda zažíva veľmi úspešné posledné desaťročie, celosvetovo:
- 2010: 3,39 mil. áut
- 2019: 5,32 mil. áut
- 2020: 4,79 mil. áut (pokles len 10% v minulom roku je výborný v porovnaní s inými)

https://www.statista.com/…-sales-of-honda/

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud