Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
Sabmilan
3
Aquaplanning umí být pěkná ***. Vyzkoušel jsem si to na vlastní kůži jak na silnici tak i na polygonu ve škole smyku ve Vysoké Mýtě. Našel jsem to na webu www.jizda-zazitkova.cz/…myku-vysoke-myto a doporučuju to všem. Instruktor mi tam tvrdil, že aquaplanning nastane jen v případě pokud překročíte povolenou rychlost. To si moc nemyslím... ale jinak za celej kurz dávám :yes:
kari.laz
Napadá mě, proč nepoužili stlačený vzduch. Pokud by byl dostatečný tlak, trysky by vodu "rouzfoukaly" vzduchem a mohl by tam být i kompresor a rovnou zase doplnit tlakovou nádržku na další zásah.
Takhle se bude muset hlídat kolik tam je vody.
No ale co si budeme povídat, nejleší ochranou před aquaplaningem je zdravý rozum.
Takhle se bude muset hlídat kolik tam je vody.
No ale co si budeme povídat, nejleší ochranou před aquaplaningem je zdravý rozum.
Stačí jezdit čtyřkolkou s trvalým náhonem na 4 kola. Aquaplning je podstatně omezen, spíše je problém sjet dolů z namrzlého kopce, kam jsi předtím bez problému vyjel. 😄
Když ve vysoké rychlosti chytneš aquaplaning se 4x4 je to uplně jedno, prostě to hodí autem.
Nemyslím že by to bylo úplně jedno. Podle mě je fulltime 4x4 na vodě přece jen stabilnější, tedy alespoň v případě rychle projížděných louží. Z praxe
To si nemyslím. Aquaplaning je situace, kdy drážky v pneumatice nestačí odvádět vodu zpod gumy a auto najednou jede po vodě... a není schopné zatočit. 4x4 možná bude lépe schopné se držet v přímém směru... a možná ne... ale pokud budeš chtít zatočit, tak taky nezatočíš. Ostatně... rada je vymáčknout spojku a počkat...
Řešením jsou spíš raději užší kola s kvalitním dezénem.
Řešením jsou spíš raději užší kola s kvalitním dezénem.
Tak to se Ado hodne pletes. Mezi pneumatikou a vozovkou je voda. Je uplne jedno cim jedes a jestli mas 4x4 nebo ne.
Cim sirsi a cim sjetejsi pneumatika, tim drive dostanes aquaplaning (pokud mluvime o tom stejnem aute tj. je stejna hmotnost vozu).
Cim sirsi a cim sjetejsi pneumatika, tim drive dostanes aquaplaning (pokud mluvime o tom stejnem aute tj. je stejna hmotnost vozu).
Taky jsem si říkal proč do vody přidávají další vodu. Má určitě víc energie, ale celé to funguje tak trochu rusky ....
Třeba to může využívat vodu z ostřikovače.
Možná to i zkoušeli se vzduchem a prakticky to nefungovalo... ta voda má větší energii jak píše Othello.
Možná to i zkoušeli se vzduchem a prakticky to nefungovalo... ta voda má větší energii jak píše Othello.
Asi by záleželo na tlaku, vem si, jak velký tlak umí obyčejný domácí kompresor s tlakovou nádobou, i ten by to nejspíše odfoukl, ale je pravda, že by tam navíc musel být kompresor tlaková nádoba a pod. Možná ta voda je jednodušší a levnější řešení.
speedfred
lepšie jazdiť opatrnejšie keď je kopec vody na ceste?
Toto riešenie mi príde ako “poručíme vetru a vode”.
Autá sú už dosť ťažké a pridávať ďalšiu techniku?
Toto riešenie mi príde ako “poručíme vetru a vode”.
Autá sú už dosť ťažké a pridávať ďalšiu techniku?
To se dneska nenosí. Dneska musí mát auto 7 a více asistentů o kterých si majitelé myslí, že zachrání vše. A nejhorší je, že často totální selhání řidiče zachrání, selhání, ke kterému by vůbec nemělo dojít, pokud ten za volantem vlastní řidičák, ale pak přijde situace, kdy to nezachrání a je vymalováno, protože kde není rozum, ani asistent nepomůže.