Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík o Suzuki Vitara: Je to jednoduchá věc, která funguje

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 18. 2. 2021 • 17:06
42
135
Zobrazit náhledy (42)
Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara

Nenápadné, ale velmi povedené auto. Ať už hledáte vůz nový, nebo ojetý. To je Suzuki Vitara. A Martin se rozhovořil o jednom konkrétním motoru.

Na našeho technického experta směřovala otázka na atmosférickou šestnáctistovku s výkonem 88 kW. Je to dobrý nápad? Nebo špatný? A s jakou převodovkou si tento čtyřválec pořídit? A s pohonem jedné nápravy, nebo jako čtyřkolku? Suzuki totiž neskrblilo a nabízelo všechny možné kombinace pohonů a převodovek.

Šestnáctistovky se podle Martina rozhodně bát nemusíte, prý je i celkem slušně pružná (i když převody jsou, pravda, poněkud delší…) a ani moc nežere, což je vzhledem ke konstrukčnímu stáří motoru poměrně překvapivé. Takže, Martine, jakou kombinaci vybrat?

Související články

Témata
25. 2. 2021 09:48
Jednu mam doma
Kupil som Vitaru 1.6 VVT automat 4x4 ako jeden z prvych
v r.2015, takze data o spolahlivosti boli len nepriame z motorizacii SX-4, z ktorej Vitara koncepcne vychadza.
Zaujimavostou je, ze Vitara sa v tom case predavala s dvomi motormi, 120k benzin a 120k diesel, ale az s tromi prevodovkami - 5st. manual, 6-st. automat a dvojspojka.
Dovod na kupu automatu bol prave 6. prevodovy stupen, kedze som vedel ze budem jazdit aj po dialnici. Manual pri skusobnej jazde tocil az 3500, automat 2350 na sestke, do kopca si podradi na 5. a toci 2750. Spotrebu na trase MT-BA po dialnici mam 5.8 a nazad nalozeny 6.2.
Mam najazdene 75.000, kazdy rok menim olej, v automate mi doporucili vymenu oleja po 100.000. Ziadne zavady ani poruchy, jazdi to famozne, stvorkolka je skvela, aj v lahsom terene, vykon uplne dostatocny. Benzin som bral lebo je to hlavne mestsky bojovnik, ako druhe auto do rodiny, a bola to skvela volba, kupil by som znova. Navyse je Vitara neskutocny drziak - jazdenka s rovnakym vekom a km sa predava za 70-75% ceny novej.
24. 2. 2021 08:11
Re: ale kluci
Rozumím důvodům, proč si člověk koupí Vitaru. Záleží vždy na tom, co člověk od auta očekává. Faktem ale je, co uvádíte. A tu vyvstává problém. Vitara za peníze, za které se prodává, má u nás konkurenty, kteří jsou tišší, v interiéru modernější, komfortnější a s lépe jedoucím motorem. Každopádně, Vitara je v ČR prodejní hit, takže je očividné, že spousta zákazníků se smíří s jejími objektivními neduhy, protože design prodává a jméno Suzuki Vitara prostě stále zní.
21. 2. 2021 23:51
Re: ale kluci
Já mám 3 roky 1.6, AWD. (Na druhém konci světa.) Levné plasty - ano. Vrzá - no, občas někde něco.
Ta AWD má režimy eco/normal/sport, ten sport občas použiju (křižovatky, předjíždění), trochu to pomůže.
Do 100km/h je dynamika ok. A rozjezdy stejně nejvíc záleží na reakční době řidiče. Víc s tím nejezdím (nemám kde). Hluk - no asfalt tu máme hrozný, takže hluk od kol je výrazný.
Mám automat (nebyla jiná možnost), není to zázrak, ale ok. (A pomůže ten sport režim.)
A ano, je to krabice. Což je super, mám tři děti a vejdou se tam.
Na štěrkovkách mám najeto přes tisíc km a za čtyřkolku jsem rád.
Infotaiment - umí Apple Car Play (i když to nebylo u všech?) a i jinak je tam použitelná navigace atd.
Závady - zatím nic překvapivého. Za tři roky jedna žárovka, jednou mi to někdo odřel na parkovišti, naše silnice rychle ničí pneumatiky co jsou na autě z výroby.

Celkově - to auto bylo za rozumnou cenu, čtyřkolka na nezpevněné cesty, vejde se tam celá rodina a přitom je to malé na manévrování a parkování. Takže v rámci třídy a ceny spokojen.
20. 2. 2021 09:18
Re: Říkám si proč?
Tyhle turba jedou hlavně pocitově, protože díky prodlevě to dodá takové to zatlačení do sedačky.

Vybavuji si nějaký srovnávací test Světa motorů Kodiaq 2.0 TDi vs Forester hybrid obojí 110kW. Psali, jak celou dobu měli pocit, že Forester vůbec nejede, ale pak ta auta postavili vedle sebe a Forester byl rychlejší. :-)
20. 2. 2021 01:50
Re: ale kluci
Mne stacilo sadnut do Vitary a S-Crossu a to druhe by som bral, to prve veru nie - Vitara je mi take neforemna - vysoka, uzka, hranata. S-Cross je omnoho prijemnejsi, sirsi a je dobre odhlucneny.

Inak 1,6 atmo s automatom asi nie, automat u slabych motorov akurat uberie z vykonu, za to pohodlie to velmi nestoji...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku