Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
hugino
Velmi pekné auto tento design Mazdy sa mi ozaj páči ale tá cena.Mazda to hlavne cenou hrá na prémiu ale či to je ozaj prémia ťažko povedať.Myslím si že najväčší problém v predajoch Mazdy je vysoká cena na to aký výkon ponúkajú pretože v dnešnej dobe ponúkať prakticky len jeden atmosférický motor /aj keď možno spolahlivý/ je dosť málo.
V Mazde si spočítali, že sa im neoplatí ponúkať základné výbavy, keď si väčšina zákazníkov volí minimálne strednú. Aspoň tak to vysvetľovali pri príchode trojky, že predošlú generáciu si pod 20-tisíc € málokto kúpil. Potom v reklamách ta "cena od" nevyzerá tak lákavo, ale vždy sa dá nahradiť mesačnou splátkou. :D Toto je súčasný trend a netýka sa len Mazdy.
Nemyslím si, že si předešlou 3 málokdo kupoval v základních výbavách, aspoň v ČR/SK. Byl to fakt dobrý kup, palix by mohl vyprávět. Navíc když si otevřu ceník "subprémiového" konkurenta CX-3, P2008, tak za 500 je Allure Pack PT 130. Nesrovnával jsem, ale vsadím se, že ten Peugeot je nabušenější. Na rozdíl od CX-3 má třeba LED světla v základu.
Je to tak. Přesné číslo si už nepamatuju, ale základní výbavu trojky kupovalo míň jak 20 % zákazníků, naopak tu nejvyšší 50%...
Blbosť,
hlavne 2. najnizsia vybava Challenge a 3. (stredna ) vybava Attraction sa predavali u vsetkych modelov velmi dobre a to su presne tie predaje do 20000 EUR, ktore im teraz chybaju a preto nie su ani na polovici predajov.
Tie marketingove zvasty ako chcu zakaznici drahe auta, to je podla mna cista demagogia.
CX-3 sa predavala dobre v Nemecku, u nas za tie nove ceny nedava absolutne zmysel - je to iba oplastovana mazda2 so silnejsim motorom - ani kufor, ani miesto vzadu, je to jednoducho male drahe auto.
Vdaka za predajne statistiky:
CX30 skor kradne predaje CX-5ke
CX-3 za tu cenu, aj zohladnujuc prerusenie vyroby, nikto nechce
m2 za tu cenu nepredajna
3-ka silne poklesla
6-ka je vo velmi problematickom segmente.
Ja to vidim tak, ze polovica (byvalych/potencialnych) zakaznikov mazdy nakupuje v segmente pod 20000 EUR a o tych prisli natrvalo - na ukor Hyundai/Kia napriklad. Fleet nemaju ziadny, papierove emisie vysoke, ak s tou pseudopremiou pojdu takto dalej, podla mna to v EU mozu coskoro nadobro zabalit...
hlavne 2. najnizsia vybava Challenge a 3. (stredna ) vybava Attraction sa predavali u vsetkych modelov velmi dobre a to su presne tie predaje do 20000 EUR, ktore im teraz chybaju a preto nie su ani na polovici predajov.
Tie marketingove zvasty ako chcu zakaznici drahe auta, to je podla mna cista demagogia.
CX-3 sa predavala dobre v Nemecku, u nas za tie nove ceny nedava absolutne zmysel - je to iba oplastovana mazda2 so silnejsim motorom - ani kufor, ani miesto vzadu, je to jednoducho male drahe auto.
Vdaka za predajne statistiky:
CX30 skor kradne predaje CX-5ke
CX-3 za tu cenu, aj zohladnujuc prerusenie vyroby, nikto nechce
m2 za tu cenu nepredajna
3-ka silne poklesla
6-ka je vo velmi problematickom segmente.
Ja to vidim tak, ze polovica (byvalych/potencialnych) zakaznikov mazdy nakupuje v segmente pod 20000 EUR a o tych prisli natrvalo - na ukor Hyundai/Kia napriklad. Fleet nemaju ziadny, papierove emisie vysoke, ak s tou pseudopremiou pojdu takto dalej, podla mna to v EU mozu coskoro nadobro zabalit...
Ham.
Verny_2013
Mazdy CX 3:
- drahá
- prkenná
- stísněná
To že je krásná a má slušný motor už prostě nestačí. V kategorii malých crossoverů už je na trhu spousta lepších aut.
- drahá
- prkenná
- stísněná
To že je krásná a má slušný motor už prostě nestačí. V kategorii malých crossoverů už je na trhu spousta lepších aut.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Už minulá generace Capturu byla vevnitř větší než CX-3, tebou zmiňovaný nový model Capturu je zase o chlup větší. Dávat dítě do dětské sedačky vzadu u CX-3 je fakt za trest.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ha, čínské vehikly, těším se na dobu, až si evropské automobilky budou kupovat emisní povolenky od číňanů, protože jsou škodlivé sodovkové grgy. Bez fosilu bude lépe o 0,13%
jam2015
Od roku 2019 sa v rámci obchodných dohôd medzi EÚ a Japonskom znížilo clo na dovoz tovarov z Japonska.
A aj napriek tomu zdražela CX3 oproti r. 2018 o 2000€ - cena od...
A aj napriek tomu zdražela CX3 oproti r. 2018 o 2000€ - cena od...
V CZ byla cena 400 - 412 000 ( tehdy jsem o ní ještě uvažoval coby lehce jeté), nyní 500 000, takže v CZ zdražila dokonce ještě víc.
Za 412t ceník byla Emotion. Challenge za 453, teď za 499t. Čili zdražení o 46 tisíc.
To isté platí aj o M3. My sme ju kupovali v 08/2017 a vo verzii 122 Attraction stála 22500 (lak soul red). Teraz je tá cena úplne inde a veľa sa toho na nej nezmenilo. A zasa to nie je až taká prémia, vadia mi niektoré detaily, čo majú ďaleko do prémie - čalúnenie zadného veka (máme sedan), plechový zvuk zadných dverí, stredová opierka príliš vzadu (aj keď mám sedadlo úplne vzadu nadoraz, opieram si ruku o panel pred opierkou), trčiaci kábel v spätnom zrkadle atď. Skúšal som aktuálnu trojku s motorom 184 a nič moc rozdiel proti 122. Zľavu díler nedá takmer žiadnu, držia sa ofiko cenníka. A tie prehliadky sú fakt pálka, ako píše niekto hore.
Simi, kupoval som rovnaké M3 v 2015 ale hb, cennikova cena cca 19000, reálna cca 18000. Prečo ste dali 22500?
okoloidúci
Toto bude možno trocha off topic príspevok, ani nie tak o Mazde konkrétne, ako skôr o ladení benzínových atmosfér. Akurát, že dvojliter Skyactiv od Mazdy je dobrým príkladom. Ide mi o to, že keď porovnám:
Mazdu 3 2,0 (120 k, 6AT) https://www.automobile-catalog.com/…ctive-drive.html
a
Mazdu CX-3 (120 k, 6AT) https://www.automobile-catalog.com/…ctive-drive.html
tak podľa detailného popisu je v oboch autách v princípe rovnaký motor (ako mechanicky, t.j. objem, vŕtanie, zdvih, kompresný pomer; tak aj vo výkone (89 resp. 90 kW) a krútiacom momente (206 resp. 213 Nm)).
Potom ako to, že zatiaľ čo v 3 je vrchol krútiaceho momentu v 4 000 otáčkach, v CX-3 je v 2 800? Čím je to ovplyvnené?
Mazdu 3 2,0 (120 k, 6AT) https://www.automobile-catalog.com/…ctive-drive.html
a
Mazdu CX-3 (120 k, 6AT) https://www.automobile-catalog.com/…ctive-drive.html
tak podľa detailného popisu je v oboch autách v princípe rovnaký motor (ako mechanicky, t.j. objem, vŕtanie, zdvih, kompresný pomer; tak aj vo výkone (89 resp. 90 kW) a krútiacom momente (206 resp. 213 Nm)).
Potom ako to, že zatiaľ čo v 3 je vrchol krútiaceho momentu v 4 000 otáčkach, v CX-3 je v 2 800? Čím je to ovplyvnené?
Už jsem tu hodnotu viděl... a jsou to dost netypicky nízké otáčky a vysoký moment. Vychází to na 60kW při těch 2800... je to hodně, ale možné to je, i co jsem viděl nějaké grafy.
Chceš znížiť spotrebu a CO2 - tak posuň Nm nižšie.
A je to jasne nadštvorcový motor: bore × stroke of 83.5 mm × 91.2 mm.
Čiže to dáva zmysel ;-)
A je to jasne nadštvorcový motor: bore × stroke of 83.5 mm × 91.2 mm.
Čiže to dáva zmysel ;-)
Rozumiem, že tu môže byť taký motív. Ale zaujíma ma konkrétny mechanizmus, ktorým sa to dosiahne - a tu by som povedal, že nielen v prípade Mazdy, môžeme hovoriť aj všeobecne. Ak niekto z redakcie moderuje/sleduje túto diskusiu, mohol by to byť pre neho námet na nejaký technický článok.
Znova trocha odbočím od Mazdy CX-3. Všeobecne by som povedal (na základe toho, čo som vypozoroval), že v prípade áut s benzínovými atmosférami za posledných povedzme 20 rokov je vrchol krútiaceho momentu často dosahovaný niekde okolo 4 000 otáčok. Ale zjavne sa to dá aj inak, napr. 2010 Mercedes E 350 má 3,5 l atmo V6, pričom je tam 350 Nm/2 400 - 5 000, pričom udržanie stáleho krútiaceho momentu v takom rozsahu otáčok je niečo, čo by som čakal skôr od prepĺňaného motora: https://www.automobile-catalog.com/…0_7g-tronic.html
Alebo inak:
2013 Kuga Ecoboost 1,6 Ecoboost: 240 Nm/1 600 - 5 000 https://www.automobile-catalog.com/…4_automatic.html
2013 Ford Escape (americká Kuga) 2,0 Ecoboost: 366 Nm/3 000, pričom však priebeh krútiaceho momentu je skôr ako pri atmosfére https://www.automobile-catalog.com/…coboost_4wd.html
>A je to jasne nadštvorcový motor: bore × stroke of 83.5 mm × 91.2 mm.
Áno, ale zasa, nadštvorcové sú oba a pritom sú to dosť rozdielne výsledky.
Zjavne je to tak, že je dosť veľa činiteľov ovplyvňujúcich výsledné naladenie motora.
Znova trocha odbočím od Mazdy CX-3. Všeobecne by som povedal (na základe toho, čo som vypozoroval), že v prípade áut s benzínovými atmosférami za posledných povedzme 20 rokov je vrchol krútiaceho momentu často dosahovaný niekde okolo 4 000 otáčok. Ale zjavne sa to dá aj inak, napr. 2010 Mercedes E 350 má 3,5 l atmo V6, pričom je tam 350 Nm/2 400 - 5 000, pričom udržanie stáleho krútiaceho momentu v takom rozsahu otáčok je niečo, čo by som čakal skôr od prepĺňaného motora: https://www.automobile-catalog.com/…0_7g-tronic.html
Alebo inak:
2013 Kuga Ecoboost 1,6 Ecoboost: 240 Nm/1 600 - 5 000 https://www.automobile-catalog.com/…4_automatic.html
2013 Ford Escape (americká Kuga) 2,0 Ecoboost: 366 Nm/3 000, pričom však priebeh krútiaceho momentu je skôr ako pri atmosfére https://www.automobile-catalog.com/…coboost_4wd.html
>A je to jasne nadštvorcový motor: bore × stroke of 83.5 mm × 91.2 mm.
Áno, ale zasa, nadštvorcové sú oba a pritom sú to dosť rozdielne výsledky.
Zjavne je to tak, že je dosť veľa činiteľov ovplyvňujúcich výsledné naladenie motora.
Vysledne naladenie motora je zavisle na moznostiach. Motor s vysokym zdvihom na to ma fyzikalnu predispoziciu dosahovat vyssi krutiaci moment v nizkych otackach a dalej sa to ladi prierezom a tvarom nasavacich/vyfukoych kanalov v hlave valcov, velkostou, zdvihom a casovanim ventilov, vyskou kompresie, predzapalom, ladenim dlzky a tvaru sania, vyfuku, ladenie zmesi, ladenie emisii... co konkretne by si ocakaval, ze stoji za ladenim motora ?
Ak sedi 206nm v 2800 a 213nm v 4000ot tak je to jasne, je to ten isty motor, len sa odcitala hodnota pri inych otackach.
Vacsina tychto skyactivov ma plochu krivku krutiaku a 80-90% uz ma nieco nad 2000ot... Rozne ladenia, ci uz emisie alebo verzie s odlisnym max vykonom mozu mat drobne zmeny v parametroch.
Vacsina tychto skyactivov ma plochu krivku krutiaku a 80-90% uz ma nieco nad 2000ot... Rozne ladenia, ci uz emisie alebo verzie s odlisnym max vykonom mozu mat drobne zmeny v parametroch.
Odpověd je jednoduchá, elektronika. U atmosféry min, u turba víc. Viz. často několik výkonových verzi téhož motoru, kdy jde často a jen pouze o ten SW.
A i slabší dvoulitrový skyactive je krásným příkladem, protože výkon je natvrdo zarizly ve 4.000 ot.(a pak ploše pokračuje do 6.000), zatímco výkonnější verze 110/121 kW jsou elektronický méně priskrcene.
U turba si s tím můžeš hrát výrazně více, kdy pak i jednoduchý Chiptuning navýší výkonové parametry o desítky procent, čím priskrcenejsi motor, tím víc. Třeba tezce podladena Kuga EB 1.5 s 88kW se ladila jen přes SW někde k 147kW.
A i slabší dvoulitrový skyactive je krásným příkladem, protože výkon je natvrdo zarizly ve 4.000 ot.(a pak ploše pokračuje do 6.000), zatímco výkonnější verze 110/121 kW jsou elektronický méně priskrcene.
U turba si s tím můžeš hrát výrazně více, kdy pak i jednoduchý Chiptuning navýší výkonové parametry o desítky procent, čím priskrcenejsi motor, tím víc. Třeba tezce podladena Kuga EB 1.5 s 88kW se ladila jen přes SW někde k 147kW.
Nie vzdy to tak je, niektore podladene varianty mavaju ine vacky, ktore umoznia lepsi priebeh krutiaku, alebo nizsiu kompresiu. So skyactif je to mozno len SW riesenie to je mozne, ale vseobecne to nebyva na 100% len SW.
fivestar77
Koupili jsme Mazdu CX 3 loni, v listopadu 2020.
Dostali jsme už model 2021, který má zase velký klasický tachometr. Otáčkoměr je o dost menší.
Kufr je fakt holobyt, zadní sedačky mají opravdu málo prostoru, ale to vše stírá parádní jízda. :-) :yes:
Dostali jsme už model 2021, který má zase velký klasický tachometr. Otáčkoměr je o dost menší.
Kufr je fakt holobyt, zadní sedačky mají opravdu málo prostoru, ale to vše stírá parádní jízda. :-) :yes:
Fandaimmazde
U Mazdy je jenom jeden problém. Podvádí už na samém začátku při prodeji novych aut.
Stručný popis mega podvodu vysoce organizovanou skupinou podvodníků.
1. Auta jsou životu nebezpečná a nemají co dělat na silnici. viz text níže. Ohrožují zdraví a životy účastníků silničního provozu! Nefungují jim brzdy. A ČOI ani MD nic nezjistilo?
2. Někdo (ředitelem importu Mazda pro CZ + SK je pan Ing. Alexej Kiriakovský) do CZ natahal auta, která měla jít z výrobní linky rovnou do šrotu a veselé to tady prodává, jako nová auta. Pochopitelně záruky neřeší. Mimo jiné je toho plný internet. Udělal si CZ smetiště a ještě se veselé vysmívá lidem, že CZ je banánová republika tak co by chtěli.
3. ČOI má chránit zájmy občanů ČR a ne zájmy nějaké automobilky, potažmo ředitele importu, který si z toho udělal byznys plán, jak na tom vydělat. Dokonce to pan veřejně přiznal ve Světě Motoru, že auta mají vyrobní vadu a tvrdil jak se všechny postaral i o ty které závada postihla po záruce. Pak si to rozmyslel a nařídil vyměnit všem postiženým měrky oleje (to je ta péče o zákazníka , asi?) a tvrdit, že auta potřebuji výměnu oleje každých 10tkm. Tim ale jenom potvrdil to, že se jedná o podvod. Nafta v oleji nemá co dělat, olej ztrácí viskozitu a přestává mazat, proto dochází u všech aut k zadírání motoru a končí někde kolem 100 tkm na šroťáku, neboť oprava je nerentabilní. Není nic jednoduššího než si vytáhnou VIN a podívat se kde ty auta většinou skončila.
Dokonce mám podezření že se jedná i o pojistný podvod.
Odhaduji to tak na cca 4.000 podvedených, jenom v ČR. Ta situace je úplně stejná na Slovensku.
Tady to je jako přes kopirák:
Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu | Autoforum.cz
Jde o podvod, který je v rozsahu financi 3x až 4x vetší než H-systém.
Můj příběh, ale ten se opakuje v podstatě u všech podvedených.
Byla mi provedena Výměna za jemnější filtr byla provedená bez mého vědomí a to při svolávačce, když mělo auto najeto 15425 km a nebylo staré ani rok. O tom, že došlo k nevratnému poškození motoru jsem přesvědčen. Byl vyměněn olej a pravděpodobně i ten filtr s pilinami a šponami. Té svolávačce jsem nevěnoval pozornost. Ve snu by mě nenapadlo, že se tam brousí vačkový hřídel s vačkami. Při té svolávačce mi zároveň byla udělaná i první garanční prohlídka. Lze dohledat v el. garanční knížce. S autem jsem jezdil dál bez problému, až do doby než jsem jel do Německa a v Ústí se mi to rozsvítilo jak vánoční stromeček. Na pokyn servisu, kam se jsem volal, jsem to nechal odtáhnout do nejbližšího autorizovaného servisu v Ústí BEK. Tam mi byl opět vyměněn olej i když auto mělo najeto pouze 12.000 km od poslední výměny oleje a vše jsem musel zaplatit, protože na pokyn zastoupení Mazdy, to prý bylo způsobeno vinou řidiče, že je nafta v oleji. A to mě tam ještě celkem nenápadně tlačili do toho abych si u nich nechal zároveň udělat druhou garančku a tak by bylo vše skoro dokonale zamaskované. Nikdo by nic nepoznal. Dvakrát výměna oleje při garanční prohlídce. To jsem ale už odmítl, protože se mi to nějak nezdálo. Požadoval jsem jenom opravu vozidla, které bylo v záruce. Prý, že mu nic není, jenom vyměnili olej, ale i to odmítli zapsat do garanční knížky, tak jsem to nechal napsat rukou technikem na fakturu. ČOI tvrdí, že výměna byla zapsána do elektronické knížky! viz. příloha, chyba řidiče.
