Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford v Evropě škrtl z nabídky jeden motor pro Mustang. Překvapivě ten nejekologičtější

Jan Zajíc Jan Zajíc 5. 3. 2021 • 03:13
39
27
Zobrazit náhledy (39)
Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio Ford Mustang GT Cabrio

V poslední době jsme si zvykli na zprávy o koncích různých zajímavých aut nebo motorizací. Ford se však rozhodl udělat krok, který jde proti tomuto trendu.

Týká se Evropy a modelu Mustang. Americký sporťák totiž na starém kontinentu přišel o přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost, zákazníci nově mohou sáhnout jen a pouze po poctivém, atmosféricky plněném pětilitrovém osmiválci. Z nabídky se tak ztratil motor ekologičtější a úspornější.

A týká se to i České republiky. Pohled do aktuálního ceníku odhalí, že zájemci mají na výběr mezi jednotkami s označením 5.0 Ti-VCT V8 GT a 5.0 Ti-VCT V8 MACH 1.

První, vyhrazená pro standardní Mustang GT dává nejvyšší výkon 330 kW a maximální točivý moment 529 N.m, druhá, určená pro specialitku Mach 1, poskytuje 338 kW a také 529 N.m. Čtyřválec pro srovnání nabízel 213 kW a 440 N.m.

Když už jsme nakoukli do ceníku, můžeme zmínit také ceny. Mustang GT aktuálně startuje na 1.349.900 Kč v provedení Fastback s manuální převodovkou, Mach 1 začíná na 1.649.900.

Důvodem pro konec čtyřválcového motoru je podle magazínu Autocar nízký zájem ze strany zákazníků. Ve Velké Británii například podíl 2,3litrových verzí činí jen 15 procent ze všech Mustangů prodaných od roku 2015. I proto dal Ford nakonec menšímu přeplňovanému motoru sbohem, přestože pochopitelně vykazuje nižší emise CO2. Zatímco u V8 výrobce udává hodnoty od 256 g/km, u čtyřválce hovořil o 199 g/km.

Video se připravuje ...

Související články

Témata
7. 3. 2021 02:46
Re: super
Jo, to vím. A jsem rád, že v Česku zatím tyhle pychoviny neplatí. I na vedlejším Slovensku bych podle výkonu zaplatil "daň z luxusu" 100 litrů za "obyčejné" RSo, i za toho mustanga.

A samozřejmě vím, že srovnávat R4T vs. V8 až tak napřímo nejde, ale 213 vs. 331 kW už je zásadní výkonový rozdíl, zatímco cenový je v daném případě zanedbatelný. A spotřeba? Tu někdo u Mustangu řeší? Já si to ze setrvačnosti u RS sleduju (9,8), ale je mi to upřímně úplně fuk, liju tam 100 oktanů a VIF k tomu.
6. 3. 2021 22:41
4 válec ?
počkat jak může někdo dát místo 5.0 V8 motor která musí být tak poloviční ? vždyť to muselo být pomalejší jak fiesta RS ne ?
6. 3. 2021 21:40
Re: Nejekologičtější motor v Mustangu?
Tak teď jsi tomu dal tu správnou finální korunu, Ádo! :-[] Mustang v naftě, ta představa mě fakt pobavila! :D :D :D
Avatar - Ada je zase tady
6. 3. 2021 15:31
Nejekologičtější motor v Mustangu?
To jsem ani nevěděl, že v Mustangu byl i diesel! :-[]
6. 3. 2021 14:00
Re: super
K řízku jedině salát! Už končím, nemám na to.
Články odjinud