Nová Honda HR-V je tady. S konzervativním designem a výhradně jako hybrid
Honda HR-V je tu v novém vydání. Uchovala si sice siluetu blízkou kupé, celkově je ale dost konzervativní. Ostatně není divu, vždyť jde o jedno z nejprodávanějších aut na světě.
Honda shazuje plachty z nové generace městského SUV HR-V, které jinde ve světě znají také jako Vezel nebo XR-V. Na evropských trzích se automobilu dočkáme ještě během letoška, na domácím japonském trhu se začne prodávat už v dubnu.
Design automobilu již dříve prozradily patentové snímky, díky čemuž jsme dopředu věděli, že HR-V v nové generaci bude vcelku konzervativně laděným automobilem. Jde totiž o jedno z nejprodávanějších automobilů na světě vůbec, a tak musí zaujmout širokou paletu klientů.
Silueta kupé vozu každopádně zůstala, klesající zádí byla možná ještě více zdůrazněna. Nadále nechybí ani zadní kliky dveří ukryté u C-sloupků. Příď je však zcela nově koncipovaná, s nízkými světlomety a výraznou maskou. Patentové snímky naznačily, že Honda počítá s různými řešeními mřížky, konkrétně odhalená evropská specifikace má stejně jako ta japonská vodorovné lišty.
Interiér pak sice využívá shodného panelu klimatizace jako technicky spřízněný Jazz, jinak je ale kabina zcela jinak koncipovaná. Volant je tříramenný a nechybí ani dnes klasická koncepce s volně stojícím displejem multimediálního systému na vrchu palubní desky. Netradičním prvkem jsou výrazné otočné ovladače výdechů ventilace.
Honda již dříve avizovala, že na evropských trzích bude HR-V dostupné výhradně jako hybrid. Systém e:HEV využije stejnou logiku jako ve větším CR-V nebo Jazzu, spalovací motor zde tudíž primárně funguje jako generátor elektrické energie pro elektromotor, byť v případě potřeby umí pohánět přímo i kola. Technické parametry systému však budou teprve odhaleny. V Japonsku každopádně bude alternativou i benzinový čtyřválec 1.5 i-VTEC s CVT převodovkou, možností bude i pohon všech kol.
Technický základ je sdílen s aktuální generací modelu Jazz, což konkrétně znamená koncepci s palivovou nádrží umístěnou pod předními sedadly a zadními sedadly Magic Seats. I díky tomu Honda slibuje vnitřní prostor větší, než je v daném segmentu zvykem. Vnější rozměry pak měly být prakticky zachovány.