Vezmu to stručně. To auto bylo v poškozené už když jsem s ním vyjel od prodejce za bránu a s ním i mnoho dalších aut podobně postižených.. S TĚMI PILINAMI, ŠPONAMI JSEM NAJEL 15425 km. TAKŽE DOŠLO K POŠKOZENÍ VŠEHO KAM SE TEN OLEJ DOSTAL. Celá série aut vyrobených v r. 2012-2013 a prodávaných ještě v roce 2016. Takže jasné klamání spotřebitele. Ta situace s odtažením a výměnou oleje se opakovala ještě 2x než jsem to auto odstavil. Naposledy jsem byl odtažen do servisu Auto Jeremiášova, kde mi bez mého vědomí vyměnili měrku za měrku s třemi body a řekli, že autu nic není a odmítli to opravit. Autu nic není a po najetí 10.000 km mám litr nafty v oleji. To jsou jedinci co to tam mají po ujetí 2.000 km, nešel jsem to na netu.
A ten interval se na 100% bude zkracovat.
Jasný mega podvod. Prodávali auta s výrobní konstrukční vadou. Předčasná výměna oleje na svolávačku. Výměna měrek oleje. A teď jsem našel ještě, že dokonce mají tu drzost a lepí autům samolepky viz. příloha. Nafta v oleji je jasný technický nesmysl. Je to jenom maskovaní výrobní vady. Nejhorší na tom je ale to, že ti šmejdi po uplynutí cca dvou let, kdy docela uspěšně maskovali výrobní vadu, těm lidem nabídnou, že to auto od nich vykoupí. Pochopitelně za podseknutou cenu, kterou ale poškozený buď musí akceptovat a nebo to zkusit prodat sám za pomoci inzerátu nebo bazaru. Vím o pánoví, který jim to prodal, ale musel si u nich vzít další nové auto. Takže dostali zaplaceno za auto s výrobní vadou min. výrobní náklady, které pak v klidu prodají dál jako málo jeté a prověřené vozidlo. Nový vlastník než to zjistí, tak au
Stručný popis mega podvodu vysoce organizovanou skupinou podvodníků.
1. Auta jsou životu nebezpečná a nemají co dělat na silnici. viz text níže. Ohrožují zdraví a životy účastníků silničního provozu! Nefungují jim brzdy. A ČOI ani MD nic nezjistilo?
2. Někdo (ředitelem importu Mazda pro CZ + SK je pan Ing. Alexej Kiriakovský) do CZ natahal auta, která měla jít z výrobní linky rovnou do šrotu a veselé to tady prodává, jako nová auta. Pochopitelně záruky neřeší. Mimo jiné je toho plný internet. Udělal si CZ smetiště a ještě se veselé vysmívá lidem, že CZ je banánová republika tak co by chtěli.
3. ČOI má chránit zájmy občanů ČR a ne zájmy nějaké automobilky, potažmo ředitele importu, který si z toho udělal byznys plán, jak na tom vydělat. Dokonce to pan veřejně přiznal ve Světě Motoru, že auta mají vyrobní vadu a tvrdil jak se všechny postaral i o ty které závada postihla po záruce. Pak si to rozmyslel a nařídil vyměnit všem postiženým měrky oleje (to je ta péče o zákazníka , asi?) a tvrdit, že auta potřebuji výměnu oleje každých 10tkm. Tim ale jenom potvrdil to, že se jedná o podvod. Nafta v oleji nemá co dělat, olej ztrácí viskozitu a přestává mazat, proto dochází u všech aut k zadírání motoru a končí někde kolem 100 tkm na šroťáku, neboť oprava je nerentabilní. Není nic jednoduššího než si vytáhnou VIN a podívat se kde ty auta většinou skončila.
Dokonce mám podezření že se jedná i o pojistný podvod.
Odhaduji to tak na cca 4.000 podvedených, jenom v ČR. Ta situace je úplně stejná na Slovensku.
Tady to je jako přes kopirák:
Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu | Autoforum.cz
Jde o podvod, který je v rozsahu financi 3x až 4x vetší než H-systém.
Můj příběh, ale ten se opakuje v podstatě u všech podvedených.
Byla mi provedena Výměna za jemnější filtr byla provedená bez mého vědomí a to při svolávačce, když mělo auto najeto 15425 km a nebylo staré ani rok. O tom, že došlo k nevratnému poškození motoru jsem přesvědčen. Byl vyměněn olej a pravděpodobně i ten filtr s pilinami a šponami. Té svolávačce jsem nevěnoval pozornost. Ve snu by mě nenapadlo, že se tam brousí vačkový hřídel s vačkami. Při té svolávačce mi zároveň byla udělaná i první garanční prohlídka. Lze dohledat v el. garanční knížce. S autem jsem jezdil dál bez problému, až do doby než jsem jel do Německa a v Ústí se mi to rozsvítilo jak vánoční stromeček. Na pokyn servisu, kam se jsem volal, jsem to nechal odtáhnout do nejbližšího autorizovaného servisu v Ústí BEK. Tam mi byl opět vyměněn olej i když auto mělo najeto pouze 12.000 km od poslední výměny oleje a vše jsem musel zaplatit, protože na pokyn zastoupení Mazdy, to prý bylo způsobeno vinou řidiče, že je nafta v oleji. A to mě tam ještě celkem nenápadně tlačili do toho abych si u nich nechal zároveň udělat druhou garančku a tak by bylo vše skoro dokonale zamaskované. Nikdo by nic nepoznal. Dvakrát výměna oleje při garanční prohlídce. To jsem ale už odmítl, protože se mi to nějak nezdálo. Požadoval jsem jenom opravu vozidla, které bylo v záruce. Prý, že mu nic není, jenom vyměnili olej, ale i to odmítli zapsat do garanční knížky, tak jsem to nechal napsat rukou technikem na fakturu. ČOI tvrdí, že výměna byla zapsána do elektronické knížky! viz. příloha, chyba řidiče.
Vezmu to stručně. To auto bylo v poškozené už když jsem s ním vyjel od prodejce za bránu a s ním i mnoho dalších aut podobně postižených.. S TĚMI PILINAMI, ŠPONAMI JSEM NAJEL 15425 km. TAKŽE DOŠLO K POŠKOZENÍ VŠEHO KAM SE TEN OLEJ DOSTAL. Celá série aut vyrobených v r. 2012-2013 a prodávaných ještě v roce 2016. Takže jasné klamání spotřebitele. Ta situace s odtažením a výměnou oleje se opakovala ještě 2x než jsem to auto odstavil. Naposledy jsem byl odtažen do servisu Auto Jeremiášova, kde mi bez mého vědomí vyměnili měrku za měrku s třemi body a řekli, že autu nic není a odmítli to opravit. Autu nic není a po najetí 10.000 km mám litr nafty v oleji. To jsou jedinci co to tam mají po ujetí 2.000 km, nešel jsem to na netu.
A ten interval se na 100% bude zkracovat.
Jasný mega podvod. Prodávali auta s výrobní konstrukční vadou. Předčasná výměna oleje na svolávačku. Výměna měrek oleje. A teď jsem našel ještě, že dokonce mají tu drzost a lepí autům samolepky viz. příloha. Nafta v oleji je jasný technický nesmysl. Je to jenom maskovaní výrobní vady. Nejhorší na tom je ale to, že ti šmejdi po uplynutí cca dvou let, kdy docela uspěšně maskovali výrobní vadu, těm lidem nabídnou, že to auto od nich vykoupí. Pochopitelně za podseknutou cenu, kterou ale poškozený buď musí akceptovat a nebo to zkusit prodat sám za pomoci inzerátu nebo bazaru. Vím o pánoví, který jim to prodal, ale musel si u nich vzít další nové auto. Takže dostali zaplaceno za auto s výrobní vadou min. výrobní náklady, které pak v klidu prodají dál jako málo jeté a prověřené vozidlo. Nový vlastník než to zjistí, tak au
Predaje Mazdy v Európe v 2020 (a 2019):
Mazda CX-30: 48 801 ks (14 438 začiatok predaja september 2019)
Mazda CX-5: 31 703 ks (64 860)
Mazda 3: 26 458 ks (34 874)
Mazda 2: 16 402 ks (37 346)
Mazda MX-30: 9 477 ks (začiatok predaja jún 2020)
Mazda 6: 6 950 ks (22 048)
Mazda CX-3: 5 171 ks (61 962)
Mazda MX-5: 4 815 ks (13 803)
Ale faktem je, že se zrovna pohlížíme po malém crossoveru s automatem do rodiny, a Mazda je drahá a málo prostorná.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/mazda-cx-3-removed-sale-moment
A čo sú zatiaľ vaši adepti? Tiež do rodiny pomáham vybrať malý crossover s automatom a po vyskúšaní väčšiny som to zúžil na Captur, Aronu, Kamiq a ak by sa podarilo vybaviť zľavu, tak aj hybridný Jazz Crosstar.
U toho Kamiqa trochu váhám u motoru. Ta 1.5 s DSG není o tolik dražší, ale nepřišla mi moc dobře sladěná s převodovkou, zbytečně nervózní pri rozjezdech. Říkám si, že ten 1.0 TSI by asi i mamce stačil...
Keďže nám ide o výbavu, najlepšie vychádza ten Captur so štvorvalcom a EDC. Jazz Crosstar je v tej cene už s hybridom ale tam sa skoro nič nedá robiť s výbavou a niektoré veci v nej nemôžu byť, čo je dosť divné.
Pokial viem, tak Arona a VW maju len 40 litrov, Kamiq ma stale este 50 l nadrz.
Dalsia vyhoda skodky (al e v tomto pripade aj Seat a VW) je moznost adaptivneho tempomatu k mechanickej prevodovke.
Moje pozorovania nevyhod:
VW, Seat - male nadrze
Captur - nema adaptivny tempomat k socialnej vybave
Crosland - skaredy ako noc
CX-3 - krpate a drahe
2008 - drahe a male, nema adaptivny tempomat
C4 - v slusnej vybave drahe, nema adaptivny tempomat.
Este mozno Xceed by stal za zvazenie. Ale to je skor zvyseny HB ako crossover.
Nejaký čas nebola. Ale nielen, že nebola a potom znova bola. Pamätám sa, že som sem tam zo zvedavosti pozeral cenníky... Začiatkom 2020 bola cena CX-3 v základe (121 k, FWD, 6MT) nejakých 15 500 Eur. Potom CX-3 na tri mesiace zmizla z ponuky a keď bola niekedy v máji zaradená naspäť, základ bol za 18 500 Eur. WTF?
Na druhej strane je dnes už zbytočné sa čudovať, prečo padajú predaje. Pri korone detto, ale aj bez nej. Za tým sú často emisie, predajné kvóty, aby po ich prekročení nemuseli platiť privysoké pokuty atď. Už sa jednoducho nejde na kvantitu ako to roky platilo.
No a Mazda nemá byť praktická, hrá to viac na emócie. Čím drahšie autá, tým väčšie marže atď.
S tou Mazdou 2 súhlasím, veď čoskoro sa už zmení už na Yarisa.
Na druhej strane, rozhoduje finalna cena. A tam sa skor da dohodnut s dilermi inach znaciek ako s dilermi Mazda.
Navyse, Mazda je pre specificku klientelu, ktora nevyzaduje priestor.