Aquaplanning umí být pěkná ***. Vyzkoušel jsem si to na vlastní kůži jak na silnici tak i na polygonu ve škole smyku ve Vysoké Mýtě. Našel jsem to na webu www.jizda-zazitkova.cz/…myku-vysoke-myto a doporučuju to všem. Instruktor mi tam tvrdil, že aquaplanning nastane jen v případě pokud překročíte povolenou rychlost. To si moc nemyslím... ale jinak za celej kurz dávám :yes:
Napadá mě, proč nepoužili stlačený vzduch. Pokud by byl dostatečný tlak, trysky by vodu "rouzfoukaly" vzduchem a mohl by tam být i kompresor a rovnou zase doplnit tlakovou nádržku na další zásah.
Takhle se bude muset hlídat kolik tam je vody.
No ale co si budeme povídat, nejleší ochranou před aquaplaningem je zdravý rozum.
Stačí jezdit čtyřkolkou s trvalým náhonem na 4 kola. Aquaplning je podstatně omezen, spíše je problém sjet dolů z namrzlého kopce, kam jsi předtím bez problému vyjel. :-)
To si nemyslím. Aquaplaning je situace, kdy drážky v pneumatice nestačí odvádět vodu zpod gumy a auto najednou jede po vodě... a není schopné zatočit. 4x4 možná bude lépe schopné se držet v přímém směru... a možná ne... ale pokud budeš chtít zatočit, tak taky nezatočíš. Ostatně... rada je vymáčknout spojku a počkat...
Řešením jsou spíš raději užší kola s kvalitním dezénem.
Asi by záleželo na tlaku, vem si, jak velký tlak umí obyčejný domácí kompresor s tlakovou nádobou, i ten by to nejspíše odfoukl, ale je pravda, že by tam navíc musel být kompresor tlaková nádoba a pod. Možná ta voda je jednodušší a levnější řešení.
lepšie jazdiť opatrnejšie keď je kopec vody na ceste?
Toto riešenie mi príde ako “poručíme vetru a vode”.
Autá sú už dosť ťažké a pridávať ďalšiu techniku?
To se dneska nenosí. Dneska musí mát auto 7 a více asistentů o kterých si majitelé myslí, že zachrání vše. A nejhorší je, že často totální selhání řidiče zachrání, selhání, ke kterému by vůbec nemělo dojít, pokud ten za volantem vlastní řidičák, ale pak přijde situace, kdy to nezachrání a je vymalováno, protože kde není rozum, ani asistent nepomůže.