Firemní muzeum ruské automobilky z Toljatti začínalo s expozicí tří aut. O 45 let později jeho sbírka čítá přes 60 vozidel a pár tisícovek dalších exponátů spjatých s vozy Lada.
To jsou neskutečně rozdílné světy a to ještě berme v potaz, že pro Ford jako automobilku to bylo jen obyčejné auto vyšší střední, kdežto na domácím trhu nabízelo mnohem luxusnější auta, Volha nic jiného neměla...
"S myšlenkou rotačního agregátu v Sovětském svaz několik let koketovali, kvůli nízké spotřebě a vysoké spotřebě se však většího rozšíření nedočkal" - to bych se na to taky vyprdnul :-[]
Ekvivalennt Scorpia byla Volha 3102, akorát to holt mělo hranatý design a slabší motory mimo kgb verzi s 5,5 V8
Od roku 92 pak ekvivalent volha 3105, tam už byla i 4x4, automat, V8 se vstřikováním, nezávislé zavěšení obou náprav, klima, posilovač, el. okna a zrcátka, centrál atd atd Že se ich vyrobilo jen pár bylo dobou do které přišla.
Srovnávat Scorpio se Samarou nebo žiguly 2107 a spol je těžce mimo mísu
ja zas pamatuju, jak sem jednou v 1988 nebo 1989 vylez pred skolu a tam na parkovisti stal ford scorpio. vedle tech skodovek, zigulu a trabantu to bylo uplny scifi.
kazdej kdo sel kolem videl na vlastni oci, do jakejch sra*cek nas komunisti dotahli.
Pamatuju se, že jsem okukoval i Samaru, ale to asi bylo ještě na škole (končil jsem 1992). Pak když jsem se dostal ven a zjistil co všechno se dá koupit, začal jsem opravdu intenzivně makat, abych si své sny splnil. Dneska mám alespoň na co vzpomínat :D