Nástupkyně favoritu a felicie oslnila nadčasově hladkými plochami a hranami. Škoda Fabia ale klidně mohla být kulaté vajíčko. Disproporční druhá generace dodnes budí rozpaky a ta třetí, dosluhující, se vrátila ke kořenům.
Historie!!!: Mohlo to být vajíčko, (čárka, tolik k první generaci), rozpaky, (čárka, druhá generace vzbudila rozpaky) a kořeny (a třetí generace znamenala návrat ke kořenům).
Jsi mileniál nechápající psaný text? Nečti, koukej na YouTube. ;-):yes:
Řekl bych, že jsem toho přečetl víc, než ty. Ten nadpis je extra stupidní. To, že se dá ten nesmysl pochopit z prvního odstavce článku, je jasný. Ale takovýhle prasečiny by novinář vypouštět neměl.
Pane redaktore tento čkánek vyšel ve Světě Motorů, který jste pouze skopíroval, ale protože o škodovkách nic nevíte, tak jste ho skopíroval i s chybami a že jich tam je.
Hlavně si pane redaktore zapomatujte, že Fabie první generace se výraběla ještě v roce 2008 a to v provedení sedan poslední vůz sjel z linky v březnu 2008 a byl ve stříbrné metalíze
Proto jsem rád, že to tady mám zadarmo a tak chlapce s žádnýma stížnostma neprudím. Čtu co mě zajímá, pokud mají něco špatně, tak na to upozorním a jsem velmi rád, když mi to někdo potvrdí nebo vyvrátí v diskuzi.
Měl jsem to stejně, mě se taky jednička nelíbíla - zvenku ta podivná šikmá spára mezi nárazníkem a blatníkem, a uvnitř ta otřesně primitivně tvarovaná přístrojová deska. Taky mě šokovalo, jak výrazně ve srovnání s Feldou ubylo vnitřního prostoru a menší byl vlastně i kufr. A velmi chyběl motor 1.6 16V. Proporce i design dvojky byla opravdu učiněná katastrofa, opravdu se mi líbí až současná trojka (ale spíše předfacelift, i když i facelift je zkousnutelný...).
Výborný? Jezdil jsem se všemi verzemi. Povedená byla jedině poslední verze s 59 a ještě lépe se 63 kW. Se 74 kW ten motor začal zatahovat někdy kolem 4500 ot/min, níž to byla totální mrtvola. A tomu odpovídalo i ultrakrátké zpřevodování... A spotřeba... :'-(
vyborny 1.4 16V, ktery pro dosazeni toho vykonu musel tankovat 98 oktanu a tocit se nekam k 6k otacek a do roku 2002-3 zraly olej kvuli spatnemu materialu pistnich krouzku.
Ta 1.6 tam opravdu chybela. Pritom do Fabie by se vesla jak 16V z Golfa, tak 8V z Octavie. Zajimave, ze do dvojkove to najednou slo...
Vůbec nepotřeboval 98 oktanů. Jezdil na normální naturál a právě ten točivej charakter na něm byl boží :D Který jiný motor od VW měl omezovač až na 7500 ot a táhnul skoro až do konce? Bylo krásný jak teprve kolem 4000 ot začal chytat lauf. O spotřebě oleje teda nevím. Konkrétní auto co jsem s ním jezdil já bylo tuším 2001 a olej nežralo až do 150 tis nijak extrémně. Jestli se tam za 15 tis dolil litr, tak to bylo hodně. 1,6 mě teda jízdníma výkonama moc nenadchnul.
98 oktanu bylo predepsano od vyrobce, sam udaval, ze na 95 dojde ke snizeni vykonu.
Ja nerikam, ze tocivy motor neni dobry (taky se mi to libi), ale do tezkeho auta typu Fabie se takovy charakter do normalniho provozu moc nehodi a spousta lidi ho ani neumi vyuzit.
Mimochodem, 1.6 se delala i ve verzi 92kW, ta by se asi s tou 1.4 srovnavala lepe :) Bohuzel byla dostupna jen v Polu 6N a Lupu GTI...
Aha tak do toho našeho se trvale tankovala 95ka. V krátký Fabce to jezdilo moc pěkně. Že jsou spousta lidí řepy co neumí jezdit a tudíž využít potenciál motoru ovšem neznamená, že je ten motor špatný ;-) Jeho točivý charakter mi teda moc vyhovoval a rád na to auto vzpomínám. Rozhodně v mých rukou nezarůstal karbonem :-)
První generace hatchback je podle mě ošklivá, ale co nepobrala do krásy, to zválcovala ve verzi kombi a nabíkou verzí a kvalitního interiéru, za který by se nemusela stydět ani nějaká levnější verze nové Oktávky 4. Hatch nezachránilo ani RS dle mého názoru. Proti Felicii byla uvnitř znatelně menší, pamatuji si, že jsem se v hatchbacku vezl vzadu jako teenager, kdyz jsme měli my Felicii a v té jsem seděl slušně, ve Fabii skrčeně.... o mnoho let později jsem se vezl i v kufru kombíku a to bylo znatelně lepší :D
Spraviť Fabiu ako typické malé auto bolo krokom späť a najväčšou chybou, pretože VW mal zrazu z dvojice malých áut (Ibiza, Polo) zrazu tri... Keby spravili auto na pomedzí tried, teda niečo medzi Polom a Golfom, kam koniec-koncov Felicia spadala, urobili by lepšie. Podľa takého receptu robia Octaviu a je podstate úspešnejšia. Väčšou Feldou by to mali aj lacnejšie, nebolo by nutné vymýšľať modely ako Rapid a Scala (s ktorou si dnes nevedia rady a je tak nejak navyše). Kombík Fabia bol nutnosťou, bez neho by to bolo asi fiasko - hoci aj kombík bol voči Felícii kombi o kus menší.
Mně jako nejnepovedenější přijde II. generace. Tam to nezachrání ani kombík, Jednička je vlastně docela nadčasová a ani dneska mě nijak neuráží. A o trojce se nebojím říct, že je to hezké auto.
My sme kupovali pre zmenu feliciu v roku 2001... r.v. kveten 2001 cize defakto jednu z poslednych kusov nakolko uz rok a pol bezal predaj novsej fabie... ale rozhodli sme sa pre feldu aj kvoli cene... 1,3 50kw mpi stala 252 000 vtedajsich korun kdezto 50 kw 1,4 mpi fabia uz stala cez 300 litrov... cize ten cenovy rozdiel v danej triede za novsi model bol na tu dobu fakt velky... k tomu mala felda1,3mpi voci fabii 1,4mpi lepsiu dynamiku ... vacsi kufor... samozrejme uz nebola tak bezpecna ani vybavena ale nam postacovala a vyhovovala ... navyse aj spotrebou bola na tom voci 1,4mpi vo fabii lepsie... hoc samozrejme ta mohla potom mat aj 16v 1,4ky... ale tam uz aj cena bola opat inde... celkovo to bola ina doba... ine vozy... ale rad na to spominam... to bola kupa auta defakto este sviatok... dnes sa na tom clovek len pousmeje ....
7.5? Proboha co to je za řidiče? Jako HTP mělo mraky chyb, ale mých zaznamenaných 32t km bylo se spotřebou 5.75 l/100 km..
Za 7.5 jezdím s GTI a to o dost dost dost svižněji než s HTP...
Stačí se podívat do profilu a vidíš, že jsme měli tu z jedničkové Fabie, ale 7.5 litru, ne na chvíli při trýznění na dálnici, ale dlouhodobě...to chce už mít buď vymleto v hlavě nebo být neumětel...
No, to máš o litr více než je průměr, https://www.spritmonitor.de/…a/398-Fabia.html?…
Staticky tedy průměrně 6,5, co je více, je už jelito nebo má vymleto v hlavě, když si na dálnice nebo lítaní na plný kotel koupí tříválcovou základní motorizaci.
je hezké, že jsem pořád osmý neúspornější. :yes: A to nejsem louda, jen umím řídit. ;-) a tady 13/108 https://www.spritmonitor.de/…/372-Megane.html?… https://www.spritmonitor.de/…and_Picasso.html?… tady dokonce první, přitom z Picassa ždímám nadMPV výkony, :-O
Jen s tím Polem jsem až 28. a sotva těsně podprůměrný: https://www.spritmonitor.de/…en/451-Polo.html?… ale, asi to s tím koncernem neumím.
Spotřeba je ovlivněna řidičemnejvýrazněji, jsem hodně dynamický řidič, v podstatě si nemůžu vzpomenout, kdy mě někdo předjel nebo ujel..., ale zároveň měl Megane při prodeji původní destičky a ještě 60% stavu, najeto 116t km, a je to vidět, když za někým jiným jedu, že furt všichni šlapou na brzdu, nedodržují vzdálenost, kvůli tomu jedou plyn/brzda... atd....
Jezdím krátké trasy hlavně v městě, snažím se nebýt brzda provozu v rámci předpisu. Na delších trasách se dá dostat pod 6, ale pro me účely by byl jednoznačně nejlepší elektromobil. Stačil by mi dojezd 100km.
Ozzmane, ale já netvrdím, že to nejde, nebo jo? Jen, že je to vymleto v hlavě, když máš dlouhodobou spotřebu 7,5 l/100km/h... nebo ty považuješ či snad Škoda auto (Seat) vyráběla HTP s tím, že se ten motor bude držet ve Fabii rychlejších aut na dálnici, že to bylo jejich cílem? Divit se, že motor s výkonem 47 kW bude nad dálničním limetem žrát jak prokopnutý je asi jako se divit, že slunce dnes ráno opět vyšlo, stejně tak je non sence si koupit HTP a hnát ho po dálnici, na to byly jiné motory ve Fabii.
Já měl s prvním Favoritem spotřebu přes 10l /100 km LPG, což je hodně, ale dobře vím, že jsem s ním jezdil po dálnici dlouhé trasy, vždy hodně rychle na konstrukční parametry toho auta mimo dálnice jsem taky prasil, ale nikde jsem si na spotřebu Favoritu nestěžoval, protože prostě jsem si za to mohl sám, běžně s tím ostatní jezdili kolem 7 l/100km...
"„V průběhu vývoje se například objevil požadavek provázat design malého modelu s větší octavií a vlastně tak definovat designový jazyk automobilky. Proto dostala fabia onu charakteristickou čelní masku,“ prozrazuje Václav Capouch." - toto je kolosálna blbosť, požiadavka na jednotnú tvár značky bola dávno predtým, už Felicia dostala z tohto dôvodu s faceliftom predok podobný Octavii.
No, a mně Fabia II vlastně nevadí... jen to musí být kombík
Tam ta vyšší stavba tak netahá za oči.
Docela vážně o ní uvažuju, až mě moje bolavá noha donutí opatřit auto s automatem.
1.6 je ještě docela odolnej motor, dělala se s klasickým automatem, s hydroměničem, a ničím mě neuráží.
Blbý je, že jediný pěkný sedačky, v provedení Sport, nejsou nikdy kombinavaný s tím automatem.
Re: No, a mně Fabia II vlastně nevadí... jen to musí být ko
Nedělej to... jestli jsi byl frustrovaný z Passatu 7G, z FII. se zhroutíš. Tvrdý podvozek, tupé řízení, hlučnost, hrana středního panelu v koleni...a exteriér Mickey Mause na tripu. FIII. je o parník lepší volba. Nebo nějaká hezká O2 Scout. Ve finále dobře nakonfigurovaný Rapid z posledních let výroby s 1,2 TSI 81 kw jede taky hezky.
Re: No, a mně Fabia II vlastně nevadí... jen to musí být ko
Potíž je, že právě po té zkušenosti nechci DSG.
Nejen po té zkušenosti, a za žádnou cenu. :-)
Ta 1.6 benzín by měla jet normálně, to není HTP... ne? Máš osobní zkušenost? Já jen s 1.4 59kW, a ta jela docela slušně...
Mluvíme o malém autě na dojíždění po okolí, kde ten automat ocením nejvíc. Když jedu 300 km po dálnici, tak je mi to skoro jedno - zařadím na začátku a pak na konci.
Re: No, a mně Fabia II vlastně nevadí... jen to musí být ko
Motor je určitě v pohodě, ale podvozek je hrozně prkenný a interiér dost bakelitově užitkový. To vše v rámci soudobé konkurence, k dnešku to vynikne ještě více. Větší hlučnost od motoru a kol. Jinak bez problémů, poruchová není v žádném směru, když se vyhneš prvním 1,2 TSI. Ale co vybrat za ty peníze ojeté a s měničem....to je ořech..:-)
Re: No, a mně Fabia II vlastně nevadí... jen to musí být ko
Ten podvozek u dvojkove Fabie je opravdu zvlastni. Ja mam Cordobu na stejne platforme, taky je dost tvrda, ale proti dvojkove fabii je o dost komfortnejsi, klidnejsi a mene uskakana. Ze by tolik delala vyssi stavba karoserie?
Příznačné,v těchto diskusích. Záměrně napíšu nesmysl a ten je okamžitě uznán za pravdu. Proč? Protože na to mozková kapacita zdejších diskutérů stačí. Na rozdíl od složitějších úvah, které jsou označeny za hlouposti a co víc, jejich autor za hlupáka. Stačí tohle už na ty mínusy?
Edit: Uf konečně, stačilo i to předtím. Gratuluji, připojil jsi se k názoru, který má samé minusy.
Mě už naštvat nemůžeš, ani tvůj kamarád Karel. Nad vámi já jsem zlomil hůl. Nejste tak chytří a vzdělaní, jak si myslíte, ale sebevědomí máte hypertrofované. Inteligentní člověk pochybuje i sám nad sebou. Tak čau.
Otázka je, prečo by sa o to mal snažiť. Prečo by sa vôbec o to ktokoľvek mal snažiť. Úplná absencia tvojej akejkoľvek sebareflexie je tu už notoricky známa, a nie je dôvod sa nad tvojimi pokusmi upozorniť na seba pozastavovať.
Fabie mě až tak nezajímá, ale dám sem citát z hybridu: "Volkswagen navíc ještě v tomto desetiletí zpřístupní mnoha lidem autonomní jízdu. „Elektromobilita byla jen začátkem, opravdová revoluce teprve přijde. Se strategií ACCELERATE zvyšujeme rychlost na cestě do digitální budoucnosti,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Volkswagen projde v příštích letech dosud nevídanou proměnou.“
Volkswagen s pomocí nové strategie urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Jediné co chtějí je pronajímat příplatkové funkce a nechat si platit každý rok poplatky za navigaci, klimu, tempomat a spol.. To je důvod, proč je nový Golf celý v displayi a proč mají z ničeho nic tak rozjeb..ný software. Je to i důvod, proč probíhají v VW takové personální čistky digitálně nepozitivních a proč se Diesse po takových průserech nepochopitelně drží, sviňa.
Hrubě jim to nevyjde a drsně na to doplatí. Kdyby to fungovalo, dávno by v tom jel Apple.
Bohužel tím poserou i spoustu oblíbených modelů VW a celou Škodovku.
Jednoznačně narazí. Tenhle obchodní model už by dávno fungoval v NB, mobilech, hodinkách, bytech.... Nefunguje nikde. Logicky, buď budeš prodávat Golfa ve fullu za 450 a doufat, že si někdo bude předplácet příplatkovou výbavu za nesmysl, takže brutálně proděláš. Nebo ho budeš nabízet za 950 s tím, že po třech letech polovinu funkcí vypneš a nikdo si ho nekoupí (protože ti brutálně naroste TCO kvůli poklesu prodejní ceny II. majiteli.
Tak ještě další podrobnosti:
Již za dva roky bude na silnicích jezdit síťově propojená flotila více než 500 000 vozidel, která umožní značce Volkswagen pohotově reagovat na požadavky zákazníků novými funkcemi.
Volkswagen také výrazně zjednoduší strukturu své nabídky. Budoucí generace vozidel se budou vyrábět ve výrazně menších počtech variant. Individuální konfigurace již nebude určována hardwarem při nákupu vozidla.
Trinity od začátku umožní automatizovanou jízdu na úrovni 2+ a výhledově až 4. „Trinity bude pro naše zákazníky pomyslným strojem na čas, protože jim ušetří čas a zbaví je i stresu. Tato technologie se nesmí stát privilegiem pro nemnohé. Díky naší modularitě a výrobě ve velkém měřítku zajistíme, aby byla dostupná pro mnoho lidí,“ říká Ralf Brandstätter.
Volkswagen urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility. Společnost nyní představila strategii ACCELERATE, která jí umožní přizpůsobit se včas a důsledně hlubokým změnám automobilového průmyslu. Se stejnou rozhodností, s níž Volkswagen realizuje svou globální elektrickou ofenzivu, se bude nyní zabývat i velkými tématy budoucnosti. Klíčovými kompetencemi se stanou digitální zážitky pro zákazníky a integrace softwaru do vozidla. Obchodní modely založené na datech umožní značce Volkswagen oslovovat nové skupiny zákazníků a získávat nové zdroje příjmů. Volkswagen navíc ještě v tomto desetiletí zpřístupní mnoha lidem autonomní jízdu. „Elektromobilita byla jen začátkem, opravdová revoluce teprve přijde. Se strategií ACCELERATE zvyšujeme rychlost na cestě do digitální budoucnosti,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Volkswagen projde v příštích letech dosud nevídanou proměnou.“
Volkswagen zahájil se strategií TRANSFORM 2025+ v roce 2016 hlubokou transformaci ve spojení s největší elektrickou ofenzivou v automobilovém průmyslu. Cílem strategie ACCELERATE je nyní proměna Volkswagenu na „nejatraktivnější značku pro trvale udržitelnou mobilitu“. Urychlení transformace společnosti Volkswagen je postaveno na třech pilířích – „hodnota značky“, „modulární platformy“ a „hodnotná společnost“ – tvořených konkrétními opatřeními a ambiciózními cíli.
Integrace softwaru se stane klíčovou kompetencí značky Volkswagen
Vysoké počty prodaných vozů Volkswagen významně přispějí k efektivnímu využívání softwaru v rámci celého koncernu. Integrace softwaru do vozidla a digitální zážitky pro zákazníky se stanou klíčovými kompetencemi společnosti. Volkswagen je proto lídrem vývoje zákaznicky orientovaného digitálního ekosystému. Průkopníkem v této oblasti je rodina ID. Volkswagen založil organizační jednotku ID.Digital pro agilní realizaci projektů, která bude od léta 2021 připravovat a ve 12týdenním intervalu vydávat pravidelné aktualizace „Over-the-Air“. Vůz tak bude v aktuální podobě po celou dobu svého životního cyklu a novými funkcemi bude dokonce vylepšován. Již za dva roky bude na silnicích jezdit síťově propojená flotila více než 500 000 vozidel, která umožní značce Volkswagen pohotově reagovat na požadavky zákazníků novými funkcemi.
Obchodní model 2.0: nové skupiny zákazníků a dodatečné zdroje příjmů
Volkswagen vytváří dalším vývojem automobilu produkt založený na softwaru. To je důležitým předpokladem pro zavádění nových obchodních modelů, jejichž základem jsou data. Překážky pro vstup do světa individuální mobility se sníží, ale současně budou zákazníkům nabízeny velmi atraktivní balíčky služeb pro mobilitu. Pro společnost to bude znamenat dodatečné příjmy ve fázi používání vozidel – například za nabíjecí služby, dodávky energie, softwarové funkce, které si zákazníci budou moci podle potřeby dodatečně objednávat, nebo za automatizovanou jízdu.
Volkswagen také výrazně zjednoduší strukturu své nabídky. Budoucí generace vozidel se budou vyrábět ve výrazně menších počtech variant. Individuální konfigurace již nebude určována hardwarem při nákupu vozidla. Automobil bude mít vše podstatné ve své výbavě a zákazník si bude moci požadované funkce kdykoli objednat prostřednictvím digitálního ekosystému ve svém automobilu. Výrazně se tím sníží složitost výroby.
Jasný plán pro zvýšení ziskovosti
Do roku 2025 bude Volkswagen investovat 16 miliard eur do budoucích oblastí elektromobility, hybridizace a digitalizace. Společnost pokračuje v rámci strategie ACCELERATE v důsledném zvyšování své efektivity, aby si zajistila prostředky pro vysoké investice do budoucnosti. Do roku 2023 bude dosaženo cíle provozní marže minimálně 6 procent a na této výši má být udržována i v dalších letech.
Pozornost se přitom zaměří na posílení odolnosti vůči výkyvům trhu. Volkswagen proto hodlá snížit do roku 2023 fixní náklady o 5 procent, zvyšovat produktivitu výrobních závodů o 5 procent ročně, optimalizovat náklady na materiál o 7 procent a trvale dosahovat zisku ve všech regionech. Cílem pro Jižní Ameriku a USA je dosáhnout vyrovnaného hospodaření již v letošním roce. V Severní Americe budou pro dosažení ziskové zóny postačovat o 15 procent nižší prodeje, v Jižní Americe dokonce o 30 procent nižší.
Ještě rychlejší rozšiřování elektromobility
Volkswagen kromě toho znovu výrazně zintenzivní svou globální elektrickou ofenzivu. Do roku 2030 se zvýší podíl elektromobilů na prodeji v Evropě na více než 70 procent – což je dvojnásobek oproti dosavadnímu plánu ve výši 35 procent. V USA a Číně plánuje společnost ve stejném časovém období více než 50procentní podíl elektromobilů. Volkswagen bude každý rok uvádět na trh minimálně jeden model s elektrickým pohonem. V první polovině roku 2021 představí model ID.4 GTX1 s pohonem všech kol. Ve druhé polovině roku bude následovat sportovní model ID.51. Na podzim bude mít premiéru ID.6 X/Cross1, sedmimístné SUV s elektrickým p
Nový obchodní model = měsíční platby za funkce
Dodatečné zdroje příjmů = prodej el. z rychlonabíječek
Sázka na elektromobilitu = průser z poklesu zisku z prodeje náhradních dílů a servisu spalováků, který je nutno nahradit předchozími body.
Tak výše si přečtěte nezvratné důkazy, že pan Diess už definitivně zešílel a že chce koncern VW nejpozději do roku 2030 totálně (a zřejmě nezvratně) zničit. Prototože pokud by mu výše uvedené progresivistické zločiny zákazníci sežrali, museli by být naprosto a totálně padlí na hlavu! :-O:-O:-O:no:
P.S. Pane Diessi, mi nechceme zkratowozy, ani totálně digitalizované spalovací vozy určené k neustálému dojení zákazníka výrobcem, my prostě chceme normální pořádná auta, ze kterých budeme mít radost! A normální auta vyrábí automobilky, a nikoliv nějací p.o.s.r.a.n.í "poskytovatelé mobility"! Auto není mobil ani tablet, pane Diessi! :-[] Pokud se stydíte za to, že (bohužel ještě pořád) jste šéfem jednoho z největších automobilových koncerů, táhněte od vesla! VW nikdy nebude a nesmí být nějakou z.k.u.r.v.e.n.o.u megaTeslou! :-O:-O:-O:no:
"Pokrokoví lidé". Tak to jsi mě rozesmál. A ty "nepokrokové" zase budete nazývat "rekačními živly", a zavírat do koncentráků, jako po roce 1948? :-O:-O:-O
Co to meleš prosímtě, jací pokrokoví a majetní lidé nadšeně platí výpalné za zprovoznění funkcí? A myslíš, že jakékoli automobilce stačí prodávat v Německu a Norsku?
Ty se nám tady snažíš tvrdit, že máš smysl života v daleko zábavnějších věcech, přitom v diskuzích o věcech, co tě nezajímají a ve kterých nevidíš smysl trávíš tolik svého drahocenného času a dáváš jim tolik energie, kterou bys mohl věnovat věcem a nebo lidem, které máš rád.
Ty musíš mít evidentně hodně smutný život, když jej promrháváš v tom, co tě nebaví.
Já se k ničemu neuchyluji, nejsem úchyl abych se uchyloval do diskuzí o věcech, co mě nezajímají. Už jen zřídkakdy se tady stavím, protože mám jiné lepší věcí na práci, nelžu si tu totiž do kapsy jako ty...a když vidím, co jsi výše vyplodil a vidím tvůj nick v každé diskuzi...
... a ty si tak ochotně naběhneš na vidle..
... inu smutný to život...
No, a jaký by mělo mít účinek to, že mi vytkneš něco, co není pravda? Mám měnit svůj názor jen proto, že se tady lidem nelíbí? Tak to sorry, už mi není patnáct.
Nehledě na to, že taky plácáš pěkný nesmysl, nejsem za každou cenu proti. Je smutné, když zrovna ty se uchýlíš k tak trapné lži.
Predpokladám, že nastane pohyb zákazníkov - jedni odídu, pretože budú chcieť menej digitálne autá, ktoré im poskytnú viac radosti pri šoférovaní, iní preto, lebo budú chcieť digitálne autá. Nakoniec sa to nejako vyrovná.
Horšie by bolo, keby nebola iná možnosť iba nejaké plne digitálne elektrické autá. Potom by sme poniektorí jazdili starými šunkami.
Zajímavé, že třeba Toyota se nevyvíjí takovým kolektivistickým a vyděračským směrem, nevede propagandistické PR a zaměřuje se na nabízení dostupných a žádaných aut. Tak uvidíme, kdo přežije.
To se mi taky zdá přehnané. Náš IT manager u Lloyds v té době jezdil s tehdejší Fabií RS a vím že se vešel do půl milionu s nějakou menší slevou. Koukám do katalogu 2004 a cena za 1,9 TDI RS (96 kW) je 495 tisíc Kč.