Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v únoru 2021: Skok Fordu a Seatu. Hyundai i30 na stupních vítězů

65 komentářů

cudzinec111
Pokles skody sa dal cakat, octavia je uz jednoducho predrazena, scala nie je jej plnohodnotny zastupca a s novou vacsou lepsou fabiou okrem octavky klesne aj ta scala...

Pokles H/K je pre mna trochu predvapenim, hlavne hyundai je solidne auto za dobre ceny, u kii je to este drastickejsie, tak ale napr. ja osobne nevidim dovod priplacat cca tisicku EUR za kiu, ked je to len prezleceny hyundai...😁, cize ten vacsi pokles kie ako hyundaia dava zmysel.

Pozeram, ze mazda je dole iba o zopar percent - zeby uz nasla svoje dno? T.j. uroven predaja "polopremiovych" aut? Mozno im pomohli nejake drobne predajne akcie, ja si myslim, ze to je len taka lastovicka a pojde este nizsie.

Dost je prekvapenim dacia, nove sandero by malo zabrat, ale zda sa, ze duster s iba litrovym motorom a bez 4x4 ludi velmi nebere...
Yazaman
S cenou Scaly si určitě Škodovka připravuje prostor pro velké zdražení u nové Fabie. Tam už je ta cena fakt trochu mimo - Hyundai i30 vyjde v ceníkové ceně skoro o kilo levněji. A i mně, coby ne zrovna velkému příznivci Hyundaje, přijde, že v případě i30 si kupuju o něco lepší auto než Scalu nehledě na cenu.
nlsk
Niekde som čítal,že Škoda pripravuje o5 verziu Junior pre Fabiu (neviem či to nie je hoax) ,tak to vypadá,že cena asi fakt pôjde dosť hore .
Yazaman
Možná ale ve světle špatných prodejů půjdou do levnější Scaly. Tam si od začátku nechávají prostor tím, že nejnižší výbavu nazvali Ambition, takže Active je pořád volný. Ostatně v Polsku Active mají a je cca o 25 000Kč levnější proti Ambition. Výbavu jsem nějak nezkoumal.
Absurdní je, že např. v Polsku u Scaly nabízejí červenou pastelovou barvu a celkem o čtyři barvy navíc. :no:
Arese
Až na to, že auta v holobytu dnes už prakticky nikdo nechce... 😒 :no:
nlsk
Na Slovensku sa tiež predáva Scala Active od 14 760€ za 1,0 TSI 70kw. Ten rozdiel je u nás 1320 € .Tá výbava je asi ako vo Fabii Active ,teda dosť slabá .
Avatar - Avanti
Avanti
Neviem koľko to je presne, možno rok a pol, možno viac dozadu, keď som si nechal urobiť cenovú ponuku na čiernu Scalu Active s 1.0 70kW. Vychádzala na cca 12.300 eur, dnes je to cca o 2000 eur viac. Výbavu som neskúmal v porovnaní s dnešnou Active, ale tá cenovka riadne poskočila a dnes by som za ten základ už vôbec nedal to, čo požadujú...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Škoda šla opačným směrem a navýšila výbavu základních verzí, nebo je z nabídky vyškrtla, takže Junior určitě neočekávám. Už dřív se říkalo, že na základních specifikacích je nulová marže a dnes to bude platit dvojnásob. Junior na pokutu ani investice do elektrifikace nevydělá. Je ale nutné dodat, že se změnilo vedení Škody i strategie koncernu, takže stát se může cokoli.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Znatelné zdražení všech modelů u Škody i příslušenství od 1.3., absence základních barev (bílá Candy), leccos naznačuje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vybírat v nižší střední, asi dnes skončím u i30. Je to prostě dobré auto, co nemá moc chyb. Nepohřbila s displayi i ergonomii jako koncern VAG. Motory ok, dá se vybrat. Cena ok. Design super... Dřív bych určitě bral Mégane, ale po brutálním zdražování kvůli placení emisního výpalného je ze hry.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zdražení Méganu nemá s emisemi vůbec nic společného.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Né vůbec... ty jsi fakt naivka.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ne, nemá. I když si to sebevíc přejete, ale nemá.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, má.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Renault neplatí žádné emisní pokuty, protože pravidla bez problémů splňuje. Mégane zdražil kvůli dost razantní změně výbavy. V podstatě kvůli úplnému vynechání dvou základních výbav.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak bez problémů. že Dacia vyřazuje motorizace z nabídky kvůli splnění limitů. Jasně.
Šimpanz
Emisní pokuty neplatí, ale stálo jej to obrovské náklady, které jej poslaly do historicky největší ztráty mínus 8 mld. eur. A z téhle černé díry se snaží zachránit plošným zdražováním všech modelů.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zrušení základních výbav není zdražení.
Šimpanz
Zrušení základních výbav je jenom maskovací trik aby marketing mohl vykřikovat nabízíme vám více výbavy za trochu vyšší cenu. Ale to není pravda, stačí se podívat na vedlejší článek o Meganu RS, ten se nikdy v základní výbavě neprodával a stál v r. 2019 s automatem 781 tczk Kč, Trophy vyšlo s automatem na 881 tczk Kč. Dnes jsme na cenách 962 a 1.092
Takže zdražení 200 tczk jen to fikne.
h.onzyk
Já ti nevím, u mě by to asi byl výběr z tria Focus, Ceed, Scala co se týče i30 tak nedávám to denní svícení v nárazníku a lá včelí plástve. Ale to vypadá, že naštěstí není u všech verzí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V LED světlech je denní svícení integrováno. A vypadá dobře.
h.onzyk
Teď na to koukám, ta verze s integorvaným denním svícením vypadá líp, kolem sebe zatím potávám spíš tyhle verze https😐/www.tipcars.com/…us-10657165.html?… Ale z tohohle koncernu je mi čistě designově blíž Kia.
Jezdec667
Od výbavy smart máš denní svícení v led světlech integrované do hlavního světlometu a za příplatek 40 tisíc oproti výbavě comfort toho dostaneš docela dost. Takže za mne výbava smart.
Ginger Kyriakos
A,uz je to tady. Nase slavné Háčko. Jak jsem psal, za chvíli tu bude zdejší modlou Dačka, protože Háčko u nového Hnusona pořádně přitlačilo cenově na pilu a za chvíli to udělá u všech modelů. .I30 neni nic jineho nez výsledkem kompromisu mezi vynalozenymi penezmi a tim, co za ne dostanu. Nic vic. Třeba i ta vybehova 308 SW je lepsi nez i30, dokonce i levnější.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nevím, jak je to u vás, ale třeba v ČR je základní výbava i30 dost bídná, připlácí se i za výškově stavitelné sedadlo a BT handsfree. A za to chce Hyundai 330 tisíc. Porovnatelná s Ceedem je až druhá výbava s 1,0 T-GDI za 350 tisíc (Ceed za 365), to už není zase takový rozdíl.
Dacia naopak vůbec překvapením není. Sandero a Logan se teprve začínají prodávat, takže tam v podstatě ani není co prodat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Za Start Plus se připlácí 10 tisíc Kč, to není žádná katastrofa. Reálně prostě i30 začíná na 340 tisících, což je pořád suverénně jedna z nejlepších nabídek ve třídě. Výhodou je čtyřválcová atmosféra, na kterou spousta lidí slyší a 1.0 T-GDI je nezajímá. Zčásti právem, protože ten motor není nic, po čem by člověk toužil.
Ginger Kyriakos
A,uz je to tady. Nase slavné Háčko. Jak jsem psal, za chvíli tu bude zdejší modlou Dačka, protože Háčko u nového Hnusona pořádně přitlačilo cenově na pilu a za chvíli to udělá u všech modelů. .I30 neni nic jineho nez výsledkem kompromisu mezi vynalozenymi penezmi a tim, co za ne dostanu. Nic vic. Třeba i ta vybehova 308 SW je lepsi nez i30, dokonce i levnější.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
U "Hnusona" nijak pořádně na pilu nepřitlačilo, pouze za top specifikace si člověk klasicky zaplatí. 308 má lepší základní motor, jinak nevím, v čem ti přijde objektivně lepší.
Ginger Kyriakos
Hnuson řádně zdražil, a ne že ne. 308 SW má lepší motory, kvalitnější podvozek a lepší odhlučnění, vše,co ocení každý řidič. Prostornost srovnatelná, materiály za mě stále o trochu lepší Pažout. A cena? Ještě lepší než i30. A to je jen příklad. Našel bych x dalších aut nižší střední, které jsou lepší než zdejší modla.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Má prakticky jeden benzínový motor a nic nenasvědčuje tomu, že je lepší než 1.5 T-GDi. Podvozek má slušný, aspoň tedy na hladkých silnicích, ale i30 taky špatná nebude. Odhlučnění nevím, GTI bylo ve vyšších rychlostech docela hlučné a nejen kvůli motoru. Materiály u Hyu vyváží tlačítkové ovládání. Že bys našel dalších x aut je možné, ale budou začínat na 500 tKč.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ta atmosféra už dávno není výhodou. Možná pro ty, kdo se ještě nestihli probrat do moderní doby a stále si myslí, že atmosféra je jednoduchý a nezničitelný motor.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mysli si o tom co chceš, ale těch lidí je dost.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
I oni se brzy poučí.
Ginger Kyriakos
Ne, neni. Atmosféra je dnes peklo. Je to proto, bo za...a EU a jeji emise. Aby jela, musíte ji hodne, hodně točit, což dnes málokdo dělá, protoze lidi zapomněli, ze rozsah použitelných otáček nekončí u 2500/min. Měl jsem v předchozím voze atmosféru (r.v.2003) a byla to krása. Dnešní atmosky jiz nemaji dusi,jsou mdly a ve spojeni s automatem predstavuji pravý bestiální peklo (napr.zde vychvalovana 1.6 od Toyoty).Jede to pak hur nez Felina s 50 kW.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mám zato, že Karpát naopak naměřil, že je nová 1.5 DPi pružnější než 1.6 CVVT. Nejnovější atmosféra, kterou jsem vyzkoušel (P301 1.6), byla taky otřesná, ale neodsuzoval bych předem.
Avatar - Emel
Emel
Závěry - hlavní závěr jako obvykle, jsou to jen měsíční čísla.
Škodovka... když vezmeš 1-2, tak má skoro 36% trhu, to je pořád spíš hodně.
Scarab
Taky mne překvapuje pokles dua Hyundai - Kia. Zvlaště u Kia mi to přijde překvapivé, protože se stále ještě jedná o klasické turbo (1.4 T-GDI i nová 1.5 T-GDI) s klasickým manuálem a "relativně" normálními ovládacími prvky v interiéru. Navíc cena je podstatně nižší než u podobné konkurece (Scala).
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hyundai loni jel za vyloženě výprodejové ceny, základní i30 byla i v ceníku pod třemi sty tisíci, slušně vybavené akční verze do tří set padesáti tisíc. Teď je vše minimálně o třicet, čtyřicet tisíc výše. Ceed zase tak levný není, s nepříliš přesvědčivým litrem za 365 tisíc je to dost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nezdá se to, ale Hyundai podle mě relativně dobře prodával i do firem. Což teď padá.
Avatar - donPedro
donPedro
Kde všechny ty Pumy jsou, co se s nima mohlo stát, kde mohou být? Bo tu u nas v metropoli Slezska jsem neviděl ešče ani jednu ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jednu vídám. Hezké to auto :yes:
Arese
Že by ree😜orty? 😲
Avatar - Ozzman
Ozzman
Viděl bych, že to narvali dealerum, jako před dvěma roky Fokus s 1.0 a pak nikde dlouho nebyly predvadecky s 1.5. Takhle to Ford dělá. Ale na to, jak nemám rád suv se mi docela líbí zezadu... Jen nevím, proč radši nevzit Fiestu..
Avatar - donPedro
donPedro
BTW máte prosím někdo zkušenost s fordím automatickým 7kvaltem ve spolupráci s litrovým EB? Má se co nevidět objevit u 155k verze. Díky 😄
frite
Tak nevím co má český trh společného s tím co jezdí v Katowicích.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tohle jsem říkal - prodeje Octavie poletí dolů a Fabia se stane v krizové době opět nejprodávanější.

Mnozí z vás se mi tu "smáli"... Tak tady to máte vy chytrolíni 😒] :-! :-!
Xylo
Docela by mě zajímalo, proč Škoda (podle Tebe) padá s prodejema v Číně - za leden 2021 prodala 800 aut. Taky si k tomu něco už tady psal? Díky.
Yazaman
No, tam je to fakt záhadou. Myslím, že Číňani museli dostat od medvídka Pú rozkaz od těch kámošů Tchaj-Wanu nic nekupovat. Jinak to snad ani vysvětlit nejde, protože meziročně asi auta na trojnásobek nezdražili a Jetta za celý ten obrovský pokles taky určitě nemůže.
Xylo
Díky za komentář, taky si to tak vysvětluju. My máme taky jednoho medvídka ve vládě - Hamáček mi poslední dobou připadá jako Ewok ze Star Wars https😐/starwars.fandom.com/wiki/Ewok
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Psal. Ale jen to že je s prodeji v háji. Důvod ti říct opravdu neumím, nejsem e😜ert na čínský trh. Ale pokud se mě ptáš na názor, tak podle mě to nebude jediný důvod.

První ale vidím v nové značce Jetta, která dost možná sebrala zákazníky.
Druhý vidím v tom, že Číňané už se dávno za těch pár let naučili právě díky západním automobilkám jako Škoda, VW, Volvo, BMW, MB, ..., výrobu opravdu kvalitních aut a mají spoustu vlastních značek a modelů (jeden příklad za všechny - Geely Tugella...).

Ale to jsou jen nějaké mlhavé odhady, nevím jak si tam Škoda stojí cenově ani jak přesně ji Číňané vnímají. V Indii je Škoda téměř prémií, v Číně nevím. Když se ale podíváš, za co jsou schopni Číňani vyrobit konkurenta Octavie, tak to je méně než poloviční cena...
Xylo
Díky. Je to strašně rychlej sešup na 800 kusů v lednu 2021.
2020
leden 7,800
únor 1,600
3,025
7,871
12,000
15,475
12,000
16,000
20,400
21,300
19,300
13,687
Arese
Ne ne, to jsem tady říkal nedávno já. A Modroslunečník se mi smál! 😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A bude se ti smát i dál. V krizi jsme byli už v lednu, a to byla Octavia stále prodávanější. A až bude za celý rok opět prodejně výše, budu se ti smát o to více.
Avatar - hugino
hugino
Zatiaľ v tabulke nevidím predaj Leona ale dúfam že sa začne lepšie predávať lebo to je momentálne podľa mňa najkrajšie auto v segmente C.
Arese
Možná, ale minulá generace je rozhodně elegantnější (zejména předfacelift). :yes:
Avatar - hugino
hugino
Ja som čítal tvoju recenziu /dobrá volba/ a keď som v roku 2018 vyberal auto tiež som sa bol na Leon pozrieť ale chcel som iba výbavu FR ale bohužial alebo skôr vďaka bohu sa už nedal aspoň u nás objednať s motorom 1.4 tsi tak som kúpil Golf VII.Čo sa týka elegancie to je diskutabilné ale tento nový Leon je oproti predchodcovi za mňa o dosť krajšie aj väčšie auto.Ja si skôr myslím že po faceliftové autá sú kvalitnejšie však hlavne kvôli tomu sa robí facelift a mám to aj osobne v rámci mojích kolegov potvrdené nehovoriac o tom že autá po fl majú ďaleko lepšiu výbavu za rovnaké peniaze ako autá na začiatku predaja.Takže ak môžem poradiť tak keď kupovať nové auto tak až po facelifte.
Arese
Bohužel, nadpoloviční většina faceliftů ten původní design zhorší a platí to i pro (dnes už) minulou generaci Leonu... 😒 :no:
h.onzyk
To asi je, ale třeba pro mě je to kvůli interiéru nekoupitelné auto.
Arese
Nekoupitelný byl jen základní stupeň výbavy, ten má interiér skutečně hnusný... 😒
h.onzyk
Já myslím současnou generaci, která má beztlačítkový kokpit ve všech výbavách.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mně naopak přijde proti předchůdci nezajímavý a jako bonus zprasený interiér. Navíc cenová politika českého importéra je tak retardovaná, že ani nemám chuť zkoumat, za kolik zase vyprodávají skladovky.
admin Fusion webu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Cadillac - 3
Dodge - 10
Chrysler - 1
Lincoln - 2
RAM - 9
Tesla - 15
Mustang - 8
E😜lorer - 7
Renegade - 27 (24x benzín)
Compass - 67 ( 59x benzínn)
Wrangler - 7 (3x benzín)
Avatar - Anonym
Anonym
Lada - 9
GAZ - 3
UAZ - 1
Kamaz - 1
Avatar - Anonym
Anonym
druhé místo v luxusních vozech, LS mělo 4s, zatímco BMW 7 jen 3 a Audi A8 jen 2

Fostek neusnee 😄 😄 😄