Renault Mégane R.S přichází v modernizovaném balení. Už jen s automatem
Renault v minulých měsících postupně modernizoval řadu Mégane. Po hatchbacku a kombíku se inovací dočkal i sedan. Nyní konečně přišla řada na vrcholný hot hatch.
Renault Mégane R.S. přichází na český trh v modernizované podobě. Pro milovníky řízení má však jednu špatnou zprávu, v rámci modernizace se totiž zcela zbavil manuální převodovky. Mégane R.S. tak pořídíte výhradně se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.
V rámci modernizace se měnila i samotná nabídka. Nadále jsou k dispozici varianty R.S. a R.S. Trophy, nově však mají shodný výkon 221 kW (300 koní), Trophy je však více přizpůsobeno jízdě na závodních okruzích. Má tvrdší podvozek Cup, 19palcová kola (o palec větší než R.S.), lehčí lithiovou baterii, samosvorný diferenciál nebo účinnější „dvoumateriálové“ brzdy.
Uvnitř se zase R.S. Trophy liší alcantarovým čalouněním nebo volantem s věncem z Nappa kůže a alcantary. Standardem jsou i vyhřívané sedačky.
Cena R.S. Trophy díky těmto prvkům činí 1.092.000 korun. Základní varianta pak přijde na 962.000 korun, což je obdobná cena jako u konkurence.
Renault Mégane R.S. – srovnání s konkurencí | ||||
Model | Renault Mégane R.S. | Ford Focus ST | Honda Civic Type R | Volkswagen Golf Clubsport |
Motor | 1.8 TCe | 2.3 EcoBoost | 2.0 VTEC Turbo | 2.0 TSI |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 2261 | 1996 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 221/6000 | 206/5500(6000) | 235/6500 | 221/5300 |
Točivý moment [N.m/min] | 420/4000 | 420/3000 | 400/2500-4500 | 400/2000-5200 |
Převodovka | 6DS | 6M (7A) | 6M | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 255 | 250 | 270 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,7 | 5,7 | 5,7 | 5,6 |
Základní cena [Kč] | 962.000 | 896.900 (956.000) | 969.900 | 964.900 |
Už v základu je Mégane R.S. vybaven tempomatem, diodovými světlomety včetně mlhovek, předními i zadními parkovacími čidly, dvouzónovou automatickou klimatizací, bezklíčovým vstupem nebo světelným a dešťovým senzorem. Uvnitř je zase sportovní volant čalouněný Nappa kůží, digitální přístrojový štít s 10" obrazovkou nebo multimediální systém s 9,3" displejem včetně navigace a hudebního systému Bose s 10 reproduktory. Nechybí ani sportovní výfukový systém s aktivním ventilem, podvozek 4Control s natáčením zadních kol a hydraulickými dorazy nebo launch control.
R.S. Trophy pak lze dále vylepšit o skořepinové sedačky Recaro v alcantaře (+55.000,-) nebo kovaná 19palcová kola Fuji (+45.000,-). Pro oba deriváty je tu i systém telemetrie R.S. Monitor za 6.500 Kč, head-up displej (+9.000,-) nebo adaptivní tempomat (+4.000 Kč).
Podle všeho jde přitom o vůbec poslední Renault Mégane R.S. V rámci nové strategie automobilka utlumila aktivity divize Renault Sport ve prospěch rozvoje značky Alpine. Ta však s novým kompaktním hot hatchem nepočítá, navíc její budoucnost bude čistě elektrická. Produktový plán Alpine v tuto chvíli počítá s malým hot hatchem, kompaktním crossoverem a nástupcem A110 vyvinutým ve spolupráci s Lotusem. Všechny novinky přitom využijí čistě elektrický pohon.