Pořád tedy zůstává zamaskovaná, i když na chvilku nám škodováci novou fabii ukázali. To je ale poslední tajemství letošní nejspíš nejdůležitější novinky.
Si si istý? Dacia uvádza zhodný objem batožinového priestoru pre benzínové motorizácie, kde je rezerva za príplatok, aj pre verzie s LPG, kde miesto pre rezervu zaberá nádrž na plyn.
Tvým možným adeptem by mohla být Ibiza FR 1,5 TSI 110kW s manuálem v roce 2018 šla koupit asi za 410 000, ale je jich strašně málo protože ji potom stáhli. Pokud se občas nějaký kousek objeví jen se po něm zapráší.
Re: OT: 10 nejprodávanější aut Evropy za leden 2021
Je to strašnej krám.
V uplynulých letech se po představení nových Golfů vyrojily vždycky příspěvky čekatelů na nový auto na vw-clubu. Hádejte co - mk8 tam není dosud ani jeden. To o něčem rozhodně vypovídá. Je to prostě krám a naštěstí se to neprodává, lidi totiž pochopili.
Re: OT: 10 nejprodávanější aut Evropy za leden 2021
Obstarožná Panda sa stále nejako predáva. A Fiat prdí na malé autá (aj ked mali teraz asi iné starosti s fúziou). Ypsilonka v IT tak isto ide celkom dobre.
Yetti je legenda, kterou zašlapal do země medvěd Kodiaq!
Ale ok, Já to zkoušel v menším medídkovi Karoq s DSG a bylo to takové, jalové, neříkám, že nejelo, ale bylo to jako diesel bez toho turbokopance "krouťáku" vodspodu.
No Ibiza s 1,5 TSI stojí 525 000, Fabie od této ceny nebude daleko. Takže si ji koupí jen pár nadšenců co nechtějí velké auto. DSG jediná možná volba, takže cca 40 000 navíc.
A tak... kdo to chce fakt do města, tak mu asi atmo litr vyhoví... 59kW u toho silnějšího Eva vypadá celkem sympaticky. Samozřejmě by byla lepší aspoň 1.2 třeba, tady mají někteří konkurenti výhodu... a výborná čísla Yarisu potvrzují, že to Toyota dělá dobře.
No jak myslíš. Mně pořád dává EV největší smysl v A segmentu... pokud to někdo dokáže prodávat do půl mega. Prostě městský auto, s parkováním na zónách, na cukačky třeba 30-50km denně...
Re: OT: 10 nejprodávanější aut Evropy za leden 2021
Hlavně Golf -42% je opravdu značný propad. Ale zákazníci už možná pochopili jak se to s tím novým Golfem má... Že to je jen naleštěná bída, která přidala jen kýble nespolehlivé elektroniky a ergonomii zabila dotykovým ovládáním.
Re: OT: 10 nejprodávanější aut Evropy za leden 2021
Z druhé strany mu to rozvazuje ruce při nemístném zdražování. Pokud tím někoho odradí (a že jich určitě bude...) tak nejspíš skončí u Dacie. To není tak zlé. Rozhodně lepší než kdyby skončili u konkurence.
Re: OT: 10 nejprodávanější aut Evropy za leden 2021
Je to tak. Koncern VW to se Škodou vcelku prokaučoval. Tím kam se Škoda posunula se stala příliš drahou. Právě do krize koncern VAG nic nemá. A koncern VAG to moc dobře ví, že ze Škody nepotřebuje mít druhý VW. Jenže ono už se stalo...
Re: OT: 10 nejprodávanější aut Evropy za leden 2021
Já bych to viděl možná spíš na to, že Sandero bere prodeje Cliu. Přeci jen - když se budeš čistě racionálně rozhodovat - potřebuješ nutně u malýho auta to, co ti Clio přinese proti Sanderu? Je to stejně obyč pekáč do města... Ať Clio nebo Sandero...
Re: OT: 10 nejprodávanější aut Evropy za leden 2021
Áno, je to zatiaľ len jeden mesiac, ale napr. Srandero sa veľmi dobre okrem Francúzska predáva aj v Španielsku, tam napr. Suzuki Swift začína s cenou od 15 560€ https://auto.suzuki.es/precios a Dacia Sandero Stepway Comfort na cene 12 352€,https://www.dacia.es/modelos/sandero-stepway/precios-versiones.html?gradeCode=ENS_MDL2P1SERIESPE1 co je asi o 300€ menej ako na Sk. Covid, CO2 a kríza ešte poriadne zamiešajú tento rok s číslami predajov.
10 nejprodávanější aut Evropy za leden 2021
1. Toyota Yaris
Počet prodaných aut: 18 094
Srovnání s rokem 2020: +3 %
2. Peugeot 208
Počet prodaných aut: 17 310
Srovnání s rokem 2020: -15 %
3. Dacia Sandero
Počet prodaných aut: 15 922
Srovnání s rokem 2020: +13 %
4. Volkswagen Golf
Počet prodaných aut: 15 227
Srovnání s rokem 2020: -42 %
5. Opel Corsa
Počet prodaných aut: 14 951
Srovnání s rokem 2020: -20 %
6. Peugeot 2008
Počet prodaných aut: 14 916
Srovnání s rokem 2020: +87 %
7. Renault Clio
Počet prodaných aut: 14 446
Srovnání s rokem 2020: -32 %
8. Fiat Panda
Počet prodaných aut: 14 122
Srovnání s rokem 2020: +15 %
9. Volkswagen T-Roc
Počet prodaných aut: 13 986
Srovnání s rokem 2020: -7 %
10. Škoda Octavia
Počet prodaných aut: 13 756
Srovnání s rokem 2020: -17 %
... Sandero brutální úspěch přesně jak jsem říkal :yes::yes::yes:
Tesla a EV jako ID.3 nikde přesně jak jsem říkal :yes::yes::yes:
Octavia drahá jak jsem říkal :-!
Mně se líbí možnost máta tam vyhřívané čelní sklo a volant. A snad to bude jako u Octavie, že tříramenný bude aspoň za příplatek. Zvyknout by se na to asi dalo, ale zase proč si zvykat na něco na co musím koukat pořád u věci za ne úplně málo peněz. A ten dvojramennej se mi teda vůbec nelíbí. A že kombík bude až v roce 23, to je daný tím, že se s ním prvně nepočítalo ? 2 roky po uvedení hatchbacku je dost dlouhá doba.
Osobně jsem jel poprvé 1.5 TSI v Golfu v době výběru auta (2018) a nas.ral mě už tehdy při přímém srovnání s 1.4 TSI. A naposled jsem mu dal šanci (resp.nic jiného mi nezbývalo, služební auto) v Octavii 3 (výroba prosinec 2019) na celý den. S absolutně stejným výsledkem. V O4 jsem ho nejel, tam zatím akorát tvojí modlu :-[] 2.0 TDI. O té inovaci jsem slyšel tady od některých diskutérů, ale netuším, kdy k ní jako mělo dojít a taky jestli to není něco jako Yetti, legenda o které se mluví, ale žádný důkaz neexistuje. ;-)
Přesně, stran charakteru je to z bláta do louže. S tím rozdílem, že 1.0 TSI (85kW, ve Scale teda) měla takovej živější projev. O reálných měřeních nemluvím.
To asi sotva. Když se podíváš na Scalu, tak manuál je co do spotřeby i emisí lepší než DSG. Ale místní eksperti nepochybně lépe vědí, co se bude prodávat. Kdepak nějaká Škoda, ta tomu vůbec nemůže rozumět.
Mno živím sa dovozom vína, takže o tom hádam niečo viem. 🙂 Akurát ja som mesačný platca DPH, takže u mňa je to tak mesiac a čosi kým reálne zaplatím. Ak si štvrťročný platca, tak tam je benefit jasný.
Po Fabii II a Fabii III, které byly spíš evolucí jedničkové tu konečně máme novou generaci. První střípky vyznívají excelentně, pravdu se dozvíme samozřejmě až s příchodem Fabie V, která řekne jak byla ta Fabia IV blbá :-[]:-[] ...
Bohužel jak to vidím tak odhaduji, že Fabia ustřelí na ceně stejně jako Octavia. Až pak vynikne, jak je vlastně nové Sandero levné (i když je drahé).
K poznámkám ohledně růstu rozměrů - ano rostou rozměry vozů. Ale uvažuje taky někdo nad tím, že i my jako lidi jsme větší a větší? Ono je fajn říct, že dnešní Fabia je větší jak Golf IV (III ?), jenže průměrná výška dospělého byla tehdy taky taky jinde. Samozřejmě, že průměr výšky člověka se bude měnit pozvolna (i když teď s covidem to možná půjde rychle...), ale je třeba, aby modely vyhovovaly právě "dorůstající" generaci.
Nie je to zlé a ja uznávam potrebnosť kompaktného hatchbacku, najmä v EU je to základ. Ale už skeptickejšie vidím potrebu dvoch veľkostne blízkych a technicky takmer identických hatchbackov. Tam je kanibalizácia viac než istá. A pri čoraz obmedzenejšom badžete na spaľováky (lebo EV) tipujem, že jedno z nich bude musieť skončiť. No a novovyvinutá Fabia to nebude.
Každopádne ak pôvodne bola úvaha, že Fabia kombi nebude, lebo ju nahradí Scala a Kamiq, tak opačný postup, teda že Fabia kombi bude a nahradí Scalu sa mi javí ako lepšie riešenie. Predsalen subkompaktný kombík už pomaly neexistuje a Fabia kombi bude mať monopol.
Samozřejmě opět krákáš kraviny. Dobře víš, že Punto používáme jako druhé auto v rodině, ovšem jeho výška 1,5 m je neobyčejně příjemná při nástupu a výstupu. A velmi dobrá prostornost a přístupnost zadních míst je už jen takový milý bonus. :-):yes:
Zatim co s DSG je to teměř neprodejne. Věřim, že Rapid 1.4 TSI v manualu by šel lepe než s DSG a to nejen kvuli ceně. Proč jej škodovka nenabidla netušim, ale zřejmě o par gramu meně škodlivin rozhodlo což je již nějakou dobu jeden z hlavnich duvodu proč manualy mizi.
A co chceš vidět. Doteď škodovka nedělalala auta a konči na nějakem RS což jsou akorat tak rychlejši škodovky. Navic zatim co GTI přiostřilo a i tak je to největši bačkora mezi HH tak RS opačne ještě vic zcivilnělo. Navic sam viš, že TSI pod 1.8TSI stoji za houno a jsou to spiš benzinove diesly se zvukem jak z vysavače. Takže i kdyby nabidla 6val tak ji to nebude nic platne.
Jel si tu inovovanou? Já právě jel jen tu první verzi a ta byla jako diesel, fakt motor bez charakteru jak píšeš, ale pak tady psali novináři ódy na to, že jí VW inovovalo a prej je to pecka, tak netuším :)
Trošku se bojím, jak budou při 0,28cx vypadat kola... Viz Octavia. Minimálně to tedy vypadá, že nejsou zapadla v podběhu. 195/55 r16 je ok, ještě v 17" da to mělo být v pohodě.
Říkalo se u Rapidu, že je cílem nabídnout zejména soukromé klientele alternativu k H&K. A když se podíváš na loňská evropská čísla... Tak Scala prodala víc, než i30. Jasně, byl to divný rok, nedá se nijak usuzovat, jestli Scala ubírá i30... ale je to indicie, že to s tou Scalou není tak zlý.
Úplně ne... Dneska ti spousta aut už rezervu nenabídne a pokud je tam využitelný prostor... Tak by se stejně jako různé přihrádky počítat měl. Klidně bych si uměl představit i složitější udávání, třeba 380 / 340, kde druhé číslo by byl fakt jen ten hlavní prostor... Nebo třeba největší kvádr, co se vejde, něco jako 900x1000x400...
Nene, poctivou tak dvacetiletou T350 na balonech, 2.4 TDDi 85kw a RWD samozřejmě s manuálem ! :D Prostě řidičskej sen :D Ale jako, naložená pořád umí 170 po D1... komfort v tomto režimu bych přirovnal k startu nějakýho starýho ruskýho letadla, nebo k Rapidu :-[]
Ja uz to vnimam jako klasickou koncernovou uchylku.
Skoda udela auto ktere nejde zaradit, prodava se to dobre, tak to honem skrtne a zaridi se, aby zas byla Skodovka zpatky "mezi ostatnimi koncernovymi" ... jako vzdy.
Roomster, Rapid, Yeti, ted asi teda i Scala... :*)
priklad:
koncem ledna sem v holandsku kupoval do vyroby malej automat za cca 300tis. v cechach sice maj distrubutora, jenze v cechach bych vyklopil 300tis + 63tis DPH, holandanoj sem zaplatil jen 300tis (v korunach). samozrejme, kdybych to koupil v cechach, tak 25 dubna s podanim DPH by me za dalsi mesic financak tech 63tis vratil, resp bych zaplatil na DPH o 63tis min ale 2.5(3.5) mesice bych v tom tech 63tis mel.
dobre, jde o usmudlanejch 63tis, ale vem si, ze kupujes linku za 10M, pak uz do toho musis vrazit 2.1M navic a pak se jeste dohadovat s financakem, aby ti to vratili, protoze vracet moc nechtej ...
to samy s materialem, kdyz to kupujes v zahranici, tedy 0% DPH, staci ti na to min penez, nez kdyz to kupujes v cechach.
samozrejme, kdyz ses platcem DPH
:-[] No, na Tranzita jsem myslel, ale tím, kterým jezdím má jízdní vlastnosti spíš jako ta "troska", jen trochu větší výkon a jediný správný motor pod kapotou - turbodiesel ! :D
upgrade z 1.0tsi/70kW na 1.5tsi/110kW je u scaly 60tis, z 1.0tsi/81kW na 1.5tsi/110kW 40tis, u fabie to bude podobny.
to mi prijde docela OK, vzhledem k tomu, ze motoricky dostanes mnohem lepsi auto a to i kdyz jezdis klobouk.
tech 40tis navic za 110kW misto 81kW mi prijde mnohem rozumnejsi volba, nez dat 40tis za automat u 81kW. samozrejme, kdyby ta moznost byla.
ako neúčtuje? vonku síce kúpiš bez DPH, ale ak ho budeš chcieť postaviť na CZ značky, tak tú DPH predsa musíš zaplatiť tak či tak. Ak si platca DPH tak po podaní priznania zaplatíš rozdiel.
zdvihnutá Scala menom Kamyq sa ale predáva lepšie. Scalu samotná automobilka poziciovala ako HB trošku pod Octaviou, ktorá HB nemá. Aj keď do Fabie dajú 1,5 TSI a nacenia ju rovnako sko Scalu, stále tu bude argument zobrať o čosi väčšie auto. Otázka je či sa do Fabie vôbec 1,5 dostane aj keď zatiaľ tvrdia že áno. Osobne si myslím, že ak vôbec tak to bude stáť nezmysel, aby sa to moc nepredávalo, lebo fleetové emisie nepustia a jedno EV + 2 - 3 PHEV to nevytrhnú.
A platí to aj naopak. Keď je príliš dlhý príspevok, tak ti ho proste neodošle. Napísal som pomerne dlhý príspevok a jednoducho zmizol. Šľak traf aj taký web. :-(:no:
No není kdovíjak obrovské, spíš je otázka, je to v třídě B tak podstatne? Chápu, že ve zdejším testu prohraje díky tomu srovnávák, ale Bsegment si nekupuji pro prostornost.
Taky naprosto nechápu. Citigo v podstatě zrušili a místo aby fabii trochu zmenšili (nebo velikost ponechali), tak s ní budou z mého pohledu nesmyslně kanibalizovat Scalu.
Je to takový nepěkný motorový alibismus. 1.5 TSI ti nabídnou, ale výhradním spojením s DSG zajistí, že se jich prodá naprosté minimum. Přesně jako v případě Rapidu a jeho verze 1.4 TSI. Jenže u nové Fabie už se nebudou moci vymlouvat na úzkou platformu. :-(:no:
Jenže Fabia s 1,5 TSI už zase NENÍ levné auto. O levném se můžeme bavit v případě základních motorizací nebo TSI 70 kW.
A ty pohádky o drahých opravách...
V tomhle souhlas. Za 10 nebo 12 let starou fabku kombika 150tis. A rocni po operaku za 300tis. K tomu nejake slevy za financovani a protiucet. V nabidce je jich vic nez dost.
Tady neni bohuzel o cem.
...musím teda říct, že mě překvapila příjemně. budu muset řešit výměnu dosluhujícího roomstera, za dva roky mu bude 10 a uvožoval jsem o trojkové fabii combi, ale tohle mě nějak nadchlo. to si počkám na combi. Spoustu hovadin to nemá, vypadá to na docela dobře použitelné auto.
Akorát teda já bych byl pro 1,5 TSI v manuálu, To DSG to se mi teda vůbec nelíbí. Ale tak oni už toho u těch modelů řekli, co nebude a najednou bylo a zase naopak.
vono to je taky o tom, ze 110kW v 5tis otackach je mnohem vic, nez 81kW v 5.5tis otackach. a 250Nm v 1.5tis ot je mnohem vic nez 200Nm v 2tis ot.
proste ta 1.5 je mnohem pohodovejsi nez 1.0 i pro toho, kdo jezdi na pohodu.
a pro toho kdo nerad radi ma automat vetsi smysl v 1.0 nez v 1.5
F4 je pro mě důležitý model, který nejspíš rozhodne o tom, jestli zůstanu u koncernu. A zatím to vypadá dobře.
- Manuální ovládání ventilace (kdyby bylo v displeji, tak prostě NE),
- pro mě ideální rozměry,
- cX 0.28 je úlet odpovídající dřívějším kupé,
- LED
- široká nabídka motorizací.
Co se mi tolik nelíbí:
- softwarově omezená nádrž,
- kulaté výdechy v interiéru.
Ještě dotaz na redakci, 1.5 TSI nedostane tu aktivní mřížku?
Asi nikdo nečeká, že to bude onkurent SSS, ale i tak by to byla dobrá alternativa. Lenivé to nebude s výkonem 110KW a i s průměrným podvozkem se dá užít zábava. Pádný argument by byla i nižší cena manuálu. Jenže otázka je, jak a kam s tím Škoda chce mířit a jsem si celkem jistý, že na "zapálené" řidiče to úplně nebude.
Hlavně by s důstojným motorem mohla být o něco levnější, protože nemám pochyb, že s 1,5 to bude je ve vyšší výbavě a s přirážkou za automat. Takž epokud by to bylo cca -30000 potěšilo by to.
A je pravda, že první co chci je, aby se syn naučil pořádně řídit a řadit. Nikdo mě nepřesvědčí, že řidiči schopní plně ovládat auto, tedy se vším včetně řazení a to tak, že to je pro ně pak automatické ani o tom nepřemýšlí, že jim to vadí, nebo že se musí více soustředit, jsou lépe připraveni a vychování k řízení, ať už pak jedou s čímkoli a lépe zvládají nástrahy silnice, než nedouci, kteří si stěžují, že je stresuje, když se ještě musí soustředit na řazení.
to je snad pre nas spotrebitelov dobre, nie?:D ked sa vybaveny golf posunie niekde na 25000e, tak tu bude fabia, ktora bude za napr. 16000e v rozmeroch napr. golfu IV ci V, ale s omnoho lepsou vybavou.
To zvacsovanie sa deje neustale a podla mna je to nakoniec prospesne. Horsie to ma napr. ta toyota, kde tento efekt nemas a ked chces nieco nemale pouzitelne, hned si nad 20000e...
Ono zase ci ma auto 3,9 ci 4,1 metra nie je taky rozdiel ako ci ma 4,7 ci 4,9, ked parkovacie miesto ma 5,0...
Nějak jsi při tom srovnání pozapomněl na to podstatné. Rozhodující je, jak to celé (míněno auto) funguje. Ovládání, jízdní vlastnosti, bezpečnost atd. A doposud na tom bylo Sandero celkem bledě. To nové jsem nezkoušel, takže nebudu soudit. Můžu říct jen to, že už jsem jich pár viděl v provozu a teď už je to auto, které si podle mého může majitel vybrat i kvůli vzhledu, to se povedlo.
no, nevim
fabia je levny auto a priplatek za automat je 40tis, coz je 10% ceny, to mi tak uplne malo neprijde.
fabii asi vetsina lidi kupuje protoze na drazsi nema, nebo na drazsi nechce dat penize, a s automatem navic maji riziko drahych oprav
Ano tak, narazam aj na tie ody o uzasne komfortnom podvozku pri kazdej novej Skodovke :-! ... potom sa to bude korigovat ked pridu na rad 18ky, mozna i 17...
Možno že to až také veľké prachy na vývoj neboli, predsalen je to auto na "lacnej" platforme pre malé autá, len natiahnuté na rozmery kompaktu. Všetko z koncernového regálu, najjednoduchšia a najlacnejšia technika (žiadne 4x4, silné motory, mokrá DSG, dokonca ani len elektronická ručná), jediná verzia karosérie... proste z môjho pohľadu najlacnejšie, ako len koncern mohol vyrobiť auto.
A keďže medzi minulou Fabiou a Octaviou bol priveľký odstup, tak tam dočasne šupli Scalu. Predsalen hatchbacky sú stále najpopulárnejšie autá v Európe. Po zväčšení Fabie ale rolu Scaly do veľkej miery zastane (hlavne s kombíkom; mmch. možno aj to je dôvod, prečo kombi príde tak neskoro: teraz by moc kanibalizoval Scale a príde až vtedy, keď Scala skončí, čím ju súčasne nahradí).
Njn, dej si, že auta rostou tak nějak všebecně. Nové modely se doplňují většinu do spodní části velikostní nabídky a vyšší třídy aut postupně mizejí
Mondeo dneska dorostlo do velikosti bývalého Scorpia, Insignia do Omegy. Automobil větší, nežli střední třídy od mainstreamové automobilky v Evropě skorem nenajdeš (pokdu pomineš Audi, BMW a Mercesed, což zase není úpkný mainstream)
Mezi prvním a aktuálním Golfem je rozdíl nějakých 30 (???) cm. První Passat začínal na 419 cm - a dneska má nějaké 480 cm?
Podíváš-li se na první Fábii (ideálně Juniora :D ) - má blíže k dnešní Fabii a nebo k Citigu?
Prosteme a tloustneme- a auta taky :D
jj, proporčne to už teraz vyzerá dobre a je zrejmé, že detaily dizajnu sa nebudú moc líšiť od Scaly a Octavie (čo je vcelku fajn). Takže vizuálne nemám pochybnosti. Priestor bude silný argument, viac priestoru za dané peniaze a môže sčasti konkurovať nižšej strednej triede (takému Meganu určite).
Motory prekvapili, teda jednak pozitívne 1,5TSI (čakal som len litre), škoda len povinnej DSG (klasicky cukavej suchej), jednak negatívne dve verzie atmo 1,0 (ten základ pri zväčšených rozmeroch a hmotnosti si nechem radšej predstaviť). Prekvapila absencia akéhokoľvek baterkáča, čo i len mild-hybridu (mne to osobne nechýba).
Možno Fabia nebodovala na západe, ale tento posun smerom ku kompaktom jej možno pomôže, Angláni a spol. dosť riešia valueu for money.
Ad P.S.: jj, manuál k 1,5TSI, to by bol fajn základ pre warm hatch. Jemne čipnúť na 190k (ako nedávna Scala), tlmiče/pružiny a môže to byť taká homemade RS. Ale DSG s limitovaným max krútiakom akékoľvek tunenie vylučuje.
scala 1.5tsi v manualu stoji 480tis, takze fabie v tyhle konfiguraci by se do 450tis vejit mohla.
muj rozpocet na auto je uz 20 roku max to co vydelam za kvartal kvuli odpoctu DPH ;-)
ale nedavno mi tu nekdo radil, at auto koupim venku, pak se DPH vubec neuctuje, coz je docela dobrej napad.
a to nejen u auta ale u vseho ostatniho, protoze pak za material, stroje, pristroje... platim o to DPH min, jen na tom ostrouhaj mistni dodavatele ...
Já se přiznám, že akorát nechápu škodovácké myšlení v téhle oblasti. Na jednu stranu utratí velké peníze za vývoj Scaly, aby jí vzápětí pod nohy hodili klacek v podobě Fabie (a pak zejména kombi). Otázkou taky bude, jak se Fabia podepíše na prodejích Kamiqu, který sice teoreticky spadá do jiné kategorie, ale ceny a prostor mohou být na straně Fabie.
Jo, tie 14ky ma tiež zaujali, pri tých rozmeroch na úrovni kompaktu to bude vyzerať "super".
Ono je fajn mať rozsah diskov od 14 po 18", ale 14ky budú ostuda vizuálna aj jazdná a naopak 18ky na danú platformu a motorizácie zase overkill (ale budú dobre vyzerať na promo fotkách, to zase áno). Kľudne stačil rozsah 15-17".
No, jestli návrat Fabie na pozici rodinného auta je nějakým pozitivem, tím si vůbec nejsem jistý. Pokud budou "covidem oslabené domácnosti", spíš sáhnou po bazarovém větším autě, než po stále malé Fabii.
Výnimočne s tebou súhlasím, po príchode takto zväčšenej Fabie stratí len o málo väčšia Scala s úplne identickou technikou, na rovnakej "malej" platforme MQB A0) praktické opodstatnenie.
Tipujem preto, že Scala dokončí svoj životný cyklus a skončí bez nástupcu.
No, myslel jsem to tak, že to nebyl typický sériový model jako třeba OktaRS :) Říkáš, že tedy špatné ? Já nikdy Fabií 3 nejel, máme ji v práci, ale když jsem si ji chtěl pujčit, tak mi bylo řečeno, že je to jen pro cesty po Praze a vyfasoval jsem akorát tak vesnický EGObooster z vyšších kategorií Škodovky :-[]
Limitka to byla, ale nevím proč myslíš, že se to běžně neprodávalo. U Myslivce (Louny) jich na dvoře stálo nejmíň pět volně k prodeji. Jel jsem s tím, když jsem byl na výměně oleje u té mojí motorické katastrofy. :-[]
ta R5 byla ale limitka ne ? To se běžně neprodávalo... jinak Rapid i Scala mají taky něco s podvozkem, jen to není nic pozitivního :D No dobře, Scala už ujde :D
Tak nejdřív ta pozitiva (a sociální jistoty :-) ):
1) Snad už dnes lze zodpovědně odhadnout, že design bude velmi povedený, minimálně proporce jsou perfektní. :yes:
2) Obrovská pochvala za zachování mechanické P brzdy - děkujeme, Škodo!!! :-):-):-):yes:
3) Obrovská pochvala za zachování mechanických ovladačů klimatizace - paráda! :yes::yes:
4) A další pochvala za nevyhazování peněz za hybridní či nedej bože EV verzí - PARÁDA! :yes:
5) Výrazný mezigenerační posun v nabídce vnitřního i zavazadlového prostoru bude jistě vítaný zejména v Čechách. Počítám, že spusta Covidem ekonomicky oslabených domácností po nové, větší Fabii sáhne místo Scaly možná i Octavii. Nová, velká Fabia se tak po letech zřejmě vrátí na pozici typického rodinného auta ve střední a východní Evropě, zvláště pak až dorazí i kombík. (Za ten pak opět velká pochvala. :yes: Otázka ovšem je, jestli opravdu nehrozí kanibalizace Scaly... :-O
A teď ty horší zprávy:
1) Stížnosti na brutálně přeposilované a zcela necitlivé naladění posilovače řízení se opakují snad ve všech českých článcích ze zkušebních jízd, doufejme, že v Česabě do zahájení výroby tuto školáckou chybu ještě stihnou novým softférem opravit. :-O
2) Absence manuální převodovky u motoru 1.5 TSI v podstatě zcela likviduje jakoukoliv radost z možnosti volby této vrcholné motorizace. V případě Rapidu 1.4 TSI (rovněž výhradně s problematickým DSG) se Škodovka vymlouvala na příliš úzkou platformu, na co se bude vymlouvat nyní?! :-O:-(:no:
3) Dvouramenný volant - opravdu bylo zavedení něčeho tak kontroverzního nutné, Škodo? :-(
Té Fabie s 1.5TSI ? Nebo to je tvůj rozpočet ? V případě rozpočtu bych klidně koukl po zánovním HH, když chceš srandu, tohle bude jen rychlejší Fabie a dodělávat tam něco z aftermarketu, jako proč ne, ale když už to bude stát ranec a ještě do toho investovat?
Koupit si do toho auta nějaké fajné sportovní pružiny a tlumiče určitě nebude problém (pokud sportovnější verzi podvozku nezačne nabízet sama Škodovka). A o sportovní kosmetiku se spolehlivě a hezky postará výbava Monte Carlo! :-) Takže absence manuálu u 1.5 TSI je skutečně obrovská škoda!!! :-(:-(:-(:no:
No asi si na to kápl, protože to dává smysl. Nová Fabia Combi možná dorazí až v roce 2023 ne proto, že by ji dřív v Česaně nestihli vyvinout, ale proto, aby se do té doby alespoň trochu amortizovaly náklady na vývoj a formy nepříliš dobře prodávané Scaly! :-O
Na jednu stranu - z toho co je na těch maskáčích vidět to vypadá dost dobře. Lepší proporce, stále ostře řezané tvary, zadní světla a-la-Superb. Uvnitř příjemný mix moderny s klasikou (displej není vytrčený do prostoru, teplota na kolečka, vyhřívání sedačky na tlačítka atd.).
Pár drobností: Kombinace černé a hnědé na sedačkách není dle mého gusta. Dvouramenný volant... no, asi bych si zvykl, kdybych musel.
A potom - žádný hybrid, žádné EV? To je dneska trošku zvláštní... těžko se Škodovce budou honit emise.
Každopádně... na rozdíl od Octavie nebyla Fabia nikdy žádná hvězda evropských prodejů, na tom se asi ani teď nic nezmění... preference silných trhů Škodovky jsou kompakty. Jsem zvědavý na kombík... jestli na trhu plném zdražování nebude tohle přece jen úspěch.
Scala je zvlastne auto. Vyhrava pomaly vsetky novinarske porovnavacie testy - nielen na okoli, ale aj vo VB, DE a pod.
Co mam skusenosti vsak v porovnani s G7 je to VELMI vidiet a pocut, ze je to ojebanejsie auto.
Palubna doska sice ma navrchu celkom fajnovy plast - lenze dekoracna lista a kaplnka okolo budikov je otrasny bakelit. Pri kazdom dotyku vrzga a puka. Hapticky dojem je priserny.
Stredova opeirka ruk sa neda vyskovo aretovat a je zasadne uzsia ako pri O3 alebo G7 a preto realne daleko menej vyuzitelna.
Hrana dveri je skosena, neda sa na nu vylozit ruka.
Sedadla sa tiez zdaju subtilnejsie ako pri G7.
Strop je tiez len ledabolo pripevneny, pri tlaku sa pohybuje a duto ozyva.
Na druhu stranu - vybavenie elektronickymi systemami je spickove, motor 1.0 tsi 85 kw ide paradne a so slusnou spotrebou okolo 6,5 litra na dialnici (palubny pocitac ubera cca pol litra).
Vzhladom na totoznu platformu preto pozicionovanie Scaly po prichode Fabky kombi bude tazke.
A pretoze vyvoj a vyrobu treba zaplatit, ocakavam, ze prave Fabka kombi bude z dlhodobeho hladiska nahradou Scaly.
Zatial bude Scala bodovat hlavne vacsim kufrom.
No a to koleno - to je tiez pravda. Uz Rapid mal neprijemny vystupok pri pravom kolene a Scala v tom pokracuje este viac. Clovek musi sediet uplne predpisovo, aby ho to netlacilo.
Mozno to suvisi aj s tym, ze pozdlzne nastavenie volantu je slabsie a vodic musi sediet blizsie pri palubnej doske.
Dacie je lowend, dobrej, ale lowend, pokud by Fabia nebyla lepší, asi by bylo něco špatně... uvidíme, spíše bude zajímavé srovnání s podařeným Cliem 5.
Argumenty nemáš, viď? O autech víš houby s octem, jenom vystavuješ svoji hloupst!
V je FIV lepší než nové sandero? Motor? Kufr? Podvozek? Prostor?
Stačí si zjistit fakta, vyhodnotit je mozkem a uvidíš sám! Např. kufr: těch 380l je dle VDA? Ais těžko, vody se do Sandera vejde 410l, rozvor? Sandero má 2604, motor 70kW s 5 tikvaltem?
Ale no tak.. ;-)
Jedině cena bude výrazně na vyšší úrovni!
nevim
v zivote se v tom nejel, tak nemuzu soudit.
ale jestlize to ma stejnej podvozek jako polo, ktery ma (nebo nedavno melo) i foukanej dvoulitr nebo 1.8 a hodnoceny to v testech bylo dobre, tak by to zas takova hruza snad bejt nemela ani v F4 ...
To bude opticky klam.. ono ked si cupnes spredu alebo vedla povedzme aj nejakej pandy tiez sa ti bude zdat na foto obrovska... takze bude to za mna presne ako ibiza ... aj sirku a vysku maju rovnaku
nechapu, proc do 1.5 nedaj i manual.
mohlo by to byt maly a levny auto na blbnuti, a kdyby se to jeste trochu chiplo...
za par let budu klukoj shanet auto a F4 by mohla bejt adept, ale kazdopadne manual, at si jeste uzije trochu ty radosti ...
Takže sa zrejme žiadne prekvapenie konať nebude, potom tu už len preberieme dizajnové detaily a hotovo. Celkom by ma zaujímalo, či to v interiéri neduní. V takom Kamiqu mi to dosť vadí a vlastne aj Clio má s tým trochu problém.
Je dosť možné, že je to zimnými gumami, ale je to nepríjemné. Litrové TSI ide ticho v nízkych otáčkach, DSG ho dusí a do toho ako keby ste mali zaľahnuté v ušiach, len také monotónne dunenie.
Buďme radi, že tam ten 1.5TSI vôbec dali. No, na to, že je to prekapotované Polo/Ibiza po facelifte, budú asi aj ceny tomu zodpovedať. Teda oproti starej +cca 1000-1500€. Inak chcelo by to porovnať s tým Golfom, či má skutočne rovnaký objem kufra,alebo do toho objemu 380 l zaratali aj vzduch z pneumatík.
Tak u Scaly stěží narvu koleno vedle toho zaobleného středního panelu a pod tu sníženou palubovku. S tím jsem u předcházející verze Rapidu problém neměl. Takže do Rapidu se vlezu, do Scaly ne.
A to samé udělají i u nové Fabie, takže tam více místa nebude.
bude tedy dost v ohrožení. I s odhlédnutím od povinných novinářských orgií kolem prostornosti to už bude velikostí nepříjemně blízko Scale, která stěží přinese něco zásadního navíc. A po příchodu kombi už vůbec nic. Že by neúspěšný projekt Scala konečně odešel do zapomnění?
Jsem zvědavý, jestli uvolněný velikostní prostor pod Fabií teď vyplní nějaké nové "citigo".
Niektore male auta uz skutocne prerastaju svoj segment... sandero clio... nova fabia a pod... v podstate mame dnes uz len dve seriozne male vozy pod 4m swift a yaris... to su este skutocne rozmerovo male vozy... a ten swift ma dokonca len 3.8m... stale je ale dlhsi ako povedzme polo z 90 rokov...
Ved prave toto som uz pri O4 spominal.. ze je to jasna inspiracia starsou s kladou ten volant... s 1.0 tsi 81kw by to mohol byt ideal... skoda len ze 4valec je az 1,5tsi a to bude aj cenovo uz vo vodach aut o triedu vyssie predpokladam... kazdopadne na novu fabiu sa moc tesim... :yes:
Pak je to optický klam, to je dobře, Fabie si držela vždy striktně koncept klasického subkompaktu. Dost mne bude zajímat, jak si bude vést proti skvělému Cliu, ale je mi jasné, že Škodovka bude prostornější.
Machi se buď zmenšil, nebo je to blbá fotka, či Fabia narostla do výšky ? Snad to nebude evokovat Crossover. Než jsem si přečetl nadpis, myslel jsem, že je to nějaké nové SUV :/
Souhlas s ostatními, proč od B segmentu chtít větší a větší auto ? Nicméně to asi špatné nebude.
není to už zbytečně velké? nějak se ztrácí smysl názvu B auta/ malá auta. Prostě škoda chce zas mega kufr do budoucna A fabia Kombi velká jak Scala ? či by se překonala a Fabia kombi by byl Lifestylový kombik.
ale chtělo by to 6ti kvalt a něco spolehlivějšího než suché DSG, ovšem do |Sandera se bud pořád líp nastupovat....škodofka musí ještě popracovat.....a to ještě neznáme CENU? :no:
Tak tři ramenný volant většinou byval u nějakých ,,sport,, verzích, paketech či za příplateček .Tak zase dvou ramenné volanty jdou do kurzu a má to i S kláda :D
No, nejsem tedy cílovka, doufám, že pro sebe podobné auto nebudu muset řešit, ale přítelkyni bych Fabii klidně koupil. A dost mi vadí dvě věci - plastová klika, což předpokládám, nepůjde změnit, jinak by nebyla v novinářském autě. Kvůli tomu mi strašně vadí Seat. Takový detail, na který se ale musíte pořád koukat. Druhou věcí je ručka - asi jsem zmlsaný, ale tlačítko, které s automatem vlastně nikdy nepoužijete + autohold... Pro mě jednoznačně důvod, proč raději připlatit pár korun za, třeba i zánovní, Scalu/Kamiq. Podle mě tam ve verzi 1.5 TSI v DSG a pěkné výbavě ani nebude takový rozdíl...
Vyzera ze to bude proporcne velmi kukatelny a podareny kusok... nakolko sucasna fabia mi prisla este ako taka kockata skatula... uvidime co casom bude so scalou ale vyzera to tak ze nova fabia by uz scalu mohla slusne kanibalizovat... tak ci onak... uz len dufam ze ten dvojramenny volant nebude vsade vo vsetkych verziach...