Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Jak se žije s plug-im? Vyzkoušeno na Mercedesu GLE 350 de 4Matic

Velké SUV, těžké skoro 2,7 tuny, to nejsou úplně dobré výchozí podmínky. Jak zvládl Mercedes GLE 350 de jednu výjezdní modelovou situaci?
Zpět na článek
23. 2. 2021 19:15
23. 2. 2021 19:19
23. 2. 2021 20:36
23. 2. 2021 21:05
23. 2. 2021 21:36
24. 2. 2021 07:58
26. 2. 2021 12:54
23. 2. 2021 20:19
23. 2. 2021 21:55
23. 2. 2021 22:13
24. 2. 2021 08:06
24. 2. 2021 08:53
Avatar - Ja Prvni 123
23. 2. 2021 17:57
Vlastně jako nic proti...
akorát, prosím vás, ani u tohe nešpitněte o ekologii!

Ekologické vozidlo má cca 4 metry, váží spolehlivě pod jednu tunu a stačí mu cca 50 kW.
A ano, část z nich pak může být "elektrických", ale ne moc, aby tu ekologii nezbourala baterie, tedy jako akumulátor...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Roman Horký
23. 2. 2021 18:08
Re: Vlastně jako nic proti...
Úplný Grétomobil.
Avatar - Blue Sun
24. 2. 2021 06:13
Re: Vlastně jako nic proti...
Ekologické je vozidlo, ke kterému nepotřebuješ dvě další, abys zvládl odvézt rodinu na víkend na chatu, natož na dovolenou. To tvůj nápad opravdu nesplňuje.
24. 2. 2021 08:44
Re: Vlastně jako nic proti...
Takže C nebo E v kombajnu a obdoby u jiných automobilek. To jsme o tunu suché hmotnosti níže a stačí nám i normální motor, max. nějaký mild hybrid. Docela dost oceli, hliníku a baterek ušetřených při výrobě, přepravě sem a tam s každou cestou a recyklaci (či "recyklaci" po Evropsku, alias poslat lodí do Asie a tam si dělejte co chcete).
Avatar - Ja Prvni 123
24. 2. 2021 19:52
Re: Vlastně jako nic proti...
Druhé potřebuješ právě k elektromobilu!
:-)

Proč bys nedojel s rodinou na chatu ve 4 metrovém autě? Ty vozíš na chatu pravidelně i koně?

Na dovolenou už to může být těsné, ale bedna na střechu nebo vlek za auto to řeší - a pořád máš zvýšenou spotřebu jen na té cestě na dovolenou.

Když se chcemne držet té ekologie. I když primárně jsem tím chtěl říct, že třítunový auto je prostě z principu úplně k ničemu.
23. 2. 2021 18:15
123 tvl tak leda kolo je ekologický
A to jeste s odrenejma ušima (ehm pneumatikama). Hele, nehroť to, pochop, že když se točí video, tak se tam něco říct musí. Ty to udělej pro sebe jako dneska já, na počtu na kole a auto jsem jen umyl. Do řiti, já ho umyl šampónem!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
23. 2. 2021 19:10
Re: 123 tvl tak leda kolo je ekologický
Moment, já nejsem ekoterorista!

Jen mi vadí, že nám, smrtelníkům, pod pláštěm ekologie vnucují nepoužitelné, ale o to dražší elektronesmysly... a současně chrlí na silnici takovýhle mastodonty.

Jo, a aby se neřeklo, tak jim připojí nějaký elektromotor.

Jen výroba té baterky byla větší zátěží pro planetu, než bylo moje Punto za celých 12 let, co jezdí... a že najezdilo přes 200 tis km.
Avatar - Ham.
23. 2. 2021 19:15
Čtyřválec
v takto velké stodole je málo to chce minimálně šestiválec. Tahat přes tři tuny u naloženého auta jakmile se vybijí baterky, je na čtyřváleček zu viel.
Rozbalit vlákno
1
11. 5. 2021 20:53
Re: Čtyřválec
Až se s ním svezete, budete mluvit jinak. Mám s ním ujeto 17 tis km. I když dojde elektrina na stálou jízdu,stále zbývá 20 % na pomoc při akceleraci. A další si výrobím rrekuperací. Nejhorší jsou kritici bez zkušeností.
Avatar - _Karel_
23. 2. 2021 19:19
Plugin
Ty spotřeby jsou nějaký zvláštní. Na to, kolik měla zvládnout baterka, to najelo poměrně málo ele kilomterů, a když se sečtou kwh a těch 5l nafty, tak to zrovna zázrak není. Já v tak velkém autě jezdím za 8-8,5l nafty.
Z jedné strany je super, že velká baterka umožní hodně ele kilometrů, na druhou stranu hmotnost je fakt děsná. Jsem pluginům nakloněn, ale do tohoto bych asi nešel.
Rozbalit vlákno
5
23. 2. 2021 20:36
Re: Plugin
S 45e mám asi za 5 týdnů najeto něco přes 4 tis. km.a jezdím za cenovou obdobu těch 8,5l. Dojezd na elektřinu byl po okreskách v mínus 12 50km, ale jel jsem to v kuse. Minimum bylo 42 při několikanásobném vystoupení a nechání auta kompletně vychladnout (v mínus 10). Jakmile se oteplilo na 8-10 stupňů bylo z toho příměstských 70km.
Obecně trasy kolem 160km v kuse to jezdí za 7l naturalu plus cca 45kč na 100km (pří cca 3kč/kWh). 400km na jeden zátah s jedním nabitím bylo 10,1 (plus zanedbatelných 18kč/100km za elektřinu). Ale jezdím svižnějc, Touareg V6 TDI mi jezdil dálky za 10. A taky ted jezdím spíš delší cesty.
Ale je nutný brát v potaz, že aktuální spotřeba při 160km/h je klidně 14l a umí to ve městě jezdit taky za odebraných 45-50kWh na 100km. Jo a to co píšu je energie odebraná ze sítě, ne spotřeba z palubáku. A včetně nezávislýho topení.
Avatar - _Karel_
23. 2. 2021 21:05
Re: Plugin
Ok, jezdíš s benzínovým šestiválcem za spotřebu nafty, nějakej benefit vidím. Ale jezdit s naftovým čtyřválcem, auto 2,7tuny..... benefit nevidím.
23. 2. 2021 21:36
Re: Plugin
hlavne ta x5 je aspon o 200kg lehci nez gle. Navic ma baterky pod sedackama a ne v kufru. Ale hlavne i s tim r6 ta x5 potrebuje kroutak elektromotoru, ten pohon je akorat. Se ctyrvalcem bych to nevzal..
Avatar - Dinar
24. 2. 2021 07:58
Re: Plugin
X5 45e je aktuálně zřejmě nejlepší plug-in v dané kategorii, aspoň podle ohlasů všemožných testů stejně jako majitelů.

Popravdě tu gle 350de se čtyřválcem moc nechápu, moje GLE 350d (ještě stále syrová se 4tis. km) má v mixu spotřebu zatím 9,2 litru, a je v tom spousta poskakovaček. GLE 350de bez šestiválce, vzhledem ke třídě, ceně, prostě ne, jakkoliv je ten pohon dobrý v céčku a akceptovatelný v éčku, na GLE už nestačí.
26. 2. 2021 12:54
Re: Plugin
ja ty Mercedesy plugin-nafty a navic 4 valce chapu, potrebujou proste alespon trosku snizit ztraty na tech investicich do dieselu co delali posledni roky ikdys vedeli ze to za par let opustej, VW vesmes udelalo totez s diesely co se pripravovali pro Porsche, aby ta prace a investice nesla v nivec, tak to narychlo taky dali do S modelu Audi

co bude teprve peklo bude pak servis techto aut u 2 a dalsich majitelu, cena techto aut bude v zapadni Evrope za per let klesat neskutecne rychle a tak se to dostane do zemi jako je treba CR, a tady ty auta servisne neskutecne zaplacou
23. 2. 2021 20:19
Plug-im
To je preklep nebo mi neco unika?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mikesus
23. 2. 2021 21:55
Re: Plug-im
Podle mne to je zkratka/novotvar "plug-i(ne)m". Takhle to chápu já
Avatar - _Karel_
23. 2. 2021 22:13
Re: Plug-im
Tak jako třeba svému BMW někdo říká "bávo", tak M.M. svému plaginu říká foneticky, zdrobněle, přátelsky "plagi", a z toho vyskloňoval ten tvar.
24. 2. 2021 08:06
Spolehlivost
Takže vyjedeš na elektřinu, po chvíli na dálnici a tam se ti na 5 km 3x nastartuje diesel a okamžitě se po něm chce tahat 3 tuny (ok, s pomocí elektromotoru). Jako pro ten motor to bude "ideální" prostředí. Ale tak ok, asi spravedlivý trest pro někoho, kdo chce skoro třítunovou jebku a tvářit se eko. Bez nabití už to bude opravdová parodie.
Rozbalit vlákno
13
24. 2. 2021 08:19
Re: Spolehlivost
Taky mi ten občas spouštěný studený nafťák moc nesedí. Všude plno rad jak se musí motor před zátěží náležitě zahřívat, jak u studeného motoru nefunguje čištění spalin, jak proniká nafta do oleje a teď tohle .... :-O
:-)
Avatar - Dinar
24. 2. 2021 08:53
Re: Spolehlivost
Pokrytectví momentálně vládne světu, autosvět bohužel nevyjímaje. ;-)
24. 2. 2021 09:06
Re: Spolehlivost
dieselovy phev - slepa vyvojova vetev. PHEV ma smysl u velkyho, drahyho a silnyho benzinu. Kde je uspora opravdu velka a naklady se rozpusti v cene. Jestli jsem jezdil s 40i za 13 mimo a 18 ve meste, tak je 8,5 vcetne elektriny u stejny 45e rozdil. Jestli bych jezdil za 10l nafty v 350d nebo za 7,5 s 350 de je mi jedno
11. 5. 2021 21:08
Re: Spolehlivost
Zhruba po ujetí 10 km na elektřinu je spalovací motor předehřátý ne 60 st. C. Auto má celkem 3 vodní okruhy na oředehřev, ale i chlazení.
24. 2. 2021 09:02
Re: Spolehlivost
dieselovej phev je totalni kravina..

benzinova r6 se v 45e zahreje po par kilometrech na 90 stupnu na oleji a ani po cca 35km ciste na elektrinu v minus 12 nespadla teplota oleje pod 60 stupnu, voda porad na 90. Nevim jak ma termomanagement gle, ale v x5 to funguje neuveritelne

a taky sup iv chcipal na dalnici spalovaci motor. X5 to vubec nedela a jede se spalovakem porad nastartovanym a to i bez zateze.
24. 2. 2021 09:09
Re: Spolehlivost
Jestli po 35 km elektrické jízdy v mrazu má voda furt stejnou teplotu tak tam je buď nějaký ohřívač, nebo příliš idealizovaný teploměr. Nic jiného mě nenapadá
24. 2. 2021 09:58
Re: Spolehlivost
Vodu to musí přihřívat určitě, ale mám spíš pocit, že to snad zahřejvá i olej, zahřejvá se to celý strašně rychle...
24. 2. 2021 10:04
Re: Spolehlivost
Takže topení auta přihřívá trvale i motor ?
24. 2. 2021 11:35
Re: Spolehlivost
Trvale podle mého ne. Když se jede v EV režimu tak se teplota nijak nehýbe. Ale to co jsem popisoval bylo vždycky při zapnutým navádění do cíle (který byl mimo dosah jízdy na baterie) a v adaptivním režimu. Takže je možný, že to ví, že se pojede dlouho, tak to udržuje teplejší. Ostatně 45e si pamatuje maximální nabíjecí proud podle GPS souřadnic. Takže když jsi doma nabíjí vždy maximum 16A, zatímco na chalupě, kde to musí běžet společně s topením, to ví, že může maximálně 8A. Ty jsem nastavil jednou a od té doby si to pamatuje. Tím chci říct, že to mám moc krátce na to, abych v tom vysledoval souvislosti a téma držení teploty.
Avatar - Mikesus
24. 2. 2021 11:22
Re: Spolehlivost
Mne treba v mrazech u HEV často dělá, že necha pusteny spalovak a zahřívá, ale do pohonu se nezapoji a jede jen na elektriku. Pripadne dobíjí baterku, ale na kola se nepripoji.
24. 2. 2021 11:31
Re: Spolehlivost
PHEV to dělají tak, že když je motor studený tak ho drží v rozumných otáčkách a výrazně si pomáhají elektromotorem dokude se nezahřeje..
24. 2. 2021 12:24
Re: Spolehlivost
Divné. To zahřívání pouhým volnoběhem není asi ideál.
Čekal bych že když už spalovák jede, zapojí se aspoň trochu do hry, jak píše kesumb
Avatar - JirkaVejrazka
24. 2. 2021 13:06
Re: Spolehlivost
Ona se u Toyoty ta hranice "jede na volnobeh" a "trochu pomaha" obcas tezko pozna. Ja jsem presvedceny ze to na volnobeh jede malokdy. A mam podobne auto jako Mikesus.
Avatar - Stejsn
26. 2. 2021 14:55
A složitější
by to auto být nemohlo? ;-\
Rozbalit vlákno
0