Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jezdili jsme s novou Škodou Fabia! Už to není malé auto

Pořád tedy zůstává zamaskovaná, i když na chvilku nám škodováci novou fabii ukázali. To je ale poslední tajemství letošní nejspíš nejdůležitější novinky.
Zpět na článek
25. 2. 2021 08:19
25. 2. 2021 08:31
25. 2. 2021 09:00
25. 2. 2021 09:22
25. 2. 2021 13:15
26. 2. 2021 09:48
25. 2. 2021 18:30
25. 2. 2021 19:00
25. 2. 2021 08:28
25. 2. 2021 08:29
25. 2. 2021 08:34
25. 2. 2021 13:18
25. 2. 2021 14:21
25. 2. 2021 15:57
25. 2. 2021 22:16
25. 2. 2021 23:17
25. 2. 2021 08:43
25. 2. 2021 08:47
25. 2. 2021 08:50
25. 2. 2021 08:52
25. 2. 2021 08:53
25. 2. 2021 09:33
25. 2. 2021 09:45
25. 2. 2021 09:48
25. 2. 2021 09:14
25. 2. 2021 11:11
25. 2. 2021 11:17
25. 2. 2021 11:29
25. 2. 2021 12:40
25. 2. 2021 13:55
25. 2. 2021 14:27
25. 2. 2021 17:21
25. 2. 2021 22:18
25. 2. 2021 09:20
25. 2. 2021 09:32
25. 2. 2021 09:44
25. 2. 2021 09:56
25. 2. 2021 09:59
25. 2. 2021 10:47
25. 2. 2021 10:51
25. 2. 2021 11:21
25. 2. 2021 13:39
25. 2. 2021 13:54
25. 2. 2021 20:00
25. 2. 2021 22:19
25. 2. 2021 10:32
25. 2. 2021 10:48
25. 2. 2021 12:45
25. 2. 2021 13:26
25. 2. 2021 13:39
25. 2. 2021 13:54
25. 2. 2021 14:04
25. 2. 2021 14:19
25. 2. 2021 18:37
26. 2. 2021 10:39
25. 2. 2021 13:36
25. 2. 2021 14:57
25. 2. 2021 10:48
25. 2. 2021 10:47
25. 2. 2021 10:49
25. 2. 2021 10:52
25. 2. 2021 10:58
25. 2. 2021 11:00
25. 2. 2021 11:06
25. 2. 2021 11:10
25. 2. 2021 11:55
25. 2. 2021 12:02
25. 2. 2021 12:47
25. 2. 2021 13:14
25. 2. 2021 13:34
25. 2. 2021 15:02
25. 2. 2021 10:54
25. 2. 2021 10:56
25. 2. 2021 12:09
25. 2. 2021 13:08
25. 2. 2021 18:10
25. 2. 2021 11:10
25. 2. 2021 11:39
25. 2. 2021 13:00
25. 2. 2021 13:43
25. 2. 2021 23:23
25. 2. 2021 15:02
25. 2. 2021 18:12
25. 2. 2021 23:13
26. 2. 2021 09:27
26. 2. 2021 18:11
25. 2. 2021 12:04
25. 2. 2021 12:29
25. 2. 2021 23:25
26. 2. 2021 13:07
25. 2. 2021 10:08
25. 2. 2021 11:16
25. 2. 2021 11:35
25. 2. 2021 13:10
25. 2. 2021 13:14
25. 2. 2021 10:41
25. 2. 2021 13:15
25. 2. 2021 13:41
25. 2. 2021 13:48
25. 2. 2021 14:35
25. 2. 2021 12:31
25. 2. 2021 12:55
25. 2. 2021 14:32
25. 2. 2021 14:42
25. 2. 2021 19:09
26. 2. 2021 10:41
25. 2. 2021 15:07
26. 2. 2021 09:28
25. 2. 2021 18:48
26. 2. 2021 00:19
26. 2. 2021 00:49
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2021 08:19
Parada
Vyzera ze to bude proporcne velmi kukatelny a podareny kusok... nakolko sucasna fabia mi prisla este ako taka kockata skatula... uvidime co casom bude so scalou ale vyzera to tak ze nova fabia by uz scalu mohla slusne kanibalizovat... tak ci onak... uz len dufam ze ten dvojramenny volant nebude vsade vo vsetkych verziach...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - SKAY
25. 2. 2021 08:31
Re: Parada
Tak tři ramenný volant většinou byval u nějakých ,,sport,, verzích, paketech či za příplateček .Tak zase dvou ramenné volanty jdou do kurzu a má to i S kláda :D
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2021 09:00
Re: Parada
Ved prave toto som uz pri O4 spominal.. ze je to jasna inspiracia starsou s kladou ten volant... s 1.0 tsi 81kw by to mohol byt ideal... skoda len ze 4valec je az 1,5tsi a to bude aj cenovo uz vo vodach aut o triedu vyssie predpokladam... kazdopadne na novu fabiu sa moc tesim... :yes:
25. 2. 2021 09:22
Re: Parada
Buďme radi, že tam ten 1.5TSI vôbec dali. No, na to, že je to prekapotované Polo/Ibiza po facelifte, budú asi aj ceny tomu zodpovedať. Teda oproti starej +cca 1000-1500€. Inak chcelo by to porovnať s tým Golfom, či má skutočne rovnaký objem kufra,alebo do toho objemu 380 l zaratali aj vzduch z pneumatík.
25. 2. 2021 13:15
Re: Parada
Dali, ale bohužel zcela znehodnotili "povinnou" montáží DSG... :-O :-( :no: :no: :no:
26. 2. 2021 09:48
Re: Parada
No Ibiza s 1,5 TSI stojí 525 000, Fabie od této ceny nebude daleko. Takže si ji koupí jen pár nadšenců co nechtějí velké auto. DSG jediná možná volba, takže cca 40 000 navíc.
25. 2. 2021 18:30
Re: Parada
Vidíš to, mě zas přijde že šetří, dvě ramena s bradavicí dole - nebrat za mě...
25. 2. 2021 19:00
Re: Parada
No ale ta současná už zase ne. Dvojramenný volant je pro mě ůlet mimo.
25. 2. 2021 08:28
kliky a ručka
No, nejsem tedy cílovka, doufám, že pro sebe podobné auto nebudu muset řešit, ale přítelkyni bych Fabii klidně koupil. A dost mi vadí dvě věci - plastová klika, což předpokládám, nepůjde změnit, jinak by nebyla v novinářském autě. Kvůli tomu mi strašně vadí Seat. Takový detail, na který se ale musíte pořád koukat. Druhou věcí je ručka - asi jsem zmlsaný, ale tlačítko, které s automatem vlastně nikdy nepoužijete + autohold... Pro mě jednoznačně důvod, proč raději připlatit pár korun za, třeba i zánovní, Scalu/Kamiq. Podle mě tam ve verzi 1.5 TSI v DSG a pěkné výbavě ani nebude takový rozdíl...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - wakantanka
25. 2. 2021 08:46
Re: kliky a ručka
Otázka ale je, či sa tá 1,5 vôbec do Fabie dostane a nedajú ti na výber. Ja to vidím skôr tak, že Fabia bude len s litrom a možno hybrid či EV.
Avatar - _Karel_
25. 2. 2021 08:52
Re: kliky a ručka
1,5TSI bude, naopak žádný hybrid, ani Mild, ani EV.
25. 2. 2021 08:56
Re: kliky a ručka
Vycházím z toho co píšou v článku :)
Avatar - wakantanka
25. 2. 2021 13:19
Re: kliky a ručka
Bodaj by to tak bolo ako píšu v článku, som však skeptický, pretože ak sa nemýlim, tak pred pár mesiacmi bol zase článok, že Fabia skončí na 1,0 TSI.
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2021 09:31
Re: kliky a ručka
V clanku sa pise ze dostane... staci len citat a netreba potom zbytocne spekulovat

Tento uz skorogolfik predsa nebude mat vrchol 81kw liter .... uz len z tohto je vsetko jasne
Avatar - SKAY
25. 2. 2021 13:04
Re: kliky a ručka
Tak skoro golfík to je, bo je to velké jak trojkový asi.
25. 2. 2021 08:29
BBB
Ta přední maska jim nějak bobtná a báwovatí, další bobr na cestě. Jediné plus vidím v motorech nezprzněných hybridizací.
Rozbalit vlákno
0
25. 2. 2021 08:33
Takže snad dožene nové Sandero,
ale chtělo by to 6ti kvalt a něco spolehlivějšího než suché DSG, ovšem do |Sandera se bud pořád líp nastupovat....škodofka musí ještě popracovat.....a to ještě neznáme CENU?
:no:
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Blue Sun
25. 2. 2021 09:11
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Ty zase perlíš...
25. 2. 2021 10:00
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Argumenty nemáš, viď? O autech víš houby s octem, jenom vystavuješ svoji hloupst!
V je FIV lepší než nové sandero? Motor? Kufr? Podvozek? Prostor?
Stačí si zjistit fakta, vyhodnotit je mozkem a uvidíš sám! Např. kufr: těch 380l je dle VDA? Ais těžko, vody se do Sandera vejde 410l, rozvor? Sandero má 2604, motor 70kW s 5 tikvaltem?
Ale no tak.. ;-)
Jedině cena bude výrazně na vyšší úrovni!
Avatar - Emel
25. 2. 2021 10:02
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
380l je zcela jistě dle VDA, Škodovka to jinak neudává.
25. 2. 2021 10:40
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
To jo, ale zřejmě do toho počítají i objem vany na rezervu. ;-\
Avatar - Emel
25. 2. 2021 10:42
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
No jistě... protože i to je v té metodice VDA.
25. 2. 2021 12:33
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Ale že je to totální pí*chovina se snad shodneme všichni!
Avatar - Emel
25. 2. 2021 14:20
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Úplně ne... Dneska ti spousta aut už rezervu nenabídne a pokud je tam využitelný prostor... Tak by se stejně jako různé přihrádky počítat měl. Klidně bych si uměl představit i složitější udávání, třeba 380 / 340, kde druhé číslo by byl fakt jen ten hlavní prostor... Nebo třeba největší kvádr, co se vejde, něco jako 900x1000x400...
Avatar - Blue Sun
25. 2. 2021 11:07
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Stejně jako ji tam počítá každý, tedy i ta Dacia.
26. 2. 2021 22:23
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Si si istý? Dacia uvádza zhodný objem batožinového priestoru pre benzínové motorizácie, kde je rezerva za príplatok, aj pre verzie s LPG, kde miesto pre rezervu zaberá nádrž na plyn.
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 10:10
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Dacie je lowend, dobrej, ale lowend, pokud by Fabia nebyla lepší, asi by bylo něco špatně... uvidíme, spíše bude zajímavé srovnání s podařeným Cliem 5.
Avatar - twistedTSD
25. 2. 2021 12:29
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Tipuji, že bude prostornější a bude mít nesrovnatelně širší nabídku motorizací. Clio bude levnější, bude mít hybrid a lepší interiér.
25. 2. 2021 13:17
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
No už teď je jasné, že vnitřní prostorností Clio nové fabii nebude sahat ani po ventilky...
Avatar - wakantanka
25. 2. 2021 13:21
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Fabia bude súčasné Polo či Ibiza, máš pocit že medzi novým Cliom a nimi je nejaký priepastný rozdiel v priestrannosti?
Avatar - twistedTSD
25. 2. 2021 14:53
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
V Polu jsem si za sebe sedl určitě lépe než v Cliu a na šířku bude taky lepší.
Avatar - wakantanka
26. 2. 2021 07:13
Re: Re: Takže snad dožene nové Sandero,
To je síce pekné, ale bol to rozdiel triedy? To si nemyslím, takže Arese zase perlí. 🙂
25. 2. 2021 15:53
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Ano, to tedy mám. :-)
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 13:25
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
No není kdovíjak obrovské, spíš je otázka, je to v třídě B tak podstatne? Chápu, že ve zdejším testu prohraje díky tomu srovnávák, ale Bsegment si nekupuji pro prostornost.
Avatar - Blue Sun
25. 2. 2021 14:48
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Jako kdybys nečetl nikdy Arese a jeho plačky za (konečně) zaniklým Puntem. Ideálné rodinná sockokára.
25. 2. 2021 15:55
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Samozřejmě opět krákáš kraviny. Dobře víš, že Punto používáme jako druhé auto v rodině, ovšem jeho výška 1,5 m je neobyčejně příjemná při nástupu a výstupu. A velmi dobrá prostornost a přístupnost zadních míst je už jen takový milý bonus. :-) :yes:
Avatar - Blue Sun
25. 2. 2021 18:09
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Ty se tu pořád oháníš rodinnými malými auty, ačkoli je doba už dávno někde jinde.
Avatar - twistedTSD
25. 2. 2021 20:15
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
A tebe to strašně žere, že si Arese dovolí napsat, že by na trhu mohlo být nové Punto a mohlo by se po boku Pola a i20 zařadit k těm praktičtějším.
Avatar - Blue Sun
25. 2. 2021 20:50
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Je to dost směšné.
25. 2. 2021 23:14
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Ty si směšný! :D
Avatar - twistedTSD
25. 2. 2021 14:53
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Pro mě ano.
26. 2. 2021 22:24
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Takže štýlový švihák Clio vs. sťahovák Fabia... ;-)
Avatar - Blue Sun
25. 2. 2021 11:08
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Ty stejně žádné argumenty neumíš přijmout, vidíš jen levnou Dacii a vidíš auto století.
Avatar - _Karel_
25. 2. 2021 11:19
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
O autech víš houby s octem, jenom vystavuješ svoji hloupst!
Avatar - woody-alien
25. 2. 2021 11:50
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
Nějak jsi při tom srovnání pozapomněl na to podstatné. Rozhodující je, jak to celé (míněno auto) funguje. Ovládání, jízdní vlastnosti, bezpečnost atd. A doposud na tom bylo Sandero celkem bledě. To nové jsem nezkoušel, takže nebudu soudit. Můžu říct jen to, že už jsem jich pár viděl v provozu a teď už je to auto, které si podle mého může majitel vybrat i kvůli vzhledu, to se povedlo.
Avatar - twistedTSD
25. 2. 2021 12:25
Re: Takže snad dožene nové Sandero,
V čem je FIV lepší? Tak třeba v tom, že stejný nebo nižší výkon než top motorizace Dacie budou mít výhradně základní atmosférické litry.
Avatar - SKAY
25. 2. 2021 08:34
velikost
není to už zbytečně velké? nějak se ztrácí smysl názvu B auta/ malá auta. Prostě škoda chce zas mega kufr do budoucna A fabia Kombi velká jak Scala ? či by se překonala a Fabia kombi by byl Lifestylový kombik.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2021 09:05
Re: velikost
Niektore male auta uz skutocne prerastaju svoj segment... sandero clio... nova fabia a pod... v podstate mame dnes uz len dve seriozne male vozy pod 4m swift a yaris... to su este skutocne rozmerovo male vozy... a ten swift ma dokonca len 3.8m... stale je ale dlhsi ako povedzme polo z 90 rokov...
Avatar - Jerry.Gunman
25. 2. 2021 11:25
Re: velikost
Njn, dej si, že auta rostou tak nějak všebecně. Nové modely se doplňují většinu do spodní části velikostní nabídky a vyšší třídy aut postupně mizejí
Mondeo dneska dorostlo do velikosti bývalého Scorpia, Insignia do Omegy. Automobil větší, nežli střední třídy od mainstreamové automobilky v Evropě skorem nenajdeš (pokdu pomineš Audi, BMW a Mercesed, což zase není úpkný mainstream)

Mezi prvním a aktuálním Golfem je rozdíl nějakých 30 (???) cm. První Passat začínal na 419 cm - a dneska má nějaké 480 cm?
Podíváš-li se na první Fábii (ideálně Juniora :D ) - má blíže k dnešní Fabii a nebo k Citigu?
Prosteme a tloustneme- a auta taky :D
25. 2. 2021 13:18
Re: velikost
Tak to přidej, mezi délkou I. a nejnovějšího Golfa je dobrého půl metru! :-)
Avatar - Jerry.Gunman
25. 2. 2021 17:02
Re: velikost
Nebo tak :D Já teho nejnovějšího ještě neměřil :D
25. 2. 2021 11:59
Re: velikost
to je snad pre nas spotrebitelov dobre, nie?:D ked sa vybaveny golf posunie niekde na 25000e, tak tu bude fabia, ktora bude za napr. 16000e v rozmeroch napr. golfu IV ci V, ale s omnoho lepsou vybavou.
To zvacsovanie sa deje neustale a podla mna je to nakoniec prospesne. Horsie to ma napr. ta toyota, kde tento efekt nemas a ked chces nieco nemale pouzitelne, hned si nad 20000e...

Ono zase ci ma auto 3,9 ci 4,1 metra nie je taky rozdiel ako ci ma 4,7 ci 4,9, ked parkovacie miesto ma 5,0...
Avatar - twistedTSD
25. 2. 2021 12:31
Re: velikost
Scalu F4 pohřbí. Ale mně je to jedno, nemám rád stísněné subkompakty a ani Scala mě nenadchla.
25. 2. 2021 13:13
Re: velikost
Taky naprosto nechápu. Citigo v podstatě zrušili a místo aby fabii trochu zmenšili (nebo velikost ponechali), tak s ní budou z mého pohledu nesmyslně kanibalizovat Scalu.
Avatar - Emel
25. 2. 2021 14:21
Re: velikost
Bude nové citigo jako klon id.1 myslím.
25. 2. 2021 15:57
Re: velikost
Na A segment jako EV ti "sere bílej tesák"! :-[]
Avatar - Emel
25. 2. 2021 22:16
Re: velikost
No jak myslíš. Mně pořád dává EV největší smysl v A segmentu... pokud to někdo dokáže prodávat do půl mega. Prostě městský auto, s parkováním na zónách, na cukačky třeba 30-50km denně...
25. 2. 2021 23:17
Re: velikost
Jo, provozně samozřejmě ano, ale cenově je to totální nesmysl! :D
Avatar - KANKUNEN
25. 2. 2021 08:37
Auto do města je třeba zvětšit,
aby se ti před Lidelem ´´lépe´´ parkovalo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 08:43
Výška
Machi se buď zmenšil, nebo je to blbá fotka, či Fabia narostla do výšky ? Snad to nebude evokovat Crossover. Než jsem si přečetl nadpis, myslel jsem, že je to nějaké nové SUV :/

Souhlas s ostatními, proč od B segmentu chtít větší a větší auto ? Nicméně to asi špatné nebude.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - wakantanka
25. 2. 2021 08:47
Re: Výška
Bude to plus mínus nejaký centimeter rovnaké ako súčasné Polo či Ibiza.
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 08:50
Re: Výška
Pak je to optický klam, to je dobře, Fabie si držela vždy striktně koncept klasického subkompaktu. Dost mne bude zajímat, jak si bude vést proti skvělému Cliu, ale je mi jasné, že Škodovka bude prostornější.
Avatar - Mikesus
25. 2. 2021 08:52
Re: Výška
V článku to píše, že se lehce zmenšila.
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 08:53
Re: Výška
Přehlédl jsem to v záplavě nárůstu čísel :D Díky.. ale stejně to na mne z fotek působí vyšší, než bych chtěl :D
Avatar - Mikesus
25. 2. 2021 09:33
Re: Výška
Nesmíš koukat na fotku, kde sedí na zemi. :-[]
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 09:45
Re: Výška
Tak nemá být úvodní! :D Ale i z dalších fotek mi to tak přišlo..
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2021 09:48
Re: Výška
To bude opticky klam.. ono ked si cupnes spredu alebo vedla povedzme aj nejakej pandy tiez sa ti bude zdat na foto obrovska... takze bude to za mna presne ako ibiza ... aj sirku a vysku maju rovnaku
Avatar - Blue Sun
25. 2. 2021 09:14
Scala
bude tedy dost v ohrožení. I s odhlédnutím od povinných novinářských orgií kolem prostornosti to už bude velikostí nepříjemně blízko Scale, která stěží přinese něco zásadního navíc. A po příchodu kombi už vůbec nic. Že by neúspěšný projekt Scala konečně odešel do zapomnění?
Jsem zvědavý, jestli uvolněný velikostní prostor pod Fabií teď vyplní nějaké nové "citigo".
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
25. 2. 2021 11:11
Re: Scala
Výnimočne s tebou súhlasím, po príchode takto zväčšenej Fabie stratí len o málo väčšia Scala s úplne identickou technikou, na rovnakej "malej" platforme MQB A0) praktické opodstatnenie.
Tipujem preto, že Scala dokončí svoj životný cyklus a skončí bez nástupcu.
Avatar - Blue Sun
25. 2. 2021 11:17
Re: Scala
Já se přiznám, že akorát nechápu škodovácké myšlení v téhle oblasti. Na jednu stranu utratí velké peníze za vývoj Scaly, aby jí vzápětí pod nohy hodili klacek v podobě Fabie (a pak zejména kombi). Otázkou taky bude, jak se Fabia podepíše na prodejích Kamiqu, který sice teoreticky spadá do jiné kategorie, ale ceny a prostor mohou být na straně Fabie.
Avatar - iudex
25. 2. 2021 11:29
Re: Scala
Možno že to až také veľké prachy na vývoj neboli, predsalen je to auto na "lacnej" platforme pre malé autá, len natiahnuté na rozmery kompaktu. Všetko z koncernového regálu, najjednoduchšia a najlacnejšia technika (žiadne 4x4, silné motory, mokrá DSG, dokonca ani len elektronická ručná), jediná verzia karosérie... proste z môjho pohľadu najlacnejšie, ako len koncern mohol vyrobiť auto.
A keďže medzi minulou Fabiou a Octaviou bol priveľký odstup, tak tam dočasne šupli Scalu. Predsalen hatchbacky sú stále najpopulárnejšie autá v Európe. Po zväčšení Fabie ale rolu Scaly do veľkej miery zastane (hlavne s kombíkom; mmch. možno aj to je dôvod, prečo kombi príde tak neskoro: teraz by moc kanibalizoval Scale a príde až vtedy, keď Scala skončí, čím ju súčasne nahradí).
Avatar - twistedTSD
25. 2. 2021 12:40
Re: Scala
Scala je nezvýšená verze Kamiqu, z toho pohledu asi mělo smysl ji nabídnout .
25. 2. 2021 13:55
Re: Scala
Ja uz to vnimam jako klasickou koncernovou uchylku.
Skoda udela auto ktere nejde zaradit, prodava se to dobre, tak to honem skrtne a zaridi se, aby zas byla Skodovka zpatky "mezi ostatnimi koncernovymi" ... jako vzdy.
Roomster, Rapid, Yeti, ted asi teda i Scala... :*)
Avatar - Emel
25. 2. 2021 14:27
Re: Scala
Říkalo se u Rapidu, že je cílem nabídnout zejména soukromé klientele alternativu k H&K. A když se podíváš na loňská evropská čísla... Tak Scala prodala víc, než i30. Jasně, byl to divný rok, nedá se nijak usuzovat, jestli Scala ubírá i30... ale je to indicie, že to s tou Scalou není tak zlý.
Avatar - iudex
25. 2. 2021 17:21
Re: Scala
Nie je to zlé a ja uznávam potrebnosť kompaktného hatchbacku, najmä v EU je to základ. Ale už skeptickejšie vidím potrebu dvoch veľkostne blízkych a technicky takmer identických hatchbackov. Tam je kanibalizácia viac než istá. A pri čoraz obmedzenejšom badžete na spaľováky (lebo EV) tipujem, že jedno z nich bude musieť skončiť. No a novovyvinutá Fabia to nebude.
Každopádne ak pôvodne bola úvaha, že Fabia kombi nebude, lebo ju nahradí Scala a Kamiq, tak opačný postup, teda že Fabia kombi bude a nahradí Scalu sa mi javí ako lepšie riešenie. Predsalen subkompaktný kombík už pomaly neexistuje a Fabia kombi bude mať monopol.
Avatar - Emel
25. 2. 2021 22:18
Re: Scala
Budget nevím, Scala je vyvinutá, teď je potřeba, aby vydělala nějaký peníze spíš než aby skončila jako ztrátový projekt.

Otázka jsou výrobní kapacity... ale něco mi říká, že letos s nima problém nebude.
25. 2. 2021 09:20
Scala je prcek
Tak u Scaly stěží narvu koleno vedle toho zaobleného středního panelu a pod tu sníženou palubovku. S tím jsem u předcházející verze Rapidu problém neměl. Takže do Rapidu se vlezu, do Scaly ne.

A to samé udělají i u nové Fabie, takže tam více místa nebude.
Rozbalit vlákno
3
25. 2. 2021 10:29
Re: Scala je prcek
Scala je zvlastne auto. Vyhrava pomaly vsetky novinarske porovnavacie testy - nielen na okoli, ale aj vo VB, DE a pod.

Co mam skusenosti vsak v porovnani s G7 je to VELMI vidiet a pocut, ze je to ojebanejsie auto.

Palubna doska sice ma navrchu celkom fajnovy plast - lenze dekoracna lista a kaplnka okolo budikov je otrasny bakelit. Pri kazdom dotyku vrzga a puka. Hapticky dojem je priserny.

Stredova opeirka ruk sa neda vyskovo aretovat a je zasadne uzsia ako pri O3 alebo G7 a preto realne daleko menej vyuzitelna.

Hrana dveri je skosena, neda sa na nu vylozit ruka.

Sedadla sa tiez zdaju subtilnejsie ako pri G7.

Strop je tiez len ledabolo pripevneny, pri tlaku sa pohybuje a duto ozyva.


Na druhu stranu - vybavenie elektronickymi systemami je spickove, motor 1.0 tsi 85 kw ide paradne a so slusnou spotrebou okolo 6,5 litra na dialnici (palubny pocitac ubera cca pol litra).

Vzhladom na totoznu platformu preto pozicionovanie Scaly po prichode Fabky kombi bude tazke.

A pretoze vyvoj a vyrobu treba zaplatit, ocakavam, ze prave Fabka kombi bude z dlhodobeho hladiska nahradou Scaly.

Zatial bude Scala bodovat hlavne vacsim kufrom.

No a to koleno - to je tiez pravda. Uz Rapid mal neprijemny vystupok pri pravom kolene a Scala v tom pokracuje este viac. Clovek musi sediet uplne predpisovo, aby ho to netlacilo.
Mozno to suvisi aj s tym, ze pozdlzne nastavenie volantu je slabsie a vodic musi sediet blizsie pri palubnej doske.
25. 2. 2021 10:44
Re: Scala je prcek
No asi si na to kápl, protože to dává smysl. Nová Fabia Combi možná dorazí až v roce 2023 ne proto, že by ji dřív v Česaně nestihli vyvinout, ale proto, aby se do té doby alespoň trochu amortizovaly náklady na vývoj a formy nepříliš dobře prodávané Scaly! :-O
Avatar - wakantanka
25. 2. 2021 13:35
Re: Scala je prcek
zdvihnutá Scala menom Kamyq sa ale predáva lepšie. Scalu samotná automobilka poziciovala ako HB trošku pod Octaviou, ktorá HB nemá. Aj keď do Fabie dajú 1,5 TSI a nacenia ju rovnako sko Scalu, stále tu bude argument zobrať o čosi väčšie auto. Otázka je či sa do Fabie vôbec 1,5 dostane aj keď zatiaľ tvrdia že áno. Osobne si myslím, že ak vôbec tak to bude stáť nezmysel, aby sa to moc nepredávalo, lebo fleetové emisie nepustia a jedno EV + 2 - 3 PHEV to nevytrhnú.
25. 2. 2021 09:23
Škoda Scalia a otázka
Takže sa zrejme žiadne prekvapenie konať nebude, potom tu už len preberieme dizajnové detaily a hotovo. Celkom by ma zaujímalo, či to v interiéri neduní. V takom Kamiqu mi to dosť vadí a vlastne aj Clio má s tým trochu problém.

Je dosť možné, že je to zimnými gumami, ale je to nepríjemné. Litrové TSI ide ticho v nízkych otáčkach, DSG ho dusí a do toho ako keby ste mali zaľahnuté v ušiach, len také monotónne dunenie.
Rozbalit vlákno
1
25. 2. 2021 10:32
Re: Škoda Scalia a otázka
Zaujimave, dunenie som nezaznamenal. O3 v nafte dunela statocne, ale benzinova Scala??
25. 2. 2021 09:32
manual
nechapu, proc do 1.5 nedaj i manual.
mohlo by to byt maly a levny auto na blbnuti, a kdyby se to jeste trochu chiplo...
za par let budu klukoj shanet auto a F4 by mohla bejt adept, ale kazdopadne manual, at si jeste uzije trochu ty radosti ...
Rozbalit vlákno
59
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 09:44
Re: manual
Tak Fabie nikdy nebyla zrovna nic zábavného na zatáčení, takže i se silným motorem to asi nebude úplně hračka a pochybuji ,že dovolí udělat RS.
25. 2. 2021 09:56
Re: manual
nevim
v zivote se v tom nejel, tak nemuzu soudit.
ale jestlize to ma stejnej podvozek jako polo, ktery ma (nebo nedavno melo) i foukanej dvoulitr nebo 1.8 a hodnoceny to v testech bylo dobre, tak by to zas takova hruza snad bejt nemela ani v F4 ...
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 09:59
Re: manual
No ale Polo mělo ten motor ve verzi GTI a troufnu si říct, že to nebude nastaveno stejně jako Polo s litrem.

Neříkám, že hrůza, ale že mimo rychlosti by klasická Fabie se silnějším motorem nebyla o nic zábavnější a já si zábavu představuji trochu jinak :)
25. 2. 2021 10:47
Re: manual
ber to tak, ze by se cena mela vejit do 450tis
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 10:51
Re: manual
Té Fabie s 1.5TSI ? Nebo to je tvůj rozpočet ? V případě rozpočtu bych klidně koukl po zánovním HH, když chceš srandu, tohle bude jen rychlejší Fabie a dodělávat tam něco z aftermarketu, jako proč ne, ale když už to bude stát ranec a ještě do toho investovat?
25. 2. 2021 11:21
Re: manual
scala 1.5tsi v manualu stoji 480tis, takze fabie v tyhle konfiguraci by se do 450tis vejit mohla.
muj rozpocet na auto je uz 20 roku max to co vydelam za kvartal kvuli odpoctu DPH ;-)
ale nedavno mi tu nekdo radil, at auto koupim venku, pak se DPH vubec neuctuje, coz je docela dobrej napad.
a to nejen u auta ale u vseho ostatniho, protoze pak za material, stroje, pristroje... platim o to DPH min, jen na tom ostrouhaj mistni dodavatele ...
Avatar - wakantanka
25. 2. 2021 13:39
Re: manual
ako neúčtuje? vonku síce kúpiš bez DPH, ale ak ho budeš chcieť postaviť na CZ značky, tak tú DPH predsa musíš zaplatiť tak či tak. Ak si platca DPH tak po podaní priznania zaplatíš rozdiel.
25. 2. 2021 13:54
Re: manual
priklad:
koncem ledna sem v holandsku kupoval do vyroby malej automat za cca 300tis. v cechach sice maj distrubutora, jenze v cechach bych vyklopil 300tis + 63tis DPH, holandanoj sem zaplatil jen 300tis (v korunach). samozrejme, kdybych to koupil v cechach, tak 25 dubna s podanim DPH by me za dalsi mesic financak tech 63tis vratil, resp bych zaplatil na DPH o 63tis min ale 2.5(3.5) mesice bych v tom tech 63tis mel.

dobre, jde o usmudlanejch 63tis, ale vem si, ze kupujes linku za 10M, pak uz do toho musis vrazit 2.1M navic a pak se jeste dohadovat s financakem, aby ti to vratili, protoze vracet moc nechtej ...

to samy s materialem, kdyz to kupujes v zahranici, tedy 0% DPH, staci ti na to min penez, nez kdyz to kupujes v cechach.
samozrejme, kdyz ses platcem DPH
Avatar - wakantanka
25. 2. 2021 18:01
Re: Re: manual
Mno živím sa dovozom vína, takže o tom hádam niečo viem. 🙂 Akurát ja som mesačný platca DPH, takže u mňa je to tak mesiac a čosi kým reálne zaplatím. Ak si štvrťročný platca, tak tam je benefit jasný.
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 20:00
Re: Re: manual
Ale ale... Tak to Budem kamarádi! :D Já ho zase rád konzumuji :D
Avatar - Emel
25. 2. 2021 22:19
Re: Re: manual
Najednou se lísáš... :-)
Avatar - wakantanka
26. 2. 2021 07:16
Re: Re: Re: manual
Ty konzumuješ automaty? 🙂
Avatar - Ozzman
26. 2. 2021 10:37
Re: Re: Re: manual
automaty s vínem :D
Avatar - wakantanka
26. 2. 2021 16:00
Re: Re: Re: Re: manual
Pán je fajnšmeker 👍🙂
Avatar - Emel
25. 2. 2021 10:32
Re: manual
Tohle je nová platforma... široká, nízká.
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 10:48
Re: manual
Uvidíme, protože žádná klasická Škodovka doteď mohla být cokoliv, jen né zábavné auto a když nebude RS...
Avatar - twistedTSD
25. 2. 2021 12:45
Re: manual
Všechno je zábavné auto, když máš dost odvahy... a není důvod, aby zábavná nebyla F4 s podvozkem Ibizy.
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 13:26
Re: manual
Ok :D Já bych to pak nazval spíš adrenalinový sport, než zábavu, ale ok :D
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 13:54
Re: manual
:-[] No, na Tranzita jsem myslel, ale tím, kterým jezdím má jízdní vlastnosti spíš jako ta "troska", jen trochu větší výkon a jediný správný motor pod kapotou - turbodiesel ! :D
Avatar - woody-alien
25. 2. 2021 14:04
Re: manual
Snad nemyslíš, že SportVan :-[] :-[] :-[] měl pod kapotou něco jinýho než turbo naftu. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 14:19
Re: manual
Nene, poctivou tak dvacetiletou T350 na balonech, 2.4 TDDi 85kw a RWD samozřejmě s manuálem ! :D Prostě řidičskej sen :D Ale jako, naložená pořád umí 170 po D1... komfort v tomto režimu bych přirovnal k startu nějakýho starýho ruskýho letadla, nebo k Rapidu :-[]
Avatar - woody-alien
25. 2. 2021 18:37
Re: manual
Nějak takhle ?
http://youtu.be/1gIDvaxBxZc?t=117
:-[]
Avatar - woody-alien
25. 2. 2021 13:36
Re: manual
Jasně. V tomto smyslu byla extra zábavná třeba i Š1203. ;-)
Avatar - miromen
25. 2. 2021 14:57
Re: manual
A co chceš vidět. Doteď škodovka nedělalala auta a konči na nějakem RS což jsou akorat tak rychlejši škodovky. Navic zatim co GTI přiostřilo a i tak je to největši bačkora mezi HH tak RS opačne ještě vic zcivilnělo. Navic sam viš, že TSI pod 1.8TSI stoji za houno a jsou to spiš benzinove diesly se zvukem jak z vysavače. Takže i kdyby nabidla 6val tak ji to nebude nic platne.
Avatar - woody-alien
25. 2. 2021 10:48
Re: manual
Takže stejná jako u aktuální Ibizy. Hmm, v tom případě rozhodně nelze čekat žádný zázrak ani s 1.5 TSI.
https://www.auto.cz/…sportovec-121727
25. 2. 2021 10:47