V poslední době jsme si zvykli na zprávy o koncích různých zajímavých aut nebo motorizací. Ford se však rozhodl udělat krok, který jde proti tomuto trendu.
Jo, to vím. A jsem rád, že v Česku zatím tyhle pychoviny neplatí. I na vedlejším Slovensku bych podle výkonu zaplatil "daň z luxusu" 100 litrů za "obyčejné" RSo, i za toho mustanga.
A samozřejmě vím, že srovnávat R4T vs. V8 až tak napřímo nejde, ale 213 vs. 331 kW už je zásadní výkonový rozdíl, zatímco cenový je v daném případě zanedbatelný. A spotřeba? Tu někdo u Mustangu řeší? Já si to ze setrvačnosti u RS sleduju (9,8), ale je mi to upřímně úplně fuk, liju tam 100 oktanů a VIF k tomu.
Ano, takových kupců je dost, al etakový kupci mají obrovský výbr napříč značkymi, klidně od MX5 dál a nemusí se nutně upínat k mustangu a také to nedělají většunou jezdí D3, těch jezdí mraky s relativně "malým" motorem. Ale pokud někdo hledá chyrakter, zvuk, pořádný motork, dokonce atmo plněný a i výběr mezi manuálem a automatem, coupé a cabrio, tak těch výběrů moc nemá, obzvláště za tu cenu, z ajakou Mustang je.
A pak jsou kupci, co chtějí lacine auto bez střechy a nějaký charakter je jim úplně u zadku. Ale pochopit potřeby druhých, to není úplně jednoduchá záležitost...
Zase tak moc jich tam není, řekl bych, že to plus minus odpovídá informacím z článku.
Spíše překvapuje, kolik je v inzerci Můstangů V6, který se v Evropě neprodával. Zajímavé by bylo, kolik Mustangů se v Evropě prodalo přes oficiální dovoz a kolik přes neoficiální.
Je pitomost dávat do souvislosti Mustang a spotřebu.
Mustang s malým turbem není Mustang.
Myslím si že hodně zákazníkům jim to vysvětlilo.
Navíc se verzí s malým turbem prodalo málo na to, aby mohla jít cena více dolů.
Já myslím, že jeden z hlavních důvodů bude nespolehlivost toho motoru a související náklady Fordu na jeho servis a opravy. Když pominu fatální problémy ve Focusu RS, tak ten motor silně trpí na karbonování sacích ventilů, následně na nebezpečné detonační spalování, ztrátu výkonu a vysokou spotřebu paliva. Takže ve finále žere jako ta V8 a jede jako tříválcový ecoboost a pokud to majitel zanedbá a nejede do servisu a jezdí dál tak až k fatálnímu konci, kdy samozápaly motor spolehlivě dříve nebo později zničí. V8 je proti tomu nezničitelná klasika se kterou nejsou žádné problémy.
Podívej se na mobile.de nebo i na inzertní rubriku na Seznamu a budeš se divit, kolik Mustangů 2.3 Ecoobost tam najdeš! :-) Ona totiž takto verze běžně jezdí s průměrem do 9 l/100 km, zatímco V8 12,5 l/100 km, pofacelift V8 s částečně přímým vstřikováním je pak cca o 0,5 l/100 km úspornější. Přitom dynamika verze 2.3 Ecoboost vůbec není špatná, jen holt ten motor nemá zvuk a charakter V8...
Nejde to srovnávat, protože V8 je prostě V8 a proto i přes nářky o spotřebě a nižší hmotnosti a ceně si nevzpomínám, jestli jsem kdy potkal jiný Mustang než právě V8 a to ne jen u nás.
Navíc se jedná o vyřazení z nabídky v Evropě a předpokládám, že hlavní důvod bude právě nezájem o dva trojku.
už ve vedlejším Rakousku je kvůli daním V8ka dražší o cca 300 tisíc... v jiných zemích je to ještě horší. a nelze to srovnávat jako čtyřválec a osmiválec, když ten jeden je přeplňovaný...
a když jeden žere 9 a druhý 13
Cena, spotřeba, zdanění v určitých zemích, argumentovat tím, ze si ho koupilo min kupců než V8... a ti si příště půjdou koupit někam, kde jim nedají na vyber 400 koní nebo nic...
Další výhoda ecoboostu je imo taky odlehčení přední nápravy a posun těžiště dozadu, což se na sportovní jízdu hodí, otázka je, kolik majitelů něco takovýho provozuje...
Starší manželé s V8 nebudou "řvát" , ale poklidně si bublat a když to jednou vezme sám manžel protáhnout, tak si klidně "zařve". Smysl 2,3 by byl jedině ve znatelně nižší ceně a i tak si myslím, že ta 2,3 byla okrajová záležitost a proto ji zrušili.
Přesně, s tím 2.3 Ecoboostem před faceliftem jsem chvíli jezdil v US, jediné, co tomu chybělo byl výraznější zvuk. Jinak obzvlášť pro tamější provoz s přehledem dostatečná motorizace. Ale chápu i pohled, že když už Mustang, tak rovnou V8 :-)
Proč? Vím, že tady na auto webu by byl člověk s Mistangem 2.3 označen za pozera, ale reálně to vůbec nejezdí špatně a to i proti nějakým starším V6 motorizacim. Mrkni na nějaké testy. Bohužel už si nepamatuji cenový rozdíl, ale asi tak propastny nebyl, že lidi radši volí plnotucne V8