v jazdenych autach to plati, ale myslim ze aj u ludi co si auto kupuju na dlhsiu dobu do vlastnictva, tj. nie sluzobak ani operaky... vacsina v reale je takych, kt. to je sumak, nerozoznavaju, beru vsetko, pozeraju na dizajn, znak na kapote, vybavu... pozlátko
to co je v diskusiach byva ine, kazda diskusna platorma sa trochu lisi, na ACZ sa atmosfery hejtia, pretoze tu vacsina preferuje narocne dynamicke poziadavky... potom vidam majitelov modelov CUPRA jak to turuju jak kkti na sidliskach, v obytnych zonach a po meste a vsade tam kde s tym mozu kápovat a potom sa jebu 100 po dialnici, lebo neni na benal.. na toto je im to treba vacsinou
110-118 podla tacho je ticho :D podla GPS niekde medzi 105-115kmh ... ono niekde vyssie nad 130 je uz vyfuk ticho, ale kto by to uzivil a hlavne na co :-)
Ja som Vitaru vlastnil 3 roky a p.Vaculik povie ze je to povedene a jednoduche auto.Ano suhlasim s tym ze je to jednoduche auto ale povedene asi nie.Radost z jazdy vam neprinesie.Velmi slabe odhlucnenie,nekvalitne plasty v interiery ktore vrzgali uz po prvych 1000 km a neustale natriasanie posadky pri jazde.Dvere ako z papieru.Mal som sice motor 1,4 turbo a nie 1,6 a ten bol veru na tom aute najlepsi ale len preto z neho dobre auto nikdy nebude.ps p.Vaculik je kecal
V com keca Mr. VACU ? Nikde netvrdil, ze to je auto pre radost z jazdy, so skvelymi materialmi v interieri. Je to spolahlive auto, ktore funguje. Jazdne vlastnosti ma dost dobre.
Vitku s atmo 1.6 si kupuje clovek, co predtym jazdil v Logane, alebo vo Felicii a nebude olizovat plasty.
A hlavně ty laciné plasty, slabé odhlučnění a papírové dveře má už Vitara stojící v showroomu. Nebo snad dveře s přibývajícími kilometry jaksi zpapírovatěly ? Takže mi přijde úsměvné si na to stěžovat po třech letech užívání. Co takhle si to auto nejdříve projet než ho koupím ?
presne, navyse vitara moze mat lacnejsi interier a tensie plechy, ale cena tomu odpovedala a kompromis nebol ani v bezpecnosti a kvalite.. co sa neda povedat o nejakom dusteri
na to su tu crash testy, nepotrebujem sa o tom dohadovat v diskusiach... ale kazdy aj priemerne tech. zdatny clovek uz pochopil, ze zigulak mal hrubsie plechy a bolo mu to hoveno platne, je to rakva, pri zrazke posadku chrani vyskopevnostny skelet a nie plech kapoty a dvery lol..... smiesne
Ono to už tak býva pri japoncoch, že tie dvere - plechy, plasty a celkovo odhlučnenie je tenšie, slabšie. Veľmi dobrá voľba do Vitary je podľa môjho názoru aj naftová 1.6tka MultiJet. Má tam extrémne dlhé sprevodovanie, vďaka ktorému jazdí pod 5 litrov nafty.
Ja som Vitaru vlastnil 3 roky a p.Vaculik povie ze je to povedene a jednoduche auto.Ano suhlasim s tym ze je to jednoduche auto ale povedene asi nie.Radost z jazdy vam neprinesie.Velmi slabe odhlucnenie,nekvalitne plasty v interiery ktore vrzgali uz po prvych 1000 km a neustale natriasanie posadky pri jazde.Dvere ako z papieru.Mal som sice motor 1,4 turbo a nie 1,6 a ten bol veru na tom aute najlepsi ale len preto z neho dobre auto nikdy nebude.ps p.Vaculik je kecal
Ju, pan Vaculík vychytal šanci na e-testy pro e-vesničany. Protože svět je pod e-koronou a přesouvá se na e-internet. Ty Honzíkové redneckové jsou ale uplně u vytržení. On krásně familiárně mluví, mam ty videa rád, dozvím se totiž něco jiného než, že škoda má oproti vw o 10 litrů větší kufr. Nicméně ta posedlost jednoduchejma věcma, je občas ve spojení s kvílejícíma a tleskajícíma bavlněnýma honzíkama (cotton joe od kapely redneck) k nevydržení.
Co "se tu tvrdí" je mi celkem jedno. Atmosferické 1,6 a hlavně ty s vyšší Euro jsou zdechliny a není to nic než použitelný a stravitelný základ. Ty Nm co tam nejsou prostě neokecáš.
A garantuji ti, že s tou 1,0 TSI se co do dynamiky pojede líp. A to ty 3válcové mrzáky opravdu nemám rád, to mi věř.
nemusi ho mat konstatny, na zrychleni nepoznas rozdiel medzi 110k v 4500ot a 120k v 6000ot, pretoze kym tam vylezie trva to tak 2s na kazdom kvalte... kto toto riesi pri zakladnom motore ? asi len zufalec... skorej ta spolahlivost
Konkurentom k 1,0 TSI nie je atmosferická 1,6 - má malý krútiaci moment oproti 1,0T. Ak už porovnávať, tak radšej niečo ako atmosféru od Mazdy 2,0 l s 88 kW / 210 Nm. To by teoreticky mohlo byť podobné čo sa jazdy týka.
2,0 88 kW nie je vobec konkurentom tej 1,6, je na tom omnoho lepsie - ma podstatne vyssi krutiaci moment a pouzitelne otacky budu tak o 1000 nizsie ako u klasickej atmosfery - 2,0 je prejavom nieco medzi atmosferou a turbomotorom - nizsi spodok, silnejsie stredne pasmo, vyssi krutiaci moment...
NM ale nejsou všechno, ty si pleteš výkon a a nějakou uživatelskou přívětivost. S tou atmosférou musíš prostě toči točit točit a řadit, aby jela, je to opruz a s TSI se pojede lépe, jednodušeji, ale ve výsledku ve stejných či podobných autech atmo i turbomotor pojede +/- podobně.
Kdysi jsme měli v rodině Jettu 1.6MPI a O2 1.2TSI o shodném výkonu 75/77 kw a dynamika byla obdobná, jen tu atmosféru si musel prostě točit a držet pod krkem.
Zrovna disciplína 0-100 (ještě tabulkových) nemusí být vypovídající o celkové dynamice auta, zkoušeli jsme nájezdy na dálnici a podobně, jede to +/- stejně, ani jedno neujede druhému, TSI docházel v otáčkách dech, ale zase jelo lépe klidným tempem díky krouťáku.
1.6mpi si pamatam este z O1, viezol som sa s nou aj v O2, na normal jazdu to staci... kamos ju mal este ked boli 4ria a deti male, tak s tym objazdil 4x do roka cele SK nabaleny po strechu a nestazoval si... tiez sa rad povozi, ale ako rodinne presuvadlo ked deti vacsinu cesty spali to stacilo aj na dialnici...
V O1 to ještě nebylo tak emisně uškrcené, ale jo, jezdilo to dobře, Chorvatsko ve 3 za 6,5, jelo to 150-160, když si potřeboval, max asi někde lehce nad 200, ale to žralo jak tank. Já s tím jednou jel na hory, když mi na tenkrát zánoví MK4 odešlo lanko "haubny" (200kč oprava:D), tak jsem to vyměnil doma a jel do Krkonoš, na trase Praha - MB jsem vysál 1/3 nádrže, protože jsem pospíchal a jel 180-200 :D Takže ten motor uměl jet, ale musel si ho fakt držet pod krkem. Pokud bychom se bavili o vhodném motoru do ojetiny, určitě ano, dynamicky tomu TSI neujede, ale ani to TSI jemu.
toto su hlavne uplne retardovane kriteria pri motoroch co maju 70-80 kW v autach, ktore sluzia na normalne cestovanie... pri jazdenom aute ide hlavne o spolahlivost kedze nemas ziadne zaruky, to jedine niekto ako rohypnol dokaze hrotit a riesit taketo pitchoviny pri plechovkach tohto typu... vzdy olutujem ked mu nieco napisem, to je pak vzdy peklo...
Čisto teoreticky vždy ide o spoľahlivosť. Keď si kúpim auto a počas záruky sa pokazí niečo podstatné, navyše sa to bude opakovať viac krát - ako tomu autu budem veriť do budúcnosti?
Ak kupujem auto na dlhšie obdobie (5+ rokov), tak spoľahlivosť je na jednom z prvých miest.
Čo mi je zo záruky, keď ostanem v noci stáť niekde na diaľnici v 1/2 Nemecka, Francúzka, Chorvátska? Také auto mi je úplne nanič.
Čo sa jazdených áut týka, známym vždy radím kúpiť jednoduchšie auto, prípadne spoľahlivé, alebo také, na ktorého servis budú mať bez najmenšieho problému.
Čo sa výkonu týka... Výkon do 90kW stačí teoreticky väčšine bežných vodičov.
ty bojkotujes laboratorne podmienky ´´coby kdyby v laboratorních podmínkách´´ a pri tom cele tvoje komentovanie tu spolieha na laboratorne a teoreticke zaklady... ale jo u teba je tato schyza casta, vobec to nevadi :D
v max zrychleni u oboch variant by nebol ziaden podstatny rozdiel s tym, ze ta atmo 1.6 je odolny, spolahlivy a prevereny motor bez kundítok... co ti je zbytocne vysvetlovat, pretoze si bykupec tejto kategorie a celkovo nechapes tomu moc
si mimo ? kontext vyhodnosti celej 1.6 atmo v jazdenom aute je spolahlivost a oproti tebou preferovanemu litrovemu trojvalcu to na max dynamike nie je ziaden extra kompromis...
jasné, takze rohypnol konzument doporucuje do jazdeneho SUV ltirovy trojvalec, niekomu kto stoji o atmo 1.6ku a chce spolahlive auto a Mr. Vaculik to moze tiez zabalit, lebo tu mame teba.
:D tak vidis, ta 1.6ka je tedy v komplexe lepsia jazdenka a preto sa tu odporuca... a ten tvoj rozdiel v max dynamike, ktory sa tu snazis demostrovat nie je moc realny, takze ak je pre kazdeho zdechlina ta 1.6 tak aj to litrove turbo... thats all
pisal som 110k v 4500 a nie 4000 a 120k v 6000.... v podstate to sedi rozdiel medzi 4500 - 5500 je 15k a to su namerane hodnoty, ja som vychadzal z dat vyrobcu (120k), ale to si vedel, ale preto ze si schyzak tak si sem musel toto napisat...
prijemne na tom tvojom grafiku z lacnej chiptuning firmicky je, ze slubuju 10hp+ z 120k na 130k, ale namerali pri tom 115k, to je k 130k 15k nie ? To znaci, ze tym nameranym 115hp ani oni sami neveria... si velmi chytry chlapík za to :D
to tvrdis ty sam, nie ja tak ked myslis... firma ktora namera 115hp a slubuje 130hp a uvadza, ze ich chip prida 10hp su blbci... na to nemusi byt clovek lietadlo
No, problém Rohypnola je, že většinu aut zná jen od monitoru, takže těžko mu něco vysvětlíš. Pokud mají oba motory stejný výkon a jsou instalovány ve stejném autě o stejné váze a aerodynamickém odporu, jeden nemůže jet rychleji, nebo né výrazně, je to jen otázka převodů a tudíž řidiče. To by přeci odporovalo fyzice, kdyby to tak nebylo.
Ještě třeba může mít turbobenzín delší převody a turbo vytáhnout motor tak, že nemusí řadit tolikrát, jako atmosféra, to udělá třeba rozdíl v určitých akceleracích, dodnes si pamatuji Otovu Giulii 1.4Tjet, která jela fakt dobře, ale na 80-120 musela řadit na čtyřku, kdežto vedlejší a "línější" atmosféra od Hondy to dala na trojku s prstem v nose :)
Jsem si jistej, že ty dvě stejně výkonné auta si navzájem v reálném provozu neujedou.
Dovol mi ti na to říct jednu věc... emisní normy většinou upraví charakter motoru, pokud tedy nehodnotíš jen z obrazovky a jezdil si nějaká auta, tak to musíš vědět, je to krásně vidět na autech před a po WLTP, ale ten výkon tam je, jen je jinde... takže opět tě odkáži na to, aby si se naučil řadit :)
Defakto ano, s-cross v ktorom bola 1.6 je do konca o nieco vacsi a tazsi 1170 kg a vitara 1.0 ma 1075 kg... takze smolik, ten tvoj trojvalcek to nedal lepsie
aha takze, vitara 1.0 vo videu ma predny nahon, manual a 1075 kg a scross na videu ma 4x4 a s 1.6 atmo je teda tazsi, co som ti napisal hned a to hra akoze v prospech tvojho utrapeneho trojvalca ano ?
Lahsia Vitara 1.0 urobi 0-100 za 12.1s a tazsi Scross s 1.6 urobi 0-100 za 12.2 a ty to povazujes za vyhru trojvalca 1.0... :D
fakt smutne ako si mimo chlapče... no nic pohadka skoncila
Ty sám víš, že já turbo uznávám, ale tvrdit o základních TSI, že jsou kdovíjak silné mi prostě příjde liché a je to popírání fyziky, rozdíl je proti atmosféře jen a jen v charakteru a prubehu toho výkonu a kroutící moment na dynamiku nemá vliv. To by muselo pak 1.9TDI zahanbit nejednoi 2.0TSI :D
Tak mi vysvětli, proč tomu tak tedy je ? Pak buď 1,6 nemá ten výkon, co udává, nebo TSI je silnější... jinak by to přeci ve stejných autech nemohlo být rozdílné.... já ta auta jezdil Jetta 2006 vs Oktávka 2011 a jelo to skoro stejně.
No spíš ty nechápeš, že pleteš jablka a hrušky, pokud budu auto udržovat v tom užším spektru, pojede tedy stejně, takže dynamicky musí jet podobně ne-li stejně, jak má zkušenost či lamaluv odkaz dokazují.
Ty mluvíš o dynamice či user friendly provozu? To jsou dost odlišné věci... první je podobné, druhé je ve prospěch turbomotoru...
Mám jinou zkušenost, kterou jsem ti napsal na počátku tohoto vlákna, je to o řidiči, někdo řadit umí... já ale taky nejsem zrovna top, tak to neber tak zle :) Už jsem to vyměnil za automaty.
Nemáš jinou zkušenost. Jen zas nevnímáš fakta. Stejně jako nevíš kde máš měkčené plasty, výdechy klimy atp.
Jako já fakt nevím jestli je tak složité pochopit, že motor, který dokáže podávat maximální výkon při akceleraci třeba v 50% času proti tomu, co to dokáže jen v 10% asi pojede fakt líp. :-O:-! Nota bene když normální cesta není jen vodorovná a do hry vstupuje i krouťák že...
Nemám, já nemám Fokuse 4, takže je mi fuk, kde má výdechy klimy... ale klidně mi pojd ukázat nekvalitu jiných aut, co mám, už jsem ti nabízel ,aby si vystoupil z anonymity, alespon si ta auta osaháš mimo monitor :D
No, asi jo, protože ty pořád nevidíš rozdíl mezi maximální dynamikou, kterou dokáže dobrý řidič udržet +/- podobnou a dynamikou pro Rohypnoly, kteří neumí používat převodovku..
Chápu, já s tím jezdil, co ty? Výše ti Lamal popisoval, že 100% nemusíš držet, aby si jel +/- podobně, ale to nemá smysl, zkus si někdo pujčit atmosféru a nebát se jí točit, pak to porovnej a dojdeš k tomu, k čemu už stovky lidí před tebou, že turbo jede skvěle příjemě v těch 4-6 tisících, ale když se bude někdo s atmosférou o stejném výkonu fakt snažit, neujedeš mu, fyziku neočůráš... jdu spát.
Dvě jsou vyloženě stejná třída, srovnatelný výkon (atmosféra a turbobenzin).
Raději jezdím atmosférou. To je co? Ale turbobenzin je výrazně dynamičtější, atmosfera se vůbec nechytá. Tak to prostě je.
Kdybych tě požádal ,aby si upřesnil, co je to za auta s jakými motory, tak to asi chci moc, že ? Ale to je fuk, já nepopírám tu uživatelskou příjemnost, ale kdo moc chce, tak i s atmosférou nebude pomalejší, není to jen laboratorní.
lol a kto dokaze udrzat turbo v pasmu 100% vykonu ? P(W) ... ty si desny pomatenec, turbo ma taku istu krivku, ma svoje stupanie, vrchol, pad haha... takze, KTO okrem variatora dokaze drzat turbo v max vykone ? :D ... funny
Tyhle turba jedou hlavně pocitově, protože díky prodlevě to dodá takové to zatlačení do sedačky.
Vybavuji si nějaký srovnávací test Světa motorů Kodiaq 2.0 TDi vs Forester hybrid obojí 110kW. Psali, jak celou dobu měli pocit, že Forester vůbec nejede, ale pak ta auta postavili vedle sebe a Forester byl rychlejší. :-)
No, já mám taky jednu Vitaru, teda Grand Vitaru 2.0 z r. 2006. Vysloveně prokletý auto. Mohl bych o tom napsat metráky textu a asi bych neobsáhl vše. Začalo to výměnou spojky, pokračovalo nejdřív opravou a pak výměnou celé převodovky a teď se vys**l chladič, a to jak starej, tak po výměně i novej, kterej je teď na reklamaci.
Mám ho hlavně jako pracanta, takže i když to žere jak tur (což jsem jeden čas zkoušel neúspěšně řešit palivem E85, čehož výsledek byl akorát to, že to za autem hezky vonělo ;-)) a po dálnici to taky žádný medaile nenasbírá, nechám si ho, dokud nás STK nerozdělí, udřu ho k smrti. Protože jinak je to docela zábavný auto :). Snad bude mít někdy období, kdy se nebude s**t. Přitom předchozí majitel, kterýho moc dobře znám (takže historie auta je věrohodně doložená), s tím nikdy prakticky neměl žádnej problém. No, ale asi věděl, kdy začnou, tak mi ho prodal a koupil si něco ještě většího, s čímž teda už pro změnu problémy měl, a ne malý ;-).
Zvykne sa hovoriť - ak Mazdu, tak benzín. Diesel bol ich achilovou pätou. Nie nadarmo sú jazdené dieslové Mazdy VÝRAZNE lacnejšie ako benzínové.
Samozrejme tiež by som nadával, ak by som mal s autom problém, ale zatiaľ to tak nevyzerá.
si fakt takový debil ??? To je článek o SUZUKI , umíš číst blbe ??? Co sem cpeš ty svoje ***, to je pod každým článkem - měl jsem si koupit Suzuki, měl jsem si koupit Toyotu, měl jsem si koupit ... Ty si kup pálku, jdi za roh a tam se utluč, bude o jednoho vola míň a uděláš lidstvu službu ty pako vylízaný
Je to tu cim dal horší. Ohledně Vitary se člověk nic nedozví, jen se tu hádají staré známé firmy o úplně něčem jiném.Kluci,nechcete se fakt na to vykašlat?Dejte si sami třeba za ukol nevest vlakno delsi než 3 odpovědi. Jo, Vitara zvenku krásná, v interieru bida,.neco jako ASX. Atmosfery emisne utlumeny az se chce brecet, chce to prostě točit, aby clovek ty koniky našel. Ale ono to pak hodně hučí od kol, takže raději 80 po okreskach a na dalnici radeji ne.Japonec a jeho tristní odhlučnění se prostě nezapře.
Mne stacilo sadnut do Vitary a S-Crossu a to druhe by som bral, to prve veru nie - Vitara je mi take neforemna - vysoka, uzka, hranata. S-Cross je omnoho prijemnejsi, sirsi a je dobre odhlucneny.
Inak 1,6 atmo s automatom asi nie, automat u slabych motorov akurat uberie z vykonu, za to pohodlie to velmi nestoji...
Já mám 3 roky 1.6, AWD. (Na druhém konci světa.) Levné plasty - ano. Vrzá - no, občas někde něco.
Ta AWD má režimy eco/normal/sport, ten sport občas použiju (křižovatky, předjíždění), trochu to pomůže.
Do 100km/h je dynamika ok. A rozjezdy stejně nejvíc záleží na reakční době řidiče. Víc s tím nejezdím (nemám kde). Hluk - no asfalt tu máme hrozný, takže hluk od kol je výrazný.
Mám automat (nebyla jiná možnost), není to zázrak, ale ok. (A pomůže ten sport režim.)
A ano, je to krabice. Což je super, mám tři děti a vejdou se tam.
Na štěrkovkách mám najeto přes tisíc km a za čtyřkolku jsem rád.
Infotaiment - umí Apple Car Play (i když to nebylo u všech?) a i jinak je tam použitelná navigace atd.
Závady - zatím nic překvapivého. Za tři roky jedna žárovka, jednou mi to někdo odřel na parkovišti, naše silnice rychle ničí pneumatiky co jsou na autě z výroby.
Celkově - to auto bylo za rozumnou cenu, čtyřkolka na nezpevněné cesty, vejde se tam celá rodina a přitom je to malé na manévrování a parkování. Takže v rámci třídy a ceny spokojen.
Rozumím důvodům, proč si člověk koupí Vitaru. Záleží vždy na tom, co člověk od auta očekává. Faktem ale je, co uvádíte. A tu vyvstává problém. Vitara za peníze, za které se prodává, má u nás konkurenty, kteří jsou tišší, v interiéru modernější, komfortnější a s lépe jedoucím motorem. Každopádně, Vitara je v ČR prodejní hit, takže je očividné, že spousta zákazníků se smíří s jejími objektivními neduhy, protože design prodává a jméno Suzuki Vitara prostě stále zní.
Kupil som Vitaru 1.6 VVT automat 4x4 ako jeden z prvych
v r.2015, takze data o spolahlivosti boli len nepriame z motorizacii SX-4, z ktorej Vitara koncepcne vychadza.
Zaujimavostou je, ze Vitara sa v tom case predavala s dvomi motormi, 120k benzin a 120k diesel, ale az s tromi prevodovkami - 5st. manual, 6-st. automat a dvojspojka.
Dovod na kupu automatu bol prave 6. prevodovy stupen, kedze som vedel ze budem jazdit aj po dialnici. Manual pri skusobnej jazde tocil az 3500, automat 2350 na sestke, do kopca si podradi na 5. a toci 2750. Spotrebu na trase MT-BA po dialnici mam 5.8 a nazad nalozeny 6.2.
Mam najazdene 75.000, kazdy rok menim olej, v automate mi doporucili vymenu oleja po 100.000. Ziadne zavady ani poruchy, jazdi to famozne, stvorkolka je skvela, aj v lahsom terene, vykon uplne dostatocny. Benzin som bral lebo je to hlavne mestsky bojovnik, ako druhe auto do rodiny, a bola to skvela volba, kupil by som znova. Navyse je Vitara neskutocny drziak - jazdenka s rovnakym vekom a km sa predava za 70-75% ceny novej.