Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2021: Skok Fordu a Seatu. Hyundai i30 na stupních vítězů

David Bureš David Bureš 4. 3. 2021 • 02:10
57
65
Zobrazit náhledy (57)
Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW)

Prodeje nových automobilů na českém trhu stále klesají. Únorový pokles byl ale nižší než ten lednový. Některé značky navíc zaznamenaly významný nárůst registrovaných aut.

Na českém trhu bylo během února 2021 registrováno 14.687 automobilů, což je o 15,5 % méně než před rokem. Minulý měsíc tak bylo registrováno o něco méně aut než v lednu (tehdy bylo evidováno 14.794 vozů), meziroční rozdíl je však nižší, v lednu se registrace proti situaci před rokem propadly o 22,7 %. Vyplývá to ze statistik zveřejněných Svazem dovozců automobilů (SDA).

Jedná se tudíž o nejhorší únor od roku 2014, kdy bylo podle SDA v Česku evidováno 12.779 aut. Trh se tak svým způsobem vrací na úroveň před šesti, sedmi lety. Na druhou stranu v únoru 2020 ještě registrace nebyly ovlivněny pandemií koronaviru, která se rozšířila do celého světa až následující měsíc, a tak vypovídající hodnotu o situaci budou mít až březnové výsledky. To se totiž v meziročním srovnání ukáže, zda je letos situace přece jen lepší, nebo kvůli vládním nařízením a s nimi souvisejícím omezeným fungováním automobilových prodejen stále špatná.

Slabý měsíc to každopádně byl pro domácí značku Škoda, která s meziročním propadem registrací o 24,1 % tentokrát klesala rychleji než celkový trh. Důvodem je propad mladoboleslavských kompaktů – Octavia si meziročně pohoršila o 36,8 %, Scala dokonce o 42,5 %. I tak však s 4.847 registracemi Škoda držela přesně třetinu trhu s novými automobily.

Nemění se ani zbytek stupňů vítězů. Jenže zatímco celkově druhý Volkswagen zaznamenal vlastně jen mírný meziroční pokles o 4,6 %, třetí Hyundai se propadl o 11,7 %. Může za to hlavně silný pád hatchbacku i20, jehož registrace meziročně spadly o 58,4 %.

Na čtvrtou příčku se pak tentokrát vyšplhal Peugeot, který dokonce hlásí meziroční růst o 4,7 % na 780 registrací. Ještě větší skok však zaznamenal celkově pátý Ford, jehož 764 registrovaných kusů bylo o neskutečných 57,9 % více. Nadále se totiž projevuje úspěšné tažení malého crossoveru Puma, který to v únoru dotáhl do top 15 modelů na trhu.

Silný měsíc to byl také pro celkově devátý Seat (+25,3 %), patnácté Audi (+34,4 %) nebo šestnácté Volvo (+36,2 %). Mezi dvacet nejlepších se pak tentokrát dostal Jeep, skončil devatenáctý, a to navzdory meziročnímu poklesu o 9,5 %. Třeba Fiat se totiž propadl o 49,2 % a takové Mitsubishi dokonce o 56,3 %.

Český trh – registrace nových aut v únoru 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 2/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 4847 -24,1 33
2. Volkswagen 1512 -4,6 10,29
3. Hyundai 1422 -11,7 9,68
4. Peugeot 780 +4,7 5,31
5. Ford 764 +57,9 5,2
6. Mercedes-Benz 602 -0,7 4,1
7. Toyota 599 -25,8 4,08
8. Kia 493 -32,4 3,36
9. Seat 486 +25,3 3,31
10. Dacia 391 -51,8 2,66
11. Renault 325 -38,4 2,21
12. Citroën 301 -31,1 2,05
13. BMW 299 -18,5 2,04
14. Opel 252 +5,0 1,72
15. Audi 250 +34,4 1,70
16. Volvo 192 +36,2 1,31
17. Suzuki 144 -33,3 0,98
18. Mazda 120 -6,2 0,82
19. Jeep 105 -9,5 0,71
20. Honda 94 -23,6 0,64
  CELKEM 14.687 -15,5 -

Zmíněný propad Octavie pak znamená, že nejprodávanějším vozem na trhu se v únoru 2021 stala Škoda Fabia, a to s poměrně slušným náskokem. Na svém kontě měla 1.156 registrovaných kusů (-14,8 %), zatímco druhá Octavia 1.077 exemplářů (-36,8 %). Velký úspěch ve špatné éře zažil Hyundai i30. Jeho 776 registrací byl nečekaně 17% meziroční nárůst, způsobený zřejmě loňskými přípravami na příchod faceliftu. Díky tomu se i30 probojovala na stupně vítězů, když překonala i mnohé Škodovky, včetně konkurenční Scaly.

Bodoval také celkově devátý Hyundai Tucson, jehož 400 registrací je „jen“ o 7,4 % méně než před rokem. Nejlepší desítku pak uzavírá Volkswagen Golf s meziročním skokem o více než 139 %, což způsobilo loňské čekání na aktuální osmou generaci. To platí i pro meziroční nárůst celkově třináctého Peugeotu 2008 o 89,1 %.

Český trh – registrace nových aut v únoru 2021 podle modelů
Poř. Model Registrace v 2/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Fabia 1156 -14,8 7,87
2. Škoda Octavia 1077 -36,8 7,33
3. Hyundai i30 776 +17,0 5,28
4. Škoda Karoq 622 -17,1 4,24
5. Škoda Kamiq 601 +2,2 4,09
6. Škoda Scala 457 -42,5 3,11
7. Škoda Superb 453 +0,2 3,08
8. Škoda Kodiaq 443 -14,8 3,02
9. Hyundai Tucson 400 -7,4 2,72
10. VW Golf 364 +139,5 2,48
11. VW Tiguan 290 -22,3 1,97
12. Ford Puma 275 +252,6 1,87
13. Peugeot 2008 259 +89,1 1,76
14. Dacia Sandero 179 +10,5 1,22
15. Dacia Duster 174 -38,7 1,18
16. VW Touran 173 +49,1 1,18
17.-18. Ford Tourneo Custom 172 +230,8 1,17
17.-18. Seat Arona 172 +62,3 1,17
19. Kia Ceed 162 -53,3 1,1
20. VW Passat 157 -26,3 1,07

A jaká je situace po dvou měsících roku? Škoda a Hyundai silně klesají, obě o více než 20 %. Druhý Volkswagen zaznamenal meziroční pokles o 7,6 %. Situaci pak zatím skvěle zvládají celkově čtvrtý Mercedes, který si meziročně polepšil o 15,7 %. Silné výsledky hlásají také pátý Ford (+57,2 %) nebo patnácté Volvo (+46,3 %).

Český trh – registrace nových aut v období leden-únor 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 1-2/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 10578 -27,9 35,88
2. Volkswagen 3130 -6,3 10,62
3. Hyundai 2599 -20,9 8,82
4. Mercedes-Benz 1419 +15,7 4,81
5. Ford 1405 +57,2 4,77
6. Peugeot 1400 +6,1 4,75
7. Toyota 1220 -22,6 4,14
8. Seat 906 +6,5 3,07
9. Kia 834 -44,8 2,83
10. Dacia 728 -45,1 2,47
11. BMW 668 -32,3 2,27
12. Opel 553 +7,6 1,88
13. Renault 506 -52,5 1,72
14. Citroën 503 -36,0 1,71
15. Volvo 468 +46,3 1,59
16. Audi 457 +8,8 1,55
17. Suzuki 261 -33,4 0,89
18. Mazda 244 -1,2 0,83
19. Honda 180 -14,7 0,61
20. Jeep 169 -15,1 0,57
  CELKEM 29.481 -19,2 -

Související články

Témata
5. 3. 2021 19:46
Re: Seat
Já myslím současnou generaci, která má beztlačítkový kokpit ve všech výbavách.
Avatar - twistedTSD
5. 3. 2021 19:41
Re: Zavery?
Mám zato, že Karpát naopak naměřil, že je nová 1.5 DPi pružnější než 1.6 CVVT. Nejnovější atmosféra, kterou jsem vyzkoušel (P301 1.6), byla taky otřesná, ale neodsuzoval bych předem.
Avatar - twistedTSD
5. 3. 2021 19:36
Re: Zavery?
Má prakticky jeden benzínový motor a nic nenasvědčuje tomu, že je lepší než 1.5 T-GDi. Podvozek má slušný, aspoň tedy na hladkých silnicích, ale i30 taky špatná nebude. Odhlučnění nevím, GTI bylo ve vyšších rychlostech docela hlučné a nejen kvůli motoru. Materiály u Hyu vyváží tlačítkové ovládání. Že bys našel dalších x aut je možné, ale budou začínat na 500 tKč.
Avatar - Barrichello
5. 3. 2021 19:35
Lexus
druhé místo v luxusních vozech, LS mělo 4s, zatímco BMW 7 jen 3 a Audi A8 jen 2

Fostek neusnee :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
5. 3. 2021 19:33
Ruská auta 2/201
Lada - 9
GAZ - 3
UAZ - 1
Kamaz - 1

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku