Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík, nová videoposila z Číny a VW e-Golf: Vstupujeme do éry elektrických ojetin?
23 komentářů
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Třeba půjde na zkušenou do ČLR, nebo na školení §50, páč vrchnímu redaktorovi Pechrovi bylo novým CEO po Líbě naznačeno, že bude muset počítat i s těmi EV, které spolu s burešovou vládou na střídačku neustále v editoralech celkem marně hejtoval. A tady už vidíme i s tou Konou první vlaštovky...
...koneckonců Daniel Křetínský i Patrik Tkáč provozujou elektrárny a ne rafinerii :-!
...koneckonců Daniel Křetínský i Patrik Tkáč provozujou elektrárny a ne rafinerii :-!
jirik_kirij
Zdraží spalovací auta, aby měli z čeho dotovat BEV, co půjde zakážou. Skoro si připadám jak Nostradamus. :-(
Procpak to asi delaji v te hloupe Cine?
Ja rozhodne nejsem fanousek Ciny. Ale to neznamena, ze vsechno co delaji je spatne.
Taky pouzivaji u nas nemyslitelne metody.
Ja rozhodne nejsem fanousek Ciny. Ale to neznamena, ze vsechno co delaji je spatne.
Taky pouzivaji u nas nemyslitelne metody.
Asi špatně čteš, co píšu. Já netvrdím, že to, co dělají v Číně je vždy ze zásady špatně a už vůbec ne, že jsou tam hloupí. Jsou těžce pragmatičtí. Více jak u nás.
Já jen říkám, že když se náš president jezdí do Číny učit a tak bych se nedivil, kdyby se tam jezdili učit i naši zákonodárci. Takže čekám, že za pár let je čínský vzor u nás.
Pár lidí, co si BEV už pořídili, čerpají výhody které jsou. Tím fungují jako 5. kolona a zdůrazňováním výhod a bagatelizací nedostatků natáhnou další, kteří nejsou ze zásady proti a mohou si to dovolit. Časem jich pak bude přibývat, protože nebude za rozumný peníz už mimo bazar co koupit. a ještě postupem času se vyprázdní i ty bazary. Pak to pojede jako lavina, výhody se zruší a nakonec všichni (kromě ekoteroristů a silně nadprůměrně příjmových) zapláčou nad výsledkem.
Já jen říkám, že když se náš president jezdí do Číny učit a tak bych se nedivil, kdyby se tam jezdili učit i naši zákonodárci. Takže čekám, že za pár let je čínský vzor u nás.
Pár lidí, co si BEV už pořídili, čerpají výhody které jsou. Tím fungují jako 5. kolona a zdůrazňováním výhod a bagatelizací nedostatků natáhnou další, kteří nejsou ze zásady proti a mohou si to dovolit. Časem jich pak bude přibývat, protože nebude za rozumný peníz už mimo bazar co koupit. a ještě postupem času se vyprázdní i ty bazary. Pak to pojede jako lavina, výhody se zruší a nakonec všichni (kromě ekoteroristů a silně nadprůměrně příjmových) zapláčou nad výsledkem.
Uz me ty narky odpurcu EV nebavi.
Prechod k elektromobilite povede jiste ke krachu a nedostupnosti aut. :D:D:D
Klasicke straseni zastupcu prumyslu, ktere probihalo pri kazdem zprisneni norem.
Uz od zakazu olova v benzinu...
Drzet se stare technologie, ktera bude brzy nekonkurenceschopna je prozirave?
Vazne?
Co na to historie?
Kodak, Nokia?
Prechod k elektromobilite povede jiste ke krachu a nedostupnosti aut. :D:D:D
Klasicke straseni zastupcu prumyslu, ktere probihalo pri kazdem zprisneni norem.
Uz od zakazu olova v benzinu...
Drzet se stare technologie, ktera bude brzy nekonkurenceschopna je prozirave?
Vazne?
Co na to historie?
Kodak, Nokia?
To nejsou nářky. To je popis skutečnosti. Zpřísnění norem je jednoznačně politika. Pokud by to byla politika daná zájmy ne jen úzké skupiny lidí, budiž. Ale to tak není. A znáte ten příklad s bazénem? Vy si myslíte, že když se v jednom roku bude bez omezení čůrat do vody a ve druhém rohu se to zakáže, tak voda v bazénu bude čistá?
Stejně tak nejsou spalovací motory stará technologie a už vůbec to není nekonkurenceschopná technologie. Kde by byly EV bez silných dotací, jak do výzkumu (který se platí z prostředků vydělaných na autech se spalovacími motory), tak do infrastruktury. Dotace jsou konkurence? Ne, dotace ve valné většině jsou jen čiré zlo.
A Kodak, Nokia? Blbější příklad jste si nemohl vybrat. Obě firmy skončily kvůli konkurenci, kdy neodhadly vývoj, který je bez dotací. Jakákoliv podobnost s EV je v obou případech nulová.
Stejně tak nejsou spalovací motory stará technologie a už vůbec to není nekonkurenceschopná technologie. Kde by byly EV bez silných dotací, jak do výzkumu (který se platí z prostředků vydělaných na autech se spalovacími motory), tak do infrastruktury. Dotace jsou konkurence? Ne, dotace ve valné většině jsou jen čiré zlo.
A Kodak, Nokia? Blbější příklad jste si nemohl vybrat. Obě firmy skončily kvůli konkurenci, kdy neodhadly vývoj, který je bez dotací. Jakákoliv podobnost s EV je v obou případech nulová.
JFK
Podobné eGolfy tady přes rok provozovala nějaká startup share společnost, všechny ale celý den až do noci po městě z 99% otročili s fluktujícími nádeníky pro zloděje z dámejídlo, každý den na superchargeru. Než jednoho dne všechny komplet zmizely.. to bude skvělej kup, něco jako vybydlený citigo po rozvozu pizzy :-[]
PowerHouse
Tak hlavní bod testu jsou ty kaput baterky po 8 letech.
U té Kony to bylo nyní za 1 300 000. Přes 150 000 Kč ročně. Snad se ta cena časem sníží.
U té Kony to bylo nyní za 1 300 000. Přes 150 000 Kč ročně. Snad se ta cena časem sníží.
Je snad jasny, ze ta cena baterek Kony byla nesmysl.
To odpovidalo nejmin 800$ za kWh.
:D:D:D
Dnes se daji sehnat kvalitni baterky za polovinu.
:-O
To nemluvim o proklamovane cene okolo 100$...
Takze cena nahradni baterky Kona urcite neni argument.
Ja bych ji vydelil tak ctyrmi.
To odpovidalo nejmin 800$ za kWh.
:D:D:D
Dnes se daji sehnat kvalitni baterky za polovinu.
:-O
To nemluvim o proklamovane cene okolo 100$...
Takze cena nahradni baterky Kona urcite neni argument.
Ja bych ji vydelil tak ctyrmi.
Tak snad i u tohoto testu nám prozradí na kolik příjdou nové baterky.
Souhlasím, ty u Kony jsou hodně nadnesené.
Souhlasím, ty u Kony jsou hodně nadnesené.
a už jsme zase u tohohle nesmyslu.
ty snad znáš automobilku, kde prodávají originální náhradní díly za cenu výrobních nákladů? (100usd/kwh) vůbec bych se nedivil, kdyby byla běžná praxe z ICE dokonce horší, než tebou zmiňovaný 8 násobek výrobních nákladů.
jediná šance bude nějaká druhovýroba, kde možná budeš na tom čtyřnásobku.
obrovské baterie jako náhradní díl jsou sice bezprecedentní, takže je možné, že je nějaká lobby dotlačí ke snížení marže, ovšem dost pochybuji že budou prodávat bez zisku, jak ty doufáš.
ty snad znáš automobilku, kde prodávají originální náhradní díly za cenu výrobních nákladů? (100usd/kwh) vůbec bych se nedivil, kdyby byla běžná praxe z ICE dokonce horší, než tebou zmiňovaný 8 násobek výrobních nákladů.
jediná šance bude nějaká druhovýroba, kde možná budeš na tom čtyřnásobku.
obrovské baterie jako náhradní díl jsou sice bezprecedentní, takže je možné, že je nějaká lobby dotlačí ke snížení marže, ovšem dost pochybuji že budou prodávat bez zisku, jak ty doufáš.
Přesně tak, ono to ani reálně nejde prodávat třeba za dvojnásobek. Celý ten řetězec je postaven směrem k lince. Každýmu to přijde děsně jednoduché, vždyť se přece vezme jeden díl, zabalí a pošle. Tak to ale nefunguje. Ať už automatizace, kontrola kvality, just in time, material flow, když už se to vyrobí kvůli náhradním dílům, tak ve větším množství a do ceny se promítne skladování, počítáno na zabraný objem, někdo musí vyřídit objednávku, připravit výdejku, ten díl vzít, zabalit, poslat, potvrdit v systému, za všechno tohle navíc ještě větší DPH, další daně za lidi atd.
No jasne. Pobavils.
:D:D:D:D
Tohle vsechno: "vyřídit objednávku, připravit výdejku, ten díl vzít, zabalit, poslat, potvrdit v systému" je pri cene 1.300.000Kc fakt dulezity.
Wtf, tady se nebavime o olejovym filtru!
Prej "pripravit vydejku". Sorry kamo, ty jsi fakt mimo.
:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D
Tohle vsechno: "vyřídit objednávku, připravit výdejku, ten díl vzít, zabalit, poslat, potvrdit v systému" je pri cene 1.300.000Kc fakt dulezity.
Wtf, tady se nebavime o olejovym filtru!
Prej "pripravit vydejku". Sorry kamo, ty jsi fakt mimo.
:D:D:D:D:D:D
Třeba motor 3.0l V6 od Renaultu je v ceníku jako náhradní díl za 480tKč. Vzrušovalo by vás to při koupi 8 let starého auta? Jistě ne, protože se o spalovací auta jistě zajímáte, víte, že je hodně možných řešení. Pokud se budete stejně intenzivně věnovat i EV, uvidíte, že taková řešení jsou i u elektromobilů.
Modrý blesk
od VW je to drzost, co nyní říkají a dělají kolem elektroaut!. Dát za "auto" eGolf s dojezdem 200 km když byl nový 1 míč, a potom se doprošovat, zda Vám vůbec milostivě povolí změřit hodnotu kapacity akumulátoru, u kterého nemá ani pořádnou termoregulaci a ještě si svévolně dodatečně snížil garanci kapacity po 5 letech z 80 % na 70 %.
A k novému panu redaktorovi. To, že byl někdo v komunistické Číně, tak aby díky tomu měl lepší předpoklady psát o elektroautech než ten kdo tam nebyl, tak to je asi stejně vypovídací skutečnost, jako když byl někdo za komunistů v SSSR.
A k novému panu redaktorovi. To, že byl někdo v komunistické Číně, tak aby díky tomu měl lepší předpoklady psát o elektroautech než ten kdo tam nebyl, tak to je asi stejně vypovídací skutečnost, jako když byl někdo za komunistů v SSSR.
jiras_
Proč má každý představu, že servis BEV bude nějak levnější než u spalováků? Dneska se nejvíc nachytáš na elektrice, výbavě, senzorech atp, to vše zůstane. Stejně tak plechy a lakovna. Olej je sranda, proti tomu jde zase větší opotřebení pneu. A nějaká oprava baterek bude cenově minimálně stejně náročná, jako oprava převodovky. Akorát sáhnout na elektriku může jen někdo s vyhláškou 50 a paragrafem 6 a vyšším, ten nemá důvod dělat pod 400 na hodinu pro sebe, tzn. servis naúčtuje trojnásobek, logicky.
Že to nemá vstřiky nebo turbo - to je už x let součást každého auta a nějak je nevidím poházená v příkopech jako neperspektivní. Dávno jsou čistící postupy, druhovýroba. Kdo se chová jako prase ke spalováku, bude i k BEV a u obou si připlatí za opravy Automobilky se zisků taky nevzdají. Akorát že vstřik si při troše snahy uděláte i sami, vyměnit blok nebo článek v baterce u auta fakt není jako opravit si baterku do nářadí z Lídlu, jak je podle youtube oblíbené sebemrskačství spousty Čechů.
Že to nemá vstřiky nebo turbo - to je už x let součást každého auta a nějak je nevidím poházená v příkopech jako neperspektivní. Dávno jsou čistící postupy, druhovýroba. Kdo se chová jako prase ke spalováku, bude i k BEV a u obou si připlatí za opravy Automobilky se zisků taky nevzdají. Akorát že vstřik si při troše snahy uděláte i sami, vyměnit blok nebo článek v baterce u auta fakt není jako opravit si baterku do nářadí z Lídlu, jak je podle youtube oblíbené sebemrskačství spousty Čechů.
Ale ono to tak je, za posledních 17 let se mi na autech porouchalo vždy něco v soustavě, kterou má spalovací auto, například potkání se motoru, dvouhmotový setrvačník, hadice od turb, svíček a žhavičů.... Na jednom autě to byla klimatizace, ale ta je i na EV. Dále pak každoroční výměny olejů, kapalin a filtrů (vyjma kabinového, opět i v EV). Častější výměny brzd, které se ve spalovacím autě bez rekuperace výrazně více opotřebovávají. Pokud máte nové auto, většinou vám nedovolí donést si olej, filtry. Mě v průměru vezmou 10k ročně. V EV vám maximálně vymění kabinový filtr, změří baterii.
Arese
...nadšence do zkratowozů s praxí s několikaletým pobytem v Číně, tomu říkám redaktorské "terno"! :-O :-( :no:
-- Au.
"na trhu elektrických ojetin"
-- Jau
-- Auvajs
Jinak, jízdu na na elektriku miluju. Nenávidím politický cirkus kolem ekonomického a ekologického nesmyslu BEV.