Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane R.S přichází v modernizovaném balení. Už jen s automatem

David Bureš David Bureš 4. 3. 2021 • 10:36
64
74
Zobrazit náhledy (64)
Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy

Renault v minulých měsících postupně modernizoval řadu Mégane. Po hatchbacku a kombíku se inovací dočkal i sedan. Nyní konečně přišla řada na vrcholný hot hatch.

Renault Mégane R.S. přichází na český trh v modernizované podobě. Pro milovníky řízení má však jednu špatnou zprávu, v rámci modernizace se totiž zcela zbavil manuální převodovky. Mégane R.S. tak pořídíte výhradně se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.

V rámci modernizace se měnila i samotná nabídka. Nadále jsou k dispozici varianty R.S. a R.S. Trophy, nově však mají shodný výkon 221 kW (300 koní), Trophy je však více přizpůsobeno jízdě na závodních okruzích. Má tvrdší podvozek Cup, 19palcová kola (o palec větší než R.S.), lehčí lithiovou baterii, samosvorný diferenciál nebo účinnější „dvoumateriálové“ brzdy.

Uvnitř se zase R.S. Trophy liší alcantarovým čalouněním nebo volantem s věncem z Nappa kůže a alcantary. Standardem jsou i vyhřívané sedačky.

Cena R.S. Trophy díky těmto prvkům činí 1.092.000 korun. Základní varianta pak přijde na 962.000 korun, což je obdobná cena jako u konkurence.

Renault Mégane R.S. – srovnání s konkurencí
Model Renault Mégane R.S. Ford Focus ST Honda Civic Type R Volkswagen Golf Clubsport
Motor 1.8 TCe 2.3 EcoBoost 2.0 VTEC Turbo 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1798 2261 1996 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 221/6000 206/5500(6000) 235/6500 221/5300
Točivý moment [N.m/min]  420/4000 420/3000 400/2500-4500 400/2000-5200
Převodovka 6DS 6M (7A) 6M 7DS
Max. rychlost [km/h] 255 250 270 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 5,7 5,7 5,6
Základní cena [Kč] 962.000 896.900 (956.000) 969.900 964.900

Už v základu je Mégane R.S. vybaven tempomatem, diodovými světlomety včetně mlhovek, předními i zadními parkovacími čidly, dvouzónovou automatickou klimatizací, bezklíčovým vstupem nebo světelným a dešťovým senzorem. Uvnitř je zase sportovní volant čalouněný Nappa kůží, digitální přístrojový štít s 10" obrazovkou nebo multimediální systém s 9,3" displejem včetně navigace a hudebního systému Bose s 10 reproduktory. Nechybí ani sportovní výfukový systém s aktivním ventilem, podvozek 4Control s natáčením zadních kol a hydraulickými dorazy nebo launch control.

R.S. Trophy pak lze dále vylepšit o skořepinové sedačky Recaro v alcantaře (+55.000,-) nebo kovaná 19palcová kola Fuji (+45.000,-). Pro oba deriváty je tu i systém telemetrie R.S. Monitor za 6.500 Kč, head-up displej (+9.000,-) nebo adaptivní tempomat (+4.000 Kč).

Podle všeho jde přitom o vůbec poslední Renault Mégane R.S. V rámci nové strategie automobilka utlumila aktivity divize Renault Sport ve prospěch rozvoje značky Alpine. Ta však s novým kompaktním hot hatchem nepočítá, navíc její budoucnost bude čistě elektrická. Produktový plán Alpine v tuto chvíli počítá s malým hot hatchem, kompaktním crossoverem a nástupcem A110 vyvinutým ve spolupráci s Lotusem. Všechny novinky přitom využijí čistě elektrický pohon.

Související články

Témata
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 13:55
Re: Cena
Nezapomínat na nárůst výdělků za posledních pár roků, co si vláda ANO pojišťuje hlasy v příštích volbách . Alespoň u zaměstnanců veřejného sektoru (vesměs parazitů) to těch 20% udělalo. V soukromém sektoru to tolik nešlo, protože ti na to přidávání úředníkům a učitelům musí vydělávat..... :-[]
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 13:39
Re: Cena
O Alpině se mluví jako o budoucím EV..... :-[]
A zdraví rozum? Ekoteroristé nemají takový výraz ve slovníku.... :-[]
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 13:36
Re: Cena
Ano, vliv emisí se nesmí podceňovat. Řada pisálků si v testech stěžuje, že i když mají automat nastavený na manuál, tak si převodovka řadí podle sebe a důvodem je, zamezit řidiči v překračování emisí.... :-(
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 13:31
Re: Cena
Bohužel je to tak. Brzký zánik manuálu se blíží. Jakmile začnou autoškoly používat jen auta s automatem, tak je s manuály konec...... :-( Ale i vnuk, ročník 2001, který dělal papíry na manuálu, jakmile "okoštoval" maminčin automat, tak o manuál ztratil zájem. ;-\
Avatar - pradeda777
5. 3. 2021 13:21
Re: Cena
To jo. A navíc když je ten jejich manuál na howno.....kdyby byl na úrovni Hondy nebo Mazdy, tak by byly prodeje určitě o dost vyšší, ale i tak by nedosáhly na automaty, protože dnešní společnost zkrátka zlenivěla a kvedlat se ji už nechce.... :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku