Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Unikátní hybrid PAL-V už získal certifikaci jako auto a téměř i jako letadlo

5 komentářů

Avatar - lyon667
lyon667
Zajímalo by mě, jak mají vyřešen pohon jedné vrtule ze dvou Rotaxů současně. 912iS je sice stříkačka, ale pokud nejsou dokonale synchronizované, musí v převodovém ústrojí vznikat dost velké momenty (pokud tedy ten druhý nepoužívají výhradně jako prerotátor nosného rotoru, což u takhle těžké autogyry nedává smysl, výkon by chyběl na tlačné vrtuli).

V pojezdovém režimu se zase, jak uvádí specifikace, používá jen jedna pohonná jednotka. Umístěná vzadu, bez ofuku vrtulí a v režimu ne zrovna vhodném pro letecký motor - asi bych se trochu bál o životnost.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jeden motor je na pojezd, druhý žene pouze tlačnou vrtuli. Nic víc nepotřebuješ.
Avatar - lyon667
lyon667
Výrobce ale udává kombinovaný výkon v letovém režimu 200 HP, což odpovídá zapojení obou motorů: https😐/www.pal-v.com/…en/e😜lore-pal-v#…

PS: Virník je dle definice rovněž letadlo. Nicméně není letoun. 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Maximálně může zístkat certifikaci jako vírník.
Avatar - palix
palix
Je to rovnaké ako slovenský "aeromobil" (či ako sa to volá). Ani auto, ani lietadlo. Za tú cenu si môže človek kúpiť samostatne aj dobré auto, aj lepšie lietadlo (nejaké ultraľahké).
Nakoniec - kombinovať auto s lietadlom je zbytočné. Koľko ľudí má reálne pilotskú licenciu? To už radšej skombinovať auto s loďou...
Nakoniec je celkom dobré, že lietať zatiaľ nemôže každý z nás - to by sme sa báli chodiť po ulici, aby na nás nespadol nejaký dopravný prostriedok :-!