Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVideo: Měřili jsme spotřebu plug-in hybridu ve městě. Opravdu je úsporný jen s nabitou baterkou?
222 komentářů
Anonym
Podle katalogových údajů to totiž vypadá, jako že VW nemá vůbec zádné zpoždění za Toyotou v hybridech. Realita z videa říká, že to co bych jel s 11 letým HEV Priusem 3 (100kW systémového výkonu) za 5 (+0) aniž bych se snažil o úspornost a za 3,8 (+0) kdybych jel eko-rallye, tak to jede VW za 5,6 (+0,2kWh elektřiny). Takže zpoždění za Toyotou je cca 11 let.
Možná by stálo za zkoušku projet si to sám i s tím VW, abys měl porovnatelnou spotřebu přímo zajetou konkrétním řidičem. Posuzovat jízdní styly dvou lidí je přinejmenším zavádějící.
Na 3,8 musíš trénovat a snažit se. Ale za 5 to jede každému kdo neblbne.
Pořád to není porovnatelné ani mezi dvěma řidiči, natož mezi dvěma auty.
Nevím, co a jak jede každému, co neblbne. Ale kamarád si koupil novou Corollu hybrid a jezdí s ní po Brně za 7. Normálně, ne sportovně.
Mohl by ten tvůj kamarád natočit video? Opravdu by mě zajímalo, jak to dělá. Myslím, že kdybych se hodně moc snažil, tak to s Priusem taky za 7 dám. Ale musel bych se záměrně pohybovat přískoky, vyhýbat se rekuperaci a tak.
Zavolal jsem mu, řekl jsem mu, že ho Roman Horký vyzývá k natočení videa, jak se učí jezdit s hybridem. Jeho odpověď sem psát nebudu. Mohl bys na mě žalovat p.Machalovi, jak je tvým zvykem.
Mne to divné neprijde. Kdo ještě s hybridem nejezdil, bude ve městě mít problém než se
nauci pouzivat rekuperaci. Navíc teď v zimě, pokud parkuje venku, tak to udělá taky hodně.
nauci pouzivat rekuperaci. Navíc teď v zimě, pokud parkuje venku, tak to udělá taky hodně.
Já jsem měl Corollu půjčenou asi na hodinu a měl jsem po Praze spotřebu 4,5 a to jsem s tím jel poprvé a chvíli i na dálnici. Proto mi to taky přijde divné. Ale jestli s tím jezdí jak ti mladí hoši u nás s těmi z půjčovny...tak to i chápu.
Když Karlův kamarád jezdí za 7 tak to prostě jezdí za 7 a basta. S Karlem se nediskutuje. Máš možnost tak maximálně kývat jak je Karel dobrej.
Romane, seš retard.
To je ovsem mimoradne pitomy prispevek. Jedna vec je diskutovat o autech a pripadne spolu nesouhlasit, a druha je napadat ostatni diskutujici.
Jirko, já to samozřejmě vím. Ale už jsem nad seriózností těchto diskusí zlomil hůl. Zejména tedy nad některými diskutéry, kteří si sem chodí honit ego a léčit mindráky.
ono je taky problém, že asi nechápeš co Karel chtěl svým příspěvkem říct. Často s ním taky nesouhlasím, ale jestli napíše, že někdo jezdí s dvoulitrovou corollou za 7 po městě, problém s tím nemám. Dá se to za míň úplně bez prblému, ale dá se to i za víc, a taky bez problému. U 1,8 už bych v tom ohledu byl opatrný, tam bych dost přemýšlel, jak toho někdo dosáhnul.
A pak je tu samozřejmě otázka, za kolik a čím jezdil Karlovo kamarád, než pořídil Corollu. To může vnést světlo do tohoto nedorozumnění. A jestli chceš, klidně tě navštívím s mojí Corollou a ukážu ti, jak zvládne jet město za 7, nebo mimo město za 10, případně za 4.
A pak je tu samozřejmě otázka, za kolik a čím jezdil Karlovo kamarád, než pořídil Corollu. To může vnést světlo do tohoto nedorozumnění. A jestli chceš, klidně tě navštívím s mojí Corollou a ukážu ti, jak zvládne jet město za 7, nebo mimo město za 10, případně za 4.
Fakticky je to správně. Problém vidím v tom, že když jsem se ptal, jak to ten kamarád dělá, tak začal reagovat podrážděně a navážet se do mě. On může, mě se totéž okamžitě vytýkáno. Pan Karel zde má autoritu, protože magora s Priusem umí řádně setřít. Je to totiž velkej chlap a má velký auto se silným motorem..Sice nechápu, proč se plete do diskuse o hybridu, o kterém ví jen to co mu řekl jeho kamarád, ale on v tom problém nevidí. On je velkej chlap s velkým autem s velkým silným motorem. Vůbec mu nevadí třeba ani to, že poučuje o fyzice člověka, který o ní ví víc než on. Protože má v autě silný motor.
Ano, Karlovo reakce byla trochu přehnaná, ale nemůžeš se mu tolik divit po tom, co jsi tu na začátku své diskuzní kariéry předváděl. Udělal sis tu nějakou vizitku a teď musíš zapracovat na její změně.
Přestaň tu bulet jak malý děcko. Napsal jsi, že s hybridem Toyoty musí každej jezdit do 5l a já jsem uvedl na příkladu kamaráda, že to není pravda. Začal jsi mít blbý ulhaný kecy, že to je historka, kterou vyprávím už rok.
Jestli mám nebo nemám silný motor nemá s diskuzí vůbec nic společného, já se s autem ani motorem nechlubil.
"...protože magora s Priusem..." - to jediný je ve tvým ufňukaným příspěvku pravda, ale za to, že jsi magor fakt nemůžu.
Jestli mám nebo nemám silný motor nemá s diskuzí vůbec nic společného, já se s autem ani motorem nechlubil.
"...protože magora s Priusem..." - to jediný je ve tvým ufňukaným příspěvku pravda, ale za to, že jsi magor fakt nemůžu.
Tú Corollu má 1,8 alebo 2,0? Veľa by to vysvetľovalo... ;-)
2,0. Nevysvětluje to nic, prostě s tím zatím neumí jezdit, plus má z mého pohledu příšerný jezdecký styl, aniž by jezdil rychle jako prase.
Jak jsem psal výše, ještě jestli parkuje venku v zimě, udělá to taky hodně. A jak píšeš, jezdecký styl je u hybridu náchylnější na spotřebu než u ice. Stejnou trasu projedu např za 3, ale taky klidně za 10
Jj, parkuje venku. ;-)
A nejezdí náhodou krátké trasy? Já v zimě s vymraženým autem 2km trasy , jezdím za 7,5. Když rozehřívám na místě ta klidně vylezu na 9 a pak to trošku spadne.
Tak to je jasné. Nez se prohřeje, trvá ti dost dlouho. Sice při tom ukládá do baterky, ale ta je brzy plná. Takze běží "naprazdno" jen na zahřátí. Kdyz srovnam jízdu teď v zimě ze Zličína do centra. Pri parkování nebo garáži dojedu za 2-3 litry. Kdyz jsem parkoval venku, dolu to bylo za 5.5. Zpet nahoru ( parkování jen venku ) je to v létě za 4.5, v zimě klidně za 8
No a jsme u dalšího argumentu, proč těžko srovnat Horkého 5l s Priusem s 5,6l Golfu. Pokud jsem tedy ve videu nepřehlídl, že byl vyhřátý.
Prostě pokud chceš srovnávat spotřeby dvou aut tak přesně, že tě irituje rozdíl půl litru (rohor), pak bys měl oběma jet ty sám a za +- stejných podmínek.
Prostě pokud chceš srovnávat spotřeby dvou aut tak přesně, že tě irituje rozdíl půl litru (rohor), pak bys měl oběma jet ty sám a za +- stejných podmínek.
To srovnání nijak nekomentuju. A z vlastni zkusenosti ( Ozzman ) vím, že je potřeba jeden řidič na objektivní srovnání.
To je pravda, ale nechá mě pan Kolman to zkusit? Nenechá. A ani to teď zrovna nejde. Až to půjde tak pro vás všechny taky natočím video, jak jedu s Priusem 3 Jablonec-Praha po dálnici. Taky si zde pořád diskutéři berou do úst dálnici, jako že se výhoda hybridu ztratí.
Nemusis, uz jsem o tom napsal blog, i s fotkami: https://blog.auto.cz/…brid-po-dalnici/
No výhoda se ztratí. Praha-Brno při průměru 100km/h jsem mel 5.2, pri nesnaženi se dosáhnout průměru stovku, tak jsem mel 90km/h a spotřebu 4.2. Na tom je vidět, jak spotřeba hybridu s rychlosti raketove roste. Neříkám, že to je špatná spotřeba, ale diesel už to zvladne taky při tom průměru 100.
Proti dieslu je to jedno a proti benzínovému čmoudu je HEV lepší. Takže u tohoto úhlu pohledu se ta výhoda hybridu neztratí.
Benzinovy cmoud je co prosím? Chapu u dieselu, kdyz hulí jak parní lokomotiva a zanechává za sebou uhelnou stopu a silnici. Ale benzin?
Já říkám každému autu, které má jen spalovací motor, čmoud. Připadá mi to vtipné. Omlouvám se všem, koho to pohoršuje.
Mne tedy trochu unika pointa. Ale může to být moje chyba. Pochopil bych, kdyz bys mel EV a spalovakum říkal cmoud. Ale když máš HEV, je to vlastně jen efektivnější "čmoud".
Jo, můžeš mu říkat poločmoud. Takový hybrid mezi čmoudem a EV. A kruh se nám uzavřel.
Taky mám čistokrevného čmouda a mám ho rád a nestydím se za to. Já nejsem EV fanatik.
Taky mám čistokrevného čmouda a mám ho rád a nestydím se za to. Já nejsem EV fanatik.
A ten rozdíl je mnohdy větší, než půl litru, hlavně u hybridu... Hlavně tady romčovi neříkej, že si jel za 5 s mým těžkým Mondeem v naftě, toho trefí :D
Praha- Plzeň za 4.8. Jj
Určitě netrefí, viz můj post.
Ale taky ti neřekl, že za stejných podmínek s corollou to zajíždím kolem 3.6
Tak za 10 to by si snáď musel za sebou ťahať autobus.. :-[] Zima mne na hybride 1,8 robí tak 0,2 -0,3 navyše, jednoznačne sa s hybridom treba zžiť teda pochopiť princíp rekuperácie (predvídanie), efektívneho zrýchľovania a plynulosť jazdy. Inak ti je hybrid nanič...
Tak nám každý hybrid, Auris, minulý Yaris, minula RAV4, aktuální Yaris, aktuální RAV4, camry i corolla, v zimě jsou o cca 0,7 az 1 litr nahoru. A to i na dlouhé trase oproti letní spotřebě.
Chápem, garáž v zime a relatívne dlhé cesty mi ten rozdiel oproti tebe znižuje.
Nepsal jsi o nělm už před rokem to samé? Nechytej mě za slovo, ale už to bude pár měsíců co jsem to samé od tebe četl. Takže za jak dlouho se ten tvůj kamarád naučí základní principy plynulé jízdy?
Nepsal. Doteď měl octu 1,8tsi, Corollu má cca 2 týdny.
Mmch, ty sem rok nechodíš.
Mmch, ty sem rok nechodíš.
Vidíš, chytas ho za slovo :-[] :-[]
Jo a jeslti ma 2 tydny, musí počkat do najezdu cca 5tis km. Nejen, že si zvykne, ale i je tam nějaká SW změna.
Jo a jeslti ma 2 tydny, musí počkat do najezdu cca 5tis km. Nejen, že si zvykne, ale i je tam nějaká SW změna.
S tým musím súhlasiť, to auto (keď niesi úplný magor) ťa časom "naučí" jazdiť úsporne... SW neviem, nepostrehol som no kľudne by sa mohlo takto auto počas zábehu samo "chrániť" ;-\
Tak to musí mať veľmi zlý jazdecký štýl. Moja žena s Corollou HSD 1,8 alebo Yarisom jazdí za 5 a to sa mu jazdným štýlom nijak neprispôsobila a podla môjho úsudku ani moc nepredvída. Na predošlom aute podobného výkonu a hmotnosti jazdila so spotrebou o liter a pol vyššou.
Ani mi ty zeny nepripominej. Ta moje zvladla v lete ujet skoro 300km se spotrebou 2,8. A to na zacatku byla baterka nabita na 11km dojezdu. Dodnes nechapu, jak se ji to povedlo.
Hele kluci, vy mi připomínáte bývalou Octa TDI sektu, co jezdila za 3 litry a ještě byli nejrychlejší na silnici.
Ty tedy do toho ještě dostáváš manželku, to je upgrade :-[] :-! :yes:
Ty tedy do toho ještě dostáváš manželku, to je upgrade :-[] :-! :yes:
Protoze michas jablka a hrusky. Hybrid dokáže být jeden z nejrychlejších v provozu a nebo naopak jeden z nejuspornejsich, jen ty 2 věci se vylučují v daný okamžik.
Promin, ze jsem do diskuse pod clankem o tom, jak jezdi PHEV s vybitou baterkou, napsal jak dokaze jet PHEV s vybitou baterkou ;-)
Nebude to spôsobené necitlivosťou dolných končatín?
Necitlivost ti způsobí u hybridu spotřebu nad 6 litrů. A zrovna Jirka má zkušenosti s hybridy azaz
To nebyla reakce na me :) Ono se to v tomhle systemu fakt neda poznat. Driv bylo aspon tracitko "reakce na" ...
jo i 60/100 je nad 6 litrů. Přestaňte blbnout, budoucnost je v dieselu!
Pýtam sa, pretože mám na Lexuse NX najazdených cez 100000 km a reálnu priemernú spotrebu mám 6,9 l/100 km. Preto sa mi tá spotreba zdá veľmi vysoká.
Vš 100 000km je diesel sotva zajetý :-)
hmm, nám ve 100tis dva TDI umřely, takže jestli je sotva zajetý motor na odpis, tak super. Jednomu přestalo fungovat čerpadlo oleje, druhému praskla hlava.
Protože nejsi vodič, ale polovodič.
Od senilniho člověka to chápu tuhle domněnku. Navíc já s danými auty/motory nenajel ani km.
Začínáš se v tom motat čím dál víc.
Začínáš se v tom motat čím dál víc.
Vám umřely dva, mě na firmě vydrželo několik kusů +300kkm před prodejem. Teď, kde je větší statistická chyba.
Měnily se spotřební věci.
Měnily se spotřební věci.
Statisticka chyba je určitě na obou stranách. Vzorek je příliš malý. Navíc zalezi spis na pristupu výrobce nez na technologii.
3x 2,0TDI, 2x 3,0TDI. Nikdy problém s kouřivostí a vyjma řemenů, v jednom případě u 2,0TDI ještě setrvačníku nic co by znehybnilo auta, nebo si vyžádalo mimořádný zásah.
A k tomu 2x 1,4TSI a 1x 1,2TSI (tam se měnily rozvody za původní chrastící originál).
A k tomu 2x 1,4TSI a 1x 1,2TSI (tam se měnily rozvody za původní chrastící originál).
pche, to umím s hybridem taky :D :-[]
I ty filuto jeden :-)
On zvladne i za 11, nebo to byl Lamal?
A já mám rekord 16.5 na cca 20km, to ještě Ozzman nepřekonal.
A já mám rekord 16.5 na cca 20km, to ještě Ozzman nepřekonal.
Okamžitou spotřebu jsem několik vteřin viděl 33l na 100. Ale za 16,5 na 20 km to asi opravdu neumím. Nejhorší výsledky v zimě snad něco okolo 6,5 (na 20 km trase). Věřím tomu, že kdybych se záměrně snažil tak to dám.
Tak to aktuální spotřebu nemůžu říct, vic nez 15 to neukáže :D.
když pojedeš na jeden zátah z Plzně do Ostravy, bude to mít 15l průměr..
To si bere moje druhé auto, když s ním trápím na dálnici modernější a silnější auta, naprosto běžně :D
Jí už raději nikoho netrápím. Oni ti BMW a Oktávkáři neunášejí když jim Prius do kopce ujíždí a vyvolávaji nebezpečné situace. Nemám už zájem. To samé když Prius jede ve městě 50 tak se musí předjet ta s*vině jedna prašivá.
ale notak:D To musí být nějaké Oktávky 1.4MPI ne? :D
stačí jeden TDI a už blokuje levej pruh v domnění, že mu to táhne vodspodu
Abys ho s tvým muzeálním křápem předjel, musíš ten zastaralý benzínový motor točit jako zubní vrtačku. :no:
To je bezvadné, že máš takovou formuli. :-[] mě tohle poměřování pindíků hrozně baví a nejvíc, když někdo závodí s někým, kdo o domnělém závodě nemá ani potuchy ;-)
Tak to je samozřejmě nějačastější závod, pamatuji si, kdy takhle muj táta kdysi na přelomu 90. let předjel na pražském okruhu Ferrari, tuším tenkrát Modenu s naší Felicí 1.3LXI :D To bylo radosti :D
Ale někdy je to fakt jiná situace a opravdu poznáš, že se s tebou chce někdo poměřit. Já asi nezapomenu na nedávný incident s BMW X4 (musel to být totální základ, jinak si to neumím představit), který mne zuřivě vyblikával, kdž jsem byl vedle kamionu ve 110ti s Méganem, tak jsem na to šlápl a uhnul mu do prava za kamionem, do 170ti mne nemohl dojet, pak už bylo vidět, že těch kw má přeci jen trochu víc, tak jsem byl moudřejší a ustoupil :D Takže, někdy se to povede. Říkám to sem schválně, protože sám bych tomu nevěřil, jak starší a papírově slabší auto může potrápit takovou "káru" a diskuzně by mi to nikdo neuvěřil a já někomu jinému asi taky ne, kdybych to nezažil... a že závodil, to bylo očividné :D
Stejně tak jsem zažil, jak doopravdy jede ta Corolla a to ne jen ta Mikesuse, ale i jiný kus, co jsme měli na test. Ono je to prostě i o tom, že vyrazí díky elektromotoru o vteřinu či dvě dříve a pak potřebuješ mnohem větší výkon, aby si ho dojel a s přehledem předjel. Nejlepší je to třeba na semaforech, kdy vyrazíš vlažně s tím, že se zařadíš o pár desítek metrů dál před auto, které je vedle tebe a jakmile ti on chce "zatopit" a to i s obyčejnou Fabií a vystřelí na plný plyn, musíš prostě v tu chvíli mít o dost více, aby si udělal bezpečný manévr.
Naopak ten Prius, což mohu soudit s mnoha jízdami se slabšími 1.8HSD bude na dálnici zdechnila, ten nenahání žádné TDI :D
No a pak jsou lidi, co tě k tomu ještě blokují, aby si je nepředjel....
Ale někdy je to fakt jiná situace a opravdu poznáš, že se s tebou chce někdo poměřit. Já asi nezapomenu na nedávný incident s BMW X4 (musel to být totální základ, jinak si to neumím představit), který mne zuřivě vyblikával, kdž jsem byl vedle kamionu ve 110ti s Méganem, tak jsem na to šlápl a uhnul mu do prava za kamionem, do 170ti mne nemohl dojet, pak už bylo vidět, že těch kw má přeci jen trochu víc, tak jsem byl moudřejší a ustoupil :D Takže, někdy se to povede. Říkám to sem schválně, protože sám bych tomu nevěřil, jak starší a papírově slabší auto může potrápit takovou "káru" a diskuzně by mi to nikdo neuvěřil a já někomu jinému asi taky ne, kdybych to nezažil... a že závodil, to bylo očividné :D
Stejně tak jsem zažil, jak doopravdy jede ta Corolla a to ne jen ta Mikesuse, ale i jiný kus, co jsme měli na test. Ono je to prostě i o tom, že vyrazí díky elektromotoru o vteřinu či dvě dříve a pak potřebuješ mnohem větší výkon, aby si ho dojel a s přehledem předjel. Nejlepší je to třeba na semaforech, kdy vyrazíš vlažně s tím, že se zařadíš o pár desítek metrů dál před auto, které je vedle tebe a jakmile ti on chce "zatopit" a to i s obyčejnou Fabií a vystřelí na plný plyn, musíš prostě v tu chvíli mít o dost více, aby si udělal bezpečný manévr.
Naopak ten Prius, což mohu soudit s mnoha jízdami se slabšími 1.8HSD bude na dálnici zdechnila, ten nenahání žádné TDI :D
No a pak jsou lidi, co tě k tomu ještě blokují, aby si je nepředjel....
Přesně o tom to je. Ten Prius je na maximální povolené rychlosti (90/130) mnohem dřív a víc už jet nechce (ten jeho řidič). A po 3 vetřinách se přižene hovádko a předvede se nebezpečným předjížděcím manévrem...
Ten Prius se může reálně měřit s nějakými lepšími 1.6atmo, z nuly na 50 možná vystřelí, ale nad 50 už zaostává a v disciplíně nájezdu na dálnici třeba 80-120 už tuplem.
http://img4.auto.cz/…19/11/80-120.jpg
http://img4.auto.cz/…19/11/80-120.jpg
Ale o priusu a dalnici nikdo nemluvil. Dalnici jsem přidal až ja.
Mluvil o něm Romča, že jim Prius ujíždí
Na dálnici? A kde to vidíš? Jo jako že těch 130, OK. To je tam pro úplnost. 50/90/130, maximální povolené rychlosti. Na těch je Prius vždy dřív i na té dálnici, sorry jako.
Do kopce ujíždíš BMW a Oktávkám, nevím o jakých rychlostech mluvíš, ale dal jsem ti odkaz na tabulku 80-120, nebo závodíš ve městě ?
60-100
http://img4.auto.cz/…19/11/60-100.jpg
Z nuly akcelerace nedávám, bylo hodně mokro, takže je to pro FWD nefér.
60-100
http://img4.auto.cz/…19/11/60-100.jpg
Z nuly akcelerace nedávám, bylo hodně mokro, takže je to pro FWD nefér.
Twl já začnu vlákno tím, že nezávodím a ty se mě ptáš kde závodím. To nemá cenu.
Až mi jednou rupnou nervy a to hovado před sebe nepustím tak bude zle.
Až mi jednou rupnou nervy a to hovado před sebe nepustím tak bude zle.
"Jí už raději nikoho netrápím. Oni ti BMW a Oktávkáři neunášejí když jim Prius do kopce ujíždí a vyvolávaji nebezpečné situace"
Když toto není poměřování Priusu, tak co tedy ?
A nebo
"maximální povolené rychlosti. Na těch je Prius vždy dřív i na té dálnici, sorry jako."
To si asi zjistil taky tím, že si s někým musel závodit-poměřovat se, nebo jak? Z tabulek to tak totiž fakt není :D
Když toto není poměřování Priusu, tak co tedy ?
A nebo
"maximální povolené rychlosti. Na těch je Prius vždy dřív i na té dálnici, sorry jako."
To si asi zjistil taky tím, že si s někým musel závodit-poměřovat se, nebo jak? Z tabulek to tak totiž fakt není :D
BYLO - minulý čas. Chápeš?
To nic nemění na té měřené dynamice, takže Prius fakt není rychlejší až na disciplíny 0-50 za sucha.
Tabulkově ne. Vysvětluju si to tak, že hovádko to podcení, nevyužije od začátku plný výkon a pak zírá na Prius v dálce před sebou a rupne mu v bedně. Přitom já jsem se jen chtěl rozjet na povolenou maximálku, protože to je nejekonomičtější. A taky nejmíň zdržuju provoz.
No a s čím se měříš ? :D S Fabií HTP? Prius má stovku za ideálních podmínek kolem 11s dle verze, reálně jsme naměřili 12 u PHEV, ale bylo mokro. To je dynamika lepších 1.6 atmosfér... nic jiného, pokud s tebou závodí, nebude pomalejší, spíš naopak.
To je tady normální, že se reaguje na něco co nebylo napsáno :-) Já to mám prakticky u každého postu.
A to má hybrid 1,8 nebo 2,0? Protože jestli jestli je to 1,8 tak je něco špatně. Na autě nebo na kamarádovi.
Já jsem se s Corollou kombi 1,8 hybrid dostal na rovných 7l/100km jenom jednou. Od tankování k tankování po dálnici 150-160kmh tacho.
Dlouhodobý průměr mám 5,5. V létě jezdím za 5, v zimě za 6. Tak 50% dělají dálnice. Čisté město by bylo o litr méně bez velké snahy.
Edit: sorry, teď jsem si přečetl předchozí reakce. Krátké trasy v zimě udělají svoje. IMHO ani moc nezáleží na tom, jestli je to 1,8 nebo 2,0. Jak se oteplí, tak to půjde dolů.
Já jsem se s Corollou kombi 1,8 hybrid dostal na rovných 7l/100km jenom jednou. Od tankování k tankování po dálnici 150-160kmh tacho.
Dlouhodobý průměr mám 5,5. V létě jezdím za 5, v zimě za 6. Tak 50% dělají dálnice. Čisté město by bylo o litr méně bez velké snahy.
Edit: sorry, teď jsem si přečetl předchozí reakce. Krátké trasy v zimě udělají svoje. IMHO ani moc nezáleží na tom, jestli je to 1,8 nebo 2,0. Jak se oteplí, tak to půjde dolů.
Proto je škoda, že ten jeho kamarád nechce komunikovat. Třeba by na tom nakonec vydělal, kdyby si nechal vysvětlit základní principy.
Jasne, že sa to nedá porovnať preto je pre mňa jediné relevantné porovnanie ADAC ecotest, kde nedávno pohorel Tucson HEV. Problém je, že je tam dosť malo otestovaných aut a PHEV začína s plnou batériou. Tak vidu okolo 3-4 litre na 100 + 10-12kWh na 100. Môj hybrid to dal za 4,6.
Nebudu odhadovat, jak dobře nebo špatně funguje systém VW, ale srovnáváš 180kw vs. 100kw. Z těch tvých mouder by se jeden fakt potentoval.
Uměl bys mi nějak moudře vysvětlit, kde v této video ukázce byl využit a demostrován ten rozdíl ve výkonu, který jsem sám záměrně uvedl?
Neuměl, člověče. Fakt. Protože pokud je někomu potřeba na webu o autech vysvětlovat, že silnější spalovací motor s turbem má vyšší spotřebu než na úsporu dělané atmo, které má i s baterkou nižší výkon než to turbo bez baterky, tak na to jsem krátkej.
Velkoryse pomíjím, že srovnáváš HEV a PHEV.
Velkoryse pomíjím, že srovnáváš HEV a PHEV.
Vždyť to srovnávám záměrně, tím víc z toho ten VW vychází špatně. A uvědom si prosím, že maximální výkon těch aut je v tomto srovnání spotřeby irelevantní.
takže podle tvé logiky by třeba taková toyota yaris gr, měla po městě jezdit za stejno jako základní motorizace yarisu, když pojedou obě auta identický klobouk? takhle to asi nefunguje ne?
To jsem netvrdil. Srovnávám zde srovnatelný hybrid s hybridem a tvrdím, že maximální výkon nerozhoduje. Nic víc a nic míň. Nehybridní "čmoudy" se můžou pochopitelně lišit víc, ačkoli stále si myslím, že zrovna parametr max. výkonu nemá vliv.
:yes: Máš recht, Romane. Kusumb píšící o něco výš má hybrid s třílitrovým benzínem s 240kw. Po Praze by tedy měl jezdit za 5l, jinak je to důkaz zaostalosti.
ja vlastne ani nevim za kolik to jezdi po Praze vybity. Za 5tk a kazdodenni jezdeni po Praze jsem vzdycky jezdil mesto pouze na elektriku. Ta baterka je fakt velka a tim, ze ji to neplejtva na dalnici, tak ji do mest porad zustava dost.
Kazdopadne po svezeni v lexusu rx450 se poznamkam o naskoku Toyoty jenom smeju. Stejne jako hybridu bez turba a bez prevodovky... Jinej svet..
Kazdopadne po svezeni v lexusu rx450 se poznamkam o naskoku Toyoty jenom smeju. Stejne jako hybridu bez turba a bez prevodovky... Jinej svet..
Čiastočne ťa chápem no pochop že fakt porovnávaš neporovnateľné. Skrátka musíš brať do úvahy výkon sústavy, výkon batérie, hmotnosť (!) auta resp. batérie... Tiež si myslím, že VW má čo doháňať ale keď by si vzal na porovnanie tie dve autá na napr. mestský okruh napr. 40 km PHEV by to HEV "natrel" lebo by dal celú trasu len na elektro... Chápeš? Porovnávaš neporovnateľné.
Bohužel nemám k dispozici lepší příklad z vlastní praxe. Kdybych se psal o něčem, co neznám, tak bych byl okamžitě falešně napaden ze lži. Až budu mít Prius PHEV, dám vědět. Ale stačí si ho opět porovnat dle internetových pramenů a zase z toho ten VW vyjde špatně.
Mám Corollu 1,8 ja ťa (čiastočne) chápem ale fakt, HEV a PHEV neporovnávaj... Keď som sa rozhodoval aké auto kúpiť mal som na otestovanie Hyundai Ionq HEV aj PHEV jedno po druhom, akože princíp (motor + ekektro) rovnaký no sú to iné svety....
Ahoj R32,
Libi se mi co pises, ale ten tvuj obrazek je strasidelny.
To uz je lepsi ten Prius...
:-)
Ale pod (obrazkem) Priusem jsou zase dost extremni nazory.
A to mam Toyotu a hybridy rad.
A o tom ze HEV Toyoty bude fungovat s lip, nez PHEV s vybitou baterkou (HEV) od VW neni pochyb.
Libi se mi co pises, ale ten tvuj obrazek je strasidelny.
To uz je lepsi ten Prius...
:-)
Ale pod (obrazkem) Priusem jsou zase dost extremni nazory.
A to mam Toyotu a hybridy rad.
A o tom ze HEV Toyoty bude fungovat s lip, nez PHEV s vybitou baterkou (HEV) od VW neni pochyb.
No, ona možná fakt pojede jako atmo benzín bez hybridu po městě, když nebudeš šílet a ani na okruhu si to neřeklo o nějaké dramatické spotřeby, tuším, že kolem 15ti
24.5 jsme skončili nebo tak nějak. Určitě přes 20 to bylo.
Malá turbá sa začali robiť hlavne preto, že v režime malej záťaže(na NEDC test stačí nejakých 34kW a väčšinou sa ide ešte na menej) majú nižšiu spotrebu ako podobne výkonná atmosféra. Ak nevyužiješ plný výkon, tak spotrebu ovplyvňuje hlavne účinnosť pri požadovanom výkone, hmotnosť a jazdné odpory.
nejlepsi auto co sem kdy mel a to mam i v12...
Přečti si to pořádně. Kankunen píše, že PHEV jede s vybitou dráž, než stejný motor bez baterky. To nijak nesouvisí s papírovou spotřebou.
Srovnáváš s wifi a vsadím boty, že ani nevíš jaké frekvence se používají. Ale podle tý nejzákladnější posuzuješ ostatní.
Prostě jsi ukázal, že nejsi jenom troll, ale dokonce tupý troll.
A co ten diesel se spotřebou 3,2?