Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane R.S přichází v modernizovaném balení. Už jen s automatem

Renault v minulých měsících postupně modernizoval řadu Mégane. Po hatchbacku a kombíku se inovací dočkal i sedan. Nyní konečně přišla řada na vrcholný hot hatch.
Zpět na článek
4. 3. 2021 12:13
4. 3. 2021 12:23
4. 3. 2021 12:47
4. 3. 2021 12:28
4. 3. 2021 12:46
4. 3. 2021 12:53
4. 3. 2021 12:55
4. 3. 2021 13:01
4. 3. 2021 13:08
4. 3. 2021 13:19
4. 3. 2021 13:22
4. 3. 2021 13:57
4. 3. 2021 16:02
4. 3. 2021 16:35
4. 3. 2021 13:49
4. 3. 2021 21:20
5. 3. 2021 13:21
4. 3. 2021 13:11
4. 3. 2021 16:10
4. 3. 2021 16:37
4. 3. 2021 16:43
4. 3. 2021 17:07
5. 3. 2021 13:31
4. 3. 2021 16:08
5. 3. 2021 13:36
4. 3. 2021 12:57
4. 3. 2021 13:07
4. 3. 2021 13:13
4. 3. 2021 13:21
5. 3. 2021 13:39
4. 3. 2021 14:55
4. 3. 2021 15:20
4. 3. 2021 14:58
4. 3. 2021 15:16
4. 3. 2021 16:17
4. 3. 2021 16:26
4. 3. 2021 16:39
4. 3. 2021 17:00
4. 3. 2021 17:12
4. 3. 2021 17:35
4. 3. 2021 18:04
4. 3. 2021 18:42
4. 3. 2021 19:02
4. 3. 2021 22:53
4. 3. 2021 23:45
5. 3. 2021 00:33
5. 3. 2021 08:36
5. 3. 2021 13:55
4. 3. 2021 16:48
4. 3. 2021 17:31
4. 3. 2021 16:51
4. 3. 2021 17:21
4. 3. 2021 19:04
4. 3. 2021 16:19
4. 3. 2021 17:04
5. 3. 2021 11:57
4. 3. 2021 13:25
4. 3. 2021 12:10
...aneb, jak zlikvidovat...
...svůj kultovní hot-hatch (a svoji neméně kultovní a po desetiletí budouvanou sportovní divizi R.S.) snadno a rychle. R.I.P., Renault Sport, R.I.P. Megane R.S. s manuálem! :-O :-( :no: :no: :no:
P.S. Renaulte, Hyundai i30N ti vřele děkuje! :-[]
Rozbalit vlákno
7
4. 3. 2021 12:28
Re: ...aneb, jak zlikvidovat...
Určite je to škoda, ale ak si dobre spomínam, tak testeri neboli z presnosti a kvality toho manuálu veľmi nadseni...

Tak už má z HH manuál iba: Civic Type R a i30N, či som ešte na niečo zabudol?
Avatar - iudex
4. 3. 2021 12:30
Re: ...aneb, jak zlikvidovat...
Focus ST a ešte aj základný Golf GTI.
4. 3. 2021 12:34
Re: ...aneb, jak zlikvidovat...
Focus ST nemá na SK webe cenník (nenašiel som), takže ani neviem, či sa to ešte vôbec dá kúpiť...
Avatar - iudex
4. 3. 2021 12:36
Re: ...aneb, jak zlikvidovat...
No tiež tomu moc nerozumiem, pokiaľ viem inde (vrátane ČR) sa predáva, tak to bude asi nejaké špecifikum slovenského importéra (slovenský Ford je všeobecne zvláštny prípad). Ale nejaké ST sú medzi skladovými vozidlami.
Avatar - Ozzman
4. 3. 2021 12:42
Re: ...aneb, jak zlikvidovat...
Český Ford je taky divný, to je jejich filozofií korporátu :D U Mégana je to škoda, nejdřív umřelo ClioRS a teď postupně i Megan. Řekl bych, že prostě není zájem a to, co se prodalo, bylo asi více s AT. Mégane RS tak či tak s touto generací taktéž vymře, jak se proslýchá a dost možná i celý Mégane už v další generaci nebude, nebo bude něco úplně jiného, než Csegmentový zástupce.
Avatar - twistedTSD
4. 3. 2021 17:11
Re: ...aneb, jak zlikvidovat...
Renault celkově dělá psí kusy. Eliminoval výbavy na dvě, z nichž jedna je GT-line, Clio prodává bez motoru, Mégane pro změnu přišlo o základní litr, Captur má se základním turbomotorem zrychlení 14 sekund na 100 a nějaký rozumný střed tam není, konec RS. Není to vůbec dobré. Podle mě jsou na cestě k tomu, aby dopadli jako Fiat. Resp. hůř, protože Fiat aspoň snížil ceny.
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 12:41
Re: ...aneb, jak zlikvidovat...
Manuál od Renaultu....kvalita řazení nic moc.....proto prodeje nic moc....nový model....problém...nutná samostatná homologace pro manuál....ne zrovna levná záležitost...plus emise.....proto manuál kaput...... :-(
Avatar - kari.laz
4. 3. 2021 12:13
nesmysl
Totální nesmysl připravit tohle "kultovní" auto o manuál.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
4. 3. 2021 12:23
Re: nesmysl
Súhlas. Že má vedľa testovaný Talisman iba automat je úplne v poriadku, veľké rodinné auto výlučne s naftou, tam automat nevadí, tam sa to hodí.
Ale hotheč, kde inde by mal zostať manuál (notabene ak doteraz bol)?
Avatar - Ozzman
4. 3. 2021 12:47
Re: nesmysl
Dovolím si zabychařit. U Talismanu je to jasné, tady, určitě, mělo by být na výběr, ale já když budu mluvit za sebe, tak takto silný HH s turbomotorem bych asi zkousl i s automatem, mne více baví manuál u atmosféry, už jen proto, že tyto turbomotory mají tendenci jet, ať už je tam jakýkoliv rychlostní stupeň. HH s turbem jsem jel jen pramálo, ale fakt by mi u nich ten automat tak moc nevadil, jako u toho s atmosférou.
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 12:48
Re: nesmysl
Píšeš......HH s turbem jsem jel jen pramálo, ale fakt by mi u nich ten automat tak moc nevadil, jako u toho s atmosférou.
Tak ono je to vše o člověku a jeho preferencích. Pro člověka, který je skalní "kvedlač", je automat berlička, které je třeba se vyhnout pokud to jen jde..... ;-)
Avatar - iudex
4. 3. 2021 12:28
Cena
Redaktor síce eufemisticky píše, že cena je podobná konkurencii, ale zabudol napísať, ako si tá cena stojí v porovnaní so samotným Meganom RS pred faceliftom. Ten totiž začínal na 719900 Kč (aj tu na ACZ bol o tom článok, aká je to super cena oproti konkurencii). Terajšia minimálna cena je 962000 Kč je o brutálnych 242000 Kč vyššia. OK, je tu 300k namiesto 280, to je zlepšenie, ale povinný automat je taký danajský dar (za ten sa doteraz priplácalo 40t Kč) a ani spolu to neospravedlní taký radikálny nárast ceny.
Holt doba je zlá. A bude horšia (keď MRS a iné HH skončia nadobro). :-(
Rozbalit vlákno
52
Avatar - speedfred
4. 3. 2021 12:46
Re: Cena
Cenofky súčasných HH aj keď akokoľvek schopných idú celkom do závratných výšin. Keď im už není blbé pýtať tie peniaze za to tak už tam fakt mohli nehať aj ten manuál.
Škoda že sa nepíše koľko peňazí z ceny ide na rôzne pokuty a zbytočné násobné homologácie toho istého modelu. Včera skončila 3dv verzia, dnes manuálna prevodovka a a zajtra celé RS. Vieme komu za to poďakovať.
Jedno pozitívum ale ešte stále je, a to Alpine.
Avatar - kari.laz
4. 3. 2021 12:53
Re: Cena
Bylo by to zajímavé porovnání, kolik je pokuta za ten model s automatem a kolik s manuálem. Nevěřím, že je to takový rozdíl a i pokud ano, tak by asi ani nevadilo nechat manuál za stejnou cenu jako automat, ať si kupec vybere, pokud to tak chce.
Avatar - Ozzman
4. 3. 2021 12:55
Re: Cena
Já si prostě myslím, že reální kupci to fakt v manuálu nekupují, proto ta auta přechází na automaty, jinak si to neumím vysvětlit.
Avatar - iudex
4. 3. 2021 13:01
Re: Cena
Vysvetlenie je jednoduché: automat aj manuál sa musia homologizovať samostatne, takže ak by mal MRS obe prevodovky, tak treba dve homologizácie, čo sú nie malé náklady. Takto stačí jedna.
No a k tomu známy fakt, že dvojspojky majú papierovo nižšiu spotrebu, ako manuály, čiže menšie emisné pokuty.
Takže ak máš okrajový a nie veľmi predávaný model ako je hotheč a kvôli nákladom chceš ponechať len jednu prevodokvu, ktorú si necháš? No predsa tú, ktorá má nižšie emisie (pokuty) a ktorú predáš drahšie.
Avatar - Ozzman
4. 3. 2021 13:08
Re: Cena
Jenže i tak asi nebude přetlak kupců s manuálem, protože pořád asi, když máš na výběr prodat třeba pár stovek aut s manuálem VS pár desítek s automatem, homologoval bych ty s manuálem...
Avatar - iudex
4. 3. 2021 13:19
Re: Cena
Neviem, samého ma tie pomery zaujímajú, ale to nikto nezverejňuje (okrem nedávno Porsche pri 911 GT3). Ale ak som niekedy na okruhu videl MRS a nakukol dnu, tak to vždy bol manuál (aj keď ani to nemusí nič dokazovať ako len to, že na okruh chodia hlavne petrolheadi s manuálom).
Avatar - Ozzman
4. 3. 2021 13:22
Re: Cena
No, je to zvláštní, taky by mne zajímalo, proč to tak je a jeslti automobilky kašlou na zákazníky, nebo jen my žijeme v určité sociální bubline. Ono totiž většinou ti, co nejvíc křičí po manuálu si takové auto nekoupí. Já osobně viz to, co jsme psal výše. Jakmile auto má nějaký stupen výkonu,třeba nad 200 koní +/- a ještě s turbem, nevyhnul bych se mu jen proto, že nemá manuál.
Avatar - iudex
4. 3. 2021 13:57
Re: Cena
Asi sme trošku bublina. ;-) Ale aj ja už mením postoj k automatu, aj keď najmä pod vplyvom zúženia výberu. Už by som neodmietol dobrý hotheč len preto, že je len s automatom (GTI Clubsport, R, 128ti).
Ak je ale na výber, manuál je jasná voľba.
4. 3. 2021 16:02
Re: Cena
Možná je to o tom, a vidím to i na sobě, že když si takové auto pořídíš jako daily car, tak se časem vyblbneš a pro to normální denní ježdění je pak automat po všech stránkách uživatelsky příjemnější a pohodlnější, v reakcích na běžné situace pak často rychlejší.

A pak, pokud s takovým autem, které má v podobě HH dnes běžně 300-400 PS, blbneš na normální cestě, což je už s tím výkonem samo o sobě o hubu a máš plné ruce nohy práce, tak taky přijdeš na to, že s automatem jsou takové kraviny bezpečnější.
Avatar - white label
4. 3. 2021 16:35
Re: Cena
A když si vezmeš, že u minulé GT3 to dělalo cca 30% a u Carrery jen cca 10%, tak je poměrně zřejmé, že ani u hh (který nabízí alternativně dvojspojku) nebude manuál v nějaké výrazné převaze, spíš naopak. Což je hlavní důvod proč dal Renault nakonec přednost DS, stejně jako VW u GTI CS a R.
Avatar - white label
4. 3. 2021 13:49
Re: Cena
Oni určitě dobře ví, kolik toho prodávali v manuálu, takže pokud by byl zájem o manuál výrazně vyšší, než u DS, logicky by homologovali spíš manuál.
Avatar - woody-alien
4. 3. 2021 21:20
Re: Cena
Pokud si dobře vzpomínám, tak když jsem kupoval GTI7-P, tak v tom holandským testu tvrdili, že v rámci GTI je 70% prodaných s DSG. Jinak já, ač na automaty nedštím síru, jsem vždy pro možnost volby. Ale jak se říká bohužel kužel...
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 13:21
Re: Cena
To jo. A navíc když je ten jejich manuál na howno.....kdyby byl na úrovni Hondy nebo Mazdy, tak by byly prodeje určitě o dost vyšší, ale i tak by nedosáhly na automaty, protože dnešní společnost zkrátka zlenivěla a kvedlat se ji už nechce.... :-[]
4. 3. 2021 13:11
Re: Cena
Absurdní na tom je, že řada aut se stejným motorem má s manuálem mírně nižší emise CO2 - viz. např. škodovky! :-O
Avatar - miromen
4. 3. 2021 16:10
Re: Cena
Řada aut ? Tim mysliš drdivě menši řada ne a pověšinou automaty maji ty emise tedy spotřebu nižši a zrovna u HH jako ST nebo GTI tak tomu je. Takže brzky zanik manualu by mě u nich nepřekvapil.
4. 3. 2021 16:37
Re: Cena
Jukni třeba na technické údaje Octavie III nebo Karoqu a budeš se divit. Verze s DSG mají pár g navíc! :-)
Avatar - miromen
4. 3. 2021 16:43
Re: Cena
Nemam duvod nevěřit, ale častěji jsem viděl pravě opak, kdy automat je ten co ma nižši emise. Ale je možne, že celkově tomu tak nebude a pletu se. Každopadně u novějšich dokonalejšich automatu oproti dřivějšku bych se divil.
Avatar - white label
4. 3. 2021 17:07
Re: Cena
Ano. Ale hlavně ty rozdíly jsou tak malé, že nejsou rozhodujícím faktorem, tím jsou primárně preference většiny zákazníků. Proto skončily 3dv. hh a dál se omezují verze s manuálem, viz i MRS pod kterým píšeme, už nemá ani 3 dveře (min. g.) ani manuál.
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 13:31
Re: Cena
Bohužel je to tak. Brzký zánik manuálu se blíží. Jakmile začnou autoškoly používat jen auta s automatem, tak je s manuály konec...... :-( Ale i vnuk, ročník 2001, který dělal papíry na manuálu, jakmile "okoštoval" maminčin automat, tak o manuál ztratil zájem. ;-\
Avatar - miromen
4. 3. 2021 16:08
Re: Cena
Když už jedno nebo druhe tak do HH rozhodně manual. Jenže emise upřednostni prostě automat. Nicmeně ten manual u RS byl prej dost ostudny takže možna žadna škoda.
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 13:36
Re: Cena
Ano, vliv emisí se nesmí podceňovat. Řada pisálků si v testech stěžuje, že i když mají automat nastavený na manuál, tak si převodovka řadí podle sebe a důvodem je, zamezit řidiči v překračování emisí.... :-(
Avatar - iudex
4. 3. 2021 12:57
Re: Cena
Ak má prežiť Megane RS pod značkou Alpine tak, ako Leon pod značkou Cupra, tak to je mŕtvy tak či tak.
Už som písal, že aktuálna Cupra Leon je takmer o 10000 eur drahšia, ako bol Seat Leon Cupra pred pár rokmi. Takže kto si kupoval Leona preto, lebo to bol najlacnejší hotheč na trhu, tak teraz "prémiovú" Cupru s jej prémiovou cenovkou obíde oblúkom, proste toľko peňazí nedá. A kto je schopný dať za HH približne 40t eur, tak pre toho zase nebude Leon dosť dobrý. Som presvedčený, že predaje Cupry Leon budú nepatrným zlomkom predajov Leonu Cupra pod značkou Seat.
Obdobne dopadne MRS, ak prejde pod značku Alpine.
Avatar - speedfred
4. 3. 2021 13:07
Re: Cena
Tak Alpine má v portofóliu (či ako nazvať jeden model?) aspoň nejaký plnohodnotný špotiačik. Ak to má dopadnúť ako s Cuprou tak zbohom zdraví rozum. Budeme mať aj SUV Alpine RS??
Nakoniec v tomto pohľade tá moja haraburda bola za parádnu cenu aj keď sa mi zdala drahá.
4. 3. 2021 13:13
Re: Cena
Ale oni chtějí současné lehounké kupátko Alpine taky zaříznout! :-O :-O :-O :no:
Avatar - iudex
4. 3. 2021 13:21
Re: Cena
Samozrejme aj Tvoja, ale aj ostatné "hot haraburdy" spred 2 a viac rokov boli v porovnaní s dneškom super lacné.
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 13:39
Re: Cena
O Alpině se mluví jako o budoucím EV..... :-[]
A zdraví rozum? Ekoteroristé nemají takový výraz ve slovníku.... :-[]
Avatar - xxc
4. 3. 2021 14:55
Re: Cena
Konecne si to ludia budu kupovat pre to, ze te to Renault (Alpine), a nie preto, ze je to najlacnejsie auto v porovnani s konkurenciou.
Avatar - iudex
4. 3. 2021 15:20
Re: Cena
Mainstreamové HH sa nekupovali kvôli značke, to má význam pri prémii, inak je šumafuk, či kupujem Renault alebo Ford, tam hrali rolu jazdné vlastnosti/dynamika a práve cena/power for money.
Avatar - Emel
4. 3. 2021 14:58
Re: Cena
Jenže ono se zdražilo všude. Octavia 3 RS stála na začátku 610 a O4RS stojí 900. Focus ST zatím u nás drží cenu, ale jinak si myslím, že Leon nebude žádná výjimka (nehledě na to, že se to auto mezigeneračně zvětšilo, rozvorem na úroveň Octy).
Avatar - iudex
4. 3. 2021 15:16
Re: Cena
Ja viem, celkovo autá zdražujú a výkonné viac než priemer. Ale robil som také rýchle porovnanie s cenníkmi spred 5 rokov a kým GTI a spol. zdraželi cca. o 4-5t eur, Leon zdražel o dvojnásobok. Takže polovica z toho nárastu je za značku Cupra.
Avatar - miromen
4. 3. 2021 16:17
Re: Cena
No když si vezmeš ST nebo GTI oproti předchudcum tak u nas se ani neda řict, že by zdražili. Respektive ano, ale ne nějak vyrazně a samozřejmě se to neda ani moc srovnavat. Vykony za ktere se připlaci jsou vyše, přibylo nějake železo a taky vybava.
Takove ST dostalo navyšeny vykon + svor a navic u nas před nedavnem zmizel zaklad a v nabidce je pouze nejvyšši vybavovy stupeň ST3 takže se začina na 900tkč. Takove GTI je dnes mix předchoziho Perfomance a TCR a k tomu zakladni vybava, kde maš např. 3zon klimu za kterou se jinak připlaci přes 10tkč a to same bezdratove nabijeni a dalši "zbytečnosti" ktere jsou u nas již v zakladu. Přitom u HH by bylo fajn, kdyby v zakladu byla jako holatka.
Avatar - white label
4. 3. 2021 16:26
Re: Cena
Zdražilo se poměrně výrazně... a bude ještě hůř.
Avatar - miromen
4. 3. 2021 16:39
Re: Cena
Jasně ceny jsou vyše, ale jak pišu tak ST nebo GTI jsou dražši předevšim diky tomu, že u nich došlo oproti předchudcum k upgradu a k tomu klasika v podobě vyšši vybavenosti takže se to i dost těžce srovnava. Předtim mělo ST nižši vykon a ani nemohlo mit svor a GTI je kombinace Performance a TCR a už jen to jsou předpoklady pro vyšši cenu.
Avatar - iudex
4. 3. 2021 17:00
Re: Cena
Už som ti písal nižšie, súčasné GTI nie je žiaden "mix Performance a TCR", je to čisté Performance. Pozri si parametre, je to presne tých istých 180 kW.
FST sa medzigeneračne zlepšil, výkonovo aj technikou, ale pozri si jeho cenu pri predstavení a terajšiu.
Ale najlepší príklad je Leon Cupra, v minulej generácii začínal na 25980 eur (195 kW) a 213 kW verzia bola za 28760 eur, samozrejme porovnávam s tou výkonnejšou verziou. Dnes stojí Cupra Leon s 300k 38100 eur, t.j. takmer 10t naviac. Pritom ten výkonový rozdiel je zanedbateľný, len 7 kW. Jediný reálny dôvod pre zdraženie je automat, ktorý je povinne (cca. 2400 eur), ale ani o ten sa nikto neprosil a ak ho nechceš, máš smolu, zaplatiť to musíš, takže stále takmer 10000 eur navyše. A oproti základnému Leonu Cupra (195 kW) je to zdraženie o 12120 eur (cca. 315t Kč).
Avatar - miromen
4. 3. 2021 17:12
Re: Cena
Jaktože to neni mix ? Vykon přeci neni vše a pokud se nepletu tak na šasi jsou použite nějake prvky pravě z TCR což u předchoziho GTIP nebylo. A neznam předchozi ceny, ale kolik u nas stalo předchozi GTIP, tipnu si cca 750kč ? A předchozi ST stalo 700tkč ? A předpokladam, že nějake ty prvky vybavy tam taky budou navic. Pak je to samo otazka realnych cen. Ty zhruba znam u součastnych modelu s tim, že u ST už ne, protože jak jsem psal tak u něj před par dny sice cena zustala stejna, ale byl vyřazen zakladni vybavovy stupeň. Cupru vubec neznam.
4. 3. 2021 17:35
Re: Cena
Ano, předchozí ST šlo koupit jednu dobu dokonce od 660tKč.
Avatar - miromen
4. 3. 2021 18:04
Re: Cena
Tak jsem dohledal akorat 2xPDF a to roky 2016 a 2017 a v obou připadech cena začinala nad 700tkč a pokud se nepletu tek předFL byl ještě mastnějši. Takže jak jsem psal to zvyšeni je da se řict nepatrne a to same bude dle mě i u toho GTI. Ale srovnavat obě generace uplně nelze, protože to nejsou shodna auta tedy podle nazvu samozřejmě ano. A pak je tu ta vybava, ktera s roky bobtna ať už povinně či ne.
4. 3. 2021 18:42
Re: Cena
Pleteš. 660tKc, rok 2013. A rok 2014 predFL (ceník mám doma), 670tKc.

V té době mj. GTI - 617tKc (2013), GTIP - 660tKc, R - 897 tKc (2014) resp. GTIP 753tKc (2017).

Takže ať to počítám jak chci, je tam prostě třetinový nárůst ceny, kdy pro mne jsou ta auta shodná co do užitné hodnoty, resp. jsou pozičně v segmentu na stejném místě, a to i co do běžného standardu výbavy, protože i ta mezigeneračne výrazně zlevní nebo je standardem v základu.
Avatar - miromen
4. 3. 2021 19:02
Re: Cena
PředFLjsem našel akorat 1xPDF a tam to bylo dokonce přes 800tkč a dokonce i zde na webu je to přes těch 800tkč v zakladu takže asi tak.
A jinak to už je docela pleteni jablek s hruškama, protože srovnavaš nějake verze, kde to vybavově bude dost jine než v sučastne době, kdy rostou povinne naroky na tu vybavu ať se chce nebo ne. Takže když už nějake srovnani tak dejme tomu předchozi generace z poslednich let. A zde je ten narust podstatně menši a to ještě ne u zcela shodnych aut byť stejneho modelu s rozdilnou vybavou, kde je předpolad, že dnes bude vyšši.
A sam uvadiš cenu GTIP shodnou jako jsem uvedl ja a zde je ten zaklad nižši pod 100tkč. Takže je to jak pišu to navyšeni je předevšim diky upgradu samotnych modelu a vyšši vybavenosti.
4. 3. 2021 22:53
Re: Cena
Takže asi tak ...

https://www.auto.cz/…659-990-kc-75225

A jak uvádím, logicky v očekávám, že auto v čase bude lepší, lépe vybavené, výkonnější. Takže srovnávám ST vs. ST, GTI vs. GTI. Srovnání GTI vs. GTIP je rozdíl třetiny třídy, dříve i teď. Performance by dnes byl zase o něco lepší a dražší než základní GTI.

Když vezmu 5 let starý Clubsport (213kW), tak ten byl od 790tKč. Současný je za 965tKč (221kW). Ok, vyšší výbava, ale je tam mezigeneračně něco zásadního, proč by měl zákazník zaplatit o 22% víc, pokud mu stačí "základ"?
Avatar - miromen
4. 3. 2021 23:45
Re: Cena
Takže potvrzeno. Předchozi ST davno před lety bylo dokonce cenikově dražši než to poměrně dost jine součastne, ktere začalo na nějakych 790tkč. Hm z tohoto jednoducheho pohledu plati stale to co řikam a k žadnemu vyznamnemu narustu evidentně nedošlo jak se tu někteři snažite nastinit v připadě nejen ST.
A očekavat, že někde něčeho dostanu vice a to zadarmo tak to možna na jine planetě než je země.
A co by bylo, kdyby bylo je uplně jedno. Realita je takova, že součastne GTI bez žadneho přidomku je kombinace předchoziho GTIP a TCR což se však v ceniku nepiše a opět zadarmo ti těžko někdo něco da, naposled si pamatuji špilky od nanuku což bylo ještě někdy za komanču.
A ta cena GTIP byla cenikově o nějkakych 86tkč nižši než to součastne GTI takže žadne statisice, třetina apod. A jen zopakuji co mi utkvělo v hlavě, že takovy připlatek za 3zon klimu je přes 10tkč a ta stejna suma je za bezdratove nabijeni founu. Takže, kdyby u nas GTI bylo "holatko" v zakladu tak jako na jinych trzich tak by hypoteticky mohla byt ta cenikovka klidně začinajici 7 a ne 8.
Prostě jednoduše řečeno, zaplatiš vic, dostaneš vic. Je tam nějake navyšeni... no zřejmě ano, ale realně mnohem meně než to co řika cenik nebo to co se tu snažite vykontrastovat.
5. 3. 2021 00:33
Re: Cena
Takže když pomineme ceny aut (zaváděcí cena ST byla úplně mimo segment a prodeje debakl), tak prostě ty možná ocenis různé pychoviny, které nemají na základní funkce auta a jeho užitnou hodnotu vliv. Já ne.

V minulých letech auta byla lepší, výkonnější, větší, lépe vybavena a přitom v čase levnější. Dnes jsou dražší, ale pro mne tam ve výbavě, výkonech nebo jiných věcech už přidanou hodnotu nevidím.
Avatar - miromen
5. 3. 2021 08:36
Re: Cena
A o jake ceně mimo segment to hovořiš a nebo nějakem prodejnim debaklu ? Ano před par dny vyřadil u nas ford zakladnějši vybavovy stupeň a cena vyskočila a veškere navyšeni je pouze o te vybavě, ktera je zřejmě vnucovana nebo ja nevim. A prodejně se focusu daři na dnešni poměry velmi dobře a je to nejprodavanějši model od forda takže nechapu co to pišeš o tom debaklu.¨
A jinak naopak ja pravě určitě neoceňuji ty ruzne pitchoviny jak pišeš a vždy jsem zastaval pokud možno co největši individualitu. Jsou prvky, ktere by mi v autě ani tak nevadily(neotravuji), byť bych si za ně dobrovolně nepřiplatil jako zrovna ta 3zon klima nebo indukčni nabijeni, ale pak jsou tu prvky, ktere bych v autě vubec nechtěl a i bych si za jejich nepřitomnost až nesmyslně zaplatil. Jako je řada asistentu či parkovaci čidla což jsou prvky, ktere jsou pro mne akorat tak otravne a ničim přinosne. Bohužel řada hlavně těch "bezpečnostnich" prvku jsou pro automobilky povinne.
No a pravě, že v minulich letech byla přeci ta auta menši, meně vybavena a ne tak vykonna.
Prostě zrovna u těhle 2 modelu sice došlo k navyšeni cen, ale ne nějak dramaticky co se našeho trhu tyče oproti předchozim modelum, ale da se řict, že značna čast toho navyšeni je tak nějak od stolu opodstatněna.
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 13:55
Re: Cena
Nezapomínat na nárůst výdělků za posledních pár roků, co si vláda ANO pojišťuje hlasy v příštích volbách . Alespoň u zaměstnanců veřejného sektoru (vesměs parazitů) to těch 20% udělalo. V soukromém sektoru to tolik nešlo, protože ti na to přidávání úředníkům a učitelům musí vydělávat..... :-[]
4. 3. 2021 16:48
Re: Cena
Jenže je běžné,že mezigeneračně jsou auta výkonnější a lépe vybavená. A byla doba, zhruba 2005-2015, kdy i přes tyto faktory auta nominálně zlevňovala (o to víc reálně, vůči nominálně rostoucím platům).

GTI stálo jednu dobu lehce přes 600, dnes jsi hrubě přes 800 za auto, které zase nenabídne o tolik víc (180 vs. 162 kW), tzn. cena šla nahoru třetinu.

20 let používám etalon mojí první OI (2000), která jako nová s 1.8T stála 620tis. Když vyjela OIII, tak s 1.4T v základu a pár příplatky, abych dorovnal výbavu té staré, vyšla na 450tis., v ceníku 2013. O4 je už za 550tis. v "akční verzi", resp. 580tis. v normálním ceníku.
Avatar - twistedTSD
4. 3. 2021 17:31
Re: Cena
Souhlas. To, že je nový model o něco výkonnější a technicky vyspělejší, neospravedlňuje zdražení o 10 000 €. 280 k a samosvor uměl Peugeot před x lety, stál pod 900 tisíc a byl považován za předražený. Dnes se Seat neštítí si říct za Leon víc než milion, navrch dostaneš pár koní a povinnou dvojspojku, aby si obhájil EU pokutu v ceně.
Avatar - iudex
4. 3. 2021 16:51
Re: Cena
Nemáš pravdu. Golf GTI, nie je žiadny "mix Performance a TCR", je to úplne identické s performance, t.j. nepridal ani kilowatt oproti doterajšiemu GTI Performance, (oba zhodne 180 kW), ani techniku (oba samosvor, 340mm brzdy atp.) a v zásade ani výbavu (digi prístrojovku a pod. nerátam, to je reálne lacnejšie ako analóg), napriek tomu medzigeneračne výrazne zdražil.
Výkonový rozdiel je až v porovnaní s predface GTI7, to malo 169 kW (ostatnú techniku: samosvor a pod. ale malo tiež). A kým GTI Performance v r. 2016 stálo 28730 eur, dnes stojí 34200 eur (t.j. o 5470 eur viac, cca. 142t Kč).
Ale to platí pre všetky HH na trhu. Ako som písal, v porovnaní s cenami spred 5 rokov je nárast od 4000 do 10000 eur.
Avatar - miromen
4. 3. 2021 17:21
Re: Cena
Jsi si jisty, že ten digital je levnějši než analog ? Hm tak vyměna digi přistroju + středoveho dipleje stoji cca 60tkč s tim, že ten digi přistroj je ta dražši položka.
A jinak již jsem psal vyše, ale neznam za kolik se prodaval GTIP než přišla 8 generace, ale asi to nebylo o vic jak 100tkč tedy, alespoň u nas.
Tak jsem koukal na zdejši web a nevim jestli se da na něj spolehat, ale pišou zde, že GTIP stalo v zakladu 753tkč a to je oproti součastne generaci rozdil pod 100tkč.

https://lh3.googleusercontent.com/…Nkg=w999-h226-no?…
Avatar - Emel
4. 3. 2021 19:04
Re: Cena
Konec 2014 byla O3RS pořád za 648t, kombík za 680t.
https://www.autocentrum.cz/…via-RS-cenik.pdf
Nová již od 890t... to je řečí procent +50%, za 6 let.
4. 3. 2021 16:19
Re: Cena
Našel jsem nabídky na Cupru 280 s DSG z roku 2015. Základní cena byla 727k (a to před slevou na krámě 45k), resp. 25.190é v Německu. Dnešní ceník - základ 1,065M . Takže nárůst ceníkové ceny je skoro 50% a delta je přes 13.000 éček, což je brutus.
Avatar - iudex
4. 3. 2021 17:04
Re: Cena
Jj, základná Cupra za cca. 25t eur, to sa javí dnes, len pár rokov neskôr úplne neuveriteľné.
Ale aj iné HH boli také lacné, mal som ponuku na Focus ST za 25t a tiež aj Astra OPC bola tesne pod 25t.
5. 3. 2021 11:57
Re: Cena
Jj, Cupra byla tenkrát za tak málo, v tom roce byla naprostá blbost kupovat si jiné auto :-) A vůbec, nová Cupra už se prodává? Když nemyslím elektrovariantu? Zdá se mi, že jsou jen ceníky, ale auta jsem snad ani v testu nikde neviděl. Nebo si všichni počkáme až na pětiválec? :-)
Avatar - iudex
4. 3. 2021 12:38
Chyba v údajoch
Inak tá maximálka MRS asi nebude 225 km/h, to by bolo trochu málo na 300 koní. ;-) Správne bude 255 km/h.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - white label
4. 3. 2021 13:46
Re: Chyba v údajoch
Přesně tak, ušetřil si mi reakci. ;-)
Proč nikde nemůžu najít jaký 7st. automat má ST?
Je to DS?
Avatar - iudex
4. 3. 2021 13:54
Re: Chyba v údajoch
Aké ST myslíš?
Avatar - white label
4. 3. 2021 15:17
Re: Chyba v údajoch
Vidíš v té tabulce ještě nějaké jiné ST, než Focus? ;-)
Avatar - iudex
4. 3. 2021 15:42
Re: Chyba v údajoch
Tak je to pomerne ťažké zistiť, ani ofiko Ford nič nepíše o druhu, len že je to 7st automat plus kecy o komforte a rýchlosti a pod.
Ale v jednom teste som našiel, že je to klasická HDM A/T a rovnako aj v jednom článku. A tomu by zodpovedalo, že je pomerne pomalá, stovku dá za 6,0s (manuál za 5,7s) a aj v testoch sa sťažujú na jej ospalosť. Pri dvojspojke je človek naopak zvyknutý na lepšie čísla ako pri manuále.
Evo píše: a new seven-speed automatic, the latter differing from the eight-speed unit found in standard Focus models. Ford says the auto ’box is optimised for performance applications, and utilises a traditional torque converter – perhaps a good thing after Ford’s troublesome past with dual-clutch transmissions.
Avatar - white label
4. 3. 2021 16:12
Re: Chyba v údajoch
iu
Právě fakt, že ten automat má o jeden stupeň méně, než hdm v běžných verzích, způsobuje pochybnost, že to hdm spíš nebude, ale nakonec teda asi ano.
Ford už aktuálně uvádí shodné časy (5,7s) pro obě převodovky, viz ceník FocuST na ford.cz

2.3 EcoBoost (280 k) 0-100 km/h 5,7 s
+ 6st. manuální převodovka
2.3 EcoBoost (280 k) 0-100 km/h 5,7 s
+ 7st. automatická převodovka
Avatar - petous
4. 3. 2021 14:00
Re: Chyba v údajoch
S 300hp konkurence udělá 270, pokud nemá omezovač na 250. Proč by ale omezovali na 255?
Avatar - iudex
4. 3. 2021 14:26
Re: Chyba v údajoch
Taká bola maximálka predface.
Avatar - lamal
4. 3. 2021 13:25
veru, rip RS...
spalovakom uz zvoni... millennials sa doziju dalsej éry, smutné, ale inac to nebude...
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud